Age of Conan: Hyborian Adventures [PC] - Rozmowa z autorami
wszystko fajnie tylko czemu ten abonament ?
i to jeszcze w euro
Wg autora recenzji Longest Journey to seqel Dreamfall? Odpadam... :P
EDIT: Sorry, oczywiście zapowiedzi a nie recenzji...
Hehe :D Taka gafa na gry-online:-p. WSTYD!!!!!
Marcus---> AoC jest od Lat 18. Jesli ktos spelnia ten warunek to spelnia takze wymagania co do oplat. Dzieciom w MMO mowimy stanowczo NIE :)
Gralem przez pare tygodni w bete i oto kilka moich uwaga, tak na szybko:
1. system sterowania jest KOSZMARNY, sa specjalne 3 strzalki odpowiadajace ciosom z lewa, z prawa i na wprost (zza glowy). Combosy sa pre definiowane, co zonacza, ze odkrywa sie je z kolejnymi lvl, nic nie mozna samemu wykombinowac.
NIE MA MAKRO, przez co jakakolwiek automatyzacja walki nie jest mozliwa, nie istnieje takze auto combat, wiec nonstop trzeba klepac w klawisze - prawie jak Decathlon na Spectrusiu :P
Nie ma opcji "Autopickup" wiec kazdy loot trzeba oddzielne rozpakowac, przejrzec i wziac. Spowalnia to rozgrywke wrecz w koszmarny sposob.
Ergo - sterowanie to porazka, bo w czasie walki nonstop kontrolujesz klawe, czy dobrze "machasz" strzalkami, bo jak nie to nie wchodza combosy a bez tego prawie od razu sie ginie. Nie ma nawet najmniejszej szansy zeby obserwowac to co sie dzieje na w czasie walki, bo musisz wciskac odpowiednie klawisze PO uruchomieniu combo za pomoca myszki z paska skrotow na ekranie.
Przez to granie staje sie meczarnia juz po kwadransie, bo caly czas czlowiek sie boi ze cos wcisnie nie tak. Widac od razu, ze devsi zrobili to nie po to, zeby system byl intuicyjny ale po to zeby utrudnic zycie chinskim farmerom i wielbicielom grindu.
2. Masakrycznie wymagania sprzetowe i CIAGLY lag, wszedzie i zawsze. Na kompie na ktorym crysis chodzi bez zaciec na high detalach AoC sie tnie na medium :P w tej samej rozdzialce :P
3. przeokrutnie dlugi load - wchodzenie gdziekolwiek to minimum 20-30 sekundowy ekran "loading" w trakcie.
4. brak plynnosci rozgrywki - gra (nawet na malym zasiegu widoku) ma problemy z wczytywaniem tekstur, pewne rzeczy sie pojawiaja dopiero po czasie. Strasznie irytujace na dluzsza mete.
A tym samym brak skalowania wymagan sprzetowych - na "low" gra wyglada mega siermieznie a przycina sie tylko troche mniej niz na high. Ustawienie na medium nie robi praktycznie zadnej roznicy a jednym z glownych atutow WoW jest to, ze pojdzie nawet na P III 800 Mhz ;D
5. debilny system zdobywania expa - im wiecej nie grasz, tym wiecej go zdobywasz. Czyli premiaowanie casuali, taki ktory gra 1-2 godziny dziennie ma tyle samo expa co ten ktory gra po 6-8 godzin dziennie (system tokenow - boostowanie expa, tym wieksze im wieksza przerwa w grze).
Jak dla mnie 4/10, moze jak zmienia sterowanie i poprawia optymalizacje kodu to bedzie 6-7/10.
Poza tym sporo bugow - np jednego dnia caly serwer siedzial w knajpie, bo cos sie bylo zjebalo i nie dalo sie z niej wyjsc :P
Duze plusy to ladna grafa i bardzo fajna muzyka, ale to sa dodatkowe ficzersy bo grywalnosc jak na razie jest prawie zadna.
A to ciekawe... Po powyższym poście kolegi... widać, że wcale nie jest tak różowo!
Punkty 2,3 i 4 są już niebyłe w kliencie do EA. Także większa część komentarza kolegi jest nieaktualna. Co do reszty to tak owszem, nie jest o gra dla miłośników azjatyckiego grindu.
Kolega powyżej chyba lubi walke w stylu WoW, zaznacz cel i kliknij 1 raz przycisk :).
AoC wprowadza nowy system walki bardziej zrecznosciowy i to jest kwestia gustu czy sie komus spodoba czy nie. Gra scinała ponieważ to byla BETA + narzędzia debugingowe, teraz chodzi o wiele lepiej. Ja przeszedlem z WoWa na Aoc i w cale tego nie zamierzam zmieniac, po prostu BAJER. Bardziej grywalna i ciekawsza, WoW wieje nudą od jakiegoś czasu a pvp to już tylko grinding sprzętu i frost magowie.
Mam nadzieje że Funcom nie zapomni o graczch tak jak Blizzard, gdyż dla nich liczy sie już tylko kasa i ilość graczy przez co spaprali całą gre.(gra sie satała dziecinnie prosta)
Do zobaczenia w Hyborii.
system sterowania jest KOSZMARNY---> no tak, nie mozna w tym samym czasie ogladac TV bo trzeba sie skupic :p, ale sa gusta i gusciki.
NIE MA MAKRO---> no gra sie sama nie bedzie grala :)
Nie ma opcji "Autopickup --> jak powyzej :)
2.3.4 juz skomentowane :)
5. Owszem jest to wada gry (IMHO) ale takiego bylo zalozeniue devsoe, gra ma skupiac na end game nie na expieniu :)
Drackula,
ja nie mowie o ogladaniu TV :P tylko o normalnym, bezstresowym graniu, a nie ciaglym strachu "jak nie wcisne odpowiedniej kombinacji klawiszy to mnie wilk na lvl 3 rozwali" :P - dla mnie taka sytuacja to jest meczarnia a nie gra.
Co do braku automatyzacji i makro - wiesz, to samo zrobili w LOTRO i w tej chwili gra jest praktycznie martwa.
Najpopularniejsze MMO na swiecie to L2 oraz WoW i oba te tytuly pozwalaja na automatyzacje, grind czy farmienie. To plus i rownoczesnie wada (chinscy farmerzy/boty) ale przynajmniej masz wybor, bo mozesz sie skupic na RB, oblezeniach, PvP i farmerow ani botow w ogole nie ogladac. Poza tym nie ma nic przyjemniejszego niz sciagnac aggro na prty chinskich botow ;P
AoC nie daje takiej mozliwosci wyboru.
Wczoraj wieczor gra sie jeszcze ciela - fakt ze na serwerach beta. Dzisiaj odbieram kolekcjonerke AoC no i sie obaczy wieczorem czy nadal tak sie przycina czy nie...
Dla mnie wazna jest plynnosc rozgrywki - ktorej na razie brak, mozliwosc wyboru jej rodzaju - tego takze brak i grywalnosc - ktorej w ogole (jak dla mnie) nie ma.
Jednym slowem - bieda.
Aha i zeby nie bylo - gram na offie L2 a nie na zadnym freeshardzie i place za gre, wiec zeby nie bylo komentow, ze "przylazl kolezka z darmowego/pirackiego serwera i paszczy" :P
Brak makr? Bardzo niefajnie. Czy mam rozumiec, ze nie ma zadnego jezyka skryptowego pozwalajacego tworzyc addony i nakladki jak to ma miejsce w WoWie?
+EH AMB/RA Sarion Biavel
Jak mozesz napisz pozniej tutaj wiecej, rowniez gralem na L2 Global (oraz wiele innych, lacznie ponad 100 mmorpg) i ciagle sie zastanawiam nad AoC, bo opinie sa rozne, a nie interesuje mnie gra, w ktorej bede sie 'meczyl' (pomimo ze uwielbiam tez arcade slashery jak DMC4 a sterowanie w gothic1 podobalo mi sie mocno). Z gory dzieki za info, zajrze tu jutro: )
+EH AMB/RA Sarion Biavel - A może to WoW za bardzo rozleniwił graczy ?:), wiem bo gralem bardzo długo.
Mam nadzieje że z czasem spodoba ci sie AoC, gra jest na razie "łysa" tak jak wow kiedyś ponieważ jest nowa, ale innowacji jej nie brak.
Też czekam na kuriera z kolekcjonerską :).Pozdrawiam.
Maham - a co ma WoW do tego;) Nie jedna osoba juz pisala o tym sterowaniu, wiesz sa granice 'upiekszania' to jest w koncu mmorpg, a nie DMC4 (ktory ma pewnie lzejsze sterowanie:). Musi byc jakas ergonomia aby czerpac przyjemnosc z walki,a nie "kat, przymus" itd. Dajcie znac jak pogracie, zajrze tu za kilka dni bo nie moge sie zdecydowac czy brac czy nie.
na forach marudza Ci ktorym gra sie nie spodobala. Tych ktorym sie podoba nie ma bo graja i nie mja czasu na klepanie postow.
Generalnie jest duzo wiecej tych drugich.
Totalnie nie rozumiem porownywania kazdej gry do WoW. Ja rozumiem ze wiekszosc grala w WoWa jako jedyna badz pierwsza gre MMO ale na Boga czemu uwazacie ze wszystko po WoWie ma byc tegoz kopia. Jak chcecie kopii to czekajcie na WoWa2. Wydaje wam sie ze rozwiazania w WoW to jedyne sluszne, przelomowe i ekskluzywne dla WoWa :)
+EH AMB/RA Sarion Biavel ---> Dałeś grze 4/10 z możliwością dojścia do maksimum 7/10, a jednak zamówiłeś kolekcjonerkę. Skoro chcesz dofinansować twórców niemałą kwotą, to chyba nie jest aż tak źle? Może jestem dziwna, ale raczej nie zdecydowałabym się zapłacić tyle za grę, którą uznawałabym za niegrywalną męczarnię i biedę :)
Realsolo,
generalnie moja opinia jest taka (po ponad 2 tygodniach grania po pare godzin dziennie):
1. oprawa audio-video jest super
2. pomysly na questy tez nie sa najgorsze (zdazaja sie inne patenty niz "idz do punktu A i zatlucz 10 mobow")
3. lokacje sa calkiem ladne i rozlegle, to pierwsze miasto - chociaz straszna dziura - wyglada calkiem fajnie
ale...
1. jak juz mowielm - sterowanie zabija jakakolwiek przyjemnosc z gry
2. problem z tym, ze miasto nie jest terenem chronionym, tzn nagle moze wyskoscyc jakis NPC (pirat, zlodziej, etc) i cie rozwalic jak psa a ty nawet nie wiesz co jest grane
3. fatalna optymalizacja kodu
4. bledy/artefakty w grafice (np. dziwne "promienie laserowe" przenikajace przez sciany, znikajace tekstury - co np w czasie rozmowy z jakas panna jest super - nagle laska jest topless:)
5. ogolny lag - spowodowany wymaganiami sprzetowymi i brakiem optymalizacji kodu
6. bugi (nie mozna sie ruszyc, bo jakis trigger przestal dzialac w danej lokacji)
7. absolutnie fatalne ulozenie skrotow klawiszowych, w ogole - nie do konca przemyslany interface
8. dla zaawansowanych graczy - brak rozbudowanego sterowania i mozliwosci definiowania wlasnego stylu gry (nie ma makro)
9. nie jest wymagane zadne prty tak na dobra sprawe - 21 lvl zrobilem kompletnie sam, ani razu w party z kimkolwiek
10. ograniczenia co do klas postaci - np magiem moze byc TYLKO stygijczyk a barbarianem tylko cymerrianin (ale w sumie dlaczego?)
11. pomimo super grafiki bardzo slaby wyglad broni i zbroi - przyjmniej na tych poczatkowych etapach, podczas gdy nawet zwykly D grade w L2 potrafi wygladac naprawde efektownie
12. blokowanie sie postaci przy plywaniu - zanim sie uda odlbokowac mozna sie czesto utopic
i jak jutro jeszcze cos mi sie przypomni to napisze ;)
a dzisiaj sprawdze klienta, wiec napisze cos wiecej.
Meganelle,
to ze kupuje kolekcjonerke dowodzi tylko tego ze mnie na to stac :)
poza tym chce sprawdzic mounty dzieki specjalnemu kodowi
nie znosze WoW, bo gram w L2 juz ponad 2 lata, ale mimo to kupilem calego WoW (razem z dodatkiem - ponad 300 PLN swego czasu) tylko po to, zeby wiedziec co to jest.
to samo dotyczy innych gier - kupilem TR bo chcialem zobaczyc jaka jest - nawet 2 egz bo jeden jako prezent dla kumpla z ktorym gram. I po 2 tyg wiedzielismy ze to nie jest to...
Wiec kupno gry, nawet kolekcjonerskiej edycji niczego nie dowodzi :)
Ja też nie wróże wielkiego długo terminowego sukcesu Conanowi, ogolnie bieda, pozostało tylko czekanie na Warhammera. To chyba jedyna gra która ma szanse choć zbliżyć się do WoWa który zresztą został zerżnięty ze świata Warhammera.
Buahahah Warhmmer to dopiero bedzie nie wypal, przecież to nie dosc ze wyglada identycznie niz wow to grafa jest biedniejsza
+EH AMB/RA Sarion Biavel --
9. nie jest wymagane zadne prty tak na dobra sprawe - 21 lvl zrobilem kompletnie sam, ani razu w party z kimkolwiek Według zapowiedzi 1-20 lvl to signle player, więc o jakim party mowimy ?
10. ograniczenia co do klas postaci - np magiem moze byc TYLKO stygijczyk a barbarianem tylko cymerrianin (ale w sumie dlaczego?) Dokładnie tak było w książkach. Chociaż nie pamiętam szczerze mówiąc czy oprócz Conana pojawił się jakiś inny Cymmeryjczyk.
Ja tam patrze z optymizmem w przyszłość. Przecież to sam początek. Mam nadzieję, że Funcom będzie miły i patche będą się pojawiały systematycznie.
gralem 3 lata w wowa i ta gra wprowadza innowacje na ktore czekalem dluuugo; mniej grindu i automatyzacji, dynamiczny i skilowy (hope so) system walki.
GIEF, ja chce piatek i kuuupic konana :(
Dokładnie, grafika w Warhammerze już teraz wygląda o niebo lepiej niż w WoW ale nie w tym rzecz a w systemie RvR gdzie będzie trzeba zdobywać tereny, twierdze itd. Oto link jak facet z ekipy Warhammera tłumaczy jak bedzie wyglądać zdobywanie zamków. Pozatym trzeba pamiętać że Warhammer to przedewszystkim klimat, no i będzie wydany też na x-klocka.
http://www.tentonhammer.com/node/30169
No i co z tego, że AoC czy Warhammer ma lepszą grafę? Lepsza grafa = większe wymagania sprzętowe. Przynajmniej w WoWa mogę grać na standardowy laptopie a w AoC już nie pogram (dokładnie to moja żona) więc jednego klienta mają już mniej. Po drugie ważny jest klimat.
Wydaje mi się że naprawdę każdy znajdzie dla siebie fajną grę MMO. Jedni będą grali w dodatek do WoWa, inni w AoC, a jeszcze inni będą zdobywali twierdze w WAR.
Nie ma powodu do sporów.
10. ograniczenia co do klas postaci - np magiem moze byc TYLKO stygijczyk a barbarianem tylko cymerrianin (ale w sumie dlaczego?)
Żeby było zgodne z książkami i filmami.
Stygianie to bardzo stara cywilizacja, oni odkryli magie.
1. system sterowania jest KOSZMARNY,
Koszmarny? Zależy dla kogo, mi się bardzo spodobał.
5. debilny system zdobywania expa - im wiecej nie grasz, tym wiecej go zdobywasz.
To było w innych MMO ;P Nie wiem jak jest w aoc, ale w innych to dostawało się małego boosta. (10% więcej zdobywanego expa etc.)
Wydaje mi się że naprawdę każdy znajdzie dla siebie fajną grę MMO. Jedni będą grali w dodatek do WoWa, inni w AoC, a jeszcze inni będą zdobywali twierdze w WAR.
Nie ma powodu do sporów.
True, true.
Tacik17
5. debilny system zdobywania expa - im wiecej nie grasz, tym wiecej go zdobywasz.
To było w innych MMO ;P Nie wiem jak jest w aoc, ale w innych to dostawało się małego boosta. (10% więcej zdobywanego expa etc.)
Możesz powiedzieć coś więcej na ten temat?
musio3 ---> praktycznie we wszystkich nowych MMO jest system do budowy bonusa do zdobywanego expa zależnego. Czyli jak nie grasz odkłada ci się bonus. Wchodzisz do gry i masz np. że kolejne 10000 exp gdy zdobywasz jest podwójne czyli nalicza ci się 20K, albo ileś czasu każdy zabiy potwór liczy się 3x. Jeżeli grasz dużo nie masz tego bonusa, jak grasz mało to bonus ten ma pomóc doganiać w grze więcej grających znajomych.
Ale to nie jest levelowanei bez grania jak w EVE Online, muisz i tak grać tyle że przez jakiś czas łatwiej zdobywać ci expa.
Soul - dzięki za te info. Czy ten współczynnik w AoC jest wysoki? Na jak "długo" będzie starczał?
Rybałt
ja pisalem o BECIE a nie o finalnym kliencie, na serwerach "closed beta" mozna byla grac z innymi juz od 5 lvlu, ale z tego co zauwazylem nikt tego nie robil...
kolejna rzecz - z lektury Howarda pamietam, ze byli takze magowie NIE Stygijczycy. To po pierwsze. Po drugie - a to juz nie mozna bylo jako Aquilonczyk sobie zrobic wycieczki do Stygii, zostac adeptem sztuk maginczym i po ilus tam mega ciezkich i skomplikowanych questach zostac magiem...? DLACZEGO NIE? przeciez taka sytuacja nie jest trudna do wyobrazenia/zrobienia w grze
Patche, owszem, pojawiaja sie systematycznie:
ostatnie kilka dni bety:
dzien 1 - 450 MB
dzien 2 - najpierw 120, pozniej 500 MB (tego samego dnia)
dzien 3 - najpierw 400 MB, pozniej 700 MB (tego samego dnia)
dzien 4 - 780 MB, pozniej 120 MB (tego samego dnia)
wiec faktycznie, PATCHE pojawiaja sie regularnie ;)
generalnie moja opinia jest taka (po ponad 2 tygodniach grania po pare godzin dziennie):
biorąc pod uwagę to że grałes raptem dwa tygodnie to niewiele widziałeś
1. oprawa audio-video jest super
2. pomysly na questy tez nie sa najgorsze (zdazaja sie inne patenty niz "idz do punktu A i zatlucz 10 mobow")
3. lokacje sa calkiem ladne i rozlegle, to pierwsze miasto - chociaz straszna dziura - wyglada calkiem fajnie
to jest start , coś ala tutorial z story line , później jest jazdaaaaa
ale...
1. jak juz mowielm - sterowanie zabija jakakolwiek przyjemnosc z gry
zależy jaką klasa grasz , dla ranged nie istotne , melee jak najbardziej , muszą przestawić się z 1 click , na używanie combos'ów czy też osłony- poczytaj popbrubój - naucz się potem komentuj
2. problem z tym, ze miasto nie jest terenem chronionym, tzn nagle moze wyskoscyc jakis NPC (pirat, zlodziej, etc) i cie rozwalic jak psa a ty nawet nie wiesz co jest grane
czytaj questy będziesz wiedzieć gdzie nie wchodzić :) i gdzie co masz zrobić, po za tym FFA PVP ma swoje reguły , wszyscy wszystkich wszędzie moga kill :), gdzie grasz to twój wybór
3. fatalna optymalizacja kodu
w becie tak , teraz już nie, przyspieszyli, poprawili , jednak przyznaję że sa tdenerwujące kwestie
4. bledy/artefakty w grafice (np. dziwne "promienie laserowe" przenikajace przez sciany, znikajace tekstury - co np w czasie rozmowy z jakas panna jest super - nagle laska jest topless:)
zdarza się
5. ogolny lag - spowodowany wymaganiami sprzetowymi i brakiem optymalizacji kodu
nie ma
6. bugi (nie mozna sie ruszyc, bo jakis trigger przestal dzialac w danej lokacji)
nie ma
7. absolutnie fatalne ulozenie skrotow klawiszowych, w ogole - nie do konca przemyslany interface
nie koniecznie , można przyczepić się okna czata - fatalny, ale reszta jest drag and drop, sam układasz gdzie chcesz
8. dla zaawansowanych graczy - brak rozbudowanego sterowania i mozliwosci definiowania wlasnego stylu gry (nie ma makro)
makr brak - fakt- ale wynika to ze specyfiki produktu, nie koniecznie rozumiem co masz na myśli pisząc o zaawansowanych graczach - stylu ?
9. nie jest wymagane zadne prty tak na dobra sprawe - 21 lvl zrobilem kompletnie sam, ani razu w party z kimkolwiek
bo to początek (TORTAGE), po za tym w zalezności czy chcesz solo czy party inaczej to wygląda, dla każdego to co lubi, anyway w TR tez tak było instancje mogłes solowac lub chodzić w party
10. ograniczenia co do klas postaci - np magiem moze byc TYLKO stygijczyk a barbarianem tylko cymerrianin (ale w sumie dlaczego?)
była odpowiedź, zresztą czemu się dziwisz skoro nawet w WoW nie da sie być gnomem palladynem
11. pomimo super grafiki bardzo slaby wyglad broni i zbroi - przyjmniej na tych poczatkowych etapach, podczas gdy nawet zwykly D grade w L2 potrafi wygladac naprawde efektownie
na poczatku nie ma nic, dopiero jak trafisz w regiony , z których każdy charakteryzuje się inną stylistyką zobaczysz różnice, Egipsko wyglądające Stroje w Cymerii, Barbarzyńska Stygia czy Atlantycka Aquilonia.
12. blokowanie sie postaci przy plywaniu - zanim sie uda odlbokowac mozna sie czesto utopic
nie ma
jedna uwaga zanim gry MMO osiągnęły jakiś porządny status grywalności , wychodziły nazwijmy je bety :), dopiero pod wpływem uwag graczy lub tez pomysłów devsów ewoluowały w dobrym kierunku lub też umierały , mówie tu o Wow,EQ2,SWG,VU itd, itp.
nie oceniajmy czegoś co tak naprawdę jeszcze nie wyszło :)
30 lvl PoM
Lunatyk
Lunatyk,
gram w MMO od 1997 roku (Mankind) i gralem ich naprawde sporo. Wiec nie mow mi synku, zebym sie czegos nauczyl, dobrze...? :P
Tak sie akurat sklada, ze zdarzylo mi sie grac w MMO ktore OD POCZATKU urzekaly grafika/grywalnoscia/klimatem/wszystkim na raz - wedlug mnie AoC z wielu wzgledow do takich gier nie nalezy.
Co do ataku w miescie - ja gralem na serwerze PvE a NIE PvP wiec niby dlaczego cos ma mnie atakowac znienacka? troche to bez sensu - rozumiem, ze na serwerze PvP musisz byc czujny jak ważka, jak ruski pionier - "wsiegda gatow" ale to byl serwer PvE - jeszcze raz podkreslam
Co do interface'u - ja nie mowie, ze nie mozna przesunac paska skrotow czy co tam, mi chodzi o to, ze sterowanie jest tak pomyslanie, ze wymaga ciaglej uwagi i skupienia na klawiaturze nie pozwalajac na dobra obserwacje tego co sie dzieje na ekranie. I nie da sie tego zrobic inaczej.
Co do makr - wlasciwe ich uzywanie, tworzenie odpowiednich kombinacji w normalnych MMO (L2, WoW) czesto decyduje o wygranej, o szybkosci zdowyania expa. Wiadomo, ze kazdy ma troche inny styl walki i prowadzenia postaci, robi to co uwaza za najwygodniejsze/najlepsze z jego punktu widzenia. Fakt, mozna ich w ogole nie uzywac, ale dobre makra to jak dobrze zrobiony config w CS'ie - decyduja o tym, jak jestes dobry i czy masz wystarczajaca wiedze o grze i jej mechanice by to na maxa wykorzystac. A tu nie ma takiej mozliwosci...przynajmniej w tej wlasnie kwestii.
Co do ograniczen - owszem, w innych grach jest tak, ze jakas klasa jest niedostepna dla jakiejs rasy (np. krasie nie moga byc magami) ale CALA reszta moze. Natomiast w AoC jest tak, ze Stygijczyk moze byc magiem a CALA reszta NIE MOZE. Widzisz roznice?? :P
Co do oceniania - ja oceniam BETE, byc moze klient finalny bedzie boski:P ale cos bardzo w to watpie...
+EH AMB/RA Sarion Biavel ---> postaraj się nie wykazywać tyle agresji w tym co piszesz. Nie masz się co dziwić że twoje stanowisko jest kontrowersyjne, gdyż oceniasz grę przed jej premierą. Ludzie się irytują.
Co do samej gry, to moim zdaniem znajdzie grupę zapaleńców lecz nie ma szans aby utrzymać się w czołówce. Będzie 5 lub 6 grą na runku zapewne z klientelą na poziomie 200 - 300 tysięcy (w piku pewnie koło 1 miliona).
Dla Funcomu to sukces.
Lunatyk,
gram w MMO od 1997 roku (Mankind) i gralem ich naprawde sporo. Wiec nie mow mi synku, zebym sie czegos nauczyl, dobrze...? :P
synka to wiesz gdzie możesz znaleźć....................nie do mnie z tym tekstem
nie zamierzam dyskutować z mistrzem gatunku normalnych gier (l2,WoW), dla mnie grą świetną
była SWG do czsu NGE, i koniec.
AoC zasługuje na uwagę i takową mu poświęcam, a pisanie o becie ..........profesjonalista?
Luna
---->Soul
a ja mam nadzieję że coś z tym AoC'iem zrobią jednak , ma szanse o wile większe niż VU,
o Młotku nie wspomnę bo to to jedna wielka tajemnica
myślę, że na 100% nie można określić wielu spraw związanych z AoC, w moim przekonaniu widzę, że jednak jest to gra, która będzie wymagała od graczy więcej niż obecne produkcje na rynku (z tego gatunku ofc).
+EH AMB/RA Sarion Biavel
Co do ataku w miescie - ja gralem na serwerze PvE a NIE PvP wiec niby dlaczego cos ma mnie atakowac znienacka? troche to bez sensu - rozumiem, ze na serwerze PvP musisz byc czujny jak ważka, jak ruski pionier - "wsiegda gatow" ale to byl serwer PvE - jeszcze raz podkreslam
A to nie jest właśnie PVE czyli player vs enviroment ? chyba własnie chodzi o to żeby cos sie działo .Nie oczekuj że srodowisko bedzie cie gdzies oszczedzało - bo własciwie niby czemu
Ta gra próbuje wprowadzić pewien realizm do rozgrywki taki wyskakujacy znienacka pirat/złodziej/inne bydle w najgorszym miejscu jakim jest miasto piratów i innych szumowin nie powinno dziwić chyba ze sam jestes piratem czy szumowina :P
5. debilny system zdobywania expa - im wiecej nie grasz, tym wiecej go zdobywasz.
Eee jak juz to w takim Wow tez jest /był ( nie gram juz 5 miesiecy to nie wiem ) taki system im dłuzej siedziałeś w gospodzie tym wiekszego miałes potem boosta do zdobywania expa (pasek expa zmieniał sie na niebiesko co oznaczło 200% exp )
Co do makr - właściwe ich używanie, tworzenie odpowiednich kombinacji w normalnych MMO (L2, WoW) czesto decyduje o wygranej, o szybkości zdobywania expa. Wiadomo, ze każdy ma troche inny styl walki i prowadzenia postaci, robi to co uwaza za najwygodniejsze/najlepsze z jego punktu widzenia. Fakt, mozna ich w ogole nie uzywac, ale dobre makra to jak dobrze zrobiony config w CS'ie - decyduja o tym, jak jestes dobry i czy masz wystarczajaca wiedze o grze i jej mechanice by to na maxa wykorzystac. A tu nie ma takiej mozliwosci...przynajmniej w tej wlasnie kwestii.
hmmm czyli ze jak w Wow w pvp uzywałes makr - czyli zaznaczałeś gościa biegałeś w koło i waliłeś go używając makr to jest to normalne ? znam wielu ktorzy twierdzili ze nie . co do Pve no przyznam ze makra były przydatne ale to właściwie świadczyło ze jesteś dobry w używaniu makr a nie w walce w Aoc jest system walki realnej tutaj (jak w życiu) musisz wiedzieć z której strony uderzyć jak uderzyć i czym - jak ktoś wyżej napisał gra nie będzie grała sie sama .
Wszystko w sumie jednak sprawa gustu jak napisał klasyk jedni wola owce inni dziewczęta
Lunatyk
tak sie sklada ze to Ty pierwszy mnie zaczales pouczac, a ja niestety nie jestem wzrorowym chrzescijaninem i nie lubie nadstawiac drugiego policzka:P
wiec ja takze moge powiedziec - nie do mnie te teksty.
O dziwo - w jednej kwestii sie zgadzamy i to absolutnie i bez dwoch zdan - SWG PRE-CU to byl NAJLEPSZY MMO Imho, absolutnie doskonaly (ach, ten crafting, ekonomia, walka, space combat sim!, etc) i najchetniej bym wymordowal wszystkich kolesi odpowiedzalnych za NGE.
Natomiast AoC - zasluguje na uwage, dlatego zaczalem grac w bete :)
I jeszcze jedno - nie znosze WoW :) za to zagrywam sie w L2 - tyle wyjasnien z mojej strony
Lunatyk
tak sie sklada ze to Ty pierwszy mnie zaczales pouczac, a ja niestety nie jestem wzrorowym chrzescijaninem i nie lubie nadstawiac drugiego policzka:P
wybacz ale skomentowałem twoje spostrzeżenia względem swoich,
natomiast jest spora różnica pomiędzy obrażaniem kogoś , a "pouczaniem" jak to ująłeś nie wracajmy już do tego
anyway pograłem teraz chwilę w SWG , przy okazji darmowego dostępu Exar Kun przed nami i łezka nadal w oku sie kręci :), heh nadal by się pograło............
Luna
Panowie zamiast się bez sensu sprzeczać napisalibyście coś więcej o aspekcie PvE w tej grze.
Jak przebiega podział "lootu"?, na jakim poziomie jest pierwszy dungeon?, ile osób liczy party?, no i ogólnie jak to wygląda, czy tank jest w stanie utrzymać aggro przy sobie, istnieje tam coś takiego jak crowd control?
Gram głównie assasinem, PvE jest w porządku - choć jak +EH AMB/RA Sarion Biavel napisał zdarzają się moby w mieście - ale są związane z questami i zdarzało się to nawet w WoWie. A poza tym świat Conana ma być niebezpieczny, prawda?
Niestety wiele opisanych w zapowiedzi elementów gry np AI wygląda znacznie bardziej tradycyjnie - moby są głupie jak zwykle, a questy aż tak nie odbiegają od typowych dla gatunku.
Największą praktyczną różnicą jaką widzę jest system walki - faktycznie wymagający nieco więcej uwagi i zręczności niż to co zazwyczaj w mmorpgach bywa.
Pierwszy loch to 10-15 lev (najmocniejszy boss jakiego tam widziałem miał 18), drugi - Acheronian Temple to 10-20.
Generalnie ilość questów dla poziomów 5-20 jest spora i dość zróżnicowana.
Sama gra jest bardzo stabilna i nie najgorzej działa. Patche do EA wcale nie są aż tak częste - na razie był jeden duży (ponad 200 mega) + kilka małych (20-30) i tyle. Nieco bardziej uciążliwe jest padanie od czasu do czasu serwerów z których patche się ciągną.
btw. zapraszam do seryjnego wątku - tam łatwiej znaleźć odp na pytania dotyczące gry:
https://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=7706699&N=1
Soulcatcher,
agresje to ja dopiero moge zaczac okazywac :)
ale nic wiecej nie bede pisal, bo jak szyscy wiedza "nie draznij admina" - jeszcze mnie banem poczestujesz...nigdy nic nie wiadomo
I jak dla ciebie 200-300 tys userow to jest sukces to chyba mamy rozna definicje sukcesu w MMO :)
ale kazdy ma prawo do swojego zdania, co nie?
dla mnie AoC to niedporacowany crap, gdzie na sile wstawiono taki inteface oraz sterowanie, ktore maja za wszelka cene utrudnic zycie ludziom przyzwyczajonym do najpopularniejszych MMO. Ok, niech bedzie - ale gra na tym straci.
Juz to chyba mowilem, ze w podobny sposob padlo LOTRO - po poczatkowym okresie zainteresowania gra jest praktycznie martwa.
Zobaczymy jak bedzie z AoC - czas pokaze
a jeszcze doloze cos:
Odnisnie ograniczen rasa-klasa: Jakby nie bylo ograniczen to nie bylo by rowniez sensu podzialu na rasy, no bo przeciez niczym stygisjki mag od cymeryjskiego by sie nie roznil oprocz kolorem skory :p
Takie ograniczenia w pewien sposob zmuszaja gracza do wyboru juz na samym poczatku. Jak ja nienawidze gier gdzie byle gnom moze byc takim samym wojownikiem jak czlowiek.
Owszem istnieje tez inny mechanizm wyboru, czyli zroznicowanie statsow dla ras wybierajacych klasy niepreferowne. Jednak do tej pory z mojej stycznosci z tym systemem taka roznica utrzymywala sie do pierwszych 10 leveli. Owszem mozna wymusic progrsywne amiany w statsach ale juz wyobrazam sobie ten placz ludzi na forum ze oni nie moga tego co inni i musza zaczynac od poczatku, bla bla bla.
Dlatego tez taki system jak w AoC mimo ze prosty wprowadza pewne zroznicowanie do gry. I tak dla przykladu aby miec grupe z tankiem gdzies na pustyni musisz szukac znajomych co biegaja w aquiloni aby przybyli na pomoc :)
[42]+EH AMB/RA Sarion Biavel---> LOTRO nie zdycha z powodu systemu walki, GUI, czy tez innych elementow mechaniki gry. LOTRO zdycha z powodu braku end-game kontentu. A ze devsi powiedzieli ze Rajdowanie to nie jest end-game kontent w ich zamysle to prawdopodbnie spakuja walizki wymyslajc kolejne cudo w stylu wedkarstwa. :)
+EH AMB/RA Sarion Biavel --->pisz jak najwięcej, forum jest po to aby pisać.
Ja mam zadanie wyrobione o AoC już od dawna, poczekam jednak z miesiąc po premierze zanim ocenię grę.
300 000 userów to porażka w porównaniu do WoWa i zapewne mniej niż chcieli by ludzie z Funcomu, ale to i tak będzie dobry wynik. Zresztą tak jak napisałem 1 milion w szczycie to będzie dobry wynik.
Co do ograniczeń klasa-rasa, to uważam, że jest dobrze...
kolejna rzecz - z lektury Howarda pamietam, ze byli takze magowie NIE Stygijczycy. To po pierwsze. Po drugie - a to juz nie mozna bylo jako Aquilonczyk sobie zrobic wycieczki do Stygii, zostac adeptem sztuk maginczym i po ilus tam mega ciezkich i skomplikowanych questach zostac magiem...? DLACZEGO NIE? przeciez taka sytuacja nie jest trudna do wyobrazenia/zrobienia w grze
Bear shaman, PoM i Dark templar to chyba klasy używające magii, które nie muszą pochodzić ze Stygii(jest to innego rodzaju magia, stygia się chyba zajmuję bardziej "czarną" magią) z tego co wiem.
Weź pod uwagę też to, że MAGIA w Stygijczykach może płynąć we krwi.(Sam nie wiem, nie czytałem książek ;P) więc nawet adoptowany Cymmeryjczyk nie będzie w stanie jej opanować.
Są i być może jakieś wyjątki, ale ile takich wyjątków by wtedy chodziło po świecie? :P
A 300k subskrypcji to naprawdę sukces dla FC, było wspomniane w raporcie finansowym, że starczy im 200-250k aktywnych subskrypcji żeby AoC przynosił zyski.
Jeśli osiągneliby liczbę ponad 2 milionów to byłby ogromny sukces ;]
Obecnie AoC jest #5 na liście Xfire, a jeszcze w europie nie wyszedł ;D