Nowy Ghost Recon na horyzoncie
Jeśli powróca do korzeni jedynki to bedzie to najlepsze posunięcie Ubisoftu. GRAW1 i 2 to były pomyłki. Do dzisiaj gram sobie w GR1 i pod względem gameplay'u jest o wiele lepszy od GRAw1 czy GRAW2 które były mniej niż średnie.
moim zdaniem serie zmierza w dobrym kierunku
może gdyby lekko zmienić rozgrywkę na bardziej skierowaną w teren, np. lasy
to by było nieco lepiej
ale sam system rozgrywki odpowiada mi jak najbardziej
GRAWy były ok, ale marzy mi się powrót do korzeni.
Od czasu SWATa 4 nie było mi dane zagrać w normalnego taktycznego shootera.
Przy GRAWie jeszcze nie było tragedii, bo jako zwykła naparzanka był bardzo ok, ale ostatnie R6 próbujące udawać gry taktyczne.... Nic tylko zapłakać :(
Shaybeck -> seria GRAW to SF :P nie wiem jakim cudem znalazło się tam nazwisko Tomka C. Pierwszy GR był wyznacznikiem tego jak powinien wyglądac taktyczny shooter w którym występują 3 grupy żołnierzy z podziałem na specjalistów (demolitions, sniper, rifleman itp...). GRAW to bajka. System jaki przedstawili (z zaznaczanioem wroga na hudzie) nie istniej anprawdę i można go wsadzić między bajki. Owszem pracowali nad czymś takim ale powiedzmy sobie szczerze to nie znajdzie zastaoaowania trzeba by wszystmi wszczepić chip, wiem ze pewnie powiecie ze system rozpozna broń ale to też bajka. Wiem że to gra ale dla mnie gry sygnowane zazwiskiem T.C. to zawsze były gry taktyczne a nie super żołnierze z komputerem pokładowym na plechach. NO i jeszcze ten pasek zdrowia...
Powrót do korzeni byłby dla mnie najlepszym rozwiązaniem. Połączenie wysokiego realizmu i planowania, z nowoczesną techniką z ostatnich odsłon. Mogłoby być ciekawie. Tylko że wtedy byłaby to znów gra dla cierpliwych. No, tyle że niecierpliwi mogą sobie spróbować Call of Duty 4. :)
Dla mnie i tak najlepszą zostanie część 1
garbol - splinter cella czytałem :D
czemu chip ? tam koleś ma szkiełko nad jednym okiem :D
wiem że to fantazja ale mi się rozgrywka podoba
to może kompromis między GRAW2 i GR1 ?
To zaznaczanie przeciwnikow na hudzie to był taki tips dla posiadaczy konsol w ktora strone machnac padem i strzelic, aby nie zginac:) Skoro zastanawiaja sie nad nowym tytulem, to moze podczepia to pod to - https://www.gry-online.pl/gry/tom-clancys-ghost-recon-2/z94cb#pc :)
To znaczniki na hudzie można na szczęście wyłączyć w wersji na PC:) GRAW przede wszystkim zabija koszmarna AI naszych ludzi. Z wrogiem nie jest lepiej. Nadrabia dużą celnością. Na najwyższym stopniu trudności gra jest dość wymagająca, co uważam za plus. Z tymże bardzo częstą akcją jest quickload po tym jak Twój wojak pakuje się pod lufę wroga. Czasem udawało mi się zorganizować jakąś fajną akcję przy pomocy moich ludzi, jednakże lwią część musiałem sam robić. GR to niedościgniony klasyk, wciąż fenomenalna gra. Szczerze wątpię aby coś takiego wróciło. O R6 nawet nie wspomnę...
@Garbol [ Level: 11 - Konsul ]: nawet nei wiesz jak sie mylisz w sprawie tego calego Sci-Fi [w zasadzie, to prawie kazda seria Clancy'ego jest tzw political fiction, jesli juz].
Polecam program Future Weapons z Discovery Channel - sam bylem zdziwiony, gdy duza, naprawde duza czesc uzbrojenia oraz opancerzenia wszelkiego rodzaju byla przedstawiona w tej serii dokumentalnej i istnieje w rzeczywistosci, choc nie zawsze w produkcji masowej, ofc [nawet sama zbroja Mitchella, tzw Landwarrior, ktora faktycznie istnieje, choc nieco bardziej skomplikowana i troszke bardziej ograniczona w niektorych przypadkach - a w niektorych wrecz przeciwnie]. Naprawde polecam zapoznac sie z tym dokumentem.
Co do kolejnej czesci GRAW - powitalbym z radoscia, bo lubie te odslone serii.
Jednak zgadzam sie - poprawa AI to po prostu mus, co pokazaly poprzednie czesci tak GRAW, jak i R6:V.
Shaybeck chipy wszczepić wszystkim dlatego żeby to "szkiełko nad okiem" mogło rozpoznać kto jest wrogiem, a kto nie. Jak sobie wyobrażasz system, z którym żołnierz wpada na pole walki, a urządzenia rozpoznawcze mają oznakować do kogo, a do kogo nie masz strzelać? Rozwiązaniem mogłoby być takie: kto ma taki sam chip (dajmy na to w kombinezonie, mundurze czy gdziekolwiek indziej) jak my to przyjaciel, reszta to wrogowie, w takiej sytuacji jak rozpoznać wśród nie mających chipów zakładników i zwyczajnych obywateli, po tym, że nie mają broni? Raczej słaby wyznacznik. Poza tym chip w mundurze to też nie jest dobre rozwiązanie, wystarczy przecież założyć mundury zakładnikom i strzelamy do niewinnych.
GRAWy to jednak nie to samo co oryginalny Ghost Recon, w którym wróg mógł się ostrzelać z zza drzewa,a ty nawet nie widziałeś, że tam jest czy też, że ukryty wśród wzgórz snajper wysłał cię właśnie do piachu.
Jak wszędzie od kilku lat mamy ciągłe uproszczenia pod przykrywką rewolucji czy też ewolucji jak kto woli, po to żeby sobie dzieci poradziły z grą bo strzelanie do nieoznakowanego wroga lub brak paska życia to za dużo dla przeciętnego gracza, tyle, że GR nie był dla przeciętnego gracza, dla niego są gry "S-F ;-)" pokroju CoD.
@angalo:
> Shaybeck chipy wszczepić wszystkim dlatego żeby to "szkiełko nad okiem" mogło rozpoznać kto jest wrogiem, a kto nie. Jak sobie wyobrażasz system, z którym żołnierz wpada na pole walki, a urządzenia rozpoznawcze mają oznakować do kogo, a do kogo nie masz strzelać?
Rozwiazanie jakies maja - opancerzenie landwarrior pokazuje sprzymierzencow w tym wizjerze na oko [w sensie: innych zolnierzy w tych pancerzach] i to wszystko. raz jeszcz eodsylam do Future Weapons lub wikipedii chociazby :)
> Poza tym chip w mundurze to też nie jest dobre rozwiązanie, wystarczy przecież założyć mundury zakładnikom i strzelamy do niewinnych.
Ale to wlasnie dlatego przeciez zolnierz ma obowiazek MYSLENIA, a nie bezmyslnego strzelania we wszystko co sie rusza. Tak jest przeciez w kazdej normlanej, cywilizowanej armii :)
> po to żeby sobie dzieci poradziły z grą bo strzelanie do nieoznakowanego wroga lub brak paska życia to za dużo dla przeciętnego gracza,
Tu akurat mocno przesadzasz i rzucasz okresleniem 'dzieci' we wszystkie strony w ogole nie myslac o ludziach, ktorzy potencjalnie moga pod ten termin podpasc.
Tylko dlatego, ze lubie GRAW [gdzie jest automarkowanie wrogow] jestem dzieckiem? A moze dlatego, ze gra posiada HP bar [przypomne tylko, ze ogromna, przytlaczajaca wiekszosc PCtowych gier wlasnie to ma...]? Wtrace jeszcze, ze sporo nowych gier, w tym gier konsolowych, tych HP barow nie posiada, wiec to nie jest zbyt trafiony argument.
Z niepotwierdzonych jeszcze informacji wynika, że będzie to GRAW 3... z akcją jeszcze bardziej wybiegającą w przyszłość i mechami a'la Battlefield 2142.
Co jak co, ale na powrót starego dobrego GR-a nie ma co liczyć. Tym bardziej, że od dawna PeCety nie są dla tej serii priorytetową platformą (choć nie jest tak "źle" jak z R6 ;)).
Kolejny GRAW bedzie polaczony z EndWar. Mowili o tym jakis czas temu..
Drau masz rację, nieco wyolbrzymiłem ale nie zmienia to faktu, że przez to całe markowanie gra straciła na uroku według mnie.