Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość PlayStation 3 staje się dla LucasArts priorytetem

25.02.2008 09:56
1
zanonimizowany507783
23
Chorąży

Bo w czasie przenoszenia kodu z PS3 na X360 to błędów nie będzie ? Jakoś średnio to pojmuje

25.02.2008 09:58
2
odpowiedz
zanonimizowany47980
118
Generał

hiryuz--> Skoro podjęli taką decyzję, to prawdopodobnie jest to łatwiejsze w realizacji.

25.02.2008 10:00
😐
3
odpowiedz
zanonimizowany484600
41
Legend

po tytule wiadomosci wywnioskowałem, ze LucasArts bedzie robic exclusivy na PS3, a tu sie okazuje ze po prostu beda tworzyc gre docelowo na ta platfome, by bylo mniej problemów.

Kolejny świetny tytuł newsa na golu. Brawo!

25.02.2008 10:05
4
odpowiedz
Piotrek66
33
Chorąży

Szczerze to pomyślałem to samo... :P

Pozdrawiam.

25.02.2008 10:07
5
odpowiedz
b4r4n
120
Brak

Tytuł jest taki jaki być powinien - przyciąga uwagę.

Co do tematu. Pierwszą konwersją z PS3 na X360 był burnout paradise. Różnic nie widać, więc nie widzę problemu. Chyba każdy wie, że w drugą stronę bywa różnie...

25.02.2008 10:08
6
odpowiedz
zanonimizowany533042
10
Konsul

Po tytule oczekiwałem czegos innego. Zresztą na innych portalach ten sam nagłówek. Jeśli panowie z LA uznali, że tak będzie łatwiej, to pewnie tak jest. Może gry będą wychodzić wcześniej.

25.02.2008 10:10
7
odpowiedz
Drau
82
Legend

W sumie, who cares. Nie bede plakal jesli baza developerow bedzie PS3, bo co to zmienia tak naprawde? Roznic w grach nie ma z tego tytulu, wiec..

25.02.2008 10:12
👎
8
odpowiedz
zanonimizowany1278
0
Senator

swietny tytul, cos na poziomie Faktu.

25.02.2008 10:15
9
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Drau - jak pisałem o tej tendencji jakiś czas temu to mnie wyśmialiście. Niedługo znakomita większość studiów tak będzie robiła gry bez większej szkody dla posiadaczy X360.

Developerzy przekonali się na przykładach Criteriona, IW czy Capcomu, że przygotowanie kodu uwzględniającego szczególną architekturę PS3 daje ogółem o wiele lepszy efekt niż priorytetyzowanie wersji X360 i przenoszenie go potem na PS3.

Tytuł rzeczywiście taki sobie, tak naprawdę Lucasarts bierze PS3 jako lead platform.

25.02.2008 10:22
10
odpowiedz
b4r4n
120
Brak

albz nie lepsze efekty, a mniej problemów z konwersją...

25.02.2008 10:26
11
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

b4r4n - dla developera konwersja czy też wersja to efekt końcowy. Problemy to nie efekt ich pracy tylko to, co ją utrudnia.

Paradoksalnie, praca PS3-> X360 będzie skutkować lepszymi wersjami gier na X360 (w porównaniu do scenariusza X360-> PS3) ze względu na optymalizacje poczynione na pierwszej platformie.

25.02.2008 10:40
12
odpowiedz
Grah
53
Centurion

albz74 - pierwszy raz wypada mi się z Tobą zgodzić. Jeśli dzięki takiej "kolejności" powstawania wersji uzyskamy świetne efekty na obu konsolach, to wypada jedynie temu pomysłowi przyklasnąc. Brawo!

25.02.2008 10:45
😁
13
odpowiedz
koobon
82
Legend

Porozumienie ponad podziałami.

25.02.2008 11:18
14
odpowiedz
Drau
82
Legend

@albz74 [ Level: 31 - Legend ]: jesli chcesz mi cos zarzucic, zrob to konkretnie, bo tak srednio przypominam sobie, zebym jakos specjalnie narzekal na te idee wczesniej [moge sie mylic, bo jednak dyskusja o tym byla dobre paremiechow temu, ale szczerze watpie :)].

25.02.2008 11:22
15
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Drau - nie pisałeś nic na ten temat ? A to przepraszam :P Nie będę tego sprawdzać. Niemniej nieraz zostałem zdrowo zbluzgany za napisanie faktycznego stanu rzeczy (tzn developerów zmieniających lead platform na PS3) .

25.02.2008 15:07
😱
16
odpowiedz
zanonimizowany510004
14
Chorąży

I niech ktoś jeszcze raz napisze że PS3 jest mocniejszy od Xboxa360!
Taka prawda, 3rdzenie Xboxa lepiej radzą sobie z kodem gier niż 7rdzeni PS3, ich moce są porównywalen
Czyli wychodzi na to że Xbox poradzi sobie z grami z PS3 i będą wyglądać tak samo, przykładem jest burnout paradise...
PS3 i X360 to ta sama generacja i tyle, porównywalne sprzęty, tylko czemu na PS3 czekaliśmy tak długo a nie oferuje nic nowego?

25.02.2008 15:12
17
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

monias32 - Zapytaj Kena K.

Co do kodowania gier to jest trochę inaczej.

25.02.2008 15:17
Rafiraf2
18
odpowiedz
Rafiraf2
87
ALPHA ASSASSIN

monias32, śmieszna jesteś.

25.02.2008 19:13
Azerath
19
odpowiedz
Azerath
156
Senator

monias32 - całkowicie się mylisz. LucasArts zamierza najpierw robić grę na konsolę SONY gdyż po jej zrobieniu łatwiej będzie ją przenieść na konsolę M$. Gdyby było na odwrót to skończyli by grę na Xbox'ie i kolejne kilka miesięcy pracowali nad grą na PS3. Xbox jest łatwiejszy w programowaniu, w tym przypomina trochę PC. Dlatego developerzy nie mają z nim problemu, PS3 natomiast jest, podobno, bardzo trudny w programowaniu.

25.02.2008 20:14
👍
20
odpowiedz
zanonimizowany430056
22
Centurion

PS3 jest mocniejszy od xsroxa,kiedy wydawcy poznaja do konca mozliwosci trójki,zaczna robic gry z lepsza oprawa graficzna.to kwestia czasu

25.02.2008 20:15
21
odpowiedz
borban
118
Konsul

:Rafiraf2 [ Level: 38 - Centurion ] http://www.blackspaceelite.yoyo.pl/

monias32, śmieszna jesteś.:

wcale nie jest śmieszny, bo jeśli się okaże, że port lukasa z ps3 będzie chodził tak samo na xbox 360 jak na ps3, to daje bardzo dużo do myślenia. PS3 wcale nie jest mocniejszy od x360, ani trochę, świadczą o tym np. porty gier EA z xboxa. Jeśli ps3 miałby zapas mocy nad xboxem to nawet niechlujny port działaby na ps3 w 60 klatkach. Taka analogia, kiedyś był Segi Saturn koszmarny w programowaniu i był pierwszy psx łatwy w programowaniu....co potem było?

25.02.2008 20:20
22
odpowiedz
borban
118
Konsul

poza tym, kolejne spekulacje na forum nad nieodkrytymi możliwościami ps3, a kto powiedział chociaż raz, że z xboxa wyciągnięto już wszystko? z ukrytymi możliwościami ps3 to tak jak z mitem o świętym gralu, wielu wierzy w jego istnienie, tylko wszystkim nie będzie go dane zobaczyć do końca swojego życia lub ps3....

25.02.2008 20:24
23
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

borban - mylisz się w 100%. Dzisiejsze procesory są tak skomplikowane w programowaniu, że nawet o X360 nie można powiedzieć że to kaszka z mlekiem. PS3 ma zupełnie inną architekturę i niechlujny port, korzystający z minimalnych podobieństw Cella do Xenona nie ma szansy działać tak dobrze, jak na oryginalnej maszynie.

W laickiej terminologii można to ująć tak (użyję analogii do silników samochodowych) - X360 ma trzy cylindry, PS3 jeden cylinder i turbosprężarkę. Jak nie zatrudnisz turbosprężarki, PS3 będzie miał gorsze osiągi.

25.02.2008 20:30
24
odpowiedz
borban
118
Konsul

albz74-lepiej mieć 3 pełnowartościowe cylindry niż być jednocylindrowym dwusuwem z turbo sprężarką z której nie ma żadnych korzyści;-)

25.02.2008 20:30
25
odpowiedz
zanonimizowany212477
53
Senator

albz nie lepsze efekty, a mniej problemów z konwersją...
I tu się mylisz drogi kolego. Sam Alex Ward z Criterion Games w dev diary powiedział:

"Burnout Paradise to nasza pierwsza next-genowa gra, przy, której developingu PS3 było wiodącą platformą. Chcieliśmy przez to zmaksymalizować użycie sprzętu jak tylko możemy. To pozwoliło nam dostarczyć 60 klatek na sekundę, ogromny świat i niewiarygodną ilość detali"

"Właściwie dzięki SPU w Cellu mieliśmy dodatkową moc obliczeniową tylko dla deformacji aut"

25.02.2008 20:47
26
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

borban - to, czy korzyści są, czy nie zależy od programistów. Większość developerów to obecnie towarzystwo, które assemblera nigdy na oczy nie widziało. Najlepiej żeby kod sam wychodził z SDK.

Wiadomość PlayStation 3 staje się dla LucasArts priorytetem