PlayStation 3 staje się dla LucasArts priorytetem
Bo w czasie przenoszenia kodu z PS3 na X360 to błędów nie będzie ? Jakoś średnio to pojmuje
hiryuz--> Skoro podjęli taką decyzję, to prawdopodobnie jest to łatwiejsze w realizacji.
po tytule wiadomosci wywnioskowałem, ze LucasArts bedzie robic exclusivy na PS3, a tu sie okazuje ze po prostu beda tworzyc gre docelowo na ta platfome, by bylo mniej problemów.
Kolejny świetny tytuł newsa na golu. Brawo!
Tytuł jest taki jaki być powinien - przyciąga uwagę.
Co do tematu. Pierwszą konwersją z PS3 na X360 był burnout paradise. Różnic nie widać, więc nie widzę problemu. Chyba każdy wie, że w drugą stronę bywa różnie...
Po tytule oczekiwałem czegos innego. Zresztą na innych portalach ten sam nagłówek. Jeśli panowie z LA uznali, że tak będzie łatwiej, to pewnie tak jest. Może gry będą wychodzić wcześniej.
W sumie, who cares. Nie bede plakal jesli baza developerow bedzie PS3, bo co to zmienia tak naprawde? Roznic w grach nie ma z tego tytulu, wiec..
swietny tytul, cos na poziomie Faktu.
Drau - jak pisałem o tej tendencji jakiś czas temu to mnie wyśmialiście. Niedługo znakomita większość studiów tak będzie robiła gry bez większej szkody dla posiadaczy X360.
Developerzy przekonali się na przykładach Criteriona, IW czy Capcomu, że przygotowanie kodu uwzględniającego szczególną architekturę PS3 daje ogółem o wiele lepszy efekt niż priorytetyzowanie wersji X360 i przenoszenie go potem na PS3.
Tytuł rzeczywiście taki sobie, tak naprawdę Lucasarts bierze PS3 jako lead platform.
b4r4n - dla developera konwersja czy też wersja to efekt końcowy. Problemy to nie efekt ich pracy tylko to, co ją utrudnia.
Paradoksalnie, praca PS3-> X360 będzie skutkować lepszymi wersjami gier na X360 (w porównaniu do scenariusza X360-> PS3) ze względu na optymalizacje poczynione na pierwszej platformie.
albz74 - pierwszy raz wypada mi się z Tobą zgodzić. Jeśli dzięki takiej "kolejności" powstawania wersji uzyskamy świetne efekty na obu konsolach, to wypada jedynie temu pomysłowi przyklasnąc. Brawo!
@albz74 [ Level: 31 - Legend ]: jesli chcesz mi cos zarzucic, zrob to konkretnie, bo tak srednio przypominam sobie, zebym jakos specjalnie narzekal na te idee wczesniej [moge sie mylic, bo jednak dyskusja o tym byla dobre paremiechow temu, ale szczerze watpie :)].
Drau - nie pisałeś nic na ten temat ? A to przepraszam :P Nie będę tego sprawdzać. Niemniej nieraz zostałem zdrowo zbluzgany za napisanie faktycznego stanu rzeczy (tzn developerów zmieniających lead platform na PS3) .
I niech ktoś jeszcze raz napisze że PS3 jest mocniejszy od Xboxa360!
Taka prawda, 3rdzenie Xboxa lepiej radzą sobie z kodem gier niż 7rdzeni PS3, ich moce są porównywalen
Czyli wychodzi na to że Xbox poradzi sobie z grami z PS3 i będą wyglądać tak samo, przykładem jest burnout paradise...
PS3 i X360 to ta sama generacja i tyle, porównywalne sprzęty, tylko czemu na PS3 czekaliśmy tak długo a nie oferuje nic nowego?
monias32 - Zapytaj Kena K.
Co do kodowania gier to jest trochę inaczej.
monias32 - całkowicie się mylisz. LucasArts zamierza najpierw robić grę na konsolę SONY gdyż po jej zrobieniu łatwiej będzie ją przenieść na konsolę M$. Gdyby było na odwrót to skończyli by grę na Xbox'ie i kolejne kilka miesięcy pracowali nad grą na PS3. Xbox jest łatwiejszy w programowaniu, w tym przypomina trochę PC. Dlatego developerzy nie mają z nim problemu, PS3 natomiast jest, podobno, bardzo trudny w programowaniu.
PS3 jest mocniejszy od xsroxa,kiedy wydawcy poznaja do konca mozliwosci trójki,zaczna robic gry z lepsza oprawa graficzna.to kwestia czasu
:Rafiraf2 [ Level: 38 - Centurion ] http://www.blackspaceelite.yoyo.pl/
monias32, śmieszna jesteś.:
wcale nie jest śmieszny, bo jeśli się okaże, że port lukasa z ps3 będzie chodził tak samo na xbox 360 jak na ps3, to daje bardzo dużo do myślenia. PS3 wcale nie jest mocniejszy od x360, ani trochę, świadczą o tym np. porty gier EA z xboxa. Jeśli ps3 miałby zapas mocy nad xboxem to nawet niechlujny port działaby na ps3 w 60 klatkach. Taka analogia, kiedyś był Segi Saturn koszmarny w programowaniu i był pierwszy psx łatwy w programowaniu....co potem było?
poza tym, kolejne spekulacje na forum nad nieodkrytymi możliwościami ps3, a kto powiedział chociaż raz, że z xboxa wyciągnięto już wszystko? z ukrytymi możliwościami ps3 to tak jak z mitem o świętym gralu, wielu wierzy w jego istnienie, tylko wszystkim nie będzie go dane zobaczyć do końca swojego życia lub ps3....
borban - mylisz się w 100%. Dzisiejsze procesory są tak skomplikowane w programowaniu, że nawet o X360 nie można powiedzieć że to kaszka z mlekiem. PS3 ma zupełnie inną architekturę i niechlujny port, korzystający z minimalnych podobieństw Cella do Xenona nie ma szansy działać tak dobrze, jak na oryginalnej maszynie.
W laickiej terminologii można to ująć tak (użyję analogii do silników samochodowych) - X360 ma trzy cylindry, PS3 jeden cylinder i turbosprężarkę. Jak nie zatrudnisz turbosprężarki, PS3 będzie miał gorsze osiągi.
albz74-lepiej mieć 3 pełnowartościowe cylindry niż być jednocylindrowym dwusuwem z turbo sprężarką z której nie ma żadnych korzyści;-)
albz nie lepsze efekty, a mniej problemów z konwersją...
I tu się mylisz drogi kolego. Sam Alex Ward z Criterion Games w dev diary powiedział:
"Burnout Paradise to nasza pierwsza next-genowa gra, przy, której developingu PS3 było wiodącą platformą. Chcieliśmy przez to zmaksymalizować użycie sprzętu jak tylko możemy. To pozwoliło nam dostarczyć 60 klatek na sekundę, ogromny świat i niewiarygodną ilość detali"
"Właściwie dzięki SPU w Cellu mieliśmy dodatkową moc obliczeniową tylko dla deformacji aut"
borban - to, czy korzyści są, czy nie zależy od programistów. Większość developerów to obecnie towarzystwo, które assemblera nigdy na oczy nie widziało. Najlepiej żeby kod sam wychodził z SDK.