Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy [PC]
Zazwyczaj różnią się między sobą jedną umiejętnością.
oprawa audio/video bez zmian;
Autor recenzji chyba grał z wyłączoną muzyką oraz z zamkniętymi oczyma jeżeli różnice alternatyw to według niego "zazwyczaj jedna umiejętność"
Mutant -->
nie bardzo Cię rozumiem. Grałem zarówno we wczesną wersję gry podczas tworzenia poradnika oraz w polskie wydanie przez ostatni tydzień. Oprawa graficzna oraz dźwiękowa pozostała bez zmian. Mam wadę wzroku, lecz nie aż taką :-).
Twojego pytania odnośnie jednostek również nie rozumiem. Dla przykładu:
W zamku Krasnoludów mamy Magmowego Smoka (z umiejętnością Magmowej Tarczy) i Wulkanicznego Smoka (Oddech Płonnego Smoka). Inny przykład to Niedźwiedzi Rycerz (zdolność Uderzenie) oraz Niedźwiedzi Wojownik (posiadający Niedźwiedzi Ryk).
Akademia Czarodzieja? Pierwsze lesze przykłady - Rakszasa Radża (brak kontrataku przeciwnika), a alterantywna Rakszasa Kszatrija posiada Wir. Gremlin Dowódca ma Naprawę, natomiast Sabotażysta dysponuje Sabotażem.
Na prawdę nie słyszałeś nowej muzyki w trakcie trwania kampanii?
zdanie "Zazwyczaj różnią się między sobą jedną umiejętnością." może sugerować, że różnią się TYLKO umiejętnościami, a tymczasem statystyki też są inne, nie dla każdego jest to oczywiste.
Dwie sprawy:
1. Zehir nie Zahir - różnica niewielka, ale jednak znacząca.
2. Twierdzić, że twórcy poszli na łatwiznę dodając jako ulepszenie Przystani jednostki z pierwszego dodatku (nieco zmodyfikowane), to niesprawiedliwość względem tychże. Nie ukrywali oni, że fjp (fanatyczne jednostki Przystani, czyli owe "karmazynowe wersje"), to próba przed wprowadzeniem alternatyw dla każdej nacji. Skoro eksperyment się powiódł i wywołał aprobatę graczy - rozwinęli go.
Saed- HoMMV moze i nie dorwnuje HoMMIII, ale i tak jest o niebo lepszy od tego nieporozumienia znanego jako HoMM IV
Adrian Werner ---> A dla mnie dzikie hordy ostatecznie przychyliły szalę na korzyść H5, H3 przy dzikich hordach wygląda po prostu biednie według mnie, a rozgrywka dla mnie jest taka sama w obu częściach.
Wreszcie po kilku latach grania w trójkę jest coś godnego do jej zastąpienia.
Mutant --> dokladnie tak, jak dla mnie mozgloby juz tak zostac tylko zeby nowe dodatki wychodzily, niestety ten jest ostatni. Totalnie nierozumiem recenzentow ktorzy pisza ze nic nowego: chodzimy, odkrywamy kolejne obszary mapy walczymy itp... WTF? przeciez o to chodzi, czego oni sie spodziewali [gamespot]... Widzac to co sie dzieje z fajnymi seriami przez dodawanie udziwnien, to seria homm zasluguje na medal, po eksperymencie z IV powrot do tego co bylo sprawdzone, dobre i dalej cieszy. To ze grafika sie nie zmienia tez mnie w sumie cieszy bo duzo jezdze z laptopem a to ruszy na wszystkim :]
Bo recenzenci wiedzą, że jak będą uważali trójkę przez wieki za ideał, a każdego innego heroesa za badziew, to będą mieli poklask wśród pro fanów.
Czwórka była inna, zjechali ją, piątka powtarza trójkę i dodaje wiele od siebie, zjechali ją. Najlepiej może, jakby po prostu zrobili 3 w nowszej grafice, ale pewnie i to by zjechali, za odcinanie kuponów.
Wielu pewnie uważa trójkę za ideał (i ciągle to powtarza) a tymczasem pewnie już któryś rok w nią nie grali. Ale takie gadanie jest bardzo trendi w środowisku fanów Heroesa.
Ja H3 bardzo lubię, ale nie będę mówił wbrew sobie, że jest lepsze od H5, skoro uważam inaczej.
Dzikie Hordy to nowa rasa, to alternatywy każdej ulepszonej jednostki, nowe artefakty i możliwość tworzenia łączonych artefaktów, nowe umiejętności dla bohaterów, nowe rozmiary map, możliwość bezproblemowego grania w fanowskie kampanie i pewnie wiele innych rzeczy, które są oczywiste, a teraz o nich nie pamiętam.
Nie wiem czego chcieć więcej. Trójka przecież oferuje wiele mniej. Ale lubi się mówić, że ma klimat i samo to wystarcza. Jedynka też ma klimat a niewielu jej broni.
H5 swój klimat również ma, gram w nią bardzo dużo i nie nudzi mi się, również odczuwam syndrom "jeszcze tylko jedna tura". Nie rozumiem dlaczego uważana jest przez tak wielu za słabą grę.
BRAWO BRAWO
Czyli nie jestem osamotniony z moimi poglądami na heroes III i Heroes V
Demo Dzikich Hord wciagnelo mnie bardziej niz podstawka H5 :) Zapewne niedlugo dam szanse pelnej wersji.
Najbardziej mi w piatce brakuje historyjek przy znajdowaniu artefaktow, jak to bylo w trojce. To dopiero nadawalo klimatu :P
Jestem mile zaskoczony dodatkiem "Dzikie Hordy". Gra jest bardzo dobra i dziala syndrom jednej tury. Fajna sprawa z punktami nekromancji w zamku Umarlakow, nowa nacja orkowie. karawany i alternatywne ulepszenia. Przy Heroes 3 spedzilem setki godzin i moim zdaniem ten dodatek trojce w niczym nie ustepuje.
Hahahaha ale wymagania gościu podał jak ta gra mi chodzi na Geforce 2....
Zgadzam się z Mutantem i z IIIoIII i innymi, którzy uważają tak, jak oni. To jest DODATEK, a nie Heroes of Might & Magic VI! Ciekawe co by powiedzieli narzekacze, gdyby twórcy wprowadzili do serii Heroes of Might & Magic bitwy w kosmosie albo czołgi i heliktoptry?! Na pewno by zachwalali, "no bo przecież to jest TAAAAAAAAAAAAAKA zmiana!".
Od tego typu dodatku oczekuje się przeważnie co najmniej 1 nowej rasy, nowych jednostek, nowych czarów i umiejętności oraz nowych map. Ja w ŻADNYM razie nie oczekuję od ŻADNEGO dodatku do ŻADNEJ gry, że będzie on miał lepszą grafikę bo oczekuję tego, że podstawka razem z dodatkami będzie stanowiła jedną spójną całość (dlatego też krzywo patrzę na coraz ładniejszą grafikę w kolejnych Epizodach do Half-Life 2). Zmiany w grafice mogą wprowadzać w kolejnych częściach a nie w dodatkach.
I zgadzam się z tym - HoMM III to świetna gra, czasami lubię w nią popykać do dziś, ale jednak HoMM V podoba mi się bardziej.
EG2008_66469854 --> Ciekawe, bo według danych z odwrotu pudełka heroes tej karty graficznej nie obsługuje. Poza tym jeżeli jakimś cudem już grę uruchamiasz, to nie chcę wiedzieć jak u ciebie to chodzi, między turami chyba obiad możesz ugotować :)
Ja tam wole stare dobre Heroes III i do tej pory z przyjemnością gram w multi :). V niestety jest krokiem wstecz, tego co było dobre w HIII jest mniej, za to pojawiły się niegrywalne pomysły, grafika straciła na czytelności i klimacie.
edoc --> Wymień więc to, czego jest mniej w H5 względem H3. I jakie są te niegrywalne pomysły.
Należałoby zacząć od tego, że Nival po "przejęciu" serii od NWC wyrzucił całe tworzone przez ponad 20 lat uniwersum Might and Magic do kosza i postanowił stworzyć własną telenowelę. Wizualnie i technicznie gra może i jest ładna (kwestia gustu), ma dużo bajerów i wodotrysków, ale treściowo jest pusta jak wydmuszka.
'Współczuje' fanowi 4-ki. 3-ka to przeżytek i najnowsza część HoMM niczym jej nie ustępuje - btw 3-ka miała beznadziejnie nudny tryb kampanii.
Jeżeli któraś cześć jest 'pusta jak wydmuszka' treściowo to raczej osławiona 'trójka'.
możliwość alternatywnych ulepszeń jednostek
Na jakiej zasadzie wygląda ten nowy system ulepszenia jednostek gdzie ponoć aż jest 170 ulepszeń potworków ?
Azazell3 -> Budujesz siedliska stworów, następnie je ulepszasz i wtedy masz do wyboru, albo stare ulepszenie, albo nowe ulepszenie, można też wynająć jedną i drugą jednostkę. Dodatkowo jeżeli kupisz jedno ulepszenie a później zmienisz zdanie, to za niewielką opłatą możesz "przeszkolić" jednostki na drugą wersję.
ulepszenia działają w ten sposób, że jak masz na przykład anioła i wybudujesz ulepszone siedlisko to anioła możesz ulepszyć do Archanioła albo Upadłego Anioła
a 170 stworzeń to wychodzi w sumie ze wszystkich miast z alternatywami (21x8=168) no i jeszcze 9 neutrali. Czyli w sumie 177 stworzeń
Saed ====> sorry, ale ile osób tak naprawdę zagłębia się w fabułę Herosów?...
Poza tym to nie UBI podziękowało za universum znane z H3 czy serii M&M tylko samo NWC zrobiło bum w intrze HiV i nowy świat w tymże.
Poza tym fabułą gra się nie obroni, a już na pewno nie H3 w którym kampania jest przyjemna, ale nie taka rewelacyjna, i gdyby nie wspomniana wcześniej seria M&M to by takiej mocy nie miała.
Od fabuły są książki i o wiele bardziej rozbudowane w tym aspeckie gry fabularne.
Sporo czasu spędziłem przy wszystkich częściach Heroes'ów, począwszy od I aż do V. I nie będę sie kłócił która jest najlepsza bo wszystkie mi sie podobały (włącznie z niesławną IV). I uważam że Dzikie Hordy, jak i sama podstawka, czyli HoMM V, w niczym nie ustępuje poprzednim częściom i można przy niej spędzić naprawdę dużo czasu świetnie się przy tym bawiąc
Mam problem z cutscenkami. Napisy znikają bardzo szybko, w ogóle nie ma głosów postaci. Ktoś wie jak to naprawić?
hmm ja sobie zobacze.. Kampanie są dla mnie nudne zresztą zawsze były nudne od czasów Heroes 1 .. Ale zawsze gram tylko w Skirmish :) Heroes 2,3 to są piękne gry .. Heroes 4 to jakieś nieporozumienie a 5 nie jest taka zła ale jej daleko do 2 czy 3 części :)
Barzdo fajna nowa rasa. Podoba mi się też pomysł z karawanami. Dodatek ok.
A według mnie nie mają już co wymyślać. Wiecie co będzie w Heroes VI?? Cztery alternatywne jednostki np. Chłop, Szeregowy, Milicjant, Egzekutor. To nie ma sensu. Ja będę zawsze grał tylko w III !!!
Podoba mi się pomysł, ze można na dwa sposoby ulepszać jednostki no i mały niepozorny guziczek, który kupuje wszystkie wojska (tak bardzo brakowało go w mojej kochanej trójce)
Witam!! Bardzo proszę o pomoc! Mam oryginalną polską wersję Heroes V Dzikie Hordy ściągnąłem z tej strony patcha z tej stronki (www.gry-online.pl) ale nie mogę go zainstalować! Pisze że nie można zainstalować bo nie wykryto podstawowej wersji gry...
Wie ktoś co zrobić?
Najwidoczniej na golu dalej jest zły patch, który do polskiej wersji gry nie pasuje.
Ściągnij patcha z tej strony http://www.homm5.info/
Super dodatek. tylko trudny troche. ma pare bledow ale ogolnie spoko