Do czego zdolny jest silnik graficzny wykorzystany w grze Far Cry 2?
Nie powiem, ładnie to wygląda. Choć całe to Advanced Indirect Lighting nie robi na mnie specjalnego wrażenia, a zapewne obniża wydajność o jedną trzecią. :-)
ale mi to wielka rzecz loho
Advanced Indirect Lighting- czyzby global illumination w koncu zawitalo do gier?:)
Pewnie gra będzie 100 x lepsza niż CrySis, ale połowa graczy będzie uważała na odwrót bo Ctysis ma lepszę grafikę :/
Conath --> Global Illumination można było włączyć w Stalkerze, jeśli dobrze pamiętam. Problem był jedynie tego rodzaju, że wydajność spadała o dobre 60%. Nie mniej, gra wyglądała wtedy znacznie ładniej. :-)
Widziałem możliwości tego silnika (m.in. wzrastanie roślinności, regeneracja drzew i cykl dobowy) i powiem tak - cieszę się, że w miarę w młodym wieku dorzyłem, że w grach robi się takie rzeczy... :)
Choć na Far Cry 2 z tego co czytałem, słyszałem i widziałem mnie nie kręci, to jeśli ktoś kupi ten silnik lub konkurencja będzie pracowała (CryEngine 2, Tech 5, już podobno pracują nad Unreal Engine 4) to coraz szybciej będziemy bliżej filmowej jakości obrazu! I bardzo się z tego cieszę!
Typujemy wymagania
jak dla mnie,
Intel Quad @ 3,6 Ghz
GeForce 9800 GTX
4 GB RAM
^^
Ale mi to ... Te advanced cośtam wygląda troche jakby w niektórych miejscach zmniejszyli jasność ... Takie drobiazgi nie uczynią tej gry hitem.
Ani twórcy ci sami, ani engine ten sam, nawet bohater jest inny. Mniej podobieństw niż między quake 1 a 2 i to się zwie FarCry 2? Czce żarty.
Far Cry to marka, sama nazwa zwiększy popularność gry. Zresztą, pamiętajcie że to demo tych właśnie efektów cieniowania... bez AF i AA. A wymagania pewnie nie będą za duże, pójdzie na high/średnich na moim lapie :).
Nie jest źle z tą grafiką, może Crysis ma lepszą ale nie zmienia to faktu, że nadal FC2 jest ciekawą pozycją przynajmniej dla mnie. Co do wymagań to pewnie na 8800GTS 320 MB, 2GB Ram i dwurdzeniowym procku będzie chodziło na najwyższych, no chyba że spieprzą optymalizację.
Pan P. Conath --> Czy czasem opcja Global illumination nie jest jedna z funkcji DX10.1?
Heh gdyby nie nazwali tej gry Far Cry 2 to straciliby wiele pieniędzy, niektórzy zagorzali fani FC pójdą do sklepów w ciemno nawet gdyby gra była totalnym Crapem( czego jej osobiście nie życzę).
Mam nadzieję ze Far Cry 2 bedzie lepszy niz Crysis... Grafika jak grafika.... Fabułą dla mnie jest ważniejsza. I tak większosc nie pogra sobie w tą gre (tak jak w Crysisa) z powodu słabego sprzętu.. Chociaż powiem że grafika niczego sobie (oglądając galerie na GOL)
wygląda kiepsko, a roznice chyba tylko w kontraście kolorów, co mozna uzyskac bawiąc sie ustawieniami monitora
remekra-> Nie chcę się czepiać, ale to co widziałeś, to nie żadne FC2 tylko silnik wykorzystany w FC2.
Wszystko pieknie ladnie, ale ciekawe co z tego.
Pierwszy Far Cry tez mial niby taki super engine, ale jakos nie przypominam sobie zeby cokolwiek na nim powstalo (poza samym Far Cry).
Zawsze najwiecej gier i tak powstawalo na kolejnych silnikach quake'a lub unreala i pewnie tym razem bedzie podobnie.
Far Cry 2 bedzie kolejnym benchmarkiem z fajnymi widokami, a gry beda powstawac na silniku UT3 (co zreszta juz mozna zaobserwowac).
Na tym 1 screenie z budykami z Advanced Indirect Lighting to IMO wszystko wygląda bardziej naturalnie, mimo takiej niewielkiej zmiany.
pff i o co to całe halo, troche lepsze cienie i juz, jak dla mnie zart, bo taka grafa jak nie lepsza wystepuje juz na grach na nextgenach x360 czy ps3 i w dodatku w hd...
Większość to takie czary-mary :), ale akcja z pogodą i porwanym przez wiatr drzewem wrażenie zrobiła odpowiednie :).
Natomiast zastanawia mnie inna kwestia. Na jednym filmiku gość celuje do drzewa z pistoletu. Nie wiem czy zauważyliście, ale na taką odległość trafiał z celnością 100% i w ogóle nie trzęsła mu się ręka.
Może oznacza to, że ograniczenia dotyczące strzelania będą zerowe, upodabniając się do Quake'a, i zamiast klona prequelu czy Crysisa otrzymamy dosyć fajną rzeźnię, gdzie grupka 4 przeciwników nie będzie problemem :).
Ja jestem na tak.
Panowie z CryTek'a są troszeczkę do tyłu. Dlaczego? Już wyjaśniam: nie dość, że gry wyglądają cukierkowo/sztucznie (porównajcie sobie Crysisa do CoD4), do tego wymagania gier na silniku są ogromne (tu porównanie Crysis'a do UT3, który nawet na kompie za 1800zł może chodzić rewelacyjnie na wysokich ustawieniach). Gry CryTek'a są jak benchmarki ładne, efektowne i nic poza tym...
Nie oceniałbym tego silnika po paru zdjęciach, lepiej oblukać filmy o których mowa a szczególnie taki jeden stary , z jakichś targów, którego na tej stronce nie widziałem niestety. Ten samochód na zdjęciu "nie robi" ale co innego zobaczyć jak się np. deformuje. Ciekawe czy tak będzie po zderzeniach w grze- czy będzie się niszczył na bieżąco (i brudził), czy to tylko takie narzędzie dla twórcy gry żeby mógł walnąć taki zdeformowany model np. do rowu żeby se tak leżał i wyglądał. Oświetlenie- zgadzam się że (przynajmniej na tych zdjęciach) nie robi to za specjalnego wrażenia a wpływ na wydajność pewnie będzie duży- jak zwykle (np. Stalker- tam włączenie podobnego systemu oświetlenia było zabójcze dla słabszych kart, tyle że tam to oświetlenie wiązało się to z zupełnie innym rendererem i wyglądało "podwójnie" dobrze -bo łączyło się z wieloma innymi efektami dx9).
To co można nazwać globalnym oświetleniem serio polepsza odbiór gry - sprawia że całość jest dużo bardziej "prawdziwa" - na tym zdjątku gdzie to całe zaawansowane oświetlenie nie działa wszystko jest... jasne, z każdej strony tak samo jasne, co nie wygląda najfajniej pod słońcem. Słońcem które oświetla z jednej tylko strony, z drugiej powinno być ciemniej, i ten efekt zaawans. oświetlenia właśnie to powoduje, i o ile ktoś zwraca na takie rzeczy uwagę to wygląda to faktycznie lepiej. Ale do liczenia jeszcze np. oświetlenia od światła odbitego to sobie jeszcze chyba poczekamy, o ile pamiętam ma to chyba być w Splinter Cell: Conviction.
Motywy pokroju odstrzeliwania gałęzi były niby w Crysis ale... tu będą odrastać, w ogóle wszystko będzie rosło- krzaki i takie tam. Wiatr porywa gałęzie, na innych filmach było "wypalanie trawy"- tego o ile pamiętam też jeszcze nie było. Albo motywy z wyciąganiem kul z ciała, z rozwalaniem skrzyń z amunicją że kule latają na wszystkie strony...
Taki jeden filmik z Far Cry 2 jeszcze przed ukazaniem się Crysis (nagrany kamerą "z ukrycia" - z jakichś targów) spowodował że na Crysis przestałem czekać jako na grę, a tylko jako na "benchmark". Panowie z Crytek poszli raczej w stronę rozwijania grafy, ubi rozwija to co ważniejsze. Choć grafę czy generalnie "oprawę" gier też ofkoz rozwijać należy.
Sadze ze minimalne wymagania nie powinny byc wieksze od tych:
CPU: Athlon 64 3000+/Intel 3.0Ghz
GPU: Nvidia 6800/X800GTO
RAM:1.5Gb/2Gb na Windows Vista
Software: DX9.0c i Windows XP
Grafika prezentuje się okazale, ale silnika graficznego Crysisa to oni raczej nie przebiją.
Wedlug mnie to bardziej Far Cry 2 bedzie prezentacja Duni niz Crysis prezentacja Cry Engine 2. Chcialbym sie mylic, ale na razie Far Cry 2 zapowiada sie nudnawo.
jezeli watpicie w moc silniczka farcry2 to zobaczcie sobie 1 filmik z tej strony
http://www.farcry2-hq.com/videos.htm PS crysis sie chowa
a jezeli chodzi o grafike to zobaczcie sobie 2 filmik z tej samej strony w dzungli
czekam na komentarze
No to mój komentarz:
zdanie na ten temat wyraziłem w poście [7]. I nic ponadto. Co mi po tym jeśli w tak dynamicznej grze jaką są FPS-y po wzroście i regeneracji drzew? Takie rzeczy mogą się sprawdzić w RPG-ach lub RTS-ach, ale w FPS-ach nikt nie zwróci na to uwagi bo te gry są po prostu za krótkie, aby drzewo ZNACZNIE urosło czy się zregenerowało w - nawet znacznie przesadzając - 20 godzin, akcja jest za szybka i nikt nie będzie czekał na to aż drzewo urośnie bo się zanudzi. Nawet jeśli te 20, a nawet niech będzie - 30 godzin przebić na growe dni to ile to dni wyjdzie? 3? 4? 5? 6? Ile drzew w ciągu tygonia jest w stanie urosnąć tak, żeby było to widoczne gołym okiem?
Fajna rzecz, ale to tylko nic nie znaczący dodatek. Być może ktoś ją wykorzysta jeśli znów zaczną robić długie i rozbudowane FPS-y albo gdy ktoś wykorzysta ten silnik do RPG-a.
PS. Crysis się nie chowa bo po tych filmikach nie można nic powiedzieć o gameplayu Far Cry 2. W tej kwestii całkowicie zgadzam się z Zastepowym - to Far Cry 2 będzie przede wszystkim prezentacją silnika, a sama gra będzie nudna, a już na pewno nie tak dobra jak Far Cry.
A tak w ogóle to cała gra (Crysis) chowa się przy tych trzech filmikach? Ciekawe... Baaaardzo.
Tribunal
czy ty widziałes te filmiki ???
bo mi sie wydaje ze nie a jezeli chodzi o te drzewa to zgodze sie z toba ale to miły dodatek
i piszesz ze nic nie mozesz powiedziec o gameplayu to oznacza ze nieogladnołes tych filmików
http://www.farcry2-hq.com/videos.htm na pierwszym jest masa efektów o których crysis moze pomazyc typu wiatr a rachej churagan i palaca sie trawa a wiatr rozgania dym w realistyczny sposób
PS. ja napisałem ze crysis sie chowa odnosnie 1 filmiku na którym sa wyzej wymienione efekty
bo crysis ich NIE MA nie chodziło mi o grafike ale na drugim filmiku jest motyw z dzungli który wyglada blizniaczo podobnie do crysisa
ale zeby powiedziec która gra jest lepsza musiał bym zagrac w obie narazie grałem tylko w crysisa
prosze o ponowny komentarz
ghjgj ====> nie bój nic, Crytek na pewno już się dowiedział o tych efektach w Duni i na pewno włączą takie do CryEngine 2. W Crysisie 2 pewnie niektóre z nich będą.
Ale nie chodzi tu o efekty burzy czy huraganu - coć jak mówię to bardzo fajna sprawa - jeśli Far Cry 2 nie będzie miał nic więcej do zaoferowania - a tego się obawiam - to ta gra nie będzie takim hitem jak Far Cry i efekty burzy, huraganu, czy palącej trawy będą mogli sobie wsadzić w (_._).
Indirect lighting pokrotce polega na tym ze cale otoczenie oswietla obiekty (jak w przypadku samochodu i zderzaka) swiatlem odbitym i w odpowiednim kolorze. Nie, nie da sie tego uzyskac po "wyregulowaniu ustawien monitora". To jest naprawde duzy krok naprzod bo mimo ze prob bylo sporo i calkiem dawno temu, to to jest pierwsza naprawde dzialajaca w komercyjnym projekcie. Oczywiscie trudno laikowi zorientowac sie o co tak naprawde chodzi, to moge zapewnic, ze drastycznie poprawia wiarygodnosc odwzorowania otoczenia. A najlpesze jest to, ze programy 3D ciagle jeszcze renderuja takie rzeczy mase czasu. Jasne roznica w dokladnosci jest kolosalna. Ale kiedys realtime po prostu byl w sferze marzen. A teraz juz po prostu jest.
Lutz ====> nie wiem czy dobrze zrozumiałem to co napisałeś, ale jeśli tak to jest to bardzo podobne do Realtime Ambient Maps zastosowanego w CryEngine 2, który odwzorowuje odmienne rozkładanie się światła na obiektach różniących się fakturą i kolorem oraz uwzględnia światło odbijane przez te obiekty.
Tu jest prezentacja Realtime Ambient Maps
http://www.gametrailers.com/player/9882.html
Haha, w fpsie bedzie rosla trawa, woot - zupelnie, jak gdyby na to wlasnie gracze beda zwracali uwage, siedzac godzinami przed moniorami posrod trway i obserwujac, jak ona rosnie, zdzblo po zdzble :> No gratz po prostu :>
Pod względem grafiki do Crysis nie ma szans ale jak zrobią fajną fabułę i wiele pobocznych zadań to gra takim najemnikiem w afrykańskim plenerze mogła by być bardzo fajna. Trzymam kciuki aby to nie była kolejna liniowa strzelanka których jest pod dostatkiem.
Tribunal ---> skoro nie wiadomo nic o fabule, po co bawić się w bezsensowne prorokowanie?
Filmik z gameplaya pokazał, że gra jest dynamiczna i destrukcyjna, co już w pewnym stopniu dobrze o niej świadczy. Na resztę poczekamy do momentu wydania dema/pełnej wersji.
Na tych screenach gra wygląda obrzydliwie... Szczególnie ten Jeep... Tragedia...
Obrzydliwie? Bzdura. Grafika jest dobra, poprawna, nie wyjatkowa, ale tez nie jest slaba.
Osobiscie podoba mi sie ten efekt oswietlenia rodem z GI, rzeczywiscie dodaje realizmu i jest zauwazalny, badz co badz.
ja nie wim
jestescie debilami czy co jak mozna mówic ze grafika w farcry2 jest zła albo przecietna
ogladnijcie sobie poczatek 2 filmiku który ktos podał wyzej http://www.farcry2-hq.com/videos.htm
ta dzungla wyglada zajebiscie dlawas najlepiej zjechac gre widzac 2 screny
Spokojnie, bo ci zylka peknie. Gusta sa rozne i trzeba o tym pamietac, zamiast wyzywac.
A mi się ta grafika z Far Cry 2 podoba. Na pewno Dunia jest teraz w czwórce najlepszych engine'ów. Bardziej obawiam się o samego Far Cry 2 niż o grafikę w nim.
Na razie co do rozgrywki jestem sceptyczny, ale może się coś zmieni (choć brak mutantów, Obcych czy innych pokrak już na dzień dobry sprawia, że Far Cry 2 ma u mnie wielki minus).
taa ciekawe ile tej grafiki z trailera bedzie rzeczywiscie w samej grze, viva crysis