Sprawa Doom III na QuakeCon
carmack to co pojawi sie nowa wypasiona karta graficzna zmienia optymalny konfig dla swojego dooma,
majac na uwadze termin wydania produktu, az strach pomyslec jak ten konfig bedzie wygladal za kilka miesiecy..
Jestem niemal pewien, że ten DOOM nie będzie nawet w połowie tak fajny jak DOOM 1 i DOOM 2, pomijając to że będzie się go dało skończyć w jeden dzień. Jak nie bedzie kulatych ziejących ogniem to ja nawet w to nie gram :-P
Doom do bedzie chyba przebuj
Giera pewnie będzie niezła, ale u nas nawet piraci na niej nie zarobią bo nikt nie będzie miał takiego sprzętu jaki jest wymagany do gry.
Haha mi bedzie chodzić na full detalach (bede mial nowego kompa za 2 miechy)
Pentium 2.53 GHz, Ati Raedon 9700, 1024 RAM DDR oraz Sound Blaster Audigy Platiium. No jestem spokojny :)
IdSoftware leci w gumki, daloby jakieś demn to każdy by mógł sobie oblookać jak bedzie chodziło na jego sprzęcie (czy wogóle będzie chodziło), a tak tylko wqrzają (mnie naprzykład) i straszą jakie to potrzebny jest monster aby w Doom'a III zagrać...
Prostestuje - DAJCIE DEMO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrowionka for ALL
Podniecenie tych na quakeconie jest troche podobne do podniecenia jaskiniowcow jak zobaczyli ogien. Niewazne jaka ta gierka bedzie i tak kupi ja kilkanascie milionow ludzi. Wystarczy kilka milionow zielonych na promocje :P
Ja ta giere biore z miejsca a sprzet juz mam :P Wiec zostalo mi tylko czekac :D Zobaczymy jakie te cudenko bedzie :) I watpie aby na x'a wygladalo tak samo jak na PC :) Napewno bedzie nizsza rozdzielka ,textury i mniej efektow i troche mniej szczegulow :) Ale konsolka jest pod tv wiec konsolowy gracz nie zobaczy roznicy miedzy wersja PC a X-Box :)
Kufas --> i co sie chwalisz !!! Kogog to interesuje co bedziesz miec :D Bo mnie nie interesuje to :) ,co mam ci kupi komputerek 15-letni dzieciaku ??? :)
yazz_aka_maish ale nie uwazasz ze to za dziecinne :) bo tacy co sie chwala to zazwyczaj dzieci do lat 15 ktorym mam kupila PC do "nauki" bo na konsolke by mu nmie dali :)
Mój komp spełnia minima na styk, i boje sie że naminimalnych bedzie tak
detale - minimum
roździelczość - 640x480
kolory - 16 bit
i jeszcze pewnie bedzie 10 fps...........
=(
heh Mr_Hyde ;) dziecninne :) co najwyzej jest ;D twoje dawanie ;) usmieszkow ;P niemal :DD po kazdym :) wyrazie =] jaki ;) napiszesz :)). Wiec nie wiem ;) kto :) tu ma ;D 15 lat! :)))
heh Mr_Hyde ;) dziecninne ;) to co najwyzej ;D jest twoje ;) pisanie usmieszkow ;)) niemal :D po kazdym :) wyrazie :)). Wiec :D nie wiem =] kto :)) tu ma :P 15 lat! :)
ups sorka za double... ;P
he:)he:)he:)))
Mr_Hyde jak cos ci nie pasuje to nie czytaj tego, a tak poza tym to pewnie ty masz 13-15 lat i sam jestes dziecinny. Możesz pisac co chcesz bo jest wolnosc slowa, ale najpierw pomysl 3 razy zanim cos powiesz.
Sam napisales Kufas "wolnosc slowa" wiec sie wyslowilem na temat poprzednika :) ,a ty i rotfl wyslowiliscie sie na temat mnie :) A ty rofl wkladanie co zdanie usmieszka uwzasz za dziecinne :) To ty chyba nie rozumiesz chyba tego pojecia "dziecinne" :)
Carmack ty Kundlu !
I tak żeby uruchomić grę potrzebny będzie komputer wyposażony w procesor taktowany zegarem 1 Ghz, kartę graficzna GeForce 2 oraz minimalnie 256 MB. Od razu lojalnie ostrzegam, że jest to minimum, na jakim będzie można uruchomić grę. Natomiast żeby cieszyć się wszystkimi detalami Doom III musimy mieć na pokładzie P IV 2.2 GHz, kartę ATI Radeon 9700 (ew. GeForce 4 Ti 4600) oraz przynajmniej 256 RAM.
CO TO MA BYĆ SIĘ PYTAM !!!!!!!!
To jest czysty marketing > nakręcanie ludzi, żeby kupowali lepsze kompy i całkiem prawdopodobne, że ten paździoch Carmak nawet kase bierze od Intela i innych za optymalizacje kodu (1Gh minimum), co wymusza
kupowanie kompów nowych.
Bo wiem, że można kod zoptymalizować (znam się na tym), żeby biegało na PIII800-900 Full detal
Ge-force to oczywiście, zgodzę się, ale moim zdaniem sam silnik T&L (Transform & Lighting) jest
wystarczający i można pod niego napisać niezły kodzik.
I jeszcze jedno Sebtar !! - zgodzę się z Tobą, że Doom III może stać się chałą.
Sam grałem w I, II The Final Doom i wszystkie konwersje !
Wiem, żę ten klimat nigdy nie powróci.
Może być coś na miarę, ale patrząc na Wolfa nowego to
uuuuuuu.............może być kiepsko.
Pozdrowionka !
no i w koncu do niektorych dotrze, ze lepiej wylozyc ok. 1000 zl na konsole (w tym wypadku Xboxa) niz ladowac kilka tysiecy na wymiane podzespolow w komputerze...
..do tego zalatwic sobie wieki TV (ktore sa przeciez za darmo - lol) i nic nie robic poza graniem w rozdzielczosci okolo 640x480.I jak tu nie powiedziec , ze konsole rulz?
Snuhe ETCW nie byl robiony przez ID :))))
Snuhe ETCW nie byl robiony przez ID :))))
Mr_Hyde !
Wiem, że Rtcw nie był robiony przez ID.
Ale to moja ogólna dykresja na temat płycenia nowych gier.
Co wychodzi tytół to grafa, grafa, Ge-forcy, Pentiumy III, IV i inne pieroły !
A gdzie miodność ? pytam się !
Jak ktoś przeszedł całego Dooma 2 to wie o mam na myśli.
Wyjątkiem od tego jest : NEVERWINTER NIGHTS !!!
Gra naprawdę rządzi, ma spore wymagania, ale nie aż takie jakie nasz kochany Carmaczek sobie wymyślił !
TeadyBeeR :
no ja nie wiem jak masz telewizor, ale wsrod moich znajomych standardem sa odbiorniki conajmniej 25"...
a co do 640x480 to przypominam ci, ze ekran telewizora wyswietla ok. 625 linii - tak wiec wiecej nie moze pokazywac... no chyba, ze kupisz sobie telewizor wysokiej rozdzielczosci (HDTV) i bedziesz mial do ok. 1200 linii poziomych...
ehhh... Ludzie, zrozumcie wreszcie, ze to ze TV ma max rozdzialke 640x480 gowno znaczy! Przyklad? Takie FFX albo HALO - ciekawe jaka gra na PieCu wyglada lepiej nawet w rozdzialce 1024x768?!
Sinuhe - masz zupelna racje, kazda gierka teraz wyglada bajerandzko i wogole super, ale gdzie jest miodnosc ja sie pytam ?
Tez znam sie troche na kodowaniu i wiem ze mozna spokojnie zoptymalizowac kod gry (i wszystkiego innego tez) zeby duzo lepiej chodzila na duzo gorszym sprzecie, tym bardziej ze wszystko ma teraz wspomaganie do wszystkiego lol.
Na Amidze mozna jakos bylo z tych 14mhz wycisnac grafike taka jak byla w doomie 1 na pc, i to wcale zbytnio nie rozszezajac zbytnio sprzetu (trzeba bylo dokupic 2mb fastu i to wszystko) gierka chodzila tak samo jak na 486 100mhz. Bardzo dobrze wspominam tamte czasy, bo koderzy sie starali a teraz koder widzac ze jest super sprzet ma wszystko gleboko w d*pie bo jego i tak bedzie stac na najszybszy hardware na rynku a nie martwi sie tym ze kogos na niego nie bedzie stac i po prostu nawet nie optymalizuje kodu w takim stopniu w jakim powinien.
zreszta i tak mozliwe jest ze te dziecioly z roznych firm placa wlasnie firmom softwarowym za to zeby chodzilo na coraz wyzszym sprzecie. Jest demokracja mozna robic co sie chce, ale jakim kosztem. zarabiam sporo, duzo wiecej niz przecietny wyjadacz chleba, ale nie stac mnie na wymiany sprzetu co 2 miesiace, bo nawet nie ma czasu zeby sprzedac stary, a komisu ze zlomem nie zamierzam otwierac.
a lolki takie ktore mowia "a ja bede mial pentium X i bedzie mial 20gbmhz" to dziecinada, bo jak sami sobie na to wszystko zaczna zarabiac to zobacza ze dluuuugo jeszcze zostana ze swoim starym sprzetem.
wszystko siedzi tylko w glowach koderow i to oni sa od tego zeby zoptymalizowac i jak najlepiej napisac kod, ktos moze powiedziec "przeciez oni znaja sie lepiej niz my", tak tylko jak juz napisalem wyzej, jego to wali, a jak jestes maniakiem to i tak kupisz sobie taki sprzet jaki potrzeba.
rotfl - telewizor ma rozdzialke bodajze 720*512 (ale nie jestem pewien), no i ma "sprzetowe" rozmywanie pixeli. lol
Sinuhe: "Bo wiem, że można kod zoptymalizować (znam się na tym)" ... "ale moim zdaniem sam silnik T&L (Transform & Lighting) jest wystarczający i można pod niego napisać niezły kodzik."
Czy ty w ogole wiesz co piszesz? Wez rusz d*** i poczytaj chociaz informacje i dokumentacje do technik uzytych w Doomie 3 a potem pisz ze sie na czyms znasz.
Poza tym jak jestes taki doskonaly koder to dlaczego nie publikujesz screenshotow ze swojej giery ktora powali wszstkich na kolana i bedzie chodzila na Celeronie 300 z GF2?? Zeby kogos wyzwac od kundli i paździochów miej jakies inne argumenty niz swoja frustracje, co?
A splycanie gier - tu sie akurat zgadzam, ale i tak zeby zagrac w gre z rewelacyjna fabula i grywalnoscia (Gothic) musialem zrobic upgrade sprzetu.
lightbringer ! wyluzuj !!! Co to nie można pmarudzić ???
Więc luz, no może mnie trochę poniosło, ale przyznaj że trochę racji mam.
A co do kodu Doom III to techniki użyte w nim twierdzisz, że nie wykorzystują T&L ? nie wierzę.
No i zobaczymy co z miodnością będzie.
A gierek nie piszę, bo mam inne ważniejsze pojekty i barziej dochodowe !!
Pozdrowionka.
rotfl racja ale spojrz na odwzorowanie tekstu na teksturach w hi-res na PC a na konsolach ...sila FFX i HALO tkwi w szczegolach . Duzo wielobokow oblozone lo-res texturami = sliczna gra bo dopracowana
to tak jakbys ubral 70 letnia staruszke w stroj kapielowy i kazal jej chodzic na wybiegu