id Software stworzy czwartego Dooma i prawdopodobnie sequel gry Quake Arena
łohohoho DOOM 4 i następny Quake będzie rzeźnia. Byle tylko znow tego nie spieprzyli. a co do wymagan to nikt jeszcze nic nie wie ale na bank będą kosmiczne
Kolejna gra z cyklu Doom za przeproszeniem zwisia mi i powiewa ale przyznam, ze nastepca Quake Arena to bym nie pogardzil. Brakuje mi prostych, krwawych i miodnych strzelanek multi.
Heh, czwary DOOM... oby nie był taki jak DOOM 3. Niby taki wielki hicior miał być....
Cha, cha, cha... Panowie z id Software niech lepiej zatrudnią więcej osób do swojej firmy, bo 34 osoby to raczej żałosny rezultat.
IMO DOOM III byl dobra gra, ale niestety tylko na jeden raz, wiec na pewno bede czekal na 4-ta czesc:)
Podobnie jak squallu uwazam Doom 3 za swietna gre na jeden raz, grywalną tylko w nocy. Od jej premiery tylko Gear of War zrobil na mnie wieksze wrazenie. Lubie mroczne klimaty dlatego z checia zagram w czesc 4.
hehee ale będzie zadyma
gtapiotr1 --> Rany julek ile ty masz lat? :) ID zawsze było niewielkim, bardzo "kameralnym" studiem. Na tym polega jego fenomen, że zamiast rozrastać się do dużych rozmiarów, wolą być małą i niezależną od nikogo grupką zapaleńców. Ta firma pamięta czasy kiedy gry robiło się w "garażach" i do dziś się nie zmieniła.
Dziwi mnie natomiast budżet Rage - 20 milionów $. To strasznie dużo jak na 34-osobowy team.
Doom to porażka, tylko I i II (he... mozna teraz sobie sciagnąc ze steama wszystkie gry id, az łezka sie w oku kreci :) ale Q Arena jak najbardziej wszystkie sieciówki zawsze maja u mnie uznanie, no chybe ze sa bardzo kiepskie ale zawsze te pare godzin sie pogra i potem znów pogra i znów... a single jak jest fajne to i tak tylko na raz góra dwa razy chociaz jedyna gre jaka przeszedłem z fpsów kilka razy byla Call of Duty mowa o wszystkich, a tak to bardacha, nie to dobre dla podnietowiczów co szybko sie jaraja i szybko stygną, zreszta nie dziwie sie im sam nie mecze dwa razy zimnej jajecznicy:/ a tak powaznie, co myslicie o planach dooma IV czy to ma sens nawet przy najlepszej grafice, klimat umarł wraz z II czescia-nie zle powiedzialem, wiadomo gra robiona od podstaw nawiazujaca do korzeni poprostu została zrobiona na komercyjne gówienko bez werwy, bez polotu z tragicznie wygladajacumi potworkami, przy I i II czasem sie ich bałem a tu fakt jeki i odgłaosy mogace przyprawic o zawał niejednego doswiadczonego miłosnika survivalu, ale cała reszta w złym guscie i chyba na kiepskim silniku po mimo tak wspaniałej grafiki modele troche sztuczne i plastykowe. ogólnie panowie z id: nigdy wiecej takiego dziadostwa w stylu doom III, wiecej gier typu Quake Arena bo to jest to a experymenty to se zostawcie dla siebie
Nie ma czym się podniecać, skoro to tylko plany, a raczej pobożne życzenia. Gdy "słowo stanie się ciałem", wtedy będzie można do woli spekulować, dyskutować, wychwalać i opluwać.
Doomy i q3arena to jedne z moich ulubionych gier. Gralem w nie latami. Mimo to mysle, ze wszystkie te zapowiadane fpsy od id beda tylko kolejnymi, przejedzonymi strzelankami. To samo mysle o crysisie oraz innych nadchodzacych grach. Jedynie call of duty 4 sie tutaj wylamuje, zastosowano tam kilka ciekawych nowosci. No ale jeszcze nie ma zadnych szczegolow wiec sa nadzieje.
Mówcie co chcecie ale mnie i tak do fps, bez fabuły ( albo z powierzchowną fabułą ) nie przekonacie. Takie gry sa dla mnie bardzo nudne ;).
Czyżby prima aprilis? Świetnie pamiętam wywiad Carmacka z 2005 roku w którym powiedział, że nie będzie Doom'a czwartego ponieważ jak sam twierdził po pierwsze nie chcą odgrzewać kotletów, a po za tym nie chce mu się już kontynuować uniwersum Doom'a... A co teraz mamy? Moim zdaniem te słowa nie znajdą pokrycia w rzeczywistości... Choć Q3A z odświeżoną szatą graficzna to dość ciekawy pomysł...
- ...???!!! ---->
"ale cała reszta w złym guscie i chyba na kiepskim silniku po mimo tak wspaniałej grafiki modele troche sztuczne i plastykowe."
Ty zrób lepsiejszy!
DooM 3 byl calkiem fajny, mi sie podobalo. Mial genialna grafe i niezly klimat. Ale to byl tytul na raz, za drugim razem juz nie mialem dla niego sily. Hehe jezeli postep grafiki w cz. IV bedzie taki jak ten miedzy DooMem 2 a 3 to nie wiem jak to bedzie wygladac. A tak serio to wiadomosc, ze stworza nowa czesc jest bardzo mila.
Bardzo sie ciesze! Id rosnie w moich oczach. To ze zapowiadaja Doom 4 i Quake Arena 2 nie powinno dziwic a jednak bardzo mnie to cieszy (D3 byl swietny, chociaz fakt- na raz). Szacunek nalezy im sie za to ze wzieli sie za nowa marke a nawet Blizzard sie na to nie zdecydowal.
Oh, Q3 byl miodzio. Ten styl multi najbardziej mi pasowal. Wolalem Q3 niz UT czy CS. Czekam z niecierpliwoscia.
Pilav --- ''...zimnej jajecznicy:/ [TU JEST CHYBA KONIEC PIERWSZEGO A POCZATEK DRUGIEGO ZDANIA] a tak powaznie...''
smiem twierdzic ze nawet crysis wymieknie przy 'Rage':
http://www.shacknews.com/onearticle.x/48294
a najlespze ze id sie wypielo na dx10, wiec taka grafa na dx9... no no. W zasadzie jedyne dwie rzeczy ktore mnie przekonuja do dx10 to soft praticles i displacemnt mapping, ale to drugie duzo zre SP wiec w dotychczasowych, nawet hiendowych kartach, watpie zeby dalo rade. Trza poczekac na 8900 , a moze nawet cos jeszcze pozniejszego.
Saimon --> nie na DX9 tylko na OpenGL...
no, racja racja, zrobilem babola. Ale mialem na msyli shader model 3. Chociaz teraz jak sie zastanawiam co pisze, to jestem ciekaw czy rzeczywisce SM3 - w koncu opengl 2.0 tez obsluguje SM4 wiec roznica z dx10 bedzie jedynie w samej budowie - a efekt osiagaja ten sam. Juz sam nie wiem. W kazdym razie - to nei bedzie dx10 :D
@$aimon: spozniles sie z tym linkiem, caly news juz byl o tym tu, na GOLu, a wszedzie indziej - nawet wczesniej ;d
$aimon, MaZZeo --> Carmack w jednym z wywiadów powiedział, że jeszcze nie zdecydowali ostatecznie czy Rage na PC będzie pod OpenGL czy pod DirectX. I tak musi stworzyć obie wersje, bo Maci i PS3 obsługują tylko OpenGL a Xbox 360 tylko DX 9. Być może ID dostanie wsparcie Microsoftu wówczas gra będzie robiona pod DX10, ale wiązałoby się to prawdopodobnie z eksluzywnością na Vistę więc raczej im do tego nie śpieszno (ale nic nie jest przesądzone).
Super.... mam nadzieje, że nowy Quake Arena będzie tak grywalny jak starszy brat Q3A, dla mnie ta gra jest super, ma swój klimat....tak samo jak CS, oraz UT(również 2004).
Mam nadzieje, że nie zwalą następcy Q3A....Bo nowsze gry mają to do siebie, że są "ładnie opakowane" ale za to już nie "smakują" tak dobrze jak wyglądają...
ale, warto czekać, i zobaczyć co też to panowie z id Software wymyślą... :)
Ciekawe czy ten DOOM IV będzie chociaż odrobinę straszył? III to jakieś nieporozumienie...
aimon - displacement czy virtual displacement mozna zrobic i na PS2.0 laczac programy shadera. Na PS3.0 jest juz luzno - masz przyklad chocby w pierwszym zastosowaniu w grze - patchu do Far Cry v1.3 (gdzie dodano HDR, displacement i inne). Obecni prawie kazda gra z tego korzysta, mocno to obciaza shadery , ale znacznie zmiejsza ilosc potrzebnych scian, wiec de facto wydajniejsze, anizeli tworzyc obiekty z wiekszej ilosci polsow. Ale sa inne rzeczy w DX10, ktore sa naprawde nice (jak np. powielanie)
A nowy silnik ID wyglada b. ciekawie. Jak zapowiadano DooM3 i jak wyszedl, nie bylo lepszego silnika (uzytego juz w grze), potem wyszedl HL2 i Source. Doom3 jako gra byl taki sobie, bo wykonanie mial dobre.
realsolo - to co mowisz to jest parallax mapping, a nie displacement mapping. Parallaxy sa dalej 2d, daja jedynie efekt 'paralaksy', dzieki ktoremu patrzac pod malymi kątami na teksture, jest wrazenie 3d, jednak jak spojrzysz pod ostrym katem - widac ze to jest plaskie. Displacement mapping stosuje ta sama zasade co parallax, tylko paralaksowanie pikseli odbywa sie w trzech wymiarach - nie w dwoch. Zre to zasob w cholere, bo musi rysowac pojedyncze, dodatkowe piksele zdefiniowane funkcjami displacemntu. Jedyna imitacja takiego zjawiska - choc widac ze nie jest ona idealna - jest w efekcie "fur" - futra. Widac ze piksele sa ograniczane w rysowaniu i nie widac 'pelnych' kłaków futra, tylko takie chocby kropeczki. :p
-DanielBGRJ------>
Ty zrób lepsiejszy!
a ty juz lepiej... daj spokój :D
ps ja nie jestem od robienia silników, od tego sa mechanicy w id, :D
...?!?!? --> wszystkie silniki id software sa w czolowce, bez wyjatku. A to co widzimy w rage tylko to potwierdza.
o nieee!!
kolejny quake arena??
znowu kamyk bedzie młócił w to w każdej wolnej chwili :D
znowu na jakiś turniej sie zapisze gdzie odpadnie po 3 meczach bo myślał ze jest koxem :))
ale zajebiście!
wale na dooma, QUAKE ARENA 4EVER!!!
$aimon----->
" wszystkie silniki id software sa w czolowce, bez wyjatku. A to co widzimy w rage tylko to potwierdza."
ok i co to ma w związku z doom III
rage to rage- inna gra, zupełnie inana choc styl graficzny bardzo podobny no ale co to ma do rzeczy, o co ci chodzi bo nierozumiem.
doom IV ma miec ten sam silnik co doom III,
wiec i gra bedzie bardzo podobna
uwazasz ze skoro wszystkie silniki id sa w czołówce to znaczy ze gra od razu jest dobra?
przykład?......... doom III.......... nie kumam cie
Bardziej czekam na Dooma. Sieciowe FPSy kreca mnie co najwyzej srednio, a w trzeciego Dooma gralo mi sie bardzo przyjemnie. Przy nowym Quake'u zapewne tez jakis czas spedze, ale ile to sie jeszcze zobaczy. W arene prawie w ogole nie gralem, bardziej podobal mi sie Unreal Tournament.
...???!!! --> chodzilo mi o to ze napisales "na kiepskim silniku", a zaden silnik id software nie jest kiepski. A to ze doom4 bedzie na silniku dooma3 nie ma zadnego wplywu na podobienstwo. Przykladem moze byc kilkadziesiat gier zrobionych na silnikach q1, q2 i q3. A co do dooma3 - na czym sie opierasz ze jest zla gra? Na pewno jest lepsza niz 10000 tandetnych fpsow ktore do tej pory wyszly. Jest slabszy niz wszyscy oczekiwali - ale i tak jest dobrym fpsem. Chyba ze swoje zdanie opierasz na Gamerankings, to wtedy dziekuje bardzo za rozmowe.
Tak czy siak - z koleji ja nie rozumiem po jaka cholere wsadziles zwrot 'silnik' w sojej wypowiedzi.
no tak, masz całkowita rację...
zle napisałem... :) chodziło mi bardziej o mechanike jak silnik ale mimo wszystko jest to bardzo scisle zwiazane
patrz... mam teraz przed soba 2 gry, raczej 2 pudełka,
nie mysl sobie tylko ze bede porównywał tylko po opakowaniu bo w obydwie grałem jedna przelazłem druga nie do konca bo u brata katowałem ale niewiele brakowało...
mowa o RIDDICK i DOOM 3,
choc zupełnie rózne gry to jednak podobieństwa sa bardzo duże- wdług mnie..
spójrzmy tylko na grafike czy wyglad pomieszczen, praktycznie do złudzenia podobne, texturing niemal identyczny, klimaty obydwu rózne, ale i tu i tam jestesmy wiezniami na planecie a raczej stacji kosmicznej, ale do rzeczy...
modele postaci ich pancerz czy to strazników w doomie czy w riddicku wygladaja tak samo, tez jakby gumowe i zabardzo połyskliwe, ale taki urok
jednak riddick rozkłada dooma III, dlaczego?
nie chodzi o fabułę choc w riddicku nieraz mnie zaskoczyła nie chodzi o klimat mroczny i tajemniczy, nie chodzi nawet o to ze gry maja rózne rodowody jedena konsolowy druga sticte pc-etowy, chodzi poprostu o to ze The Chronicles of riddick jest prawdziwy, czego niestety o dommie nie moge juz powiedziec, i niech nikt nie interpretuje nieopatrznie bo ja wiem doskonale ze doom jest gra fantasy science fiction a riddick raczej tylko space science fiction,
poprostu w doomie za duzo rzeczy zostało spartolone poczawszy od potworków ich kiepskiej animacji, wygladzie a skonczywszy na mechanice głównego bochatera, a wystarczyło by tylko popracowac nad tym i gra wygladała by zupełnie inaczej, przeciez jest masa dobrych wzorców jesli chodzi o te aspekty, bo klimat stacji na marsie jak najbardziej dobry...
nie chce sie bardziej rozwlekac, wiec powiem tylko-prosze postawic sobie przed oczyma te dwie gry i spróbowac obiektywnie ocenic i porównac obydwie, bo poza klimatem i grafika łaczy je jescze cos innego, nie wiem jak to opisac ale w riddick zostało to zrobione wzorowo... a przeciez mozna było zrobic z dooma naprawde wysmienita gre nawiazujaca do swoich najlepszych korzeni,
ja pierwszy raz zagrałem w dooma w 1995 badz 94 roku, dokładnie pokazał mi go dorosły wtedy syn mojej korepetytorki i wiedziałem ze juz zawsze bede kochał gry fps :DDDDD, a wrazenia jakie na mnie wywarł pozostały w pamieci do dzis, swoja droga mozna sobie sciagnac przez steama wszystkie czesci łacznie wolfensteinem ;)
Gralem sobie nawet ostatnio w Riddicka na xklocku, i szczerze przyznam, ze mnie nie zachwycil. Doom3 tez rewelacja nie jest, tym bardziej ze wyszedl w tym smym czasie co Half Life 2, wiec to jeszcze bardziej zgniotlo dooma3. Ale to jest dobra gra. Kompletnie nie zgodze sie z twoim osadem co do potworkow a tym bardziej ich animacji! Animacja jest peirwsza klasa. Przeciez ci zombie-żołnierze sa zrobieni wrecz idealnie! Albo ten ogromny pso-zombio-mech, co go np. w lazience widac - to mnie zmiazdylo! Gra tez wg mnie jest grywalna - nie moge narzekac wlasnie na dynamike bohatera, 'strzelność' broni, czy poziom trudnosci. Ai przeciwnikow czasem kuleje- jak w kazdej grze - ale motywy walki z zomiabiakami-żołnierzami zapadły mi w umysł chyba dopiero do momnetu FEAR'a. Jedyny mankament calej gry - i niestety kluczowy - to nuda. Gra caly czas niestety wyglada tak samo i po jakims czasie sie nudzi. Mnie akurat to nie przeszkadzalo, bo lubie sobie pograc w takiego fps'a, gdzie ai jest porzadne, nie ma dennych animacji, takeigo, w ktorym poporstu czuje, ze strzelam, zabijam, sieje spustoszenie. Jestem zadowolony z dooma3, moge powiedziec ze jest to gra na ktora dobrze ze czekalem - coprawda w obliczu hl2 stracila nieco blasku - ale nie przesadzajmy! To jest DOBRY fps, ktorych na rok moze wychodzi nie wiecej jak kilka.
a mnie strasznie wkurwia.. za przeproszeniem te ataki zombiaków, w zadnej innej grze niespotkałem tak irytujacych ataków, moze to i fanie zrobione ale jakze stresujace zwłaszcza jak zamierzałes mu sieknac latarka badz bezposrednia z piąchy,
proponuje ci zagrac w riddicka dłuzej bo ja napoczątku tez marudziłem, naszczescie jak juz pokapowałem co i jak dołaczyłem do grona tysiecy osób które uwazja ta gre za wybitne arcydzieło w swoim gatunku,
jest bez konkurencyjne narazie,
w tej grze naprawde trzeba troche pomyslec ale w dalszym ciagu jest bardzo łatwa i logiczna gra, w dodatku nie nudzi, oferuje nawet róznorodnosc sposóbów przejscia,
sam decydujesz jak droge i taktyke obierasz czy idziesz na pripal czy kombinujesz, dogadujesz sie z kims,
mozesz wybierac jakie zadania chcesz zrobic co ma wpływ na dalsza akcje gry,
mozesz uciekac i szukac wyscia inymi drogami choc nie zawsze ale najwiekszy atut i cos co bardzo mi pasowało to wybór drogi czy chcesz isc i wykanczac wszystkich pieszo, czy wybierasz robora i idziesz inna drogą, ja dla zabawy wybierałem na przemian, a zadania obierałem takie jak mi pasowały,
w dodatku w zadnej innej grze nie było tak wysmienicie oddanego klimatu bezwzglednego pierdla z całą atmosferą jaka panuje w najgorszych zakładach czy tez koloniach karnych- poprostu mistrzostwo świata, niema lepszej gry w tym klimacie,
fakt na poczatku niebardzo mi sie podobało ale po 2 dniach juz przykleiłem sie na dobre i nic absolutnie nic mnie nie znudziło co niestety miało miejsce w nijakim doomie!!!!!
jestem skłonny wysłac ci ta gre na PC zebys przekonał sie ze jest to gra całkowicie wyjatkowa choc niema w niej zadnych nowosci i innowacji ale zlepka tego co najwazniejsze i najlepsze
natomiast co do hl2 uwazam ze gra spartolona na max, wielu ludzi sie zachwyca, ja zachwycałem sie jedynka, ale source to juz inna gra i wcale nie podtrzymuje klimatu z pierwszej czesci, chociaz graficznie wyglada imponujaco to jednak płaskie textury przylepine na modele nie zachwycają w dodatku gra nudzi i to strasznie,
osobiscie to gram w CS:S, HL2 przeszedłem ale tylko raz,bo jest za bardzo rozwlekły i nudny, a nie długi bo ja lubie długie gry ale nie nudne...
i co po AI, to nie wszystko fear bez bullet-time-a jest poprostu jedna wielka kupą i tylko ten tryb sprawia ze gra jest rewelacyjna.... kóniec...
dziwie sie ze HL2 ci sie nie podoba. Co do riddicka - faktycznie, duzo nie gralem. Mam pare tygodni xboxa (jdeynke) i poki co ralem w inne tytuly. Jesli wersja xbox-pc nie roznia sie niczym, to postaram sie w nia wciagnac, i ci wtedy napisze moje spostrzezenia.
Co do FEAR'a - ja w niego grajac, mozesz mi wierzyc lub nie, nie uzywalem bullet time'u. Denerwuje mnie taki efekt - juz w Max Paynie mnie irytowal. Jedyne co to jak byly ostre momnetu jak juz nie wydalalem to wtedy to byla mojha deska ratunku. W FEARze zakochalem sie w czyms innym - ide na grupke kolesi, oni mnie nie widza. Nagle jeden mnie odstrzega i zaczyna strzelac, reszta sie chowa. Jak koles mnie przyszpilil i sie musialem schowac, wychodze spowrotem na plac, a tam nikogo niema! Nagle mi ktos z boku i z tylu pruje. I w tym sie zakochalem w FEARze - ai wg mnie jest genialne. Poza tym grafika mi sie podoba, fajny jest rozpiździel jak jest wymiana ognia - wszystko fruwa, odlamki scian odpadaja i w cholere kurzu i dymu. Lubie takie jatki. I wlasnie podobnej rozrywki odstarczyl mi Doom3. W kazdym razie - obczaje sobie nawet dzisiaj jeszcze riddicka, moze spedze przed nim pare godzin nocy jak mnie wciagnie i dam ci znac.
absolutnie sie zgadzam wszystko co wymieniłes jest dokładnie tym co i ja lubie, po za doom III :-)
no ale kazdy ma prawo przeciez do swojego gustu i napewno niejedna gra jak mi sie podoba jest uznana za badziewie, w sumie to chyba wiele zalezy od podejscia do gry o ile pewne kluczowe kwestie nie sa spaprolone na amen, jednak ostzregam cie riddick to zupełnie inna gra jak fear, chyba bardziej przypomina mi dziecko bethsady softworks "call of cthulhu" choc to jescze bardziej inne gry ale tak jakby motywy rpg w riddicku sa i ta atmosfera, jednak spróbuj sie nie zrazic na poczatku do riddicka bo całkowicie ci to wynagrodzi w dalszej czesci, i przezyjesz pare fajnych chwil ze swym bohaterem, naprawde mozna sie wkrecic, polecam
remake quake 1 bylby ok
DOOM 4 na Id tech 5 to by bylo cos !!!!!