Gra Shadowrun złamana przez piratów - można uruchomić ją w Windows XP
Brawo! Skoro technicznie nie stanowi to żadnego problemu (dla fachowca, oczywiście) to wymóg posiadania Visty do odpalenia gry jest praktyką monopolistyczną i nadużyciem.
Czyżby MS sądził że nikt na to nie wpadnie ? NIE - wiedzieli, że to bujda na resorach ale by zarobić na Viscie musili tak oświadczyć. Ich fartem pierwsze gry na DX10 pojawiają się w pół roku po premierze nowego OS i co zarobili na naiwnych to ich. M$ sucks.
przyznaja sie do cfaniactwa czy zaczna walke z razorem i innymi crackerami?
No to teraz nie będę grał w Halo 2 i Shadowruna nie dlatego, że nie mam Visty, tylko dlatego, że te gry są crapowate. Wielkie mi (nomen omen) halo.
w takim razie napewno wiele stracą na grafice bez DX10.
"Na razie zagorzałym zwolennikom systemu Windows XP do użytkowania gry Shadowrun wystarczą rozwiązania stworzone przez piratów, choć tych oczywiście nikomu nie polecamy."
hehe, na bank nie polecacie ;P ciekawe ilu z Was w redakcji gracie teraz w Shadowrun na xp :)))
[8]b4rt3kk -----> żadna z tych gier nie korzysta wyłącznie z DX10. (Halo 2 nie korzysta wcale)
A ja się ciesze, że tak sie stało. I mam nadzieję, że MS straci masę kasy przez to, że ludzie ściągną piracką wersje. Może wreszcie zmądrzeją i wciskać ludziom kit.
Vista była reklamowana jako ratunek dla pecetów jako maszynki do gier. Okazało się wręcz inaczej. Akcje typu "gra bedzie działać tylko na viście" jedynie odstraszają ludzi od PCetów.
[2]gladius, [4]Szaku25 ------> nadużyciem są wasze głupie wypowiedzi na forum, a to co robi Microsoft to zwykły marketing, po to są tytuły exclusive na daną platformę aby zwiększyć jej sprzedaż. Tak samo można by zarzucić np. Sony, że nie wydała Motorstorm na Ps2 lub XBOX 360, przecież ich posiadacze tez chcieli by sobie w to pograć.
Gier pisanych na DX10 nie da się uruchomić pod DX9!
Nie wiem dlaczego robicie z tego, takie wielkie halo przecierz to tylko dwie dośc średnie gry.
Gier pisanych na DX10 nie da się uruchomić pod DX9!
No patrz pan, a Shadowrun się da. Reklamowanie tej gry jako "tylko pod Vista" podczas gdy bez problemu chodzi pod XP to wprowadzanie konsumenta w błąd. Bardzo dobrze, że Razor1911 utarł Billowi tego semickiego nosa.
A i tak gra będzie chodzić szybciej na Vista niż na XP :D
gladius ==> Shadowrun nie był pisany pod DX10. Był pisany pod Vistę, a to dwie różne sprawy.
Dodanie referencji do biblioteki DX10 nie oznacza gry działającej w tym środowisku :)
legrooch - racja, o to mi chodziło. Niby "pod Vistę" a chodzi na XP.
halo i shadowrun nie dzialaja pod dx10, wiec mozna je odpalic pod xp bez problemu. ale niedlugo pojawia sie gry pod prawdziwe dx10, i jesli dveloperzy nie przygotuja wersji pod dx9 to nie bedzie tak latwo ich odpalic ;]
[14]gladius ------->"No patrz pan, a Shadowrun się da." widocznie nie była pisana wyłącznie pod DX10, jeżeli gra by nie obsługiwała starszej wersji shaderów niż 4.0 to nie możliwe było by uruchomienie jej pod winXP. tak samo ja nie mogę uruchomić gier pisanych tylko pod shader 3.0 na moim radku 9700.
shadery są nie do przeskoczenia.
exclusive na Viste nie oznacza że gra musi korzystać z DX10.
Jeżeli "exclusive" jest exclusivem wyłącznie ze względów marketingowych, a nie technicznych, to działania piratów umożliwiających odpalanie takiego exclusiva na innej platformie są godne pochwały.
Halo 2 też już podobno da się na XP odpalić.
edit: ooops, w 1 poście już to było napisane, sorks :P
Nie wiem czy istnieje cos takiego jak "exclusive techniczny" . No chyba ze exclusivem wtedy jest gra konrzystajaca z konkretnego shader modela, ale wtedy exclusivem jest tylko dx10, a jak wiadomo, nie ma jeszcze zadnej gry ktora by korzystala wylacznie z tego renderera. Tym bardziej ze shadowrun jest konwersja z x360,a ten ma SM 3.0. Sukcesem hackerow raczej bedzie (lub nie bedzie) stworzenie bibliotek dx10 na xp. Wtedy przyklasne.
Z ciekawosci odpalilem tego shadowrun pod XP:) Niestety po 1 minucie grania wszystko zaczyna strasznie zwalniac niezaleznie od rozdzielczosci i detali.
m_freeeman---> Projekt "Oldblivion" dowodzi, że da się przeskoczyć również problem generacji shaderów - dzięki podobnym maniakom Oblivion odpala się na FXach i GF4. Jak wtedy wygląda, to osobna kwestia... ;-)
Z DX10 może być inny problem - możliwe, że zunifikowane shadery spowodują, że, aby rozbić procedury na osobne vertex i pixel-shadery poprzednich generacji, należałoby napisać sporą część kodu gry zupełnie od podstaw. Są to oczywiście jedynie moje domysły, bo na programowaniu za grosz się nie znam, ale może jakiś wtajemniczony forumowicz nam to wyjaśni.
Radzik - Doom3 uruchomiono na kartach Voodo :
pamietam jak Doom3 byl moglbyc tylko uruchomiony na XP, za jakis czas wyszla latka by uruchomic gre na 98/ME czy tam 2000
Radzik >> zunifikowane shadery to hardware. Specifikacja DX10 nie wymaga aby shadery fizycznie byly zunifikowane. Karta może posiadać zarówno vertex jak i pixel shadery w osobnych jednostkach i być kompatybilna z DX10. Jak dotąd nikt się nie pokusił o zrobienie takiej karty i pewnie nie pokusi. Nie mniej teoria tego nie wyklucza.
female body inspector--> Hmm, no nie wiem czy nie wyklucza. Zaloze sie ze funkcje w bibliotekach sa tak napisane, aby odnosily sie do wykorzystania zunifikowanego procesora, wiec w zasadzie niezunifikowany dx10 to nie bylby dx10, bo by wymagal innych funkcji. Tak samo jest z Xenonem w x360. Mimo ze to konsola microsoftu, to wymaga portu do dx9c, a przeciez jedyna roznica miedzy nim a kartami dx9c jest wlasnie w zunifikowanych shaderach. No ale ja tez nie jestem orlem w programowaniu procesorow wiec moge sie mylic ;p
A ja i tak nie moge odpalic Shadowrun nawet tym pirackim sposobem :( Wyskakuje blad ze plik shadowrun.exe wywolal blad i ze aplikacja zostanie zamknieta. Taki sam blad wyskakuje przy Colinie DIRT. Az sie zaczalem zastanawiac czego to moze byc wina i jedyne co mi przychodzi do glowy to ntdll.dll albo to ze mam GF6800 chociaz kumpel na GF6600 odpalal Colina DIRT bez problemu. Ktos moze mi pomoc ?
scorpeus ---> a jaki masz procesor? moze gra obsluguje tylko architekture 64 bitowa albo SSE2 albo nawet SSE3.
No procek troche wiekowy bo Athlon XP 2400+ ale to nie powinno miec znaczenia wkoncu w specyfikacji gry nie ma wymaganego 64 bitowca poza tym bylaby informacja ze nie ma instrukcji SSE a z tego co wiem moj procek ma SSE2. Jeszcze jedna osoba tez mi raportowala ze nie moze odpalic Colina DIRT i ma ten sam blad co ja i tez posiada GF 6800 z tym ze GS a ja GX no ale 6800. Mysle ze przyczyna tkwi w karcie graficznej.
@Scorpeus - ja mam Athlon`a XP 2700+ (poza tym X1950Pro i 1,5GB RAM) i mam ten sam problem, co Ty.
To samo jest w Colin`ie, Lost Planet jak i Shadowrun... czuję że rzecz w SSE2, a raczej jego braku :-(
Szkoda, że nikomu nie chce sie złamać zabezpieczeń w Windows XP chroniących przed uruchamianiem gier w Windows 98
scorpeus -> no nie wiem czy athlony xp mialy sse2. Ale nie bede mowil bo na 100% nie wiem.
Scorpeus --> Zarowno Colin jak i Lost Planet wymaga procka z SSE2 (mnie tez to wkurza...)
$aimon --> athlony xp na 100% nie maja SSE2
No to super wiec wymiana plyty glownej ramu proca i grafy mnie czeka czyli kosztowna przesiadka na pci-e :/ Normalnie wielkie dzieki dla tworcow gier !!! :[
Jeszcze przed premierą Visty był crack do aktywacji, który działa :)