Lair [PS3]
nooo, 32 metry kwadratowe to rzeczywiście wojna musi być ogromna :P
(literówka)
Ja mam taką refleksję, czemu większość gier na PS3 ma taką "rozmazaną" grafikę, wygląda to tak jakby były oglądane oczami osoby z wadą wzroku.
A co do samej gry to nie mam zdania, zabawa ze smokami może być fajna, przypomina mi się stary "I of the Dragon", ale może być i kiszka.
"...Wrażenie robi ogrom pola bitwy, który przy niektórych poziomach dochodzi 32 metrów kwadratowych..."
Noooo rzeczywiście robi wrażenie, epickie bitwy na 32 metrach:-)
32 metry kwadratowe..?? Pewnie nastąpiła pomyłka i chodziło o 32 km....
Jakkolwiek by się nie zachwycać świetnym wyglądem smoka, animacją jego skrzydeł, czy wreszcie hordami wrogich jednostek, których liczba jest wprost niezliczona, wciąż zagadką pozostaje, jak wiele obiektów naziemnych (beczki się nie liczą) będzie można zniszczyć.
Will there be destructible environments and if so to what extent?
You can set things on fire, and oftentimes you can also destroy them. It really depends on the environment, but in one area you can lay waste to a whole city.
Piotr44 - bo są ROZMAZANE. :) Zarówno na XBOX 360 jak i na PS3 rozmywa się i upraszcza się grafikę. Wystarczy podłączyć do monitora konsolę. Mam 19 claowego NEC'a z matrycą S-IPS (model 1990) porównywałem Oblivion : PC vs Konsola wypada dużo lepiej na PC.
Powód jest prosty : grając na PC siedzimy bardzo blisko przed 17 lub 19 calowym monitorem, na którym każda niedoskonałość, każdy bral w filtrowaniu tekstur jest widoczny. Zaś grając na konsoli ciedzimy parę metrów od dużego telewizora. A z odległości 3 metrów na 37 calowym LCD czy 42 calowej Plaźmie nie zobaczymy detali. Wygładzanie krawędzi, jakość tekstur może być gorsza. To dla tego jesli podłączamy konsolę do monitora i patrzymy z bliska grafika nie jest taka cudowna jak się wydaje.
A z odległości 3 metrów na 37 calowym LCD czy 42 calowej Plaźmie nie zobaczymy detali.
Jasne, nic nie widać :D
Kolejną sprawą jest obsługa trybu 1080p, jakkolwiek by niezachwiana była nasza wiara w cierpliwość i umiejętności koderów, można mieć pewne wątpliwości co do pełnej płynności rozgrywki. Wiara czyni jednak cuda, ale czyż nie lepiej byłoby skupić się na dopracowaniu trybu 720p? Czy jest to chwyt marketingowy, czy też ambicja twórców, to już nie nasz problem.
http://ps3.ign.com/articles/733/733921p5.html
IGN: What are your thoughts on 1080p? You're rendering some stuff out at that resolution now, do you think it's necessary for games to be standardized as 1080p and is it doable?
Eggebrecht: First of all, we are not only rendering some part of Lair in 1080p. The whole game is in 1080p native, from front-end to all in-game bits.
We absolutely love 1080p because of the detail that you can see. When we went up from 720 to 1080 I was blown away how much more of the artwork was visible. We started out being true 720p proponents, but since switching over to true 1080p via HDMI a few months ago I can't go back.
Lair is not upscaling or cheating to get to 1080p, we are natively running at the full 1920x1080 progressive resolution. Earlier this year we were quite skeptical if that would be possible, but the final kits really were a revelation in terms of power. Sony delivered what they promised and after a bit of tweaking we had the game up-and running. One thing that did help us was that our engine always was heavily reliant on data streaming, so the larger frame buffer memory never was an issue. By now half of our staff has 1080p monitors, and believe me, the 720 guys are jealous.
Miri --> Wszyscy znają te twoje herezje. Podłącz sobie GoW-a do swojego 19" "monitorka", a pogadamy.
Akurat GOW nie jest specjalnie rozdyźdany, ale większość szczególnie japońskich produkcji i szczególnie na PS3 wygląda jakby produkowali je goście z bardzo wyraźną wadą wzroku, intryguje mnie czy to teraz taka moda, czy takie ograniczenia technologiczne.
Magic carpet mi sie podobal, szkoda, ze nie mam playa3 :p Fajny wstep w zapowiedzi.
Piotr44 - mówisz o HDR Bloom ? Z mojego oglądu w gierkach na PS3 ten efekt nie jest aż tak bardzo nadużywany a obraz na ekranie TV jest ostry, u mnie nawet ostrzejszy niż na X360 (HDMI vs VGA)
Nie generalizuję , ale właśnie odnoszę wrażenie (może mylne) że ten efekt jest straszliwie nadużywany i nie wiem z jakiego powodu, co gorsza w niektórych PCtowych produkcjach też się takie rozdyźdanie pojawiło wiec sugerowałoby to, że po prostu teraz tak moda:-(
Szybko się czytało, ale mimo wszystko nie mam obrazu gry w mojej głowie. Widziałem pare trailerów i nadal nie wiem czego się spodziewać. Rogue Squadron kochałem, więc Lair pewnie też by mi się spodobało. Z kupnem gry poczekam jednal na pare recenzji.
Piotr44 - niestety tak... Spójrz na screeny z R6:Vegas , tam momentami krawędzi nie widać tak się wszystko mieni blaskiem blooma. Pierwsza gra jaką pamiętam z tym efektem ustawionym do przesady to Full Spectrum Warrior, potem już pojechało. Oblivion, nawet GoW się mocno świeci.
Cainoor - nie ty jeden nie wiesz co to będzie :) Nie było takiej gry do tej pory więc sporo rzeczy może się nie spodobać - np walka wręcz w powietrzu :/ albo na ziemi - Factor 5 nigdy nie miało tego elementu dopracowanego tak jak walka w powietrzu.
Pozostaje mieć nadzieję, że zjawisko się nie pogłębi, jeszcze gdy da się to wyłączyć jak w Armed Assault to pół biedy, gorzej gdy nie ma takiej możliwości. Naprawdę nie przepadam za efektem "zgubionych okularów", mi pierwszy raz to zaczęło przeszkadzać w "Brothers In Arms" a teraz widzę że co raz tego więcej:-(
Piotr44 - przyzwyczajaj się, publika to kocha :P Inaczej tego nie umiem sobie wytłumaczyć- GRAW ma to samo, Heavenly Sword będzie miał, jak się pojawi gra gdzie ten efekt nie jest nadużywany jak Ratchet & Clank to wszyscy marudzą że grafika plastikowa.
No a już szczyt szczytów to Saboteur i bruk świecący jak wypolerowane jajka :D
Nie mogę się doczekać dema - skoro gra wychodzi niebawem to demo powinno być na wakacje.
Ja sam nie wiem co myśleć o Lair. Klimat mi nie odpowiada, a grafika systematycznie z nowymi materiałami leci w dół. Może to będzie dobra gra, ale wg. genialna na pewno nie. System sellerem jednak będzie bo nawet dobrze rozreklamowane crapy się świetnie sprzedają, a co dopiero gry dobre.
Czy tylko mi sie zdaje czy ten smok zeczywsicie wyglada jak amerykanska wersja Godzilli?
BuncoleX-> to Godzilla miała skrzydła? o_O
alb74-> Powiedz, czemu ci jeszcze posady newsmena nie zaproponowali? :>
Może być ciekawe. Szkoda, że tylko na PS3 - tej konsolki nie posiadam - nie stac mnie na nia i nie mam zamiaru nawet jej kupowac w okresie 2 - 3 lat. Co do gry - zawsze lubilem za dzieciaka bawic się smokami wiec gra napewno mi się spodoba.
Pozdrawiam.
"Oczywiście w rozmaitych produkcjach od smoków aż się roi, ale jeśli pominąć serię Spyro czy Panzer Dragoon, to niewiele jest istotnych tytułów, które traktowałyby je inaczej niż bossów czy nawet pomniejsze przeszkod(...)"
O świetnym Drakan: Order of the Flame i nieco słabszym Dragonriders: Chronicles of Pern chciałbym wspomnieć. A to tylko tak na poczekaniu wymyslilem...
Wypadałoby, żeby recenzent miał troche więcej niż pobieżny ogląd na branżę.
Piotr 44 >>> Rozmazany obraz to efekt renderowania i filtru typowego właśnie dla Play Station. Nie przypominam sobie, aby którakolwiek znana mi gra miała "żyletkowatą" grafikę, jak np. Far Cry na PC. To nie ten sprzęt i nie te klimaty. Nawet XBox360, mimo że jego procesor graficzny generuje obraz zbliżony charakterystyką do pecetów, jest wyraźnie filtrowany. Mi osobiście bardzo podoba się taka gruboziarnista grafika, w przeciwienństwie do "blaszaków", które wszystko spłycają i wyostrzają.
Co do filtrowania, to jest "moda" aby obszar skupiony wokol gracza byl ostry, dalsze juz nie. nawet Gothic3 to ma i mozna sobie w konfigu ustalac jaki obszar ma byc ostry, dalszy juz rozmazany. Bardzo wyraznie widac to w grze Chaos Legion - mamy w menu opcje on/off rozmywania dalszych obszarow. O ile o tym mowa. Generalnie najczesciej producenci zostawiaja ta opcje on/off. W grze Lair nie widze tego czegos, wiec zapewne chodzi o HDR/Bloom.
A HDR/Bloom mi osobiscie sie podoba, jeden z najbardziej wywazonych i ladnych jakie widzialem ma Guild Wars
GunarDAN- Ciekawe ile w tej grze będzie gry, a ile technologii...
Spójrz na poprzednie produkcje Factor 5 , będziesz miał odpowiedź.
gra może być fajna ale nie podoba mi sie , że tak wszyscy podniecali się grafiką na ps3 a woda w tej grze nie odbija się od skał (wiem, że się czepiam ;])
no no , jeśli taka grafika faktycznie jest w tej grze to brawo !
Ekhm! Dobrze, że odnotowałem ten wątek, bo widzę, że same (no, prawie) lamy tu gadają i wypisują głupoty!!!
Piotr44---> widzę, że wyobraźnia cię ponosi. Grafika na PS3 i Xboxie360 "rozmazana"??? Zdejmij okulary, młody człowieku bo to chyba one właśnie rozmazują ci percepcję! PS3 i Xbox360 docelowo zostały stworzone z myślą o telewizorach High Definition (wiesz, co oznacza ten termin noobku ;-)?) i właśnie na takich telewizorach należy "smakować" konsol nowej generacji! jeśli grasz sobie na zwykłym telewizorze, to się nie dziw że widzisz na ekranie niską rozdzielczość! Zapodajesz PS3 albo X360 na HDTV w rozdziałce 720p (lub nawet 1080p, MASAKRA!) i szczena ci opada na na widok kosmicznej ostrości, jakości tekstur, detali itp. PeCety mogą się schować!
Miri---> do jakiego TV podłączasz konsolę Next Gen? Do telewizora swojego dziadka czy babci? Bo to jedyne możliwe warianty, skoro stwierdzasz, że "Oblivion" jest ładniejszy na PC niż na X360!
walka w powietrzu i na lądzie , no i ta grafa !!!! musze sobie kiedyś kupić PS3