UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa [PC]
lipa
Nie sądziłem, po ostatnich częściach gry (i jako zagorzały fan Enemy Unknown i XComa:TftD), że to powiem, ale nowe UFO jest naprawdę niezłe. Sporo dobrych rozwiązań, przyjemna oprawa. Warto zagrać.
tury czy rts z aktywna pauza?
nie napisanie tego zaliczam do karygodnego bledu recenzji...
A w porównaniu do ja2 albo jeszcze lepiej do ja2 z modem 1.13 jak wyglądają opcje taktyczne? tzn.
czy bronie działają w miare realistycznie?
wrogowie stosują taktykę (np. atak z flanki)?
można się skradać, biegać, kucać, wchodzić na dachy itp.
zróżnicowane wyposarzenie (modyfikowalne elementy kombinezonu)?
jest jakaś interakcja w drużynie (vide ja2)?
@Lukxxx
To drugie.
@sznurowadlo
Nie rozumiem twoich pytań. Porówanie Jagged Alliance do UFO sprawdza się tylko w przypadku X-Coma:Enemy Unknown i Terror From the Deep. Następne gry to inna para kaloszy, więc czemu to porównanie do JA?. Zadajesz pytania jakbyś pytał o Jazz, 7.62 albo JA 3...:-0.
Grałem tylko w demo ale na większość twoich pytań można odpowiedzieć:nie (szczególnie porównując do JA). AD1 .Bronie nie mogą działać realistycznie bo są futurystyczne;-). AD2. nie zauważyłem AD.3 tak AD. 4 zapewne tak. AD.5 zapewne nie.
Mimo raczej pochlebnej oceny - nie skuszę się na tę grę. Oprawa graficzna odpycha mnie tak dalece że po prostu aż mi się niedobrze robiło jak grałem w demo (mimo że jakościowo jest ok).
..hmm, niesfiec aż tak źle z tą grafiką ? ..miałem smaka na tę grę ..widzę po screenach że cukierkowate kolorki ale w ruchu może lepiej to wygląda ?
@Flyby
Grafa wygląda jak pomieszanie anime z kreskówkami z Cartoon Network. Ja czasem Dextera lubię sobie obejrzeć, no ale to jest moim zdaniem przegięcie. Nieszczęśnie to wygląda, portrety są przerysowane do granic możliwości i zewsząd spływa lukier. Nie chodzi o to żeby zrobić z oprawy graficznej jakiś przygnębiający "survival horror", ale ja się nie mogę przekonać.
Oczywiście to kwestia gustu, bo gra ma swój specyficzny charakter, "sznyt" i grafiki są na wysokim poziomie. Specjalnie ściągnąłem demo. I co?. I nie...brrrr.
Afterlight paszoł won.
Ale spróbój, może będziesz miał inne zdanie, bo ogólnie cała gra jest raczej "nietuzinkowa".
..jeszcze raz przerzuciłem screeny, niesfiec - niestety masz sporo racji - nie bardzo rozumiem grafików, w jakim celu uprawiali taką "karykaturę" ? ..Już w poprzedniej części dało to się zauważyć a teraz jakby wzmocnili "efekty" ..żeby było bardziej "fantazy" albo bardziej "dla dzieci" ? ..z powodu takiej grafiki porzuciłem kiedyś jeden z wiodących RTS-ów ..Cóż, to jest pół stówy, będę musiał "podeliberować" ;)
Powiem tak: warto.
Moim (i nie tylko) zdaniem Afterlight plasuje sie zaraz za Terror from the deep. A to cos znaczy.
EDIT:
Co do recenzji - calkiem zgrabnie napisana :) I ciekawy punkt widzenia :)
@Asmodeusz
Może i warto. Ja nie jestem specjalnie "graphical-greedy", ale dostaje wysypki na widok tej grafiki. Szkoda bo możliwe że omija mnie dobry tytuł. Devsi zdecydowali się na ekstremalny zabieg graficzny. A ten "zabieg" zabił "pacjenta".
@Flyby
Jak ciebie tak nie odrzuca - ściągnij demo. Tam jest i ekran strategiczny i trochę walki, wtedy pewnie wyrobisz sobie zdanie.
Bo to był rok 1994 (?),czasy się zmieniły, a ja się zestarzałem;-).
>>> niesfiec
dziękuje za odpowiedzi.
a jeżeli chodzi o porównanie do ja2, ta ja traktuję ją jako swoisty benchmark dla taktycznych gier turowych lub też taktycznych wogóle. jeżeli chodzi o realizm to chodziło mi tylko o to, czy nie ma sytuacji gdy jsteś wstanie wziąć parę grantów na klatę i jeszcze potem radośnie wtrafić przeciwnika z odległości 500 metrów w biegu :)
hmm tej recki czytac sie nie da, darujcie sobie takie zabiegi pls.. co do samej gry to jest srednia, grafa+babcia doluje troszke ale mozna to przezyc. Kilka mapek na krzyz na ktorych rozgrywa sie bitwy to zdziebko malo+mobki zawsze zaczynaja w tych samych miejsach(mniej wiecej) wiec wiadomo gdzie isc, stanac sie i poczekac + skomplikowana taktyka ai= kupa mosci panowie i po klilku razach mozna miec dosc. Nadal ta seria kupka zajezdza, jednak jakos juz sie tam do przodu posuneli - niestety nie na tyle by sie chcialo w to dluzej pograc. Tak sie zastanawiam czy ktos z tych panow(pan?) co produkaja ta gre, kiedykolwiek grali w x-comy? czy tylko tak ze slyszenia wpadli na pomysl "kontynuacji".. a bym zapomnial o super trybach podgladu mapy taktycznej - psi,podczerwien i cos tam jeszcze - na kij to w ogole jest? Jak w normalu widac all... niech ktos mi wytlumaczy.
gierka jest zaraz za tftd... jakies 100mln km ;p
@sznurowadlo
Rozumiem. Ja już dość dawno temu przestałem stosować JA jako jakikolwiek miernik porównawczy. Chociażby z tego względu że gier jaggedopodobnych jest tyle ile kot na****ł. Jak mamy grę typu squad based+system tur, albo SPM to nie znaczy że jakieś większe podobieństwa można znaleźć. A szkoda!. Osobiście twierdzę że po Silent Stormie i Brygadzie E-5 nic godnego uwagi w tej kategorii się nie pojawiło. Pokładać nadzieję można w Jazz, 7.62 i JA 3.
Ja wbrew ogólnym opiniom twierdzę że poprzednie części Aftermath i Aftershock nie były takie złe...
@Morgul Maugoth
Te motywy z podczerwienią były już w Aftershocku, taki tam bajer.