Nowa gra z cyklu Microsoft Train Simulator w produkcji
W końcu Microsoft zrozumiał, że odwrócenie się od fanów symulacji pociągów (anulowanie projektu TS2) było błędem. Na takie symulacje jest zapotrzebowanie. Do pierwszego TS ciągle powstają nowe rozszerzenia, trasy, składy etc mimo, że gra miała swoją premierę dobrych kilka lat temu.
Dla mnie informacja o seqelu to wspaniała wiadomość. Sporo grałem w pierwszego TS i była to bardzo dobra, wciągająca gra. Do projektu Kuju - Rail Simulatora jakoś nie jestem przekonany, głównie ze względu na bardzo słabą oprawę wizualną. Liczę na to, że Aces stworzą prawdziwego TS nowej generacji;)
To samo było z serią CFS. CFS4 też zostało anulowane (ale narazie jeszcze nie jest wskrzeszone).
CFS3 było porażką, ale pomimo tego wciąż do niego powstają nowe samoloty i misje. Co więcej niedługo do CFS3 będą wydane dwie totalne konwersje, jedna zmienia CFS3 w symulator WWI, druga dodaje teatr morza śródziemnego.
Skoro Aces robią teraz Train Sim, to może w przyszłości można liczyć tez na CFS4
Ja mam tylko cichą nadzieję, że Aces studio nie da się przekonać narzekającym na płynność FSX i nie poświęci jakości grafiki nowego TS (robionego na tym samym engine co FSX) na rzecz płynności tejże na słabszych komputerach.
Patrzę na konkurencyjnego Rail Simulatora i to co tam widać to graficzna porażka. Posiadacze starych PC-tów będą zadowoleni, posiadacze nowych kart - zdecydowanie nie. Nie po to kupuje się nowe karty aby oglądać grafikę sprzed 3-4 lat.
Tylko takie gry które stanowią wyzwanie nawet dla najmocniejszych konfiguracji popychają rozwój.
Zależy gdzie się kupuje i jakie ma się wymagania. Jeśli nie potrzebujesz FSX Deluxe, to zwykłą wersję w Ultimie można kupić za 159 zł.
Co do TS, to miejmy nadzieję że dodadzą support do multikorowych procków, nie tak jak w FSX :/
Wybór może być trudny. Aces Studio nie ma doświadczenia w tworzeniu symulatorów kolei, jednak dysponuje nowoczesnym enginem od FSX. Najprawdopodobniej większy realizm zaoferuje Rail Simulator, znacznie lepszą grafikę - Train Simulator 2.
Na konfrontacje obu gier przyjdzie jeszcze długo poczekać. Premiera Rail Simulatora to perspektywa najbliższych paru miesięcy, z kolei Train Simulatora 2, biorąc pod uwagę stopień zaawansowania prac nad tą grą, należałoby się spodziewać najwcześniej na początku 2008.
Rewelacyjnej oprawy wizualnej? Przecież FS X wygląda żałośnie. Samoloty są wykonane ładnie, ale ląd to wielki placek.
Mnie się z trudem udało odpalić demo FSX na moim 5 letnim "trupie" (Athlon 1,33Ghz Thunderbird, 256MB RAM, GF 6200 @ 400/800, Win XP Home). I pomimo drastycznego obniżenia detali gra wyglądała bardzo ładnie (zarówno samoloty jak i ziemia). To na detalach w okolicach midle-low (tylko Global texture resolution na max), a przecież do dyspozycji są jeszcze znacznie wyższe ustawienia.
Jeżeli natomiast oczekujesz, że cała ziemia będzie wymodelowana w 100% w 3D łącznei z każdym krzaczkiem, samochodem czy budynkiem to niestety nieprędko się takiej grafiki doczekasz o ile w ogóle kiedykolwiek....
Skoro uważasz, że FSX wygląda żałośnie to podaj choć jeden tytuł symulatora lotu, który ma ładniejszą grafikę. Oczywiście chodzi tu o porównanie grafiki max detale vs max detale i bez uwzględnienia dodatków, scenerii ściągniętych z neta etc
Obecnie nie znajdziesz ładniejszego symulatora lotu. Jak wspomniałem wyżej nie liczę tutaj poprzednich FS-ów dopakowanych dodatkami z tego powodu, że do FSX także takowe dodatki powstają, natomiast z racji krótszej obecności na rynku jest ich mniej. Takie porównanie byłoby nierzetelne. No i trzeba by cenę tych dodatków doliczy do ceny FS 2004 a wtedy już tak różowo to nie wygląda....
Nierzetelnym porównaniem byłoby także porównanie np FS 2004 z detalami na max z FSX z detalami na midle-low z oczywistych względów.
Porównując produkty dostępne na półkach sklepowych FSX wizualnie wygrywa znacznie z FS 2004. I nie trzeba być specjalnym wizjonerem aby przewidzieć, że FSX z dodatkami stworzonymi specjalnie dla niego również wizualnie znacznie przewyższy FS 2004 z dodatkami stworzonymi odpowiednio dla FS 2004.
Poza tym na razie mówimy o FSX pod DirectX 9. Gra była robiona z myślą o DX10 i Shader Model 4.0 i w takim środowisku na karcie wspierającej natywnie DX10 i Windowsie VISTA dopiero będzie można w pełni ocenić jej grafikę. Odpowiedni patch dla DX10 powinien się ukazać niedługo po premierze VISTY.
Wspaniale, wykosztowałem się wtedy na 1. część (chyba jakieś 249zł) i teraz pewnie też się skuszę. Ale mam nadzieję, że droższej już jej nie zrobią... :|