Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft | PC
Gra wielki kit!!!Grac sie nie da!!!Grafika oblecha i nawet nie ma prawdziwych wrogów tylko te zwierzeta!!Nie widzialem gorszej gry!!
Ej co ci jest nagle zaczołeś robić same wątki o Tomb Raideże
to chyba byl Shift+sprzelka w lewo/prawo, albo Alt+strzalka w lewo/prawo
niedawno tez to sobie wlaczylem i mialem z tym samym problem ;]
Dzięki claudespeed18, naprowadziłeś mnie na dobry trop :) Dla potomnych: żeby zejść z pojazdu -> End + strzałka :)
I.G.I ------> co ty się tak uwziąłeś na te tomb raidery?? Powtarzasz sie chłopie
Gra może w dzisiejszych czasach nie powala, ale swój klimat ma. Za czasów starszych tombów większość twierdziła, że fabuła zła, żę grafika archaiczna i przereklamowana bohaterka. A dzisiaj..No właśnie... Znowu z chęcią sięgamy po to, co dobre:-) Wystarczy zerknąć na Allegro, gdzie kolejne TR (w szczególności te starsze) kupowane są jak ciepłe bułki.
No może i tak... ale jak na allegro to i tak są równe cenie jakie można ujrzeć w sklepie komputerowym. Wiem bo chciałam sobie już kupić
I.G.I. ->
Zaiste, istnieją na świecie debile, którzy nie akceptują zdania innych. Ty niestety do nich należysz. Parainteligent.
szaszłyka? ->
Nie "zaczołeś" i nie "Raideże".
Bardzo fajna gra.
gdzie można znalesici poradnik do lara croft tomb raider anniversary
dobra część TRa i tyle. Ale 4 lepsza i tak, mi się tak wydaje.
Hmmmmmm,gra ma swoje plusy i minusy.Plusy:długość gry,ciekawe miejsca,gra jest dość trudna.Minusy:grafika.
no klasyk , klasyk :)
Ale jest to dobra gra, choc mi sie podoba bardziej 2 ale ta tez jest dobra;]
ocena:7/10
grafika:6/10
grywalnosc:6/10
klimat:8/10
dzwiek:7/10
tomb raider to suppppppppppppppeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrr gra!!!!!!
nie moge sie doczekac UNDERWORLD
fajan gra troch trudniejsza od 2
Przyznam się - gram w to do dziś - ta część ma najfajniejszy klimat, i dźwięk. A jedynka za to ma najfajniejszą fabułe.
A i dodam od siebie, ze byl to pierwszy Tomb Raider, z ktorym mialem stycznosc, pozniej zagralem w pelniaka TR4.
Ahh ^.^ Mój pierwszy TR ;)) Moim zdaniem gierka jest spoko, ale głupio, że wcześniej Larcia nie mogła biegać =/
Ja jak w to gralem jak mialem 8lat juz na poczatku nie wiedzialem gdzie isc ;d
powiem wam panowie że ta gra jest poprostu świetna mimo tak słabej grafiki , najlepsze było uciekanie z strefy 51 w misji "Nevada".pozdr
Cześć wszystkim, czy ktoś może dysponuje kodami do tej gry? Nieśmiertelność, latanie, nieskończona amunicja lub coś podobnego- będę wdzięczny za info. Pozdrawiam.
Z 10lat temu bym to zrozumiał ale teraz gra się w taką grę z sentymentu, a nie po to żeby na kodach przechodzić ściany.
TOMB RAIDER - KANAŁ NA YT!
Wszystkich zainteresowanych filmikami z Tomb Raidera, gameplayami i tzw. zagrajmy w, zapraszam na mój kanał :)
Link do kanału -> http://www.youtube.com/user/XenkaLara?feature=mhee
Jak byłem młody to grałem tą grę na PC i PSOne :). Oj... To były czasy :). Wspaniała, stara dobra gra :). Lecz momentami trudna... Moja ocena to 8/10.
Uwielbiam tą grę <3 Stare dobre czasy ;D Niedawno za nim zagrałem z powrotem w tą część to pamiętałem kawałek londynu i antarktydy ,a tak to nic ;D
Ja również uwielbiam ta grę.He,he ciesz się,że są jeszcze ludzie którym łezka się w oku kręci na ten klimat:)Ostatnio wydałem 400 stówy na starszego lapka,którego szukałem z pół roku,bo cieżko juz taki sprzęt dostac w dobrym stanie,żeby jeszcze hulał pod win98:) ,chociaz mam juz dwa z najwyzszej puły,żeby tylko mieć TR3.Pozdrawiam:)
Tomb raider 1,2,3,4 w pakiecie Unlimited przecież chodzą bez problemu na wszystkich systemach.
Sprawdzałam na Win 10 64 bit i Win Xp.
Świetną wiadomością jest też to, że powstają fanowskie remaki TR 2 i TR 3. Oficjalny Remake 1 Anniversary 2007 był w stylu Legend i Underworld. Podobnie będzie z fanowskim remakiem TR 2 do którego wyszło demo 31 sierpnia 2017 z niecałym 1 poziomem. Gra wygląda bosko i ma efekty Dx11.
Nieco inaczej sprawa się ma z fanowskim remakiem TR 3.
Demo ma rzekomo ukazać się 14 lutego. Gra ma wiele kopiować z Prince of Persia i Assassins creed więc styl inny. Oprawa graficzna jest taka sobie. Znacznie słabsza niż w remaku TR 2.
3 wdg mnie gra na świecie. Świetny soundtrack jak zwykle. Gra trudna. Mam kazdego tomb raidera .
Tomb raider 3 jest udanym sequelem,
ale nie był już tak dobrą grą jak Tomb raider 1 i 2.
Niektóre lokacje w 3 części nie przypadły mi do gustu,
a to było siłą 1,2 i 4 części.
Mimo wszystko bardzo mile wspominam pierwsze
4 części tomb raidera.
1, 2 i 3 część ukończyłem po trzy razy i pomagałem dodatkowo znajomym w przejściu ich, gdy gdzieś utknęli.
4 część ukończyłem tylko jeden raz, bo trochę mnie irytowało powracanie do tych samych lokacji, by posuwać dalej rozgrywkę.
Tomb raider 1 z 1996 to była rewolucja, która mocno wpłynęła na całą branżę gier. Gra zręcznościowa-przygodowa w pełnym 3d robiła kolosalne wrażenie. Wyważony poziom trudności w sam raz. Ani trudna, ani łatwa. Ciekawie zaprojektowane lokacje. Tytuł gry roku 1996 zostawiając w tyle Quake 1 :)
Pierwsze gry pod Direct to
Tomb raider 1 i Quake 1 z 1996 roku do których trzeba było dograć pliczek, by karty Voodoo 1 i Riva TNT wykorzystały.
Zmiana na plus w grafice była spora.
Do tego oryginalnie TR 1 miał max rozdzielczość tylko 640x480, a idzie zagrać też w 1280x1024 + 3d.
W czasopismach leciały same 10 lub ewentualnie 9.
Najlepszymi częściami jest oryginalna 1 i 2.
Tomb Raider 2 był już zrobiony pod system okienkowy windows z wyborem Direct 3d i max rozdzielczość 1280x1024 bez dogrywania specjalnych plików jak TR 1,
by mieć taką możliwość.
Najtrudniejsza z całej serii jest 4 część.
Stare części 1-4 (zwłaszcza 2,3,4) są znacznie dłuższe od tych nowych 2007-2016 i też znacznie bardziej wymagające, bo te nowe są typowo dla niedzielnych Januszy :)
Tomb Raider 1 1996 - 10/10 Gra roku
Tomb Raider 2 1997 - 9/10 Genialny sequel
Tomb Raider 3 1998 - 8/10
Tomb Raider 4 1999 - 8/10 (cała gra w Egipcie)
Tomb Raider 5 2000 - 6/10
Tomb Raider 6 2002 - 6/10
Tomb Raider Legend 2006 - 8/10 udany restart serii,
ale wadą jest niski poziom trudności i zbyt krótki czas gry.
Tomb Raider Annivesary 2007 - 8,5/10 (remake 1)
Udany remake, choć nie tak udany jak
remake Resident evil 1.
Tomb Raider Underworld 2008 - 8/10
Tomb Raider 2013 - 9/10 Gra roku (prequel)
Rise of Tomb Raider 2016 - 8/10 (sequel prequela)
Obecnie powstaje fanowski remake Tomb Raider 2.
Demo zawiera prawie cały 1 etap. W TR 2 jest 17 etapów.
http://tombraider-dox.com/downloads/
https://www.youtube.com/watch?v=rBCSqdLMYuM
Powstaje oficjalny remake TR3. Niedługo premiera, choć dokładna data nie jest znana. Spekuluje się marzec.
TR 3 remake to także fanowski remake.
Niestety ten remake wygląda znacznie gorzej niż remake TR 2
(filmiki z gry/zdjęcia).
Do tego remake TR 2 (demo) miało zbliżony styl do
TR Anniversary (oficjalnego remaku TR 1 z 2007),
a fanowski remake TR 3 ma być zupełnie inny.
Ma kopiować wiele z serii Prince of Persia i AC.
Demo fanowskiego remaku TR 3 ma być 14 lutego.
Raczej premiera całości nie nastąpi więc już w marcu.
Aczkolwiek fani ten remake tworzą od połowy 2014.
Natomiast remake TR 2 powstaje od końca 2015 roku.
Demo ukazało się 31 sierpnia 2017.
Ale jeszcze bardzo długo poczekamy sobie na całość.
O ile kiedykolwiek skończą ten projekt.
Uff, skończone.
Pamiętam ten moment gdy widziałem fragment rozgrywki na czyimś komputerze z mapy Coastal Village, wysepki na plaży (obrazek załączony obok), ten obraz zapadł mi w pamięci ale dopiero dwie dekady później przyszło mi pokierować Larą po raz kolejny i samemu przejść się po tym miejscu.
Fragment krótki ale nostalgią zajechało mocno.
To była zima '99 roku, ja jeszcze komputera nie miałem (tylko GameBoy) i takie obrazki robiły na mnie większe wrażenie niż dzisiaj feerie barw, błysków i połysków które i tak dostają solidny downgrade na premierę :]
Mapy w grze są większe i czasami idzie naprawdę ostro się nagłowić. Człowiek błąkał się po mapach dłużej niż w przypadku map z innych TRów.
Zużyłem wg gry 6.5 apteczek, z czego jedną dużą przed znalezieniem zielonego kryształu a także 2duże i jedną małą dla fragmentów na które zabrakło mi cierpliwości :]
Najgorzej wspominam etapy w Lądku Zdroju - ciemno wszędzie, głucho wszędzie a mapy pokręcone momentami. Brakowało tylko ciągłej ulewy :]
Etap w muzeum (Lud's Gate) i sekcja podwodna będzie mi się jeszcze przez jakiś czas śnić...
Etapy na Antarktyce niezłe poza ostatnią finałową lokacją i próbami żywiołów, szczególnie wody.
A i temperatura w wodzie to nie problem, zapisz i wczytaj grę a Lara odzyska ciepło (ale nie powietrze i zdrowie).
No i oczywiście inspiracje The Thing oraz The Fly tu i tam bo czemu nie, ugh.
Czy nieoficjalny remake TR3 nadal powstaje?
Pochodzący z RPA Jonny Harlow, który posługuje się nickiem Heckler, potwierdził, że jego The Adventures of Lara Croft : TR3 Remake nadal powstaje, a powolne postępy są spowodowane m.in. tym, że ma obecnie mniej czasu wolnego. Autor dodaje, że gdy kolejny raz zamieści informację o swoim projekcie „będzie on już grywalny”.
Przypominajka: już we wrześniu 2017 r., czyli niemal 3 lata temu, Heckler obiecywał, że premiera demka odbędzie się w październiku 2017 r.
Kilka miesięcy później okazało się, że ta obietnica nie została dotrzymana, a premiera dema została przełożona na walentynki 2018 >>
Niestety od walentynek sprzed dwóch lat aż do teraz nie usłyszeliśmy niczego nowego w sprawie zarówno pełnej gry jak i dema. Przypomnijmy, że autor zapewniał nas już w 2017 r., że cała gra miała być już wtedy niemal skończona.
By WOTR
Cudowna! Tylko że trudne są niesamowicie te stare Tomb Raidery... ciężko je przejść. Ja próbuję tych skoków i nic, nie mogę skoczyć do tyłu i opuścić to podwórze z trawą i skałami na początku - pomoże ktoś?
Kolejna gra na silniku pierwszej części. Dobra gra w sumie niewiele różnica się od poprzednich części. Nowości jak pies napłakał, ale zaraz znajdzie się masa ludzi którzy będą się zachwycać nowościami typu większy biust Lary i nowymi ruchami...
Uff Zaliczone ale nie przypuszczałem że jest trudna gra i zdarza się sporo zginęłam tzn ona Lara Croft.
Trójka pozostaje moją ulubioną częścią serii TR. Dodam jeszcze, że mam do niej ogromny sentyment, podobnie zresztą, jak do dwójki, czy czwórki.
W porównaniu do dwójki mamy tu sporo nowości - nowe umiejętności Lary, która teraz może już chodzić na kolanach i przeszukiwać wąskie szczeliny, wspinać się po poziomych drabinkach czy też biegać sprintem. Pojawiają się tu także nowe pojazdy oraz bronie (ekwipunek akurat najmniej się zmienił).
A teraz to co w TR najważniejsze: projekcja poziomów jest znakomita. Stworzone zostały z głową, świetnie zrównoważono ilość akcji - pokonywania wrogów i pułapek - do ilości zagadek i... podziwiania krajobrazów! Tak, mimo, że jest to gra stara i fabuła dzisiaj może odpychać to jednak te krajobrazy mają coś w sobie... tutaj szczególnie muszę pochwalić poziomy w Indiach i na południowym Pacyfiku.
Pustynia w Nevadzie też ma ten swój "upalny" klimat, Londyn ma swoje mroczne tajemnice a Antarktyda świetnie zwieńcza trzecią część Tomb Raidera. Zakończenie podobało mi się dużo bardziej niż w dwójce - powiedziałbym nawet, że było bardziej epickie i stworzone z całkiem niezłym rozmachem.
Mówiąc o Tomb Raiderze, a szczególnie o trzeciej części muszę podkreślić jeszcze jedną rzecz. Muzyka jest po prostu znakomita - różnorodna ścieżka dźwiękowa nadaje kolejnym poziomom jeszcze więcej tego klimatu, dodaje smaczku. Czasem jest to muzyka tajemnicza, niekiedy przyspiesza akcję a czasem nawet powoduje, że człowiek aż chce się zatrzymać, żeby uważniej jej posłuchać. Trójka to moja ulubiona część TR i po jej trzecim ukończeniu nie zmieniam tego zdania.
Jedynka najbardziej przełomowa gra 3d w historii, mająca największy wpływ na rozwój gier 3d i uznawana za najlepszą grę 1996 roku. Dwójka genialny sequel ocierający się o perfekcję dostosowany pod windows. One mają prawie wszystkie genialne poziomy. Trójka ma słabszą sekcję Nevada i nierówną w Londynie. Wielu osobom nie podobają się poziomy z tych dwóch sekcji i preferują głównie India, South Paciffic, Antarctica, które są na poziomie wszystkich kultowych sekcji z TR1 i TR2. Dlatego w TR4 powrócili do korzeni i była na wzór jedynki skupiając się na grobowcach w egzotycznej krainie, ale wadą jedna sekcja Egipt, gdy w TR1-3 zwiedzamy wiele krain.
Od kilku lat są o wiele ładniejsze tekstury HD i najładniejszą częścią jako całość jest TR1, a dalej TR3 i TR2, a najgorzej wygląda TR4.
TR1 - najmocniej zyskała wizualnie i ma lepsze tekstury HD do wszystkich poziomów. (3 paczki - Texture HD upscale wyciągnięte z wersji i'OS oraz dwie paczki zrobione przez modderów, które robią jeszcze większe wrażenie) Z tymi modami jedynka też została świetnie dostosowana pod windows jak TR2-4, bo wcześniej była z poziomu DOS lub Dosbox (GOG/Steam) więc lipa.
TR2 - wyciągnięte Texture HD upscale z wersji I'OS, ale brakuje do ostatnich poziomów, bo wersja i'OS ich nie miała.
TR3 - tekstury HD od moddera nawet lepsze niż do jedynki, ale póki co tylko do 9 z 19 poziomów więc ponad połowa gry bez nich nadal więc druga połowa gry znacznie słabsza wizualnie na czystej wersji Vanilla. W każdym razie osoba, która tworzy te tekstury jest zdeterminowana, by dokończyć do całej gry
TR4 - najnowsza z kultowych części, ale bez nowszych tekstur HD jest skazana na bycie najbrzydszą częścią. Była grupka modderów, którzy chcieli też podrasować mocno tą część, ale projekt stoi w miejscu i chyba poddali się na amen.
Trójeczkę kupiłem w Empiku i była to jedna z nielicznych oryginalnych gier jakie posiadałem w tamtym okresie. Graficznie była zdecydowanie ładniejsza od 2. Fajnie wyglądały te efekty na wodzie i łuski od pocisków upadające na ziemię. Tutaj również poległem w niektórych poziomach, które były mocno pokręcone. Najbardziej dał mi popalić poziom w metrze. Ten miejski epizod w Londynie niezbyt mi się podobał. Za to poziom na wyspie z dinozaurami był epicki.
Poziom w metrze Aldwych jest uznawany za najtrudniejszy w trójce.
Mimo, że znam na pamięć części 1-3, bo przeszedłem po 10 razy to ten poziom zawsze potrafi dać trochę w kość :)
Wizualnie tylko wybiły się jedynka i dwójka moim zdaniem. Jedynka najładniejsza gra 1996 roku i mega przełomowa. Dwójka w czołówce najładniejszych gier 1997. Trójka już troszkę odstawała od najładniejszych gier 1998, bo była nadal na tym samym silniku.
Do Tomb Raider 1-3 są znakomite tekstury HD więc czwórka teraz wygląda najgorzej z kultowych pierwszych czterech części. Najmocniej zyskała jedynka, bo nie tylko akceleracja sprzętowa i rozdziałka do 4K, ale tekstury HD w miażdżący sposób poprawiły wygląd całej gry. I przede wszystkim plik exe pod windows wreszcie zyskała, a nie z poziomu DOS/Dosbox jak z GOG/Steam.
Tekstury są do wszystkich poziomów z jedynki, większości z dwójki poza ostatnimi oraz póki co do dziewięciu poziomów z trójki czyli całej sekcji India i South Paciffic + pierwszy z Nevada. Ale twórca chce skończyć do wszystkich poziomów w grze. Wydłuża się praca, bo postanowił poprawić też cienie, wodę i roślinność wyrastającą nad powierzchnię.
Porównanie TR3 bez i z teksturami HD
https://www.youtube.com/watch?v=nKhbHmEM1J4
Tomb Raider 3 ukazał się jesienią 1998 roku. To gra niemal identyczna jak jej dwaj starsi bracia. Również trójki wyczekiwałem z wypiekami na twarzy, by ograć na premierę. Gra się w to ponownie rewelacyjnie.
Fabuła. Korporacja o nazwie RX-Tech założona przez dr Marka Willarda rozpoczęła wykopaliska górniczo-wiertnicze, by zbadać miejsce katastrofy meteorytu, który uderzył w Antarktydę miliony lat temu. Polinezyjczycy natknęli się na krater meteorytowy na Antarktydzie tysiące lat temu i odkryli, że skrywa on niesamowitą moc. Wykorzystując skałę z meteorytu wyrzeźbili z niej cztery krystaliczne artefakty. Jednak później katastrofalne wydarzenia związane z artfektami zmusiły ich do ucieczki. W XIX wieku grupa marynarzy podróżujących z Karolem Darwinem przybyła na Antarktydę i ponownie odkryła artefakty. Podczas akcji gry Lara znajduje pierwszy artefakt Infada w Indiach. Nieświadoma jego prawdziwej historii wie jedynie, że w lokalnych wierzeniach miał wiązać się z wielką mocą i przez lata był czczony przez plemiona. Doktor Willard wyśledził położenie kolejnych artefaktów korzystając ze znalezionego pamiętnika jednego z marynarzy. Lara zgadza się pomóc mu znaleźć pozostałą trójkę artefaktów. Fabuła gry więc podąża za archeologiem i poszukiwaczką przygód Larą Croft, która wyrusza na misję odzyskania czterech kawałków meteorytu rozrzuconych po całym świecie.
Świat. Tak naprawdę wielkość, zakres i atmosfera poziomów to prawdopodobnie najmocniejsza strona gry. Gra oferuje pięć sekcji i w sumie 19 poziomów, ale cztery z nich (finałowe z czterech sekcji) są niestety dość krótkie. Rozpoczynamy kampanię w Indiach, gdzie trzeba przejść przez cztery poziomy, aby otworzyć nowy, nieliniowy projekt co było nowością w serii. Kolejne sekcje to Południowy Pacyfik, Londyn i pustynia Nevada, ale można rozgrywać je w dowolnej kolejności. Daje to poczucie nieliniowości, bo za każdym razem możemy przechodzić te trzy środkowe sekcje w innej kolejności, ale pewną wadą tego jest, że trójka ma dużo gorzej doszlifowany balans trudności w porównaniu do pierwszych dwóch części. Po ukończeniu czterech sekcji udajemy się na Antarktydę, gdzie rozgrywa się finał. Pierwotnie londyńska część gry miała zawierać dodatkowy poziom osadzony w katedrze (All Hallows), ale została usunięta z głównego wątku fabularnego ze względu na zbyt wysoki poziom trudności (porównywalnie ciężki poziom jak Aldwych z metrem) i zamiast tego zachowała się jako ukryty 20 poziom bonusowy, który zostaje odblokowany tylko i wyłącznie po zebraniu 59/60 z 60 sekretów w grze co jest zadaniem karkołomnym, ponieważ kilka sekretów do odkrycia w trójce jest dużym wyzwaniem pobocznym jak na przykład w Crash Site, a kilka też sprytnie ukrytych, które można przeoczyć. Poziomy zostały zaprojektowane tak, aby były mniej liniowe niż wcześniej, a celem było zapewnienie graczom kilku tras do ukończenia każdej z nich. Dlatego projekt poziomów w grze jest w wielu przypadkach dość ciekawy, ponieważ wybór ścieżki, którą pójdziemy stanowi istotną różnicę jak przykładowo wybranie jednej z dwóch ścieżek w River Ganges lub Coastal Village. Mi najbardziej zaimponowały sekcje w Indiach, Południowym Pacyfiku i Antarktydzie z ciekawymi egzotycznymi krainami do eksplorowania co jest esencją serii wzorowanej na filmach Indiana Jones. Mniej lubię sekcje miejską w Londynie (skakanie po dachach, metro i podziemia) oraz Nevady z bazą wojskową w strefie 51. Takie klimaty nie pasują za bardzo do Tomb Raidera. Poza tym moim zdaniem sekcja miejska (Wenecja) lepiej wypadła w TR2 niż (Londyn) w TR3 pod względem atmosfery.
Gameplay. Podobnie jak poprzednicy TR3 jest grą akcji TPP ze sporą dawką elementów przygodowych, platformowych i łamigłówek. Aby osiągnąć postęp w grze musimy ukończyć szereg poziomów obejmujących rozwiązywanie zagadek, przemierzanie niebezpiecznych lokacji i pokonywanie wrogów. Obszary ulepszeń i zmian są rozległe, ale subtelne. Lara potrafi ponownie wykonywać nowe ruchy co jest miłą zmianą, ale prawdopodobnie mogłoby to zostać wdrożone już w drugiej części. Może teraz biec sprintem przez ograniczony czas, uwieszać się po sufitach za pomocą uchwytów i czołgać się przez niskie, wąskie szczeliny. Sprint przydaje się, gdy uciekamy między innymi przed drapieżnikami, pociągami metra i turlającymi się głazami. Lara wkracza do akcji za pomocą nowych pojazdów i środków lokomocji. Potrafi teraz jeździć na szalonych rzeczach jak szybka, podwodna, podręczna mini-łódź podwodna, quad, kajak i wózki kopalniane. Bohaterka przywdziewa także nową, obszerną garderobę rzucając nowe światło na znaczenie pop-ikony gier wideo. Podobnie jak supermodelka Lara nieustannie zakłada nowe, seksowne stroje w tym wojskowy mundur i podkoszulek...skórzany, zachwycający, czarny kombinezon dla zwinnego kota pasujący do nocnych i ponurych poziomów w Londynie...standardowy obcisły turkusowy top i szorty....ciepły strój w sekcji Antarktydy. Tomb Raider III ma najtrudniejszy próg wejścia w serii, a do tego nierówny balans i ekstremalnie trudny poziom Aldwych z metrem. Seria nigdy nie była łatwa, ale w trójce nawet początkowe poziomy w Indiach nie można zaliczyć do łatwych dla początkujących graczy, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z tą serią. Trzecia przygoda Lary Croft jest przeznaczona głównie dla jej zagorzałych fanów, którzy przeszli jedynkę i dwójkę więc są gotowi na więcej i mocniej. Osobiście uważam wysoki poziom trudności za zaletę, a zwłaszcza gdy jesteśmy zmuszeni do myślenia, ale przez nieliniowy sposób podróżowania ucierpiał balans. Zawsze zbieram wszystkie sekrety na 100%, by odblokować poziom bonusowy w katedrze więc jest ciężka przeprawa. Najtrudniejsze poziomy w grze to Aldwych, Lost City of Tinnos i bonusowy All Hallows. Mimo tego, że całościowo to czwórka jest najdłuższą i najtrudniejszą klasyczną odsłoną to nie ma tak wysokiego progu wejścia jak trójka oraz nie ma też w czwórce tak hardcorowego poziomu jak w trójce Aldwych, który można mieć jako szósty level w grze, jeśli ktoś po Indiach wybierze od razu sekcję Londyn. Hardcorowy wybór 25 lat temu dla niewtajemniczonych bez dobrego ogrania się z serią, bez poradników i bez Youtube :)
Grafika i udźwiękowienie. Ścieżka dźwiękowa jest ponownie niesamowita i idealnie pasuje do klimatu gry, a efekty dźwiękowe i atmosfera są tak samo dobre jak zawsze. Silnik znany z TR1 i TR2 został zmodyfikowany. Oferuje lepszą wydajność i nowe funkcje graficzne umożliwiając programistom osiągnięcie większej szczegółowości i bardziej złożonej geometrii. Co więcej Core Design dodał też dynamiczne kolorowe oświetlenie i lepsze odbicia wody, która wygląda zauważalnie lepiej niż w jedynce i dwójce. Zastosowanie trójkątnych wielokątów i zmodyfikowanego silnika TR umożliwia Larze poruszanie się po sękatych korzeniach drzew oraz pochyłościach i zboczach. Trójkąty umożliwiły także twórcom implementację funkcji ruchomych piasków i falującej wody w grze. Zespół zaimplementował także nowe efekty pogodowe takie jak deszcz, śnieg i wiatr. Flary nigdy nie były tak potrzebne jak w Tomb Raider III, a szczególnie na poziomach w Londynie, gdzie wszystko jest ciemnoniebieskie, ciemnofioletowe lub czarne jak noc. Jednakże nowsze silniki w grach z 1998 roku pozostawiły delikatnie TR III w kurzu i choć trójka wyglądała ładniej i bardziej kolorowo niż dwie poprzednie części już nie była wyznacznikiem grafiki jak jedynka w 1996 i w dużym stopniu dwójka w 1997, bo zaczynała nie nadążać za duchem czasu. Pojawił się UNREAL z równie ogromnymi poziomami, który odjechał wizualnie całej stawce.
Podsumowanie. Tomb Raider 1 jest pionierem. Tomb Raider 2 był tym, który zrównoważył wszystko co najlepsze i sprawił, że wrogowie stanowili większe wyzwanie. Tomb Raider 3 musiał zrobić coś co mogłoby go wyróżnić więc ulepszyć w stosunku do swoich poprzedników. Pod pewnymi względami spisał się dobrze jak kilka ciekawych łamigłówek na poziomach Indii, Południowego Pacyfiku i Antarktydy, świetnie zdefiniowana sceneria na poziomach Indii i Południowego Pacyfiku oraz ulepszona grafika. Ponieważ jednak sekcje Londyn i Nevada nie pasują do klimatu serii, a zagadki stały się dość ciężkie na sekcji Londyn (hardcorowy poziom Aldwych z metrem) oraz balans gry jest dziwny przez nieliniowość podróżowania to nie jest to tak perfekcyjna przygoda jak w poprzednich dwóch częściach. Twórcy pracowali jednak w pocie czoła, aby Tomb Raider 4 nie powielił błędów, powrócił do korzeni i był przyjemniejszym doświadczeniem. Przeszedłem trójkę dziesięć razy podobnie jak jedynkę i dwójkę oraz wielu osobom pomagałem ukończyć trudniejsze etapy, a głównie poziomy z sekcji Londyn, Nevada i Antarktyda z którymi mieli problemy. TR3 chociaż nie jest w mej opinii tak perfekcyjny jak TR 1 i 2 to wciąż rewelacyjna gra, a ocenę podbija u mnie zawsze o 0,5 oczka to, że ta część nadal zapewnia mi świetną frajdę i do trójki jest zdecydowanie najlepszy dodatek z trzech wydanych, który kontynuuje fabułę podstawki i ma 6 poziomów, gdzie 3 bardzo mi podobają się.
Gra od kilku lat zdecydowanie lepiej wygląda, gdy dogramy fanowskie tekstury HD do sekcji Indie i Południowy Pacyfik, które wgrać idzie przez narzędzie Peixoto. Modder nie tylko rewelacynie poprawił jakość tekstur, które mają o wiele lepszą jakość łącznie z wodą, ale ulepszył też globalne oświetlenie.
https://www.youtube.com/watch?v=xKY7xmK3-B4&ab_channel=tombevil
https://www.youtube.com/watch?v=efB4BA37LW4&ab_channel=Steven3517
Niedawno zostały zapowiedziane oficjalne remastery Tomb Raider 1-3 na początek przyszłego roku.