Tomb Raider II: The Dagger of Xian | PC
Gra wielki kit!!!Grac sie nie da!!!Grafika oblecha i nawet nie ma prawdziwych wrogów tylko te zwierzeta!!Nie widzialem gorszej gry!!
Ta część Tomb Raider żeczywiście była słaba!
o ile wiem to wielu lokacjach tej gry byli ludzie jako wrogowie. np. wenecja, czy lodz podwodna. poza tym ta gra ma 9 lat to nie wiem czego od niej wymagac od strony graficznej.
Ja uważam że nawet dziś gierka jest całkiem niezła. Jeśli nie będzie się zważać na grafikę to naprawdę da się grać ponieważ gierka nawet dzisiaj zabija grywalnością. Mankamentem może być zjechane sterowanie, ale to nic wielkiego. Gierka odznacza się też nadzwyczaj dużym poziomem trudności, ale przechodzenie kolejnych misji daje graczowi dziką satysfakcję. I.G.I ty chyba nie wyszedłeś poza pierwszy poziom, tak jak napisał bles ludzie jako wrogowie pojawiają się w wielu poziomach. Krótko mówiąc jeśli jest się osobą która zważa nie na grafikę, a na grywalność to polecam tej osobie właśnie tę grę. Można ją uzyskać z najnowszego Komputer ŚWIATA Gry EXTRA w całości poświęconego najnowszej części TB - Anniversary.
I.G.I. ->
Zamkniesz się, debilu?!
szaszłyka? no tak, tak.... była "ż"eczywiście słaba tak jak w"rz"ystkie czenści :D
Gra wielki HIT!!! Grafika jak na czasy dobra i szkoda tylko że wrogowie to zwierzyny!
Czuję się szczerze zawiedziony i zdziwiony złymi opiniami na temat tej gry... Osobiście uważam, że jest najlepsza z całej serii (No... może poza Anniversary, ale nie jestem pewien...). Jedyne wady to słaba grafika i kiepskie sterowanie, ale jak na tak starą grę to i tak fantastycznie. A co wam przeszkadza, że do zwierząt się strzela... Z resztą to ludzi jest jednak zdecydowanie więcej. Zwłaszcza od drugiego levelu. Jeżeli ktoś tam nie dotarł to proszę, niech się nie wypowiada na temat gry... bo w nią tak na prawdę nie grał. Osobiście popieram Neo12!
Bo to jest najlepsza część serii. Po niej jest jedynka i trójka, a po nich cała reszta ;)
Bardzo fajna gra.
Igi nic innego w postach o tombie praktycznie nie pisze:). Patrzcie od 1-3, albo i więcej.
gra mi się podoba ale nie potrafię przejść Venice-bartolisa jak go prześć jak otwieram dzwi z drugiej strony i zabijam wszystkich nie wiem co robić dalej
Ja to nie kumam tej gry - Chodzę po jakimś ogrodzie i jakiś dziad za mną. Powie mi ktoś OCB?
Grasz w level treningowy ? :P
ej, jak jestem w domu lary, to gdzie jest lucz, którym się otwiera drzwi w jej sypialni??
gra dobra na swoje czasy
7/10 - ocena
grafika: 7/10
dzwiek: 8/10
grywalnosc:6/10
klimat:8,5/10
gra ogolnie dobra
Nieprzepadam za Lara, moze dlatego ze fabula jest na jedno kopyto, ale podsumuwujac to jest to jedna z lepszych czesci
fajna gra tylko glupie sterowanie
Fajna gra.Najlepsza ze starszych przygód Lary
Przecież byli ludzcy wrogowie
Po raz 1 przeszedłem TR2 :D
Gierka jest wyśmienita. Zdecydowanie lepsza od TR1 :) Lokacje wywarły na mnie ogromne wrażenie. Wszystko przemyślane :)
Mówi się "Stara, ale jara". Jestem już prawie na samym końcu w levelu 'Dagger of Xian' :D Nie gram dlatego, że jak dalej poszłam to były już BIG SPIDERSY, a ja mam gorzej, bo mam arachnofobię ;/ może jakoś to potem przejdę ;)
mam pytanie działa pod XP
Jestem już prawie na końcu gierki ;) W temple of xian :D Powiem szczerze, że jak na tamte czasy to niezła gierka ;)) tylko, że dalej nie przechodzę, bo jestem już przy dużych pająkach... Mam arachnofobię gdyby coś ;p
TOMB RAIDER - KANAŁ NA YT!
Wszystkich zainteresowanych filmikami z Tomb Raidera, gameplayami i tzw. zagrajmy w, zapraszam na mój kanał :)
Link do kanału -> http://www.youtube.com/user/XenkaLara?feature=mhee
Klasyk wśród wszystkich Tomb Raiderów. Warto zagrać naprawde. Mimo iż grałem w tą gre jakies 10 lat temu na PSX to dalej dobrze pamietam niektóre lokacje czy muzykę w tle. Super 9/10
W zaawansowanej produkcji jest TR2 Anniversary, a premiera prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Dziwne, że o grze tak cicho, a gra zapowiada się znacznie lepiej niż Rise. Zresztą popatrzcie na gameplay :>
https://www.youtube.com/watch?v=8_6WG8Om-zs
Poważnie liczyłeś na premierę fanowskiego remaku TR 2 jeszcze w 2016 ? :):):)
Minął ponad rok od twego posta i dopiero pod koniec sierpnia 2017 wydane zostało demo zawierające niecały 1 poziom.
Jak wiemy oryginalny TR 2 zawierał 17 poziomów.
Nie wiadomo ile twórcy tego fanowskiego remaku mają na dzień dzisiejszy gotowych lokacji.
Być może bez wparcia finansowego ten projekt nigdy nie zostanie ukończony. A jak wiemy z fanowskich projektów nie można czerpać żadnych korzyści finansowych,
bo studio może zablokować wtedy ten projekt fanowski.
Z pewnością najszybciej, by wyszła gra w całości, gdyby się dogadali ze studiem i gra była oficjalnie płatna.
Życzę im powodzenia, ale nie ma co ukrywać, że to może być mozolna praca, które może ich przerosnąć.
Nie ma w ogóle co tego porównywać do profesjonalnych remaków, które powstają dość szybko w ciągu 2-3 lat np:
Resident evil 1 2002
Tomb Raider 1 2007
Resident evil 2 2018
Tomb raider 1 1996 i Tomb Raider II 1997 to najlepsze gry z tej serii. Kapitalne są pod każdym względem.
Ciekawa jestem fanowskiego remaku Tomb raider II.
Zagraj w demko :)
Przeszłam na początku września demko. Wygląda lepiej niż TR Underworld np: woda i efekty.
Przejście demka zajęło mi ok 25 minut, a tam jest niecała
1 lokacja z TR 2 z dodaną inną zagadką niż w oryginale.
W TR 2 pierwszy etap jest krótszy i zajmuje ok 17-18 minut.
TR 1 i TR 2 przechodziłam po kilkanaście razy.
Szkoda, że pospieszył się twórca fanowskiego remaku, bo wolałabym na gwiazdkę demo z całym etapem 1 z doliną tyranozaurów i zjazdem liną, a tego brakuje oraz początkiem drugiego etapu z Wenecją, bo chciałabym zobaczyć jak to będzie się tam prezentowało. Nie wiadomo kiedy będzie wydany cały remake lub czy kiedykolwiek będzie ukończony.
Nie nastraja optymistycznie fakt, że 2 lata już go tworzy,
a postęp prac jest raczej na początkowym etapie.
Black Mesa (Half Life 1 na silniku Half Life 2) był tworzony przez grupę 40 fanów przez 8 lat od 2004 do 2012.
Bo w 2012 ukazał się ten remaster.
A i tak brakuje tam etapów końcowych z planety Xen.
I dopiero w 2018 mają wydać ostateczną pełną wersję.
Mieli też niewiele zmian względem oryginału.
Prawie kopia 1 do 1 z dużo lepszą grafiką i mechaniką HL 2.
A tu gość z Francji ma rzekomo tylko kilka osób do pomocy i
jeszcze wiele zmienia względem oryginału.
Pewnie szybciej niż do 2022/2023 roku nie ma co liczyć.
Oficjalne remaki tworzone przez profesjonalne firmy, które zarabiają na grach są tworzone dużo, dużo szybciej.
Resident evil remake 2002 ok 2 lat
Tomb Raider Anniversary 2007 ok roku (remake TR 1)
System Shock 1 remake 2018 ok 3 lat
Resident evil 2 remake 2019 ok 3 i pół roku
Remake Resident evil z 2002 był idealny remakiem.
W 2015 był wydany w HD na komputerach i Playstation , bo wczesniej w 2002 tylko na Gamecube.
Teraz mam chrapkę na Resident evil 2 remake do którego wczoraj pojawił się Teaser.
TR 1 i TR 2 to dwie zdecydowanie najlepsze odsłony. Przechodziło się wiele razy z wypiekami na twarzy.
Chyba mało, które gry dawały taką satysfakcję z przejścia jak właśnie TR 1, TR, TR 3, TR 4.
Tomb raider 1 z 1996:
Ad 1 Rewolucja w grach.
Ad 2 Gra zręcznościowa-przygodowa w pełnym 3d robiła kolosalne wrażenie. Na etapie z T-Rexem kopara opadła.
Ad 3 Poziom trudności dający satysfakcję, bo zmuszający to myślenia. Dużo ciekawych zagadek.
Ad 4 Świetnie wykreowana postać.
Ad 5 Dość ciekawa fabuła
Ad 6 Ciekawie zaprojektowane lokacje. Co rzadko się zdarza wszystkie lokacje były świetne w Peru, Grecji, Egipcie i Atlandydzie.
Ad 7 Tytuł gry roku 1996.
Tomb Raider 2:
Ad 1 Genialny sequel. Jeden z najlepszych sequeli w całej branży gier obok Gothic II, Resident evil 2, Half Life 2 itd.
Ad 2 Doszlifowany engine i wsparcie dla Direct.
Ad 3 Świetne lokacje. Mur Chiński, Wenecja, Głębiny z wrakiem Maria Doria, tybetańskie klasztory.
Ad 4 Dłuższa i bardziej wymagająca od TR 1. Zarówno pod względem zagadek i elementów zręcznościowych.
Gra ma więcej obszernych poziomów niż TR 1.
Dłuższe poziomy 4,8,12,15, gdzie w TR 1 tylko 3 i 5.
Ad 5 Wprowadzenie do gier pojazdów, wspinaczki po ścianach i charakterystycznego dla serii zjazdu na lince.
Tomb Raider 3. Udany sequel, ale już z wadami.
Bardzo podobały się mi etapy w Indiach, na Wyspach Południowych i na Antarktydzie. Mniej w Anglii i Usa.
Zawsze wyobrażałam sobie jak wyglądałyby etapy w Indiach i Wyspach Południowych w nowej oprawie graficznej. Namiastkę tego otrzymaliśmy w TR Legend - Ghana i TR Underworld - Tajlandia. W TR 2013 słabo wykorzystali możliwości na ukazanie wyspy z bujną roślinnością. A w Rise of Tomb raider niby grafika była kapitalna, ale nie było etapów egzotycznych.
Cóż może doczekam się w kolejnym prequelu to na co czekam.
TR 4 - Zrobienie całej gry w Egipcie było dobrym pomysłem. Rozbudowanie ciekawego Egiptu z TR 1.
Ta część najbardziej mnie wymęczyła z lataniem kilkukrotnym po tych samych poziomach. gdyby nie ten fakt to pewnie bym oceniała tą część wyżej niż TR 3.
Tomb Raider 1 1996 - 10
Tomb Raider 2 1997 - 9,5
Tomb Raider 3 1998 - 8,5
Tomb Raider 4 1999 - 8,5
Tomb Raider 5 2000 - 7
Tomb Raider 6 2002 - 6
Tomb Raider Legend 2006 - 8
Tomb Raider Annivesary 2007 - 8,5 (remake 1)
Tomb Raider Underworld 2008 - 8
Tomb Raider 2013 - 9 - (prequel). Udana gra akcji, ale mało ma wspólnego z prawdziwym Tomb raiderem.
Rise of Tomb Raider 2016 - 8 (sequel prequela)
Obecnie powstaje fanowski remake Tomb Raider 2.
Cieszy, że będzie się grało jak w Anniversary (remake 1).
Trailer fanowskiego remaku Tomb raider II :)
[link]
W temacie Tomb Raider I opisałem jak poprawić wyraźnie wygląd gry przez akcelerację (brak pikselozy), dodanie wyższych rozdzielczości ekranu oraz sprawić, by była cała muzyka z gry. Dodałem też informacje o dużo lepszych teksturach, które są na stronie Tomb Raider xtra, które mogą być dodane do gry, jeśli skonfigurujemy z naszą wersją TR Glidos. Tekstury te mają 256x256 pikseli.
Oryginalne tekstury z Tomb raider 1 do 5 mają 64x64 więc jest wyraźna poprawa.
Istnieje możliwość też poprawienia tekstur w Tomb Raider 2.
Na Androida wyszedł remaster Tomb Raider 1 i 2 więc te tekstury można użyć też do Tomb Raider 2 Pc.
Tekstury te mają 128x128 pikseli.
Najpierw ściągamy "Tomb Raider II iOS Textures Mod".
Potem postępujemy według poniższej instrukcji:
All you need to do is download that AHK Injector package as it contains Tomb2Fix.zip and then download the texture pack, which both were posted by Sonikko.
1) Download and Extract Tomb2Fix from the AHK Injector package.
2) Place the whole Tomb2Fix folder inside Tomb Raider 2 folder.
3) Extract the texture pack iOS Textures.
4) Place *.dds files from Replacements folder into Tomb Raider 2/Tomb2Fix/Textures/Replacements directory.
5) Place *.dds files from dumps folder into Tomb Raider 2/Tomb2Fix/Textures/dumps directory.
6) Launch the game from Tomb2Fix.exe (alternatively, you can also create a shortcut for this in Steam by adding it as a "Non-Steam game")
NOTES:
Keep in mind that when using Tomb2Fix.exe, total playtime on Steam is not recorded as it's being treated as a "Non-Steam Game".
Oczywiście podmiana tekstur z 64x64 na 128x128 nie jest tak imponująca jak w TR 1, gdy podmienimy z 64x64 na 256x256 z Tomb Raider xtra pod Glidos, ale warto, bo tekstury są wyraźniejsze.
Porównanie graficzne iOS Textures z zwykłym Tomb Raider 2:
www.youtube.com/watch?v=JMEPvPThbZM
od razu widac zes gimbus, prawidlowa gra to oryginal i nie wolno nic przy niej zmieniac
Dziś była premiera "Tomb Raider II Revised part 1".
Poprawiona oprawa graficzna TR II, model Lary z TRLE,
rozszerzone poziomy o nowe lokacje i zagadki, tekstury HD,
rozgrywka wzbogacona o zestaw ruchów, które poznawaliśmy dopiero w TR 3, TR 4, TR 5.
Remake ma zremasterowane 6 pierwszych poziomów i Croft Manor.
www.trle.net/sc/levelfeatures.php?lid=3054
Gra się nie odpala, wywala trojana. Jakieś pomysły ?
Być może Antyvir lub Windows defender Tobie blokuje.
Może musisz dodać do wyjątków. Tam nie ma żadnego trojana. To jest na edytorze TRLE na silniku na którym powstały TR IV i TR V.
U mnie na Win 10 64 bit wszystko działa.
Po odpaleniu ikonki trzeba za pierwszym razem szybko wcisnąć prawy CTRL i wybrać tryb środkowy Soft Fullscreen.
Później wszystko jest ok.
Obecnie przeszedłem już dwa poziomy Chiński mur i Wenecję. Podniesiony jest poziom trudności - jest taki jak na tych trudniejszych levelach TR 1,2,3,4. Tu od samego początku jest oldschoolowo - ale modding jest głównie dla fanów.
Gameplay - Chińskiego muru i Wenecji pojawił się już na Youtube.
www.youtube.com/watch?v=MxA3MYE6Eqs
Wyślij jak możesz na jakiegoś hosta Twoje pliki. Gdziekolwiek komukolwiek nie powiedziałem, u każdego wykrywa trojana, albo nie działa. Oczywiście zdążam nacisnąć CTRL.
Ten problem na forum moda też był poruszany.
Antyvir pluje się często, gdy nie ma problemu i nie ma prawdziwych trojanów.
Gdybym ja patrzał na takie rzeczy, że komp coś chce mi blokować to z połowy gier bym nie odpalił :)
Mi kiedyś kilka modów usunął więc musiałem od nowa je ściągać. A to był pliki z GOL i Nexusa. Więc wszyscy je mieli.
Od tamtego czasu dodaje do wyjątków większość rzeczy.
Na forum TRLE opisali twój problem z trojanem:
To fałszywy alarm. Kiedy plik wykonywalny tomb4 jest modyfikowany antywirusy wykrywają, że zawartość pliku wykonywalnego różni się od tego z tomb4, które znają, więc podejrzewają, że złośliwy kod został wstrzyknięty. Ale to, co zostało wstrzyknięte to tylko niestandardowe łatki, których używają budowniczowie/modderzy.
Zasadniczo wystarczy dodać plik wykonywalny exe do listy wyjątków programu antywirusowego. Można też umieścić wszystkie swoje gry TRLE w folderze i umieścić cały folder na liście wyjątków, aby nigdy nie mieć z tym problemów.
Właśnie w to gram po raz pierwszy w życiu ;) Jedynkę przeszedłem w tamtym roku przy drugim podejściu. Fajnie, że można wygrzebać jakąś staroć, w którą się jeszcze nie grało. Bo obecne gry.....:(
Zgadza się, fajnie, że dobre, stare gry wciąż żyją. Również parę dni temu zacząłem grę w TR II. Jedynkę ukończyłem wiele lat temu, przyjemnie się grało, a jej klimat to coś pięknego.
Najlepsza gra swiata
Dzisiaj ukończyłem Tomba 2, gra dorównuje pierwszej części, może trochę za dużo bijatyki ale to drobiazg. I już wiem że w trójkę zagram ;) Wesołych Świąt życzę ;)
Kolejny z serii Tomb Raider, którego pierwszy raz przeszedłem kilka dni temu. Więc oceniam bez jakiejkolwiek nostalgii. I dalej mi nie podchodzi z podobnych przyczyn jak jedynka. Sterowanie do tej pory jest jakie było czyli chaotyczne, szczególnie w walkach. Wiem, że w swoich czasach była rewolucyjna ale oceniam na tle innych gier z tamtego czasu i zestarzała się strasznie. Planuję przejście fanowskiego remake'u, którego demo ostatnio się ukazało i wygląda niesamowicie (http://tombraider-dox.com/). Ocena: 6.0
Ocena 6 to dla tej gry profanacja. Nawet dzisiaj gra nie zasługuje poniżej 9. Wtedy za to była to jedna z niewielu gier na 10 i ta też ocena jest u mnie w rankingu na czele z Crysisem 1 i HL Alyx. :)
To subiektywna ocena bez cienia nostalgii :) Nawet fani gry uważają, że sterowanie jest cokolwiek kiepskie. Wczesne gry 3d też bardzo się zestarzały. To samo można powiedzieć o Neverwinter Nights na tle BG1 i 2 i ID1 i 2.
Zobacz, jakie beznadziejne sterowanie jest w Dragon Age 2, a jakoś ludzie oceniają ją wysoko.
Tomb Raidery z lat 90-tych są cudowne, lepsze niż niejedna nowa część. Może po prostu nie umiesz grać? Jak dla mnie sterowanie jest ok - według mnie, to nie są łatwe gry, dlatego ktoś może narzekać, kiedy nie umie jej przejść. ;)
Walka to też nie jest, że strzelisz 3 razy i pies czy tygrys pada... trzeba się namęczyć, pomyśleć trochę. To nie są gry dla dzieciaków neo moim zdaniem.
Ja wolę stare części... mają w sobie to coś... nie chodzi o grafikę.
Tomb Raider 2 jest lepszy od jedynki. Bronie, lokacje, soundtrack, gameplay sprawia, że dwójka jest jeszcze genialniejsza!
Tomb Raider 1996 to prawdopodobnie najbardziej przełomowa gra 3d w historii.
Pierwsza gra w pełnym 3d (środowisko, postać, wrogowie)
Pierwsza gra z akceleracją sprzętową jak miałeś Voodoo.
Mega grywalność, super klimat, świetne zagadki, wspinaczka wymagająca, genialnie zaprojektowane poziomy.
To z tej gry naśladowała cała branża w latach 1997-2001.
TR2 to znakomity sequel, który od razu w opcjach miał akcelerację sprzętową i zachował wszystkie zalety jedynki.
Chiński mur, Wenecja, Opera, Wrak Maria Doria, Świątynia Xian to już kultowe lokacje na miarę najlepszych poziomów z jedynki z sekcji Peru, Grecji, Egiptu.
Generalnie Tomb Raider 1-4 oraz Indiana Jones and Internal Machine z 1999 trzymają poziom i grywalnością sprawiają, że granie w te gry do dziś sprawia dużą frajdę :)
W pełni popieram. Ta gra więcej wniosla do gamingu niż Doom, Quake, Unreal i Heretic razem wzięte.
Nie rozumiem, jak ta gra się wam podoba. Serio. Do jedynki nawet startu nie ma. Pomysł lokacji i zagadek jest na tak niskim poziomie, że aż to nudzi. Bronie, takie jakie były. Może harpuna nie było, ale serio, to jest marginalna broń, no i może bieda wyrzutnik granatów. Zero frajdy z poziomów. Logiki zero. Wszystkie wajchy porozmieszczane tak, że nie musisz się nawet zastanawiać co robią, bo to już wiesz. Może dwie były małym zaskoczeniem, bo myślałem, że otworzą coś akurat innego. No bieda straszna. Najlepsza tu jest grafika tylko. Naprawdę ładna i ciekawa (oczywiście na swoje czasy) oraz muzyka próbuje ratować ten gniot od totalnej porażki. Bo z nazwy "Tomb" to tutaj powinna być nazwa "City" albo "Junk" bo grobowców czy ogólnie przyjętych lokacji świątyń, to tu nic takiego nie ma do odwiedzenia, tylko cienkie i słabe poziomy miastowe albo w jakichś starych wrakach.
W latach '90 nie miałem na tyle dobrego komputera żeby grać TR, więc nostalgicznie na te gry nie patrzę. Grając lata później muszę przyznać, że pierwsza część była rewolucyjna pod wieloma względami. Niestety patrząc z boku to części 2-5 to coraz bardziej odgrzewane kotlety. Oprócz liczby poligonów i rosnącego coraz bardziej biustu Larry. Ten sam silnik i ta sama rozgrywka poza małymi usprawnieniami.
Małymi? Tak dużych różnic nie ma między żadną inną częścią, chyba że osobne trylogie
Ja rozumiem, że gra może Ci się podobać. Ale sam przyznaj jakie to rewolucyjne zmiany zaszły w 5 pierwszych częściach TR? Większy biust Lary? Nowe ubrania? Nowe poziomy? Nowy silnik? Nowe ruchy?
Tylko piątka jako jedyna część nie wniosła nic nowego.
Wiadomo, że części TR 2-4 oraz Chronicles bazują w 95% na szkielecie i pomyśle TR1, ale też coś dodawały od siebie poza ciut lepszą grafiką.
TR 2 dodał pojazdy, flarę, wspinaczkę po ścianach, zjazd na lince, pojawiły się różne stroje. Był też pierwszą grą serii z plikiem startowym pod windows, gdzie akceleracja sprzętowa była w ustawieniach gry bez dogrywania plików jak w TR1 oraz umożliwiał odpalanie gry w znacznie wyższych rozdzielczościach niż jedynkę 640x480, bo także 800x600, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 i 2048x1536 jak ktoś miał monitor większy i super mocny sprzęt.
TR 3 dodał kucnięcie, które umożliwiało wchodzenie w szczeliny, sprint, szło wspinać się też chwytając górnej krawędzi oraz oferował nieliniową przygodę, bo tylko 1 i 5 kraina były zapięczętowane czyli Indie i Antarktyda. Natomiast mieliśmy wybór do jakiej krainy polecimy jako nr 2, 3, 4 (wyspy Południowego Pacyfiku, Nevada, Londyn)
TR 4 dodał dużo nowych ruchów i był pierwszą częścią, gdzie można było korzystać z lin oraz celownika. Gra miała charakter bardzo nieliniowy, bo mieliśmy dany sektor z wieloma poziomami między, którymi mozna było swobodnie podróżować. Wiele kombinowania. W sumie w grze mamy 5 sektorów po 6-7 leveli. W tym Dolina królów, Karnak, Aleksandria, Kair, Giza.
Chronicles dodał chodzenie po równoważni, skradanie i atakowanie wręcz z zaskoczenia oraz szybki zeskok, gdy byliśmy w szczelinie.
Od Core Design mieliśmy sytuację, że co część od TR1 do TR4 to była dłuższa i trudniejsza. Dopiero Chronicles było znów nieco łatwiejsze.
Level Editor - narzędzia do tworzenia nowych przygód dla fanów bazuje na silniku TR IV i Chronicles, ale oferuje o wiele więcej ruchów niż one. Te fanowskie przygody są o wiele trudniejsze niż TR 1-4 oraz Chronicles. Wiele przygód stworzonych na Level Editor jest skrajnie trudniejsze od TR 3 i TR 4 uznawanych za najtrudniejsze odsłony serii.
Kolejne informacje o odświeżonej wersji gry
https://twitter.com/Nicobass_DOX
https://www.dsogaming.com/news/3d-artist-remakes-tomb-raider-2-environments-screenshots-for-tomb-raider-the-dagger-of-xia-remake/
http://tombraider-dox.com/downloads/
Jakbym dostał złotówkę za każde takie tech demo robione w Unreal Engine 4... to miałbym niezłą kasę.
https://vimeo.com/245532854
Projektem interesuje się od początku 2017 roku.
Mam porządnie też zmodowane teksturami HD Tomb Raider 1-3 oraz Tomb Raider Anniversary, ale TR2 remake to całkiem nowoczesne cudo na UE4. (Niestety nic wypaliło z teksturami HD do TR IV i ta część wygląda teraz najsłabiej)
Nicobass odwalił kawał świetnej roboty od początku 2014 do września 2017 wydając tak świetne technicznie demo zawierające 2/3 poziomu Great Wall.
Celem jego była dobra praca. Dostał ją jeszcze w 2017 roku.
Później więc dziubał przy swym projekcie wolniej, ale z tego co wiadomo on celuje na 25-lecie TR2, który ukazał się jesienią 1997 roku w coś specjalnego. Można zakładać, że jesienią 2022 roku dostaniemy w 100% ukończone Great Wall + Croft Manor.
Aczkolwiek zamiast Croft Manor wolałbym drugi poziom Venice :)
tombraider-dox.com/ no i mamy nowe demo remaku :)
Na wstępie zaznaczę, że do serii TR mam wielki sentyment, pamiętam tą grę jeszcze z dzieciństwa. Teraz, po latach wciąż grało mi się w nią świetnie. Niektóre poziomy są porywające, mają swój niesamowity klimat.
Mówię tu m.in. o kultowych wśród fanów serii (ale chyba nie tylko): Chińskim Murze, Wenecji czy też Tybetańskich Katakumbach i Świątyni Xian. Niektóre znam już chyba na pamięć... Poziomy są świetnie zaprojektowane, jest mnóstwo pułapek, dużo przeciwników a czasem zdarzają się fajne zagadki (oparte na prostych schematach, ale sprawiające sporo frajdy). Dużym plusem gry jest jej długość. Poziomy są rozległe i bardzo różnorodne ale co ważne, nie odczuwa się wrażenia, że gra jest na siłę wydłużona - o nie, to na pewno.
Na koniec czeka nas klasyczna walka z bossem, tutaj jest nim smok. Lara potrafi korzystać z różnych rodzajów broni, m.in. granatnik czy harpun, odpalać flary, używać kluczy, kart itp. oraz rzecz jasna robić efektowne akrobacje, dzięki którym pokonujemy różnego rodzaju przepaści i przeszkody. Sama fabuła to nic szczególnego, ale nie to w TR jest najważniejsze, tutaj liczy się dobra zabawa i duża frajda z przechodzenia kolejnych, bardzo wciągających i klimatycznych poziomów.
Moim zdaniem najbardziej kultowe lokacje z TR2 to Great wall, Venice, Opera, Wreck of Maria Doria i Temple of Xian.
Świątynia Xian to lokacja do której większość fanów ma respekt, bo jest najdłuższym i najtrudniejszym poziomem w grze :)
Natomiast zatopiony na dnie oceanu wrak Maria Doria to też majstersztyk i nie tylko chodzi o tytułowy rewelacyjny 8 poziom, bo cały sektor podwodny w głębinach czyli levele 7-10 to genialne lokacje związane z tym zatopionym statkiem mafii Bartoliego.
Obecnie tak wyglądać mógłby wrak Maria Doria w TR2 remake jak na filmie.
https://www.youtube.com/watch?v=9rAeEYAsTTE&ab_channel=JonathanCoquelet
Mój pierwszy Tomb Raider, który odpaliłem w 1998 roku przy okazji zakupu pierwszego komputera. Grałem w wersję demo z płytki dołączonej do karty Voodoo. Oczywiście mocno się zawiodłem, że to wersja demonstracyjna, a termin ten był mi wtedy nieznany. Gra zrobiła na mnie olbrzymie wrażenie choć była trudna jak diabli i musiałem czasem oszukiwać kodami, które wklepywało się wykonując określone ruchy postacią. Był nawet kod na wysadzenie Lary w powietrze :D
Ta gra to wielki sentyment i same znakomite wspomnienia i chwile! Jedna z pierwszych gier, przy których swego czasu spędziłem mnóstwo godzin! Była to pierwsza gra z serii classic TR, dzięki której pokochałem Larę ;-P Wspaniała przygoda, rozległe i ciekawe lokacje, prosta, ale wciągająca fabuła i ta grywalność! Nigdy nie zapomnę leveli z motorówką czy szaleństwa na skuterze. Klimat gry genialny - ciągle czuć tajemnicę i grozę. Warto sięgnąć do tej gry nawet po latach.
To racja. Nigdy nie zapomnę pierwsze kontaktu z takimi poziomami w TR2 jak Great wall, Venice, Opera, Wreck of Maria Doria i Temple of Xian. Ja zaczynałem od TR1, bo miałem tą grę wgraną przy kupnie pierwszego Pc przez sprzedawcę, a TR2 nabyłem dość szybko po niej. Tak jak Tomb Raider 1996 jest zapewne najbardziej przełomową grą 3d w historii tak Tomb Raider II 1997 jest przykładem idealnego sequela. Tomb Raidery 1-4 są niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju. Niesamowite pod względem grywalności, klimatu, lokacji, satysfakcjonującej wspinaczki, zagadek, szukania drogi do celu. Mają wiele z Indiana Jones, ale w mroczniejszym wydaniu. Co ciekawe obecnie na modach graficznych z fanowskimi teksturami TR1-3 wyglądają lepiej niż TR4. Spory progres. Klimat TR1-3 jest mroczny i klaustrofobiczny, bo lokacje są duże, a wszystko potęguje to udźwiękowienie miejscami jak z filmów grozy. Angel of Darkness jest też mroczną grą, ale nie ma już takiego udźwiękowienia.
Tomb Raider 2 wpisuje się w definicję tradycyjnego sequela. Ma wszystko czego oczekiwali fani jedynki, a nawet więcej. Lara powraca tym razem w poszukiwaniu sztyletu Xian. Była to najbardziej wyczekiwana przeze mnie gra razem z Resident evil 2 1998. Na żadne inne premiery w swoim życiu tak nie czekałem jak tych dwóch gier po zakochaniu się w pierwszych częściach.
Fabuła. Sztylet Xian to legendarna broń, która daje swemu posiadaczowi potężną moc. Stare legendy mówią, że niegdyś sztylet był w posiadaniu potężnego cesarza, który używał mocy sztyletu do złych celów. Cesarz mógł zamienić się nawet w smoka przebijając tym sztyletem swoje serce i prowadzić do zwycięstw swoje armie. Tybetańskim mnichom udało się wyjąć sztylet z jego serca i umieścić go w ukrytym miejscu. Badając legendę archeolog Lara Croft dowiaduje się, że potężny wenecki przestępca Marco Bartoli, przywódca sekty Fiama Nera, którego zła i okrutna natura pragnie władać całym światem poluje na sztylet więc musi zrobić wszystko co w jej mocy, aby uniemożliwić mu jego zdobycie. Awanturnicza Lara wyrusza na poszukiwanie artefaktu.
Świat. Jeśli grałeś w oryginalny Tomb Raider wiesz jak rozległe i złożone mogą być poziomy. Cóż tym razem Core Design popchnęło grę jeszcze dalej co czyni ją większym wyzwaniem. Kiedy Lara zostaje wrzucona do tych niezwykle przestronnych środowisk staje się czymś w rodzaju współczesnej Alicji w Krainie Czarów, a my ostatecznie pełnimy rolę przewodnika. Eksploracja jest fantastyczna. Zagadki są tym razem mniej oczywiste i wymagają czasem jeszcze dokładniejszej eksploracji, a nawet cofania się, aby je rozgryźć. Pole gry składa się z czterech scenerii podzielonych na 17 poziomów plus epilog w Croft Manor. Poszukiwania sztyletu rozpoczynają się w Chinach kontynentalnych na szczycie Wielkiego Muru i prowadzą nas przez kanały Wenecji, dom Bartoliego i operę we Włoszech, by później trafić na platformę wiertniczą na morzu i odszukać zbombardowany i zatapiony wrak luksusowego liniowca Maria Doria, a następnie udajemy się do graniczącego z Chinami klasztoru Barkhang w mroźnym Tybecie i ostatecznie wracamy do Chin, by otworzyć świątynię Xian. Poziom ze świątynią Xian jest ogromny i najeżony pułapkami, a podwodna sekcja poziomów z zatopionym wrakiem Maria Doria to mistrzostwo świata w projektowaniu lokacji do gier video. Tomb Raider 2 poza grobowcami ma całkiem dużo lokacji na świeżym powietrzu w porównaniu do samych jaskiń i grobowców z pierwszej części. Daje to grze świeży, nowy charakter i ogromnie wzbogaca rozgrywkę.
Gameplay. Tomb Raider II to przygodowa gra akcji TPP z elementami platformówki i rozwiązywania zagadek, gdzie duża część gameplayu została przeniesiona z oryginalnego Tomb Raidera. Większość rozgrywki polega na przemierzaniu niebezpiecznych poziomów 3D wykorzystując sportowe umiejętności Lary i rozwiązując zagadki środowiskowe. Kontynuacja kładzie większy nacisk na walkę z wrogami dodając do mieszanki wielu ludzkich wrogów. Nowe bronie obejmuje pistolet harpunowy, granatnik i karabin M16, a pistolety automatyczne zastępują magnum z pierwszej części gry. Tym razem Lara zmienia stroje wraz z nowo odwiedzanymi krainami. Pływając w podmorskich giębinach do jej ciała przylega piankowy, obcisły kostium, a pośród mroźnych gór niedostępnego Tybetu daje jej ciepło skórzana, lotnicza kurtka. Sequel jest grą zauważalnie trudniejszą niż jej poprzedniczka. To nie jest spacer po parku. Od samego początku każda pułapka lub przeszkoda fizyczna stanowi wyzwanie zmuszając nas do kontrolowania Lary z najwyższą wprawą. Kolejny raz dopracowano balans do perfekcji, bo czuć rosnące wyzwanie z każdym kolejnym poziomem. Ponadto Core Design zasypało wiele lokacji ludźmi uzbrojonymi po zęby, których znacznie trudniej zabić niż zwierzęta w jedynce. Aby temu przeciwdziałać szybciej zdobywamy większe spluwy, więcej amunicji i apteczki. Dodatkowo Lara ma kilka nowych ruchów, które pomagają pogłębić rozgrywkę. Lara potrafi się wspinać po drabinach i ścianach oraz nie jest już bezbronna pod wodą bowiem potrafi posługiwać się harpunem, by walczyć z nurkami, drapieżnymi rybami czy rekinami. Bardzo ciekawym dodatkiem w stosunku do części pierwszej jest dołączenie dwóch pojazdów mechanicznych. Pierwszy z nich to motorówka, która przydaje się podczas zwiedzania śmierdzących mułem kanałów w Wenecji. Natomiast w Tybecie Lara dosiądzie śnieżnego skutera z zamontowanymi po bokach karabinami maszynowymi. Mają one wpływ na projekt poziomów więc są obowiązkowe podczas rozgrywki. Nowością w dwójce są flary, które można wykorzystać do oświetlenia na ograniczony czas ciemnych obszarów. W niektórych obszarach można wybić okna, aby utworzyć nowe trasy. Na każdym poziomie znajdują się trzy tajne przedmioty kolekcjonerskie (srebrny, jadeitowy i złoty smok), które po zebraniu wszystkich trzech nagradzają gotówką w postaci zaopatrzenia, a czasami także bronią.
Grafika. Tomb Raider 2 prezentował się bardzo okazale na premierę jesienią 1997 roku choć właściwie widzieliśmy prawie wszystko w pierwszej części, która zmiażdżyła konkurencję grafiką w 1996 roku. Gra fabrycznie współpracowała jako pierwsza odsłona serii z windows i sterownikami Direct 3D co rozwiązało problem z akceleratorami graficznymi (Do jedynki, która była pod DOS ukazywały się przez cały rok po premierze kolejne patche dla co raz to innych akceleratorów), a przy tym sequel wyglądał nawet lepiej niż pierwsza część dzięki obsłudze wyższych rozdzielczości oraz dodaniu kilku efektów świetlnych. Lara Croft zmieniła się też od debiutu. Dzięki przydzieleniu jej kilku dodatkowych poligonów jej ciało się zaokrągliło. Dostała też warkocz. W TR2 dopracowano też algorytm kolizji obiektów składających się na ciało naszej bohaterki w wyniku czego porusza się z jeszcze większą gracją. Kiedy uruchamialiśmy grę w czasach jej świetności z kartą 3Dfx często kuszące było po prostu usiąść i rozkoszować się widoczkami. Łącząc zapierające dech w piersiach krajobrazy, ogromne poziomy z płynną animacją postaci w stylu Disneya i ładnie zrównoważoną procesją przeszkód, pułapek i łamigłówek Tomb Raider II prezentował się okazale. Razem z Quake 2 to dwie gry z 1997 roku, które zostały optymalizowane przede wszystkim z myślą o nowoczesnych wtedy akceleratorach 3D. Bez nich wyglądały dużo gorzej (pikseloza) i działały ślamazarnie. Nie dałoby się bez akceleratorów graficznych w pełni docenić pięknej i bardzo kolorowej grafiki w grze nowej generacji jaką był wtedy TR2.
Podsumowanie. Sequel może nie jest już tak świeży i odkrywczy, ale każdy kto zakochał się w jedynce błyskawicznie odnalazł się w nowym świecie. Jeśli komuś spodobał się Tomb Raider to wielce prawdopodbne, że pokochał również Tomb Raider 2. Pierwotne uczucie podziwu jak przy jedynce może już zniknęło, ale poziom wyzwania i frajdy pozostaje. TR2 stanowi godną kontynuację, która jest równie klimatyczna co pierwowzór. Podoba mi się ta gra, ponieważ ma styl i scenerię gry przygodowej, wymagające łamigłówki i wspinaczkę oraz filmową akcję, a wszystko to z zadziorną bohaterką w roli głównej. Dwójka to mój ulubiony sequel ze względu, że tą część wyczekiwałem i ogrywałem od razu na premierę, a do tego ma ponownie świetnie zaprojektowane ogromne poziomy i mrożący krew w żyłach klaustrofobiczny klimat, a już zwłaszcza w całej podwodnej sekcji poziomów z wrakiem Maria Doria i w świątyni Xian, która jest raczej najbardziej rozbudowanym poziomem z wszystkich klasycznych Tomb Raiderów. Moje ulubione poziomy z dwójki to Opera, Wreck of Maria Doria i Temple of Xian. Gra rozeszła się w latach 90', kiedy było o wiele mniej graczy niż obecnie w 8 mln egzemplarzy bijąc w sprzedaży wybitną jedynkę z 7 mln. Przeszedłem tą część dziesięć razy podobnie jak jedynkę i trójkę. Gra od kilku lat najlepiej wygląda, gdy dogramy do niej tekstury HD wyciągniete z wersji i'OS i wbijemy do gry narzędziem Peixoto.
Grą oceniam - 10/10. To dla mnie najlepszy sequel i jedna z moich ulubionych gier w ogóle.
https://www.youtube.com/watch?v=BLWk7biJtO8&ab_channel=DemonNukem
https://www.youtube.com/watch?v=gR8I4N38rdo&ab_channel=DemonNukem
Na początku porzyszłego roku mają zostać wydane oficjalne remastery Tomb Raider 1-3.
Zdecydowanie najlepszy TR z oryginalnej serii (1-4). Najlepiej zbalansowany pod względem walki i etapów zręcznościowych, z najmniej irytującymi etapami i najlepiej zaprojektowanymi lokacjami. + ogromny sentyment. :)