Faces of War: Oblicza Wojny [PC]
Dziwi mnie jedna rzecz. W recenzji Faces of War często poruszany jest temat realizmu, natomiast w recenzji CoH chyba ani razu. Nie twierdzę, że to jakiś spisek przeciwko tej grze, ale co ma wspólnego z realizmem pasek zdrowia pojazdów, tak jak to ma miejsce w CoH. Tam nikt tego nie wybrzydza, a gra została wzięta prawie pod niebiosa. Recenzent nie wspomniał także o jakie konkretnie rzeczy chodzi związane z realizmem. Wymigał się tylko stwierdzeniem, że nie będzie się zagłębiał w kwestie techniczne. Dlaczego?
W recenzji Faces of War często poruszany jest temat realizmu, natomiast w recenzji CoH chyba ani razu.
Bo recenzje tych dwóch gier były pisanie przez dwie różne osoby ?
Heh mojemu gustowi chyba nikt nie dogodzi :/ CoH wychwalany przez wszystkich jest dla mnie zwykłym średniakiem, który nawet nie ma startu do Warcrafta 3, a FoW jest moim zdaniem jedną z najlepszych strategii.
Zabójczy był by mix Faces of War i CoH'a :)
mimo to gierka i tak jest zaczepista :) a przede wszystkim warat swojwj ceny no i jeszcze można by wspomnieć o tym że w przygotowaniu jest patch.
Ja także, mimo że zgadzam się z większością zarzutów i pochwał recenzenta i sam nie oceniam gry na więcej niż 70%, mam sentyment do modelu uszkodzeń pojazdów i budynków w Soldiers i FOW. Po tym względem gra przewyższa realizmem (fizyka, strefy uszkodzeń, rozprzestrzenianie się ognia, elemenety przypadkowości, oraniczenie znaczenia "pasków zdrowia" itp.) wszystko co dotąd widziałem - wraz z Codename Pazers, Company of Heroes, Operation Flashpoint itd.
Dlatego nie zgadzam się ze zdaniem, że występuje tu "całkowity brak szeroko pojętego realizmu" - w jednych kewstiach go rzeczywiście brakuje (co jest słusznie wypunktowane w recnezji), ale w innych gra kładzie dużo pupularniejsze tytuły na łopatki.
Witam wszystkich.
Słów kilka o kwestiach zastanawiających.
1. SPISEK
Nie jest to żaden spisek. Jak już ktoś wspomniał obie recenzje były robione przez innych graczy. Ja jestem z tzw. old skullu i wybuchy oraz dymki już tak nie cieszą;)
2. REALIZM
O kwestiach realizmu się nie rozpisywałem, ponieważ większość graczy i tak go nie będzie w niej szukało. Ci, którzy szukają zrozumieją o co chodzi już po wskazówkach zawartych w tekście.
Wiele o realizmie można przeczytać tutaj:
https://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=3826245
Niestety problemem jest to, że już w kwestiach laickich nie jest nawet dobrze. Pociski przeciwpancerne nierzadko odbijają się od czołgów jak pestki, nawet po strzale w tył czołgu. Trudno zerwać gąsiennicę itd. itp. Byłoby to jeszcze znośne, gdyby komputer nie radził sobie jednym strzałem z czołgami gracza. Już to jest dyskwalifikujące.
3. MODEL ZNISZCZEŃ
Owszem jest ciekawy, ale też i irytujący. Niektóre uszkodzenia można naprawić w minutę, części już w ogóle. Szczególnie irytujący jest przedni pancerz. Nie do końca to przemyślano, nie do końca się też sprawdza. Jak już pisałem wróg rzadko reaguje na uszkodzenia w ogóle. Co innego jednostki gracza. Te i owszem...
O ile wiem są już mody regulujące tę kwestię. Na pewno warto je wypróbować.
To byłoby na tyle. Mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem:)
Ja niestety należę do tej kategorii graczy, którym przeszkadza brak "szeroko pojętego realizmu". W dalszym ciągu brakuje mi gry, która łączyła by cechy serii Close Combat i grafiki i fizyki wspomnianego FOW czy COH. Czy tak ciężko stworzyć taką grę ? Mam skromna nadzieję, że to http://www.battlefront.com/products/tow/index.html coś zmieni. Tu każdy pojazd, każdy żołnierz przedstawia jakąś wartość a nie jest tylko mięsem armatnim.
"Pociski przeciwpancerne nierzadko odbijają się od czołgów jak pestki, nawet po strzale w tył czołgu. Trudno zerwać gąsiennicę itd. itp.", "Niektóre uszkodzenia można naprawić w minutę, części już w ogóle." - właśnie na tym polega realizm którego niestety brakuje w większości gier RTS i który moim zdaniem wpływa bardzo korzystnie na grywalność (przypadkowość i chaotyczność jest w wielu grach zupełnie nieobecna, a w realnym życiu powszechna). W FOW się to pojawia - szkoda natomiast, że pozostałe elementy szwankują...
A czy ktoś może wie co stało się z projektem "Wartime Command" od Codemasters ???
Przyglądałem się temu projektowi przez długi czas, ale potem gdzieś mi zniknął z oczu. Tak na marginesie to screene ze storny posrzuconej przez Mardera przypomina np. to :
CZy to aby nie te same gry ????
PIL ----> Tak, to ta sama gra tylko zmienili nazwę i trochę koncepcję gry. Mniej RTS-u więcej realizmu rodem CC czy Combat Mission.
Wiele błędów, o których mówił autor recenzji zostanie naprawionych w nadchodzącym patchu. Niestety, ale liczy się pierwsze wrażenie gry i tego akurat żaden patch nie naprawi, dlatego szkoda mi bardzo tej gry, gdyż przez to, że została pośpiesznie wydana, gra otrzymuje słabe recenzje.
Spis rzeczy, jakie zostaną naprawione (pochodzi z oficjalnego forum Faces of War):
Faces of War: Patch #1
========================
Common
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- profiles & screenshots will be placed into folder <my documents>/my games/faces of war/
- now profile can be deleted from game
- some localization issues fixes
- several game crashes fixed
- many missions bugs fixed
- game will use 5 autosaves in cycle, not just one
Interface (single & multiplayer)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- minimap zoom-in and zoom-out
- big map (key M)
- fixed single unit selection when pause is turned on
- unmanned vehicles are shown in squad panel
- guns will have diffrent icon in squad panel
- ability to assign keys 1..9 to single units
- alternative unit selection system (available via game options)
- marked tabs in interface
- fixed: camera not following unit in direct control after save/load
- can move camera with keyboard in pause
- components that can't be repaired are marked with black color
- fixed soldiers talks on grenade throwing
Interface (multiplayer)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- host name and player name are separated
- ping now shown on all clients in game and in session
- ping on all open games in lobby
- ability to change game type and map in session
- option to turn flora respawn off
- displays client disconnection reason
- message "player xxx is gone" is turned off
- statistics sorting
- statistics in cooperative for all players
- displays client's PC performance in session and in game
- ability to change password in session
- chat enchancement
. colored messages depending on sender
. private messages
. copy/paste to clipboard
- improved reinforcements panel (more useful info)
- ability to quick lock/unlock password protected session
- ability to set comment for session (select session in lobby to view it)
- ability to set up max players count in session
- displays missing mods/resources upon connection
Graphics
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- reworked fog of war
- unlocked camera
- fixed "unable to run game" issue on some Radeons
- realistic reflections on water
- game allowed to run (after user request) if not enough video memory available
Game (single & multiplayer)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- grenade movement trail
- no ricochet for bazooka and howitzer shells
- lowered howitzer's accuracy
- lowered restitution for grenades
- sapper clear mines upon detection
- fixed fast destruction of buildings by AP shells and bazooka
- don't stand up on order "attack", if soldier can shoot from current position
- now squad follows closer to commander
- fixed installation of AT hedgehogs and dynamite
- other soldiers don't prevent coming to items or boxes
- fixed path planning for cars and cannons
- tank slowing down while crushing buildings
- soldier will not throw grenades, if he can shoot enemy or enemy is too close
- don't shoot enemy soldiers with bazooka
- fixed aiming of stationary artillery and self-propelled artillery
- no more standing corpses in water after save/load
- more realistic damage/penetration system
- improved attack point location for commands: attack, throw grenade, shoot bazooka...
- improved path planning for soldiers in covers
- improved soldiers distribution for move-to-cover command
- fixed: unable to see enemy after load, if you unit saw enemy before save (tactics difficulty)
- fixed: enemy seen in fog, however you should not see it
- fixed: planted bushes don't obscure visibility
Game (multiplayer)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- improved scoring system
- ability to set up limit on resources in game (like in Soldiers)
- new color for "call in" buttons - if unit is charged, but can't be called in due to limits, then button is red, otherwise button is gray
- more fragile tracks on tanks
- turret and engine repair is allowed
- new marking for flag zone
- in "Frontline" mode mines are deleted only in flag zone
- improved balance for "squads only" for all multiplayer modes
- new command "abandon vehicle" (Key L)
- better component-wise tank destruction in multiplayer
- new gameplay options for multiplayer:
. reinforcement - time-based, money-based with refund, money-based without refund
. intensity - low (mostly diversions), normal (battle), high (meat-grinder)
- ability to mask your field gun with bushes (new command for gun)
* ability to enter second floor in buildings
Multiplayer (technology)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- improved internet connection stability
- improved lag for fast PCs in game
- connection by IP is working now
- more options open for modding in multiplayer modes
- fixed: not a master of session on dedicated server
- fixed: client crash on connection to dedicated server
- interface lag 2x improvement in multiplayer (time between button press & action)
* low lag on slow servers
* UPnP support for PCs behind the NAT
Szkoda to mało powiedziane, ale twórcy gry zbierają to, co posiali.
Powiem tylko, że lepiej będzie poczekać aż wyjdzie patch lub skorzystać z odpowiednich modów jeśli ktoś jeszcze nie grał. Uwierzcie, że to i tak bardzo łagodna recenzja. Ja przechodzę każdą misję na różne sposoby, ponieważ pracuję też nad poradnikiem do tej gry i słowa mi się czesto dużo, dużo mocniejsze nasuwają niż to, co zostało umieszczone w recenzji:)
recenzja jest przesadzona, gram w tę grę, choć nie jest ideałem to jednak ma coś z realizmu, autorzy dużo brali z opisów żołnierzy uczesniczących w zmaganiach w II W.Ś. choć wyjątkowe przypadki takie jak odbijanie pocisków od pancerza zdarzają się często - to jednak miały miejsce w rzeczywistości. Nawiasem pisząc, to FOW wydaje mi się lepsza od CoH pod wieloma względami, choćby grywalnościom, ale FOW przegrało już na starcie, szkoda. Sytuacja jak z polskiej sceny muzycznej, kicz wygra, bo ma lepsze marketingowe plecy.
Zdecydowanie za niska ocena mnie nie dziwi, czego się spodziewać po gry-online skoro Just Caust dostał tak wysoką ocenę ;/
Gra może nie jest super realistyczna, ale ma to coś co każe siedzieć przez monitorem i dalej przechodzić kolejne misje, szkoda, że autor czepił się czegoś innego. Szkoda, że FOW wychodzi w okresie premiery CoH.
Wszystko fajnie tyle, że ja nie mam żadnych związków z recenzją COH:)
Gra przyciąga, ale tylko do momentu, gdy nie nuży. A zaczyna się to od 3-4 misji każdej kampanii. Ile można walczyć z hordami wrogów? Ile można stawiać się w sytuacji: wróg zawsze zniszczy mój czołg, a ja jego zawsze za którymś razem?
Ile razy można decydować się na działanie w stylu. 5 na kilkuset? Przecież to nudne i śmieszne jest. Zresztą, naprawdę uważasz że tak wojna wygląda, że 5 walczy z kilkudziesięcioma?:)
Nawet nie o to chodzi, że nierealne. Po prostu irytujące.
Jeśli Ci się podoba to super. Obiektywnie rzecz biorąc gra jest słaba i tyle...
No się z innego wątku tu włączę....
Panowie Soldiers którego wszycscy kochamy za to coś eż nie był od samego poczatku ideałem.
Wszystko się da dopieścić.... znając twórców i ich wcześniejsze dzieło (zpowiedź kontynuacji ducha Soldiersów), oraz rzesze zapalonych fanów i ich zdolności modowania to widzę w różowych kolorach przyszłość FOW. Ktoś wspominał o niefortunnym teminie wyjścia podobnych temeatycznie gier. Myślę o kolejnych Panzerach (tydzień przed FOW) i COH tydzień po FOW. Na pewno z tego powodu wszyscy przyspieszyli tępo wydania .... toż to konkurencja i się obserwują bo chodzi o milony dolarów. Dlatego nie obawiam się,że nie stać ich będzie na dalszą pracę Wypuszczają patche, a miłośnicy wspaniałe mody ja BRTH ,czy DE. To od szybkości ich pojawiania i skali poprawek będzie zależała opinia końcowa.
COH wydał pierwszy patcha.
Do FOW też już mamy - patch 1.2B (na razie tylko wersja angielska,ale moze ktos sprawdzi czy działa z polską i skrobnie na forum)
Link do pobrania:
http://games.softpedia.com/progDownload/Faces-of-War-Beta-Patch-Download-11832.html
Panzer nie wiem bo nie kupowałem kontynuacji....
Dlatego wstrzymajmy konie z superkrytycznymi opiniami. To co już jest w grze już mnie kręci ,a z patchami i modami to będzie na pewno ODJAZD!!!!!!!!
Nowy modzik ponoć z poprawionymi harakterystykami penetracji pancerzy
http://kopan.ncity.net/data/ww2game07p1.exe
miłej zabay i nowej oceny....
No i patch 1.4.1 PL doleciał oraz 1.4.1a przyspieszajacy gre tez sie nalazł (niestety do angielskiej wersji). Po kilku miesiacach grania twierdzę ,że COH jest cieńkie i nie umywa się do FOW grywalnością i tzw realizmem. FOW jest nie do pobicia = jest najczęściej odpalany u mnie przez rodzinkę.
Warcraft III?!!!! AAcha?!:P. Nie ma co porównywać CoH do Warcrafta bo to dwa RÓŻNE rts-y.
odkryłem buga gry jeśli wpiszesz ha hitla wtedy wysiadają ci ludziki z czołgu auta motoru i kto wie jeszcze z czego i już nie mogą do niego wśąść