Sprawdź jak prezentuje się BioShock w wersji na konsolę Xbox 360
No i wlasnie. Zwykla pecetowka (gra bedzie tez na pc) - to nie pomaga zadnej konsoli :/ szczegolnie gdy nijak ma sie do wykrozystania jej specyfiki i trikow. No ale to bedzie dopiero za kilka lat.
Miazdzacy to malo powiedziane. Absolutna rewelacja.
Zauwazylem tylko jednego "buraczka" - w pewnej chwili Splicer zostaje zabity i pada w taki sposob, ze nogi wydaja sie lekko zawieszone w powietrzu - tak jakby ragdoll niedokladnie zadzialal.
Ale woda, otoczenie, efekty, atmosfera... nie do pobicia.
No jasne ze widzialem video, IGN na bierzaco czytam:) Mowa o grach pecetowych na konsolach - przeciez w Bioshocka lepiej pgorac bedzie na PC, bo silnik ejst stricte ogolny i na PC zwyciezy sprzet. Konsolowy rynek dany model do przodu pchaly zawsze gry stricte pod konsole, a nie pecetowki. Dlatego XBOX360 ma mala sprzedaz, bo gier ala Blue Dragonc zy ten RPG Bioware na palcach 1 reki :/ i jestem czasami zly bo myslalem, ze z x360 bedize inaczej, a ze jest tani, byloby idealnie;o na piecu mam 7900gt wiec nie mam zadnej potrzeby grac w to na x360 i miec dluzsze loadingi:E.
Co do samego silnika i gry - jswietny. Swego czasu Doom3 tez byl rewela na filmikach i screenach, jak wyszedl - juz nie byl :-E.
Realsolo - to odpal sobie najnowszego Ghost recona na twoim Gf 7900, a potem zobacz jak wygląda na X360, to pogadamy. Jesli tak będzie wyglądał Bioshock na PC, to prawdopodobnie będzie miał jeszcze wyższe wymagania niż GRAW.
realsolo---> mimo iż starałem się z wszystkich sił nie zrozumiałem twojego bełkotu.
realsolo --> ja rozumiem, ze sie spieszyszy i w ogole, ale twoje posty sa zupelnie nieczytelne z powodu literowek i ogolnego chaosu.
A co do sprzedazy X360 to nie wiem skad wiadomosci, ze jest mala. X360 sprzedaje sie swietnie na calym swiecie oprocz Japonii.
Link do filmiku ktory jest podany w tym artykule pochodzi pc ( IGN » Games » PC Games
BioShock (PC) ) wyraznie pisze ??????
realsolo>> juz w watku o Gran Turismo powiedziałem Ci zebys zaczał pisac po polsku bo nie idzie Cie zrozumiec, ale coz, widze ze masz problemy z ojczystym językiem. Pozatym obawiam sie ze z Twoim 7900GT w Bioshocka bedzie ciezko grac na wysokich detalach.
Judith>> wymagania będą napewno wyzsze niz w GRAW wszak to Unreal 3.0. Jednak uczta dla oczu takze bedzie wieksza. I kwestia GRAW na X360 i PC >> wymagania wersji PC wynikają z lenistwa programistów, bo są gry naprawde ładniejsze i mają mniejsze wymagania, wiec GRAW'a tez szło jeszcze dopieścic. Jednak chcąc niechcąc - X360 jest mocną konsolą i tylko najmocniejsze kompy mogą z nim rywalizowac.
A co do Bioshocka - gra gniecie w fotel bez opamiętania. Klimat jest zabójczy, grafika przewspaniała i ten dzwięk. Poczucie całkowitego zeszczucia, samotnosci i słabosci... Heh o tej małej nie wspominając bo mnie bardziej przeraziła niz Alma z F.E.A.R.
PS: tez macie wrazenie ze przydałaby się...latarka??
grubas22 --> interfejs jest zdecydowanie z X360. I chyba Ken Levine mowi gdzies, ze to wersja na X360.
Przykro mi bardzo. Nie zartuj sobie ze na 7900GT czy podobnej grafice Bioshock bedzie zle dzialal, bo bedzie dzialal swietnie. Jezeli nie zrozumiales to napisze w skrocie: daną konsolę promują gry stricte konsolowe (nintendogs na NDS, Finale na PS2, Ninja Gaiden na XBOXa),a nie pecetowki, wiec szkoda jest poprostu ze od poczatku swojego zycia konsoli x360, na ktorą mogloby powstac wiele gier ala tworzony Blue Dragon, takich gier poprostu nie ma! Nic tez nie zapowiada, aby wiele ich powstalo. Wyszedl N99 ktory okazal sie slaby :/ Co ma zatem wypromowac ta konsolę? Fifa? Teraz rozumiesz?
Film pochodzi z wersji na konsolę Xbox 360. Kategoria PC Games nie ma tu nic do rzeczy.
realsolo>> ale zauwaz ze kiedyś (czasy PSX'a) wszyscy marzyli o tym aby tytuły PC-towe ukazały sie wreszcie na konsolach. I mi (myśle ze takze milionom graczy na świecie) nie przeszkadza to ze na X360 wychodzą gry z korzeniami PC-towymi. Wiedz ze X360 tez ma swoje perełki które gp promują - seria PGR choćby (mówię akurat o tym jako fan samochodówek).
A co do Twojego 7900GT to naprawde nie żartuje...
EDIT> juz teraz widac ze X360 doskonale radzi sobie z UnrealEngine 3.0 (nie jak niektórzy zatwardziali fani Sony twierdzili ze tylko na PS3 ten silnik idealnie bedzie śmigał)
Ja tu ideologicznie o genialnie zapowiadajacej sie grze a wy dalej pc vs konsole ;)
realsolo ---> jak dla mnie Bioshock jak najbardziej "promuje" Xboksa, bo 1) Wolę grać na konsolach 2) Peceta, który pociągnąłby grę w takich detalach będę miał pewnie za 5 lat.
riddickM5 ===> Jestem pewny ze uslyszymy ze framerate nie byl tak doskonaly jak byc powinien :P
realsolo ===> A co z ludzmi, takimi jak ja, ktorzy nie trawia Ninja Gaiden, Blue Dragon i calej japonskiej kultury??? Dla mnie brak takich gier na X360 to zaleta a nie wada... .
A co do BioShock coz, zapowiada sie pysznie. Zobaczymy jak wyjdzie i dorwe sie do niej.... mniam :). Reakcja Little Sister, schowanie sie za plecami Big Daddy, cos wspanialego... Oby wszystko bylo na takim poziomie :)
Z tej dyskusji można wyciągnąć tylko jeden wniosek: że X360 nadaje się raczej do oglądania filmów DVD w przeciwieństwie do PC-ta, który jest stworzony do gier.
TrzymischePL>> heh dokładnie, gdzies tam pewnie w tym filmiku był spadek FPS który na PS3 napewno niemiałby miejsca:) no ale ksiądz swoje, organista swoje:) poczekajmy za chwile wleci tu spec albz74 i wszystko wyjaśni.
shark>> WTF?? wyjdź z wątku i przeproś, tak bedzie najlepiej.
shark --> wykazujesz tak abstrakcyjny sposob myslenia, ze nadajesz sie na polityka.
Jeśli wspólną cechą polityków jest to, że prawią herezje, to jak najbardziej :)
Realsolo - nie żartuję, jak powiedziałem, odpal i pograj, porównaj z X360, a potem pogadamy. W przeciwienstwie do ciebie nie kłapię dziobem po próżnicy, bo mam tą kartę i mam również tą grę - wydajność nie powala, mówiąc delikatnie.
Boroova - byłem pierwszy ;)
Z tej dyskusji można wyciągnąć tylko jeden wniosek: że X360 nadaje się raczej do oglądania filmów DVD w przeciwieństwie do PC-ta, który jest stworzony do gier.
realsolo --> co to są gry stricte konsolowe? Xboxa promują Oblivion i GRAW, niedługo wyjdzie Call of Duty 3. Może w końcu dotrze do Ciebie, że w większości cywilizowanego świata rządzą konsole, a nie PC-ty.
grubas22 --> po ruchu celownika widać wyraźnie, że gość steruje padem.
Wole X'a od PS3 ale fakt jest faktem, ze framerate troche kulal. Nie ma sie co oszukiwac - jest lepiej niz w GoW niedawno ale to nadal nie to czego spodziewamy sie po konsolach. Sadze jednak, ze do releasu ze spokojniem wszystko zrobia.
Poza tym gra prezentuje sie wysmienicie, bardzo fajny klimacik no i ten brak oskryptowania ;)
Po tym filmiku, taka sobie ta gra. Zwykly fps.
Nie wiem gdzie te zapowiadane rewolucje i niezwykła interaktywność?
nie wiem jaki będzie gameplay ale KLIMAT JEST NIESAMOWITY, to miasto wygląda genialnie i jeszcze ten dizajn, połączenie art deco i klimatów lat 20/30 z nowoczesnymi technologiami, dawno nie widziałem gry która by kładała taki nacisk na klimat i wystrój wnętrz oraz modele postaci.
kwoon ===> SS to tez byl zwykl fps co?
TzymischePL w tym problem, że BioShock ma być w odróżnieniu od SystemShock pozbawiony warstwy rpg.
Autorzy chcą położyć nacisk na niespotykaną "interakcje", ale ja w tym filmiku żadnych rewelacji nie widzę... Oprawa wizualna ciekawa i tyle.
hmm widocznie ogladalismy rozne filmiki. To nie ma o czym rozmawiac generalnie.
TzymischePL, no to napisz co jest takiego niespotykanego, unikalnego, oprócz grafiki?
niemowcie ze to ma byc niby kolejna czesc ss? jesli tak to dajcie spokuj co to ma byc ? idz pan w *** z ta gra :P
kwoon ===> ale do czego mam sie odniesc jak Ty ogladales inny film niz ja? Jaki to ma sens.
??? ===> rodzice Cie z przedszkola odebrali i trollujesz?
Kwoon --> a czego sie spodziewasz po FPSie? Chodzenie po scianach? Nie rozumiem calej tej bandy sceptykow, ktorzy to pisza, ze albo grafika ssie, albo klimat, albo innowacyjnosc...
To chyba najlepszy filmik z gry jaki widzialem w zyciu, a dodam, ze troche gier widzialem. Chyba pojde kupic sobie X360 w tym tygodniu.
Boroova ===> chodzenie po scianach bylo w AvP :] nic nowego.
Boroova, sęk w tym, że Kwoon gada jakby rzeczywiście inny film oglądał :]
Smieszą mnie tylko słowa autorów, że chcą stworzyć najbardziej nowatorski FPS, bo nic nowatorskiego tam nie ma.
Sama gra to normalny FPS z ciekawą oprawą wizualną i klimatem.
gierka zapowiada sie niesamowicie, jedyne co mnie odstrasza w kupnie konsoli i granie nań w fpsy to pad... po prostu nie wyobrazam sobie swobodnego grania na padzie w fpsy... wiem, ze są wymiatacze, ale to wymaga długich miesiecy "trenowania" a ja nie chcialbym przechodzic męczarnie katując pada...
Coy2k ===> PRzesada. 1.5 tygodnia mi zajelo nauczenie sie i przyzwyczajenie do gry padem.
W singlu, komfort gry w klimatycznego fps (Condamed) na duzym ekranie, siedzac wygodnie w fotelu z doskonalym naglosnieniem jest nie do uzyskania na pc. Za to w multi to liczy sie dla mnie mimo wszystko mysz i klawiatura :) i.... calkiem inny poziom graczy.
Gra jest niesamowita! Jednocześnie robiona jest przy wykorzystaniu obecnych technologii, więc moim zdaniem równie pięknie będzie wyglądać na karcie klasy 7900 GT.
3misie >>> moze i przesadzam :)
do konsoli sie przymierzam ( jeszcze nie wiem ktorej :) i jesli chodzi o inne gatunki to wiem, ze problemu nie ma bo juz grałem, ale trudno jest sie przerzucic z myszki na pada tym bardziej, ze lubie płynną grę, bez latania celownikiem po ekranie by ustrzelic przeciwnika :)
Coy2K ===> Jak mowilem. 1.5 tygodnia maks. Oczywiscie w singlu, w multi, jakos mi nie podchodzi granie w fpsy, i to nawet nie z powodu trudnosci w operowaniu padem, ale z powodu "poziomu" przeciwnikow. I nie chodzi o ich umiejetnosci a raczej o hmm zachowanie.
Ciągle unikacie napisania swoich argumentów. Co według Was jest takie unikalne w BioShock pozostanie pewnie zagadką.
Dla mnie unikalne były:
Thief 1 w 1998 roku :)
Half Life 1 za AI i resztę rzeczy w 1998 roku
Już mniej Half Life 2 za gravitiguna
Nie wspominając o klasyce jak Duke Nukem, czy Blood.
BioShock to taki bardzo uproszczony SS dla konsol z ładną grafiką, który nic nowego do świata fpp nie wnosi.
kwoon
unikalne? hmm.. desajn? klimat? fabula? zawsze chciałem pohasać po podwodnym mieście TAKIEJ jakości
Co bylo unikalnego w DN???? Czego by nie bylo w Doomie???? Albo nawet w Wolfie?
Masz na mysli skrypty w HL1?
Podowdne miasto? Klimat ? Fabula? Doskonala interakcja z postaciami, co bylo pokazane na przykladzie LS i BD... napewno widziales ten filmik???? Jestes pewny ze ogladales ten co my ??
kwoon --> bylbym wdzieczny gdybys napisal co takiego unikalnego bylo w blood
Jesli ktos boi sie o zbytnie uproszczenie rozgrywki w grze (przez wersje konsolowa), ten temat powinien rozwiac jego watpliwosci:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=108943
Obejrzałem całość, genialne!
Klimat, design, grafika, dostępna przestrzeń i różne metody na pokonywanie przeciwników robią ogromne wrażenie.
Wyglada ciekawie, ale ja tez nie zauwazylem nic nadzwyczajnego... W sumie nie mozna osadzac gry po jednym filmiku i po tym co mowi ten Pan w tle...
"Doskonala interakcja z postaciami"
Albo Cię atakują, albo nie.
Też mi interakcja niespotykana w żadnej innej grze....
A to forum co pokazaliście linka to zwykla komercyjna nowomowa, każdy będzie zachwalał swoją grę, że jest najlepsza, normalne.
Ja na tym 14 minutowym filmiku nic super nadzwyczajnego nie widziałem.
kwoon ---> A rozumiesz dobrze język angielski? Bo bardzo dużo z przekazu można stracić, gdy nie rozumie się narratora opowiadającego pewne ciekawostki.
Cainoor ===> On chyba nawet polskiego nie rozumie. :]
kwoon ===> Dobra, jestes ekstra coool, naprawde swietny z ciebie "ziom". Jestes inny niz wszyscy, prawdziwy z Ciebie "yndywidualysta".
Ale powaznie. Nie zauwazyles jak little sister sie wystraszyla i uciekla? Jak koles zamiast zaatakowac po prostu odepchnal gracza? jak dziewczynka chowala sie za plecami goscia i czekala az odejdziesz i dopiero wtedy zajela sie swoim? itp? naprawde nie widziales?
To co za filmik ogladales?
Cainoor rozumiem angielski.
Jednak nie rozumiem tej agresji do mojej osoby, czyżby fanclub Xboxa 360?
TzymischePL po tym Twoim zdaniu już nic do Ciebie nie napiszę.
Co ja widzę:
Przeciwnicy mają paski energii, nie ma żadnego modelu uszkodzeń postaci i wpływu obrażeń na ich zachowanie.
AI jest bardzo proste, przeciwnicy nie widzą postaci z 20 metrów.
Dziewczyna (Little sisters) dopiero zwraca uwagę na gracza jak na nią wejdzie. Juz w HL1 NPC odwracało głowę patrząc na gracza.
Autor filmika bał sie pokazać co się stanie jak ją zaatakujemy z dystansu, czy jak się zabije jej wielkiego bezmózgiego pomocnika, uniknął wszelkich niewygodnych sytuacji, jak uszkodzeń pomieszczeń.
Walka z przeciwnikami to czysty Arcade, czyli strzelaj do skutku, już w 8 letnim HL1 AI było wiekszym wyzwaniem(pamiętacie te kobiety z oddziałów specjalnych, w czarnych skórzanych ubraniach i noktowizorach na oczach?), tam przeciwnicy uciekali, chowali się.
Dynamika gry też jakaś nie tego.
Ale co tam, grafika najważniejsza teraz.
Właśnie obejżałem filmik i jest naprawdę super!
kwoon ---> Żadna agresja. Po prostu mnie zaciekawiło pare rzeczy w BioSchock. Dużo dynamicznego generowania zachowań, a nie na podstawie skyptów. Bardzo fajny klimat i pomysł na świat gry. Grafika na wysokim poziomie. Mało przeciwników a'la Doom, czli trzeba będzie więcej kombinować. Pare ścieżek rozwiązań danej sytuacji. To wszystko skłąda się w jedną całość. Mnie przekonalo, że być może warto będzie zagrać. W najbliższym czasie takich FPP nie zapowiedziano zbyt dużo.
To czy będzie mało przeciwników i jak dużo kwestii kombinowania, to zależy od wydawcy - EA.
A znając zycie i realia rynku, to może zrobić z tego czysty arcade na 2 godziny grania, wydawca ma pełną władzę teraz.
Jak się zgdzam, FPSik po filmie widać fajny, ciekawy klimat, fajna grafika, ale dużo mu brakuje do HL2 i żadnych nowości i redefiniowania gatunku fps nie będzie tym razem.
kwoon>> ok nam sie podoba, tobie nie. wiec co tu jeszcze robisz? idz odpal swojego Half-Lifa i zmykaj.
kwoon
Wiesz co będzie rewolucją? "Woda". Zaimplementowanie wyglądu i zachowań płynów. Polecam lekturę dobrej książki na temat programowania shaderów pod takie efekty. Kilkanaście warstw tekstur, niebotyczne ilości przeliczanych refleksów, skomplikowane meshe.. Dla mnie to naprawdę coś wyjątkowego.
maev>> zgadzam sie z Tobą w 100% jak bardzo to jest skomplikowane i jak to wygląda w akcji (na filmiku). Grafika to naprawde cos wielkiego w tym tytule. Jednak nie zapominajmy takiego Dooma 3 - na swój czas cieniami itd miażdzył jednak rozgrywka był... słaba. Zaś przy Bioshocku jestem całkowicie pewny ze rozgrywka i miodnosc nie ustąpią miejsca grafice. Kocham gry z takim klimatem wiec to co zobaczyłem dzis mnie przygniotło. I ta naturalnosc w zachowaniu sie tej dziewczynki..... naprawde po dzisiejszym dniu ta gra stała sie u mnie pozycją nr 1 na którą czekam.
Ja chce system shock 3 a nie następnego fpsa;( Bioshock-> jednak zawód (tylko ze względu na to że nie jest tym czym miał być, a miał być rpgiem w konwencji fps)
Cainoor rozumiem angielski.
Jednak nie rozumiem tej agresji do mojej osoby, czyżby fanclub Xboxa 360?
-ta gra wychodzi także na PC, więc pudło
TzymischePL po tym Twoim zdaniu już nic do Ciebie nie napiszę.
Co ja widzę:
Przeciwnicy mają paski energii, nie ma żadnego modelu uszkodzeń postaci i wpływu obrażeń na ich zachowanie.
AI jest bardzo proste, przeciwnicy nie widzą postaci z 20 metrów.
-taa… a jak idziesz z tyłu/boku a oni robią coś innego to może po prostu nie są wszechwidzący, że zobaczą cię jak będziesz 10 kilometrów za nimi?
Dziewczyna (Little sisters) dopiero zwraca uwagę na gracza jak na nią wejdzie. Juz w HL1 NPC odwracało głowę patrząc na gracza.
-to jest wczesna wersja, a to jest łatwe do naprawienia
Autor filmika bał sie pokazać co się stanie jak ją zaatakujemy z dystansu, czy jak się zabije jej wielkiego bezmózgiego pomocnika, uniknął wszelkich niewygodnych sytuacji, jak uszkodzeń pomieszczeń.
-może ta część nie jest jeszcze dopracowana
albo po prostu autor nie chciał tego robić?
Walka z przeciwnikami to czysty Arcade, czyli strzelaj do skutku, już w 8 letnim HL1 AI było wiekszym wyzwaniem(pamiętacie te kobiety z oddziałów specjalnych, w czarnych skórzanych ubraniach i noktowizorach na oczach?), tam przeciwnicy uciekali, chowali się.
-a czy kilkuset kilowy gość w stroju płetwonurka wygląda na kogoś kto się kogoś boji?
Dynamika gry też jakaś nie tego.
Ale co tam, grafika najważniejsza teraz.
-w HL1 i HL2 była naprawdę bardzo dobra, więc ten argument można powiedzieć także o HL1 i HL2
kwoon --> Jeśli choć trochę znasz się na tworzeniu gier, to powinieneś wiedzieć, że ocenianie rzeczy które wymieniasz po filmiku prezentacyjnym jest bzdurą.
Można co najwyżej ocenić jakość filmiku, który zapowiada grę o świetnym klimacie.
Swoją drogą, co ma jakość AI do zasięgu percepcji postaci?
GENIALNIE po prostu wysmienicie wyglada poruszanie sie kursoru po prostych!!!!! SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! czemu ci idioci wydaja takie gierki na konsole!! mi jzu rece opadaja po jaka ciezka cholere !! chyba tylko dla pieniedzy bo nie widze potrzeby wydawania ANI JEDNEGO fpsa na konsole, to jest marnotrastwo pracy i czasy, nie da sie normalnie grac na konsoli w fpsa (przynajmniej narazie bo rewolucja moze byc ten nowy pad do ps3) takie gry na konsole mijaja sie z celem, a gierka sama w sobie super
Bibel>> nikt Ci do jasnej cholery nie kaze grac na konsoli!! Gra wychodzi tez na PC wiec nierozumiem po co ten szum. A wiedz ze tysiące osób lubia grac w FPS na padzie, do wszystkiego idzie sie przyzwyczaic. Popatrz chocby na Call Of Duty 2 na x360 - sprzedało sie o ile sie nie myle w milionie egzemplarzy. I cały ten milion szarpał na padzie. Wiec nie rozumiem twojego krzyku.
riddickM5 --> bo gracze konsolowi to masochiści, uwielbiają się zamęczać. Pójdę chyba zagrać w COD2, w ramach pokuty.
Chinaski >> w ramach pokuty to wyjdz lepiej z forum i idz spac:)
Bo bzdury wypisujesz ze hoho. Ja sam grałem na PS2 w medal of honor i przyznam szczerze ze przejscie z klawiry i mychy było ciezkie, niemniej po kilku dniach przyzwyczaiłem sie i w pełni cieszyłem się grą, zapominajac nawet ze gram na padzie.
riddickM5 - jesteś masochistą :P
Ja próbowałem kilka razy grać w FPSy na konsoli ale w moim przypadku to absolutnie niemożliwe. Wolę PC.
albz>> ja wcale nie mowie ze na konsoli lepiej sie gra bo faktycznie na PC jest wygodniej, szybciej itd. jednak ja tez przed pierwsza rozgrywką na padzie mówiłem ze to niemozliwe - a jednak. Trzeba sie po prostu przyzwyczaic a bedziesz z gry czerpał tony miodu (pod warunkiem ze gra jest miodna:) nie trując sobie głowy tym ze na klawirze byłoby lepiej. Sa pewnie tacy ktorzy nigdy sie nie przesiądą , ale w moim przypadku jesli gra jest dobra i tylko na konsole to warto sie pouczyc i przyzwyczaic:)
GENIALNIE po prostu wysmienicie wyglada poruszanie sie kursoru po prostych!!!!! SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! czemu ci idioci wydaja takie gierki na konsole!! mi jzu rece opadaja po jaka ciezka cholere !! chyba tylko dla pieniedzy bo nie widze potrzeby wydawania ANI JEDNEGO fpsa na konsole, to jest marnotrastwo pracy i czasy, nie da sie normalnie grac na konsoli w fpsa (przynajmniej narazie bo rewolucja moze byc ten nowy pad do ps3) takie gry na konsole mijaja sie z celem, a gierka sama w sobie super
A nagrodę idioty roku dostaję... Bibel!!
riddick - tony miodu to można czerpać np z PES na konsolę, a nie z FPS. Moje zdanie, ale myślę, że parę osób na GOLu się ze mna zgodzi.
albz>> No dobrze napisałes - to jest Twoje zdanie i nie próbuje go podważac, wszak kazdy ma inne podejscie do wielu spraw (w tym gier)
"Co bylo unikalnego w DN???? Czego by nie bylo w Doomie???? "
zart? w DN miales glowna postac i jej texty, to ona zalatwila cala gre.
W HL1? A co bylo wczesniej tak duzego, z taka dobra fabula i mocnymi skryptami dla AI wojskowych? Quake2 (dluga fabula, choc plytka na maxa) i Unreal?
Nie wiem co jest takiego "innowacyjnego" w bioshocku? Engine nie jest powalajacy, za pol roku-rok bedzie klasykiem w kazdej grze, wieksze wrazenie robily peirwsze screeny z Dooma3. Klimat - gestych klimatow bylo juz wiele od fearow, po silent hille czy condemned. Uwielbiam takie gry, ale nie widze tam nic nowego. Mam nadzieje,z e poprawia dzwiek i animacje strzelania pistoletem z filmu, bo psuje troche klimat. Subiektywna opinia! Kazdy ma swoja;).
"koobon [ Centurion ]
realsolo --> co to są gry stricte konsolowe? Xboxa promują Oblivion i GRAW, niedługo wyjdzie Call of Duty 3. Może w końcu dotrze do Ciebie, że w większości cywilizowanego świata rządzą konsole, a nie PC-ty."
A co ma promowac? Skoro na starcie nie ma nic oryginalnego, pierwsza gra pisana pod xboxa360 to byl bodajze N99, ktory okazal sie slabiutki. Rynek jest prosty, z nakladem 20% kosztow, sprzedajesz gre na konsole (wszelkie konwersje), wiec co ma mnie skusic do kupienia X360? Posiadam ps2, xboxa, nds , x360 mialem preordera , jak ujawiono jakie gry beda na starcie + przez nastepne pol roku - anulowalem.
"realsolo>> ale zauwaz ze kiedyś (czasy PSX'a) wszyscy marzyli o tym aby tytuły PC-towe ukazały sie wreszcie na konsolach. I mi (myśle ze takze milionom graczy na świecie) nie przeszkadza to ze na X360 wychodzą gry z korzeniami PC-towymi."
No wlasnie kiedys bylo ciutke inaczej - tworzono od razu mase gier, czerpiacych garsciami z mocy konsoli. Obecnie tak nie jest - przerabia sie gry juz istniejace/dorzuca do robionych od lat pecetowek takze konsole. Jest to spowodowane oczywiscie zyskiem i nie mam pretensji, sam mam swoja firme i to rozumiem, pozostaje tylko zal, ze na PRAWDZIWE gry next-genow poczekamy min. 2 lata. Kilka dosc mocnych studiow developerskich tworzy obecnie gry z wykorzystaniem mocy net-genow i to beda gry, na ktore czekaja userzy konsol.
Judith - nie rozumiem Twojego posta, bo posiadam ta karte.
Znam rowniez mocno specyfikacje silnika U3 bo przygladam sie mu (jako programista) od poczatku istnieja oficjalnego infa i bez problemu na mocnym procesorze poradzi sobie na karcie klasy 7900GT. Jednakze 2GB ramu i procesor pokroju core2duo czy X2 4200+ bedzie potrzebny do obslugi ai, logiki i paru rzeczy w grze.
peirwsza gra pisana pod xboxa360 to byl bodajze N99
wogóle cała wypowiedź zabawna :)
realsolo>> nie skomentuje tego bo sie burdel w wątku zacznie robic. Śmieszne rzeczy piszesz.
Kowalskam - ok, wiec- jaka byla pierwsza gra pisana strice pod x360? Pomijam Obliviona, ktory byl pisany de facto multiplatformowo.
Na piekielku graczy pojawila sie wersja w lepszej rozdzielczosci (ponad 300 mb ale warto)
riddickM5 - super, nie masz argumentow to nie dyskutuj, proste. Jakos we wszystkim co napisalem, nie widze ani 1 "klamstwa", prawie jak na onecie widze. W "grach" siedze od 17 lat wiec nie sadze, abym nagle wyskoczyl z jajka niepodzianki i pisal co tam mi swita. Gdzie napisalem nieprawde? -_-'
eot for me wiec.
Ej. Nie skumałem. Przecież Bioshock nie jest na silniku Unreal 3.0
"The engine used is called Vengeance, being an improved version of the one used in Tribes: Vengeance."
Nie wiem, która gra na Xbox 360 była robiona pierwsza ale mogę cią zapewnić, że napewno nie N99...
a co do N99 to jedna z najgorzej ocenianych gier na Xbox 360, więc nie wiem czy to dobry tytuł na przykład o mocy konsoli...
w ramach pokuty to wyjdz lepiej z forum i idz spac:)
Bo bzdury wypisujesz ze hoho.
Chyba już dla Ciebie zbyt późna godzina, bo nie zauważyłeś "buźki" obok mojego posta. Albo nie wiesz, co ona znaczy. Przeczytaj posta jeszcze raz, tylko wyśpij się przedtem.
"Nie wiem, która gra na Xbox 360 była robiona pierwsza ale mogę cią zapewnić, że napewno nie N99... "
Jak się nie wie to się nie pisze ;)
Zgadzam sie w pełni z tym co napisał realsolo.
Najbardziej rozbawiła mnie wypowiedź Ozziego: "Swoją drogą, co ma jakość AI do zasięgu percepcji postaci?" Podrzucę to chłopakom w firmie piszącym AI. :D
nie ma to jak 'amatorzy' vs 'zawodowcy'.
kwoon --> No wytłumacz mi proszę, jak poznałeś, że AI jest słabe? bo jakiś NPC ma ustawiony niski zasięg percepcji?
Wiesz w ogóle jak się tworzy dema na potrzeby prezentacji?
czy tylko ja mam wrażenie, że albz 74 i kwoon to bliźnacy??
a ja sie nie jaram... zgodze sie ze grafika miazdzy, zachowanie plynow też, ale jakoś to do mnie nie przemówiło... klimat jakiś nie w moim stylu... no ale coz - mi sie Prey tez tak srednio podobal więc to może ja dziwny jestem :P Nie chce psioczyć, ale to może być po prostu fajny fps i tyle... I zeby nie bylo :nie chce nikogo obrazac, ani dolaczac do istniejacej kłótni tylko wyrazam swoje zdanie ;]
Halo Snajper - jesteś w mylnym błędzie. Moja styczność z developingiem ogranicza się do tego że moi kumple z klasy w liceum robili grę na Amigę, a Logadin pochodzi z tego samego miasta co ja :> (i ma inne zdanie niż ja ale pracuję nad tym :P )
Realsolo - no to policz sobie koszty tych komponentów, a koszty X'a. Ja na razie zainwestowałem w kartę, ani mi sie śni wywalac drugie tyle na procesor, żeby wszystko działało optymalnie. A GRAW na X'a wygląda lepiej niż na pieca. Oby było jak mówisz, ale wydaje mi się że w 2007 znowu trzeba będzie zainwestować w jakiś sprzęt, w moim przypadku nie będą to podzespoły do kompa tylko konsola.
Niski zasięg percepcji, a wysoki to kilkanaście miesięcy dodatkowej pracy.
Realna(wysoka) percepcja musi uwzględniać światłocień, przedmioty za którymi można się ukrywać(skomplikowany LOS), by było możliwe zaskoczenie przeciwnika, by nas ciągle nie widział.
Niska to tylko obszar, poza promieniem którego jesteśmy niewidzialni, więc pomija się całą masę szczegółów, jak chowanie za przedmiotami itp.
Poza tym nie napisałem, że jest słabe, tylko proste, a to zasadnicza różnica, chociaż przy takiej produkcji jedno i drugie to minus...
Skoro premiera jest wiosną 2007 to teraz mogą jedynie nowych przeciwników i poziomy dodać i połatać błędy, na więcej nie starczy czasu... więc gra nie będzie się zbytnio różniła od filmiku.
kwoon --> ke?
O czym ty w ogóle gadasz?
Kilkanaście miesięcy pracy? chyba zamkniętymi oczami.
Line-of-sight to jedna z prostszych rzeczy jakie można zaprogramować dla AI i jest obecny w większości gier, w ogóle co ma nisko i wysoko poziomowe AI do zasięgu percepcji, bo wciąż nie rozumiem.
Zresztą LOS to przecież jest niskopoziomowe AI, NPC sprawdzającego czy nas widzi.
Nie możesz mieć żadnego pojęcia o tym czy AI jest proste czy nie, po obejrzeniu filmiku prezentacyjnego.
Skoro premiera jest wiosną 2007 to teraz mogą jedynie nowych przeciwników i poziomy dodać i połatać błędy, na więcej nie starczy czasu
Heheheh... chyba jeszcze nikt ci nie powiedział, że większość gry powstaje właśnie wciągu ostatnich miesięcy produkcji.
"chyba jeszcze nikt ci nie powiedział, że większość gry powstaje właśnie wciągu ostatnich miesięcy produkcji. "
No to tylko w Polsce taki optymizm mogą mieć twórcy np Wiedźmina! "ehehe :)"
PS. Ja AI nie grzebie w firmie, ale wiem ile jest z tym pracy.
kwoon --> PS. Ja AI nie grzebie w firmie, ale wiem ile jest z tym pracy.
W takim razie skończmy ten temat.
No to tylko w Polsce taki optymizm mogą mieć twórcy np Wiedźmina! "ehehe :)"
Tak się robi gry - przygotowuje potrzebne assety, opracowuje design, szykuje silnik a implementacja, optymalizacja, balansowanie i poprawki silnika na dobre ruszają dopiero w poźniejszej fazie produkcji.
A ja nadal uważam kolesie że przeszłość, terażniejszość i przyszłość należy do PC!!!!!!!!!!!!!
na mnei filmik wrażenia nei zrobił
gafa jest oczywiście "wyczesana w kosmos"
ale sam gameplay ... jakoś mi to zajeżdża starym, dobrym Deus Ex'em (wszystko można wykonać na kilka sposobów, można zapalić fajkę czy zjeść batonik) ... szumne zapowiedzi, ale zobaczymy co z tego wyjdzie
A ja się przyłączę do zrzędliwych, grafika ładna ale nie rewelacyjna, nie wiem co mi się stało ale ostatnio mało która gra robi na mnie wrażenie jeśli chodzi o grafikę (obejrzałem ten filmik >300MB). BioShock nie wygląda dużo lepiej niż Prey albo F.E.A.R. A next-geny wcale nie są takie mocne jak myślałem że będą, poprzednią generację PC-ty musiały gonić dość długo, a tu już następna generacja kart dla PC je wyprzedzi.
Hola eksperci, jak juz ktos pisal silnik bioshock nie jest na U3 tylko na zmodernizowanym silniku tribes venegance...
Oby dorownywalo System Shock'owi 2 ;/.
na mnie spore wrazenie srobila scena w ktorej postac tak wszystko urzadzila ze przeciwnicy zaczeli sie zwalczac miedzy soba a sam se spokojnie przeszedl do innego pomieszczenia. ciekawe... :)
Mr. Kappa - nawet w Quake 1 robiło się takie akcje. Np ogr rzucał granatem i trafiał w shamblera a ten się wk***iał i brał się sa gościa z piłą. Można sobie było stać z boku i podziwiać. A nawet przejść do sąsiedniego pomieszczenia. No powiedziałbyś!?!
Filmik słaby. Nie znam się na ai ani na programowaniu więc powiedcie mi jak się rozpoznaje skryptową Ai od dynamicznej?
Zachowanie tej little sister na początku jest cokolwiek dziwne. Coś mi tam nie pasowało. Grafika, no cóż, ostatni raz grafika zrobiła na mnie wrażenie przy okazji przedpremierowych filmików z HL2, z pokazaniem możliwości enginu source. I do teraz nic mnie tak nie ruszyło łącznie z z BioShockiem. Lokacja ogólnie ciekawa, ale klimat sprowadza do tegoże jest ciemno, mokro, pewnie zimno, po sufitach gonią jakieś modyfikowane genetycznie kobity, ze ścian wypełzaja dziewczynki. Do mnie to nie przemawia.
Rozgrywka wyglądała tak jakby ten gość co grał nie chciał za szybko się ruszać aby nie było widać chrupania przy doczytywaniu danych :), a widzieliście jak dziarsko chował się za barem? Prawie jak pokręcony reumatyzmem geront.
Dział PR usilnie pracuje aby wypromować tą grę na mega hit ale mnie nie udało się przekonać, następnym razem niech zmienią nudzącego lektora na jakąś seksowną wokalnie kobietę.