Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific | PC
wygląda super !!wie ktoś może jeakie będą wymagania, bo nie wiem zy bede musiał kompa zmieniac...
silent hunter 3 to wypasista giera miejmy nadzieje ze ta czesc ja przewyzszy
Zapomniałeś dodać - ZNOWU PRZEWYŻSZY! Każda kolejna część Silent Huntera była lepsza od poprzedniej i nie inaczej będzie tym razem. Sledzę wszystko co na ten temat mowią i piszą, jedyne novum, ale za to bardzo znaczące, że tym razem powalczymy po "własciwej" stronie porzucając służbę w Kriegsmarine! Mam tyko nadzieję, że gra wyjdzie w Naszym, mocno pogietym w ostatnim czasie kraju bez potężnej "obsuwy" czasowej (zawsze giertychopodobni mogą twierdzić, że walka na morzu to też przemoc, stosując ich kryteria w tym kraju nigdy drukiem nie wydano by Biblii - nie wierzycie? To ją przeczytajcie, jak książkę! Kopara opada, tyle zbrodni, zdrady, krwi, i tych no ..... zboczeń)! I oby nie było tak, jak z nieoficjalnym dodatkiem do "trójki", który ściągalem przez znajomych z zagranicy, bo wydawca polski "Silent Huntera III" ten dodatek po prostu olał, czym zasłużył sobie na słowa dezaaprobaty! Fe, Cenega Poland Fe! Brzydki wydawca, paskudny!
Będzie się działo! Juz się doczekać nie mogę :)
"Każda kolejna część Silent Huntera była lepsza od poprzedniej" - moim zdaniem jedynka była lepsza od dwójki :)
Trójka była wypasiona no i tym razem na pewno też będzie wypas Pozostaje tylko czekać
O tak- to będzie gra- mi ledwo SH3 chodzi, więc co będzie z SH4?:D:D
To jedna z gier na które nie moge sie doczekać :)
Gram właśnie w Silent Hunter 3 ---Normalnie niesamowity klimat ma ta gra---
Najbardziej oczekiwana gra.........:D
Już niedługo:D
No nieżle szykuje się niezła gra tylko z poją horobą morską :P
Czekam z kasa na kuriera
Mam nadzieje ze UBISoft zrobi wkoncu symulator floty nawodnej WWII ale taki zeby dalo sie tez sterowac pancernikami lub krazownikami a nie tylko DD jak w Destroyer Command. Taki TF1942 ale w nowej szacie graficznej i nie koniecznie Pacyfik wole Atlantyk , Royal Navy contra Kriegsmarine. Czego wam i sobie zycze
Coraz bliżej i bliżej Silencik Hunterencik 4
Wygląda nawt nieźle, graficznie też się nieźle prezentuje ale zobaczymy jak wyjdzie:P
Już czuje nienawiść do żółtków .
Kurcze ale się będzie działoooo
Jak myślicie pobije wspaniałego Silent Hunter 3---oby tylko nie było żadnych błędów i wpadek .
Taa,fajnie, ale jakoś mi się nie widzi pływanie pod amerykańską banderą.Szkoda,że to nie u-boty;(
Racja--zdecydowanie wole jak gadają szprechają po Niemiecku -- Amerykańskie okręty chyba nie maja tego czegoś co Uboot
Podobno niemieckie U-Boot'y przewyższały inne łodzie podwodne o głowę. Zaczynam czekać na Silent Hunter V.
Cze,no podwodniaki czas powoli sie sztalowac i zlac tylki japsom na pacyfiku ,tylko szkoda ,ze nie u-bootami i nie jankeskie okrety.
Nom czekałem, pływałem i oto jest !!!jutro będę w to grał :):):)pozdrawiam wszystkich tyle zanurzeń
co wynurzeń :)
Na tej stronie jest błąd SH4 już jest wydany!!! Emule rulez naprawde fajna giera
driver134----> Nie ma błędu, wydany będzie 22.03.07 i taka jest oficjalna data premiery, a jeżeli masz kopię z netu, to przynajmniej się nie odzywaj. Zasady tego forum są jednoznaczne i należy ich przestrzegać!!!!!
gram już w SH4 - mam Ubisoft Deluxe Edition !
na początku na ona wiele "usprawnień" w stosunku do SH3 które są trudne do przyzwyczajenia !
na szczęście skróty klawiszowe pozostawiono bz.
już dziś jest patch 1.1 ! (a to coś znaczy)
prześliczna grafika (szczególnie łądna jest woda oraz przejscie peryskopu przez linię wody - bardzo realistyczne) chodzi dobrze na moim PC :
Pentium 4 3,2 GHz 1,5 GB RAM GeForce 6600 (256 MB)
Gigabyte GA-81848P
Procesor FSB 200 MHz x 16
driver134 miał rację - otrzymałem grę 20.3 !
janm----> gratulacje z powodu szybkiej przesyłki. Kupuję przez Amazon i dostawa dopiero(albo już) 24.03, zresztą wysyłają od 23 - dzień po premierze. Pozdrawiam
Mi przesyłają już 3 --dzień--ale dobrze idzie .
Przesyłają wersje OEM --więc musze sobie jeszcze tylko zrobić okładeczki .
Pozdrawiam wszystkich podwodniaków.
Nie wiem czy jest wersja download .
Z tego co widze to są wersje Unleashed pc DVD mdf mds
Ale uważajcie z jakiego żródła pobieracie--niekture to mogą być niepełne.
Silent Hunter 4 -- Najlepszym Symulatorem --Pozdro .
Ps. Na fotce T-1000
Hunter 4 to wyjątek, ale gry na pecety wyglądają coraz bardziej groteskowo. Ten wyścig o jakość graficzną i zmuszanie klientów do zakupu nowszego sprzętku. Śmieszne.
A na konsolach to wiadomo chodzi o zlozonosc rozgrywki :P
Nikt nikogo do niczego nie zmusza...zawsze pozostaje suwaczek lekko w lewo przesunac :P
Świetnie się składa bo właśnie zmieniłem kompa z PIV 2,4 Ghz z 1GB RAM Ghz na C2D [email protected] Ghz z 2GB RAM więc nie obawiam się problemów sprzętowych. Grafka Galaxy 7900GS o fabrycznych nastawieniach GPU600 /1700 wersji top pozwoli na włączenie max bajerów. Już sobie rezerwuje wolny czas i wezmę urlop z roboty ,aby nic mi nie przeszkadzało w zatapianiu skośnookich. Swoją drogą choć trzeba u nas trochę dłużej czekać na premierę to dzięki temu czas oczekiwania na pierwszy patch łatający największe błędy też się skraca. Nie jest wiec tak żle - w Polsce nie musimy być dzięki temu przymusowymi B testerami i tracić nerwy na największych błędach pierwotnej wersji finalnej.
w najbliższych dniach będzie patch 1.2 więc gra w naszej wersji będzie w dniu premiery niepełna.
Co tam testowanie błędów wymaga cierpliwości ale można grać !
nie wiem czy ta gra pojdzie mi na moim nowym kompie : Sempron 3,2 2x512 RAM DDR2 i GF 6300 256 z obsługą SM 3.0. Powiedzcie czy mam szanse na jej odpalenie
Gierka Jest Naprawde Rewelacyjna :) Polecam
Niestety mam inne zdanie na temat tej gry.Oto kilka uwag.Silent Hunter 4- Wolves of the Pacific.
Poprzednia wersja Silent Hunter III dawała wiele radości graczom początkującym, oraz starym
wilkom morskim znającym wcześniejsze części gry. Mimo początkowych błędów poprawionych w czterech łatkach, gra była rewelacją zwłaszcza po zainstalowaniu modów tworzonych przez fanów takich jak Grey Wolves, Tonage War, czy Aces War Campaign.Grafika zastosowana w grze była rewelacyjna z odwzorowaniem sztormów i mgieł. Nadal uważam tę grę za najlepszą z całej serii Silent Hunter. Wrócę teraz do sedna sprawy, czyli kolejnej części Silent Hunter 4 Wolves of the Pacific.Gra posiada powalająca grafikę odwzorowującą wspaniale wschody i zachody słońca burze i sztormy, poranne mgły i zamglenia. Doszły nowe rodzaje misji do wykonania, takie jak: Dostarczenie zaopatrzenia, zwiad fotograficzny polegający na sfotografowaniu stojących w porcie jednostek wroga, wysadzenie 6 cio osobowego desantu, misje ratunkowe zestrzelonych pilotów, których trzeba odszukać i zabrać na pokład. Oraz tradycyjne polegające na niszczeniu konwojów z zaopatrzeniem, i zespołów uderzeniowych. Torpedy trafiające statki i okręty powodują rozdarcie ich kadłubów, widoczne dziury, a załoga opuszcza je w spuszczonych na wodę szalupach. Zestrzeleni piloci unoszą się na powierzchni oceanu w kamizelkach ratunkowych, lub pontonach.Za dobrze wykonane zadania zostajemy nagradzani przez dowództwo awansem,medalami lub dowództwem nad nowym okrętem podwodnym,w miarę postępów możemy sami nagradzać i awansować swoją załogę. Długość kariery wynosi przeciętnie 9 misji.Po tym okresie zostajemy oddani do dyspozycji dowództwa, czyli koniec kariery dowódcy okrętu podwodnego. Grafika jest mocną stroną tej gry wymaga jednak sporej ilości pamięci 2GB ram i 256 MB na karcie grafiki, by cieszyć się wszystkimi "wodotryskami" na ustawieniu High.
To były plusy, teraz o błędach, których gra zawiera niesamowite ilości psujące radość gry.
Gra została wydana 22.03.Ubisoft wydało wersję beta nieprzetestowaną i zabugowaną. Źle to świadczy o firmie nastawionej na szybki zysk. Jako gracz płacąc za grę oczekuję wersji pełnosprawnej umożliwiającej grę. W tym przypadku tak jednak nie jest. Gra posiada mnóstwo błędów, odbierających radość grania. Może o tym świadczyć fakt, iż w dni wydania gry ukazała się również pierwsza łata 1.1.Interfejs gry został całkowicie zmieniony. Nie przeszkadza to może graczom, którzy nie znali poprzednich wersji, ale dla starych stanowi problem. Zlikwidowany interaktywny interfejs porozumiewania się z oficerami, Brak informacji o długości trasy, którą możemy przebyć z daną prędkością, a tym samym możemy liczyć się z brakiem paliwa, gdy będziemy płynąć zbyt szybko.
Na mapie ataku brak widoku wprowadzonej solucji do strzału torpedowego. Stoper nie działa poprawnie - nie można określić za jego pomocą prędkości celu. Źle działa Position Keeper. Torpedy samoczynnie przełączają się z ustawienia zapalników kontaktowych na magnetyczne, co powoduje przedwczesny wybuch przy dużej fali. W książce Identyfikacji celów brak wielu informacji o okrętach, tak samo jest w widoku muzeum. Brak podstawowych danych o torpedach ich zasięgu i napędzie, oraz o mocy ładunku wybuchowego. Brak informacji o okrętach podwodnych na których pływamy. Czas zanurzenia alarmowego dla okrętów występujących w grze od 1 min 30sek.Dane o okrętach dotyczące ich zanurzenia są nieaktualne i błędne. Podane jest np: zanurzenie 7.5m torpeda ustawiona na 6m przy spokojnym oceanie przechodzi 2m pod kilem.
Informacje otrzymywane z dowództwa są w nadmiernej ilości, co powoduje zamrażanie gry na czas od 30 sek. do 2 min. Brak informacji od dowództwa o przeniesieniu do nowej bazy,co powoduje niemożliwość ukończenia misji i irytację. Np: Port macierzysty Pearl Harbour wypływamy na patrol z misją wysadzenia szpiega,po zrealizowaniu zadania otrzymujemy kolejne - zatapianie statków w danym rejonie. Po wykonaniu misji wracamy do portu macierzystego i nie możemy ukończyć misji, gdyż w międzyczasie zmieniono nam bazę na Brisbane w Australii. W komunikatach od dowództwa nie ma o tym żadnych informacji. Dopiero sprawdzając w folderze z zapisami gry w opcji kariery możemy stwierdzić, dokąd powinniśmy popłynąć.Patch 1.1 wniósł jeszcze więcej zamieszania. Wprowadzono oprócz jednostek metrycznych imperialne. O ile w wersji niemieckojęzycznej nie powodowało to problemów to w angielskojęzycznej zaczęły się schody powodujące wywalanie na pulpit do Windowsa.
Np klawisz "A" odpowiedzialny za ustawienia aktualnej głębokości "Order Maintain Depth" powoduje zawieszenie gry i wyjście do systemu Windows. Inne błędy występujące w tej niedopracowanej wersji uniemożliwiają grę na 100% realizmie. Mimo wydania następnej łaty 1.2 która ukazała się 19.04 błędy dotyczące stopera,Position Keepera,informacji o zanurzeniu okrętów nie zostały poprawione. Brak także możliwości oddania strzału salwą torped.Brak tutoriali dotyczących szkoleń przed rozpoczęciem trybu kariery, które doskonale informowały, o co chodzi w III wersji Silent Huntera. Brak opisu dotyczącego Edytora misji.
Instrukcja do gry niedopracowana.Gracze mający znajomość poprzednich wersji na pewno sobie poradzą, ale nowi niestety się pogubiąWięcej informacji o błędach i grze możemy znaleźć na stronie http://www.subsim.com/radioroom/forumdisplay.php?f=202
Według mego skromnego zdania ta gra to wielki krok do tyłu, co najmniej o 3 lata pomijając oczywiście efekty graficzne.Do czasu wydania następnych łatek poprawiających funkcjonalność tej gry uważam jej zakup za nieporozumienie i stratę pieniędzy. Znając zaś szybkość wydawania łatek przez naszego wydawcę Cenegę polecam uzbroić się w cierpliwość. Tak było z łatkami do III wersji, które ukazywały się w odstępie 2 mcy od oficjalnych łat Ubisoftu. Nie mogę wyżej ocenić tej gry, dlatego daję jej tylko ocenę 3.0 z nadzieją na poprawę.
Nie wiem ,ale mi klawisz "A" nie zawiesza gry i działa poprawnie. Komunikaty z dowództwa owszem dostawałem i nic się nie działo. Fakt ,że gre mam dopiero drugi dzień i gram narazie misje historyczne. Na małym realizmie. Resztę sprawdzę w praniu.
Ale fakt właśnie trafiłem na niezniszczalne transportowce. 3 torpedy i nic.
Zauważyłem ,że przy niektórych statkach głównie transportowych jak nie trafi się śródokręcie to statki nie mają uszkodzeń. Przykładowo trafiłem w dziub oraz pod dużym kątem w rufę i statek jak gdyby nic płynął dalej. Chociaż torpeda wybuchła. Sytuacja sie zmieniła gdy trafiłem pod prawie kątem prostym w prawie środek. Ładna dziurka i w efekcie zatonięcie.
Nie mam łaty 1.2. Mam polską wersję z cenegi z łatą 1.1.
Płynę aktualnie w karierze we flocie azjatyckiej. Komunikaty z dowództwa nic nie blokują. A dostaje ich multum. Głównie info o konwojach. Zatopiłem jedną torpedą niszczyciel (chyba) Mutsumi ? i kanonierke, którą rozerwało na pół. Rozbitek stoi na przedniej części statku ,która się obróciła do góry dnem ;)
Trochę rozjaśniłem.
A CZY WYJDZIE NA PS3 WIE KTOŚ BO MAM ZBYT SLABEGO KOMPA NA TO????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
No i jest! Gram od 4 dni w polska wersję. Spachowałem do 1.2. Oczywiście jak zwykle przygoda z kządą nową grą zaczyna się od kliku problemów. Fajosko bo od premiery w USA minął miesiąc i mamy już patch (1.1 w grze) i do ściągnięcia ze stron cenegi 1.2. Na oficjalnym forum SH4 UBIsoftu zalecają ściągnąć patch tylko od polskiego dystrybutora (nie wiedzą, czy wszystko będzie działać z ich wersją). Cenega zresztą dodała karteczkę, że nie wyrobiła się z tłumaczeniami i w tym Patchu to poprawi- ubi nic o tym nie wie co znaczy , że nie zajmuje się bezpośrednio nasza wersją językową.
Trochę boli za skromy manual. Choc to 64 strony ,ale brakuje ważnych praktycznych informacji, co szybko przekłada się na niektóre problemy w grze. Przykład: problemy z obsługą i działaniem radarów i sonaru. Dwa najważniejsze urządzenia bez których jesteśmy ślepi i głusi. Okazuje się ,że Cenega nie ponosi winy za złe tłumaczenie - tylko samo Ubi się nie popisało. Na szczęście chłopaki ze stanów trochę się już wcześniej zestresowali i znaleźli nam opis problemu. Mimo patcha jest nadal błąd polegający na tym, że aby radar coś wyświetlał muszą być zainstalowane podczas konfiguracji łodzi równocześnie oba typy radarów (powierzchniowy i lotniczy). Zainstalujesz jeden (lotniczy) nic nie bezie działać ,choć raporty od obsługi będą świadczyć co innego. Dodatkowo w kabinie każdej łodzi bez względu na okres i typ, są zawsze 2 panele tylko nie działają. Skoro nie ma jakiegoś typu radaru (bo np.w 1941 jeszcze go nie wynaleziono) to w kabinie nie powinno być już tego panelu! Się nie popisali programiści. Po drugie powinno takie uproszczenie w grze być opisane (strasznie wkurza jak klikasz wg instrukcji we wszystkie przyciski i obszary kabiny,a myślisz, że nie działa bo nie trafiasz). Chcesz aby radar coś pokazywał to zainstaluj oba typy (w modelach od 1943 roku już są i działają). Kolejny ,ale rozpracowany błąd to sonar. Piszą, że kierunek hydrofonu sobie zmienisz klikając na niego myszką. Żartownisie.... Można do zakichanej śmierci się naklikać. Dopiero na forum w Ubi oświecili mnie, że niewidzialnym atramentem w instrukcji zostało napisane, że do tego celu służą 2 klawisze - Home i END. Okazuje się, że żadna międzynarodowa instrukcja i spis klawiszy o tym nie wspominają. Oficjalnie tych klawiszy nie ma w grze. Jest klika innych ważnych spraw dotyczących używania radaru - wejdzcie sobie na forum ubi i doczytajcie - mój nick tam to PolishFactor temat: Sonar and Radar problems. Z informacji tych wynika, że patch 1.3 będzie niebawem sie musiał pojawić. Swoją drogą warto, aby instrukcje w .pdf były dostępne w necie do pobrania po zalogowaniu dla legalnych użytkowników. Tych wydrukowanych nie poprawią ,ale w necie mogą dać rozszerzenia i poprawki od ręki czytając tylko fora. W końcu wykładamy kasę, żeby nie męczyć się w zgaduj zgadula jak przy piratach.
Gra jest generalnie zajefajna i choć 129,90 to dość drogo (CD projeckt wydaje podobnej klasy giery za 39-79 zeta) to warto ją mieć, już rać i wymieniać patche oraz dodawać kolejne mody.
Hunter zapomniał ,że SH3 tez potrzebował sporo patchy i tonę modów zanim się zrobił taki idealny
(ja tam do dziś też parę błędów widziałem). To co szczególnie cieszy to niebo lepsza grafika, niż w SH3. Te obiekty 3D i sliczne teksturki, wóznorodne ludziki na pokładach - strzelasz z plotki, a oni padają skoszeni serią, lub kulą się ze strachu! Walisz w towarzystwo z działka pokładowego i zmiata ich spektakularnie z pokładu. Trochę to jeszcze nie dopracowane, bo są wśród nich też i wybrańcy tzw. nieśmiertelni (szczególnie obsługa dział co raczej boli podczas walki), oraz obiekty na statkach nie do zniszczenia jak wieżyczki i działa plot co nie jest bez znaczenia dla wyniku pojedynku kanonierskiego. Mimo to liczba niszczonych na pokładzie elementów w stosunku do SH3 nieprównanie wzrosła i robi doskonałe wrażenie i motywuje do dalszej "morderczej" pracy dowódcę naszej załogi. Wreszczcie jak strzelasz z działa to się robi dziurka w burcie, a nie tylko okopcona plama. Jak popracujesz torpedami to wnętrze statku można sobie zobaczyć. Niestety część statków ma niektóre punkty kadłuba wizualnie niepenetrowalne (podobnie jak z nieśmiertelnymi wybrańcami na pokładzie) jednak to co jest robi i tak świetne wrażenie. Myślę, że to kompromis, aby giera chodziła znośnie na większości nawet leciwego sprzętu. Co do wrażeń wzrokowych to mam szczęście, bo właśnie zmieniłem kompa na C2D E4300 1,8Ghz @ 3,4 Ghz z 2 GB szybkiego bo 800Mhz @898Mhz RAMU z Cl3 i najszjbszą fabrycznie ustawioną GSkę z serii 7900 tj Galaxy z chodzeniem Cooler Mastera GPU 600Mhz i DDR3 1700 Mhz więc mogłem sobie toto popodziwiać na wszystkim co jest ustawionym na full i przy 19calowym LCD z lepszą jakościowo matrycą MVA. Wszystko chodzi jak przeciąg. Już chciałem biec po GF 8800GS ,ale dobrze ,że się jeszcze wstrzymałem - nie ma takiej potrzeby, aby super płynnie grać ze wszystkim na full (warto poczekać ,aż trochę spadną ceny bo wejdą nowe Radki ATI i GF wywali w odpowiedzi swoje GPU serii 9xxx. Nie warto pchać yeż kasy w 8600 i 8699 bo zrobili je na tragicznie wolnej szynie 128Mhz. Na takiej to mi 4 lata temu praował GF440MX. Dzisiaj standard to 256Mgz,a już niedługo 320 jak w GF8800Gt. Sprzęt trza kupować z wyprzedzeniem minimum roku (aby starczył przynajmniej na 2 lata bez zmian). Tak czy siak powoli trzeba myśleć o DX10 , ale bez pośpiechu (Vistę zaistalować jak pojawi się przynajmniej SP1). Jesli już to nie ma co dzisiaj kupować poniżej GF7900GS. Już za 400 kilka złotych mamy sprzet który na rok lub dwa pozwoli cieszyć się większością gier. Dla sr...ących kasą 8800GT z 640MB DDR3 będzie i tak nadmiarowym sprzętem ( ilu jest gier wykorzystujących efekty z DX10 i ilu ludków muszących grać w rozdziałkach powyżej 1680/1050 z 22 i więcej calowymi LCdekami.... Tylko dal fanatyków przysparzającej ciągle kłopotów Visty i przy monitorach 22 calowych lub większych taki zakup ma więc dziś uzasadniony sens. Wracając do i rzeczywistości mnie powalają widoki odbijających się od fal promieni, efekt falowania oraz rozbryzgów rozbryzgów wody,czy iluminacje na powierzchni zachodzącego lub wschodzącego słońca do tego stopnia, że chce się wreszcie podziwiać dłużej te widoki za burtą (niekoniecznie związane z dymem i wybuchami oraz głównie złą pogodą z SH4). Ta przezroczystość wody, czy kawałki roślin i planktonu unoszące się pod nią, krople spływające z wizjera peryskopu (trochę przeszkadzają w celowaniu, ale jest jak w rzeczywistości), czy statki które nie znikają szybko po zatopieniu tylko majestatycznie z dziurami w burtach z godnością suną na samo dno by spocząć na wieki pod różnym kontem wśród skał i wodorostów ( niestety tylko w płytkiej wodzie). Widok taki to sama satysfakcja z dobrze wykonanego masowego mordu na głównie na bezbronnej załodze atakowanego statku handlowego! Nawet w rzeczywistości nie dane było załogom tak rozkoszować się dobrze wykonaną rzezią. Niestety liczne łodzie ratunkowe i tratwy z rozbitkami nie dają się niczym zniszczyć bo należą do klasy nieśmiertelnych i niezniszczalnych obiektów w grze. Jest to jednak zrozumiałe, bo to nie podli Niemcy z SH3 tylko humanitarni Amerykamnie, którzy nigdy nie strzelali do rozbitków - taka mała autocenzura Ubisoftu dla co bardziej krwiożerczych, mściwych czy psychopatycznych graczy-dowódców).
Podsumowując jest fajnie... hunter opisał błędy, które i tak pozwalają nieźle się bawić (większość zmniejszy poziom realizmu i nie będzie korzystała z bajerów typu ręczna kalkulacja ze stoperem ,czy manualne nastawianie komputera torped). Jak zwykle tych kilka bagów poprawią i pojawi się kilka modów od super fanów, a wtedy będzie nawet total odlot dla garstki miłośników " skrajnego realizmu" Tym czasem życzę wszystkim powalającej zabawy i jak najszybciej patcha 1.3 Nie mam czasu więcej pisać - czas coś zatopić .
hmmm to w końcu jak jest z tym patchem 1.2 z cenegi ? Mam go ale boje sie instalować. Tym bardziej ,że jestem na patrolu. Jak wróce to pomyslę nad instalacja tego.
Instaluj bo sporo błędów poprawili. Wreszcie rozkazy są pisane po polsku. Niestety instalacja patcha
sprawi ,że nie odtworzysz już żadnego sava. Utrata zapisanych stanów misji zawsze bardzo boli.
Jednak i tak trzeba to zrobić. Im szybciej tym mniejsze straty...
Swoją drogą niedługo spadną ceny GF 8800GTS bo Ati wchodzi z radkiem HD2900XT. Chociaż wszystko śmiga płynnie na GF 7900GT to przed nowym rokiem warto coś pod choinkę wrzucić do kompa wydajniejszego. Niepokoi mnie tylko dziwne zachowanie się nowości jaką jest zarządzanie procesami strumieni w tych katach z niektórymi grami. 100% większa kasa , która nie przełoży się na 100% wydajności może niepokoić (niektóre testy gier). Programiści SH4 pisali pod DX10 i karty pod rozdzielone Vortex i Pixel shadery. Może skandaliczny brak przełożenia mocy w niektórych grach wynika z tej nowej dynamicznej architektury i niedopracowanych jeszcze sterowników. Może ktoś ma 8800GTSa i skrobnie jak sie zachowuje w SH4...
Inna sprawa ,ze jak pomyślę ile te ustrojstwo ciągnie prądu to zaczynam się wahać. Jak policzyć to ,żeby pograć to przez te 6-8 godzin dziennie 300-450 wat w zależności od konfigu kompa to nie przelewki dla portfela. Co to jest dla prawdziwego dowódcy SH4 7 godzin dziennie za sterami. Trzeba liczyć po 10-12h lekko bez snu jak chce się popływać na Pacyfiku...
Toż taki zestaw to jak piecyk elektryczny... bankructwo i skrajny efekt cieplarniany za rok licząc liczbę fanów zadeklarowanych przesiadkę na nowe grafy. Przerażające...
Programiści oczywiście pisali SH4 tylko pod DX9c i optymalizowali pod karty z rozdzielonymi jednostkami Vortex i Pixel shader - sorry za błąd w tekście wyżej. Zapomniałem wspomnieć, że testy w różnych grach dowodzą że seria GF 8600GS z 128 bit szyną to porażka (w 90% przypadków GF 7900GT radzi sobie lepiej ze soimi 256 bitami bo się nie przypycha). Powracam do pytania co do sprawowania się SH4 z GF 8800GTS (z 640 MB i 320MB DDR3 i szyną 320 bit). Ciekawie jak to będzie działać w Radku z szyna 512 bit i na pamiątkach 1 GB DR4 w HD2900 XTX. Dlatego wstrzymuje konie i popatrze na wojnę cenową i rozwój wypadków (odpowiedź Nvidii serią Ultra ,albo niespodzianką w postaci GF 9800 już w 60nm o wyższym taktowaniu i obniżonej prądożerności).
Będzie ciekawie...
i jeszcze jedno, ktoś gra w SH4 na Viście. Wiem ,że głupie pytanie bo wszyscy tu rozsądni ludzie,ale na pewno ktoś eksperymentował z tym badziwiem jeszcze bez SP1, który ma wyjść w październiku.
Jestem bardzo ciekawy jak to obecnie chodzi na różnych konfigach.
Mnie w grze najbardziej denerwuje to że gra się AMERYKANAMI. III RZESZA była ciekawsza. Jawohl herr Kaleu!
No to nie graj i tyle. Mi sie wydaje ,że bardzo dobrze zrobili i robią wypuszczając ten teatr wojenny i ta strone konfliktu. Fakt ,że łodzie amerykańskie wtedy nie były lepsze od niemieckich. Kwestia dopracowania teraz tego tytułu. Jeszcze mogliby spróbować zrobić SH5 np: współczesne atomowe okrety podwodne. Rosyjskie i Amerykańskie. Tylko wtedy ta gra musiałaby być bardziej skomplikowana. No i nie topiliśmy bysmy na prawo i lewo. A może....fajnie by było odpalić pociski atomowe, bądź przetestowac inny tego typu scenariusz.
WIE KTOŚ DO CHOLERY CZY WYJDZIE NA PS3??????????????????????????????????????????????
Do PolishFactora z dnia 25.04.2007.W grudniu 1941r. na o.p.PLUNGER dowodzonym przez Dave"a Whita zamontowano tajną broń -prymitywny radar kontroli obszaru,znany jako SD.Zasięg 6-10Mm.Był to radar obserwacji okrężnej do wykrywania samolotów wroga.Informacja podana za książką "Ciche zwycięstwo"Claya Blaira(str.96).Swoją drogą ciekawe czy bug z tym radarem zostanie usunięty w patchu 1.3.Mam pytanie czy można wziąć do niewoli rozbitków z wrogich okrętow lub samolotów jeśli tak to jak.Serdeczne pozdrowienia dla wszystkich morskich łowców.Good hunting.P.s.Mam polską wersję gry zkupioną w Cenedze i spatchowaną ze strony Cenegi do wersji 1.2
Ta gra jest bista grałem w nią u kolegi patrząc na screen to juz od razu wiadomo zachęcam do zakupu bo naprawdę warto chociaż cena jest dość wysoka a jak nie to pirata bo w toa gre nie można nie zagrać ;p
spox temat!!
marze zeby to miec zarabista grafa i w ogóle gra zarabista
moj kolega ma 2 a ta to 4 i 2 różnicy miedzy tym xD
\/ przecierz mam taki podpis \/
__________
I'm need "Silent Hunter 4"xD
Pisze się "I need Silent Hunter" jak już coś, chociaż to też głupio brzmi. A z grą u mnie cienko, ledwo wyciągam nisko-średnie.
Zgodność historyczna to fajowa sprawa. Niech będą takie radary jak powinny w danym okresie być, ale kwaestia panelu wprowadzającego w błąd pozostaje bolesna. Nie wynalezli to konsola na logikę nie powinna mieć nieistniejących pokręteł i monitorów... Zakładam prawidłowo,że 99% geircmanów nie ma pojęcia o istnieniu str. 96 książki Claya Blaira. Fajnie jednak, aby koś ich uświadomił w manualu. Na tym polega wspaniała możliwość przyjaznego przekazywania wiedzy historycznej w takich grach. Warto, aby autorzy o to dbali. Ja walczę z opiniami ,że gry to pusta rozrywka i tylko strata czasu, bo ogłupiają ludzi. Nikt jednak nie wspomina ile wiedzy technicznej i historycznej ludzie uzyskują. Są też udowodnione medyczne korzyści - np. przy monitorach LCD następuje wyostrzenie wzroku, gry RTS jako odpowiednik szachów więc wspaniale trenują umysł, zręcznościowe poprawiają odruchy, a dobrze dobrane myszki z geilowymi podstawkami mogą pomagać w rehabilitacji (mój ojciec szybciej odzyskał władzę w prawej ręce po ciężkim urazie bo grając ćwiczył bez namawiania przez wiele godzin choć go bolało). Tylko Ci co nie grają mogą gadać bzdury w stylu, że gry to bezwartościowe marnotrastwo czasu np. większość rywalizujących o uwagę z komputerem kobiet :-). Wracając do tematu - pomysł z udostępnieniem łodzi japońskich jest fajny i możliwy do zrealizowania w jakimś dodatku. Fanie było by spróbować ataku takim liliputem w Pearl Harbour. W grze są już modele więc tylko podrasować kod... Lepszy pomysł to udostępnienie możliwości kierowania i dowodzenia wszystkimi okrętami wojennymi. Tak bitwa pancerników rodem z Battlestation Midway. Bajeczka.... W takim symulatorze samolotowym jak IL2 Sturmowik, można sobie poustawiać dowolne rodzaje statków na mapie i zorganizować szaloną bitwę morską - cudeńko. Pamiętacie w SH3 jak Bismark nawalał się z Angolami przed atakiem łodzi podwodnej? Szkoda, że nie można było na chwilę przejść na stanowisko dowodzenia i spróbować sił... Jeśli producenci tych gier połączą te pomysły to w niedalekiej przyszłości dostaniemy SH6 z możliwością dowodzenia (przemieszczania się) między każdą jednostką z samolotami włącznie (a nie tylko paroma w multiplayerze). Przedsmakiem jest Battlestation Midway. PRymitywne prowadzeni jednostek ,zostanie zastąpione jak w SH3, czy IL2 symulatorem. Już widzę te bitwy na sieci! Niestety barierą jest nadal sprzęt statystycznego Kowalskiego. Patrząc jednak na rozwój procków i spadek cen ( gdybym C2D E4300 kupił teraz to o 30% (200zł) taniej, a minęły zaledwie 3 tygodnie od zakupu, to widzę światełko w tunelu. 2 procki kręcące sie do 3,4 Ghz za 400 kilka złotych! To jest to. Problem w tym ,że procek coraz mniej znaczy... Wszystko idzie w grafikę. Nowe procki na grafach to już nie tylko GPU a już GSPPU (procesor graficzny,muzyczny i fizyki w jednym) - patrz ATI HD2900XT. To oprócz technologicznej jak z C2D, kolejna szansa na rewolucję cenowa co wróży ,że za 2 lata będziemy grali w takie cuda pod DX10c już z kosmicznymi efektami graficznymi za sensowną kasę. Pamięć na grafach zaczyna dorównywać ilości Ramu (lepsze ATI będą miały już 1GB i to GDDR4!) , a 512 zaczyna być standardem. Ciekawe gdzie to pójdzie - procek coraz mniej potrzebny, karta muzyczna też,a Ram na płycie 2 generacje do tyłu.... Czyżby grafiki miały przejąć większość zadań ograniczając do minimum rolę innych podzespołów komputera..... Już teraz cena nawet średniej półki grafiki dorównuje cenie wszystkich innych bebechów komputera !? Ciekawe. Wszystko jednak sprowadza sie do wydajności i naszych możliwości finanasowych. Choć DX10 tką i jego bajerami będziemy się w pełni cieszyć dopiero koło końca 2008 roku (2 lteni cykl pisania gier) to co bardziej zapaleni gracze będą chcieli spróbować sił w tych kliku tytułach jakie pojawią się już niebawem. Nie wiem jaki będzie efekt wydajnościowy bo taki Crisis był pierwotnie pisany pod DX9 i jest przeróbką pod DX10 jak większość mających się pojawić teraz tytułów.
Sytuacja zaczyna przypominać debiutujący rynek nowych konsol - super sprzęt i parę tytułów (żenada). Kosztem jest też zostanie królikiem doświadczalnym Microsoftu (instalacja VISTy), która podobnie jak kiedyś ME był polem doświadczalnym do XPeka. Sam Microsoft przewiduje ,że XPek będzie miał wsparcie do 2014roku, a Vista tylko do 1012 roku co sugeryje tę hańbiącą strategię (co sie dziwić później ludkom instalującym piraty). Nikt nie chce być nabijany w butelkę
i zostać testerem - królikem doświadczalnym i jeszcze za to płacić grube pieniądze. Wniosek- będzie zaraz nowszy system niż VISTA. NIestety jak pisałem prace na nim trzeba z czegoś finansować i do tego są potrzebni sponsorzy w postaci graczy i marchewki zwanej DX10. Tylko oni wywalą kasę na zabugowaną VISTĘ i nowy sprzęt. Taki już nas - ofiar cwanego marketingu.
PS. nastaje era Radków. Pamietam jak zaczynałem od Nvidii FX4400, potem był Radek 9550, teraz Nvidia 7900Gt, a zaraz Radrek (już AMD) HD 29000XT.
ATI z AMD choć opóznione to zasadnie - przeszkli na proces 65nm co jest istotne.
Miomo zapowiedzi Nvidii mamy powtórkę z rozwrywki - znowu jedni przeskoczyli drugich technologicznie. NO i wojna cenowa - to lubię. Czytając recenzje stwierdzam,że fakty są
nipodważalne świadczące na korzyść GPSPPU R600 ATI/AMD:
A. Nowsza architektura procesora (GSPPU) ,a nie tylko GPU
A. 320 tj ,aż 3 razy więcej zintegrowanych shaederów i to Vect5D (pełnych)
B. Nowszy proces technologiczny 65nm ,a nie 80nm Nvidii (zużycie prądu i podkęcalność).
C. Szyna pamięci 512 bit przy 320 bitach Nvidii
D. Lokowanie już pamięci DDR4
E. Bogatsze dodatki jak np. udostępnianie VIVO (zrzut obrazu z kamer , TV, lub robienie sobie TV z Monitora jeśli się posiada stare video) bez dodatkowego zakupu katy telewizyjnej.
To fakty techniczne bez porównań wydajności - łatwo resztę sobie dopowiedzieć.
Przy identycznej , a nawet możliwej niższej cenie (przejęcie produkcji przez AMD i największe zamówienia R600 w historii) - wniosek nasuwa się jeden. Po przerwie znowu wchodzimy w erę Radków. Ja myślę już o SH5 pod DX10 więc jak wpadnie kasa to nie będę sie długo zastanawiał
przy przesiadce, choć na razie wydajnościowo do ceny około 500zł - GF 7900GS wersji TOP Nvidii króluje niepodzielnie pod DX9.
Gra cudo. Tylko jakie wymagania 2GB RAM(ja mam 512) Geforce 6600 i wyżej(ja mam 5200) huhu- trzeba będzie robić modyfikacje kompa ;-)
nie wiem czemu ale sonar i hydrofon nie dzialaja probowalem naciskac guzik on/of ale to nnic nie dalo gre spatchowalem pomocy!!!
pytanko....jak sie zachowuje gierka na 7300gt zalman 128 ..
ramu mam 2gb geila wiec nie bedzie w tej materii problemu...chodzi mi jednak o ta marna 7300
jak ktos gral na podobnej konfiguracji niech skrobie
qrcze przydzieliłem się do floty zajatyckiej i wypłynąłem na pierwszy patrol wokól Filipin, zadanie wykonałem ale nie za bardzo mam gdzie wracać mój macierzysty port mnie nie chce :P mimo że jest nadal na niebiesko (za to zniknęła taka duża niebieska kotwica na mapie) a w innych portach mogę jedynie uzupełnić zapasy. Ma ktoś jakiś pomysł jak zakończyć patrol ?
Mam polską wersję z patchem 1.2.
Pozdrawiam,
Musisz szukać. Uzupełniac zapasy (wiecej celów wpadnie) i szukac w portach z kotwicą. Którys Cie przyjmie.
robin76 --> dzięki, na razie SH4 w odstawkę poczekam na patcha.
A ja sę te gierkę kupiłem dopiero teraz i mam zainstalowane wszystkie patche, ale coś jest nie tak. Gra mi się nie uruchamia, tzn. zacina się podczas filmiku na wstępie. Nie moge z tym nic zrobić-wie ktoś przypadkiem jak usunąć ten błąd?
Dobra nowina dla wszystkich fanów gry silent hunter 4.Wyszedł patch 1.3.
Taaa, SH4, na moim starym zlomie ledwo ciagnal - ale wessal na dobry tydzien. Niestety bledy z hydrofonem i radarem (obecne nawet po patchu 1.2) i wiecznie kiksujacy system zniszczen (niewrazliwe rufy, a czasem cale statki niezatapialne) skutecznie mnie zniechecily. Byl nawet watek seryjny zalozony przez dasintre, ale za bardzo sie w nim nie rozpisalem z powodu bugow. Obiecalem sobie, ze wroce do gry, jak ja solidnie upatchuja i wyjdzie jakis ciekawszy mod a'la GWX. Ktos sie moze orientuje, czy patche cos dobrego wniosly? (Po 1.2 to co wyprawialo lotnictwo, wolalo o pomste do nieba...)
Ściągnąłem poradnik i niestety muszę stwierdzić, że informacją której najbardziej szukałem jest w nim nieprawdziwa. Chciałem się dowiedzieć, jak obliczać prędkość innego okrętu. W poradniku jet to wyjaśnione w ten sposób abym zmierzył 2 odległości statku ode mnie w przyjętym czasie np 60 sekund. Następnie z różnicy tych odległości wyliczył prędkość. Ten sposób mógłby się sprawdzić, jeżeli statek płynąłby idealnie na mnie lub ode mnie, lecz statek płynie pod pewnym kątem w stosunku do mojej pozycji. Nie dość, że ten sposób jest bezsensowny bo jeśli stałbym w kierunku północnym a okręt płynąłby idealnie z zachodu na wschód prostopadle do mnie, to by mogło dojść do sytuacji, że 2 pomiary odległości byłyby identyczne i wtedy co? Statek się nie porusza? Kolejna sprawa to fakt, że mimo tego autor podaje taką informację:
"Wiadomość niekoniecznie sympatyczna dla antytalentów matematycznych. (...) Mamy zapisane wartości 2 odległości 1417 metrów i 1242 metry. Od większej odejmujemy mniejszą i otrzymujemy wynik 175 metrów pokonanych w jednostce pomiarowej (przyjęte 60 sekund). Wynik przeliczamy na węzły i otrzymujemy 9 węzłów"
Po pierwsze jeśli przyjąć, ze statek pokonał prawie 180 metrów w 60 sekund, czyli płynie z prędkością 3 (180/60) metrów na sekundę, czyli prawie 11 km/h (3*3.6). A 11 km/h to nie 9 a 6 węzłów (11*0.54)
Po drugie czemu autor nie podał, jak to obliczyć?
No i po 3 wynik jest faktycznie dobry bo ten statek omawiany przez niego faktycznie płynął z prędkością 9 węzłów, lecz one tego nie obliczył, tylko wymyślił sobie coś i wpisał wynik poprawny (i dlatego pewnie nie rozpisał wzorów)
No i kto tu jest tym antytalentem matematycznym?
Pozostaje jeszcze sprawa obliczenia kąta pod jakim wrogi okręt płynie względem nas i jest to też rozpisane jakoś bezsensownie i nie chciało mi się w to wgłębiać, wiec nie będę tego komentować.
I mam taką prośbę do kogoś kto umie grać na pełnym realizmie aby napisał do mnie na gg 3658053.
GRA MA JEDEN OGROMNY NIEWYBACZALNY BLAD>>I NIE WIEM JAK GO OBEJSC>>>
mianowicie. w trybie kariery nie mozna ustawic wlasnego poziomu realizmu..tylko te dostepne przez tworcow...
i tak na przyklad lubie grac gdy wszystko jest realistyczne procz celowania recznego (duzo czasu zajmuje) ale zeby miec celowanie automatyczne..trzeba wziac poziom medium..a tam z kolei jest nieskonczona ilosc paliwa itp...do DUUUUUPY..w akcie desperacji chcialem sie celowania recznego nauczyc....w takim tempie celowania moze usrzele jeden statek z konwoju..przewaznie chybiam :P
Pomocy...nie widze menu, jak gra sie załaduje to jest tylko szary ekran i nic poza tym...grafike mam geforca 8600gt 2 gb ram, athlon duo 4400...co robic?!
Szym_87, zainstaluj jakies dobre kodeki. Najlepiej DivX, Xvid i do tego jeszcze mpeg-3. Nie instaluj jakis badziewnych kodec-packow po wylko zasyfiaja kompa a maly z niech porzytek. Tak samo miaem z SH3, ale tak jak napisalem powyzej, poczciwy DivX nigdy nie zawodzi :D
gra bardzo realistyczna
jeden z lepszych symulatorów a najlepszy z symulatorów łodzi podwodnych;)
ja rałem w poprzednie części i nie miałem problemu z grą (ani z grafika ani z poziomem trudności ani z z niczym innym)
tak po obrazkach to moja opinia jest taka:
suuper grafika
nawet nawet z wymaganiami
i lubie takie symulatory wojenne
boje sie tych gier;ppp
Czy jest to typowy symulator jak w lotnictwie Microsoft Flight Simulator czy jednak trochę uproszczone jak w IL2 Sturmoviku. Albo może w ogóle zręcznościówka jak Panzer Elite Action [poprzednie części to były dobre symulatory... :( ]. Chodzi mi o to że trzeba używać każdego przycisku na klawiaturze żeby wogóle ruszyć, czy wystarczą np. strzałki do sterowania + dwa czy trzy inne do zapłonu ?
Witam.
Kupiłem ostatnio powyższą grę w promocji "dwie gry za 119 zł" i niestety pojawił się problem.
Otóż po instalacji, kiedy uruchamia się menu gry, mam na ekranie"dziwne zjawisko".
Opiszę- dolna część (mniej więcej 1/3 ekranu) jest cała czarna, natomiast ekran powyżej podzielony jest mniej więcej jak 40 do 60 w pionie.Lewa strona jest jasno niebieska, prawa (60%) wyświetla płynace okręty (animacja na silniku gry).
Na stronie niebieskiej opcje menu ućkane są jedna na drugiej (na samej górze, po lewej).Wybrać jedynie mogę wyjście do Windows-inne opcje niedostepne.
Przeinstalowałem, nowe stery zainstalowałem-bez efektu.
Wiem, że jest to nieco zakręcony opis, ale może ktoś mogłby coś poradzić?
P.S.Gra jest w wersji 1.1.
tez takie cos mialem wystarczy ze usuniesz plik Intro "Silent Hunter 4 Wolves of the Pacific\Data\Movies\Intro"
Mi tak zadzialalo :)
witam wszystkich! mam problem, zainstalowałem sh4 sciągnietego z neta,wszystko ok ale nie moge jej odpalic. wyskakuje mi komunikat w języku angielskim ze mam włozyc orginalna płyte. nic sie na tym nie znam ale kiedys grałem na xbox'ie w jedna z z czesci sh i stwierdzam ze ta gra jest wyje... w kosmos!!! bardzo mi na niej zalerzy a nie moge dostac oryginału. prosze pomożcie,dajcie znac jak to obejsc albo cos i czy wogole jest mozliwosc... jestem w stanie zapłacic za informacje które pomoga ja uruchomic!!! pozdrawiam wszystkich! moj gg11206179
Gierka jest super!!! Można grać w nią godzinami. Ale i tak szkoda że nie dali ani jednego okrętu Cesarskiej Marynarki Japońskiej... ... co oczywiście nie psuje przyjemności z gry :P
aha siwy@@@ jeżeli sciągasz coś z neta to: 1- nie dziw sie że czasem coś nie dziala-co sie po takich sciągnietych grach spodziewać... 2- NIE CHWAL SIE TYM NA FORUM...
nigdy w tą serię nie grałem ale juś nie mam w co grać wienc sprubujemy, skoro tą grę oceiło 3 razy wiencej osób niż civ4 bs to musi byc dobra, z resztą po obrazkach widać że jest git.
ej ziomale jaki jest najlepszy symulator lotniczy? w taką gre nie grałem chyba z 10 lat a centralnie nie mam w co grać. to znaczy mam w TDu, crisis, medieval kindoms i tak zmieniam w kółko przydało by sie coś nowego i ten silencik bendzie chyba akurat , zobaczymy :)
a samolocik jaki najlepszy? tylko nie ten microsoftu tylko taki jakiś wojenny :D :p
PROSZĘ O POMOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jestem fanem wszelkich symulatorów i innych dobrych tytułów,jednakże nie o tym chciałem napisać.
2 miesiące temu kupiłem nowy komputer:
ASUS Striker Extreme
ASUS GeForce 8800GTX
Intel 6850MHz
2Gb RAM OCZ SLI 1100MHZ
Creative Xtreme H-Fi
Jestem graczem który gra tylko wtedy gdy wszelkie detale graficzne ustawione są na maximum.Jeśli nie są,zostawiam grę na póżniej.
Wiem że posiadam komputer na którym mogę grać we wszystkie gry,które dotychczas zostały wypuszczone ze wszystkimi detalami ustawionymi na maxa,włącznie z Anizotropią i AntyAliasingiem.Jednakże mam ogromny PROBLEM.
Po zainstalowaniu Silent Hunter IV ustawiłem wszystko na maxa włącznie z Anizotropią i AntyAliasingiem z Poziomu Karty Graficznej.
Niestety AntyAliasing nie działa,wszystkie krawędzie są bardzo postrzępione i wygląda to okrutnie brzydko.Ten sam problem mam z grą STALKER,GHOST RECON Adwanced Warfighter i z innymi grami na których poprzednio AntyAliasing działał-GeForce 6800GT.
Zostawiłem swoje posty na innych forach ale niestety nikt nie odpowiedział.
Zauważyłem dwa rodzaje wpisów:
Mam grafę coś tam,coś tam czy będzie mi działać lub "grafika wygląda zajebiście".
Mam wrażenie że większość użytkowników tego forum to dzieci,przez to jakie zadają pytania i jakich udzielają odpowiedzi---poza oczywiście kilkoma wyjątkami.
Jak można mówić o super grafice nie włączając AntyAliasingu
I znowu nikt nie odpowiedział.
Mój problem rozwiązał patch 1.2.
Gram już cały tydzień,grafika przepiękna i to wszystko co można dobrego powiedzieć o tej grze-bugi,bugi i jeszcze raz bugi.Patch 1.4 miał naprawić wszystko,naprawił trochę i dzięki temu widzimy kolejne bugi.Ja czekam na patcha numer 100,ponieważ tyle patchy potrzeba żeby naprawić tą gre.
W tej chwili ta gra nie może się równać z SH3.
No coz
Bledy nadal te same:(
Sh3+GWX --COOL
Sh4 nadal wielki krok wstecz---poza grafa nie oferuje nic nowego , wielka szkoda
Leon27------> grafika to nie wszystko.
okazuje się że jestem straszliwym fanem symulatorów łodzi podwodnych, sam nawet nie wiem dlaczego - do dziś gram w silent hunter 2, ten "szajs" co go niektórzy nazywają, ale i tak mi się bardzo fajnie gra(ło).
sh 4 napewno mi się spodoba bez względu na grafike itp.
Wiem że grafika to nie wszystko,jedną z moich ulubionych gier jest Hearts Of Iron.
Powiedz mi co Silent Hunter IV wniósł nowego do symulacji łodzi podwodnych?-lepszą grafikę i mnóstwo błędów.
Moim zdaniem żeby w pełni rozkoszować się daną grą,grafika musi być ustawiona maxymalnie,tak jak wygląda na sprzęcie producentów.
Wcześniej pisałem że posiadam komputer na którym wszystkie tytuły działają w pełnych detalach graficznych,otóż nie.CRYSIS jest grą,która potrzebuje dwóch kart graficznych min.8800GTS spiętych w układzie SLI.
Mam problem z GrA silent hunter 4 sprawdzałem na różnych komputerach z różną konfiguracją sprzętową. Niestety problem występuje na każdym z nich. Ekran jest podzielony na 3 części i wszystkie napisy są nałożone w lewym górnym rogu na siebie i da się tylko kliknąć wyjście z gry. Próbowałem nawet zainstalować patcha 1.4, ale po jego instalacji po ładowaniu gry widzę tylko czarny ekran monitora. Próbowałem czekać, ale nawet po pół godziny nic się nie zmienia. Mój komputer spełnia wszystkie wymagania gry tj. AMD Athlon 2.2Ghz 1.5 GB RAM, Karta GeForce 6800XT. Czym to może byś spowodowane?
Zaurish-->to zadam ci takie pytanie.Skąd masz grę?Bo przy takich objawach,mówisz jeszcze,że twój PC spełnia wymagania gry i sprawdzałeś na innym,wnioskuję,że masz KULAWEGO pirata.Lepiej kup oryginał,a jak już masz ściągać,to rób to rozsądnie i z głową.To moje zalecenia.
Grę mam w 100% oryginalną. A problem ten wynika z kodeków k-litle coś tam. Po usunięciu ich gra śmiga rewelacyjnie
A czy ktoś ma jeszcze taki problem, że po przepłynięciu 12 stopnia szerokości geogreficznej na mapach przestaje mi się wszystko wyświetlać czyli np. zauwazone statki czy torpede którą wystrzelilem? a w cześniej jest wszystko dobrze. i czy to też normalne że każdą misje muszę robić 2 razy - po przejściu 1 druga jest taka sama a historia posuwa sie do przodu?
wszystkie problemy rozwiązał patch 1.3 i 1.4. obowiązkowo trzeba je zainstalować. Bezpiecznego zanurzania!
Witam wszystkich Wilków morksich ;) SH4 powala grafiką, gra się przyjemnie. Szkoda tylko że ilością "bug'ów" też powala. Zwłaszcza gdy szuka się portu w którym można zakończyć misję. Nie ma informacji o zmianie portu w którym możemy zacumować, a co za tym idzie trzeba błądzić pół nocy po całej mapie.Mało tego, port nawet jak jest poprawny przyjmuje po określonym czasie. Do tej pory nie wiem czy jest to związane z zatopionym tonażem czy nie.Na szczęście ukazał się Patch1.4 który to naprawił.Tylko dlaczego dopiero teraz?. Cieszy mnie to że producent odświeżył temat z kultowej pierwszej części. Wstyd tylko że gra jest aż w takim stopniu łatana, a manual pozostawia wiele do życzenia! Szczerze współczuję graczom, którzy dopiero zaczynają przygodę i nie grali począwszy od Silent Service i Aces of the deep ;)
Brakuje mi ikonek postaci z SH3. Nie utożsamiamy się przez ten ikonkowy interfejs z załogą. Szczerze , wolałbym SH3+Pacific missions z przezroczystą wodą, niż SH4+U-boot missions z tysiącem bugów. Widać gra była wydawana w pośpiechu, pomimo tego że brakuje konkurencji.
Nie dałbym 90 zł za kartonik, tak jak to miało miejsce w SH2. Grając w SH4 nawet nie mam ochoty zmienić żarówki w pokoju na czerwoną. Ogólnie combo SH4+U-boot'y+super patch (może 1,5) może by było warte ceny,a w tym przypadku lepiej poczekać aż gra ukaże się w Extra Klasyce za 29zł (przynajmniej będzie załatana). Pozdrawiam
lol .... symulator okretu podwodnego na x360 brzmi juz nawet tylko jako post troche zabawnie;)
Grom.pl -->
chyba nieco przesadzasz;) owszem troche problemow jest, ale:
ad.1 napisales "gdy szuka się portu w którym można zakończyć misję. Nie ma informacji o zmianie portu w którym możemy zacumować, a co za tym idzie trzeba błądzić pół nocy po całej mapie" - ale tak nie jest. Kazdy port czy raczej baza morska (wlacznie z bazami tymczasowymi) do ktorej mozesz wplynac *czy amerykanska holenderska czy brytyjska oznaczony jest odpowiednia ikona. Po ewentualnym zdobyciu tego portu przez Japonczykow iconka gasnie - co jest zrozumiale. Takze przez radio dostajesz informacje o zmianie bazy jesli w czasie wykonywania patrolu Twoja obecna baza zostala zajeta (np. Manila, Surabaya) przez wroga a Ty musisz sie udac do nastepnej.
ad.2 napisales "Mało tego, port nawet jak jest poprawny przyjmuje po określonym czasie" - ale przeciez tak jest poprawnie chyba nie? Jesli wyplyniesz w 41 na patrol a wrocisz w 45 to Ciebie przyjma do domu prawda?;))) Jesli chodzilo Tobie o to ze po okreslonym czasie dany port "nie przyjmuje" Ciebie to znaczy to li tylko tyle ze zostal zdobyty lub jest wlasnie zdobywany przez Japonczykow
ad.3 patch 1.4 ukazal sie mysle z rok temu czy cos takiego, w lutym tego roku ukazal sie patch 1.5 i zawarty on jest w dodatku "uboat mission". Ten dodatek dodaje u-boot'y na pacyfiku ale to olej gdyz tak sobie jest zrobione - za to wprowadza idealne prawie poprawki do kampani amerykanskiej
ad.4 icony postaci. Ale przeciez masz cala zaloge 3D i mozesz z kazdym prawie zagadac klikajac na niego (w sensie ze sie popatrzyw Twoja strone)
ad.5 OMG - SH2 to byl niewypal ;) totalne dno nawet nie ma co o tym pisac w porownaniu z SHIV. Co do zalatatania gry to coz - mowie Tobie ze w dodatku jest patch 1.5, na subsimie masz pelno modow a team developerow pracuje juz nad zimna wojna i patcha kolejnego do SHIV nie bedzie;)
mam pytanie kogo powinno się brać do grupy awaryjnej (elektryków, mechaników itp.)?
SH2 to byl niewypal
He he he, wystarczy wspomnieć tylko jedno określenie, budzące grozę wśród graczy: Janus :)
Niestety SH2 to tragedia z którą mam bardzo złe wspomnienia, chociaż grałem sporo. Przypominam również, iż nie było tam właściwie kampanii, lecz zestaw kilkunastu misji, stworzonych bez większego polotu. Na samo natomiast wspomnienie misji "konwój na Maltę" robi mi się niedobrze. Zresztą zatapianie w SH2 polegało raczej na tworzeniu chaosu w szeregach przeciwnika - konwój zaczynał wówczas wariować, poszczególne jednostki wpływały na siebie, zatapiając się na wzajem. Ogólnie szkoda gadać. Dodatku (że tak go określę) 'Destroyer commander' wolałbym nawet nie wspominać, bo się na samą myśl robię czerwony ze wściekłości ze byłem w stanie wydać na niego w 2002 roku 99PLNów. Zresztą gdyby nie lepsza grafika, to SH2 byłby niżej pod względem miodności niż pierwsza część serii.
Szczerze , wolałbym SH3+Pacific missions z przezroczystą wodą, niż SH4+U-boot missions z tysiącem bugów. Widać gra była wydawana w pośpiechu, pomimo tego że brakuje konkurencji.
Jeżeli to ja miałbym być szczery, to bez konieczności zastanowienia napiszę, ze SH4 w wersji 1.5 z dwoma modami (TMO + RSRDC) jest zdecydowanie najlepszym, najbardziej realistycznym i najpiękniejszym pod względem miodności i wygladu symulatorem w jaki kiedykolwiek grałem (a symulatorami zajmuję się namiętnie od 1989 roku, gdy po raz pierwszy odpaliłem Silent Serice I na mojej Atarynie 130XE).
gdy szuka się portu w którym można zakończyć misję.....
Co więcej informacje o zmianie macierzystego portu otrzymujemy przez radio od dowództwa, dokładnie tak, jak było to w poprzednim Silencie.
mam pytanie kogo powinno się brać do grupy awaryjnej (elektryków, mechaników itp.)?
Z tego co zauwazyłem, specjalizacja nie ma tutaj większego znaczenia. Wpływ ma w tym przypadku ranga (stopień wojskowy) danego członka załogi. W moim przypadku trzymam zazwyczaj dwóch podoficerów i 3-4 marynarzy. Najważniejsze by po aktywowaniu ekipy remontowej, jej skutecznoć (ten zielony pasek) był na możliwie wysokim poziomie.
Wszystko pięknie ładnie ale nie ta woda na pacyfiku gra nie jest aż tak przyjemna .
Moje życzenia dla SH5
-wersja na x360
-łodzie podwodne więcej niż jednego kraju(np.Amerykańskie,Niemieckie,Polskie,Angielskie itp.
-bitwy zarówno na atlantyku jak i pacyfiku
-mniej bugów niż w 4-ce
http://www.subsim.com/radioroom/index.php
Na tej stronie znajdziecie pełno modów do Silent Hunter 3 i 4
Witam wszystkich
Mam drobna prośbę o pomoc
Dla SHIV została stworzona modyfikacja pozwalająca po podmianie plików na użycie nielimitowanej amunicji do dział i braku konieczności przeładowywania dział pokładowych i przeciwlotniczych. Czy ktoś spotkał się z podobną modyfikacją dla dodatku U-boat mission?
Witam stara gwardie :)
najlepszy wybor to SH3+GWX 2,1
SH4 to pomylka , zero klimatu , poza grafa nie wnosi nic nowego , mozna powiedziec ze cofa sie do tylu
Czekamy na SH5 i GWX do niego
Zdrowych i Wesołych Swiat :)
Zapraszam na nowe forum poświęcone serii Silent Hunter
http://www.silenthunter.exxl.pl
Pomóżcie mi rozkręcić to miejsce!
PROSZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JAK MACIE LINK DO :
SH3-MOD ZMIENIAJACY UBOTA TYP II NA SCHNELLBOOTA
SH4-BISMARCK MOD TO ZAPODAJCIE
PLIZ,PLIZ,PLIZ,PLIZ,PLIZ
AHA I JAK MOŻECIE TO NAPISZCIE INSTRUKCĘ INSTALACJI GWX 3.0 BO ZAINSTALOWAŁEM,WYSZEDŁEM NA PATROL I NAWET 1 STATKU NIE ZNALAZŁEM.
Witam mam pytanie. Otóż nie grałem jeszcze w żadnego symulatora ale chciałbym spróbowac swoich sił. Czy ta gra ma jakiś dobry samouczek, można się przy niej dobrze bawic przy niewielkich umiejętnosciach i czy to dobry zakup czy jednak lepiej abym nie kupywał ? Będe wdzięczny za odpowiedź.
kokoju - z tego co wiem, na początku jest samouczek w grze i jest możliwość wyłączenia wielu opcji, które zwiększają realizm ;) Ja sam teraz się zastanawiam nad kupnem, zwłaszcza, że cena to tylko 25zł za złotą edycję (PK) ;D
Tak dokładniej to 29 :) Rzeczywiście, teraz można ją już wszędzie znaleźc (i to ze wszystkimi patchami!!!!)
w premiere kupilem za 129.99 z mapa
bedzie w cda z dodatkiem !!!!!!!!!!!!!! :)
Już instaluje. Posiadam wersje z CDA. ciekawe czy naprawdę ta gra jest taka nudna jak piszą. Gdzieś przeczytałem że przy SH 4 szachy toczą się z prędkością światła.
Czy ta gra działa pod Win. 7 64 bit?
Pozdrawiam
Witajcie. Mam pytanie do znawców tej gry.... czy da się walczyć łodzią podwodną przeciw drugiej łodzi podwodnej?
lub na nią zapolować ,może jest taka misja?
Proszę Was o odpowiedź.
Pozdrawiam
Ludu Forumowy! Mam pytanie! W jaki sposób można zwiększyć kompresje czasu w Hamerykańskiej kampani? Bo to x8 czy x12 jest troche wkurzające. Na przykład U-Botami można skompresować do kosmicznych wartości a tu nic. @ godziny można płynąć i się nie dopłynie. Pomocy.
To dosyć dziwne pytanie, zważywszy że robi się to identycznie jak w przypadku poprzedniego silent huntera, z którym jak widzę miałeś do czynienia. Jedyne wytłumaczenie jakie przychodzi mi w tej chwili do głowy, to sytuacja w której wypływasz z PH lub jesteś zbyt blisko wybrzeża. Wówczas kompresja ograniczona jest do 8x lub nawet 4x. W każdym razie ustawienia kompresji czasu można ustawić manualnie w którym z plików *.cfg. Tylko nie pytaj w którym bo nie pamiętam.
Kurcze. Nawet jak jestem na "pełnym morzu" to mogę max razy 8 kompresje czasu. Ale co dziwne tylko u amerykanów, u "Szfabów" mogę kompresować nawet do 100 paru zaraz sprawdzę ilu
Dobra, już po problemie ale mam następny. W 2 misji U bootami w porcie na P(nie pamiętam)... trzeba zatopić dany tonaż okrętów. No i tu zaczynają się schody, otóż na mapie są zaznaczone konwoje to ustawiam taki jako cel i daje kompresje (żeby szybciej było), ale jak zbliżam się do konwoju to go nie ma. Normalnie pusto a pisze jak wół że tu ma być jakiś konwój. Jestem zielony jeżeli chodzi o Sh ale w 3 troche grałem, nie za dużo, ale grałem. Pomocy.
Chodzi o misje z Penang? Mała podpowiedź: konwoje prawdopodobnie nie stoją w miejscu.
W SH III też tak było - jeśli dostawałeś meldunek o konwoju to trzeba było sprawdzić jego szybkość i kurs, potem wyliczyć optymalny kurs na przechwycenie i na ogół się udawało.
No i tu zaczynają się schody, otóż na mapie są zaznaczone konwoje to ustawiam taki jako cel i daje kompresje (żeby szybciej było), ale jak zbliżam się do konwoju to go nie ma.
To są tylko raporty gdzie konwój jest w danej chwili.Zanim do niego dopłyniesz to on będzie już gdzieś indziej.
Sprawdź w którą stronę płynie konwój i płyń na jego "przód".Mówiąc prościej_jeśli płynie na dół ,to TY powinieneś być na dole i płynąć do góry w stronę konwoju.
Dobra jakoś mi się udało bez wyliczania kursu, wystarczyło że popłynąłem na przód konwoju. A i jeszcze jedno, Hayabusa mógłbyś mi jakoś wytłumaczyć jak wyliczyć kurs na przechwycenie konwoju?
Jasne.
Weź pod uwagę że w grę grałem dość dawno ( zarówno III jak i IV część ) i w wersji zmodyfikowanej więc u Ciebie może wyglądać to nieco prościej.
Tak czy inaczej:
1. Otrzymujesz meldunek o konwoju. Z reguły podana jest jego prędkość oraz kurs lub przybliżony kurs.
2. Bierzesz linijkę i oznaczasz na mapie jego kurs - trasę, po której zmierza (po prostu przedłużenie obecnego kursu, jeśli np. idzie kursem E to wyznaczasz kierunek prosto na wschód).
3. Sprawdzasz jaką odległość konwój pokonuje w danym czasie, najlepiej ile jest w stanie przepłynąć w ciągu godziny, czterech, sześciu - jak Ci wygodniej.
4. Sprawdzasz, gdzie konwój będzie za kilka czy kilkanaście godzin.
5. Sprawdzasz gdzie w tym czasie może znajdować się Twój okręt. Ja z reguły robiłem tak że brałem cyrkiel i wyznaczałem okrąg oznaczający gdzie mogę się pojawić powiedzmy za 6 godzin.
6. Wiedząc gdzie mogę dopłynąć i w jakim czasie, staram się znaleźć taki kurs dzięki któremu z odpowiednim wyprzedzeniem znajdę się PRZED konwojem.
7. WAŻNE: Konwój może zmienić kurs ( w końcu poruszają się po trasach ), warto też przyjrzeć się mapie żeby nie okazało się że możemy go przechwycić na płyciznach tuż przy brzegu. Idealnie wygląda to tak, że starasz się wytyczyć kurs tak by wylądować przed konwojem w nocy, w miejscu gdzie jest dostatecznie głęboko i jednocześnie jest to np. cieśnina - wówczas ryzyko że rozminiesz się z konwojem albo będzie Cię łatwo wykryć jest mniejsze. Oczywiście atak na pełnym oceanie też jest OK - generalnie kiepskim pomysłem jest atak na płyciznach, blisko brzegów, albo tam gdzie masz pola minowe.
8. Jak już masz pojęcie co i jak wyznaczasz dokładnie kurs - jaki kierunek, jaka prędkość i tego się trzymasz.
Podpowiedź: fajnie jest mieć cyrkiel i wyznaczyć sobie gdzieś obok tych wszystkich bazgrołów okrąg wyznaczający zasięg Twoich sensorów - zarówno radaru, jak i sonaru. W ten sposób będziesz wiedział, z jakiej odległości jesteś w stanie wykryć konwój.
Podpowiedź nr 2: jeśli kurs konwoju jest podany jako kierunek ( np. E, SSW et c. ) to wyznaczasz kurs wg podanego kierunku po czym dodatkowo robisz widełki wg kompasu.
Jeśli np. podany jest kierunek SSW to wyznaczasz linijką kreskę w kierunku SSW. Następnie wyznaczasz kreskę w kierunku SW oraz drugą w kierunku S. W ten sposób masz podany ZAKRES, w którym mieści się kurs konwoju. Dobrze jest w tym momencie nanieść na te kreski okrąg wyznaczający zasięg Twoich sensorów - w ten sposób będziesz wiedział, do którego momentu będziesz mógł w miarę pewnie wykryć konwój. Im większe widełki, tym większe ryzyko że konwój przepłynie gdzieś obok.
Podpowiedź nr 3: jeśli z obliczeń wynika że powinieneś np. pędzić 2 dni na pełnym gazie - odpuść. Spalisz masę wachy której może brakować Ci potem a ryzyko że rozminiesz się z konwojem który np. mógł zmienić kurs jest spore. Poza tym w grze jest dużo celów, więc jeśli nie ten, to inny.
Podpowiedź nr 4: konwoje pływają po określonych trasach - wiadomo na przykład że ileś ich MUSI przepłynąć przez Cieśninę Bungo. Ergo, najlepszym miejscem do czatowania będą okolice takich miejsc bo jest spora szansa że dostaniesz namiar na konwój znajdujący się niedaleko.
PS Przypomniało mi się jak lata temu w SHIII zanurzyłem się dla nasłuchu gdzieś na Środkowym Atlantyku, licząc na jakiegoś samotnika.
Za chwilę okazało się że idealnie przede mną, w odległości 20 mil prosto na mnie idzie wielki konwój. Wystarczyło zwiększyć zanurzenie, poczekać... :D :D :D
PS II Jeśli potrzebujesz jeszcze informacji daj znać.
Widzę, że jesteś doświadczonym "domorosłym" podwodniakiem :). Jako że jestem noob w tej grze to mam 2 pytania (mam nadzieje, że ostatnie). Pytanie nr.1- Jak mam sprawdzić ile konwój przepłynie w ileś tam godzin? Pytanie nr.2- Co to SSW? South,South,West?? Nie wiem...
Masz jakiś link z filmikiem obrazującym to co powiedziałeś, bo rozumiem "fifty,fifty", hehe. Najbardziej nie rozumiem jak ustalić gdzie będzie konwój po kilku godz.
Ahh w to się kiedyś grało ;) Dzięki gol'owi przypomniałem sobie w ogóle o tej grze, chyba do niej aktualnie wrócę...
Giermuś1972 -->
Prędkość konwoju podawana jest w węzłach tj. milach morskich na godzinę. W związku z tym, jeśli dostajesz info o konwoju poruszającym się z prędkością 6 węzłów to znaczy że w ciągu godziny pokonuje on 6 mil, w ciągu 6 pokonuje 36 i tak dalej. Możesz użyć linijki albo cyrkla by odmierzyć dany dystans.
S i tak dalej to kierunki kompasu. N, S, W, E są dość oczywiste, jak sądzę. Idąc dalej: SE to południowy wschód, NW północny zachód i tak dalej.
Kierunki typu SSW oznaczają pójście jeszcze dalej - to jest południowy zachód ku południu, czyli patrzysz na kompas i kierunek SSW będzie dokładnie POMIĘDZY S oraz SW.
A więc jeśli np. dostajesz meldunek że konwój znajduje się w danym miejscu, ma kurs NNE i prędkość 8 węzłów to znaczy to że musisz wykreślić na przedłużeniu jego pozycji kreskę w kierunku NNE. Wiesz, że np. w ciągu 4 godzin pokona odległość 36 mil. Oznaczasz ten dystans czy to linijką, czy cyrklem i w tym momencie powinieneś wiedzieć plus minus gdzie konwój znajdzie się za 4 godziny. W ten sposób możesz określić kurs konwoju i czas potrzebny na znalezienie się w danym miejscu.
W tym momencie możesz sprawdzić gdzie TY możesz dopłynąć i jaki kurs oraz jaka szybkość będzie najlepsza by przechwycić cel w idealnym miejscu.
Witam wszystkich użytkowników Silent Hunter 4 i zwracam się z prośbą o pomoc ściągnąłem sobie moda Typhoon submarine mam też program JSGME, ale mimo to po włączeniu gry nie widać typhoona w na liście wyboru okrętów, może ktoś z was wie jak go zainstalować.
Pozdrawiam
Niestety rozczarowanie i tyle.Piękna grafika i nic więcej.Realizmu tyle co kot napłakał.Powiedzcie mi jak to możliwe żeby okręt podwodny na głębokości 160 metrów został rozwalony bombą głębinową która jest w wodzie może 2,3 sekundy? A z boku mimo że jestem głęboko pod wodą wygląda to tak jakbym był tuż pod powierzchnią.Zęby bolą jak się na to patrzy!!! I kolejny babol- Yamato dostał 5 piguł prawie z przyłożenia i żadna nie raczyła wybuchnąć!!!
Następny babol- niszczyciel odporny na torpedy jak pancernik!!! Dostał dwie i dalej sobie pływał w najlepsze!!!
Nie wiem czy któryś zwrócił uwagę na to jak wyglądają dziury w kadłubie po eksplozji torpedy.Przebicia żadnego natomiast jest tam takie dziwne okrągłe "coś" przyczepione do kadłuba udające dziurę.Masakra.Następne.Kadłub jak zatonie to na dnie nie siedzi w piasku tylko jakoś tak dziwnie unosi się nad dnem.Pierwszy raz w życiu widziałem pancernik w roli łodzi podwodnej :)) Kolejny babol- tonący kadłub obracając się wokół osi gubi różne rzeczy -wyposażenie itp.Ok. To rozumiem.Ale dla czego ciężkie wieże pancerników i innych wielkich okrętów idąc na dno siedzą sobie w barbetach w najlepsze ?:))) O ile znam się na budowie pancerników to wieże ważące tak np na Yamato jakieś 2,300 ton ( więcej niż nasza Błyskawica) siedziały na barbetach swoim ciężarem i wypadały z łoża podczas tonięcia.A tu nic.Są i już.Tak po prostu:)Zobaczcie jak wygląda wrak Yamato i gdzie są wieże.
Takie same babole jak w Battlestation Midway. Tam Yamato sterowało się jak motorówką:) widać było wrogie okręty przez lornetkę ale potężne działa Yamato nie mogły trafić bo poprostu nie widziały wroga:)
Wniosek jeden.Seria dla dzieciaków które łykną każdego babola.Na miano dobrej gry to coś na pewno nie zasługuje i długo chyba trzeba będzie poczekać aż ktoś zrobi coś naprawdę dopracowanego.Ubi Soft tak jak Eidos to zwykli dyletanci pazerni na kasę.I tyle w temacie.
Yamashita -->
mistrzu ... a jakim to okretem schodzisz na glebokosc 160m? Balao? 400 stop granica bezpiecznego zanurzenia (100 stop wieksza od Gato ze wzgledu na wykorzystanie innego rodzaju stali przy budowie, w realu schodzily na 500 i wiecej ale bylo to nieslychane ryzyko i znamy niewiele takich przypadkow - co prawda nawet przy okretach z jeszcze nitowanym kadlubem :) - nie jest to bezpieczne gdy wrog Ciebie namierzyl wczesniej:)
1 stopa = 30,48 centymetra
400 stop = 121,92 metra
500 stop = 152,4 metra
nie spotkalem sie nigdy w SH4 z takim przypadkiem jaki opisujesz (zeby bg wystrzelona/zrzucona 2-3 sec wczesniej zatopila okret na maxymalnym zanurzeniu )
grasz z modami? bez nich gra nie ma sensu i fakt - wtedy to gra dla dzieci. Oczywiscie zakladam ze masz wersje 1.5 gry a nie inna? W przeciwnym razie oceniasz tak naprawde "beta wersje gry" :)
Yamato - ale masz swiadomosc ze okret ten nie zostal zatopiony przez op. USN a samoloty z TF58 (coz z 12 torped i 10 bomb - mozna sprawdzic - wszystkie ciosy lub wiekszosc w jedna burte)?
Jasne - SHIV nie symuluje uszkodzen realnych - takie znalazlem jedynie w Rise of Flight (gdybys chcial polatac zamiast poplywac - no i w Wielkiej Wojnie a nie IIWS :) jednak gwarantuje - z modelu uszkodzen w Rise of Flight bedziesz zadowolony jak w zadnej innej grze typu sim:)
Nie wiem jak długo, ale gra jest do ściągnięcia ze strony producenta. Cała wersja 8,6 GB. https://riseofflight.com
czesc wie ktos jak pobrac przez neta ta gre?>?
Mam wersje z CD-Action Silent Hunter 4 Gold 1.5 [PL] i moja wersja gry nie posiada opisów urządzeń/torped/broni... w trybie kariery podczas ulepszania statku. Jedynie co w okienku pisze to Mark10Info i Mark10Notes lub okienko jest puste, to samo z radarami, działkami, sonarami itp.
Doceniam stopień rozbudowania tego symulatora, ale niestety jest on przeznaczony tylko dla fanatyków łodzi podwodnych, kompletni laicy nie mają tu czego szukać i nie pomagają nawet dostępne w grze misje treningowe.