System Shock 2
Instrukcja jak grać w wersje GOG z 29 modami wraz z spolszczeniem.
Linki do plików SS2Tool, Blue Mod Manager, do paczki modów i dokładniejszy opis krok po kroku mamy tutaj.
https://lowcygier.pl/forum/viewtopic.php?f=11&t=6379
1) Instalujemy grę w folderze innym niż c:\Programfiles\
2) Odpalamy grę przynajmniej raz i ustawiamy odpowiednią rozdzielczość w opcjach
3) Instalujemy patcha SS2Tool- przygotowuje grę do obsługi modów, zawiera w sobie patch 2.4
4) Mod managera Blue Mod Manager 1.10 wypakowujemy do głównego katalogu gry
5) SS2ModPack rozpakowujemy w głównym katalogu i podmieniamy (mody znajdą się w kat. DMM)
6) Odpalamy Blue Mod Manager 1.10 i aktywujemy mody po kolei - "Activate" wg. listy z linku.
Na koniec zapis i exit.
7) Po pierwszym odpaleniu gry z mod managera później możemy włączać grę ze skrótu SS2.exe,
bo mody będą aktywne
Klasyka i jeden z najwybitniejszych survival horrorów jakie kiedykolwiek powstały. Klimat w tej grze po prostu miażdży. Zbudowany na silniku równie kultowego Thief, a jednak gra jest zupełnie inna. Mimo to ich cechą wspólną jest osobliwy klimat i atmosfera grozy, jakiej nie znajdzie się w żadnej innej grze.
Jako fan horroru muszę polecić ten tytuł każdemu. Kto dodatkowo lubi klimaty science fiction powinien bez problemu wchłonąć tę grę bez problemu nawet dziś (tak jak ja), po niemal 20 latach od premiery. A kto jeszcze do tego wszystkiego jara się cyberpunkiem - ok, ktoś taki na pewno już System Shock 2 grał.
Nie odnotowałem minusów w tej grze. Może i wkurzał trochę respawn przeciwników, ale poza tym? Nic. Plusów z kolei jest cała masa. Atmosfera jest niepokojąca - nieustannie czuje się oddech przeciwnika na skórze w wyjątkowo paskudnych, wręcz odpychających lokacjach (w dalszych etapach ciężko już znaleźć nieskażoną jakimś paskudztwem miejscówkę). Czuć ogólne zepsucie, degenerację i ogólnie nadchodzącą apokalipsę... Mówiąc szczerze takiego niepokoju i martwienia się o stan zdrowia swojego bohatera czy też równie bolesnego braku amunicji nie zaznałem jeszcze w żadnej innej grze. System Shock 2 do najłatwiejszych nie należy i niekiedy naprawdę trzeba się natrudzić. Co godne odnotowania, walkę warto zawsze przemyśleć (szczególnie pod względem rodzaju użytej broni i amunicji - warto częściej stosować tryb oszczędzania tychże).
Mamy tutaj całą maść wszelkiego rodzaju ustrojstwa z którym trzeba walczyć. Cyberpunkowy klimat jest tutaj genialny. Gracz ma okazję testować ogromną ilość różnego rodzaju broni, amunicji, implantów, pancerzu, wspomagaczy i można by tak wymieniać... w ciągu gry będzie nam dane poznać tyle różnych itemów, że nawet trudno o skorzystanie ze wszystkich z nich - tym bardziej, że to od nas zależy w jakim kierunku będziemy chcieć rozwijać naszą postać. Dodatkowo możemy bronie modyfikować, naprawiać, a niezidentyfikowane obiekty badać, by móc poznać ich właściwości i lepiej rozprawiać się z poznanymi dotychczas wrogami. Ale czy będziemy mogli to robić zależy od umiejętności, na jakie postawimy. I tak oto ta gra wymaga sporo myślenia taktycznego - tutaj wszystko od czegoś zależy. Gracz może ukończyć grę idąc kilkoma zupełnie różnymi drogami rozwoju. Kto by pomyślał, że gra z 99 roku będzie aż tak rewolucyjna. Na pewno stanowiła podwaliny dla wielu późniejszych tytułów, o Bioshocku rzecz jasna nie wspominając.
To nie wszystko jeśli chodzi o plusy. Fabuła wciąga od początku, a i kończy się zacnie. Zresztą Shodan to niewątpliwie jedna z najbardziej przerażających postaci w grach ever i nawet ze względu na samo to warto tę grę przetestować. To, co autorzy powyczyniali z jej modulacją głosu i całą tą otoczką... coś pięknego. Dodajmy jeszcze fantastyczną, cyberpunkową muzykę budującą świetny, psychodeliczny i przerażający nastrój i mamy jedną z najlepszych gier, w jakie kiedykolwiek grałem.
Najbardziej wciagajaca gra w ktora gralem !!!!
Jezeli ktos zacznie grac tygodniowy odlot gwarantowany !!!
polecam nocną nasiadówę - zgaszone światło, słuchawki na uszach - dopiero w takich warunkach widać całe piękno tej gry :)
Kacperczak chcesz sie przyczynic do zawalu serca u grajacych ludzi:)) Znam osoby, ktore mogly grac w te gre tylko pol godz. a potem przerwa. I zamiast sluchawek mozna polecic zestaw glosnikow ac3 doskonale wrazenia. Ciekawe czy wiecie, ze wyszedl patch do tej gry umozliwiajacy gre prze IP
Wspaniala gra jej poprzednicza rowniez.
> Znam osoby, ktore mogly grac w te gre tylko pol godz. a potem przerwa.
na przykład JA :)))
co nie zmienia faktu, że podany przezemnie sposób grania zapewnia najsilniejsze przeżycia (o ile nie zgony ;P)
Kacperczak - niestey, musze sie z Toba zgodzic ! :))
Im the oNE OF THE MANY !!!!!!
Ulubiona bron: Assault Rifle
Status: Marine
Profil psychologiczny: ... brak (obiekt nie testowalny)
Profil psioniczny: mierny, z wyraznym brakiem wyczucia i wczesniejszego rozpoznania potrzeb.
Uwagi: Paranoik, ze sklonnosciami do otwierania ognia w kierunku najlzejszego szmeru. Opcja najgorsza z mozliwych. Odpowiedzi na pytania o alienacje: "Fu... Better death, then alien !" . Wnioski: Odwolac ze sluzby, zaraz po powrocie "Von Braun" do stacji macierzystej.
YeS, WE arE THe opp oooopppTION... JOIN join JoIN us .... We Aare THE ONE, We are the MMMMMany ... Cooome come COME !! BE ONE of US !!
.... hmmm .... rather ...nope :)
Czemu na GO nie ma dema SS2? Lepiej to naprawcie, bo gra jest na drugim miejscu w TOP TENIE wszechczasów.
Czemu na GO nie ma dema SS2? Lepiej to naprawcie, bo gra jest na drugim miejscu w TOP TENIE wszechczasów.
to all --> witam wszystkich i podzielam zachwyt na gra, dla mnie wprawdzie Thiefy 1 i 2 (przy okazji zapraszam na watek "thief - Garett, moje drugie imie") zawsze sa na pierwszym miejscu, ale inteligentnych gier fpp nigdy dosc
Ta gra to odlot !!!!
Po prostu...
SS2 to jedna z najlepszych gier w jakie grałem :-) I pewnie jeszcze kiedyś zagram :-)
System Shock 2 sprawił, że nie miałem ochoty na nic innego tylko grać, grać, grać. Przeszedłem grę w tydzień, normalnie chodząc na wykłady i zajęcia, przesiadując przed kompem do 4:00 nad ranem i śpiąc po 5-6 godzin dziennie. Teraz jest jeszcze gorzej, :) Właśnie kończę grę na hard, zaraz potem zacznę pewnie na impossible, a tak w ogóle to godzinami przesiaduję na forum TTLG.com gadając jak nie o Thiefie to o SS2. Chyba jestem uzależniony, :)
To ja mam w takim ukladzie pytanko.
SS2 jest jedyna gra, ktorej nie przeszlam do konca i wnerwia mnie to okrutnie. Wrrrr...
Otoz dotarlam do mozgu The Many na Rickenbakerze, rozwalilam latajace wokol niego gwiazdki i... nic. :-(
Probowalam uzyc wszystkie, posiadane rodzaje broni, atak psi i qrka wodna bez zadnego efektu. Wiem, ze to juz prawie sama koncowka gry, a ja nijak nie potrafie sie ruszyc do przodu. Czy ktos wie o co chodzi?
spatchuj grę i przejdź ten etap raz jeszcze - to błąd w grze ;(
GRA JEST WIELKA PRZEZ DUŻE W.WEŹ 8-LETNI URLOP I GRAJ!
A wiecie ze gra jest na silniku Thief'a ? w pewnym momencie programisci mieli klopoty z malpami atakujacymi niewidzialnymi mieczami, hihihi...
a tak a propos - gdzie mozna znalesc ten path ? Bo tak sie sklada ze mam ten sam problem....
Problem jak problem, ale rozwalenie THE MANY nie jest końcówką... oooj nie jest :) Czeka jeszcze trochę gry, bo gdy nie ma już zagrożenia ze strony 'Wszechmyśli' to Suka nabiera ochoty do zabawy :)))))
"Toomy... What's the matter, LOVER... ? Don't You like my new looks ?"
skoro wskoczył na górę wątek związany z LGS...
Przed chwilą wystartowała oficjalna stronka T3 :)) na razie puściuchna, ale pewnie już niedługo...
No proszę :) Nie mogę się już doczekać tego rarytaska... tak samo jak Deus Ex'a 2... nie oderwę się pewnie od kompa przez długie tygodnie :)))))
PS. Słyszał może ktoś cokolwiek o ewentualnym System Shock 3? :)))))))))))))))
szkoda, a może dobrze! że gra została zaprojektowana do singla, grałem z kolesiem w multi i totalna porażka - za wąskie przestrzenie, żeby skutecznie się wspierać, naprawdę żadna zabawa, te korytarze, ta muzyka, ten nastrój - to trzeba konteplowac w samotności, w nocy ze słuchawkami na uszach ;)))
Dzisiaj znów sobie ją zainstaluję (SS2)
Gra jest wielka, ten klimat, te ciągłe poczucie niepewnosci!!!!!SS2 Rulezzzzzzzzz!!!!!!
No i to zakonczenie - "Tommy What's the matter, LOVER ? Don't You like my new looks ?"
SHODAN RZADZI!!!!
Ilekroć ktoś założy wątek o System Shock 2 - zwsze jest sporo chętnych by się dopisać :) To tylko świadczy o klasie gry.
Ze swojej strony żałuję, że różne modki mające poprawiać grafikę w grze - nie zostały do w pełni dokończone... To że gra rządzi - nie podlega dyskusji.
Gra jest po prostu wielka przez duże "W". Idziesz wszędzie cichutko a tu nagle za plecami JOIN US!!!!!!! i kolo z kluczem leci na ciebie :D boskie, dałem w to zagrać żonie, jak podskoczyła na krześle to myślałem że przez cały dzień nie przestanę się śmiać :D!!
He, he - ja na początku śmiałem się jak ktoś pisał że gra potrafi naprawdę przestraszyć. Skończyło się na tym że bywało że zwyczajnie bałem się wejść do jakiegoś pomieszczenia albo maniakalnie uciekałem do początkowego obszaru by chwilkę odsapnąć/rozwinąć postać.
Nie wspominając jak siedząc w jakimś magazynku z zapałem układałem sobie przedmioty aż tu nagle... ktoś mnie znalazł :P
Mnie denerwowalo to ze potworki RESPAWN'owaly sie przy zmianie poziomu (lubie "wyczyscic level') :P
temp2 ---> Z jednej strony masz rację, z drugiej - absolutnie nie. Bez respawnu gra traci klimat ciągłego zagrożenia i przestaje już straszyć tak intensywnie.
BTW, respawn można wyłączyć.
Jedna z najlepszych gier w jakie grałem. Polecam zabawę na Cooperative :)
Piękna gra gdzie żeby zobaczyć statystyki czy coś w inwentarzu lepiej upewnić się że ma się ścianę za plecami. Klimat nie do pobicia. Czasem próbuje się go nieudolnie kopiować - jak w Doom III.
Jeśli przyszłoby do układania Hall of Fame to gra ma u mnie stałe miejsce.
edit
respawn można wyłączyć
Ale to już nie to samo. Akurat tutaj respawn pasuje.
Ja tą gierę za parę godzin przetestuję i mam nadzieję że będe się bał równie mocno jak podczas gry w AvP2 gdzie grając marines mało co nie zrobiłem kupy w gacie uwielbiam gry z mocnym schizującym klimatem
Gralem dwa razy. Grafika sie nice zestarzala niestety (a kiedys byla wypasiona) ale sa mody ktore ja poprawiaja.
Gierka wydzwoniasta.
Tak, trzeba ściągnąć odpowiedniego patcha.
www.brave.net.nz/shock2_xp_2000_fix.zip
a skąd mam ściągnąć ? macie jakieś adresy stron bo szukałem na google i nic nie ma
Dzięki już ściągam
Piekna gra. Czy ktos moze mipowiedziec gdzie jest dr watts bo szukam i szukam i nic
szuwar0001, ten kolo co ma miec haslo do tego panelu na decku med-sci? W czesci medycznej znajdziesz karte kodowa, ktorej uzywasz w tej samej sekcji, tam w jednym z pokojow na dole znajdujesz.. hm, karte albo kolejnego loga (juz nie jestem pewien) wtedy wracasz do sci i idziesz do czesci, w do ktorej od poczatku nie mogles sie dostac (drzwi przy replikatorze), tam idziesz przed siebie i znajdujesz go umierajacego, da ci loga z kodem.
ronn --> wszystkie gierki.
NBK --> Musi byc jakis blad w grze. Posiadalem Hack Skilla - 6, udalo mi sie wiec zlamac game player'a, ale nie mialem wszystkich gier dostepnych..
"back door access granted"
Od dawna chcę zagrać w System Shock 2 (już 2 razy ściągnąłem ją z internetu).Niestety już pochwili
grania,tzn. w czasie treningu ,ta zawiesza się (obraz staje,dżwięk miele jedno i to samo) i zabawa skończona.Posiadam Intel Pentium 4,procesor 2,5 GHz,512 RAM,directX 9.0c.Za wszelkie podpowiedzi i pomoc, o którą serdecznie proszę- z góry dziękuję.
mat1368--> niestety gra sprawia problemy pod XP. na jednych kompach chodzi bez problemwo ( u mnie) a na innych niestety sprawia problemu. ewentualnie sprobuj wgrac starsze setrowniki do kart graficznej i starsza wersje DX,a le nie mam pojecia czy pomoze, oczywsice przeinstaluj tez gre i poszukaj jakis patchy moze sa.
Patche na pewno nie pomoga - mam dokladnie ten sam problem, chcialem odswiezyc sobie pamiec o SS2, tym bardziej ze niedawno czytalem tu na GOL'u o modach poprawiajacych np. rozdzielczosc tekstur. Sciagnalem zpatchowana wersje z Underdogs'ow ...i mam dokladnie to samo co Kolega - zwiecha na poczatku treningu :-/
Tu znajdziecie odpowiedzi na Wasze pytania :
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=69958
może to :
http://www.brave.net.nz/shock2_xp_2000_fix.zip
obawiam sie ze z w FAQ'u z 1 post'a tego nie ma, zapowiada sie wiec sporo czytania przez wszystkie te kilkadziesiat stron postow. Mam nadzieje, ze bedzie warto.
Ronn >> dzieki! :)
Ronn, ze w SS2 warto grac to wiem, bo gralem w nia dawno temu i do dzis pamietam ze napedzila mi niezlego stracha - zastanawialem sie czy warto czytac te kilkadziesiat stron, bo odpowiedzi moglo by tam nie byc ;)
Tak czy siak, najpierw obadam podany przez Ciebie plik, potem ew. wroce do lektury.
Eh jak zrobic zeby SS2 dzialał na Xp? sciagnalem DOSboxa bo podobno miało to pomoc ale nie mam pojecia jak to działa. co moge zrobic?
Ronn - niestety podany przez Ciebie xp-fix nie wspolgra z wersja SS z underdogs'ow - wersja z tej strony jest "no cd", a plik z fix'a znow wola o plyte. Szkoda.
Poprobuje jeszcze z jakimis no-cd z gamecopyworld...
Gram w SS2 od ośmiu lat. Znam ją na pamięć. I cały czas do niej wracam. Jest niesamowita pod każdym względem. Dziękuję Tym co ją stworzyli. Naprawdę wielkie dzięki!
Teraz można dostać SS2 naprawdę tanio, polecam bo warto mieć tę grę w swojej kolekcji. Prawdziwy hit.
Nie znam lepszej gry! Osiem lat w nią gram. I zawsze jest mi dobrze.
Ale syf ludzie jak możecie w to grać totalny chał!!!!!!!!!!!!!!!!!! to jest najgorszy syf jaki mogl wyjsc na PC widzialem lepsze gry od tej!!!!!!!!!!!!
Syf syf syf i jeszcze raz syf!
Jak w 1994 roku grałem w SS1 jeszcze jako młody nastolatek, to tylko i wyłącznie w dzień kiedy było jasno :-). Była to gra która najbardziej wpłynęła na moją psychikę. Pewnie wiele z osób tutaj się wypowiadających nie grało w pierwszą część tej wspaniałej gry (mogę się mylić ale podejrzewam że nie), a szkoda bo wg mnie była lepsza od dwójki choć dwójka i tak jest jedną z lepszych gier w jakie grałem. Poza tym bardzo dużo jest nawiązań w SS2 do SS1 i miło się gra w dwójkę i wspomina czasy jedynki...niedawno próbowałem zagrać w jedynkę, ale w dobie takiego postępu wracanie do gier w rozdzielczosci 320x240 (choc SS1 pozniej miał wersje 640x480) jest wielkim nieporozumieniem w szczególności ze kiedyś sie grało na monitorach 15' , a teraz jak sie wlączy gre w 320x240 na monitorze 22' to wiecie jak to wygląda...Odnośnie porównania SS z AvsP, moze i ta druga jest bardziej straszna...ale w tej grze jest tylko strach i nic więcej, a w SS jest niesamowita fabuła, zagadki no i klimat... nie ma co porównywać nawet. Dla mnie osobiście System Shock jest narazie najlepszą grą w jaką grałem od 1994 roku i narazie nic nie wskazuje na to zeby sie to miało zmienić. Bardzo chciałbym się doczekać "trójki".....pozdro dla wszystkich fanów SS. N/A
E tam. W system shocka 1 mozna spokojnie grac i teraz. Wersja highres puszczona w dosboxie przez filtry graficzne daje rade. A trojki wolalbym nie widziec - tym bardziej, ze plotka glosi iz EA cos tam tworzy. Wiadomo, ze nikt ze starej ekipy tam nie pracuje.
To moze powiesz mi dokladnie co i jak ustawiasz zeby pograc w SS1? i jeszcze jedno jak ostatnio to uruchamialem to mialem problem z dzwiękiem...gneralnie jak teraz sie puszcza gry dosowskie pod winshitem to jest problem z głosem....thx
Od jakiegoś czasu gram z kumplami na Cooperative. SUPER zabawa:)
Jak kolega wyżej - gram w System Shocka 2 już osiem lat, zazwyczaj z rocznymi przerwami - Cały czas mnie cholernie ciągnie do tej gry - jest tak niepowtarzalna klimatycznie i odziałująca na psychikę, że szok ! :)
System Shock 1 też jest świetną grą - ale imo to dwójka jest bardziej sugestywna i klimatyczna :)
Tymbardziej czekam na to co wymodzili panowie z Irrational w Bioshocku :)
Własnie przeszedlem gre, grałem Marines i świetnie było, super klimat, super muzyka, grafika tez wporzo(ja taka bardzo lubie), gra bardzo mnie wciagnela, gralem chyba dobry tydzien i mialem ostatni save prawie 20h czyli pewnie z 25h poswiecilem na to ;] , gra nie pozwalala odejsc od monitora, straszna nie byla tak bardzo jak to zapewniali ale moze keidys tak, cienie i dziewczynka w FEAR bardziej mnie strasza niz takie odglosy, sa przerazajace i schizowe ale mnie nie przerazaly tylko wciagaly w ta gre(wciaz slysze glosy The Many i Shodan ;p),przestaszylem sie tylko troche jak Shodan sie pojawia pierwszy raz i koncowa walka troche ciarek powoduje a tak to wporzo, nie podobaly mi sie tylko modele postaci ludzkich( w filmiku i twarze trupów ale czego chciec od tak starej gry :) i co do fabuły, opowiadana jest drogą mailową, prawie zadnych filmikow i dialogow, to nie to samo co Deus Ex, jednak i tak wciaga mocno, klimat, klimat, klimat :] i muzyka w czasie akcji(takie DNB) :D, POLECAM! tym co maja odwage zagrac w 8 letnia gre(gra jest bardzo trudna i nie dla wszystkich), dawno mnie zadna tak nie wciagnela, bo dzis tylko grafika jest, ja wole natomiast taka jak ta czy z Deus Ex, Thief'a lub Fallout'a, jeszcze raz POLECAM!!! :)
Aha i jeszcze ten klimat(hehe ;p)wyobcowania na 'nawiedzonym' statku a przez kogo lub przez co nie powiem, sami zagrajcie ;]
Gra jest super, jestem na trzecim piętrze i mam za sobą 6 godzin, a to chyba dopiero początek :)
Gram zawsze po zmierzchu ze słuchawkami na uszach, żeby osiągnąć maksymalny efekt. Skakanie co chwila na krześle gwarantowane :)
gra jest fajna ale w dzisiejszych czasach juz nie przestraszy, teraz straszyc moze np. bioshock i resident evil 4 bo stalker mnie juz nie przestraszyl ( a mam dopiero 13 lat)
a mam dopiero 13 lat
to się daje wyczytać z tych pierdół, które wypisałeś, nawet nie musiałes dopisywać tej informacji. :P
wolkov zamknij dupe bo cie zerzne
zjeb to twoj stary a ty zamknij paszcze bo ci naszcze i jeszcze jedno masz fryz jak felix z klanu
BARDZO stara ale i tak BARDZO fajna gra.
Gra prezentuje się fajnie zwłaszcza że jestem fanem FPS'ów i RPG'ów.
Za sekundę ściągnę z neta ale mam jedno pytanie:
Czy można dostać przy graniu zawału serca :) bo nie chce wylądować w szpitalu! już 5 razy byłem i nie chce jeszcze raz :P
Ty złodzieju! Ściągasz podróbki...
Co do gry to megawypasiona i do dziś dnia grając w nią trzęsę portkami xD
świetna gra najlepszy horror ktory kiedykolwiek widzialem
niektore gry probowały kopiować ten niepowtarzalny klimat ale im sie nie udało (m.in. doom 3)
świetna ,klimatyczna strzelanka z elementami rpg ,jedna z nieliczych (obok deus ex,doom3 i planescape torment i falloutów) w które zdarza mi się zagrać po latach
świetna gra najlepszy horror ktory kiedykolwiek widzialem
do dziś dnia grając w nią trzęsę portkami xD
faktycznie czasem straszy, zwlaszcza pierwsze zainfekowane zombiaki(jeden mi raz sie pojawil zaraz przed twarza jak sie obóciłem), pozniej tez niektore rzeczy, jednak najbardziej sie przestraszylem gdy pierwszy raz pojawia sie Shodan, az mi ciarki przeszly a tak to moze ciut koncówka jeszcze, najstraszniejsza nie jest, Thief 1 na moje jest gorszy
Zajebista
Super gierka grozy i przygody straszne sa zmutowane malpy
Mnie najbardziej przerażały Midwife :)
super gierka dla tych co lubią się bać
Mam do was pytania
1.Jaką "klasą" postaci najlepiej sie gra ?
2.I czy jest jakaś różnica gdy np. atakuję kogoś PSI i sie mi pokazuje tak jakby wskaźnik i w odpowiednim momencie czeba go nacisnoć więc czy nie trafienie w odpowiedni czas czymś grozi bo jak nie wymierzę lub trafiam to nie widzem żadnej różnicy .
Może mi ktoś pomóc mam problem jestem na pokładzie Command i zdobyłem klucz OPS Override Acces card przeszukałem całą mape i nie wiem jak dostać do centrum rozkazów OPS
mnie od paru dni nachodzi ochota zagrac ponownie w SS2 :) zwłaszcza przez muzyke i klimat
Surkatka --> ściagnij sobie spolszczenie do gry, ja grałem ze spolszczonymi wszystkimi komunikatami i własciwie prawie wszystkim oprócz tekstur i czytaj oraz szukaj wszystkich wiadomosci/komunikaty bo to wiele pomaga
Komornik --> ja grałem Marines i głownie strzelałem a potem zadawałem pytania i tak mi własnie odpowiada :]
Gierka jest genialna. Właśnie gram z bratem przez LAN'a , dzięki czemu gra jest jeszcze bardziej wciągająca!
Bardzo polecam!!!!
Gęsty klimat, spora grywalność i całkiem znośna fabuła... to co zapamiętałem z ss2... choć wolę pierwszą część... 7,5/10.
własmie przed chwiła przeszłem tą zajefajną gre
Super gra do której wracam co roku. Mimo trochę starej grafiki nadal można świetnie się
bawić. Nadal wywołuje strach gdy się w nią gra. Sam kiedyś grając o 2 w nocy zaliczyłem
wysoki podskok na krześle gdy zaatakował mnie od tyłu zombi. To taka gra, która nigdy się nie starzeje.
Do gry jest kilka ulepszeń jak poprawione lepszej jakości tekstury, w sieci można też znaleźć
nieoficjalną polską lokalizację.
Poza tym są do niej znakomite misje stworzone przez fanów, niejednokrotnie tak samo obszerne
jak sam gra. Polecam zajrzeć na stronę: http://www.zinkchristine.de/.
Pozdrawiam i życzę emocjonującego grania.
gra genialna , zdecydowanie jeden z najlepszych FPS-ów w historii gier
Gra genialna pierwszy raz grałem seriami po pół godziny za strasznie było i bardzo trudno. Gra zajęła mi ponad 20 godzin drugi raz przeszedłem w 18 godzin. Polecam po troche z każdej broni prócz egzotic + repair, modify, mainetance, endurance, strenght lub totalnie pakować cechy w PSI, oraz Strenght Endurance. Gra straszna może wywołać kłopoty ze snem, koszmary, silny stres, warto grać.
tak bardzo az nie straszy zeby miec zaburzenia snu ale pojawienie sie pierwszy raz Shodan to masakra :D
[71]
pomimo swojego wieku nadal jest to NAJLEPSZA gra tego typu (razem z Deus Ex) w jaką miałem okazje grać. NIEDOŚCIGNIONY WZÓR
Gierka wspaniała. Nawet ostatnio grałem z bratem w COOP'a w SS2.
Ciekawe, czy wyjdzie kiedyś kolejna część lub nowa wersja jedynki. Nowy engine i grafika, new wypas ;)
Świetna gra o powalającym klimacie, mogliby kontynuacje zrobić
Kiedyś grałem tylko na chwile, ale to była dopiero CHWILA ;)! Szkoda że nie można gry normalnie kupić w sklepie z dobrym wydaniem (polskie napisy przede wszystkim). Jest to gra która mnie na serio wystraszyła (musiałem robić pauzy aby się ogarnąć XD), ten klimat i dźwięk. Nie wiem jak wy ale według mnie SS2 ma słabą grafikę, nawet jak na te czasy (chciałem znaleźć moda do niego ale był niedostępny :(), gra ma grafę jak Quake 2 który jest starszy o 2 lata :P.
Jedna z najlepszych gier. Grałem już w pierwszą część i uważam, że żadna gra nie wyprzedziła tak czasów jak System Shock. Do tej pory mogą one rywalizować pod względem fabuły, atmosfery, grywalności z dzisiejszymi produkcjami. Były jakiś wzmianki o trzeciej części, ale coś ucichło. Może producenci boją się, że im się nie uda i zniszczą legendę poprzedników :)
Trzecia część ? Nieoficjalnie to Bioshock :P
BTW. Gierka rewelacyjna, gra-legenda. 10/10
Jakoś tak się złożyło, że w SS nie grałem - ani w 1 cz. ani w 2.
Bardzo cenię jednak gry z takim klimatem, więc moje pytanie brzmi:
zagrać, czy może sobie już odpuścić z uwagi na lekki out-of-date? :)
I czy to nie jest tak, że gra jest tak zachwalana, bo graliście w nią dawno dawno temu... gdy było podówczas najlepszą z najlepszych...
A gdybyście wtedy nie grali, to ciekawe, czy teraz też byście ją tak wysoko cenili?
Przekonajcie mnie, bo jeszcze się waham...:)
Tak, dalej pewnie wiekszosc by tak zrobila. Seria System Shock jest jedna z najlepszych (wg mnie najlepsza) seria w dziejach gier komputerowych. Nie dalej niz miesiac temu skonczylem po raz n-ty pierwsza czesc, wiec druga jest tym bardziej strawna.
dia8el --> nawet sie specjalnie nie zastanawiaj nad tym czy zagrac w SS 2 czy nie, po prostu bierz w ciemno, z tego co pamietam (ostatni raz w SS gralem chyba 2 lata temu) istnieje latka poprawiajaca jakosc grafiki (ale glowy sobie za to nie dam uciac) no i oczywiscie nich ci do glowy nie przychodzi odpalac latke blokujaca respawn wrogow bo to zabije cala przyjemnosc grania
mam nadzieje ze nie zlamie regulaminu
tu masz link do strony z patchami http://www.gnomeslair.com/2007/03/system-shock-2-2k7.html
dia8el -> Fakt gra nie jest młoda i większość z nas zachwala ją gdyż graliśmy w ten tytuł w momencie kiedy był to hit ... ale gra jest tak skonstruowana że mimo ubytku czasu gra się w nią bardzo dobrze i naprawdę potrafi wciągnąć tym bardziej jeśli grafika ma dla ciebie drugorzędne znaczenie :) po za tym zawsze możesz sobie zainstalować jednego z kilku dostępnych modów które dość znacząco poprawiają rozdzielczość tekstur i złożoność modeli. Od momentu wejścia gry na rynek powstało wiele scen moderskich i do tej pory ciągle coś nowego wychodzi polecam stronkę
dia8bel-> Po tylu rekomendacjach pewnie i tak już zagrasz, ale ja jeszcze dodam od siebie, że klimat w serii jest znacznie gęstszy niż w takim Dead Space czy Bioshock'u i to o całą milę.
:D
No to dziękuje Wam bardzo za dodatkową rekomendację. Zagram na 100% i z pewnością dopiszę potem o moich wrażeniach.
Jeszcze jedno: domyślam się, że NIE, ale czy Waszym zdaniem musze przejść cz.1, żeby cz.2 bardziej mi się podobała, czy nie ma takiej konieczności... Chodzi mi o jakieś smaczki fabularne i np tematy, których nie zrozumiem zaczynając od razu od 2-ki...
Mam zamiar zagrać tylko powiedzcie mi czy najpierw powinienem zagrać w w jedynkę, a dopiero potem w dwójkę czy obrazu zagrać w dwójeczkę???
Jedynka wg mnie jest lepsza niz dwojka :) Wiadomo, graficznie odstaje ale klimat jest nie do pobicia.
Jeśli nie zrazicie się leciwą grafiką i topornym sterowaniem, to jak najbardziej zagrajcie najpierw w jedynkę. Dwójka jest bezpośrednią kontynuacją historii i jest ściśle powiązana fabularnie, choć (co jest zaletą) w dość zaskakujący sposób. Róznią się jednak klimatem - pierwsza odsłona to cyberpunkowy thriller, druga bardziej już podjeżdża horrorem. A właściwie nie tyle podjeżdża, co śmierdzi bardzo mocno i wspaniale ;)
skąd ją sciągnąć
Witam wszytskich:) Jestem wielkim fanem takich gier, czekalem kilka lat zeby w to pograc i wrescie gra wpadla mi w rece. Ale niestety mam jako SO mam XP, i gra zacina mi sie na samym poczatku. Zeby w nia pograc musze zainstalowac jakiegos starszego Windowsa?
Wrzuć patcha. Jeśli nie pomoże, to musisz poszukać jeszcze dodatkowego, który umożliwia grę na wielojajowym procesorze.
Mógłbyś podrzucic odpowiednie patche? Byłbym mega wdzieczny.
Jak masz dwurdzeniowy procesor, to musisz wyłączyć 1 rdzeń grając w SS2. W menedżerze zadań szukasz procesu od gry i drugim przyciskiem klikasz "ustaw koligację", a potem odhaczasz któreś CPU. A co do patchy i problemów z System Shockiem 2 i jeszcze serią Thief, polecam forum TTLG, praktycznie każdy problem z tymi grami jest opisany razem z rozwiązaniem.
Włączyc mam go tak samo?
Nie musisz go wlaczac - bedzie wylaczony tylko w tej jednej sesji podczas gry, po jej wylaczeniu wszystko wraca do normy.
Wyłączenie jednego jądra procesora zalatwilo sprawe. Wielkie dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Sa jakies w miare dobre spolszczenia do tej gry?
Móglby ktos podrzucic poradnik do gry?
To jest absolutnie najstraszniejsza gra świata. W sumie to grałem w nią tylko 4 godziny, bo dalej po prostu nie wytrzymałem, teraz zmiana kompa, więc raczej nie pogram, jednakże niedługo spróbuję ją ukończyć, bo gra jest absolutnie genialna. Arcydzieło i najstraszniejsza gra jaką kiedykolwiek zrobiono, klimat jest nie do opisania. I jeszcze ta muzyka, ahh, nie da się tego opisać, trzeba zagrać!
Wczoraj pierwszy raz zagrałem w tą gierkę i nie wiem czy ostatni. Ale nie dlatego że gra mi się nie podoba - przeciwnie to cudo, klimat, muza i napięcie jakie gra wnosi po prostu miodzio. Ale niestety to gra nie na moje nerwy:P Nie spodziewałem się że taka stara gra potrafi przestraszyć bardziej niż współczesne produkcje. Od pierwszego spodkania z mutantem co chwilę podskakiwałem na krześle czy to jakiś wybuch czy kolejne mutanty no nie mogłem wytrzymać grałem tylko godzinę. Nawet grajac w Dead space czy Dooma 3 nie miałem takiego napięcia. Gra jest cudowna prawdziwy klasyk. Gra dla tych co mają tylko nerwy ze stali. Bezapelacyjnie 10/10
Ciekawe, kiedy zrobią sequel z prawdziwego zdarzenia? Bioshock to co innego. Z chęcią zwiedził bym jeszcze raz jakiś statek/bazę kosmiczną, szukał przedmiotów, walczył z mutantami i cyborgami-zabójcami, rozwijał swój Uniwersalny Chip Modułowy, wchodził w koalicję ze złym super komputerem, a ostatecznie wykiwał wszystkich i uciekł ostatnią kapsułą ratunkową.
Pierwszy raz ukończyłem tę grę w rok po premierze. Wówczas grałem w nią ogólnie licząc jakieś ze 20 godzin. I tak co jakiś czas wracam do niej. Ostatnio kolejny raz ukończyłem ją jakieś 2 lata temu. A teraz znowu chyba rozpocznę na nowo rozgrywkę w SS2.
Kto nie grał jeszcze to szczerze polecam. W sieci można bez problemu znaleźć spolszczenie i patch-y pozwalające na uruchomienie i bezproblemową rozgrywkę w systemach XP i Vista 32bit. Ne sprawdzałem na 7-ce ale myślę, że w wersji 32 bit nie powinno być problemu z uruchomieniem spatchowanej gry.
Ciekawe czy kiedyś doczekamy się godnego następcy SS2 bo Bioshoc według mnie nie powinien być porównywany z SS2 ponieważ to nie ten klimat i nie ta lokalizacja.
Właśnie zakończyłem swoją, jakże niesamowitą przygodę z System Shock 2 po raz pierwszy. Muszę powiedzieć, że zakończenie było wręcz zabawne jak i sugerujące powstanie kolejnej części. Ale to raczej tylko marzenia, ponieważ o trójce ani widu ani słychu.
Właśnie kończę grę na hard, zaraz potem zacznę pewnie na impossible, a tak w ogóle to godzinami przesiaduję na forum TTLG.com gadając jak nie o Thiefie to o SS2. Chyba jestem uzależniony, :)
Heh kolego ja mam podobnie wiele razy ukończyłem tę grę i wziąłem sie za dodatek pontypoolstation bardzo polecam
dodam tylko, że grając w to pierwszy raz jakieś 3-4 lata temu dosłownie byłem tak przerażony jak chyba nigdy w życiu ani na żadnym filmie i w grze komputerowej. Sama treść i to co ta gra sugerowała tak mi ryło psyche, że nim normalnie zacząłem w to grać musiałem grę przejść 2 razy. Pierwsze spotkanie shodan faktycznie to była masakra że spadłem z krzesła i miałem obawy przed powrotem do tej gry przez 2 dni, ale w końcu tak się wciągnąłem że pomimo gigantycznego strachu szczególnie na pokładzie enginering po 20 godzinach jakoś przeszedłem grę, ale przyznam, że nic nie przeryło mi tak bani jak system shock 2.
W zasadzie wskutek grania w takie tytuły jak unreal 1 czy system shock 2 czy blood rayne odczuwam takie ogromne niedosycenie bo praktycznie żadna nowa gra im nie dorównała i liczę na jeszcze.
Dlaczego już nie robią takich gier ? SYSTEM SHOCK 2 to mistrzostwo świata !
Gra zwala z nóg swoim klimatem, do tego dochodzi świetne udźwiękowienie.
Samo połączenie FPS + RPG wgniatało mnie w fotel na długie godziny - właśnie takie gry lubię.
Oprócz tego można się nieźle przestraszyć + ta niepewność czy gdzieś za rogiem nie czai się hybryda ; )
Chodzi mi o respawn przeciwników, to jak dla mnie duży plus.
Ogólnie fenomenalna gra i jeszcze nie jeden raz ją przejdę choć ten pierwszy moment przechodzenia gry jest najlepszy i najlepiej go pamiętam, najmilej go wspominam ; )
Gorąco polecam, zwłaszcza osobom, które nie biorą grafiki pod uwagę (wiadomo, jest przestarzała).
Mam za sobą ok. 1/3 gry i powiem tak. Uwielbiam w czasach gdy królują Uncharted'y i Crysisy pograć w grę bardzo starą, ale grywalnościowo przebijającą większość współczesnych gier. Taką grą bez wątpienia jest System Shock 2.
Odpaliłem trudny poziom na wstępie i to był dobry krok, bo gra nie jest ani za trudna ani za łatwa. Po ograniu Bioshocka i Deus Ex'a czuję się w tej grze jak ryba w wodzie :D
Rozwój modyfikacji na tysiąc sposobów (na początku się gubiłem) i ciekawa , wręcz przytłaczająca atmosfera to mistrzostwo. Im dalej tym lepiej, a zabawa w kombinowanie na różne sposoby w ulepszeniach i pokonywaniu potworków jest fantastyczna. Trochę przesadzone jest z tym, że ludzie bali się w tą grę grać (bo taka straszna) Na początku owszem, ale po dotarciu na 3 piętro już klimat trochę opada. Ogólnie 90% walki to użycie klucza francuskiego z modyfikacją mocy + ulepszenie na 35% silniejsze ciosy wręcz. Chyba takie combo jest najlepsze na ''zombiaki''
Pytania dla tych co przeszli grę. Mam granaty i nie mogę ich użyć. Pewnie muszę ulepszyć coś? Jaka modyfikacja mocy Psi według was jest najlepsza z każdego poziomu ? Czy warto badać obiekty i specjalnie wracać do magazynu części aby dokończyć proces ?
2 dni temu natknąłem się na tą grę i się właśnie do niej przymierzam. Mam pytanie dotyczące trybu kooperacji. Czym on się różni od gry w single playerze oprócz tego że można grać z drugą osobą? Czy jakieś wątki fabularne lub może samo przejście gry się czymś będzie różnić (klimatem, grywalnością)? Czy aby grac w co-pa wystarczy zwykła podstawka gry czy może trzeba go uruchomić za pomocą moda?
Dobra... powiem tak. Do tej pory żyłem w wielkiej nieświadomości i nie miałem bladego pojęcia o istnieniu gry o nazwie System Shock 2 (pomimo tego że jestem fanem serii Thief – głownie dwóch pierwszych części - , której twórcą między innymi jest to samo studio - Looking Glass Studios - zabawne że dopiero tak naprawdę teraz się o tym dowiedziałem). Z całkowitym przekonaniem mogę stwierdzić, iż jest to druga najlepsza produkcja w jaką dotąd miałem przyjemność zagrać w moim życiu i jaka dotąd powstała. KOSMOS...coś niesamowitego... Wcześniej czytając recenzje i opinie wiedziałem, że to jest dobra gra, ale po instalacji i 2 godzinach spędzonych nad nią przeszła moje najśmielsze oczekiwania. Niespotykany klimat czuć na kilometry. Jeśli ktoś się jeszcze zastanawia nad tym czy ją zainstalować to powiem szczerze: nie ma na co czekać!
Tom20 - granaty to po prostu amunicja do odpowiedniej broni, nie można ich używać osobno.
Co do mocy PSI - zazwyczaj używam ich jako wsparcia, Cyb-Aff z 1 tieru bardzo pomaga w hackowaniu, Kinetic Redirection pozwala pozyskać niedostępne znajdźki, bardzo przydatna jest ładowarka z 3 tieru, pod koniec gry niewidzialność z 4 i teleport z 5. No ale to zależy od stylu gry i sposobu rozwoju postaci.
monster - pograłem trochę w coopa i nie różnił się absolutnie niczym. Po prostu biega się we dwóch. Nie miałem też większych problemów z odpaleniem i synchronizacją, prawdopodobnie zadziała także na najnowszych patchach bez dodatkowych zabiegów. Te ostatnie zresztą, choć nieoficjalne, tylko rozwiązują problemy, nie tworzą nowych.
Super Gra, nawet po mimo upływu tylu lat od premiery pozostaje pierwowzorem który spokojnie dorównuje Half-Life'owi, po za tym świetny Dubbing (angielski). Szkoda, że nie zrobili III części.
Pamiętam, pamiętam, jedna z najlepszych gier FPS. Irrational Games robi gry z duszą, może robią je po 5-7 lat, ale się opłaca czekać, na przykład taki Bioshock powstawał 6 lat! Ale otrzymaliśmy najlepszego FPS na świecie, coś za coś.
Ezrael - no już się zdążyłem przekonać. Razem z kolega - którego również namówiłem do tej gry - przeszliśmy już ją dwa razy w trybie coop. On jest również zachwycony. Za drugim razem przechodziliśmy ją na najbardziej wymaksowanych ustawieniach graficznych, które można uzyskać z pomocą modów. Teraz musimy trochę ochłonąć i za jakiś czas zrobić kolejne podejście – tym razem w 3 osoby. Dziwi mnie to że w dzisiejszych czasach studia gier nie stosują tego typu trybów cooperacyjnych w swoich produkcjach (czyli identyczną kampanie jak dla jednego gracza tyle że dla wielu graczy).
czy próbował ktoś instalować spolszczenie na wersji steam?
Pograł bym w ojczystym jezyku ale nie chce mi spolszczyc
azahriel 666 ---> Spokojnie zainstalowałem i bez problemowo działa, właśnie dziś zacząłem pierwszy raz przechodzić tę grę "Już dawno chciałem ale wtedy kończyło się na tym że wywalało mi jakiś błąd dlatego kupiłem steamową wersję".
Dodam jeszcze że znalazłem fajną stronke z poradami związanymi z działaniem gry. Mi pomogła odpalić EAX w grze, daje linka: http://www.saleck.net/creations/gamefixguides/systemshock2.php
Nie którzy mogą odradzać grę po raz pierwszy w trybie coop ponieważ wtedy niby nie czujemy tak bardzo tego uczucia niepokoju i osamotnienia w grze, dowiadując się że zostaliśmy zdani sami na siebie w przestrzeni wypełnionej przeróżnymi niebezpieczeństwami i przerażającymi mutantami. Ale dla mnie było to również niezwykłe doznanie kiedy wspólnie z kolegą przeczesywaliśmy tereny Von Brauna i odkrywając coraz to większe zasoby gry, napawaliśmy się przy tym ogromem możliwości jakie daje gra i niesamowitym klimatem. Pamiętam że gra zrobiła na nas piorunujące wrażenie. Potrafiliśmy gadać bardzo długi czas między przerwami w rozgrywce o odpowiednim doborze skilli, broniach i o tym jak przejść dany etap. Szkoda że grając drugi raz i każdy kolejny nie przeżywa się tego tak samo jak za pierwszym razem ale i tak na pewno nie jeden raz będziemy sobie tą pozycję odświeżać. Moim zdaniem jest to pozycja obowiązkowa.
No cóż mamy 2014 r. ,a 1 raz w tą grę zagrałem dokładnie pod koniec 1999 :) Niesamowite bo po 14 latach znów zagrałem i przypomniały mi się najlepsze czasy. Gra jak na dzisiejsze standardy jest OK ale klimatu już raczej żadna ze współczesnych gierek nie będzie miała. Stawiam ją na równi z Half L. i HL II oraz dodatkami .
Szkoda, że nie zrobili kontynuacji SS 2 ale obowiązkowo w tej samej grafice bo ja jestem fanem tych starszych silników graficznych . Proste przejrzyste i co najważniejsze grywalne .
Co do rozgrywki to nieźle potrafiła mnie zestresować momentami normalnie jak za czasów dobrych horrorów .
Momentami biła mi nieźle pikawa, a grając w nią 1 raz 14 lat temu to mi zryła beret na całe tygodnie jak pamiętam.
Pomysł na grę jest fenomenalny i te ostanie levele z zakończeniem uważam za mistrzostwo i powinni dostać oscara .
Polecam zagrać każdemu kto lubi takiego typu gry z serii cyberpunk
Możesz spróbować zagrać w Bioshock, może to nie Von Braun ale gra naprawdę daje radę i pracowali przy niej ludzie z System Shock 2.
BTW. Są mody, które znacznie poprawiają grafikę w SS2 i takie tam, warto się tym zainteresować i zagrać jeszcze raz, do tego dołożyć misje stworzone przez fanów, a są 4 naprawdę dobrze wykonane i to przez tą samą grupkę osób (Christine). Mi przejście ich zajęło około 10 godzin więc warto !
Jakby co oto link : https://www.systemshock.org/index.php?board=3.0
Kupiłem zaraz potem, jak wyszło na GOGu. Przedtem nigdy nie było okazji zagrać, a i teraz nie mogę się zebrać. Z opinii widzę, że warto. No nic, trzeba będzie się zmusić (początki w starszych grach, nieogranych za dzieciaka potrafią odstraszać), a może zatrybi :)
Nie potrzebujesz moda, w pliku konfiguracyjnym jest zmienna respawn która można ustawić na 0. Nie mam teraz jak sprawdzić gdzie to było dokładnie, jak nie znajdziesz to potem pomogę.
O ile pamiętam ten mi działał. Ale nie mam pewności, czy nie jest przypisany do konkretnej wersji gry. Możesz spróbować.
https://www.systemshock.org/index.php/topic,81.0.html
Cyniczny Rewolwerowiec [151]
Teraz też nie mam jak sprawdzić, ale jeżeli jest taka możliwość, to nie kłopocz się - poszukam sam (najwyżej jeżeli będę mieć problem, to się odezwę jeszcze raz).
tadek[5] [152]
Mam wersję z GOG.com.
Najpierw spróbuję ten sposób, o którym napisał Cyniczny, a ewentualnie później ten, do którego wrzuciłeś linka.
meelosh [154]
W takim razie nie omieszkam zmienić i tego, bo fakt - to też irytuje (choć nie tak bardzo jak respawn), zwłaszcza, jeśli nie gra się psionikiem.
Dzięki za szybką odpowiedź, panowie!
Jest taka możliwość. Za jednym zamachem warto w tym samym pliku zmienić współczynnik psucia się broni, bo domyślny jest nieco przegięty i jedynie wk...
SS2 bez respawnu przeciwnikow traci na klimacie. Kiedys myslalem, ze fajnie jakby sie nie odradzali ale pozniej pod konie gry byłem pewien, ze to by byla zła decyzja. Jedyne co mnie denerwowalo to te pajęczaki (nienawidze skubancow) wiem, ze dalo sie ich usunac ale dzwiek ich syczenia zostawał co było jeszcze gorsze.
Z modami dajacych duza rozdzialke + poprawiona grafike gra sie wysmienicie.
Jedna z niewielu gier o ktorej mozna powiedziec, ze to jest arcydzielo, 15 lat temu jak i dzisiaj.
[link] jeśli ktoś jest zainteresowany robię gameplay z polskimi napisami (trzeba uruchomić w Youtube), polecam obejrzenie intra
jeśli ktoś jest zainteresowany robię gameplay z polskimi napisami (trzeba uruchomić w Youtube), polecam obejrzenie intra. wystarczy wpisać "system shock 2 polskie napisy" w youtubie. Intro naprawdę ma klimat
gradziel [157]
Szacun za to, że chce ci się tę grę spolszczyć, nawet jeżeli mowa wyłącznie o filmikach na YT. Tym bardziej, że poza audiologami oraz interfejsem itp. - tam nawet nie ma angielskich napisów.
Życzę wytrwałości.
Dzisiaj zapewne można mieć do tej gry zupełnie inne odczucie, widząc kwadratowe mutanty, ale jeśli ktoś miał szczęście grać w to na przełomie wieków, to może to dziś postrzegać jako geniusz tamtych czasów :)
Rzuci ktoś działającym linkiem na moda usuwającego pająki? Za każdym razem gdy wyszukam jakiś link wyskakuje mi "Access Denied". :/ Nie żebym ich się bał, ale są strasznie wkurzające. Zabierają masę życia, trudno je trafić, są wytrzymałe (nawet z pistoletu zbytnich obrażeń nie otrzymują) a na dodatek się respawnują, jak i reszta przeciwników, chociaż w pozostałych przypadkach to tak nie irytuje, bo łatwo ich pokonać (no może poza wybuchającymi w twarz robotami).
@sekret_mnicha - Mogłeś poświęcić 10 sekund na przeczytanie moje posta, a dowiedziałbyś się, że wyskakuje mi "Access Denied" i tak jest też w przypadku linka podanego przez ciebie.
Ale jak nie masz arachnofobii to jest bez sensu. Pająków jest na tyle mało, że nie uprzykrzają gry, do tego są banalne do zabicia karabinem z amunicją anti-pers (o ile dobrze pamiętam). W tym jednym jedynym miejscu gdzie wychodzi ich dużo możesz wejść na drabinę i stamtąd je wystrzelać.
sebogothic > Ciekawe, bo u siebie sprawdziłem przed napisaniem posta. ZIP się ściąga i rozpakowuje. Więc może jakiś problem występuje po Twojej stronie?
Po tym jak utknąłem na 4 pokładzie porzuciłem grę praktycznie na pięć miesięcy. Ostatnio jednak wróciłem i można powiedzieć, że ukończyłem go praktycznie z marszu. Nie korzystałem z moda na pozbycie się pająków, choć już udało mi się go pobrać. Z początku myślałem, że te wyskakujące komunikaty "Access Denied" to sprawka SHODAN, bo wyskakiwały dosłownie na każdej stronie poświęconej SS2. :)
5 etap także ukończyłem choć łaziłem, łaziłem i łaziłem po tych labiryntach i nie mogłem znaleźć kodu do transmitera. Przyznam się, że skorzystałem z tutejszego poradnika, gdzie akurat ten kod jest, bo już nie chciało mi się łazić i walczyć z respawnującymi się w nieskończoność przeciwnikami. Idę dosłownie na ostatnich oparach i coś czuję, że trzeba będzie skorzystać z kodów (już wolę to niż porzucić grę w końcówce), choć naturalnie będę się starał jak najwięcej przejść bez wspomagaczy. No, ale to co tu się nieraz wyprawia jest niekiedy absurdalne. Chociażby po tym jak aktywowałem ten transmiter to pojawiło się tylu przeciwników, że ledwo dobiegłem do tej windy: chyba ze trzy wybuchające roboty, małpa strzelająca z kul ognia, jeden assassin, no i te dwa duże mechy z którymi walczyć mi się nie chciało. Ciężko gromadzić zapasy i czuć się w miarę komfortowo, przy ciągle pojawiających się przeciwnikach podrzucanych przez SHODAN, na dodatek przechodząc grę po raz pierwszy.
Zauważyłem, że na szóstym pokładzie też są pająki... Znowu się będzie trzeba z nimi użerać, tym bardziej, iż nie skupiam się na broni palnej a bardziej na psionice i broni białej (mam ten dziwny, biały kijaszek).
Genialna gra. Mimo, iż zagrałem w nią 16 lat po jej premierze, to praktycznie nic, a nic się nie zestarzała. Oczywiście mówię tutaj o gameplayu, bo wiadomo, że grafika starzeje się nawet po kilku latach. Ale i tak nie jest tak źle pod tym względem i jak na 16 lat SS2 wygląda świetnie, a jest jeszcze mod, który ulepsza tekstury i modele postaci.
System Shock 2 to nowatorskie połączenie FPSa z cRPG w klimatach sc-fi z domieszką cyberpunku i survival horroru. To co przyciąga do gry to fabuła oparta na audiologach, a twist fabularny nadal miażdży. Gameplayowo też jest dobrze, chociaż nieraz może wdać się nuda. Możemy grać typowym żołnierzem posługującym się bronią palną, specem od techniki czy psionikiem, a nic nie stoi na przeszkodzie by to wszystko łączyć. I ja tak zrobiłem, z broni palnej korzystałem od święta, oszczędzając amunicję i posługiwałem się bronią białą, nauczyłem się kilka przydatnych "czarów" psionicznych jak leczenie, pirokineza, hipnoza, które były przydatne, no i sporo inwestowałem w hakowanie. Dzisiejszym graczom wiele powie jeśli napiszę, że System Shock 2 to taki BioShock (w końcu za obie odpowiada Ken Levine), z tym, że ta druga gra jest uproszczona i spłycona z elementów RPG. Sam gameplay mocno przypominał mi to co można zobaczyć w Dead Space. Też mamy do czynienia z gościem, który łazi po statku wykonując zadania zlecane mu przez kogoś.
Ja zainstalowałem Hi-Resolution Mod.
Nie wiem jak przegapiłem grę ale zagrałem w nią dopiero w 2015 roku. Gra jest rewelacyjna, upływ czasu niczego jej nie odebrał. Dzisiaj nie ma szans na powstanie podobnie świetnej gry. Działa na win7 bez problemu, tylko grać !
Ktoś pamięta jak używać granatów zbliżeniowych ?
ps. Po co jest gra, kartridż lub czasopismo ? Ma to jakieś funkcje w grze czy tylko śmieci. Ciężko sie połapać w mnogości przedmiotów.
Śmieci jest sporo. W grę natomiast można pograć. Używasz konsolki ppm-em. Kartridży tak samo, jeśli masz konsolkę w kieszeni - dodają nowe gry. Jest tam miedzy innymi całkiem wciągający rogalik :D
A granatów można używać jedynie za pomocą wyrzutni. Nie można ich rzucić łapą.
Nie jestem fanem tego typu gier ale trzeba przyznać ze gra wybitna. Bardzo długa i bardzo ciężka . Momentami musiałem zapisywać grę co pare sekund. W zasadzie żadko kiedy można stanąć spokojnie z boku by odczytać nagrania. Może dlatego nie wczułem sie dobrze w te nagrania. Może też to wina tłumaczenia bo czasem kompletnie nie wiedziałem o co w nich chodzi ( a szkoda bo pewnie było tam wiele smaczków)
Minusy :
- denerwowały mnie odgłosy małp , jąkająca się pani komputer i miejscami muzyka ( to chyba najgorsza strona gry)
- troche nielogiczne dla mnie jest to że zawodowy żołnierz uczy się obsługi broni ...
- bron psuje sie po paru wystrzałach ? Troche przesada
- może to zaleta ale ja często sie gubiłem w korytarzach i nie wiedziałem co robić. Bez solucji było by ciężko.
- wymęczyła mnie ta gra
Plusy :
- długa, trudna, wciągająca, klimatyczna.
- zmusza do obrania strategii
- nie na jeden raz. W zasadzie to nie ma szans poznać wszystkich aspektów tej gy przechodząc ją tylko raz.
Jesli nie grales w oryginalnej wersji jezykowej i pomijales audiologi to straciles jakas polowe miodnosci/klimatu/historii tej gry. W zadnej innej grze nie cieszylem sie tak na widok kolejnego datadisca uzupelniajacego cala historie i zdradzajacego co faktycznie wydarzylo sie na VonBraunie. Co do minusow :
- muzyka jest calkiem fajna i zroznicowana jak dla mnie (na tamte lata)
- ciezko nazwac bohatera uber zolnierzem po jednej misji szkoleniowej prawda? Pewnie ze kazdy poradzi sobie z obsluga prostego pistoletu czy strzelby, ale nie z bronia automatyczna, ladunkami wybuchowymi czy bronia obcych.
- jesli nie umiesz czegos uzywac i dbac to sie psuje, a ze szybciej niz w rzeczywistosci...wiesz ze rozmawiamy tutaj o grze prawda?
- solucja....really? bez komentarza :(
Niedoścignione arcydzieło pod każdym względem. Z HD modem graficznie jest bardzo dobrze. Sterowanie jest nadal świetnie. Immersja jest niesamowita. W tej grze nie ma tanich jumpscarów, to co buduje grozę to jej klimat i genialna muzyka. Niedościgniony wzór gier typu fps/horror.
Dościgniony. Rok później wyszedł Deus Ex który był znacznie lepszy pod każdym względem. Brzydko się zestarzał jedynie, na plus dla SS2 bo do dziś nawet bez modów wygląda nieźle. Jestem wielkim fanem gier od Irrational ale SS2 mnie sromotnie zawiódł chyba jako jedyny do tej pory. Gra staje się monotonna i irytująca swoim poziomem trudności. Gram bez żadnych modyfikacji, na najłatwiejszym poziomie, jestem prawie na końcu i mam jej serdecznie dosyć... Deus mimo że do najłatwiejszych nie należał z chęcią przeszedłbym ósmy raz z rzędu. Lokacje były zróżnicowane, gracz nie czuł się jak minotaur wrzucony do labiryntu. Do SS2 wróciłbym może gdyby ktoś trzymałby pistolet przy mej skroni. Nie zmienia to faktu że obie gry były wybitne w tamtym czasie. Wszystkie Quaki, Doomy i inne Unreale późnej przepaść jak stąd do chin i dopiero SS2, Deus. Później jeszcze kilka dekad a i tak nadal uważam że nie wyprodukowano do tej pory cRPG tak wszechstronnego, rozbudowanego jakim były te gry. BioShock przy nich to jak zabawka arcade dla przedszkolaków. Bardzo dobra zabawka. Najlepsze jest to że gry typu Wiedźmin być może by nie powstały gdyby nie one, jednak nawet w tak rozbudowanych niby grach czuje się że wiele rzeczy zostało uproszczone. Nie jestem fanem klasycznych RPG ale jeśli szukać czegoś równie ambitnego to chyba tylko w tym gatunku.
Niedawno skończyłem i muszę przyznać, że gra jest świetna nawet po ponad 18 latach od premiery gra trzyma wysoki poziom. Wspaniałe połączenie cyberpunka i horroru (chyba nie ma drugiej takiej gry, może Deus Ex jest trochę podobny). Widać, ile Bioshock brał z tej gry. Graficznie z modami jest nadal nieźle. Zajebisty system rozwoju postaci, nie to co w innych grach. (Zabij gościa 10 PD, zabij gościa strzałem w łeb 25 PD). Tu znajdujemy cybermoduły za, które ulepszamy naszą postać, co jest po prostu świetnym pomysłem. Jedyne co mnie nie zachwyciło w tej grze to walki z bossami. Powinny być bardziej wymagające. Finałowy boss oberwał jakieś 6-7 razy, tyle co zwykły przeciwnik. (ale to tylko moje zdanie). Jedna z najlepszych gier w jaką grałem.
Niedawno odkryłem bardzo fajny mod pack poprawiający grafikę, polecam gorąco, bo naprawdę dodaje sędziwej już grze dużo uroku, a nie grzebie w samym gameplay'u:
https://neutralx2.com/2013/07/14/system-shock-2-mod-pack
Od jakiegoś czasu szukam gier ktore w koncu mnie wciągną i znalazłem. Po zainstalowaniu modów poprawiających grafikę gra wciągneła mnie na 5 dni pod rząd !
Walki śsą bardzo wymagające dlatego kombinowanie i unikanie niektórych przeciwników daje dodatkową frajdę
Cóż to jedna z ambitniejszych pozycji, które można przypisać pod FPS.
Czołówka:
Half Life 1998, Half Life 2 2004, Deus Ex 2000, System Shock 1994, System Shock 2 1999, Bioshock 2007,
S.T.A.L.K.E.R - Cień Czarnobyla 2007, S.T.A.L.K.E.R - Zew Perypeci 2009, Prey 2017.
System Shock 2 1999 GOG polecam grać wraz z 29 modami w tym spolszczeniem
Deus ex 2000 GOG polecam grać z olbrzymim modem - Deus Ex: Revision + spolszczeniem
Hal Life 1998 polecam remaster Black Mesa, gdzie grę przeniesiono na silnik Source od Half Life 2
S.T.A.L.K.E.R - Cień Czarnobyla 2007 z kompilacją modów w jednym konkretnym - Mod Complete 2009
S.T.A.L.K.E.R - Zew Perypeci 2009 z modem COP Remake v.2 (przydaje się mocniejszy komp)
Na 2020 rok szykują remake System Shock 1 i nie ma odbiegać od głównych założeń pierwowzoru więc będzie sporo elementów rpg, bo jedynka była nawet bardziej rozbudowana pod tym względem od SS2. A Bioshock to już całkiem taki wykastrowany i uproszczony System Shock 2, ale widać sporo zapożyczeń.
Instrukcja jak grać w wersje GOG z 29 modami wraz z spolszczeniem.
Linki do plików SS2Tool, Blue Mod Manager, do paczki modów i dokładniejszy opis krok po kroku mamy tutaj.
https://lowcygier.pl/forum/viewtopic.php?f=11&t=6379
1) Instalujemy grę w folderze innym niż c:\Programfiles\
2) Odpalamy grę przynajmniej raz i ustawiamy odpowiednią rozdzielczość w opcjach
3) Instalujemy patcha SS2Tool- przygotowuje grę do obsługi modów, zawiera w sobie patch 2.4
4) Mod managera Blue Mod Manager 1.10 wypakowujemy do głównego katalogu gry
5) SS2ModPack rozpakowujemy w głównym katalogu i podmieniamy (mody znajdą się w kat. DMM)
6) Odpalamy Blue Mod Manager 1.10 i aktywujemy mody po kolei - "Activate" wg. listy z linku.
Na koniec zapis i exit.
7) Po pierwszym odpaleniu gry z mod managera później możemy włączać grę ze skrótu SS2.exe,
bo mody będą aktywne
Dzieki Kaczmarek,juz ktorys raz robisz swietne tutoriale,do swietnych gier,szacun :)
Tyle lat uplynelo, a dalej nie potrafia zrobic gry rownie udanej i ambitnej co SS2.
System Shock 2 1999 i Deus Ex 2000 są na równi ambitne pod względem możliwości gameplayu.
Gra czeka w kolejce na remastera
https://wireframe.raspberrypi.org/issues/31
Once System Shock is out the door, what next?
We have a backlog of remasters we’re working on, but there have been discussions about using our KEX Engine to create an original title to showcase the tools and features we’ve developed. As for the Shock team, there’s a high probability that a remake of System Shock 2 will be next
nie widzę tutaj sensu, SySo2 potrzebuje co najwyżej lepszych tekstur* czy oświetlenia ew. redukcji/wyłączenia respawnu przeciwników.
*choć są wyjątki, na przykład Cyborg Midwife, wiecie, te roboty robiące za opiekunki...
Ciekawe czy będzie dużo lepiej wyglądać ten ewentualny remaster od paczki z 29 modami z strony "łowcygier.pl",
bo te mody do SS2 są czysto kosmetyczne. Nie mają powera jak konkretne paczki fanowskie tekstur HD do
wielu gier jak do np: TR1 i TR3, Thief 1 i 2, Quake 2, Unreal, Re 4, Gothic 1 i 2, Aliens vs Predator 1, Morrowind, Oblivion, Skyrim, Stalker - Zew Prypeci, Fallout - New Vegas i wiele innych.
Najważniejsze, by przy odświeżaniu SS2 nie zmieniali gameplayu.
Klasyk nad klasykami. Razem z Deus Ex niesamowicie pchnął do przodu rozwój gier - zwłaszcza pod względem zaproponowanych mechanik. Ponad 20 lat na karku, ale wciąż budzi zachwyt. Gra z gatunku Wielkich.
Klasyka i jeden z najwybitniejszych survival horrorów jakie kiedykolwiek powstały. Klimat w tej grze po prostu miażdży. Zbudowany na silniku równie kultowego Thief, a jednak gra jest zupełnie inna. Mimo to ich cechą wspólną jest osobliwy klimat i atmosfera grozy, jakiej nie znajdzie się w żadnej innej grze.
Jako fan horroru muszę polecić ten tytuł każdemu. Kto dodatkowo lubi klimaty science fiction powinien bez problemu wchłonąć tę grę bez problemu nawet dziś (tak jak ja), po niemal 20 latach od premiery. A kto jeszcze do tego wszystkiego jara się cyberpunkiem - ok, ktoś taki na pewno już System Shock 2 grał.
Nie odnotowałem minusów w tej grze. Może i wkurzał trochę respawn przeciwników, ale poza tym? Nic. Plusów z kolei jest cała masa. Atmosfera jest niepokojąca - nieustannie czuje się oddech przeciwnika na skórze w wyjątkowo paskudnych, wręcz odpychających lokacjach (w dalszych etapach ciężko już znaleźć nieskażoną jakimś paskudztwem miejscówkę). Czuć ogólne zepsucie, degenerację i ogólnie nadchodzącą apokalipsę... Mówiąc szczerze takiego niepokoju i martwienia się o stan zdrowia swojego bohatera czy też równie bolesnego braku amunicji nie zaznałem jeszcze w żadnej innej grze. System Shock 2 do najłatwiejszych nie należy i niekiedy naprawdę trzeba się natrudzić. Co godne odnotowania, walkę warto zawsze przemyśleć (szczególnie pod względem rodzaju użytej broni i amunicji - warto częściej stosować tryb oszczędzania tychże).
Mamy tutaj całą maść wszelkiego rodzaju ustrojstwa z którym trzeba walczyć. Cyberpunkowy klimat jest tutaj genialny. Gracz ma okazję testować ogromną ilość różnego rodzaju broni, amunicji, implantów, pancerzu, wspomagaczy i można by tak wymieniać... w ciągu gry będzie nam dane poznać tyle różnych itemów, że nawet trudno o skorzystanie ze wszystkich z nich - tym bardziej, że to od nas zależy w jakim kierunku będziemy chcieć rozwijać naszą postać. Dodatkowo możemy bronie modyfikować, naprawiać, a niezidentyfikowane obiekty badać, by móc poznać ich właściwości i lepiej rozprawiać się z poznanymi dotychczas wrogami. Ale czy będziemy mogli to robić zależy od umiejętności, na jakie postawimy. I tak oto ta gra wymaga sporo myślenia taktycznego - tutaj wszystko od czegoś zależy. Gracz może ukończyć grę idąc kilkoma zupełnie różnymi drogami rozwoju. Kto by pomyślał, że gra z 99 roku będzie aż tak rewolucyjna. Na pewno stanowiła podwaliny dla wielu późniejszych tytułów, o Bioshocku rzecz jasna nie wspominając.
To nie wszystko jeśli chodzi o plusy. Fabuła wciąga od początku, a i kończy się zacnie. Zresztą Shodan to niewątpliwie jedna z najbardziej przerażających postaci w grach ever i nawet ze względu na samo to warto tę grę przetestować. To, co autorzy powyczyniali z jej modulacją głosu i całą tą otoczką... coś pięknego. Dodajmy jeszcze fantastyczną, cyberpunkową muzykę budującą świetny, psychodeliczny i przerażający nastrój i mamy jedną z najlepszych gier, w jakie kiedykolwiek grałem.
""Gracz może ukończyć grę idąc kilkoma zupełnie różnymi drogami rozwoju. Kto by pomyślał, że gra z 99 roku będzie aż tak rewolucyjna. """
Już 15-20 lat przed SS2 były o wiele bardziej rewolucyjne gry.
Przecież to powinno być logiczne, że starsze tytuły są najbardziej rewolucyjne i przełomowe, a z czasem im dalej w las tym co raz trudniej było o cokolwiek, by nawet w małym stopniu zaskoczyć graczy skoro tyle tych gier powstało od 1962 do 2021. Najwięcej działo się ciekawego od początku lat 80' do powiedzmy 2007. Dlatego dopiero od początku lat 80', a nie wcześniej, bo właśnie dopiero ok 40 lat temu komputery domowe stały się powszechne w domach więc zaczęli masowo produkować gry. W latach 60', a nawet 70', aż takiego dużego wysypu gier nie było, bo mało kto miał komputery na chacie. Chcesz szukać rewolucyjnych gier to głownie lata 80' i 90' oraz początkowe lata XXI wieku.
Zgadzam się, że System Shock 2 jest wyjątkowy, ale wtedy takich wyjątkowych gier 3d było dużo.
Jak lubisz System Shock 2 mogą mocno spodobać się Tobie też inne produkcje 3d z tamtych lat, które miażdżą system pod względem grywalności i klimatu np:
Tomb Raider 1-4 z lat 1996-1999, Indiana Jones & Infernal Machine 1999, Drakan-Order the Flame 1999, Shadow Man 1999, Thief 1998, Thief II 2000, Half Life 1998, Deus Ex 2000, No One Lives Forever 2000, Might and Magic VI 1998, Might and Magic VII 1999, Wizardry 8 2001, Gothic 2001, Gothic 2 2002, TES-Morrowind 2002, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2004 itd. Oczywiście były wcześniej w tym stylu gry 3d kapitalne, ale graficznie teraz nie powalają.
System Shock z 1994 wyprzedził mocniej czas niż dwójka w 1999, bo to jedynka jest dużo bardziej nieliniowa. Na tyle, że trudno zrobić bardzo dokładną solucję do tej gry. Mnóstwo improwizacji po drodze. A jednak Doom 1993 i Doom II 1994, które były proste stały się popularne, a SS1 był bardzo niszowy, bo zbyt trudny więc grała w niego głównie elita. Tak jak wcześniej pierwsze części z serii Ultima czy Wizardry itp.
Co do Bioshock 2007 to produkowało go to samo studio co System Shock 2 więc widać, że naśladuje poprzednika, ale jest to gra dużo bardziej casualowa oraz wykastrowana z mechaniki SS2. Idzie wszystko odkryć za pierwszym razem, a SS2, by poznać w 100% trzeba przejść trzy razy, bo jest kilka zróżnicowanych ścieżek. Rozwój postaci po wybraniu ścieżki ciekawszy. Hakowanie również w takim SS2 i Deus Ex1 jest lepiej zrobione. I na koniec Shodan, który wciąga nosem antagonistę z Bioshock. Oczywiście nowsza gra studia jest jaka jest, bo takie były trendy, by gry upraszczać i robić pod masy, by każdy przeszedł je całe nawet najsłabsi. Kiedyś tak nie było i twórcy mieli gdzieś to, gdy były jeszcze mniejsze pieniądze w branży. Co dekadę gry stawały się co raz prostsze. Najlepsze gry RPG z lat 80' były pod elitę. Te z pierwszej połowy lat 90' niby trochę prostsze, ale nadal było trzeba przyłożyć się mocno i są poza zasięgiem obecnego pokolenia. Te z drugiej połowy lat 90' i samego początku XXI wieku były jeszcze prostsze więc więcej niedzielnych graczy może do nich startować. Od powiedzmy 2006-2007 roku mamy erę casualową, gdzie nastąpiła drastyczna różnica, bo nigdy wcześniej, aż takiego przeskoku nie było. Nagle gry stały się dziecinnie łatwe. Znaczniki, oskryptowanie, podpowiedzi, mało konkretnych zagadek, bliźniaczo podobne mechaniki i sterowanie.
bo jak robisz gre dla siebie samego tak jak to bylo dawniej i na samym poczatku to wiadomo, ze nie zrobisz gry do mediamarkta. a kiedy robisz ja na zamowienie jak krawiec na cudza miare to pozniej masz co widac, slychac i czuc kazdego dnia.
Nie mam żadnych kontrargumentów, masz rację. Nie siedzę tak głęboko w grach, w nic starszego niż 96' nie grałem. Z gier przez Ciebie rekomendowanych przeszedłem: serię Tomb Raider, Thief I-II, Half Life i Deus Ex. Wszystkie mi się podobały. Pamiętam, że kiedyś, bardzo dawno temu grywałem trochę w Shadow Mana.
Ogólnie masz rację z tym, że trend jest taki, że gry stają się coraz łatwiejsze. Innym przykładem może być właśnie klasyczna seria Tomb Raider versus ta najnowsza nowa rozpoczęta w 2013 roku, gdzie wszystko jest mocno szablonowe.
gdybym nie zobaczyl posta powyzej to bym dalej sie zastanawial czy nie jestes przypadkiem jakims altruistycznym botem grzecznosciowo powitalnym redakcji bo takiej racjonalnej odpowiedzi w takim miejscu to chyba jeszcze nie widzialem :)
Miło słyszeć. Jednocześnie witamy na gry-online.pl i zapraszamy do polubienia naszego profilu na Facebooku.
żarcik ;)
Mimo że nie jestem fanem sci-fi i w grze jest znacznie mniej horroru niż się spodziewałem to System Shock 2 potwornie mnie wciągnął. Rewelacyjnie zaprojektowane lokacje, satysfakcjonująca eksploracja i intrygująca fabuła którą śledzi się przez audio logi. Doceniam również jak oryginalna i świeża była to gra oraz jaki wpływ miała na wiele kultowych produkcji powstających w następnych latach. Minusy? Pierwsze co przychodzi do głowy to irytujący respawn przeciwników i rozczarowujące zakończenie, reszta to raczej kwestia preferencji.
System Shock 2 to arcydzieło RPG, które łączy w sobie klaustrofobiczną akcję survivalową, świetną narrację i tematykę cyberpunkową, rozwiązywanie zagadek, solidny system rozwoju postaci, a przede wszystkim po prostu niezrównaną atmosferę. SS2 jest kontynuacją niekwestiowanego przeboju z roku 1994, gdze naszym bohaterem był młody haker, który pod przymusem musiał zwalczyć sztuczną inteligencję SHODAN, która wyrwała się spod kontroli stwórców na stacji kosmicznej.
W System Shock 2 wydarzenia mają miejsce 42 lata po pokonaniu SHODAN. Ludzkość skonstruowała statek kosmiczny mogący podróżować z wiekszą prędkością od prędkości światła i w ten sposób odległe układy gwiezdne stały się osiągalne dla ludzi. Pierwszy statek wysłany w taką podróż do gwiazd nazywa się Von Braun. Naszym bohaterem jst młody adept szkoły wojskowej UNN, który po przejściu szkolenia zostaje przydzielony do służby na pokładzie statku. W trakcie trwającej pięć miesięcy podróży do układu Tau Ceti V nasz bohater przebywał zahibernowany w pojemniku kriogenicznym. Historia rozpoczyna sie w momencie, gdy nagle zostaje przebudzony ze snu, a wokół aż huczy od syren alarmowych, a do jego umysłu dociera informacja od doktor Polito, która zdaje mu relacje z tego co się dzieje. Całe szkolenie i zapoznanie się z zasadami poruszania zostało przedstawione jako misja treningowa. Poza podstawowymi instruktażami jak posługiwać się bronią, zdolnościami PSI i innymi technikami dojdziemy do kwatery wojskowej, gdzie wybieramy jedną z trzech ścieżek kariery. Osa, Navy, Marines to trzy różne formacje wojskowe posiadające właściwy dla siebie zasób umiejętności i sposób prowadzenia akcji wojskowych. Marines to głównie siła ognia, broń palna i przemoc. Osa to siły PSI (magia cybernetyczna) jak siła umysłu, hakowanie w sieci i próby rozwiązywania problemów dzięki inteligencji. Navy jest połączeniem jednej i drugiej formacji, bo łączy w sobie umiejętność posługiwania się bronią z siłami PSI oraz kontrolą systemów komputerowych więc jest to wybór najbardziej uniwersalny. Podczas gry można przekwalifikować żółnierza tak, aby opanował zdolności z innych formacji. SS2 to przełomowa i genialna gra RPG, gdzie nasz bohater posiada odpowiednie współczynniki, zdolności i talenty. Jeśli Osa nie posiadł zdolności posługiwania się bronią nie będzie mógł strzelać z pistoletu, strzelb czy karabinów. Natomiast jeśli Marines nie opanował sztuki włamywania się do sieci nie będzie mógł złamać kodu zamka drzwi czy zdeaktywować systemu bezpieczeństwa poprzez ingerencję w jego procedury. Postać silniejsza (wieksza siła) zadaje większe obrażenia kluczem francuskim. Mądrzejszy (wyższy współcznnik prowadzenia badań) będzie w stanie na podstawie próbki obcej formy życia dowiedzieć się jakie są jej słabe strony i jak kto wykorzystać, a wtedy wzrośnie skuteczność ataków. Czego się nauczymy wpływa na sposób w jaki będziemy rozwiązywać problemy. Zdobywanie i podnoszenie współczynników i zdolności jest jednym z ważniejszych elementów obok przemierzania drogi wytyczonej przez scenariusz. Fabuła daje jasne wskazówki co mamy zrobić i póki nie wykonamy danego zadania nie możemy posunać się dalej. Po przebudzeniu naszego bohatera doctor Polito wyjaśnia nam dramatyczną sytuację na statku, opowiada o cybernetycznych wszczepach i fakcie, że znajdujemy się w strefie statku zagrożonej wybuchem. SS2 jest grą fabularną osadzoną w realiach cyberpunkowych i utrzymana w klimacie horroru sci-fi. Widok przedstawiony jest z pierwszej osoby i obrazowany jako przestrzeń twrójwymiarowa generowana przez ten sam engine graficzny co w Thief - The Dark Project. Przez całą grę biegamy przez olbrzymi statek zwiedzając jego kilka poziomów. Kolejne zadania polegają na odnajdywaniu kolejnych potrzebnych przedmiotów lub informacji i wykorzystywaniu ich w odpowiednich miejscach. W trakcie naszej podróży będziemy musieli unikać bądź likwidować agresywnie zaprogramowane stworzenia, mutanty, roboty. Gra może mieć charakter inensywnej strzelanki bądź skomplikowanej gry taktycznej w której będziemy przemykac po kryjomu za plecami wrogów unikając też czujnych kamer systemów bezpieczeństwa i wlamując się do systemu. Do wyboru jest kilkanaście broni, które dodatkowo można modyfikować i ulepszać. Pomiędzy podróżami po korytarzach gwiezdnego statku pojawiają się elementy czystej grozy. Dźwięki i odgłosy są niezwykle przerażające. Gra ma niesamowicie dużo zwrotów akcji i wstrząsów fabularnych. W trakcie przygody z każdą kolejną informacją odkrywamy prawdę o tym co się dzieje na statku i jaka jest w tym nasza rola. Gracz żyje historią i wznosi się coraz głębiej, aż do ostatecznej konfrontacji. System Shock 2 to jedna z najlepszej gier jakie kiedykolwiek stworzono. Bioshock choć niezwykle popularny był jedynie płytką kopią tej gry. Miał tą samą strukturę scenariusza, ale słabsze wątki fabularne, mniej wyraziste postacie (Shodan kontra… kto? Zapomniałem imienia złoczyńcy z Bioshock mimo, że przeszedłem trzy razy), dużo słabszą muzykę i znacznie gorszy, uproszczony rozwój postaci w połączeniu z prostszym projektowaniem poziomów i zmniejszonym poziomem trudności łamigłówek. Natomiast System Shock 2 wraz z Deus Ex 1 to najlepsze gry hybrydowe łączące wiele gatunków. Niezwykle ciężko je zaszufladkować. Dla wielu to najlepsze gry video w historii tego medium, które tylko same dla siebie są konkurencją.
https://www.youtube.com/watch?v=t8XHBB7jgjQ&ab_channel=ToughGamingGuy
Pełna zgoda Wiedźminie, Systen Shock 2 to jedna z najwspanialszych gier wszechczasów i w dalszym ciągu świetnie się w nią gra. Pamiętam, że również bardzo żałowałem gdy okazało się, że Bioshock znacząco uprościł mechanikę i poszedł w kierunku akcji. To wciąż była bardzo dobra pozycja, ale jeśli pozostaliby przy mechanikach RPG i realnych łamigłówkom zamiast podążania za znacznikiem, to byłaby znacznie, znacznie lepsza i bardziej złożona gra. Polecam za to Prey'a od Arcane. Biorąc pod uwagę obecną kondycję medium, to chyba najlepsza 'kontynuacja' jaką kiedykolwiek dostaniemy...