Call of Juarez [PC]
Własnie skończylem demo gra jest rewelacyjna.
Noty zapewnie będą w okolicy 7.5/10. Mam nadzieję że będzie lepsza od Chroma, określanego często na zagranicznych forach mianem "garbage". Choć mi Chrome przypadł do gustu
A ja nadal jestem przekonany co do wielkości tego tyułu. Autor textu skupił się głónie na błędach, które jak widze są bardzo małe i nie przeszkadzają. To, że nie można masakrować zwłok nie znaczy, że gra będzie kiepska. Za mało powiedziano o zaletach.
Kozi - o zaletach była mowa w poprzednim betateście. Tutaj starałem się skupić na tym, co zostało poprawione, a także przedstawiłem grę na tle wybujałych nadziei niektórych Polaków, takich jak np. ja :)
CoJ = CoD/MoH na Dzikim Zachodzie.
Gra zapowiada się świetnie ale wymagania to lekka przesada :/ Gra nie ma znowu takiej super grafiki. FarCry chodził mi sprawnie na maksymalnych a CoJ będzie sie ciąć... nieźle. W dodatku ta gra jest stworzona na podrasowanym chrome engine wiec wymagań ( mimo lepszej grafiki - w końcu silniczek sie też optymalizuje, nie ? ) nie powinna mieć wyższych niż Chrome. Cóż w polskich produkcjach, na które czekam Call of Juarez jest na trzecim miejscu przez co nie powinienem sie spodziewać fajerwerków. Mówie Wam Infernal zarządzi !!!!!!
peter123456 ----> Far Cry ma już DWA LATA, więc fakt, że chodzi u Ciebie płynnie na maksymalnych ustawieniach nic nie znaczy w odniesieniu do gier które swoje premiery mają obecnie.
A ponadto oparcie gry na silniku który napędzał gre sprzed paru lat nie oznacza, że wymagania dla niej będą takie jak tytułu starszego. Przykład - porównaj sobie wymagania Hitmana z 2000 roku z Hitman Blood Money z tego roku. Oba tytuły chodzą na TYM SAMYM ENGINE, a wymagania mają "trochę" inne.
Kolejny przykład - Quake 3 Arena i Medal Of Honor Pacific Assault. Ten sam engine, różnica w wymaganiach (i grafice oczywiście) gigantyczna.
Lepsza grafika zawsze pociąga za sobą wzrost wymagań i użycie tego samego engine-u nie ma tutaj nic do rzeczy. Jest pewne pole do optymalizacji kodu, ale nie można się spodziewać cudów, że gra będzie super wyglądać a pójdzie na 5 letnim PC (najlepiej na maksymalnych ustawieniach).
Coś za coś - albo mamy znaczny postęp w grafice okupiony sporymi wymaganiami, albo mamy gierki które chodzą na PC midle end i low end za to wyglądają ciągle tak samo słabo.
Do pierwszego nurtu wpisuje się Crytek z Crisisem - ludzie trochę popłaczą nad wymaganiami, ale to jest cena za rewelacyjną grafikę. W perspektywie czasu takie podejście jest lepsze dla rozwoju gier
Z kolei przedstawicielami drugiego nurtu jest EA, które zwłaszcza w swojej sportowej serii co roku daje podobne wymagania, ale i taką samą grafikę (albo czasem i gorszą). Efekt jest taki że FIFA 2006 od FIFY 2001 różni się minimalnie mimo 5 lat różnicy w dacie wydania. Ale ludzie się cieszą bo wymagania małe....
Zdecydowanie wolę takie podejście jak Cryteka - odważne ale napędzające postęp. W przeciwnym razie grafika stałaby w miejscu przez lata, bo nikt by się nie odważył na zwiększenie wymagań sprzętowych w obawie że może się zdarzyć PC na którym gra nie pójdzie płynnie....
A NIE DA się robić ładniejszej grafiki nie zwiększając wymagań sprzętowych. Patrząc na Crisisa nikt nie powinien mieć złudzeń że gra będzie mieć wymagania takie że większość osób sobie w niego na max ustawieniach nie pogra. Bo co ma napędzać tą fotorealistyczną grafikę? Penium 1Ghz + zintegrowana karta?
NFSV fan-> Bardzo ciekawa wypowiedz.
A co do samej gry. Zdzwila mnie grafika. Jest na zadziwiajaco wysokim poziomie jak na mozliwosci Polakow. No bo nie ma co sie oszukiwac, Polacy jak dotad nie stworzyli zadnego hitu, choc spogladajac na CoJ mozna stwierdzic ze zaczynaja isc w dobrym kierunku. Kto wie, moze kiedys powstanie gra na miare GTA czy Splinter Cell w naszej ojczyznie? Oby.
gumka23 - a Painkiller?
Demo jest niezłe ale ładuje się niemiłośiernie długo.
Ten nawiedzony kaznodzieja wygląda jak Święty od Morderców ;)
tworcy gry czytali Preachera ??? :P
zagrałem w demo.......pysznie sie zapowiada
wymagania, grafika i cala reszta - wszystko wazne, ale najwazniejszy jes niepowtarzalny klimat
TA GRA GO MA :)
zapowiada sie naprawde niezly przeboj - GUN w ogole nie przypadl mi do gustu, COJ sprobowalem nawet nie wiedzac, ze to polska produkcja - jakos przgapilem logo techlandu ( nie sadzilem, ze Ubisoft wyda kiedykolwiek polska gre - drugim razem juz zwrocilem uwage hehe) i tylko zdziwilo mnie nas poczatku bardzo, kiedy kliknalem CREDITS po ponownym wlaczeniu gry.... same polskie nazwiska....potem wiyzyta na GOLu i wszystko jasne
Jestem pod wrazeniem, czekam na pelna wersje i mam nadzieje, ze COJ pokaze nam wszystkim, ze nie jednym Painkillerem nasi developerzy stoja ;)
oby tak dalej :)
no a ja mam swieche przy ladowaniu jak pasek dojdzie do konca slychac muzyczke ale ekran czarny i pomaga tylko restart -> demko juz powedrowalo do kosza.
nie gralem jeszcze,ale mam zamiar troche zmodernizowac sprzet. I mam nadziej ze na Gf6600 pojdzie bez problemu jesli nie, no cuz sadze ze jesli producentowi zalezy to i gra pojdzie na trupie z przed 3 lat i wtedy zarobi kase na grze bo pojdzie i tak powinno byc ;)
ps. mowie to jako polak bo wkoncu to polska gra! przez polakow robiona wiec powinni znac swoj kraj swietnie.
exkazer-> no nie wiem w minimalnych wymaganiach demo ma geforce6600/radeon9800
exkazer - demo na 6600 bez problemu to nie pójdzie :) Ale nie wierzę, że Techland nie poprawi kodu by gra chodziła na przecięt nym sprzęcie należycie - zwłaszcza, że nie widać tam nic co by tłumaczyło obecne wymagania.
Zatem jak full trafi do sklepów mam nadzieję, że już będzie śmigał tak dobrze jak dobrze demo utrzymuje klimacik dzikiego zachodu.
Ja na P4 2.66; 512ramu i 6600GT gram na srednich detalach dosc komfortowo. W lesie co prawda ciut przycina ale grać można spokojnie.
"Dziwi mnie również obecność Biblii w ekwipunku pastora Raya. Nie służy ona do walki, nie przywraca zdrowia… pozwala jedynie na odsłuchanie jakiegoś fragmentu Pisma Świętego".
A co ma robić z tą Biblią pastor - zabijać tym kogoś......? :) czy cytować ?
ja mam Athlon 64 3000, 1gb ramu , Geforce 7600 GS Galaxy i mi smiga na max detalach ze wszsytkimi pierdołkami .. z poczatku troche tnie bo doczytuje ale spoko sie gra
ogolnie poza grafiką to ta gra nic specjalnego jak dla mnie nie oferuje
no to ja gram na p4 2.4, 256 ramu i ati radeom 9700pr0 - 1024x786, wiekszosc na low, ale i tak ladnie wyglad... czasami sie przycina :)
savate - w demie Biblia działa na bandytów (niektórych), że przestaja strzelać. jak broń schowasz oczywiscie i bedziesz ja cytowal.
Zbk masz 100% racji :) ja tylko cytowałem autora tekstu i zastanawiałem się o co mu chodzi z tą z Biblią --> "Dziwi mnie również obecność Biblii" - przecież twórcy gry mogli wsadzić do niej co tylko chcieli np. Biblię którą można cytować. OK ? :)
Tak na dobrą sprawe to wyjściowa kartą w której mozna grac i wszystko wyglada ładnie powinno byc sławny R9550 tak sadze...
Tez licze ze zoptymalizuja kod jak sie im nie uda moze cos dostana od ubi partnera i sie uda,czas pokaze...
Grałem w demo i raczej nie jest to jakas super giera, raczej średnia ;/ spodziewałem się czegoś lepszego .
Jedyna rzecz która mi się podobała to strzelaine z łuku + spowolnienie czasu :) pozatym strzały mozna zbierać(wzasadzie teraz to standart)
Tez zagrałem w demo i mam trzy spostrzezenia:
1. FPS jakich wiele - nie ma sie czym zachwycać, ale też nie ma poczym jeździć.
2. Klimat jest moim zdaniem troszke gorszy niż ten z Guna ale jest ok. Wreszcie westernowy fps, w którego da sie grac
3. Gra jest potwornie niezoptymalizowana. Na tę jakość grafiki powinna mieć wymagania maks na poziomie FarCry, a to coś tnie mi sie na kompie, który wytrzymał średnie detale w doom 3. I na dodatek nie moge zmniejszyć rozdziałki na moje ulubione 800x600 :/
NFSV fan dopiero teraz zauwazyłem twoją wypowiedź. Ja nie twierdze, że skoro CoJ jest na Chrome Engine powinien mieć wymagania Chrome. Mi chodzi o to, że FarCry na maksymalnych wygladał ładniej niż CoJ na minimalnych, na których mi lekko przycina :/
peter123456 ----> Niestety tak już jest i teza ta znajduje potwierdzenie w postaci bardzo wielu gier, że starszy tytuł na maksymalnych detalach bardzo często wygląda lepiej niż nowy na minimalnych.
Najlepiej widać tę prawidłowość w przypadku serii gier. Przykładowo NHL 2005 na minimalnych detalach wygląda zdecydowanie gorzej niż NHL 2003 na maksymalnych detalach.
Tak samo NFS Undeground na minimalnych wygląda znacznie słabiej niż NFS HP2 (a nawet NFS Porsche) na maksymalnych.
Tu przytoczyłem akurat serie EA, ale prawidłowość ta się tyczy wielu gier i nie jest niczym zaskakującycm.
Tak więc nawet zdziwiłbym się gdyby COJ na minimalnych wyglądał lepiej niż FC na maksymalnych.
Chrome engine jest bardzo wymagającym silnikiem i wszystko wskazuje na to, że istotnie nie do końca dobrze zoptymalizowanym, jednak grafice jaką generuje naprawdę niewiele można zarzucić nawet w porównaniu do obecnych produkcji konkurencji.
Zdarzają się czasem takie silniki jak Chrome - najbardziej znanym był bodajże ten z Comanche 4 i jedynym sposobem jest po prostu odczekać aż pojawi się sprzęt który taki niezoptymalizowany engine pociągnie. Na szczęście są to przypadki sporadyczne (poza wspomnianym Comanchem nic mi do głowy więcej nie przychodzi w kwestii słabej optymalizacji).
Dop. Ano tak jest jeszcze X3 Reunion:P
trzeba przyznać, że gra ma bardzo ładną grafikę i wymagania bardzo duże. ale spoko można pograć na ustawieniach medium na GeForce 6600GT, karcie, która ma prawie dwa lata, a wyszła przecież jako middle-end. Jedyne co martwi to dziwnie długi czas wgrywania poziomów, na 1GB już przyzwyczaiłem się do szybkich loadingów nawet w tak olbrzymiej grze jak Oblivion a tu się czeka kilka minut.