Warhammer Online: Age of Reckoning również na Xbox 360?
...czego konsekwencja będzie opóźnienie premiery gry na PC, w stosunku do XBOX, o 3 miesiące i nowe, ergonomiczn sterowanie z główną troską o posiadaczy konsoli.
Średnio mi się to podoba. Gry na konsole są z reguły uproszczone w stosunku do wersji na PC.
Dołożą wam do tego w końcu wygodną myszkę i wygodną klawiaturę i nadal będzie "spór o inwestyturę" :).
Cainoor ---> A to ciekawe, bo gry na PC są z reguły uproszczone w stosunku do wersji konsolowej :).
Cainoor --> A co ma byc uproszczone w przypadku gier TPP, jakimi sa w przywazajacej wiekszosci MMORPG? Sterowanie? Przeciez TPP jest stworzone do pada. Budowa swiata? Ciekawe, w ktorym miejscu. Ilosc przedmiotow, zadan itd.? Oblivion pokazal, ze nie. Moc nowych konsol umozliwia wrzucenia czego tylko sie chce. W takim gdzie jeszcze szukac uproszczen? Inteligencja przeciwnikow i to w jaki sposob zachodza nam za skore? Wroce jeszcze raz do Obliviona - w ostatnim czasie mialem mozliwosc zagrania w wersje pecetowa i ta, wydana na 360-tke. Trudniej bylo na drugim sprzecie - oczywiscie pewne problemy wynikaly z niedoskonalej precyzji pada (mimo wszystko autorzy zrobili cuda w tej kwestii - mozna sie przykleic, tak intuicyjne jest sterowanie, w ogole nowy pad xboxowy to chyba najlepszy pad jaki trzymalem w dloniach [a trzymalem kilkadziesiat]), ale sposob zachowania sie wrogow byl identyczny. Na poziomie polaczenia internetowego tez nie ma co szukac. Rozbudowany Xbox Live i zapowiedzi uslugi Sony dla PS3 sa tu lekarstwem. Tak wiec - sorry, no bonus. Jeden z waszych "najlepszych" argumentow (gry na konsolach sa prostsze) legl w gruzach wraz z pojawieniem sie Xboxa 360. Byc moze kiedys jeszcze wroci, ale na ten czas jest to zaden argument.
ffff ---> Patrzę na takie Fable i mam inne odczucia.
jiker ---> Jakich "waszych"? :)
Nie ma się co oszukiwać. Sterowanie w MMORPG to nie to samo co Tomb Raider. Narazie nie wyobrażam sobie gry na padzie, bez klawiatury i myszki.
Do tego dochodzą moje obawy co do złożoności samej gry. Grafika naprawde nie jest dla mnie najważniejsza, a gry konsolowe zdają się być skoncentrowane głównie na niej.
Cainoor --> O grafice nie napisalem ani slowa. O zlozonosc nie balbym sie wcale (przykladem wymieniony wyzej Oblivion). Waszych - mysli przekazywalem ogolnie, nie tylko do ciebie.
Co do sterowania - dalbym sobie glowe uciac, ze gdyby tylko wpasc na odpowiednie oblozenie i wykorzystanie wszystkich przyciskow, to w takiego WoW graloby sie znacznie lepiej na (chociazby) Xboxie 360, niz na PC przy uzyciu myszki i klawierki.
w ogole nowy pad xboxowy to chyba najlepszy pad jaki trzymalem w dloniach
powtarzam to od paru miesięcy :)
@ffff
Wystarczy popatrzec na Obliviona z jego konsolowym interface'em.
jiker ---> Akurat Oblivion to zły przykład. Takiego skopanego interfejsu nie widziałem dawno. Dziennik, mapa, ekwipunek... wszystko to mogło zostać rozwiązane lepiej. Chyba właśnie ze względu na konsole tak to zostało zrobione.
W sumie między PC, a konsolą różnica jest chyba tylko w sterowaniu. Konsole nowej generacji mogą już tyle samo co PCty pewnie :)
jiker - wlasnie chcialem o tym napisac. Generalnie do konsol nie mam zupelnie nic ale obawiam sie, ze jesli swiat bylby polaczony i kazdy konsolowiec moglby grac z pecetowcem to ten pierwszy dostawalby jak dziecko. Nie wiem jak inteligentnie musieliby wymyslic sterowanie aby w czasie rzeczywistym mag mogl w pare sekund klikac kilka rzeczy na raz jeszcze najlepiej biegac w kolko i caly czas wiedziec gdzie jest przeciwnik.
Cainoor ---> a patrzełeś na cuś więcej :]? Spróbuje zagrać w Knights of the Temple II (co ciekawe demo na pc ma domyślnie invert mouse osi poziomej :]).
Arbuz ---> proste, że tak - jakby nie mogli wysilić się i przynajmniej dać patcha, który poprawia sterowanie
Auxarius --> Wszystko zalezy od podejscia i doswiadczenia. Sam nigdy nie dalbym rady z tak rozbudowanymi sekwencjami przy uzyciu myszy i klawiatury. Natomiast z padem i wciskaniem kilku klawiszy naraz, jednoczesnym skakaniu, bieganiu i namierzaniu przeciwnika wiekszych problemow nie mam (doswiadczenia m.in. z Ninja Gaiden i seria Devil May Cry - najtrudniejszymi grami w jakie gralem w zyciu [fakt, poczatkujacy tez cos zdziala, ale bedzie to raczej podrygiwanie niz prawdziwa uczta dla oczu, a mi wlasnie o tego rodzaju trudnosc chodzi] - robia swoje).
jiker - nie wyobrazam sobie dobrej gry mmo na konsole. Wyobrazasz sobie WoW-a na konsole ?
bo ja nie i uwazalbym to za porazke :D. Konsole nadaja sie do tpp ale do prostszych ( czyli siekanek czy gier pseudo rpgowych ;) ( w ktorych calosc z rpg ma wspolnego statystyki) a walki sie odbywaja jak w zwyklej rzeziowie (np. Fable ) ). A oblicion to gra slaba i niedopracana (interfejce sama gra jak dal cwiercinteligentnego 10 latka (ladne opakowanie ale produkt nieciekawy :) ).
Do gier ktorych klimat zabilo sterwanie i konwersje na konsole mozna zaliczyc Deusa Exa 2 :) (1 byla swietna ale zrobienie z 2 konsolowej gry odebralo jej magie :P) wiec watpie zeby zrobili ciekawa dopracowana i rozbudowana gre mmo (jak z trybem single maja klopot :) ) ktora nadawalaby sie i na konsole i na Piecyka :)
Eech... Liczyłem na tę gre jako na WoW-killera (przynajmniej dla mnie), ale jeśli to prawda z tym X-Boxem to bliżej niż na kilometr do tego nie podejdę. Przykład Obliviona jest jak najbardziej na miejscu, gra maksymalnie uproszczona, rzekłbym sprostaczona, a o interfejsie to aż żal wspominać.
"Znafcy" --> A mowi wam coś taki tytuł jak Final Fantasy XI?
Morgius ---> ale mój komentarz był tylko zgrywżliwy i naturalnie niezgodny z prawdą :], a z newsa wynika, że robiona jest wersja na PC i z niej prawdopodobnie zrobią konsolową. Nie ma więc obaw (na razie ;))
e no, bez problemu mozna sobie wyobrazic mmo na konsole, pod warunkiem ze to bedzie zrecznosciowy mmo:) bo sa takie gdzie trzeba pomyslec.
n2n ---> FFXI do którego rekomendowana jest klawiatura i mysz na USB? :) Spoko, można i tak.