Tomasz Bagiński reżyserem filmów w grze Wiedźmin
No prosze! Pozostaje pogratulowac pomyslu. Swoja droga: ciekawe jaki jest calosciowy budzet Witchera...
Normalna praktyka na Zachodzie zawitała już do Polski. Czekać tylko kiedy studia zaczną zatudniać laureatów Top Coder (or sth).....
Sorry , ale to co jest pokazane to chyba jeszcze w fazie produkcji ??
Nie ma się czym panowie zachwycać , bo zrobić image łatwo , dobry program do renderwoania i wszystko sie błyszczy i świeci. Powiem , ze jak na studio to dobre jako pokaz , czekam na jakieś skończone "dzieło".
Troszke znam sie na grafice , szczegolnie na tworzeniu jej i przetwarzaniu. Jak na moje oko tlo jaki i prawa czesc zamku to zdjecie/gotowy rysunek :) Reszta dobrze zrobiona aby wszystko sie gralo
Z tego co rozumiem to Bagiński ma te filmiki wyreżyserować, a nie je sam twozyć. I o to chodzi, bo renderowanych filmikow z ladnymi detalami są setki, ale takich, które mają jakąs przyzwoitą reżyserię...to można policzyć na palcach drwala
lol, dobry program graficzny i sie swieci, blyszczy... prosze cie... zrobic dobry warsztatowo projekt, a klimatyczne dzielo (vide Katedra) to zupelnie dwie rozne rzeczy. prawa czesc to zapewne rysunek i to nie jest oznaka wczesnej wersji projektu, tylko tego ze tworcy chca stworzyc cos naprawde ladnego.
ogolnie to swietna wiadomosc, widac ze developerzy wysoka mierza:)
wstrzymajcie konie ;) oni tak od pięciu lat wysoko mierzą... moim zdaniem to kolejna hucpa, żeby wyciągnąć następne pieniądze od naiwniaków, którzy będą chcieli sfinansować ten "nie kończący się nigdy" projekt
Tlaocetl --> CD Projekt sam finansuje całą produkcję Wiedźmina, niestety twoja teoria spiskowa się nie trzyma kupy. :)
I nie 5 lat, tylko 3,5.
Już nie mogę się doczekać - poważny polski konkurent dla rynku zagranicznego?
Brawa dla PRowcow studia developerskiego :)
Zakladajac ze nad projektem pracuje takie stado osob jak wyszczegolniono na stronce projektu - to cos strasznie cienko sie to posuwa...
Pomijam fakt proporcji - ale np. poszukiwanie programisty AI rokuje, ze ten element jest jeszcze w powijakach.
No i bardzo dobrze. Przyda sie bardzo wybitny artysta w ekipie :). Tylko cos dlugo produkuja tego wiedzmina - coraz bardziej przypomina mi Duke Nukem Forever :/
Jakie do cholery jasnej DNF? Czy kiedykolwiek podano inna date premiery niz wiosna 2007?
EliEli --> A sprawdzałeś ile były robione konkurencyjne gry cRPG? 3-4 lata to średnia czasu potrzebna na produkcję gry tego gatunku, tak to już jest, rozbudowane RPG tworzy się przez długi czas...
EliEli ---> Patrząc na to kogo im jeszcze brakuje na rok przed premierą można stwierdzić że gra będzie świetna tylko wadami będzie: AI przeciwników, animacje postaci i levele :D LOL :D
Ozzie ---> Robią ją już 3,5 roku a premiera za rok czyli po 4,5 roku od rozpoczęcia. Warto wspomnieć że premierę już nie raz przesuwali...
Ozzie -->
Wlasnie o to chodzi ze widze jakie sa ogolnie panujace trendy.
Jezeli ktos realizuje projekt i oglasza sie zasadzie "robimy zajebista gre wedlug zajebistej ksiazki" a potem dodaje "szukamy zajebistych ludzi" to jest jeszcze zrozumiale. Ale jesli potem powtarza to przez pare lat co pare miesiecy to znaczy, ze
a) zarzadzanie w projekcie lezy i kwiczy - a ludzie przychodza i odchodza bezefektywnie zanim zdaza sie wdrozyc na tyle, by pchnac projekt do przodu
b) PR i marketing zzera budzet i nie starcza kasy dla profesjonalistow lub chociazby motywacje dla juz posiadanych osob
c) Termin Quality Assurance ktos zaczerpnal z "madrej ksiazki" przeczytanej na posiedzeniu w kiblu i stwierdzil ze nazwie tak stanowisko jednego z testerow ale juz nie doczytal z czym to sie wiaze.
d) Projekt rozpoczal nie od kalendarza ani nie od sensownego planowania.
Sadze ze majac juz licencje na okreslony silnik graficzny, majac pomysl ktory na pewno chwycil , darmowa reklame - no bo przeciez Sapkowskiego znaja i czytaja cale rzesze fanow, niemal gotowa fabule itd. trzeba bylo zrobic dosc nieskomplikowana rzecz.
Mianowicie zrealizowac projekt tak, by zdazyc z przemijajaca moda i technologia. Nie mowiac o zniecierpliwieniu graczy.
Przeciez latwy do przewidzenia jest fakt, ze posadzenie osob ktore maja pierwszy raz kontakt z komercyjnym silnikiem graficznym, i wymaganie by go przebudowali, dodali mase zlozonych bajerow "bo akurat w najnowszej grze konkurencji pojawil sie bloom, a w innej odbicia sa robione nowa technika itd" nie jest najszczesliwszym rozwiazaniem.
A czas biegnie - technika idzie naprzod. Aurora tez sie zestarzala. A doswiadczenie ludzi trzeba bylo budowac poprzez realizacje gry moze nie wybuchowej graficznie, ale ciekawej fabularnie, z wymagajacymi inteligentnymi NPC i przeciwnikami i zrealizowanej w sensownym, KROTKIM terminie.
3.5 - 4.5 roku to sa tworzone zlozone gry, przez profesjonalne (czytaj: doswiaczone w tworzeniu gier) studia z duzym budzetem i kadra zarzadzajaca.
Trzeba mierzyc sily na zamiary...
Tomek. Ale co sie stauo? Lepiej daj wibrator. ;]
Jalbyście się interesoiwali wiedźminem, a nie słuchali jakichś LoLków, to byście wiedzieli, że CD projekt pierwszy raz podało premierę, a jest nią wiosna 2007. Reszta premier, o których słyszeliście, to były wymysły LoLków, którzy myślą, że rozbudowaną grę RPG tworzy się w ok. 2 lata, a tworzy się 3-4 lata. I jeszcze raz owtórzę: Twórcy niedawno po raz pierwszy podali premierę, a jest nią wiosna 2007!
EliEli --> Proszę nie pisz o dużej rotacji ludzi w CDPRS, bo piszesz bzdury. Reszty twoich postów nie chce mi się komentować, bo piszesz jakieś dziwne rzeczy.
Witcher jest tworzony długo, bo jest złożoną grą, a twojego komentarza na temat modernizacji silnika graficznego to już chyba nikt nie zrozumie. Nie wiem czy wiesz ale zawsze podczas produkcji gry jej silnik jest ciągle modernizowany i poprawiany.
Mnie zastanawia poki co kompletny brak screenshot'ow statystyk, inwentarza, przedmiotow z gry itp. itd. To jedne z najwazniejszych elementow crpga, a zamiast tego serwuje sie gawiedzi obrazki i filmy, ktore majac gotowy engine graficzny mozna zrobic w pare dni. Sugerujace do tego gre zrecznosciowo-przygodowa typu "Conan", czy cos w tym stylu. Zreszta nic w tym zlego, o ile autorom uda sie podtrzymac klimat ksiazkowego wiedzmaka - dobre teksty, dialogi itd. Dodac jeszcze system walki podobny do tego z Severance: Blade of Darknes i powstanie gra doskonala ;), nawet jak bedzie lekko odstawac od aktuanych trendow graficznych.
lol anen widać jak sie znasz na grafice...
Poniżej 2 rendery postaci oraz screen z cinematica:
wiesz chyba co to cinematic?
ps. zmień wreszcie ten okropny avatar
Zrobienie dobrego RPGa zajmuje MINIMUM 4-5 lat
Jeszcze nie wiemy czy bedzie to dobry cRPG :)
Wlasciwie nie wiemy czy w ogole bedzie to cRPG. Przynajmniej na podstawie tego co pokazano do tej pory.
Ludzie !!! Jak wy narzekacie moj boze. CD Projekt podjal sie zrobienia gry tak ? To jest ich pierwsza gra tak ? Wlasna kase na ten projekt wydaja tak ? Terazniejsze RPG'i sa bardzo obszerne, wiedzmin sie taki zapowiada tak ? Przeciez to potrzeba ogromnej ilosci czasu, poswiecenia pracownikow. To nie jest tak wielka firma jak Blizzard, ktory zatrudnia setki pracownikow i pracuja nad grami. Cd Projekt to rowniez firma ktora polonizuje gry. Czego wy wymagacie od nich ? Jakis cudow, zeby stworzyc ich pierwsza gre, ktore chca naprawde zajebiscie dopiescic w 2 lata ?!?! Kazdy art, kazdy screen, ktory zostanie ladnie zaprezentowany opinii publicznej to ogromny sukces dla nich. Oni sie ciesza kiedy ludzie pozytywnie komentuja ich wytezona prace. Ludzie CDP Red ich jest naprawde malo. Powinnismy ich wspierac a nie krytykowac za to ze przedluzaja, myslicie ze to takie latwe ? Sami sprobujcie w 40 osob zrobic gre POWODZENIA !!
Ozzie, daruj sobie, bo ktos, kto pracowal w CDPRS zaraz wrzuci tu kilka szczegolow na temat tej firmy i pracy w niej, oraz wielkiego projektu jakim jest Witcher.
respekt dla Rysława, ze nie złego słowa nie powiedział na psedo-szefow jakim sa twoi pracodawcy, za to w jaki sposob go potraktowali.
wiec wrzuc na luz, bo zrobi sie nieprzyjemnnie.
Dziz, Samaobora, serio nie trzeba prac brudow przy wszystkich. To poprostu niesmaczne. To watek o Baginskim w Wiedzminie, wiec nie ma tu co pisac o zmianach personalnych itp itd. Ja wiem, ze mlodzi czytelnicy GOLa zyja takimi nowinkami, ale serio branza developerska rozni sie troche od Beverly Hills 90210 wiec na takie tematy nalezy spuscic zaslone milczenia. Ciagle naskakiwanie na CDP zaczyna przypominac "Afery Krupikowskie", zamieszanie z NSS itp itd... zenada.
Samaobora --> To proszę, czekam na jakieś szczegóły dotyczące CDPRS o których nie wiem, to może być ciekawe.
Proszę o jakieś konkrety, bo to bezpodstawne najeżdżanie na nas przy prawie każdym newsie o Wiedźminie jest po prostu śmieszne.
Ozzie -> wszystkie konkrety padły w poprzednich wątkach, nie ma sensu pisać ciągle to samo, zresztą, pomijając fakty - zastanów się: do x lat zapowiada się, ze robi się grę i pokazuje te same screeny - ile razy można odgrzewać ten sam stary kotlet? nie uważasz, że już śmierdzi? Później się dziwisz, że ludzie przyjmują kolejne zapowiedzi, delikatnie rzecz ujmując, "bez entuzjazmu"?
Tlaocetl --> Kilka postów wyżej oskarżałeś CDPRS o wyciąganie pieniędzy o naiwniaków, kiedy jest oczywiste że firma sama finansuje ten projekt.
Może chociaż przyznasz, że napisałeś bzdury?
Przykro mi panowie, zrobienie rozbudowanej gry zajmuje trochę czasu, datę premiery Wiedźmina podano raz i jest to wiosna 2007.
Jeśli nie podoba się wam, że w międzyczasie dostajecie screeny i inne materiały to ja bardzo przepraszam, skończmy tę dyskusję bo jest ona komiczna.
do x lat zapowiada się[...] --> A przypadkiem nie jest tak w przypadku KAŻDEJ gry? spodziewasz się, że gra będzie robiona po tym jak zostanie wydana?
I jakie znowu "te same screeny"?
Ozzie: Finansuje sama, ale pewnie wydawca na zachodzie tez by sie przydal....
Oiolosse --> Gwarantuję ci, że zachodni wydawca będzie doskonale wiedział co wydaje i ile na tym w przybliżeniu zarobi. Natomiast koszty całego procesu produkcyjnego ponosi CDPRS, więc pisanie o jakimś wyciąganiu kasy przykrym kłamstwem.
Chciałbym też wreszcie usłyszeć, o co chodzi z tymi konkretami na temat CDPRS o których pisał Tlaocetl.
Bagiński - kurcze Wiedźmin naprawdę zaczyna wyglądać jak super produkcja. A czy ktoś wie cokolwiek na temat przyblizonej daty premiery?
Deepdelver -->
troche nieprecyzyjnie sie wyraziles :p
powinno byc:
"za rok - jak co roku" :)
craym -> Gra będzie spokojnie chodzić na tej samej konfiguracji, co Duke Nukem Forever.
Wreszcie zawodowcy biorą się za to powinni robić już od dawna.
Witam serdecznie,
Widzę, że dyskusja rozgorzała na dobre. Przede wszystkim chciałam Was poinformować, że tak jak to jest mówione firma Platige Image przygotuje dla nas prerenderowane filmy, tzw cinematiki (w jakiej ilości, to wolałabym jeszcze nie zdradzać :) ). Oprócz tego w grze znajda się cut-sceny, już naszego autorstwa :), których reżyserem jest Marcin Nowak.
Co do czasu, w którym pracujemy nad Wiedźminem, to powiedziałabym że jest on jeszcze dość krótki. Tak jak już to ktoś wcześniej wspomniał nad tego typu grami (czyli RPG) pracuje się od 3 do nawet 5 lat. Wszystko, dlatego że nie mamy tu schematu, który moglibyśmy powielać, a od początku musieliśmy stworzyć ciekawą i porywającą fabułę oraz wyjątkowy system walki. Obie rzeczy dla gier RPG są bardzo ważne (juz nie wspominając o innych). Myślę, że już niedługo, gdy gra znajdzie się na półkach, wszyscy docenicie pracę całego teamu i zrozumiecie dlaczego cały projekt zajął nam nieco więcej jak 3,5 roku.
Pozdrawiam
Joanna
CD Projekt RED
www.TheWitcher.com
I tu bym zakonczyl przepychanki. Chociaz pewnie zaczna sie ponownie wraz z kolejnym goracym newsem ze stajni CDPRS :)
screen z zamkiem z zachodem slonca jest powalajacy. Czegos takiego jeszcze w grach nie widzialem! Jesli tak by wygladala gra to ja wybaczam 3.5 roku:)