UFO: Afterlight | PC
HAHA jestem pierwszy. A tak na serio to będzie fajna gra.
kolejny badziew z tej serii moze bedzie lepszy od aftershock i aftermach ale itak czy oni niemoga zrozumiec ze ta gra jest magicznie grywalna jak jest turowka. ten system taktyczny jest beznadziejny jaki zaprezentowali. ja czekam jedynie na ufo: exstraterrestrials ktorre jest robione pod stare x komy turowe i napewno bedzie wielkim hitem. zreszta wystarczy spojzec na screeny ze bedzie bardzo grywalne: http://www.ufo-extraterrestrials.com/
Ciekawa gierka się zapowiada. Jednak mając na uwadze wszystkie poprzednie srednio udane produkcje, podejdę do niej z rezerwą. Na 100% jestem przekonany, że Enemy Unknow, czy Terror From the Deep nie zostaną pobite w kwestii grywalności, ale mimo wszystko może będzie się fajnie grało :)
aftermatch było bardzo słabiutkie ale aftershock to już kawał dobrej roboty. Jeśli z każdą kolejną częścią panowie z Altara będą robić takie postępy to szykuje się hicior. :)
aby tylko tym razem znalezli kase na testerow (aftershock byl testowany po godzinach przez tworcow i ich znajomych, w dodatku do testow mieli gre bez starforce'a - jaki byl tego efekt praktycznie kazdy kto ma/mial oryginal przekonal sie sam)
Do aftershock sie niedawno dobralem i musze powiedziec, ze dosc grywalny, nawet bylem zaskoczony. Takze mam troche optymizmu co do nastepnego tytulu
ciekawe ale nudne
Czy na prawdę tak trudno odtworzyć klimat starego UFO? Ludzie - gra została napisana 10 lat temu, pod DOSa... Na rozdzielczość 320x200... 256 kolorów! I jest 100 razy bardziej grywalna niż te wszystkie "AfterXXX". Tylko kilka elementów których tu brakuje to np walka w powietrzu ze statkami obcych czy teren, który ulega zniszczeniu w trakcie misji. Ja rozumiem, że to trzeba pomyśleć nad zaprogramowaniem tak zaawansowanych rzeczy, no ale panowie... Przestańcie klepać kolejne części na tym samym silniku...
No ale... może chcę za dużo. :(
Przesadzasz, Aftershock juz calkiem przyjemny jest. Mimo ze tez jestem fanem starej serii to juz w druga odslone nowej gralo mi sie calkiem przyjemnie. Trzeba zauwazyc ze to nie jest jakas kontynuacja tamtej tylko w zasadzie calkiem inna gra. Fakt ze skojarzenia sie nasuwaja gdyz tematyka identyczna. A jak bardzo chcesz nowa wersje starej to czesi przygotowuja ufo extraterrestrials.
https://www.gry-online.pl/gry/ufo-extraterrestrials/zee63#pc
Tja... Niob ma rację.
Zarówno jeśli chodzi o Afterlight, jak i "oldschoolową" Extraterrestrials.
Od siebie dodam, że warto zassać filmik z gameplay'a Extraterrestrials - toż to stare, poczciwe UFO.
po zagraniu w demo jestem pod wrazeniem...zrobili duzy krok naprzod w stosunku do poprzedniej
(malo udanej) czesci. Cos mi sie widzi ze cenega podnwnie zarobi na mnie pare zlociszy ;)
Ostatnia czesc UFO (ta w rewolucji cenowej) byla super. Afterlight - to moja opinia po ujrzeniu dema - przebija wszystko. Przyczepic sie moge do zbyt cukierkowej grafiki oraz tego ze nie wyposazajac zolnierza w bron nie mozna obejrzec jej statystyk.
Mam nadzieje ze Cenega wyda nowe UFO w cene 29zl.
Co do http://www.ufo-extraterrestrials.com/ to gralem w demko i poki co za duzo smiesznych bledow (z rocket launchera nie moglem sie przestrzelic przez drewniany niski plotek ;/) a co do afterlight i poprzedniczek to grafa powinna w konu wydoroslec i przestac byc tak q%$ monotonna. Gameplay jest w sumie ok kto chce w turach gra w turach (czy jak tam by nie nazywal tego dzinego trybu) kto nie ten uzywa rt. Ale dla mnie mimo wszstko powinna byc czysto turowa - jak juz ruch wykonam to nie ma odwrotu, albo jestem dobry taktyk/ strateg albo load game ;] a nie jakis zalosny rt.Przez uzycie rt zreszta schrzanili WH Mark OF Chaos.
Demko w porównaniu do poprzedniczki spoko.Sporo zmian i chyba na plus.No i normalna cena!Pogramy!!!hehe
Patrząc na screen'y zastanawiam się po co te GF8800 i Dual albo Quadro Core oraz rosnące w nieskończoność taktowanie zegarów skoro programiści co to się zabierają za ufo nie potrafią tego w ogóle wykorzystać !!! A patrząc na obrazki żołnierzy to mam wrażenie że na Marsa wyslałli meneli spod wiejskiego sporzywczaka !!! Na pewno nie kupię ...
chemik2221 napisał ==>
Patrząc na screen'y zastanawiam się po co te GF8800 i Dual albo Quadro Core oraz rosnące w nieskończoność taktowanie zegarów skoro programiści co to się zabierają za ufo nie potrafią tego w ogóle wykorzystać !!! A patrząc na obrazki żołnierzy to mam wrażenie że na Marsa wyslałli meneli spod wiejskiego sporzywczaka !!! Na pewno nie kupię ...
LoL ale żałośny człowiek.. Czy jeśli ma wychodzić jakaś "porządna" gra stworzona przez "porządnych" twórców którzy myślą o graczach mają tak tworzyć grę by wykorzystywała w pełni możliwości karty GF 8800 i nowe procki Intela ???
człowieku ogarnij się.
Fajna komiksowa graficzka - dość specyficzna dla całej serii. Jeśli Afterfall choć w połowie będzie się tak różnić "in plus" od aftershocka, jak ten różnił się od aftermatcha to będzie Hicior. I najprawdopodobniej za 30pln! Kocham Cenegę.
A wyznawcy "Double Mega Power 3D GTS GT XT Wypas totalny" mogą se pykać w kolejnego
dooma. Mnie to wali. Tu liczy się grywalność.
Co do różnic, to dobrze by było, gdyby afterfall różnił się aftershocka przynajmniej tym, że po zakupie będzie dało się grać. W aftershock się nie dało, póki nie wyszły chyba 4 patche.
====> Azazell3
Chyba nie zrozumiałeś wypowiedzi - grafa artystycznie jest po prostu marna - przez nią odbija się czkawka i ludzie nawiązują do pierwszej cześci gry - patrzać na postacie po prostu człowiek dostaje rogala na twarzy ... każy ma już P4albo AMD na przyzwoitym powiomie a nie 486, oraz dobrą grafę na którym chodziła mi UFO EU. Programiści chyba w ogóle nie chcą trochę wygładzić tekstur ani zminić klimatu mimo że mają pole do popisu. O to mi chodziło a nie aby trworzyć coś co pójdzie na najwyższych wymaganiach
NIe ma co narzekać na grafikę, bo UFO jest przynajmniej grywalne, o co w zalewie pięknych graficznie produkcji, jest dziś naprawdę ciężko :) Ostatnie dwa dni po 8 godzin oznaczają, że gra coś w sobie ma i nie zepsuje tego grafa niewymagająca gf8800 :)
chemik2221 ==>
Pamiętaj, że teraz ciężko o grę zrobioną profesjonalnie pod względem graficznym oraz klimatycznym ( grywalnoscia ) ..
Dlatego chwała twórcom Ufo, że wybrali 2 wariant i postawili wszystko na klimat , grywalność i to się liczy !! i za to cenię sobie twórców ;).
Bitwa o Marsa-PRZEGRANA
nie... ludzie, ta grafa pobija WOWa jeżeli chodzi o tandetność i cukierkowatość... jest jeszcze tylko róznica taka, żę grafa WOWa jednak fajniejsza...
UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa. Czy ta gra jest podobna do Fallout 2
Minusy:
- kolorystyka grafiki zabijająca klimat
- grafika postaci jest żenująca. Pasuje do Simsów ale nie do gry która ma tworzyć klimat.
- słabe dźwięki. Nawet stare UFO:Ememy Unknown potrafiło dźwiękiem stworzyć odpowiedni klimat grozy.
- gra jest bardzo niedopracowana. Drobne błedy które jednak rażą swoją głupotą.
- nieprzejrzysty interfejs.
- jest to gra czasu rzeczywistego z sztucznie dodanymi pseudo-turami. Krok w tył do X-Com 3 i dwa kroki w tył do X-Com 1 i 2.
- mimo obecnych możliwości komputerów PC całość jest wykonana marnie jak na 2007r.
- kto liczy na godną kontynuacje serii X-Com niech zapomni o tej grze.
Zalety:
-po tylu wadach zalety już mnie nie interesują, nie chce mi się ich szukać bo na gołe oko ich nie widać.
fenio -> masz juz ta gre ? jesli tak to sprawdz czy i tym razem zabezpieczyli gre starforcem - bylbym wdzieczny za informacje
Mam to UFO odkupione od znajomego z Anglii. Co do zabezpieczeń to niestety nie pomoge bo nie bardzo się w tym oriętuje a i wspomaganie piractwa nie bardzo mi odpowiada :)
dudek101 > SecuROM v7 (v7.30.0014)
Ps. Po edicie: jak ci coś mówią nazwy poseden/NETSHOW lub HATRED to wiesz czy masz się przejmować ;)
Tak BTW to wszystkim prawdziwym fanon serii UFO/X-Com polecam serwis http://www.strategycore.co.uk/xcom :)
fenio -> poprzednie ufo after... byla zabezpieczane starforcem przez co gra powodowala mnostwo problemow, bo jak sie okazalo w praniu testerzy aftershocka dostali do testow wersje niezabezpieczona - efekt byl taki ze gra krzaczyla sie niemilosiernie, zawieszala, restartowala kompa - po spiraceniu oryginalu problemy znikaly momentalnie - zapraszam do watku o aftershocku jak chcesz dowiedziec sie czegos wiecej
aristos -> dzieki za info :)
Fenio1981 napisał ===>
Minusy:
- kolorystyka grafiki zabijająca klimat
- grafika postaci jest żenująca. Pasuje do Simsów ale nie do gry która ma tworzyć klimat.
- słabe dźwięki. Nawet stare UFO:Ememy Unknown potrafiło dźwiękiem stworzyć odpowiedni klimat grozy.
- gra jest bardzo niedopracowana. Drobne błedy które jednak rażą swoją głupotą.
- nieprzejrzysty interfejs.
- jest to gra czasu rzeczywistego z sztucznie dodanymi pseudo-turami. Krok w tył do X-Com 3 i dwa kroki w tył do X-Com 1 i 2.
- mimo obecnych możliwości komputerów PC całość jest wykonana marnie jak na 2007r.
- kto liczy na godną kontynuacje serii X-Com niech zapomni o tej grze.
człowieku wygrałeś :) a może jeszcze wymienisz wady gry takie jak ..
- Brzydkie pudełko od gry
- Brzydki nadruk na płytce
- Brzydki instalator gry
nie no bez przesady chłopie ty kompletnie w tą grę nie grałeś .. grafika i dzwięki może nie są przełomowe ale zawsze UFO było ubogie jeśli chodzi o te elementy
po wiem tak to najlepsze UFO zaraz po Enemy Unknown i From Deep bo póżniejsze UFO`a to jedne wielkie porażki ... a ta gra jest naprawdę świetna ! ma wiele elementów ciekawych dużo ciekawych dupereli typu rozbudowa baz.. itp naprawdę bardzo dobra pozycja !
i proszę cię nie wymieniaj następnym razem takich wad bo to ośmieszasz siebie
ech... brak abonamentu :)
aristos -> poseden/netshow/hatred - to jakies grupy ?
cos tam mi sie wygooglalo, ale chyba i tak trzeba instalowac z plytki lub obrazu wiec tak czy inaczej starforce sie rozpleni po systemie operacyjnym ? - mam na mysli gry zabezpieczone/zainfekowane starforcem
mozesz mi puscic cos wiecej na ten temat -> np. gg (numerek w profilu)
fenio -> masz wersje angielska, aristos podal juz informacje ze nie jest ona zainfekowana starforcem wiec sila rzeczy omija cie lwia czesc problemow z jakimi borykali sie posiadacze aftershocka
Afterlight normalnie działa. Od strony technicznej nie ma żadnych problemów.
Właśnie tak jeszcze raz patrze na tą gierke i mam wrażenie że kogoś kto ją robił naprawde zdrowo pokopało :( Stara babcia w skafandrze robi za żołnierza Marines. Odległa przyszłość a ludzie mają wielkie okulary z grubymi szkłami jak w latach 70'tych i to zakładanych z kombinezonem. Na globie po wybraniu punktu dolecowego np.aby zbudować kopalnie z bazy wyjeźdza pojazd i zapala światła. Tylko po co skoro jest to tylko symbol ? Bo jeśli nie jest to symbol to pojazd ma rozmiary średniego państwa i oświetla droge na setki kilometrów :) Niby bzdurki ale głupota na głupocie. Czesi się niczego nie nauczyli. Ta gra jest tak samo straszna i klimatyczna jak The Sims.
Azazell3: Grafika jest SŁABA bo jest NIEDOKŁADNA i NIEKLIMATYCZNA. Rozumiesz ? Chyba nie... Cała reszta to tak jak napisałem powyżej. Do X-Com'a 1 i 2 to nawet tego nie porównuj bo Afterlight nie ma z nimi NIC WSPÓLNEGO.
Grajcie panowie, grajcie, bo trza by jakieś porady tu zamieścić, a nie narzekania i przekomarzania. Jeśli ktoś ciupie w ufoka, to zapraszam na moje gg - mam już opanowane połowę planety, inwazję złych reticulanów, ale wciąż kombinuję z rozwojem, bo jest mało intuicyjny. Zapraszam więc do wymiany doświadczeń!!!!
A jaki masz numer gg? Widze tylko nr icq.
Gram już troche i powiem że nie mam pojęcia w jaką stronę iść [mam zajęte pół planety]
Szczególnie doskiewara mi limita na metal przez ktory nie moge wybudować magazynu metalu [sic!!!] Wie ktoś jak to obejść ?
Szczep - uaktualniłem - gg już jest. Co do metalu - zajmuj tereny, proś ufoków o resources, ziemian tak samo. Ja mam za mało kryształów żeby produkować działka laserowe, ale trzeba być cierpliwym... dopiero co udało mi się zbudować rafinerię i wreszcie mam dość energii, żeby coś podziałać dalej.
Krótka porada dla walczących - znaleziona w necie:
najlepsza broń przeciwko: robotom - EM weapons, słabsze roboty też kulowa,
beastmen - każda
robaki i pająki - każda
rollersy - ogień
matriarchowie - laser i psioniczna
marsjanie - kulowa i biała
recticulanie - kulowa, eksplodująca
bossowie - ataki z tyłu, snajperka
Dzięki temu wiedząc do kogo lecimy - możemy przekonfigurować uzbrojenie ekipy - będzie łatwiej
Na marsjan NIE uzywac karabinow. Albo bron do walki wrecz (+ ciezki pancerz wiec nam nic nie zrobia) albo bron marsjanska (lightning thrower?). Zanim zabijesz kolesia w ciezkim pancerzu marsjanskim z gatlinga to wywalisz z 300-400 ammo.
Na slabych marsjan sa dobre lasery, niestety na pancerze bojowe sa one nieskuteczne.
Wyjątkowo skuteczny przeciwko wszystkim jest karabin snajperski, jednak przy założeniach: mamy przeszkolenie major sniper, przeszkolenie w anatomii danej rasy (strzały krytyczne), odpowiednio rozwiniętą postać, nakładkę przyspieszającą na lufie i ciężkie pociski. Celownik optyczny i wynalazek stabilizacji broni pewnie też poprawi skuteczność - tego jeszcze nie odkryłem. Efekt strzału - recticulan z "pancerzem" - śmierć. beastman zwykły - ciało odrzucone w powietrze. beastman alchemik - dead, szaman - dead, kapitan - nieprzytomny, szef - 2-3 strzały kończą zabawę. Nie mam jeszcze doświadczenia z marsjanami. Co do matriarchów miałem dopiero jedną misję, gdzie trzeba było uciekać, ale jednego stuknąłem 2-3 strzałami. Doskonała broń wsparcia.
Heh szkolę już ludzi na snajperów, ale cały czas nie mogę się wbić na 4 poziom zwykłego metalu. Obcy nie chcą już handlować ze mną surowcami, ziemianie dowieźli noble metal. Póki co warp cannon robi u mnie furorę.
Uh: reticulanie maja zerowa odpornosc na bron palna. Zwykly karabinek wykancza ich 1-2 kulkami (ci w pancerzach moze 3-4) czyli 1 seria. Beastmeni to tez pikus.
Wlasnie marsjanie sa wredni: maja okolo 200 zycia i odpornosc 92% na laser i jakies 95-98% na bron palna. Nawet jak zasadzisz krytyka ze snajperki (500?) to spadnie to do 25 obrazen.
Ja mam taki zestaw na etapie walki z Marsjanami:
2* Laser Rifle z celownikiem i coolerem, ogień ciągły.
1* Laser Cannon to samo
1* Snajperka z max upami.
1* Reticulanin z psi
1* Różnie, przeważnie stara dobra rifla z ogniem ciągłym i max upami.
1* Robocik z poczwórną wierzyczką i 4 gatlingami
Do tego trochę sprzętu wybuchowego w plecaku.
Działa dobrze :)
Teraz mam już broń plazmową, i powiem, że te sterowane kulki plazmy są przegięte, mogę zniszczyć nimi całą bazę nie ruszając się z miejsca :(
Na marsjan:
3x laser cannon
2x ufoki z lser rifle
robot z dual laser cannon
1x koles z buzzsaw crossbow + DUZO ostrzy
Najwazniejszy jest koles z piłą. Po wykonczeniu wszystkich maszyn podbiega po kolei do kazdego marsjana i na 1 strzala ich bierze (ew jak sa za daleko to uzywam wersji "crossbow" i strzelam dyskiem na krotki zasieg).
Plazme mam ale jeszcze nie uzywalem - nie gralem od 3 dni.
Oprocz tego na misje z retikulanami:
4x rifle (max upgrades)
2x snajperka (max upgrades)
laser cannon robot (nie chce mi sie go zmieniac)
Na beastmenow:
4x gatling
2x snajpa
laser cannon robot
No proszę. I tak po serii narzekań, zaczęło się kręcić. Czy macie jakąś sprawdzoną linię rozwoju? Ja nadal nie mam gatlinga, broni plazmowej - wszystko rozbija się też o braki surowców - noble metals i kryształów. Czy budujecie stacje radarowe? Co to w ogóle daje? Czyżby możliwość przechwytywania obcych w powietrzu, jak była w starych UFO?
Czy ktoś stworzył sobie bravo team i wysyła go równolegle do walki? Jest drugi ufolot w bazie?
Cieszę się, że zaczęli pisać bardziej doświadczeni i zaprawieni w bojach gracze :)
Asmod: właśnie - pytanie - czy gra gdzieś podaje ilośc obrażeń broni lub "dane techniczne" obcych? Czy też wystudiowałeś to w jakimś pliku? Bo mnie się jakoś nie udało tego wypatrzyć w interfejsie gry... I jeszcze jedno - mam stos popsutych łazików-robotków i robotków-lewitków. Są do nich dwa rodzaje wieżyczek, ale żadna moja broń nie pasuje. Podejrzewam, że w grę wchodzi tylko EM weapon, której jednak nie odkryłem i nie widzę, żeby się zapowiadało. Które odkrycie do nich prowadzi? Język marsjan (nad którym moje mózgi ślęczą) czy coś innego? HELP!
Zaczołem dopiero grać w Ufo. Nie moge wybudowac kopalni paliwa na moim terenie pojawia mi sie informacja ze nie mam w pojezdzie technika i dlatego nie moge jej wybudowac, kazdy technik ktory jest zolnierzem ma wyszkolona inna umiejetnosc i wciaz to samo, nie mam pojecia co robic. Pomuście.
Ja nie narzekalem na UFO:Afterlight :) Po prostu nie odzywalem sie w watku. A ta czesc podoba mi sie najbardziej z calej serii.
Nie uzywam drugiego temu. Chcialem zlozyc go z marsjanskich robotow ale jednak lepszy jest 1 oddzial weteranow niz 2 przecietniakow.
Niestety nie wiem co daja radary :S
Dane obcych sa podane w ufopedii - np "martian armor" albo "heavy martian armor" - i stamtad biore resisty. Ilosc zycia obcych okreslilem na oko po tym ile czasu z jakimi obrazeniami musze nawalac.
Sprawdze moze jeszcze dzisiaj marsjanskie boty.
kasza999
W zakladce people przesun kilku technikow do przedostatniej zakladki (mechanic vechicle? mechanic bay? nie pamietam).
Czy ktos skonczyl ta gre?
Stanalem w martwym punkcie :(
podbilem wszystko. Zostalo jedno pole z baza "beastmen-ow". Jak zaatakowalem, to pojawial sie komunikat ze jest ich zbyt duzo i trzeba sp..., ale ja i tak ich wszystkich wytrzaskalem. Tyle ze nic sie nie dzialo i musialem niechlubnie wracac. Mission Failed.
Drugiego podejscia nie moge zrobic, bo jacys panowie przywiezli virusa co to ma mi pomoc. Nie moga jednak rozpuscic, bo nie mam odpowiednio bardzo z "terrafromowanej" planety. TYle ze je wszedzie pobudowalem. I stanelo na 62% i nie chce isc dalej.
BAdania wszystkie mozliwe zrobione. 4 nie moge zrobic, bo brakuje mi budynku i badan, ktorych nie ma. Jestem w slepym zaulku i nic nei moge zrobic. Ani przetkac badan (budynek z czyms tam magnetion i badan przyspeiszajacych terraforming)
wg mnie to nawet niezle. tylk grafa do poprawy
dopiero zaczalem grac i mam pytanie : jak zwiekszyc ilośc dostepnej w bazie energii ?
(potrzebna do budowy nowego laboratorium i innych ) i jaką bron powinno sie najszybciej wynalezc ?
Roko - jeśli masz już odpowiednią ilość kopalń paliwa i odkrytą technologię fossil fuel coś tam - wejdź w bazę i kliknij na panele słoneczne - pojawi się możliwość upgrade'u do fossil fuel plant - ilość energii wzrośnie.
Co do broni - najszybciej chyba odkryjesz broń laserową, ale zanim zaczniesz produkować strzelby i działka, pewnie trochę minie - problemem jest początkowo brak zasobów. Tak więc ekipy górnicze niech brykają cały czas po planecie. Sposobem na przyspieszenie na pewno będzie nie olewanie technologii faster vehicle czy jakoś tak. Autka zdecydowanie szybciej pomykają. Do tego przeszkolenie dla techników w driver i surveyor - przyspiesza prace.
CZY KTOS WIE JAK SIE PODNOSI OBCEGO,BO MUSZE GO PRZENIESC DO STATKU....
DZIEKI ZA ODPOWIEDZ [email protected]
Najszybciej wynajdz bron... ludzka. Podstawowy rifle sluzyc ci bedize przez DLUGI czas.
dzieki za poradę :)
mam juz karabiny, ale cholerni beastmeni są coraz silnejsi.
Jaki jest sposob na wykonanie misji schwytanie wroga? bestman chief to masakra,
jak go wykonczyć ?
Roco - w kupie siła. Nie rozpraszaj ekipy, bo główną ich siła jest salwa. NIebezpieczeństwo oczywiście tkwi w stosowanej przeciwko nam broni eksplodującej, jednak właściwie u beastmenów mają ją tylko alchemicy - do wykonczenia jednym strzałem ze snajperki.
Chiefa załatwić na początku jest dośc trudno, ale próbuj - lasery naukowe, karabin z przyspieszaczem, wytarguj od reticulanów zaopatrzenie - szybko przybędą dwa ufoki i będziesz miał strzelby laserowe i pistolet laserowy. wprawdzie trzeba szanować baterie, ale stanowią spore wsparcie. Potem jak najszybciej wyprodukuj karabin snajperski. We wcześniejszych wypowiedziach były zresztą podane zestawy uzbrojenia. A jak ci misja za trudna, to ją olej :) Nawet jesli zajmą ci terytorium, za chwilę będziesz je mógł odbić. I to łatwiej, bo beastmeni się wyniosą zostawiając tylko patrol.
freniu1981 --> Pewnie chodzi o misję polegającą na złapaniu ufoka. Znajdź tego/tych ze strzałką i ogłusz. Jak masz medyka w drużynie to ulecz obcego, dołączy wtedy do reszty ludzi i będzie można nim kierować. Jak nie masz medyka, to po prostu wytłucz wszystkie inne stwory na mapie i już.
Help :)
Mam problem z resourcami. Zajete pol planety, wydobycie na wysokim poziomie, ale calkowita ilosc w bazie stoi w miejscu i nie zmienia sie. Wczesniej bylo ok, tzn. przybywalo... Czy ja czegos nie wiem, czy to jakis bug?
A zbudowałeś magazyny?? Bez tego nie będzie przybywać surowców. Oczywiście trzeba wcześniej tą technologię odkryć, ale ma poziom trivial chyba...
Nie mam Warehouse :/ Z tego co czytalem jako prerequisites trzeba miec Metal 3 i Chemicals 3 + Upgraded Water Tank. Upgraded Water Tank mam. Problem w tym, ze mam Metals 2, Chemicals 2, ale lacznie 20 jednostek roznych resources (czyli pewnie max bez Warehouse), ale nie mam jak sie tego pozbyc. Reticulany nie chca brac jak daje :) Chyba zabrnalem w slepa uliczke :/
FIN - po co chcesz oddawać zasoby? Powiększaj swoje. Ja na początku wpakowałem się w słabe chemicals, bo przystałem na wymianę handlową z reticulanami, którzy chcieli chemicals. Zacząłem od nowa i już im nie dałem. Dlaczego brakuje ci metalu - nie wiem. A Ziemianie nic ci nie wysłali? Oni chyba właśnie wysyłają metal, ale nie pamiętam, bo mam poziomy przeciętnie na 5-7.
Sam się zastanawiam, na czym polega różnica, że jedne kopalnie są na żółto, a inne nie. Czyżby jedne były aktywne, a inne z jakichś powodów nie? I jak to zmienić? Sam nie narzekam na brak surowców, ale jestem już na etapie, że Marsjanie mają 4 prowincje, Reticulanie 6, Beastmeni chyba 3 plus dwie nie do ruszenia - bazę, gdzie komputer każe się ewakuować i jedne hiperwrota bez dostępnej misji.
Podejrzewam jednak, że skoro większość pozostałych mi misji to pochwycenie wroga, dowiem się co nieco w trakcie przesłuchań ala Jack Bauer :)
A propos - radary w połączeniu z technologią long range rockets czy coś tak dają nam obronę plot naszych prowincji i, wedle teorii, koniec z inwazjami.
Tylko co potem? Czas gry określam na dwie dniówki...
A właśnie - kto już latał na księżyc? Ja byłem raz coś tak odzyskać, ale guziczek moon mission ciągle jest. Warto tam jeszcze latać????
Jeszcze jedno - jeśli macie ufoka z mind controlerem, dajcie mu szkolenie krycia się i skradania (po odkryciu spec ops combat, czy coś tak). Wystarczy gagatkiem zakraść się w okolice złych stworków, opętać jednego i wiuuuu - czystka. Jak nie ma już wroga - należy mu kazać się rozbroić - mniejszy problem potem. Następnie opętamy kolejnego, kolejnego, kolejnego.... Moje chłopki z giwerami dłubią w nosach, a ufoludek robi czystki. Nie próbowałem jeszcze tylko opętać robaka ani bossa. No i robotów, bo do tego jest inne urządzenie :)
JacoXP - polec drugi raz na moon to pchniesz fabule :)
Co do skrycia sie i skradania... a dziala to na inne ufoki? Tnz czy dzieki psi ich wykrywaja?
Czy można podnosić ciała żołnierzy? Czy jest już jakiś poradnik do tej gry??
Cial zolnierzy nie da sie podnosic podczas walki (z tego co zauwazylem). Po prostu ulecz ich (psionic healing device retikulan rzadzi)
Arkk - najprostszym :) sposobem na capture enemy unit jest ogłuszenie delikwenta wskazanego strzałką (strzelasz by padł, ale żył), następnie wyrzynasz resztę opozycji, podchodzisz do ogłuszonego gutka i... misssion accomplished.
Poradnika nie ma, chyba że ktoś potrafi po francusku, to jest jeden sajt, gdzie walkthrough wisi od miesiąca. Co z tego, skoro w barbarzyńskiej mowie.
Asmod - dzięki za radę, zaraz frunę na moon. Co do wykrywania przez innych reticulanów - przetestuję, jak tylko pojawi mi się misja z nimi i dam znać. Dotąd wykańczałem ich robotami z gatlingami i jednym mind controlem. Ze swoimi psi cannonami byli bez szans :) Moje roboty miały silną psychikę :)
A propos - mieliście już pewnie lądowanie Ekspedycji ufoków. Żądają oni zerwania pokoju z reticulanami. Ja oczywiście moich kolegów, z którymi handluję, nie porzuciłem i wykończyłem ekspedycję. Została im tylko baza. A potem się dowiedziałem, z kolejnych przesłuchań beastmenów i znalezisk, że to właśnie reticulanie są źli, a ekspedycja przyjechała rebeliantów wybić. Dla tych, którzy jeszcze nie doszli do tego punktu - pamiętajcie o tym, żeby się nie okazało, że gra ma buga i nie zrywając przymierza nie osiągniemy zakończenia... Na razie nie mogę tego stwierdzić, ale coś mi nos czekisty podpowiada, że będzie problem.
JacoXP - trzeba bylo napisac spoiler :(
Ale tak czy siak moim nowym planem bylo... KILL EM ALL. Po prostu musze retiulan lapac aby zdobyc nowe wynalazki :)
Ekspedycja juz wylądowała, i niech ich cholera, ciągle ładują sie na moje tereny i musze ich wyrzynać. I to mają być dobrzy ufocy ? tfu..
ostatnio komp coś oszukuje i do walki potrafi wystawic 3 Chiefów :/
w otoczeniu kapitanów (czemu ten bydlak nie pada mimo ze ma czerwony pasek tylko
walczy dalej ?
niezle sprawdza sie stawianie pól minowych :)
Ok panowie - jak zabijac... matriarchy?
Te pierwsze sa slabe ale sa matriarchy w lepszych pancerzach. Zanim zatrzymam dwie takie potrafia wyciac mi caly team. Uzywam beastmen big rifle z automatycznym ostrzalem + 2x retikulan z psionic device. Oni zabijaja matriarche na 6 strzalow (razem) - ale czasami moj team pada szybciej....
Asmod - olej broń beastmenów - to zwykła broń kulowa. Na matriarchów laser cannon z dogrzewaczem - 2 strzały załatwiają problem. Minus - ogromna konsumpcja zaawansowanych baterii. Zwykła bateria starcza na 1-2 strzały. Wsparcie - robot z czterema laser cannonami i stabilizacją żyroskopową. I nie ma bata na mariolę. Oczywiście najlepiej ich opętać i wyczyścić wraże oddziały. Nie używam w ogóle broni beastmenów bo jest kiepska. Spróbuj też niezwykle skutecznego warp cannon lub, jeśli już masz wynaleziony - annihilatora. Do walki na małą odległość - z rollerami np. - najlepszy jest gatling, albo robot z czterema gatlingami.
Polecam więc salwę - robot 4xlaser cannon, ręczny laser cannon z heaterem albo dwa, warp cannon (strzela tylko 6 razy), mind control, snajperka z cieżkim pociskiem, zaawansowanym akceleratorem i skomputeryzowanym celownikiem. A na okrasę - laser rifle zmodernizowany ze wszystkimi bajerami albo np. rakietnica z pociskiem fosforowym lub granatnik ze stun grenade - padnie i można dobić. Swoją drogą, nie spotkałem (choć niewiele mi zostało) matriarchów w jakimś innym pancerzu. Ale może wszystko przede mną :)
Oczywiście chłopkom dajesz pola siłowe do pancerzy, wspomaganie celowania, spróbuj też jednemu dać clocker i miecz laserowy marsjan - sam nie probowalem, ale wystawienie nieruchomego goscia z mieczem (plus zdolność major skirmisher) z aktywnym cloackerem (niewidoczny póki się nie ruszy) na trasie wroga, może być niezwykle ciekawe. Jedno cięcie załatwia sprawę. Zanim się beastmeni poodwracają powinieneś 3 załatwić :) Dziś to przetestuję.
Roko - co to jest 3 chiefów :) Mnie najbardziej wnerwiają alchemicy, bo walą granatki w mojego psi fightera. Resztę z bliska opętuję i spoko. Jęsli masz mind control to opętuj właśnie kapitanów - zwykle mają beastmeński odpowiednik szotgana - w zwarciu jeden strzał załatwia szamana i alchemika, 2-3 strzały i leży chief. a nawet jak twój padnie, to nie rozłączaj go - niech koledzy dobiją swego. I zaraz potem opętujesz kolejnego. I tak do końca :)
Wczoraj marsjanie, po odkodowaniu ich języka, zaproponowali pokój. Zostało mi jakieś 8 technologii do odkrycia, głównie medycznych i coś kiepsko mi to wygląda. Wczoraj zlikwidowałem niedostępny wcześniej teren z urządzeniem sterującym hiperwrotami beastmenów i czekam na transport z Ziemi wirusa. Z tego co czytałem w którymś wcześniejszym wątku - musi być atmosfera na marsie, a ja mam terraforming stations może na 1/5 planety. Cóż, autko będzie jeździć :)
Dziś udoskonalę roboty i zerwę przymierze z reticulanami, bo brakuje mi równej psi-walki :) Jeden psionik w asyście automatów to świetna broń. Mam nadzieję, że nie każdy reticulan będzie miał "pilota" do robotów.
A, pewnie zauważyliściem, ale napiszę - warto terraformować marsa, bo spada agresywność otoczenia i zamiast heavy battle computerized suitów mózna pomykać w tych chroniących przed psi i bronią EM.
Zresztą - jakby co - chętnie podzielę się uwagami na gg.
Asmod - pytanie z innej beczki - są jakieś mmorpy za które nie trzeba bulić abonamentu? Chciałbym kiedyś tego spróbować...
Hmmm... a to lasery dzialaja na beastmenow? Z tego co zauwazylem byly dosyc... slabe :S
Ale sprobuje - mozliwe, ze matriarcha ma "dziure" w resistach na laser...
Moze nie wiesz - ale jak sie postarasz mozesz miec marsjanina w teamie :) Fajni kolesie, ale IMO niezbyt przydatni.
Aha - mam annihilatora ale nie moge budowac - energy mam na 5. Jakies pomysly jak podniesc do 6 lub 7? Brak mi na pewno "retikulan energy source". Powinienem łoić "przyjaznych" retikusow i wylapac ich aby powiedzieli cos na ten temat?
Co do MMO:
sa takie, ale ogolnie jest to kiła. Niestety za jakosc sie placi. Jesli NIGDY nie grales w MMO zobacz jakies bety lub gry w stylu MU Online / Lineage2 (prywatne servery) itp. Ale to cien tego co jest na oficjalnych. Ew. dla poczatkujacych dobry moze byc Guild Wars.
Oprocz typowych MMO mozesz sprobowac Shattered Galaxy - jest to MMO RTS, BARDZO ciekawa gra (no i bez abonamentu mozna grac - sa jednak pewne limity).
Ja gram w EVE (co widac ;p) i nie narzekam - najlepsze MMO do tej pory (chociaz czasami zdarza sie, ze czuje znuzenie - akurat wlasnie teraz jestem w tej fazie ;p ale przejdzie)
Asmod - zwykłe strzelby laserowe są rzeczywiście kiepskie, ale laser canon z heaterem i te montowane na poczwórnej wierzy to wypas. No i annihilator... miodzio... sterowana kuleczka zadała bossowi beastmenów (ta glizda wyłażąca z ziemi) 780 obrażeń. Wprawdzie nie zabiła, ale pierwsza próba ognia była niezła. Odpalenie tego ustrojstwa w grupę przeciwników zrobi pewnie niezłą sieczkę.
Co do energii - musisz dostać technologię po przesłuchaniach reticulanów - z elektrowni upgradujesz do reaktora dającego 7 energii. Wtedy już spokojnie produkujesz co chcesz.
Pytanie - jak można rozbrajać miny? Mimo że mam zdolność minor surveyor i major surveyor, to nie widzę opcji rozbrajania. Jedne co mogę zrobić, to puścić najbardziej opancerzonego gutka z polem siłowym jako "jednorazowego sapera" :)
Ale przesluchiwanie retikulan czy ekspedycji?
Asmod - ni grzyba nie pamiętam, ale to raczej chodzi o rasę a nie o ugrupowanie. Wydaje mi się, że to była ta technologia, która pozwala produkować advanced battery do laserów, albo coś wynikającego z niej.
Ja już nie mam beastmenów (oprócz bazy, ale wirus dopiero leci z Ziemi). Dołączył mi się marsjanin uwolniony, ale cienias z niego. No cóż, czas zrywać pokój i brać się za reticulan.
A, już wiem co z minami - trzeba wyprodukować urządzenie do rozbrajania i dać gutkowi z wyszkoleniem surveyor.
Ale równie dobrze sprawdza się puszczenie kulki z miotacza lightnigball (wcześniej mi się porypało, to nie annihilator tylko właśnie to ustrojstwo strzala kierowanymi kulkami) - wpuszczamy kulkę w pole minowe i bach - wymiecione :) Zdalny saper :)
JacoXP - rownie dobrze mozna granatem rzucic :)
Moj uber soldier walczy.... mieczem :) I nie ma bata na niego. wojownik/naukowiec trenowany na maksa w medycynie, atletyce, wytrzymalosci, anatomii beastmenow i skimrishu. Wsparcie snajperek sie czasami przydaje, ale rzadko. Zazwyczaj po prostu wbiega i tnie katana - reticule i marsjanie odpadaja, wiekszosc beastmenow tez (przy krytycznym trafieniu kladzie kapitana jednym ciosem), nie wspominajac juz o tym co wyrabia jak sobie wstrzyknie sterydy :). Jedyne nad czym musi dluzej popracowac to chiefy, rollery i duze roboty, ale z jego szybkoscia i znajomoscia slabych stron przeciwnika, zazwyczaj nie ma problemu.
Apropos kapitana - dlaczego nie pada mimo czerwonego paska? Bo ma wytrzymalosc na drugim poziomie.
Grrrr nie wiedzialem, ze:
spoiler start
Harald odchodzi z druzyny...
spoiler stop
Grrrr......
Cusz bedzie trzeba to jakos nadrobic...
Dzieki za info o laserach - jednak matriarchy maja dziure w resistach na laser...
A IMO to dobrze - popatrz co dostajesz w zamian :)
Asmod - co wklejałeś, a spowodowało gulgotanie u ciebie? ja widzę tylko spoiler start-spoiler stop... Pod firefoxem i explorerem....
Marvoz - co dobrze i co dostaje się w zamian za co?
Albo coś się wkleiło czasowo, albo moja przeglądarka jest niepełnosprawna...
Jak zdobyć czwarty chemicals? Jak zdobyć psi weapon, niby mogę wymienić to u reticulan za chemicals ale to chyba nie wchodzi w grę?
Jak mieć więcej ludzi, tzn co trzeba zrobić lub co wynaleźć?
witam. czy mógłby jakiś miłośnik gier taktycznych napisać czy gra jest fajna? ciekawy jestem waszych opinii. z góry dzięki
Arkk - chyba pisałem ci na gg - zajmować tereny z chemicalsami. Potem zbudować magazyn chemikaliów.
Psi weapon możesz i tak używać tylko, jeśli masz w ekipie ufoludków. Oni przylecą ze swoim sprzętem, albo idź na wymianę za coś niepotrzebnego. Reticulanie lecą na to, co nowego wyprodukujesz. U mnie zamarzyła im się snajperka i kusza-piła. Dałem, a co. Potem, jak robisz misje na terenach reticulan, to broni psi nazbierasz sobie od cholery po zabitych.
rdzawy - jeśli chodzi ci o opisywane w tym wątku ufo:afterlight, to tak, jest fajne :)
misje idą mi coraz lepiej, rozstawiam parę min tu i tam a potem dozynam niedobitków ;)
moze ktoś mi wytłumaczy jak to jest z łapaniem ufoków do przesłuchań ? czy jest to mozliwe tylko w misjach capture ? czy w innych tez?
No i jak sie do tego zabrać bo ogłuszony ufok po wyleczeniu dalej jest agresywny
hm, Panowie mam pytanie.
Nie zaszedłem jeszcze tak daleko jak wy, ale ...
miałem taki przypadek.
Zająłem wszystkie lokalizacje obok mnie, pozostały tylko te z wysokim poziomem środowiska. były między innymi 4/5 (dzień / noc). Wyprodukowałem średnie pancerze na środowisko 4, wyposażam drużynę i ... zdziwienie. Poziomy środwiska podskoczyły o 1. gdzie było 4/5 mam 5/6. Też mieliście coś takiego?
Drugie pytanie... kiedy mogę szkolić żołnierzy? Mam już havy suit, ale żołnierze muszą mieć szkolenie majora ... tymczasem w ich zakładkach nie ma zakładki trainning. Więc? Musze coś wymyśleć? Coś wybudować?
roko - łapać można niestety tylko w misjach capture. temat łapania był już maglowany. jak ci się buntuje wyleczony, to zostaw go nieprzytomnego i wybij resztę wrogów na planszy. potem podejdź do niego i mission accomlished.
nan - musisz wybudować training center. środowisko na marsie kiśnie naturalnie. poprawę uzyskasz, kiedy zaczniesz budować terraforming stations, ale to nieco pozniej. dlatego trzeba szybko wynalezc ciezkie kombinezony.
JacoXP - thx
Kombinezony juz mam, terraformery już gdzieniegdzie pracują ...
a training center nie mogę budować :( Pamiętasz moze ścieżkę technologii od tego?
NO mi się podoba ta część, no ale jeden problem napotkałem... Wywaliła mi si gra nie wiem z jakiego kur** powodu. Czy ten pier**** MS umie pisać Windowsa.
2007-03-18 16:23 Application Error Aplikacja powodująca błąd ufo.exe, wersja 0.0.0.0, moduł powodujący błąd ufo.exe, wersja 0.0.0.0, adres błędu 0x004547c0.

Już szlak mnie trafia przez ten Win szajs. Nie dość ze kupiłem Pro oryginała, licząc ze nie będzie żadnych błędów a tu takie gówno.
nan - oto ścieżka: military training z earth technologies - daje special military operations i budynek tactical training. Z tego dalej technologie advanced firearms i combat explosives.
kupil juz ktos moze polskiego oryginala ? zastanawiam sie nad zakupem wersji pl ale mam pewne obawy ... co do zabezpieczenia - moglby ktos sprawdzic czy nie ma tam przypadkiem starforce'a ?
JacoXP --> dzieki za poradę :)
jak zachowac sie wobec Retikulan i Ekspedycji ? komu dokopać ?
Kiedy zrywam przymieze z Reticulanami, obaj ufocy opuszczają oddział ( duza strata bo byli bardzo wytrenowani i pozyteczni )
Da sie zrobic zeby zostali ?
ja mam taki mały problem jak mam misje by wybić beastmeanów, (jestem na początku w sumie) i mam misje jakby z ich osądą gdzie jest jedno zamknięte pomieszczenie gdzie tylko słysze ruch postaci a nie moge sie tam dostać, wybiłem wszystkich, wokól lata nature force a ja nie moge zakończyć misji:(
FallenFury: Zabieraj ze sobą dynamit żeby wysadzać w razie potrzeby drzwi lub inne przedmioty. (Możesz go produkować). Innym rozwiązaniem jest odpowiednio się ustawić czasem to się udaje, ale łatwiej jest zabierać ze sobą dynamit :)
Roko: Dokop ekspedycji tak jest łatwiej :) dużo sprzętu z nich jest i łatwo ich zabić kataną :)
gram gram i gram robie misje, zdobywam tereny, ale nie wiem dalej czym sie różnią kopalnie odznaczone na obrazku na zółto a czym puste:/ energi mam mało i nie wiem jak zwiększyć
JacoXP - ponownie dzieki :-)
Ok, kto mi powie jak rozwalić Rollery? te paskudztwa mnie wkurzają, normalna broń na nie nie działą :(
dostalem wlasnie info od cenegi -> polski afterlight jest zabezpieczony starforcem, jest wiec calkiem prawdopodobne ze problemy fx_neo to efekty tego posranego zabezpieczenia.
ja w kazym razie odpuszczam sobie zakup polskiej wersji
kurde ... wersja angielska jest zabezpieczona securomem - zastanawia mnie tylko dlaczego u nas gdzie gra kosztuje kilkukrotnie mniej uzyto teoretycznie trudniejszego do zlamania zabezpieczenia ktorego efekty uboczne robia totalny syf w systemie operacyjnym
dudek --> to ze jest zabezpieczony syfem nic nie znaczy, zawsze mozna sprobowac uzyc "ciastka" z wersji angielskiej - tak samo bylo w Faces of War, polakow tez cenega uszczesliwila tym g*
wiem ze mozna uzyc ciacha... w przypadku starsyfu nawet trzeba, tylko ze piracenie oryginalu to jakas paranoja moim zdaniem (poza tym instalujac gre starsyf zainfekuje mi system i trzeba bedzie wywalac go recznie)
aha - tylko wersja en jest zabezpieczone securomem - nie to ciacho :)
tak czy inaczej wersji pl nie kupie - taki moj prywatny bojkot
dudek -->
1. wiem ze ciastkowanie oryginalu moze wydawac sie dosc dziwne ale w takim wypadku nie ma wyjscia
2. wiem, ze wersja en jest zabezpieczona securomem a polska syfem
3. to NIE oznacza, ze ciacho z wersji en nie bedzie dzialalo z polska (tak, tak - identyczna sytuacja ma miejsce z Faces of War (tez en securom a pl syf i ciacha dzialaja).
hmm.... nie wiedzialem ze mozna wymiennie stosowac ciacha - jesli tak to nawet lepiej :)
co do samego s-f i piracenia oryginalow to faktycznie jest to najsesowniejsze rozwiazanie ale szczerze mowiac sama kocepcja lamania zabezpieczenia w legalnym produkcie jest jak dla mnie smieszna i absurdalna - tyle ze niestety to najrozsadniejsze co mozna zrobic w tym przypadku
tak wiec dla zasady - bojkot :) wole wydac wiecej tak zeby kto inny na mnie zarobil ktos inny niz madrale ktorzy wymyslili zeby polska wersja byla zainfekowana starsyfem
Mam pewien problem z polska wersje UFO: BoM. Napisy sa tak male, ze siedzac z nosem w ekranie ledwo moge je odczytac. Zmienialem rozdzielczosc w grze i jest bez roznicy. Czy ktos juz sie z czyms takim spotkal?
FallenFury => problem z zamkniętym pomieszczeniem - musisz wziąć na misję technika z dynamitem. Podkładasz pod wejściem do klatki, uciekasz do szyku bojowego i po wybuchu wykańczasz ładnymi seriami toczące się paskudztwo. Co do kolorów kopalń - czy to czasem nie jest symboliczne oznaczenie, wiesz - jak chemia, to żółte, jak metal to niebieskie itp.?
Grimir => czcionki nie są modyfikowane, musisz się przyzwyczaić. Ja gram w 1280x1024, ale na 22" monitorze - wszystko jest czytelne i przejrzyste ;-)
A ja mam inny problem - ładnie łupię na poziomie normal wszystko co się rusza. Przylatuje ekspedycja, siada na moich terenach i jakieś dwa tygodnie po wylądowaniu (wymyślam dopiero pierwsze modyfikacje broni palnej) zajmują mi biegun. Mam zatem dwa dni na ich pokonanie, zanim kolonia padnie. Uzbrojony po zęby lecę na biegun, a tam szaraki PSI jednym strzałem rozwalają mi każdego żołnierza (mimo dowodzenia na II poziomie kilku załogantów, które rzekomo poprawia obronę przed PSI). W zasadzie pierwszy kontakt, siedem strzałów i cała drużyna rzęzi na glebie nieprzytomna.
Pytanie - co z tym zrobić? Cofam sejwa, najpierw gadam z przybyszami. Ekspedycja nie godzi się na żadne pakty pokojowe, z Retikulanami nie mogę zerwać przymierza, żeby przejść na stronę Ekspedycji, bo po prostu ...nic się nie dzieje, nadal jest przymierze. Porażka na całej linii. Kilkanaście godzin gry do wywalenia, bo nie ma siły, by odzyskać biegun (czyli wodę)...
Przemodar -->bez problemu dasz rade, tylko mała zmiana taktyki : tych łobuzów najlepiej granatami
z ukrycia, kiedy cie nie widzą nie robią ataków psionicznych, a kiedy lezą na ziemi dorzynam ich bez problemu ( i zmieniaj czesto miejsce pobytu )
Ale najlepszym rozwiązaniem jest robot ! ma wytrzymałą psyche LOL
przy okazji ponowię pytanie :
jak zachowac sie wobec Retikulan i Ekspedycji ? Kiedy zrywam przymieze z Reticulanami
i atakuję ich obaj moi ufocy opuszczają oddział ( duza strata bo byli bardzo wytrenowani )
Da sie zrobic zeby zostali ?
Właśnie skończyłem :P
reticulan możesz w ogóle nie atakować więc ufocy zostaną, wykończ ekspedycję. Ja wycinałem wszystkich kataną ludkami z szybkim bieganiem i skirmishem. Na akcję brałem 2 ludzi plus robota - u mnie to wystarczyło.
Wszyscy mogą podkładać dynamit nie musi to być technik.
Ktoś się pytał o żółte symbole przy kopalniach - to oznacza mniej więcej że ta kopalnia ma "większe wydobycie" tzn. zastępuje dwie zwykłe. Czyli najlepiej zajmować tereny z żółtymi kopalniami.
Poza tym: shotgun z zaawansowanym żyrostabilizatorem rządzi.
Drzewko/baza technologiczna (brak jeszcze technologii "marsjanek" :] )
http://www.arsenalmp.ro/EU/UFO%20AL/TechTree.html
Jedna uwaga do kogoś kto sie "burzył" o widok zapalania świateł przez samochody w nocy na Marsie - a podbijanie Marsa w 30 osób to już dla Ciebie full realizm? (nie chcę nikogo obrażać, ale swoje żale lepiej zachować dla siebie, albo opisać na OFICJALNYM forum, może ktoś to uwzględni)
mala ciekawostka -> na oficjalnym forum dowiedzialem sie ze w odroznieniu od aftershocka, afterlight został przetestowany razem z zabezpieczeniem (testerzy aftershocka dostali niezabezpieczona wersje - tak dla przypomnienia). zla wiadomosc jest taka ze afterlight został przetestowany z securomem bo taka metoda zabezpieczenia założyli twórcy, cenega.pl wybrala natomiast starforce - jak myslicie -> robili jakies testy czy od razu z marszu puscili gre do tloczni ?
Naprawde zla wiadomosc jest taka, ze ciastko z wersji en nie dziala poprawnie z polska wersja. Co prawda gra sie uruchamia ale kopia sie w niej wszystkie teksty (wychodzi wszedzie odwolanie do ID_costam). Bardzo brzydko pogrywa cenega - _konkretna_ informacja, ze gra jest zabezpieczona syfem powinna byc na opakowaniu.
to faktycznie kiepska wiadomosc dla posiadaczy polskiej wersji gry, bo calkiem mozliwe ze patch jaki ma pojawic sie ponoc jeszcze w tym miesiacu nie bedzie dzialal z polska wersja i cenega.pl bedzie odpowiedzialna za jego powstanie... no coz ... zwykle sie z tym nie spiesza :(
ciekawa sprawa z tymi tekstami - z opisu mozna odniesc wrazenie ze dla polskiej wersji plik lokalizacyjny ma inne identyfikatory tekstow
luke - mozesz zagadac do mnie na GG (numer mam w profilu) ?
zero stabilnosci, w trakcie misji taktycznych gra wywala sie do windowsa, zwłaszcza jak robi sie tloczno a walka toczy sie na wiecej niz jednym poziomie
no powoli zblizam sie do konca ( chyba :)
w grze najbardziej mnie wkurza ze komputer okropnie oszukuje, w pozniejszym etapie gry ewidentnie dodaje ufokom celności i zwieksza obrazenia zadawane przez ich broń. Dochodzi do tego ze parszywy beastman capitan strzela z cannona przez pol mapy i zawsze trafia.
witam ,mam problem z tą grą, podczas misji taktycznych wywala mnie do windowsa, jest to cholernie czesto, mam athlona 1,8 , pamiec 768MB, kart graf. gforce 5200(128) czy którys z tych parametrow moze nie spelniac wymogow gry ?? z góry dzięki za podpowiedź.
mseba -> w teorii gra wymaga mocniejszej grafiki (pisza o gf5700), ale tym bym sie nie przejmowal za bardzo, bo poprzednik wymagal tez min. gf5700 a gralem w niego bezproblemowo na gf4800. bede strzelal - masz wersje polska ? podziekuj wiec cenedze za starforce'a i trzymaj kciuki ze patch jaki ma sie niedlugo okazac bedzie dzialal z polska wersja.
gra sama w sobie tradycyjnie dla calej serii jest technicznie srednio dopracowana i tak jak w przypadku poprzednikow pomoga tu pewnie patche
afterlight mi tez potrafi sie wylozyc bez przyczyny, moja rada zapisuj czesto i co jakis czas restartuj gre (ew. tez komputer)
no właśnie pytanie kto z was ma polską grę zakupioną od Cenegi ?? bo mam parę pytań odnośnie tego Starforce ..
zamierzam kupic i kurde nie wiem czytam, że gra nie działa ?
azazel -> jesli musisz kupic wersje pl to poczekaj przynajmniej do ukazania sie patcha - bo moze sie okazac ze nie bedzie on dzialal z wynalazkiem ktorym uraczyla nas cenega (namieszali cos tam przy okazji ze struktura plikow i katalogow a sam starsyf modyfikuje tez binaria)
luke ma polska wersje i jakis czas temu porownalismy sobie kilka rzeczy - stad te moje przypuszczenia odnosnie patcha, podzielilem sie tymi informacjami z altarem wiec teoretycznie jest szansa ze uwzglenia radosna tworczosc cenegi w patchach, choc dali mi do zrozumienia ze gra zostala przewidziana, przetestowana i rekomendowana do zabezpieczenia securomem i niespecjalnie obchodzi ich ze u nas dystrybutor zabezpieczyl gre starforcem
dzięki za odpowiedź,czyli jesteśmy zdani na łaskę Cenega, czyli ogólnie zostaliśmy(ci co kupili grę w polskiej wersji) zrobieni w h... że się tak brzydko wyrażę, czy m ożna w jakiś sposób zareklamować taki badziew(grę) ??
Dodam jeszcze, że centrum pomocy Cenega oczywiście milczy, wysłałem im już kilka postów i nic, najlepiej wypuścić coś do sprzedaży i zapomnieć. Pewnie myślą: przecież masz kliencie pudełko, w środku ładny kompakcik z oznaczeniem logo naszej firmy, więc czego ty od nas chcesz.(człowiek rzadko kiedy ma na oryginał, a jak już kupi to badziew. Ahh szkoda gadać. Pozdrawiam wszystkich zniesmaczonych.
Witam
Czytam wypowiedzi niektórych forumowiczów i tak się zastanawiam - czy opinia jednego czy dwóch osób udziela się masom? Chodzi mi o to narzekanie na PL wersję. Zakupiłem grę w dniu premiery - gram codziennie i jeszcze ani razu nie miałem przykrej sytuacji o której wspominacie (zwiecha, wyjście do Windy). Może to nie wina gry tylko Waszych ustawień i sterów? Przyznam, że na początku miałem problem z grafą (opcją szaderów wykryta domyślnie to poziom Wysoki na R9800se@PRO) i w momencie kiedy pojawiał się przeciwnik gra się strasznie cięła. Pierwsze co zrobiłem to "rzuciłem mięchem" ale zaraz po tym zmieniłem stery vga i już jest ok. Od tego momentu ślicznie śmiga.
Zgodzę się tylko że StarForce jest "przykrym" zabezpieczeniem. Miałem z nim problemy przy poprzedniej części UFO - napęd długo rozpoznawał płytę (a może akurat mam walniętą płytę). Ten sam napęd z UFO:AL uruchamia grę bez problemu.
Ok sumując - moje stanowisko jest tutaj całkiem neutralne jeśli chodzi o zabezpieczenie. Tylko wydaje mi się że czasami wystarczy użyć szarych komórek i spróbować coś zrobić z nagłym problemem na wszelkie możliwe sposoby jeśli takowe ktoś zna - a dopiero później wykrzykiwać że: "mi nie działa to samo co ktoś na forum napisał, a sam nie kiwnąłem paluchem aby problem rozwiązać". ;)
Chyba wiecie o co mi chodzi :)
meetos -> czytam Twoja wypowiedz i zastanawiam sie czy sam ruszyles mozgownica i zastanowiles sie z czym moga wiazac sie roznice w binariach i plikach miedzy wersjami polska i pozostalymi (starsyf pomijam)
Meetos,jeśli chodzi o mnie użyłem już wszelkie sposoby jakie są mi znane, a jeśli nie są czytam(szukam) w necie podpowiedzi, które mogą mnie nakierować. Jestem trochę (czyt. nawet bardzo wkurzony) faktem że gra wywala do windowsa, grałem w poprzednią część i to kiedy miałem jeszcze 256 MB pamięci i nie miałem takich problemów(teraz mam 768) i za każdym razem wywala mnie z gry.
Dodam jeszcze odpowiedź ze strony Cenega(w końcu odpisali)"Pana mail został przekazany do działu lokalizacji" i to wszystko, co mam przez to rozumieć,może mi ktoś wytłumaczyć.;/ Z góry dzięki.
no i wykrakalem - patch juz jest, ale nie dziala z polska wersja - brawo cenega :(
http://www.ufo-afterlight.com/pages/support.html
http://forum.altargames.com//index.php?showtopic=5346&st=15
Dudek101,witam, mam pytanie czy jest szansa, że możesz napisać do Altar z zapytaniem o naszą wersję,czy zamierzają zrobić patrz dla PL czy zostawiają tę sprawę Cenega ?? (zrobiłbym to sam ale mój angielski nie jest aż na tyle profesjonalny żeby objasnić im co i jak ;/
albo jakbyście mogli zamieszczać tu linki o jakichkolwiek nowinkach z tym związanych, dzięki.
http://forum.altargames.com//index.php?showtopic=5353 link już jeden znalazłem, ktoś już się tym interesuje :) , oczywiście nie Cenega ;/
kontaktowalem sie juz wczesniej z typem od altara i coz - gra zostala przewidziana do zabezpieczenia securomem, pod tym katem zostala przetestowana i dystrybutorom rekomendowano uzycie tego zabezpieczenia. cenega najprawdopodobniej stwierdzila ze ma to w dupie i zdecydowala sie na starsyf, ale to chyba nie wszystko bo wersja polska ma inna strukture plikow niz normalne wersje, krotko mowiac brak jest folderu z lokalizacja (wszystkie teksty itp. siedza w jedym pliku archiwum, ktorego u nas brak) i cale informacje jezykowe cenega prawdopodobnie zakodowala na sztywno w binarce -> i tu lezy pies pogrzebany bo patch zmienia TYLKO binarke
co do samego patcha do jest szansa ze altar cos z tym zrobi, choc generalnie jest to juz sprawa dystrybutora -> nie drazylem tematu bo nie kupilem polskiej wersji
to co panowie z Cenegi wyprawiają ? :|
kurde chyba się skuszę na oryginalną grę Ufo .. bo mam okazje tanio kupić ale proszę was napiszcie jakie przeszkody mnie czekają .. Czy przez to zabezpieczenie Starforce cd można zepsuć ? odtwarzać ?
bo chyba gra musi działać jeśli wydali ją..
W sumie nie mamy czym się martwić, Altar może i wypuścił patch ,ale po opisach na forum Altar'a chyba im coś nie wyszło, i tym optymistycznym akcentem, cały świat czeka na sprawną grę która zapewne pozostanie na długo w naszych głowach :), no nic może przynajmniej zdarzę przed polskim patchem rozbudować kompa(jakieś 2 miesiące mam ), pozdrawiam wszystkich oczekujących. :)
Patch jako taki nie sprawia problemow, ale jego instalacja (co niektorym) - wiec pociecha jest zadna.
Btw. cenega dalej wsadza syfa do gier - Alien Shooter ZE i You Are Empty. Mialem kupic ta ostatnia ale w zwiazku z ww. chrzanie cenege i jej gry.
Mi się śmiać chce potym co tu czytam. Gram juz dość długo i ani razu mi gra nie siadła, czy wywaliła na pulpit. Mam też PL i jakoś chodzi. Jedynie to mnie denerwuje to to że podczas wymiany gonia mi zcasem przytnie, mogli by zoptymalizować gre, bo jest troche za cięzka.
o odpowiedni stopień terraformacji i wypuszczenie wirusa do atmosfery (tzw. event, po osiągnięciu odpowiednich warunków)
Gram już 2 tygodnie i uważam, że to najlepsza część ze wszystkich UFO!
Świetny balans wątku strategicznego do ilości misji taktycznych. Wkurzająco wolne badania i produkcja, ale przez to stale dające kopa: "co dalej" :)
Minusy: gra wywala do windy w paru miejscach, zwłaszcza kiedy ustawiona jest max szybkość - już jej nie ustawiam, bo to prawie pewna zwicha.
KOLOSALNY BYK GRY mi się przydarzył - po jednym z wywaleń do windy ZRESETOWAŁY się całkowicie pliki konfiguracyjne save-ów, gra już ponownie nie chciała odpalić, dobrze, że treningowo miałem założoną inną postać, to przegrałem stamtąd pliki, wyedytowałem i poszło... ale 2 tygodnie grania mogły pójść do piachu - dla mnie szok, taki BUG w grze widzę po raz pierwszy.
Ogólnie podsumowując: jedna z najlepszych gier w jakie grałem, dawno żadna gra tak mnie nie przykuła do monitora.
Tlaocetl ==> masz PL ?
mam 2 szybkie pytanka:
1. czy uzycie skanera daje jakis wizualny efekt ? (np. w aftershocku rozchodzila sie fala od zawodnika i na jej podstawie mozna bylo zorientowac sie jaki jest zasieg czujnika - w AL czegos takiego u mnie nie zaobserwowalem)
2. zasieg wzroku/widocznosci -> cholera mnie bierze bo mam zawodnikow w okolicach 20go poziomu (max. 22) i za kazdym razem marsjanie lub co lepsze jednostki beastmenow (matriarch, cheif) podchodza do mnie na mniej wiecej 10 metrow zanim zostana wykryte niezaleznie od tego czy moi wojacy stoja odwroceni w druga strone bez polecen czy tez stoja wpatrzeni w kierunek z ktorego nadchodza przeciwnicy z poleceniem 'watch' - troche mnie zaczyna to wkurzac... moi sa juz niezle wyszkoleni (praktycznie wszystkie cechy na supernatural) mam dobre pancerze (z bonusami w rodzaju czujnikow i pochlaniaczy zapachu) i ciagle jest to samo - gdyby nie reticulan w skladzie to pewnie podchodzili by do mnie na odleglosc wyciagnietej reki (no tylko ze ret. nie chce nosic pancerzy)
Zauważylem że gra wywala sie na pulpit i czasami nie mozna juz kontynuowac gry kiedy mam włączone GG i pokazują sie aktywne kontakty. Po wyłączeniu GG nie mam juz klopotow z wywalaniem :)
slawekk -> sprobuj grac w oknie, chodzi jakby stabilniej a oprocz tego mozna normalnie przelaczac sie miedzy gra a innymi aplikacjami
Zauważyłem na stronie Cenega ,że ruszyły prace nad patch'em do AL PL, ale oczywiście żadnej konkretnej daty co do daty wyjścia :(. Ciekawe czy potrwa to miesiąc jak w przypadku ALtar'a(i w dodatku jeszcze wadliwego patch'a)??
Azazell3 -> tak mam oryginała PL i bardzo dobry sprzęt, wszystkie ustawienia na max :)
szybkie pytanie: jak sie naprawia roboty w bazie??
tlaocetl-> czesciami zamiennymi, musisz je najpierw wybudowac... .dziwne bo na moim starym sprzecie w wersji en na ekranie zasobow ludzkich co jakis czas pojawia sie mowiona instrukcja jak sie naprawia roboty ;)
Dodatkowo możesz roboty naprawiać w czasie misji taktycznej - wymogi: Technik z umiejętnością Automatyka; sprzęt: Skrzynka Narzędziowa i Części Zamienne Do Naprawy Robotów.
ogólnie działające gg w czasie gry jest przyczyną wielu nieprzyjemności, wiec wyłączcie to dziadostwo
w czasie bitwy to spoko naprawiam robota, problem jest po powrocie do bazy, ludzie i ufoki mają w zakładce przycisk "LECZ" i po naciśnięciu gość trafia do ambulatorium, a robot u mnie nie ma takiego czegoś
jeszcze jedno szybkie pytanie: czy można zbudować dodatkowe koszary do szkoleń wojskowych?
Tlaocetl -> jesli masz wyprodukowane czesci zamienne do robotow to w bazie po wejciu na danego blaszaka bedziesz mial aktywny przycisk lecz - w odroznieniu od ludzi/obcych po nacisnieciu robot bedzie od razu naprawiony, drugich koszar chyba nie da sie wyprodukowac
heyho2000 -> gg nie uzywam, ale po odpaleniu gry w oknie mozna swobodnie przelaczac sie miedzy roznym programami (np. inne komunikatory, przegladarka, explorer itp) czego nie da sie (przynajmniej u mnie) zrobic grajac na pelnym ekranie
Witam, ponownie, chyba trochę niesłusznie stwierdziłem, że gra ma ogromny błąd i za każdym razem wywala mnie do windowsa(zmieniłem komputer na lepszy i jak narazie nie mam problemów), co nie znaczy że i tak czekam na patch ze strony Cenega. Pozdrawiam.
Nareszcie mogę się cieszyć maksymalnymi ustawieniami w grze :)
na razie używam katany, snajperek, gatlingów no i tych 2 działek z ziemi, ale na matrony zwierzoludzi już to nie wystarcza :((
stąd moje pytanie - co opłaca się wyprodukować: działko laserowe czy wyrzutnię rakiet?
tlaocetl -> najlepiej miec jedno i drugie, gra praktycznie wymusza zroznicowanie uzbrojenia w oddziale (np. przez owe matrony - na nie najlepiej dzialaja lasery w polaczeniu z wyrzutniami rakiet lub granatow, niezle sprawdza sie tez bron psioniczna, w ostatecznosci zmasowany ogien z gatlingow (w trybie spray) tez jakos daje rade)
Witam
Temat kopalń i ich przeliczania na poziom. Wiadomo że jeśli jakaś technologia wymaga np: 4p metalu to nie oznacza to, że musimy mieć 4 kopalnie. Tak naprawdę musimy mieć ich 8. Może poniższa rozpiska pomoże niektórym graczom:
Poziom - Ilość kopalń
1 - 1
2 - 2
3 - 4
4 - 8
5 - 12
6 - 15
7 - 20
Wyczytałem w necie, iż zwykła kopalnie daje +1 (szara), a żółta +2 oraz jeśli wybuduje się odpowiedni magazyn dodaje on +1 do ilości kopalni.
Niby wszystko ładnie pięknie ale i tak mi coś nie pasuje i tutaj proszę Was forumowiczów o pomoc.
Otóż posiadam 7 poziom Paliwa (16 kopalń). Ale coś mi nie pasuje. Mam 6szt pełnych żółtych (kropelka w obramówce), do tego mam 4szt pustych kropel, 2szt pustych kropel w ramce oraz 1szt zółtej kropli bez obramówki. No i magazyn paliwa.
Sumując: (6x(+2p)) + (7x(+1p)) + 1=12+7+1=20
Z tego wynika że powinienem mieć 7 poziom paliwa ponieważ mam 20 kopalń. Ale tak nie jest.
Czy ktoś wie czy kopalnie oznaczone jako puste wewnątrz symbolu bądź puste w ramce zaliczają się do wydobycia surowców?
No i na koniec graficzne przedstawienie oznakowania kopalń:
(); [()]; (żółta); [(żółta)]; żółta
Ok- mam nadzieję że mnie zrozumieliście :)
meetos -> dobrze kombinujesz, ale poziom 7 to maksimum, no i nie zapominaj ze kopalnie w pewnym momencie mozna ulepszac dodatkowo zwiekszajac ich wydobycie
No fakt 7p to max ale bardziej chodzi mi o znaczenie graficzne kopalń przekładające się na wydobycie. Tzn czy 2 kopalnie z pustym symbolem to tyle samo co 1 z pustym symbolem w ramce itp. A co do upgradów kopalń to jeszcze sie dotarłem do tego momentu gry.
Aaa i jeszcze 1 - kiedy wchodzę w przegląd dostaję informację że jestem w posiadaniu pól z których nie ma wydobycia - sprawdziłem wszystkie moje zajęte pola - gdzie jest możliwe to kopalnia stoi - więc o co chodzi?
do wydobycia niektorych surowcow (poza woda, paliwem, metalem i chemikaliami) nie wystarczy wybudowac kopalni - trzeba tez wynalezc odpowiednia technologie - taki maly bug :)
Tak tak Metale Szlachetne, Kryształy ...
Ok - chyba będzie ciężko się dowiedzieć jaką wartość ma dana kopalnia.
Inne pytanie - co jest potrzebne aby do ciężkich pancerzy (tych białych) dodać upgrade który samoczynnie leczy żołnierzy w czasie walki. Jaki ten dodatek się zwie?
nie mam pojecia - nie uzywalem ich, a nawet nie wiedzialem ze jest taka opcja z automatycznym leczeniem
co do kopalni i poziomow to mi sie wydaje ze zwykla kopalnia liczy sie normalnie jako jedna, a zolta liczy sie jako dwie i tak sumujac swoje koplanie dostajesz liczbe na podstawie ktorej mozesz okreslic poziom wydobycia zgodnie z tym co napisales
poz.wydobycia - kopalnie
1 - 1
2 - 2
3 - 4
4 - 8
5 - 12
6 - 15
7 - 20
co do magazynow to jesli dobrze kombinuje to magazyn zwieksza o jeden poziom wydobycia i nie ma wplywu na liczbe kopaln
a co daje ten patch od cenegi ? likwiduje ten Starforce ?
Daje to samo co wersja angielska a ponadto uaktualnia sterowniki do syfa lol...
aj niech to szlag ! .. parę dni temu byłem u rodzinki w niemczech i mój kuzyn ma ufo oryginał i mi pożyczył na parę dni .. super fajnie wracam i instaluje u siebie .. i nawet nie ma angielskiej wersji !!! :( normalnie załamać się idzie ..
i kurde no kupiłbym polską wersję ale dobija mnie to zabezpieczenie i że musi ciągle CD chodzić w napędzie ..
i jestem w totalnej kropce
Zabezpieczenie jest dobijajace i niektorym robi niezly bajzel w systemie ale korzystajac z nowego alcohola i daemona mozna grac bez plyty w napedzie.
Ja niestety przejechałem się już bodajże na Ufo aftershock ? czy chyba innej grze która też przez naszego wydawce została wydana i zabezpieczona tym syfem .. nawet próby z witaminkami nie pomagały i sprzedałem grę i straciłem przez to czas i pieniądze :(
dlatego właśnie tobie może i działa ale ja sie boję kupować .. na pieniądzach nie śpię ..
w Necie wersji nielegalnej polskiej tez nie ma więc nie mam jak przetestować a tylko sprawdziłbym czy zadziała wtedy od razu do sklepiku i zakupiłbym :) bo taką grę to warto mieć oryginał za taką nie wielką cenę..
instrukcja jest obszerna i pomocna ?
Ja nienawidzę jak mi płyta w Napędzie chodzi :| szlag trafia !! .. ostatnio zakupiłem Anno 1701 i musiałem użyć witaminkę .. może to i nielegalne ale co mam zrobić aby grać bez włączonej płytki w napędzie ?
No nic dzięki za pomoc .. ja poczekam albo Cenega coś zrobi z tym syfem Starforcem i zakupie .. albo może będzie wersja polska w necie wtedy przetestuje i będę mógł po zakupie z oryginała zrobić obraz alkocholem i będzie się miło grało :)
tak w ogóle to hm gdzieś kiedyś czytałem, że ten Starforce ostro męczy laser w odtwarzaczu to prawda ?? jeśli tak to tym bardziej się boję w obecnej chwili wkładać taką płytke z tym syfem :) bo mam tylko jeden odtwarzacz LG z nagrywarka bo zwykły odtwarzacz mi siadł :(
Czy ktoś już zainstalował polskiego patch'a, czy działa dobrze, czy może są jakieś problemy z nim, pozdrawiam.
Patch zainstalowany.
Gra działa bez problemu jak wcześniej bez patcha.
Jedyne co zauważyłem od razu po tej operacji to - bardzo wyciszona muza. ALe to w niczym nie przeszkadza-ba nawet jest lepiej. Może minimalnie szybciej wczytują się misje taktyczne - ale to może by złudzenie.
Co do pomysłu Alcohol+Deamon na oryginale - sprawdzę i dam Wam znać jak to działa.
Ale w sumie SF jako tako nie robi problemów - przynajmniej na moim sprzęcie. No wiadomo - aby zaczytać płytkę musi ją rozbujać - no i to jest ten niemiły moment - ale powiedzmy sobie szczerze - to jest ok10-30sek i później już napęd milczy - więc skąd te narzekania?
czy radar cokolwiek daje? zbudowałem go tam gdzie wykopaliska i chyba nie o to chodziło... bo zwierzoludzie i tak bez ostrzeżenia się pojawiają
tlaocetl -> jesli przeciwnik zaatakuje terytorium z radarem bedziesz mial wiecej czasu na odbicie go, bez radaru w przypadku gdy nie bedziesz nic robic szybciej stracisz dany teren niz w przypadku obszaru gdzie masz wybudowany radar
nie calkiem
radar = baza rakietowa
Czasami na dole pojwia sie napis: "baza rakietowa w sektorze ABC zniszczyla najezdzcow" - czyli po prostu nie musisz bawic sie w obrone :)
baza rakietowa to radar po upgrade, sam radar zwieksza czas jaki masz na odbicie terytorium, baza z kolei potrafi sama odeprzec atak tyle z losowa skutecznoscia i w losowym momencie wiec polegac na niej w 100% nie mozna (chyba ze ktos uzywa moda jaki pojawil sie na oficjalnym forum gry)
1.Mam możliwość poproszenia o wsparcie ludzi z ziemi, proszę o surowce, jak długo trwa takie zaopatrzenie(ile czasu potrzeba aby dostarczyli), gdy naciskam ponowni pojawia się komunikat
"statek kosmiczny z surowcami i sprzętem właśnie wystartował" ?? a kiedy dotrze??
2.Mam dość słabo uzbrojoną drużynę,sama broń palna(strzelba i karabin snajperski) to narazie najlepsza broń ekipy,ataki są coraz silniejsze składają się z alchemików, kapitanów, szamanów-jak z nimi walczyć,czy pozwalając im odbić moje terytorium pozwalam im na szybsze rozprzestrzenianie się??(granaty alchemików sieją spustoszenie;/ )
Proszę o jakieś podpowiedzi :)
mseba - nie pamietam ile trwa transport z ziemi, ale dostaniesz w nim:
spoiler start
2 warp gun'y - calkiem przydatne na beastmanow, wymagaja um. obslugi broni ciezkiej) i jakies surowce, u mnie roznie z nimi bylo, ale dostawalem zwykle +1 do poziomu wydobycia) innych efektow nie zauwazylem)
spoiler stop
co do beastmanow to musisz miec zroznicowana bron w oddziale
spoiler start
zwyklych beastmanow mozna pruc czymkolwiek,
captaina (zielonego) warto probowac powalic np. snajperka lub granatem a potem pruc z czegokolwiek
chief (czerwony) - dziad ma sporo zycia i warto go potraktowac warp gunem z ziemi
alchemist - snajperka ?
shaman - jw
poza tym na wyzej wymienionych delikwentow niezle sprawdza sie szybki szturm z shotgunami, beastmeni nie sa specjalnie szybcy a ich bron jest mniej celna od ludzkiej
matriarch - tu sa juz schody - bo ciezko je trafic i sa dosc odporne na bron palna - mozna je jednak potraktowac laserami lub ogniem (ew. psi) podstawa to powalic je na glebe (granaty, rakiety - nie trzeba trafiac w nie, wystaczy obok)
na wszystkie potwory powyzej dziala dosc dobrze bron psi, mind controlery - mozna np. przejac kontrole nad zawodnikiem w srodku wrogiego oddzialu i zrobic mala dywersje :)
spider - najlepiej z dystansu (pluja kwasem)
roller - sa cholernie odporne i trzeba w nie wladowac pare strzalow
boss - cokolwiek byle z daleka (snajperka, warp gun)
spoiler stop
widzialem gdzies arkusz z lista wszystkich przeciwnikow gdzie przy kazdym z nich byly wymienione ich odpornosci na poszczegolne rodzaje obrazen - jak znajde go to podesle link
Jak wam się podoba giera? bo widzę, że ostro w to pogrywacie
No nie wiem jak Wam ale u mnie nr z obrazem nie przeszedł.
Co do ataków beastmenów - najważniejsze to opanować dobrą strategię na nich. A kiedy dojdzie już do starcia to w zależności od tego z iloma w danym momencie będzie się walczyło to wykańczać - Chief > Captain później resztę.
Chiefa ze względu na to iż jest strasznie odporny, a Capt ze względu na to że jak podejdzie dość blisko to swoją bronią wymiata (300pkt obrażenia).
A w ogóle na beastmanów świetnie sprawdza się strategia zaczerpnięta np z filmu "300" - gdzie przewaga przeciwnika nie ma znaczenia ani jego siła ognia. Tyle tylko że trzeba ją dobrze opanować :) ale to pozostawiam do rozgryzienia :) Podpowiem tylko że 1 rodzaj broni w oddziale na misji się nie sprawdza. (przynajmniej na etapie w który teraz jestem - ale sądzę że później również się to sprawdzi). No i nie wiem jak inni gracze ale w teamie na misji mam co najmniej 1 robota - zazwyczaj staram się aby były dwie sztuki. Na początku są dość słabymi jednostkami ale później w zależności od wyposażenia i wieżyczki to naprawdę dobre jednostki. W wolnym tłumaczeniu: lepiej mieć 4 lufy niż jedną ;) A nie wspomną już o tym jak w grupę beastmenów zostaną odpalone 4 rakiety - ewolucje w powietrzu Captainów są wyśmienite ;)
Pytałem wcześniej jak działają pancerze ze wspomaganiem życia - jaki jest potrzebny dodatek aby zadziałały. Otóż nie potrzeba żadnego specjalnego dodatku dodawanego do gniazda. Te pancerze mają już wbudowany sys wsp życia. Są mniej pojemne ale w walce się ssprawdzają oraz w warunkach o dużej szkodliwości otoczenia.
gracie po angielsku czy po polsku ?
Dzięki za pomoc dudek101,
Azazell3 ja mam wersje polish :)
ja mam wersje en
tak przy okazji - na beastmanow mozna uzyc tez min kontaktowych :) niestety oni tez potrafia to samo - wiec jak nagle ktorys podbiegnie za blisko to trzeba wiac - bedzie mina jak nic
zacząłęm grę drugi raz i od razu niespodzianka - pierwsza wymiana z retikulanami i za głupi karabin,z paroma magazynkami dostałem ciężki skafander dla ufoka ;) a tak mnie poprzednio wkurzało, że on taki mało odporny :)
Chcialem sobie obejrzec demo tej gry i tu maly zonk. Proba uruchomienia (zarowno na full jak i windowed mode) konczy sie wywaleniem aplikacji.
Moj konfig:
windows xp prof pl + sp2
dx 9.0c (4.09.0000.0904 - za dxdiag)
do tego sprzet:
A64 3000+, 1GB RAM (Kingston HyperX), Asus GF 7600GT (wersja driverow 91.47).
Ma ktos pomysl co jest nie tak? Produkcje typu stalker, medieval 2 czy starsze jak combat mission chodza pieknie jak marzenie. A ten syf sie wywala :(
Witam
Spróbuj zassać nowe stery (wer 93.71). U mnie zmiana sterów od VGA pomogła. Gra sie strasznie cięła a niekiedy wyskok do Win, kiedy w misji taktycznej pojawiał się jakikolwiek przeciwnik. Zmiana sterów i po kłopocie. Sprzętu nie mam za słabego więc się również dziwiłem.
czasem pomaga wylaczenie w opcjach gry sprzetowej obslugi dzwieku (mi pomoglo), generalnie na moim sprzecie (nieco wiekowym) gra chodzi dobrze, jednak grajac dluzej warto co pewien czas zrobic restart gierki (jak odczyt misji itp. zacznie sie mulic to znak ze potrzeba restartu)
ale to juz jest kwestia samej gry a nie komputera
Ale ja nie moge nic w opcjach gry ustawic.
Odpalam plik .exe i natychmiast praktycznie mam info, ze program wykonal nieprawidlowa operacje, bla bla bla.
Przy demie ciacho?! :|
Może po prostu spróbuj jeszcze raz zassać demo + patch.
ups - > niedoczytalem :)
no coz - jesli to demo to jedno jest pewne -> jest tam starsyf, nieco inna wersja niz w przypadku pelnej gry, ale byc moze tam nalezy szukac problemu ?
dudek101 --> ja to demo zciagalem z ktorejs ze stron podanej na http://www.ufo-afterlight.com/pages/download.html
Ostatnia rzecza, jakiej bym sie spodziewal po tym demie to starsyf. Specjalnie zciagalem stamtad, a nie z polskiej strony cenegi, zeby sie upewnic, ze tego gowna nie zassam.
Zciaganie dema jeszcze raz sensu wiekszego nie ma, bo jesli instalka byla by uszkodzona, to by nie wystartowala.
Instalacja ciacha sensu wiekszego nie ma tym bardziej, ze pominawszy fakt, iz mowimy o demie, to jest to wciaz ta sama aplikacja, z wycietym kodem dotyczacym zabezpieczenia. Jesli glowna nie dziala, to ciacho tym bardziej nie ma na to szans.
Na razie wyslalem maila do angielskiej cenegi (podany w readme w instalce dema). Poczekam pare dni - moze mi cos odpisza.
llorrudus -> jest specjalna wersja starsyfu dla programow w stylu dem - nie jest to zabezpieczenie przed kopiowaniem tylko zabezpieczenie przed ingerencja w kod gry (np. niektore ciacha powstaja na bazie kodu binarek z niezabezpieczonych dem) z tego co mi sie wydaje w demie jest wlasnie uzyta ta wersja starforce'a
http://www.star-force.com/protection/protection.phtml?c=306
dudek101 --> ale tylko polska wersja jest zabezpieczona starsyfem.
Angielska uzywa jesli sie nie myle securom, ktory mi kompletnie nie przeszkadzal ani nie przeszkadza. Nie wydaje mi sie wiec, zeby anglicy specjalnie do dema wrzucali starsyfa, a release wypuszczali na securom, bo to przeciez bez sensu. Jak juz pisalem - specjalnie zciagalem demo angielskie.
I jesli w ogole zdecyduje sie na zakup tego tytulu, to na pewno nie w polsce, gdzie z tego co wyczytalem w necie wychodzi, ze oprocz "uszczesliwienia" nas starsyfem, to goscie jeszcze pojechali cos w strukturze plikow samej gry, wiec o ewentualnych modach robionych do gry mozesz w polskiej wersji raczej zapomniec.
llordus ->
demo -> prawdopodobnie uzywa starforce online (btw. dlaczego anglicy ? altar to czeski developer) na kilku serwisach pojawia sie taka informacja
pelna gra wydana w cywilizowanym swiecie uzywa securom'a lub wlasnych zabezpieczen valve'a i sprocketidea (w przypadku gier rozprowadzanych elektronicznie)
pelna wersja wydana u nas i w rosji uzywaja 'normalnego' starforce'a
spoiler start
mody powinny dzialac po wgraniu ciacha :) i localizationpacka z wersji angielskiej :)
ale lepiej juz chyba od razu kupic wersje en ...
spoiler stop
dudek101 --> anglicy dlatego, ze jesli dobrze pamietam adres, to slalem na [email protected] albo cos w ta manke :) A uk to jak by nie bylo anglia jest :) Teraz w robocie siedze, wiec nie sprawdze dokladnie.
A odnosnie ciastek i packow. Ciastko pewnie i tak bym wrzucil dla wygody - nie nawidze zonglerki plytami i buczenia napedu dvd.
Glownie chodzi o obecnosc starsyfa - nie trawie tego czegos i tyle. No i o wygode - kiedy kupuje gre, chce sie cieszyc wszyskimi oferowanymi przez nia mozliwosciami, w tym odpaleniem fajnej modyfikacji. Jesli rodzimy dystrybutor w imie tylko sobie pojetych interesow ma to tam gdzie swiatlo nie siega, to ja w tym samym miejscu mam lokalnego dystrybutora. I tyle.
Kurcze nie mogę sie połapać w tej grze potrzebne jest kolejne laboratoriom, ale energii za mało jest, potrzeba aż (4) jednostki, ktoś wie jak dojść do tej technologii żebym mógł postawić laboratorium.
No i potrzebuje jakiś porad, odnośnie tego jak sie rozwijać, bo tyle ludzi jest, a ja nie za bardzo wiem czy szkolić wszystkich w tych samych kierunkach..., oraz czy robić ten sojusz z Retikulanami, bo wolałbym ich kopnąć w zad za to ze nam Ziemie zabrali.
A co do samej gry to mi sie podoba i nawet wreszcie mi chodzi płynie po tym jak wsadziłem Radka X1950 512/256 :> - zamiast tego badziewia GF6800GS128/128, który se dławił. Ale muszę jeszcze procka wymienić płytę i pamięć. Weście ufok chodzi na sprzęcie z wyżej pułki, bo w poprzednich wkurzało mnie brak AA w grze i musiałem wymusza w sterach to ustawienie.
Z tego co pamiętam musisz rozbudować te panele słoneczne ,ale zapomniałem jaka to technologia ;/.
Jeśłi pamięć mnie nie myli to pierwszy upgrade elektrowni jest po hmmm nie pamiętam ale kolejny to musisz opanować technologię surowców kopalnianych jako paliwo > następnie będziesz mógł z upgradować elektrownię słoneczną.
Co do szkolenie ludków to wg mnie na pewno większość Twoich ludzi - a na pewno 100% żołnierze - muszą mieć szkolenie w:
- skafandry I i II - dotyczy przede wszystkim ciężkich skafandrów
- wytrzymałość I i II - obrażenie nie zwalają gościa z nóg i walczy o wiele dłużej
- atleta I i II - zwiększa się udźwig i szybkość (w lekkich mogą biegać)
- sprzęt ciężki I - używanie ciężkiej broni, II poz używanie wyrzutni rakiet itp
reszta wg uznania i dodatkowej klasy.
Z początku nie ma żądnego ulepszenia elektrowni, jedynie co dorwałem to to żeby mieć pewna ilość kopalni, ale i tak mi brakuje, bo ciągle te zwierzodebile mnie nachodzą. Cholernie zakrecona ta gra jest.
No i naukowcy i technicy - czy jak dam do laboratorium dwóch gości co maja szkolenie Technologia Ziemska to będzie znacznie szybciej badany ten dział niż jakbym dal takiego jednego?
1) technologia - Wydobycie Paliw Kopalnych - potem klikasz w "Bazy" na elektrownie i robisz Ubgrade
jak będziesz miał 2 laboratoria i 2 warsztaty to do samochodzików wrzuć po 1 tech/nauk - poradzą sobie - reszta niech pracuje. Warto zrobić stacje radarowe i ich Ubgrade do stacji rakietowych, większość ataków zwierzoludzi one odpierają - nie trzeba latać.
2) tak
Hejka,
doszedłem do misji, w której muszę obronić swoją kopalnię przed najazdem obcych. Misja raczej łatwa - wystrzelałem wszystkich "ufodków", lecz niestety misja się nie kończy. Gdy podchodzę swoim żołnierzem do urządzenie wydobywczego wykrywa on, że jakaś jednostka jest pod/na/lub wewnątrz maszyny.
Czy wie ktoś może jak otworzyć/wysadzić tą maszynę lub jak przejść tą misję ?
Pozdrawiam,
MiloszeS
Mam inny problem. Acid ammo beastmenow. Jak ja wynalesc? Pisze w liscie wynalazkow, ze brak mi acid ammo a w magazynach mam tego stosy. Bug?
Cześć,mam pytanie gra zacina mi się bez możliwości zrobienia czegokolwiek(tylko 3 magiczne klawisze), sprzęt dobry, a może to wina napędu lub tego Starsyfu, dzieje się to w najmniej oczekiwanych momentach, a i jeszcze jedno jeśli komp jest włączony już jakiś czas i chcę włączyć UFO to gra na intro się zacina, dopiero restart kompa pomaga. :( Może ktoś wie o co chodzi??
Mam dość tego hujowego UFO! praz kolejny zwiecha... jebać Cenage. Przejadę sie o dystrybutorze.
1) Też miałem problem (P4 HT + ATI X300) - pomogło: zainstalowanie nowych catalistów oraz nieużywanie upływu czay na MAX (było opisywane na tym forum) - Testowałem też na AMD64 + GF6600 - to samo NIE UŻYWAĆ UPŁYWU CZASY NA MAX w wer. PL, patch 1,5 też nic nie wnosi wtym zakresie.
2) Asmodeusz - mam to samo - wygląda na Bug, ale można przecież używać amunicji Zwierzoludzi, chociaż jest niepopularna na forum. U mnie dziewczyna z Oburęcznością używa bardzo skutecznie 2 pistoletów zwierzoludzi z amunicją paraliżującą - szcególnie skuteczna na pająki i rollersy - niestety nie działa na matrony:(
Ok - wlasnie przeszedlem :)
Pytanko:
co dawaly wynalazki reticulan (po tym jak gnebilismy zwyklaki nie ekspedycje)? I gdzie dorwac reticulan commandera (moze moj blad - bo w 1szym ataku rozwalilem im glowna baze?)