Quake 4 w złocie!
Ciekawe jak da sobie rade, bo juz 3 dni pozniej wychodzi F.E.A.R.
Oby dal rade, bedzie dobrze :D
Chyba powrócę do FPP dla tego tytułu :)
Nie mam w ogóle rozeznania co teraz wychodzi, co jest dobre, a co nie. Jednak Quake to zawsze była wysoka jakość. Mam nadzieje, że tak będzie i teraz. To jest gierka na silniku Doom3? Jeśli tak, to pełen wypas!
jak ogladalem screeny z gry to ludzaco pzrypomina doom`a trzeciego wiec chyba mozna go mianowac na ogrzewany kotlet! ale nic nie jest do konca powiedziane a zagram na stowe bo seria Quake do tej pory mi sie bardzo podobala!
To jest gierka na silniku Doom3?
Tak :D
Na piekle graczy, czy na innych "spot"owatych stronach mozna obejrzec screeny z tej gry w gigantycznych rozdzialkach. Bodajze 4000x3000 pix.
Ja tam zostaje przy quakeworld (wierny od początku)w rozdzialce w 320x240 ze swoją wspaniałą dynamiką, niesamowitym teamplayem, niesamowitą taktyką i współpracą graczy. Jakieś kucanie podczas gry, świetna grafika itp nie przemawiają do mnie. Niestety ten produkt jest skazany na sukces.
To będzie tylko sieciówka, czy do singla też ?
ja chce multiplayer z q3 + nowy komputer.
wtedy pogram w Q4. w przypadku braku ktoregokolwiek - podaruje sobie ;P
Bedzie do sfingla i do multima, widzialem pare konwersji map z q3 na enginku q4, bardzo ladnie wygladaja.
Jeszcze miech do radka szafira i sie zabawimy, wytrzymaj mój radku 9200SE!
super że wrócili do singla,byłem strasznie zawiedziony jak wyszedł Q3-mam nadzieję że się nie zawiodę
W końcu rozbudowana solówka...
I nie zabraknie też gry przez switch'a...
Zapowiada się na bardzo kuszącą grę...
Parzyste Quaki maja dobrego singla, nieparzyste dobre multi.
No sredniego, za to w multi byl genialny jak na tamte czasy. A Q2 juz mial calkiem ciekawa "fabułe" czyli cos, czego Q1 prawie w ogole nie mial.
Mistrz Giętej Riposty => Fajna teza, ale bledna.
Q2 mial strasznie dobrego multi. Sam kwak byl tak elastyczny i modyfikowalny, ze wystarczy jeszcze odpalic "EYE'a" i zobaczyc ile jest servow q2, albo ile osob w to pyka.
A przypomne ,ze gra jest z '97-ego, czyli ma 8 lat! ;-)
Scena Q2 rowniez nie umiera.
To zobaczcie ile serwów ma q1 (quakeworld) i ile ludków w to jeszcze gra. Nawet w tym miesiącu startuje kolajna liga :)
Quake w single player nie zachwycił, bo w tamtym czasie na rynku pokazały się produkcje (Duke Nukem 3D, Blood, Shadow Warrior, Redneck Rampage), które choć trójwymiarowe nie były, zapewniały interakcję z otoczeniem - a to już było coś nowego. Quake był niczym innym, jak Doomem - tyle, że w 3D. Do dziś uważam, że w Quake'u pojawiły się jedne z najlepszych potworów, jakie kiedykolwiek gościły w FPS-ach: Fiend, Ogre, Shambler i Vore.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-05 08:29:23]
Ja tam nie mam dobrych przeczuć co do Q4... ot, spodziewam się, będzie to taki dynamiczniejszy Doom 3 trochę ulepszony, ale nic poza tym. Oczywiście, nie mówię, że nie będzie grywalny (bo pewnie będzie), ale czego ta gra będzie nam oferować więcej niż np. Q3 poza lepszą grafiką, fiyką czy wymaganiami ?
a kogo interesuje singiel :P liczy sie multi, jakby udalo im sie zrobic muli podobnie jak w q1 bylbym szczesliwy :D
MasterDD - moze i masz racje, mi sie tez podobal multi w Q2, zwlaszcza raile, ale zagorzali fani Q1 zostali przy tamtym tytule, jako ze dwojka byla dla nich zbyt wolna. I rzeczywisciem, brakowalo chyba troche dynamiki. A rocket-jumpy i ridy w Q1, niesamowice szybkie eksplozje... Q1 mial niesamowite multi, jedyna podobna gra w multi w jaka gralem od czasów Q1 to chyba painkiller, a i tez nie do konca.
Kilgur - Mnie interesuje i to i to, a wrecz single w tym wypadku bardziej, bo do multi mam gry MMO.
A w Q4 przeczuwam lekka fascynacje gra Halo... zoabczymy czy podobienstwa beda widoczne golym okiem.
jakby ktos jeszcze nie wiedzal, to Quake IV bedzie oferowal w edycji limitowanej latarke, tak by mozna bylo sobie poswiecic na monitor, po prostu wczuc sie w gre, wtedy ludzie zobaczycie dlaczego marine w Doom 3 naprzemiennie uzywal broni i latarki
a ja czekam na DNF
Mistrz Giętej Riposty => Tak, w pewnym sensie masz racje, ale tylko wspomne jeszcze pare rzeczy.
Byl sobie rok '97, gdzie wyszly w podobnym czasie 2 wielkie gry, 2 sequele : Quake 2 i Unreal Tournament. Nadal pamietam jak kazda gazeta huczala na ich temat. CDA, Secret Service, Gambery i inne...
Pamietam tez, ze chyba w SS Quake 2 dostal ocene 10/10. Jedna z nielicznych 10tek na lamach tej gazety i mieli racje - gra jest niesmiertelna.
Wiadomo nie od dzisiaj ,ze UT tez dalej zyje a w tamtych czasach niezle rywalicowal z Quakiem.
Najwiekszy szal multi w Q2 zaczal sie po wydaniu patcha 3.20, ktory zawieral makabryczne dane!
A mianowicie Capture The Flag (z tego co pamietam, to od kwaka albo od UT sie zaczelo).
Mapy Q2DM1 do Q2DM8.
Kazdy chybie wie ,ze najpopularniejsza mapa do multiplayera jest ... (?) ... q2dm1, czyli The Edge.
Imho najdoskonalsza mapa MP na swiecie. Bo czy to mozliwe ,zeby przez 8 lat grac na q2dm1 i sie nie nudzic? No wlasnie...
Quake 2 wowczas okazal sie najlepsza gra multi i do dzis jest nasladowany pod wieloma wzgledami.
p.s - druga najpopularniejsza mapa jest bodajze Q3DM13 albo 17 (?), ta na otwartej przestrzeni z railem i wyskoczniami.
p.s2 - mapa DM1 ukazala sie nawet w multi DooM'a 3ciego, a skonwertowana zostala do 60-80% gier FPP do gry w multi.
Quake drugi zrobil wielka kariere. Sami tworcy o nim pisza - The best game we ever made.
Kiedys podobny napis nawet widnial na ich stronie glownej (ID Soft.).
Zreszta tak bardzo elastycznej i modyfikowalnej gry ( i silnika) nie zobaczylismy do dzis.
Dlatego nie mozna powiedziec ,ze Q2 mial "zly multi".
Danke ;)
[//===/____(hhtrz!)_______________________________ +_______You get 1st frag!
Pare komentarzy z zazgranicznych pisemek. Co do polskich to 3ba by poszukac w jakims SS czy CDa.
Quake 2, simply the best :D
"The best game ever!" -- PC Gamer UK
"...Quake II remains the fastest, most action-packed, best 3D shooter ever..." -- PC Gamer
"...Quake II simply runs smoother than Unreal." -- PC Accelerator
"Quake II is now clearly the best all-around first-person action game on the market -- one of the most popular computer games ever." -- PC Magazine
"Action game of the year" -- CGW
"Action Game of the Year" -- PC Gamer
"Best Online Game" -- PC Games
no to pewnie modernizacja kompa by sie przydała
stary athlon 2.0 nie pociagnie tego
MasterDD ->
Byl sobie rok '97, gdzie wyszly w podobnym czasie 2 wielkie gry, 2 sequele : Quake 2 i Unreal Tournament. Nadal pamietam jak kazda gazeta huczala na ich temat. CDA, Secret Service, Gambery i inne...
Troche namieszales...Unreal Tournament ukazal sie w 1999 roku, rowno 2 lata po q2. UT byl konkurencja dla q3, ktory pojawil sie w tym samym czasie.
Swoja droga, nie wiem jak mozna sie tak zachwycac q2 multi. W porownaniu do QW albo Q3 jest strasznie ociezaly, bardzo daleko mu do dynamiki z QW i Q3. Co do popularnosci: kazda czesc quaka jest bardzo popularna i ma swoja spolecznosc, ale najwiecej ludzi gra w q3.
wolkov => Tak, namieszalem. Dopiero teraz zakumalem.
Nie pisalem o UT, tylko o pierwszym Unrealu - piekna grafa, super klimat i dostal chyba 10/10 w CDA.
No tak to bylo. Q2 10/10 dostal w SS, a Unreal (1) dostal w CDA.
A UT konkurowal z Q3.
Co do dynamiki Q2, to ma najszybsze speedjumpy i najbardziej kontrolowane strafejumpy.
Przyznam ,ze rakiety sa wolniejsze niz Q1 czy takim Q3, ale sama gra na pewno nie jest wolna czy malodynamiczna.
W Q3 za to skopali maxymalnie raila :|
btw - sorki za bledy w poprzednim poscie.
".......Co do dynamiki Q2, to ma najszybsze speedjumpy i najbardziej kontrolowane strafejumpy....."
Ahahahha, ale się uśmiałem :))) Widziałes w ogóle na oczy q1-qw? Wątpie skoro takie rzeczy wypisujesz :)
co skopali w Q3 ? :))) jak sie z niego strzelać nie potrafi to sie takie bzdurki plecie potem :)
nie grałem ani w QW ani w Q2 ale według mnie Q3 był boski :D nadal jest :]
kolejna nieśmiertelna gra (podobnie jak Fallout) a co do raila to ubóstwiam tą broń w Q3
chociaż nie umiem jeszcze się nim tak zręcznie posługiwać jak np. Sacret :]
flame => Gralem w q1 na lanie. Niestety za mlodu, nie jako proplayer.
Coy2K => Oj potrafi, potrafi :) accuracy 40-60% z rg do najslabszych nie nalezy.
"accuracy 40-60% z rg do najslabszych nie nalezy."
To zależy, czy strzelasz do botów, które na każdym poziomie trudności chodzą po lini prostej, czy do zawodników z czołowych polskich klanów. Na tych drugich 60% to ładny wynik.
YackOO => Nie pisze o botach, bo na nich mozna wyciagnac nawet 80-90% nie meczac sie przy tym zbytnio.
Ja do tej pory czasami grywam sobie w QW (tylko skilla brakuje :-). Jeżeli chodzi o tryb DM, to nie ma dla mnie lepszej gry. Niesamowita szybkość i dynamika rozgrywki. Ciekaw jestem jak wyszedł multi w Q4.
Thomolus => Tutaj, na GOLu czy na "piekle graczy" sa bodajze 2 filmiki z multi. Jeden dosc konkretny i z niezlym skillem :)
MasterDD - nie wiem, czy masz jakieś problemy z czytaniem ze zrozumieniem, ale wyraźnie napisałem, że railowanie botów to żadna sztuka. Ty jedynie sparafrazowałeś część mojej wypowiedzi, co wydaje się być odpowiedzią pozbawioną sensu.
Jeśli chodzi o QW to raczej popełnieś sporą gafę, bo qw to najszybsza gra z wszystkich quake'ów i wie to każdy, kto widział choć jeden film z q1. Kontrola movementu jest nieporównywalna z q2 i q3, jedynie z modem CPMA można porównywać pod tym względem q1, ale w q1 nie trzeba czekać na zmianę broni, więc szybkością q1 wygrywa zarówno z promode.
YackOO -----> grales w Q3 na excessive? masakryczna rzeznia i duza predkosc
Via Tenor
Jak złoto to złoto, które leci dla kociamber w postaci złotej łopaty!
Gościu uaktywnia się raz na parę lat by rzucić losowy komentarz w losowym wątku...