Dungeon Lords [PC]
pokładam duże nadzieje w Dungeon Lords, każdy tytuł się przyda w okresie zastoju crpg i action/crpg...byle było grywalne i długie, to będę zadowolony.
Tez pokladam. Troche tak mi sie to widzi jako Dunegeon Siege z dobrym sterowaniem. Zawsze chcialem pograc w porzadnego diabloklona ze sterowaniem WSADem + mouselook, a poki co zadnej takiej nie pamietam...
Zapowiada się świetnie, a z WoW-em nie ma co porównywać tej gry, bo to jednak inny gatunek i niektórzy wolą płacić abonament i grać w WoW-a, a niektórzy wolą nic nie płacić i grać w DL przez internet jak i samemu na single player. Mi osobiście płacenie abonamentu w WoW-ie nie odpowiada (bo jest zbyt drogi) i wolę gry takie jak DL.
Mam pytanko: Zastanawiam się czy za granie lub rejerstracje w trybie multi player przez internet w ta grę będą jakieś opłaty lub?
Opłat ni bedzie, bo to normalna gra a nie mmorpg. Ale to nie dla mnie nie lubie takich siekanek :/
Zapowiedz cokolwiek dziwna :)
Otoz mamy miec gre ktora ma czerpac z legendy Diablo, ale ... ma byc do niej zupelnie niepodobna :]
Inna grafika, inne zalozenia, inne sterowanie. Z zapowiedzi wynika jedynie ze z Diablo ma pozostac grywalnosc. Ale niestety jesli bierze sie za to ktos kto popelnil Wizardry 8 to obawiam sie ze plan spali na panewce :(. Obym sie mylil. Choc niestety wielu juz szumnie zapowiadalo ze robi epokowa gre, a wychodzil z tego epokowy knot.
o przepraszam, a co ty chcesz od wizardry 8 ? przeciez to swietna gra. panie bradley, niech pan go nie słucha!
Swietna? Bardzo mocno powiedziane.
Bardziej do niej pasuje "przyzwoita".
poltar -->
Po pierwsze Bradley nie zrobil W8, bo w tym czasie tworzyl W&W, pracowal co prawda nad jej ogolnym zarysem, ale na poczatku projektu odszedl z Sir-Techu
Po drugie W8 jest gra ZNAKOMITA, co potwierdzaja wszyscy hardcore'wi cRPGowcy
A po trzecie to jest watek o DL :-) (to czemu ja tu pisze? ;-PPP )
No dobrze Adamus.
Moze i nie popelnil, ale maczal palce. I jesli pomacza przy DL to pewnie tez cos spieprzy ;)
W8 znakomita? Bzdura. Jest przecietna.
Watek jest o DL, dlatego martwie sie ze ktos rozwali ten projekt swoimi "rewolucyjnymi" pomyslami.
Jak juz pisalem wczesniej - obym sie mylil.
Poltar --> Widze ze nie masz pojecia o tym kim jest David Bradley i wypisujesz na jego temat herezje :-/. Gdybys troche pogral w gry cRPG, ktore powstaly przed rokiem 1998 to bys mogl go krytykowac (ale widze, ze twoja wiedza o grach z tego gatunku jest wiecej niz mizerna). Otoz uswiadamiam Cie ze Bradley jest tworca części 5, 6 i przede wszystkim 7 Wizadry, ktory to tytul do dzis jest jednym z najlepszych cRPGow jakie kiedykolwiek powstały. Juz wtedy kiedy zostal wydany po raz pierwszy w roku 1992 zbieral wszystkie nagrody i byl uznawany za gre genialna. Do dzis wiekszosc gier cRPG nie posiada tak rozbudowanej fabuly, takiej ilosci questow, roznych sposobow zakonczenia, ilosci przeciwnikow do pokanania i przedmiotow ktore mozna tam spotkac. Nie spotkalem jeszcze czlowieka, ktoremu udalo sie ja skonczyc w czasie krotszym niz dwa miesiace i malo kto zrobil to nie posilkujac sie solucja. Gra ta miala tak znakomite recenzje i popularnosc, ze zostala wznowiona w roku 1997 z troche zmieniona grafika i dodana sciezka dzwiekowa pod windowsa. Do dzis ludzie w nia graja i zachwycaja sie wielkoscia swiata i grywalnoscia. A to ze Bradley tylko "maczał" palce przy cześci 8 jest spowodowane tym, ze Sir-Tech mial inna wizje tej częsci i to mocna uproszczona od tego co z nia chcial zrobic Bradley i dlatego odszedł od nich. Ale i tak gra jest swietna, wystarczy ze poczytasz sobie recenzje o niej na forach prawdziwych milosnikow gier cRPG, ale nie bede Cie wiecej w tym watku poswieconym innej grze o tym przekonywal, bo nie ma to sensu, bo to tak jakby milosnika discopolo przekonywac o wyzszosci Mozarta :-(
Adamus - widze ze mnie wciaz nie rozumiesz.
Co z tego ze gra ma dobre recenzje, znakomite opinie? Ja uwazam ja za przecietna. Czy to grzech?
A propo mojej znajomosci gier. Faktycznie nie uwazam sie za eksperta. Ale gatunek nieco znam. Pierwszym RPG jaki ukonczylem byl Ishtar 1. Potem 3 (Amiga) (2-ki nie ruszalem, w sumie nawet nie pamietam czemu). Niech ci te tytuly powiedza czy gralem w cRPG przed 1998.
Posluze sie malym przykladem z nieco innej dziedziny, ale analogicznym. Kafka napisal cos takiego jak Proces. Uznawane jest to za dzielo wybitne, epokowe wrecz. A ja tego nie cierpie. Czy to oznacza ze tez mam to uwazac za dzielo wybitne? Tylko dlatego ze innych zachwyca? Otoz ja wyznaje zasade ze jak cos mi sie nie podoba to jest to gniot. Dla mnie. Z Wizardry 8 jest troszke inaczej. Mam orginal i spedzilem nad nia ok miesiaca. Ma wg mnie genialny jak na RPG system walki. Ale to tyle. Calosc mnie jakos nie przekonala i gra poszla na polke. Wrocilem do niej ok roku temu. I pogralem moze z 2 tygodnie. I wlasnie dlatego uwazam gre za przyzwoita ale przecietna. I nie zmieni tego fakt ze Bradley, ze opinie, ze totamto. Skoro nie przyciagnela mojej uwagi na tyle zebym uznal ja za wybitna - nie jest wybitna. Dla mnie. I sadze ze tu lezy ta subtelna roznica z moim pojmowaniem dziel wybitnych i twoim rozumieniem tego.
Juz rozumiesz? Aluzje z ostatniego zdania zostawie bez odpowiedzi jako ze wyroslem z babrania sie w piaskownicy. Cya.
poltar --> Widzisz i dalej nie rozumiesz ;-P. Bo ja potrafie zrozumiec, ze moze sie cos komus nie podobac. I skoro Tobie nie podoba sie W8, to mnie to ani ziebi, ani grzeje pod warunkiem, ze nie uogolniasz a piszesz tylko i wylacznie o swoich odczuciach.
natomiast nie podoba mi sie, ze atakujesz Davida Bradleya, ktory jak juz Ci napisalem w zasadzie nie mial z W8 za wiele wspolnego, a jest czlowiekiem, ktory zrobil takie gry jak Wizardry5, 6 i 7 oraz Wizards & Warriors. Czy grales w którąś z nich? Jezeli tak, to z checia wyslucham Twoich uwag i zastrzezen, oraz zgodze sie ze mozesz krytykowac jej tworce, za to co Ci w nich nie podobalo. Natomiast Twoja uwaga, ze ze DL bedzie skaszaniony, bo pracuje nad nia DB jest wysoce niesprawiedliwa i nie wiem z czego wynika.
-> poltar --> Widzisz i dalej nie rozumiesz ;-P. Bo ja potrafie zrozumiec, ze moze sie cos komus nie
-> podobac. I skoro Tobie nie podoba sie W8, to mnie to ani ziebi, ani grzeje pod warunkiem, ze
-> nie uogolniasz a piszesz tylko i wylacznie o swoich odczuciach.
A czy ja gdziekolwiek napisalem inaczej? Wreszcie zalapales i mamy consensus :)
Dla mnie oczywistym jest ze jak pisze ze cos jest do bani to mowie we wlasnym imieniu i nie widze potrzeby komunikowac o tym za kazdym razem.
-> natomiast nie podoba mi sie, ze atakujesz Davida Bradleya,
Atakuje? Gdzie? Stwierdzilem tylko ze pomagal stworzyc gre ktora jest dla mnie przecietna. I nie mam mu tego za zle, w koncu do kupna jej nikt mnie nie zmuszal, to byl moj wybor. Tak wiec nie atakuje, tylko wyrazam obawy ze sytuacja sie powtorzy. Ba! Nawet moge mu wyrazic wdziecznosc, bo dzieki temu, nauczony doswiadczeniem, moze drugi raz lepiej spozytkuje kase, jesli obawy sie potwierdza.
-> ktory jak juz Ci napisalem w zasadzie nie mial z W8 za wiele wspolnego, a jest czlowiekiem,
-> ktory zrobil takie gry jak Wizardry5, 6 i 7 oraz Wizards & Warriors.
Z W&W mialem do czynienia na poziomie dema bodaj. I nie zachecilo mnie do zakupu.
-> Czy grales w którąś z nich? Jezeli tak, to z checia wyslucham Twoich uwag i zastrzezen,
-> oraz zgodze sie ze mozesz krytykowac jej tworce, za to co Ci w nich nie podobalo.
Czy to oznacza ze zeby skrytykowac W8, musze tez zagrac w W5-6-7 i W&W? Nie sadze. Krytykuje W8 bo gralem w W8.
A czemu ja skrytykowalem napisalem juz wczesniej. Jak rowniez co mi sie w niej spodobalo.
-> Natomiast Twoja uwaga, ze ze DL bedzie skaszaniony, bo pracuje nad nia DB jest wysoce niesprawiedliwa i nie wiem z czego wynika.
A gdzie ja kolego sympatyczny napisalem ze gra bedzie skaszaniona? Wyrazilem tylko obawe ze tak moze byc, a to zasadnicza roznica. Obawe poparta wlasnymi doswiadczeniami, wiec bynajmniej nie bezpodstawna.
I zapewniam cie ze jesli gra mi sie spodoba to bede jednym z pierwszych ktory ja kupi, a juz na pewno nie jednym z ostatnich :p
Bo i tematyka jest mi bliska, i na wysyp naprawde dobrych gier w niej ostatnio narzekac nie mozna.
Czas i demo pokaze jak bedzie.
poltar --> Widze, ze lubisz prowadzic długie dyskusje ;-P.
Zacytuje: "Ale niestety jesli bierze sie za to ktos kto popelnil Wizardry 8 to obawiam sie ze plan spali na panewce :(. " W tym Twoim stwiedzeniu jest po pierwsze nieprawda, bo jak juz pisalem Bradley nie zrobil W8, a nawt wycofal swoje nazwisko z tego projektu, poniewaz nie poszedl on w tym kierunku w jakim on to widzial, wiec "nie popelnil on Wizardry 8" Po drugie stworzyl kilka naprawde swietnych gier cRPG, przez co jest szanasa ze DL bedzie gra przynajmniej dobra o czym zreszta pisze recenzent i bardziej na twoim miejscu obawialbym sie tego, ze wydawca nie pozwoli na rozwiniecie wizji Bradleya w tym projekcie, podobnie jak to bylo w przypadku W8 (ktora dla mnie jest gra swietna, ale o ile moglaby by lepsza gdyby pracowal nad nia dalej DB? tego niestety nigdy sie nie dowiemy :-/), niz nad tym ze jego osoba wplynie na ten projekt ujemnie.
Pozdrawiam
Adamus - nie tyle lubie prowadzic dlugie dyskusje ile nie lubie pozostawiac niedopowiedzen. A stare sarmackie przyslowie powiada, "kto cytatem wojuje, ten od cytata ginie" :). Wysunales teraz argument ktory jest nieaktualny :)))
"Moze i nie popelnil, ale maczal palce." wypowiedz moja z 16:16.
Z mojej strony wszystko, mozemy pogadac jak juz sie ukaze demo DL. Skonfrontujemy wizje z rzeczywistoscia, a i dyskusja nie bedzie przypominac wrozenia z fusow pomieszanego z czarnowidztwem.
Pozdrawiam :)
zapowiedz tej gry to juz widzialem chyba w listopadzie i filmik z niej:) a w tej chwili to gra chyba juz miala byc, mnie najbardziej interesuje cooperativ :D a narazie zagrywam w noc kruka :) mam nadzieje ze bedzie mialo porownylana przynajmniej grafe do Gothica 2 ale walka mogla by byc bardziej skomplikowana w stylu jakies skomplikowane kombosy, walke by mogli zaporzyczyc z starego severanc blade of darknes :D
Lipa ---> a kto ci kaze placic za granie w WOW ....ja gram na prywatnych serverach i jestem zadowolony....dobre pingi i bugow tez nie ma...tylko trzeba troche sie nameczyc i poszukac tych dobrych serverow
Od siebie dodam jeszcze cos, o czym Adamus nie wspomnial - David Bradley stworzyl jedna z najciekawszych fabularnie geir FPP (z elemntami rpg zreszta) w jaka dane mi bylo grac - CyberMage.