Studio Ion Storm kończy działalność
Z jednej strony troszkę szkoda, ale tak patrząc na sprawę to poza pierwszym Deus Ex produkowali raczej knoty, pamiętam jeszcze fatalna Daikatane i beznadziejnego Anachoronoxa. Wiem naraziłem się fanom Thiefa, ale jakoś ta gra mi się nie spodobała, pomysł był świetny i bardzo się napaliłem na ten tytuł, ale wykonanie było już takie sobie IMHO. Najnowszą część Thiefa odłożyłem do lamusa już po odpaleniu dema. Może ktoś kto przejmie licencje na Thiefa wykorzysta w pełni potencjał tego pomysłu.
Anachronox beznadziejny? To chyba w niego nie grałeś, co? To jedna z najlepszych gier jakie wyszły :) Super zakręcona fabuła, rewelacyjne postacie....
A zapomniałeś jeszcze o Omikronie, też ciekawej przygodówce z rewelacyjną muzyką i piosenkami Davida Bovie.
Kurde, mogliby zrobic jeszcze Deus Ex 3 a dopiero potem zdychac :)
Teraz Anarchox jest bodaj w Clicku - i nie gralem, ale czytalem recenzje i oceny oscylujace kolo 9/10 raczej nie daje sie beznadziejnym grom.
No i co ja mam powiedziec na glupie slowa <INOCTRINE> dotyczace Omikron:Nomad Soul. Sprostuje: NS nie jest produkcja Ion Storm tylko Quantic Dream i w Polsce nigdy nie wystepowal pod nazwa Omikron.
A prawda jest ze Anochronox jest jedna z czolowych przedstawicielek gatunku cRPG, jezeli nie jedyna w cyber gatunku-przynajmniej na PC.
Ogolem, tylko Daikatana z gier Ion byla nieudana, reszta to solidne gry, ewentualnie podkopane przez wydawce Eidos'a(ThiefDS czy DXIW)-sprawa Xbox.
Może gdyby nie profanacja, jaką był drugi Deus Ex, to by dłużej pożyli...a tak...
W cale mi ich nie szkoda, po tym jak zawiedli wszystkie moje oczekiwania odnośnie Deusa...ech..
Triber - W życiu bym nie nazwał DX:IW choćby solidną grą :/
hmmm, wielka szkoda, moja ulubiona gra z tej stajni, Thief, nie ma szczęścia. Przecież najpierw rozwiązano studio które stworzyło pierwsze dwie części przygód Garreta (Looking Glass), a teraz jeszcze Ion Storm...
Mam nadzieję że "złodziej" dostanie się w dobre ręce i powstanie kolejna znakomita gra o jego przygodach. Bo Deus Ex 2 mi nie żal, gdyż była to masakryczna kupa :)
Nie wiadomo do kogo trafia prawa do Thiefa - w koncu Eidos tez konczy zywot. Dobrze by bylo jakby trafila licencja do Irrational Games ale nie pamietam pod kim oni sa aktualnie.
Tak poza tym to zle sie dzieje: najpierw wydawcy Interplay, Sierra, teraz slawne biura dev Troika, Ion Storm, wczesniej LGS. Nie podobaja mi sie macki EA, chcace pozrec kazda dobra firme i puscic ja w bezsensowna masowke, dajac malo miejsca na innowacyjnosc.
Nie podobaja mi sie macki EA, chcace pozrec kazda dobra firme i puscic ja w bezsensowna masowke, dajac malo miejsca na innowacyjnosc.
Masz pretensję do EA, że robi gry, które podobają się ludziom?
Raczej miej pretensje do Interplay, Sierry czy Ion Storm, że produkowali i produkują gry, których nikt nie chce kupowac. Gdyby robili dobre rzeczy, to ludzie staliby po nie w kolejkach.
Szkoda. Szkoda Deus Ex, Anachronoxa i Thiefów.
"Nie podobaja mi sie macki EA, chcace pozrec kazda dobra firme i puscic ja w bezsensowna masowke, dajac malo miejsca na innowacyjnosc.
Masz pretensję do EA, że robi gry, które podobają się ludziom?
Raczej miej pretensje do Interplay, Sierry czy Ion Storm, że produkowali i produkują gry, których nikt nie chce kupowac. Gdyby robili dobre rzeczy, to ludzie staliby po nie w kolejkach."
Święta racja też tak uważam. A co do Anachronoxa to grałem i gra była dla mnie totalną porażka IMHO. Teraz jeżeli ktoś ma ochotę, to może zagrać w tego "starego kotleta" kupująć Clicka i samemu wyrobić sobie opinię. Mi ta gra się po prostu nie podobała i tyle.
Heh - ale jaja - ten Thief jest naprawde grą równie dobrą co pechową - najpierw Looking Glass Studios (zrobili też System Shock 2) potem prawa przejął Ion Storm - i też padł - kto się Thiefa tyka tesz szybko zdycha :P
To może niech sie maxis weźmie za thiefa???:) Gre spieprza byc mzoe ale wreszcie przestana seryjnie produkowc dodatki do pewnej gry;)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-02-11 23:23:18]
Jedno jest pewne, gdyby EA Games przejęło Thiefa, byłby murowany hit ! Na przykład powstało by "Thief For Speed: Underground Shadows" gdzie gracz musiałby kraść wypasione samochody, albo dodatek do The Sims 2 - "The Sims 2: Thief Life" czyli symulator złodziejaszka.
Piotr44 >> w sferze rozrywki to co dobre wcale nie musi sie sprzedawac w milionach ...
uwazasz ze ich troje, simsy czy panna spears sa dobre bo sprzedaja najwiecej plyt ?
poprostu grupa docelowa tych produktow jest najwieksza, co tu duzo okrywac wiekszosc osob lyknie kazde go**o byleby to dobrze rozleklamowac
Nie cieszyłbym się z zamknięcia biur ISA. Pracowali tam wspaniali ludzie (chociażby Warren Spector, Randy Smith, Jordan Tomas), których celem nie było tylko wydanie gry sprzedającej się w milionach egzemplarzy. Popychali komputerową rozrywkę w zupełnie nowym kierunku.
ISA nie zostało zamknięte z powodu DX:IW czy T:DS, tak jak LGS nie zostało zamknięte z powodu thiefa czy System Shock 2. W istocie wszystkie powyższe gry (choć o T:DS nie ma jeszcze danych) sprzedawały się bardzo dobrze (tak, nawet DX:IW).
Eidos się po prostu reorganizuje (finansowe kłopoty firmy). Większość ludzi z ISA i tak znajdzie się w Eidosowym Crystal Dynamics.
I jeszcze jedna ważna rzecz: koniec ISA wcale nie oznacza... końca ISA. ;) Fora Ion Strom działają pełną parą, a - jak wieść niesie (dodam: z pierwszej ręki) - prace nad wydaniem edytora do T:DS trwają. :)
Triber - No nieee...człowieku, nie sądziłem że spotkam w życiu osobe AŻ TAK POZBAWIONĄ GUSTU.
Najpierw chwalisz DX:IW, a teraz chcesz by za Thiefa wzieło się Irrational Games?! Nie wystarczy, ze już spipeszyli jedną genialną gre - Tribes?
mos_def ---> niestety, jeśli robi się grę za kilka mln dolarów, to MUSI ona sprzedac się w milionach kopii - inaczej trzeba zwijac interes. EA to rozumie, inni jak widac jeszcze nie.
Nie ma cudów, jeśli ION Storm stracił na Invisible War i Thief 3, to są na to dwa wytłumaczenia - albo gry były tak słabe, że nawet grupa docelowa je olała; albo rynek na tego typu gry jest tak mały, że produkcja się nie opłaca.
Wiadomo, chciałoby się zagrac w rozbudowany, skomplikowany crpg jak za dawnych lat. Niestety, wygląda na to, że te czasy minęły bezpowrotnie.
Hamil_Hamster --> nie wiem gdzie chwale ze DX:IW jest gra cudowna, napisalem ze dobra i na 4 po spatchowaniu zasluguje- nie oczekiwalem od tego tytulu czegos na miare DX2 bo wiedzialem czego sie spodziewac.
Studia Irrational Games chwale sobie za System Shock 2 ktore zlecilo im LGS, stad moja konkluzja dotyczaca Thief'a.
Po trzecie nie gralem nigdy w Tribes, ale nie slyszalem zeby 3 czesc byla beznadziejna.
Musze jako kolejan osoba nie zgodic sie jakoby Anachronox byl beznadziejny. Jedna z najintyeligentniszych fabularnie i dialogowo gier, przy tym pelna dobrego humoru. Filmy i dialogi z Anoxa ogladalem z wieksza przyjemnoscia nawet niz Fallouta.
A zapomnialem jeszcze dodac, ze sam Spector byl jendym z ulubionych moich tworcow gier. DX nie wymaga rekomendacji. To takze jedna z najlepszych gier w jakie gralem.
I szkoda ze autor dwoch z moich ulubionych gier idzie z torbami.
Mastyl ---> o Warrena Spectora sie nie boj. Pracuje teraz z Crystal Dynamics nad nowymi przygodami Lary Croft.
A co do Anachronoxa, to zdecydowanie jedna z najlepszych gier, jakie widzialem. Genialne dialogi, rewelacyjna fabula, swietny system walki, zwroty akcji, napiecie, wyrazisci bohaterowie... czegoz chciec wiecej?
Tylko, zeby ta gre docenic, trzeba miec poczucie humoru, co najmniej niezla znajomosc angielskiego i chec pobawienia sie troche konwencjami.
Ryslaw, wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że Spector nie pracuje - wbrew pogłoskom - nad Tomb Raiderem. A poza tym Crystal Dynamics pracuje już nad grą, która ma być "spadkobierczynią" DX. ISA niedawno zatrudniała scenarzystów do tej produkcji.
micpl187 --> Nie sądzę, by ISA (czy Eidos) straciło na DX:IW lub T:DS. Te gry sprzedawały się raczej dobrze...
Bukary --> mowisz o Snowblind? gra zapowiada sie calkiem ciekawie... ale na konsole, mimo ze powstaje rowniez na PC to jednak watpie aby trafila w dziwczny gust polskiego gracza pecetowego
Triber - Wybacz, w pierwszym momencie skojrzyałem Irrational Games wyłącznie z najnowszą chałą, czyli T:TV, zapominając o genialnym (choć osobiście wole Deusa :P) SS2 :)