Anno 117 odważa się na małą rewolucję. Zaowocuje ona piękniejszymi miastami
Ale rewolucja... Ukośne drogi.
Ten cały "Anno-tetris" to to co mnie zawsze od tej gry odrzuca. Drugą rzeczą jest prostota ekonomii.
Teraz mamy gry takie jak Manor Lords gdzie można budować jak się chce a co dalej w jakaś siatkę idą.
Och, ale to nie jest jakiś techniczny problem by usunąć siatkę i wprowadzić obracanie budynków w dowolnym kierunku. Jednak biorąc pod uwagę jak bardzo Anno skupia się na efektywnym wykorzystaniu terenu i planowaniu miasta - ta siatka ułatwia zadanie graczowi, a nie je utrudnia. Bez siatki nagle spędzalibyśmy większość czasu na przesuwaniu budynków o milimetry i obracaniu o pojedyncze stopnie żeby coś zmieścić
Każde "duże" pole siatki dzieli się na 4 mniejsze, więc można obracać struktury o 45 stopni, a nie tylko 90.
Coś takiego -->
Nie, to jest wyjaśnione, z obrazkami, w blogu zalinkowanym w artykule:
https://www.anno-union.com/devblog-roads-building-in-the-grid/
Każda kratka dzieli się na 4 trójkąty
W sumie ciekawe z tymi trójkątami. Ciekawe czy będziemy mieli dziwnie zeskalowane budynki obok siebie :)
Szkoda że w ośmiokąty i kwadraty nie poszli.
Czyli poszli w trójkąty. Też ciekawe, chociaż ja bym chyba jednak wybrał kwadraty (jak na moim schemacie). No ale trójkąty mają tę zaletę, że łatwiej jest je spiąć z kwadratami bez zmiany skali samej struktury.
Ciekawe czy będziemy mieli dziwnie zeskalowane budynki obok siebie
Gra ma dorysowywać "wypełniacze", więc raczej nie -->
Modele budynków mają zachowywać swój rozmiar, jednak mogą zajmować różną powierzchnię. Z tego co rozumiem ukośne budynki mogą albo na siebie wizualnie trochę zachodzić albo będą między nimi ciut większe przerwy. Pewnie przygotują modele tak żeby zachować w nich pewien margines by nie wyglądało te źle w żadnym z tych przypadków
Poprzednie Anno było naprawdę super, jedna z najlepszych gier ostatnio od Ubi, więc jestem dobrej myśli w stosunku do nowej odsłony tej serii.
Widziałbym jedna zmianę tu jeszcze jeżeli chodzi o rolnictwo. Jak wiadomo w 1800 pola są ogromne i czasami upchanie ich obok siebie krwtka w kratkę jest zadaniem wręcz karkołomnym. ( upchać 28 farm, bo tyle się da pod jeden związek zawodowy razem z silosami i traktorami, to jest kosmos ). Chętnie widziałbym taką rzecz jak możliwość dzielenia pól na 2-3 działki podpięte pod jedna farmę, bo nieraz brakuje nam w rogu wyspy 20 pól i trzeba wszystko przerabiać. Nawet poszedłbym krok dalej i pole by się po prostu stawiało w pobliżu farm, a ich ilość automatycznie byłaby przypisywana po równo do istniejących budynków uprawnych, skoro i tak dotychczas mogliśmy robić dowolny kształt i długość pola, odległość od farmy.
PS. Wrzucam fotę upraw jakby ktoś niedowierzał. Jest to już absolutny min maxing, ale hej ta gra na tym też polega, żeby wycisnąć ile się da z dostępnego nam obszaru. Formatka pasuje do każdego typu farmy o tym samym rozmiarze, inne ( większe ) nie będą w tej konfiguracji działać, bo braknie miejsca na wyjście pól. Uprzedzam tylko, że teren potrzebny na uprawę jest ogromny i żadna mała wyspa go nie pokryje, conajmniej średnia/duża.