Dlatego nie żałuję, że kupiłem PS5 Pro. Assassin’s Creed: Shadows pokazuje co potrafi najmocniejsza konsola Sony
Ps5pro to szrot bez napędu z żenującym i niedopracowanym PiSSuaRem, na dodatek cenowo to $ony nieźle odjechało i żadne Twoje wypociny tego nie zmienią. Na konsolę nie nadaremno wylał się hejt. Jedyne udane pro to PS4. Dziękuję
Lepiej bym tego nie ujał. Sony chce nam ps5pro ugotowac zabe zebysmy sie przyzwyczaili do braku napedu, a co za tym idzie braku rynku gier uzywanych
Już teraz ma wyjść gra na płycie gdzie nie będzie ona dostępna w całości co za tym idzie nie da się jej uruchomić bez internetu bo będzie trzeba dograć jakieś pliki pozwalające uruchomić grę. Jak ktoś jakimś cudem nie będzie miał neta albo kiedyś usługa padnie to płyta będzie bezużyteczna.
Drogi autorze, pewnie jesteś spoko gościem prywatnie i z całym szacunkiem ale muszę to powiedzieć. Chłopie daj sobie spokój z robieniem głupków z czytelników i ośmieszaniem swojego stanowiska jako eksperta od technologii. Potem ktoś mniej obeznany to przeczyta, nie zweryfikuje i uwierzy. Piszesz, że warto kupić PS5 PRO bo raytracing? Serio? No ręce opadają. Technologia, która trochę podnosi jakość cieniowania i oświetlenia w grach ale WCIĄŻ to co otrzymujemy w stosunku do olbrzymich wymagań sprzętowych nasuwa jedyny słuszy wniosek, że jest to próba wciśniecia konsumentom nowych i droższych urządzeń. Jakoś nigdzie w artykule nie dałeś zrzutów porównawczych z RT on vs RT off, ciekawe :) Pewnie dlatego, że kiedy włączymy pierwszy lepszy filmik na YT z porównaniem w głowie usłyszymy klasyczne zdanie znane z reklamy "jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać". Jakkolwiek pojmowana rzetelność nakazywałaby dać czytelnikowi możliwość zobaczenia różnicy miedzy tym co "reklamujesz" a drugą opcją. Tutaj mamy tylko peany na cześć RT i brak jakiegokolwiek punktu odniesienia. Powtórzę jeszcze raz, ray tracing jedynie kreuje potrzebę zakupu nowego sprzętu i nie jest żadnym skokiem technologicznym, może w przyszłosci będzie ale póki co - nie jest. Kończąc dodam, że nie jestem przeciwnikiem PS5 PRO i gdybym miał kupować nową konsolę (posiadam PS4 PRO) to właśnie wersję PRO bym wybrał. Uważam, że ze względu na większą moc obliczeniową jest one dobrą "inwestycją" i w końcu gry zaczną tej mocy potrzebować i ją odpowiednio wykorzystywać. I to jest sensowny argument a nie bajki o RT.
Ray tracing to baker który dużo nie wnosi a mnóstwo zabiera . Pc padły dla mnie kompletnie w myślę DLSS i fsr i fałszywych klatkach . Różnice to widać w grach jak się wl wył HDR . Ray tracing bym wymyślony żeby ludzie kupowali nowe karty bo wydajność z roku na rok maleje .
Dla mnie istnieje tylko jeden powod, aby kupic PS5 Pro. Jest nim PS VR 2. W Gran Turismo 7 dodali specjalna opcje, ktora poprawia jakosc tekstur i wylacza AWS. W porownaniach ps5 i ps5 pro w ACS widac roznice i sa one spore.No, ale czy warto doplacic prawie 2x to juz pytanie dla kupujacych. Napedy ludzie dokupuja. Scalperzy juz odpuscili i mozna juz kupic ponizej 600 zl. Oczywiscie nie w Polsce.
Marv
Po Twojej wypowiedzi zastanawiam się czy grałeś w jakieś gry z RT i bez. W ACS na XBX tryb jakości pokazuje doskonale co daje RT. Gra wygląda absolutnie przepięknie, światło natomiast robi olbrzymią pracę. RT to jedna z tych technologii których wpływ widać gołym okiem. Poszukaj w necie zrzutów i porównań.
Daj sobie spokoj z tlumaczeniem laikom. To samo bylo jak 3dfx wchodzil z swoja technologia i tez ludziki pisali, a po co to. To samo z Physx, a teraz polowa gier na rynku z tego korzysta.To samo jak HDR wchodzil do dzisiaj jakis pisze, ze po co to. Okulary VR etc etc . Ci ludzie po prostu tego nie ograniaja i tyle. Nigdy nic nie renderowali i nie maja pojecia o wyswietlaniu grafiki 3d i jak powstaje to co im wyswietla karta graficzna.
Dla innych co jednak nie chca wychodzic na debili otwierajac buzie polecam ten filmik digital foundry z devami co pracowali przy Assasins Creed Shadows i pieknie pokazuja na mocno przerobionym juz silniku Anvil (na nim powstawala seria AC) dlaczego idzie sie w RT i jezeli nie bedziecie widziec roznicy to polecam okuliste no bo nic innego chyba nie pomoze. Filmik w jezyku angielskim, ale jak nie ograniasz anglika w czasach jak dzieci w przedszkolu juz smigaja to znak, ze cos z toba nie tak.
https://www.youtube.com/watch?v=nhFkw5CqMN0
ps. Dla kumatych moze nie musze tego pisac. A zmiany beda jeszcze drastyczniejsze przy komputerze. Wezcie pod uwage kompresje yt i ze to nie jest w prawdziwym 4k :-).
ps2. W AC Unity oswietlenie, gdzie byly tylko 2 pory dnia, jeden sezon i Paryz zajmowalo 15 GB. W AC S jakby nie uzyli RT to ta gra chyba by zajmowala 300 gb albo lepiej.
Maciell
Dokładnie. Świetny filmik swoją drogą. Co do PC to Cyberpunk z RT i 4K powoduje, że szczęka opada. Gdyby nie fakt, że znacznie wygodniej mi się gra na konsoli to pewnie ogrywałbym wszystko w max ustawieniach na PC. Tego konsola niestety nie potrafi. A PC jeszcze mocniej podkreśla zalety RT.
Biorąc pod uwagę fakt, że dzisiaj jakaś gra AAA powstaje przez kilka lat z budżetem na poziomie kilkadziesiąt lub kilkaset milionów, a nad samymi aspektami graficznymi siedzi kilkadziesiąt osób jak nie więcej to w większości przypadków zastosowanie tych sztuczek technologiczny wypada słabo biorąc pod uwagę to, że każdy sam w ponad 50% może uzyskać taki sam efekt jak nie lepszy bez żadnej utraty wydajności.
h ttps://www.youtube.com/watch?v=Pq2CHrUCmrI
h ttps://www.youtube.com/watch?v=5S04xlHnnXQ
h ttps://www.youtube.com/watch?v=6PsTlLGD168
h ttps://www.martysmods.com/
h ttps://www.patreon.com/mcflypg
Te wszystkie HDR, RT, PT to są dla leni i Januszowych ekspertów lub lemingów którzy w ogóle nie wiedzą, że coś takiego istnieje co podałem w linkach na górze, zresztą te wszystkie narzędzia które Nvidia wydała w ostatnich latach dla zwykłych użytkowników i dużych producentów to dziwnym zbiegiem okoliczności wyglądają jak panel sterowanie ReShade, dalej w szczegóły na czym polega ten wał to już nie będę wchodził bo z doświadczenia wiem z korporacyjnymi fanatyki i ekspertami nie ma sensu wchodzić w dyskusję.
Powiem tylko, że korporacyjny Ray tracing który kojarzy się już dzisiaj tylko z Nvidią zwiększa wymagania sprzętowej gier o kilkaset %, jak nie o kilka tysięcy % (patrz ostatni HL2 RTX) natomiast Ray tracing z ReShade czasami zwiększa wymagania o hmmm..... 0%.
"To samo bylo jak 3dfx wchodzil z swoja technologia i tez ludziki pisali, a po co to" - nie przypominam sobie, żeby ludzie narzekali na karty 3dfx. Gry wyglądały wyraźnie lepiej, działały lepiej, a sama technologia była popularna.
"Okulary VR etc etc" - i te okulary tak są i są, ale jakby ich nie było. Symulatory samochodów / samolotów ok, a reszta to w zasadzie popierdółki. Mało jest gier, które sprawią, że ta technologia miałaby być równorzędna z "normalnym" graniem. Cały czas jest to bardziej ciekawostka.
"jezeli nie bedziecie widziec roznicy to polecam okuliste no bo nic innego chyba nie pomoze" , "Filmik w jezyku angielskim, ale jak nie ograniasz anglika w czasach jak dzieci w przedszkolu juz smigaja to znak, ze cos z toba nie tak" - to wyjaśnij Sherlocku, czy do zrozumienia różnic RT on/off na tym filmie trzeba znać angielski czy mieć w miarę dobry wzrok? :) Według tego co piszesz, to żeby zobaczyć różnicę z RT, to trzeba iść nie do okulisty, a do lingwisty :D
"Dla innych co jednak nie chca wychodzic na debili otwierajac buzie" :D
Tak HDR to tylko podbicie jasnosci. LOL
3dfx ja pamietam jak ludzie pitolili, albo co w internecie na forach lecialo. Prawda byla taka, ze jak kazda technologia byla po prostu droga i ci co nie mogli sobie na nia pozwolic wylewali swoje zale.
Z RT to samo i HDR. Monitor/tv musi miec 1000 nitow minimum, aby HDR mial sens. No, ale to trzeba juz wydac pieniadze. To samo z RT. Trzeba juz miec jakas sensowna karte i wracamy do pieniedzy.
Okulary VR to nie tylko zabawa. Coraz wiecej trafia do pracy. Sa okulary, ktore kosztuja ponad 10k i sa tylko do kupienia tylko przez firmy do uzytku w aplikacjach konstruktorskich i innych zawodach profesjonalnych. Ba juz w szkola chirurgow na tym. Ukrainskich pilotow, francuskich i amerykanskich tez juz na okularach VR. Juz nawet nie pisze o pilotach dronow.
Praktycznie co chwila sa nowe okulary VR. Dla mnie to nie widac, ze to jest umierajaca technologia. Gier VR to juz jest tyle, ze nie da rady tego wszystkiego ograc.
Generalnie zawsze jest grupka ludzi, ktorzy stoja okoniem do zmian. O angliku napisalem bo duzo w tym filmie jest tlumaczone po angielsku. Dlaczego stara technologia oswietlenia gier musi odejsc i co daje nam RT. Bo zaraz mi jakis napisze, ze RT to tylko sztuczki. No, albo jak ten gostek co tu wrzucil reshade lol.
"jak kazda technologia byla po prostu droga" - tak, jak każda nowa technologia była droga, ale wszyscy widzieli, że jest dobra. Jak w tamtym czasie odpaliłeś grę na zwykłej karcie, albo z dołączonym 3dfx, to nie było mowy o mówieniu, że to jest coś niedobrego. Zmiany były wyraźne. Sam pamiętam jak miałem kilka gier, które miały pikselozę, a po dołączeniu karty 3dfx wyglądały tak, że chciałeś je wszystkim pokazać. Kiedyś to była różnica kompletnie wyraźna, bez dwóch zdań, dziś trzeba się tych zmian doszukiwać się na screenach - o, tu źdźbło trawy jest, a na obrazku A go nie ma.
"aby HDR mial sens. No, ale to trzeba juz wydac pieniadze" - dlatego twierdzę, że ludzie tak naprawdę nie widzieli HDR, i dlatego narzekają, że to tylko podbicie jasności. I mają rację, bo te tanie, a nawet droższe sprzęty nie mają HDR. To samo dotyczy mitycznego 4K w..ilu tam teraz klatkach. Na pudełkach od plejaka było już 8K. Powodzenia :)
"Okulary VR to nie tylko zabawa. Coraz wiecej trafia do pracy" - tak, zgadzam się. Dla potrzeb studentów medycyny, czy np. żeby zobaczyć projekt domu "od środka", super sprawa. Ale tu mówimy o grach, a na tym polu VR, to tylko zabawa. I nie specjalnie jest w czym wybierać. Więc jak ktoś to kupi, to nie interesuje go nauka, ale zabawa, dlatego ludzie narzekają. I mają rację (i dalej niżej).
"Praktycznie co chwila sa nowe okulary VR. Dla mnie to nie widac, ze to jest umierajaca technologia. Gier VR to juz jest tyle, ze nie da rady tego wszystkiego ograc." - 1 co z tego, że co chwilę są nowe okulary, jak nie ma softu? PS5 PRO też jest i co z tego? Możesz zagrać w gry z PS4 w lepszej jakości, fajnie (sama firma tak to reklamowała, nie powiedzieli "10 nowych gier w 2025-26 na PS5 PRO", nie wiadomo czy wyjdzie 10 gier w ogóle na PS5, w które nie dałoby się zagrać na PC, ale możesz jeszcze raz zagrać w stare). 2 - Jest tyle, że nie da rady ograć, ale to są same popierdółki, gierki na parę minut.
Nie twierdzę, że to zła technologia, ale jest wspierana tak a nie inaczej, i tak to stoi.
"w tym filmie jest tlumaczone po angielsku. Dlaczego stara technologia oswietlenia gier musi odejsc i co daje nam RT" - jeśli technologia jest dobra, jak 3dfx kiedyś, to broni się sama, widać ją gołym okiem, bez znajomości języków czy jakiejś tajemnej wiedzy informatycznej. Odpalasz, i mówisz "łał", widać zmianę, świetna sprawa. Kiedy trzeba liczyć te promienie czy detale na teksturach, pokazywać na stop klatkach (nie odnoszę się akurat do tego filmu, bo go nie oglądałem) w którym punkcie na ekranie jest różnica...to słaba technologia. Nie piszę tego o RT jako technologii, odnoszę się tylko do tej konkretnej sytuacji.