Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Half-Life 2 RTX ma „mieszane” oceny na Steamie. Pokaz slajdów i zrujnowany klimat to główne zarzuty wobec fanowskieg...

19.03.2025 11:05
1
Peon
0
Legionista

Ciekawe jak to się będzie świecić w takich lokacjach jak ta gdzie uciekamy motorówką.

19.03.2025 11:13
2
odpowiedz
robertoV
11
Konsul

RTX HL2 to podręcznikowy przykład lenistwa, coś co wygląda ok potrzebuje zasobów do płynnego grania z najwyższej obecnie półki bez bawienia się w sztuczki pokroju dlss/fsr.

19.03.2025 11:47
Wronski
3
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Wronski
27
Generał

Dzięki Half-Life 2 RTX kultowa gra Valve jest piękna jak nigdy dotąd. Możecie sprawdzić projekt za darmo na Steam

Half-Life 2 RTX ma „mieszane” oceny na Steamie. Pokaz slajdów i zrujnowany klimat to główne zarzuty wobec fanowskiego projektu

Mam jakis mindf*ck...

19.03.2025 11:57
jiker
3.1
jiker
155
Gladiator

GRYOnline.plNewsroom

"Nikt spośród narzekających użytkowników platformy firmy Valve nie zaprzecza, że HL2 RTX wygląda bardzo dobrze." Problemy są gdzie indziej.

19.03.2025 11:58
Dipper Pines
😊
3.2
5
Dipper Pines
4
Konsul

Gdy odpalisz z ustawieniami super duper, to nowe modele 3D i tekstury w wysokiej rozdzielczości robią robotę, więc kultowa gra Valve jest piękna jak nigdy dotąd. Ale przez spartaczoną implementację RT i całej masy innych efektów, modyfikacja to pokaz slajdów i zrujnowany klimat. Wszystko się zgadza.

post wyedytowany przez Dipper Pines 2025-03-19 11:59:26
19.03.2025 12:01
neXus
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
neXus
247
Fallen Angel

Żeby gra wyglądała ładnie przy RT trzeba podejść do tematu kompleksowo - to nie tylko zrobienie lepszego światła i dymu ale i odbicia w szkle czy kałużach, inaczej zaprojektowane tekstury. Tutaj dodano dynamiczne oświetlenie + dym i kazano się zachwycać.
Pograłem chwile, popatrzyłem jak ładnie wygladają palące się zombie w Ravensholmie i wykasowałem całość z dysku...

19.03.2025 12:33
4.1
SylwesterZ
71
Konsul

Dynamiczne oświetlenie też jest wybiórcze, bo wybuchy i strzały nie rzucają cieni, choć oświetlają ściany obiektów. Przykro się patrzy na to Quasi-RT.

post wyedytowany przez SylwesterZ 2025-03-19 12:33:34
19.03.2025 16:36
4.2
Jaya
66
Generał

Wręcz przeciwnie. Więcej wspomnianych elementów to więcej potrzebnej mocy GPU albo dodatkowego AI. Odbicia jeśli już to SSR, dużo mniej mocy zabierają. Gra ma być może problem ze zbyt jasnymi miejscami bo już i tak słabo daje sobie radę zasięg światła czy pośrednie oświetlenie. Wiele gier daje po prostu minimalny poziom światła, który dodaje starości grze. Balans myślę teraz jest ważniejszy, zajęcie się dopracowaniem klimatu. Zawsze wolę dobra mgle od patrzenia w kałuże

19.03.2025 13:05
Oseth
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
Oseth
88
Wild animal

Half life RTX,
Skyrim Special edition,
Gothic Remake,
Tha Last of Us Remastered,
Horizon Zero Dawn Remastered,
Mass effect coś tam coś tam
Czy naprawdę warto marnować tysiące roboczogodzin na odgrzewanie starych kotletów? Kreatywność w branży umarła.

19.03.2025 13:23
Dipper Pines
5.1
2
Dipper Pines
4
Konsul

Akurat za HL2 RTX odpowiada studio moderskie, a nie VALVe, więc nie ma mowy o marnowaniu tysięcy roboczogodzin.

19.03.2025 14:24
neXus
5.2
neXus
247
Fallen Angel
Wideo

Powiem szczerze - akurat w tym wypadku uważam to za marnowanie.
Tym bardziej, ze widziałem co moderzy zrobili z tą grą - Cinematic Mod do HF2 do tej pory wzbudza mój zachwyt - tu w niem zmieniono praktycznie wszystko co się dało.
RT w tym HL2 przypomina mi jak jakiś czas temu Nvidia chwaliła się narzędziem do prawie automatycznej implementacji RT w różnych grach. Włączało się te narzędzie, ono wyszukiwało danych źródeł światła i podmieniało na dynamiczne z RT.
https://www.youtube.com/watch?v=_m17AovZ7MI&ab_channel=ZMASLO
W sumie okazuje sie ze to właśnie tym oprogramowaniem zrobiono tego HL2 :D

19.03.2025 19:21
5.3
tynwar
89
Senator

No w zasadzie rt nigdy nie miało służyć dobru klientom, a tylko robieniu na tym kasę i przy okazji ułatwieniu devom w produkcji gry. To że wychodzi byle jak to nic zaskakującego.

Wolałbym by nie pajacowali tylko faktycznie pracowali nad produkcją gry zamiast się od tej pracy migać i zasłaniać się wątpliwymi automatycznymi narzędziami.

19.03.2025 15:37
BFHDVBfd
6
odpowiedz
1 odpowiedź
BFHDVBfd
165
Requiescat in Pace

Half-Life 2 RTX zdaje się mieć więcej wspólnego z demem technologicznym niż grą, które do tego psuje „nastrój” oryginału.

Ah klasyk ze strony betonowych fanów jakiejkolwiek starszej gry.

19.03.2025 19:01
😂
6.1
tynwar
89
Senator

Co? Lmao, to graj sobie w tę grę i ciesz się jaskrawymi widokami xd

19.03.2025 16:09
Sebo1020
7
odpowiedz
1 odpowiedź
Sebo1020
181
Generał

Dla mnie też jakoś to tyłka nie urywa, bez włączenia dllsów czy też generatora klatek działanie jest mizerne, natoniast kiedy się już te funkcję powłącza to dostajemy rozmydlaną grafikę, imputlaga w rozgrywce oraz niestabilne działanie, ponieważ to właśnie aktywny generator sztucznych klatek od zielonych powoduje w wiekoszci wysypywanie się gier do pulpitu, na forum zielonych ten temat jest mielony od dłuższego czasu, ale jak widać zieloni sami mają to gdzieś

post wyedytowany przez Sebo1020 2025-03-19 16:16:49
19.03.2025 19:09
7.1
tynwar
89
Senator

No cóż tak to jest jak się super duper do porzygu się jara grafika i śmiesznymi pseudo ulepszeniami graficznymi jak rt razem z różnymi narzędziami, które mają pozwolić na stosowanie gownianego rt, chociaż i tak niezbyt pozwoli się w pełni nacieszyć tym całym rt, bo właśnie jak wspomniałeś grafika rozmydlona itd. Gracze to jeden z najgłupszych grup konsumenckich na świecie (zresztą nic dziwnego skoro mają dzięki nim wielkie przychody), dają się orać na tak wiele sposobów jak to tylko możliwe. Myślą, że magiczne oprogramowania zwiększą im wydajność bez straty jakości choć tak naprawdę tak się nie dzieje.

post wyedytowany przez tynwar 2025-03-19 19:09:45
19.03.2025 19:01
baltazar1908
8
odpowiedz
baltazar1908
34
Konsul

pierwsza cześć jeszcze ok, ale kolejne to zjazd po równi pochyłej niestety.

19.03.2025 19:18
9
odpowiedz
tynwar
89
Senator

Już w pierwszym filmie było widać, że gra straciła klimatu przez głupi rt, przez którego gra z nowym oświetleniem jest dosyć jaskrawe. Czy naprawdę warto tak pchać się bezmyślnie w te rt? W końcu zbytnio nie ulepszy grafikę, zazwyczaj tylko trochę ulepsza, ale za to wydajność spada mocno w dół, przez co rt nie jest dobre. Podobnie różne bajery typu dlss, generatory klatek itp. też nie są świetne, mają swoje wady, chociaż one mają realnie zastosowania głównie dla słabego sprzętu i zdesperowanych użytkowników chcących płynnie pograć na najniższych nie zważając na grafikę i różne niedogodności powodowane przez dlss i generatory.

Gra wygląda jakby ktoś po prostu tylko wcisnął rt, ustawił automatyczne, żeby odwaliło oświetlenie i inne i liczył, że będzie dobrze i nie trzeba nic zrobić.

Wiadomość Half-Life 2 RTX ma „mieszane” oceny na Steamie. Pokaz slajdów i zrujnowany klimat to główne zarzuty wobec fanowskieg...