Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Tylko 0,2% graczy Avowed na Steam podążyło drogą śmierci i zniszczenia, dokonując samych „złych” wyborów i wystawiając się na nienawiść towarzyszy

03.03.2025 17:36
[Gammorin]
😂
1
[Gammorin]
91
N7

A te 0.2% graczy dostało jakąś platynkę masochisty?

03.03.2025 17:45
marduk
2
odpowiedz
1 odpowiedź
marduk
1
Chorąży

Czyli jakieś 3 osoby?

05.03.2025 07:25
Kronos333
2.1
Kronos333
20
Legionista

ta gra jest dla upośledzonych nie ma po co kłamać

03.03.2025 17:59
😍
3
odpowiedz
serious
7
Chorąży

Miodna gierka. Na pewno przejdę drugi raz i sprawdzę to zakończenie.

03.03.2025 18:43
4
odpowiedz
TheFrediPL
104
Generał

Informacja godna newsa, czy wy sobie zdajecie sprawę ile gier ma osiągnięcie które zrobiło nawet mniej osób? Coś podejrzewam że ten artykuł powstał bo Microsoft zabulił za daną ilość artykułów, innego powodu nie widzę.

03.03.2025 19:51
5
odpowiedz
czopor
127
Konsul

Wpisałem "avowed achievments" w google i gość ma platyne, przeszedł grę 5 razy w... 86 godzin. Więc super osiągnięcie...

03.03.2025 22:34
baltazar1908
6
odpowiedz
baltazar1908
33
Konsul

KCD2 skończyłem w piątek od tamtej pory dobijam ostatnie misje poboczne no grą jestem
zachwycony Avowed też mam trochę pograłem ale nie wiem
nie jreci mnie jakość i akcja , nie wiem może spróbuje się zmusić, bo marzec to chernobylite 2 zaraz, 20 marca Assassins Creed i 27 marca Atomfall a tak nic ciekawego nie ma.

post wyedytowany przez baltazar1908 2025-03-03 22:55:20
04.03.2025 06:06
7
odpowiedz
1 odpowiedź
FSB znowu nadaje
29
Konsul

Po prostu nikomu się nie chce grać dwa razy. Ja zawsze o ile jest taka możliwość to najpierw robię wszystkie zadania poboczne, potem "duży" save i od niego gram dalej na wszystkie sposoby. Jeśli jednak musimy nasze decyzje podjąć np. 40 czy 80 godzin wcześniej to nie ma to sensu aby potem znów marnować tyle samo czasu na to samo.

post wyedytowany przez FSB znowu nadaje 2025-03-04 06:06:48
04.03.2025 08:28
SULIK
7.1
SULIK
260
olewam zasady

żeby podjąć te decyzje nie musisz 2 razy gry przechodzić, tylko grać jako zły

04.03.2025 08:30
SULIK
8
odpowiedz
6 odpowiedzi
SULIK
260
olewam zasady

Ja grając w Avowed zauważyłem już na początku, że ludzie zdobywali dużo mniej acziwek za "siłowe rozwiązania" w rozmowach oraz za "kłamanie" niżeli za "pokojowe rozwiązania" w trakcie rozmów.

Na Xboxie obecnie:
- pokojowe gadanie: 19,6%
- kłamanie: 0,5%
- przemoc w gadaniu: 0,9%

więc jak widać gracze Awoved po prostu chcą grać jako ten dobry

04.03.2025 08:35
Darat
8.1
Darat
149
Another dude

Via Tenor

Oczywiście - to samo w BG3, gdzie najpopularniejszą rasą był człowiek, a klasą paladyn.

04.03.2025 09:34
SULIK
8.2
SULIK
260
olewam zasady

sam grałem Paladynem ale Dragonbornem
i szczerze mówiąc byłem mega zaskoczony że tak wiele osób poszło drogą palka (ale to może kwestia tego, że ja nie znam lore BG)

04.03.2025 11:00
Darat
8.3
Darat
149
Another dude

ChatGPT wypluł taką odpowiedź:

Mężczyźni często wybierają paladyna w grach RPG z kilku powodów, zarówno psychologicznych, jak i mechanicznych:
1. Archetyp bohatera

Paladyn to klasyczny "rycerz w lśniącej zbroi", ideał heroizmu i sprawiedliwości.
W kulturze popularnej męscy bohaterowie często są przedstawiani jako honorowi wojownicy, co może wpływać na wybór tej klasy.

2. Łatwość w budowaniu postaci

Paladyni łączą siłę, obronę i magię, co czyni ich uniwersalnymi i wybaczającymi błędy.
Dobrze nadają się dla graczy, którzy lubią walczyć w pierwszej linii i wspierać drużynę.

3. Fantazja władzy i moralnej wyższości

Wielu graczy lubi wcielać się w postacie, które są moralnie "dobre" i mają jasne zasady postępowania.
Paladyni często pełnią rolę liderów, co pasuje do klasycznego męskiego archetypu przywódcy.

4. Zbroja i broń

Wielu graczy lubi potężnie wyglądające postacie – ciężki pancerz, ogromny miecz i aureola świętości są bardzo atrakcyjne wizualnie.

5. "Samotny wilk" vs. "Obrońca"

Choć wielu mężczyzn w grach RPG wybiera samotnych wojowników (np. barbarzyńców lub łowców), paladyn jest naturalnym wyborem dla tych, którzy lubią chronić słabszych i dowodzić grupą.

6. Wzorce kulturowe

Postacie paladynów są inspirowane historycznymi i mitologicznymi figurami, takimi jak Król Artur, rycerze templariusze czy nawet superbohaterowie.
Wielu mężczyzn utożsamia się z rolą obrońcy i strażnika sprawiedliwości.

Podsumowując: Paladyn jest naturalnym wyborem dla graczy, którzy chcą być silni, szlachetni i niezłomni – co często przemawia do męskiego sposobu grania i myślenia o bohaterach.

Też tak to postrzegam z poziomu laika, ale chętnie zajrzałbym do fachowych badań na ten temat.

post wyedytowany przez Darat 2025-03-04 11:49:13
04.03.2025 13:30
8.4
Rekvu
5
Pretorianin

Darat
Bo paladyn ze względu na smite'a jest czołowym dps-em w BG3. Warto wziąć 2 lvl nawet.

04.03.2025 14:13
SULIK
8.5
SULIK
260
olewam zasady

Darat ja wybrałem palka dla totalnej beki roleyplayowania kogoś strasznie dobrego, gdzie druga osoba w coopie grała mrocznym krasnalem złodziejem :D
i kiedy ja próbowałem wszystkie konflikty zażegnać gadką, tak kumpel wszystkich okradał i chciał mordować, cudowna zabawa

to co piszesz Rekvu ma dużo sensu, bo jednak jak mój palek przywalił raz to chyba pół świata trzęsło się w posadach - byłem mocno zaskoczony taką mocą postaci

post wyedytowany przez SULIK 2025-03-04 14:16:29
05.03.2025 18:10
Darat
8.6
Darat
149
Another dude

Sulik

Ja wybrałem również paladyna jako pierwszą postać, a to że okazało się że jest to taka spoko klasa

spoiler start

poza przeklętym pojedynkiem z Viconią

spoiler stop

dowiedziałem się po fakcie :P

04.03.2025 10:18
9
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Vie
36
Pretorianin

Nie grałem akurat w Avowed, ale dużym problemem złych ścieżek w bodaj każdej grze RPG jest po prostu ich miałkość. Złe rozwiązania questów dają o wiele mniejsze nagrody i traci się dostęp do potencjalnie ciekawych rozgałęzień fabularnych – sprowadzają się przecież na ogół po prostu do zabicia jakiegoś NPC i ograbienia jego ciała. Zwyczajnie nie opłaca się być złym.

04.03.2025 12:07
9.1
1
TheFrediPL
104
Generał

To zagraj w Baldura, lub szczególnie Pathfinder WOTR, ścieżka licza czy swarm-that-walk były świetne(jak grałem aniołem to też było spoko), a masz jeszcze kilka złych opcji.

04.03.2025 14:13
9.2
Arturo1973
72
Konsul

W obu Pathfinderach spokojnie można grać jako zła postać i zaliczyć ciekawe rozgałęzienia fabularne, a także True Ending. Przy czym w przypadku Wrath of the Righteous niektóre ścieżki mityczne blokują True Ending. Jednak zależy to bardziej od wybranej ścieżki mitycznej, a nie od bycia złym lub dobrym. W Kingmakerze można całą grę przejść jako Chaotic Evil i nawet fajne opcje to daje, bo można zrekrutować Tartuka oraz Vordakaia :-) We WotR na ścieżce demona można podrywać Nocticulę :-)
Pamiętam też, że miałem jedno przejście Baldur's Gate 2 drużyną składającą się ze złych charakterów (Viconia, Edwin, Hexxat), nawet zrobiłem ścieżkę zadań od Bodhi. :-) Nie wpływa to na zakończenie gry, tylko po prostu poszczególne ścieżki zadań się wykluczają, a część towarzyszy opuszcza drużynę. Inaczej więc przechodzi się z drużyną o dobrym charakterze, a inaczej z drużyną o złym charakterze. Nie wszystkie zadania zrobi się za jednym przejściem i poszczególne zadania poboczne zależą od składu drużyny.

post wyedytowany przez Arturo1973 2025-03-04 14:33:25
04.03.2025 10:35
Dviga
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Dviga
8
Legionista

W Avowed dodatkowo wybór jest skomplikowany, ponieważ odpowiedzi często są niejednoznaczne, ciężko zrozumieć która ścieżka jest "zła". Wybór takich przełomowych opcji nie powoduje tego, że np jakaś frakcja się na nas rzuci lub których z towarzyszy opuści (trochę trzeba z nimi w obozie pogadać, aby przekonać do swojego wyboru)
Jeszcze nie skończyłam gry, ale obawiam się, że konsekwencje moich wyborów spadną na mnie w ostatniej rozmowie (przynajmniej powinno się to odbić na fabule), może nawet się okaże że do tych 0,2 % dołączę?

04.03.2025 14:19
SULIK
10.1
SULIK
260
olewam zasady

od właściwie końca pierwszego aktu droga zła jest banalna do zinterpretowania wystarczy robić wszystko co Ci powie

spoiler start

inkwizytorka i żyć z nią w zgodzie

spoiler stop

i dla mnie jest to mega intuicyjne i nie skomplikowane, dlatego też

spoiler start

robiłem wszystko na opak

spoiler stop

.

"Wybór takich przełomowych opcji nie powoduje tego, że np jakaś frakcja się na nas rzuci" tylko dwie lub 3 frakcje tak zrobią w konkretnych momentach gry, jakiś czas po podjęciu danych decyzji. No że chyba mówiąc "frakcja" masz na myśli całe miasto - to nie, to nie jest frakcja. Ale nie będę spoilował.

"lub których z towarzyszy opuści" no to się możesz zdziwić ;) bo opcja odejścia towarzyszy jest w tej grze.

post wyedytowany przez SULIK 2025-03-04 14:22:52
04.03.2025 15:51
Dviga
11
odpowiedz
5 odpowiedzi
Dviga
8
Legionista

ale przy mniejszych wyborach

spoiler start

np czy zburzyć kopalnię siarki, czy zostawić

spoiler stop

już ta dobra droga nie jest taka oczywista, zawsze komuś się zaszkodzi a komuś pomoże i się przy tym długo zastanawiam. Tylko na razie nie widzę efektów tych drobnych wyborów.

04.03.2025 16:18
SULIK
11.1
SULIK
260
olewam zasady

tutaj nie pamiętam czy były jakieś konsekwencje, ale ja

spoiler start

kopalnie siarki uratowałem

spoiler stop

natomiast droga zła myślę, ze tutaj jest bardzo prosta czyli

spoiler start

zrobić to co ten strażnik chciał zrobić w imię przypodobania się Inkwizytorce

spoiler stop

05.03.2025 10:17
11.2
Rekvu
5
Pretorianin

Ogólnie zło a dobro nie jest takie oczywiste, zwłaszcza w tym świecie, gdzie jako wysłannik z Aedyru możemy wyrazić np. uprzedzenia wobec animacji i pośrednio

spoiler start

nie rozgramiając Stalowej Garoty w Szmaragdowych Tarasach doprowadzić do spalenia Fior mes Iverno, nawet jeśli mimo uprzedzeń wobec animacji okazuje się to zbyt drastyczne.

spoiler stop

Jest dużo sytuacji, gdzie dobro miejscowych stawiane jest ponad naszą lojalność wobec Imperium i jakby się wczuć w rolę, to ciężko wybrać czy nawet znaleźć zadowalający kompromis. Nawet słuchający głosów rozsądku, jak

spoiler start

arcymagini Ryngrim, decyzja nie jest łatwa, a efektem są dziesiątki trumien na ulicach Trzeci ogrodu i przerzedzone społeczeństwo jak po pstryknięciu palcami przez Thanosa w Avengersach.

spoiler stop


Niektóre questy mają i 4 albo więcej rozwiązań, jak ten ze spaloną wioską w Pękniętej Skarpie.
Ogólnie z naszych wyborów zawsze ktoś będzie niezadowolony.

05.03.2025 12:41
Dviga
11.3
Dviga
8
Legionista

No to widzę, że przegapiłam moment

spoiler start

rozgromienia Stalowej Garoty

spoiler stop

, za szybko posunęłam fabułę do przodu. A nawet się zdziwiłam dlaczego mi

spoiler start

miasto spalili

spoiler stop

. No chwila nieuwagi ... i chyba zaraz się na to 02% załapię..Bo drugi wybór ważny też rozwiązałam "źle". Będzie marchewka, aby jeszcze raz grę przejść, z innymi rozwiązaniami.
Jeszcze taka ciekawostka-miało nie być "romansów" a jednak z jednym towarzyszem jakieś deklaracje "związkowe" padły, że niby jak się to wszystko skończy...

post wyedytowany przez Dviga 2025-03-05 12:45:15
05.03.2025 15:08
SULIK
11.4
SULIK
260
olewam zasady

Rekvu - patrząc w ten sposób masz rację, bo doprowadzając czy do to dobrego zakończenia, złego zakończenia gry czy też pośrednich. Nasz bohater musi podjąć trudne decyzje które albo wszystkie są moralnie "szare", albo wszystkie są moralnie "złe".

Natomiast chyba ja za bardzo trochę uprościłem moje wypowiedzi, bo mówić "droga złego" miałem na myśli po prostu drogę która doprowadza do złego zakończenia, a aby tego dokonać jak rozumiem

spoiler start

trzeba robić to co powie Inkwizytorka i się z nią zgadzać oraz nie przeszkadzać stalowej garocie

spoiler stop

, natomiast to są i tak domysły, bo moje zakończenie było "szczęśliwe".

05.03.2025 16:02
😜
11.5
Rekvu
5
Pretorianin

Sama decyzja o

spoiler start

uwolnieniu Sapadala może mieć dobre lub złe konsekwencje. Podobnie decyzja o zniszczeniu go. On zwraca uwagę na nasze postępowanie, nawiązuje do rozmów, decyzji podczas wspomnień i snów, decyzji w świecie gry i jak wychowa się go na zawistnego, żądnego zemsty i okrutnego a potem zdecyduje się go uwolnić, to rezultat dla świata i podsumowanie historii będzie diametralnie inny.

spoiler stop

Wiadomość Tylko 0,2% graczy Avowed na Steam podążyło drogą śmierci i zniszczenia, dokonując samych „złych” wyborów i wystawiając się na nienawiść towarzyszy