Chińczycy masowo wystawiają negatywne recenzje strategiom Paradoxu na Steam. Wkurzyli się o zmiany w historii Jedwabnego Szlaku w HoI4: Graveyard of Empires
Zagrał bym w kolejna wersję V. Ale coś czuję że się nie doczekam jak od tyłu lat nadal dają dodatki do tej wersji
Zamiast wyzwolenia Indii spod brytyjskich rządów, Paradox umożliwi jednak przekształcenie Indii w Imperium Jedwabnego Szlaku.
Abstrahując już od powodu oburzenia chińskich graczy, to tragedią jest już sam fakt, że PDX ostatnio masowo wymyśla takie oderwane od rzeczywistości bzdury i umieszcza w swoich grach, byle przygłupy na Twitchu mogły potem nakręcić sobie kolejną szaloną kampanię, nabijać wyświetlenia i promować dalej grę. Jakieś mininum autentyzmu? A po co to komu...
Ale wiesz, ze to są ścieżki alternatywne i w opcjach rozgrywki trzeba na nie pozwolić (nie pamiętam czy domyślnie są włączone czy nie, tylko, ze jest taka opcja nie tylko globalnie ale per kraj).
A mnie te dodatki cieszą o tyle, że przy n+1 podejściu dają pewną niepewność i zmienność do rozgrywki, bo inaczej te a AI byłyby zbyt podobne. Sprawdza tez to się w multi ze względu na to jak zmieniają one balans i pozwalają na ciekawszą rozgrywkę.
Historia alternatywna to nie jest każda bzdura jaka przyjdzie ci do głowy, a np. przejęcie władzy w Polsce przez rosyjskie środowiska emigracyjne, ogłoszenie jakiegoś kozaka dońskiego królem Polski i wykorzystanie jej (z racji bycia kiedyś częścią carskiego imperium) jako przyczółka do wyzwolenia reszty białej Rosji od ZSRR (i to wszystko w kilka lat) do takich bzdur się właśnie zalicza.
I tu nie chodzi o to, aby nie było w ogóle ścieżek alternatywnych, tylko aby twórcy przestali przepalać czas i zasoby na tworzenie takich wyssanych z palca głupot jak wyżej, zamiast tego tworząc coś w miarę realnego, lub chociaż autentycznego w odbiorze. W przypadku Polski spokojnie można było dodać wiele sensownych scieżek alternatywnych, bez konieczności odpływania w bezmiar wyobraźni niezbyt rozeznanych w specyfice regionu twórców, co widać chociażby w niektórych modach, gdzie drzewka focusów biją na głowę te oficjalne.
Występująca losowo inwazja kosmitów też dawałby "pewną niepewność i zmienność do rozgrywki (a byłoby to mniej więcej równie autentyczne co Romanowowie obalający sanację i wracający na tron Polski u progu II WŚ), co nie oznacza z automatu, że dodawnie czegoś takiego to dobry pomysł. Chociaż biorąc pod uwagę przyjęty kierunek rozwoju, to nie zdziwię się, jak PDX za jakiś czas pójdzie w coś podobnego.
Ale wiesz, ze to jest opcjonalny kontent oznaczony jako historia alternatywna, który można włączyć lub wyłączyć?
Nie wiem co w nim złego.
W opcjach można jedynie przełączyc aby AI w pierwszej kolejności podążało ścieżką historyczną, czyli starało się trzymać pierwotnego ciągu wydarzeń (w zależności od poczynań gracza).
Nie ma natomiast żadnego podziału scieżek alternatywnych na te, które od biedy łapią się pod hasło "historia alternatywna" i na pozmyślane przez twórców bzdury (stworzone pod bardziej odjechany model rozgrywki, gdzie modyfikatory szaleją i na świecie dzieje się co chce), ani też żadnego magicznego ustawienia, po którym te drugie znikają z gry, więc jak ktoś chce sobie rozegrać w miarę autentyczną rozgrywkę, z większymi lub mniejszymi odchyleniami od znanej historii, ale jednak w granicach zdrowego rozsądku, to zostaje z niczym, bo ma do wyboru albo ścisłą historyczność, albo totalny odlot. To w tym złego.
Gdyby te wszystkie oderwane od rzeczywistości wymysły twórców nie udawały historycznych, tylko stanowiły osobny scenariusz, jak np. w dodatku Armageddon do HoI2, to by nie było problemu i każdy grałby sobie w to co chciał. A pomysły pokroju tego indyjskiego "Imperium Jedwabnego Szlaku" są właśnie jak żywcem wyjęte z tego dodatku.
Przecież od lat w drzewkach każdej z nacji jest mnóstwo rozgałęzień, które odbiegają od faktycznych wydarzeń historycznych.
Proponuje w odwecie wystawiać negatywne recenzje każdej chińskiej gry. A czemu nie :D
Chińczycy zawsze płaczą, jak zauważą, że ich kraj nie jest uznawany za najlepszy na świecie. Rozumiem, że to co robi Paradox może się ludziom nie podobać, ale to jest gra, w której możesz stworzyć historię alternatywną, więc nie rozumiem co jest w tym złego.