Popularny producent sprzętu gamingowego podał wąskie okno premiery GTA 6 na PC. Jeśli się potwierdzi, zagramy szybciej, niż się spodziewaliśmy
W sumie to bym się nie zdziwił jakby to była prawda, bo Tezfunz2 mówił kiedyś, że rockstar planuje wydać odziwo szybciej wersję na pc, gdzieś po pół roku. Więc ciekawie się łączą puzzle
Nie ma takiej opcji. Rockstar zrobi to samo co z V. Obstawiam 27, ale bardziej skłanialbym się ku 28.
Na początek 2026 bym się nie nastawiał, prędzej koniec, ewentualnie 2027, ale 2028 to gruba przesada by była. Nie wiem w sumie na jakiej podstawie to wywnioskowałeś, skoro GTA 5 było po 1,5 roku a RDR 2 po roku od premiery na konsolach.
Oby, bo jeśli na PS5 gra by działała w 30 fps to koszmar. Pewnie konsolowcy są do tego przyzwyczajeni, ale nie gracze PC. Dla GTA 6 jestem skłonny kupić konsole z myślą o zwrocie :D W niektórych sklepach można zwrócić do 3 miesięcy PS5. Poza tym specyfikacja PS5 to 8 rdzeni i wydajność graficzna 11 TFLOPS. Tymczasem RTX 5070 Ti to 44 TFLOPS. Wnioski nasuwają się same jaka jest przewaga PC.
Oby, bo jeśli na PS5 gra by działała w 30 fps to koszmar.
30 fps to pewnie na XSS. Obstawiam że na 'normalnych' konsolach to będzie wyglądało podobnie jak w przypadku GTA V: 60 fps, 4k, ray-tracing - wybierz jedno.
To by zmieniło postać rzeczy. Mam monitor 4k, ale 60 klatek w FullHD by mi odpowiadało. :)
Dość średnio widzę te porównanie. Takie niewiarygodne i to zupełnie. Ps5 w 2020, a RTX 50xx dopiero wchodzi i chyba nawet 5070 TI jeszcze nie jest dostępne na sprzedaży, a przynajmniej w polskich sklepach. A nawet wtedy też 40xx jeszcze nie istniała, a nawet samo 30xx ledwo co dość niedawno była dostępna. I jednak dysproporcja cenowa jest również ogromna. Sama ps5 czy to digital czy z napędem i tak jest sporo tańsza niż samo 5070 TI, które na pewno będzie kosztować co najmniej 3k złotych. A taki komputer z 5070 TI z prockiem odpowiednim do mocy karty z odpowiednią do procka płytą i pamięci ram odpowiedniej do procka, a do wszystkiego jeszcze zasilacz, który musi być odpowiedni i też nie będzie tani. Takie ps5 kosztuje mniej więcej 2.5k w zależności od wersji, a taki komputer pewnie może kosztować już z co najmniej 7k. To jest praktycznie inna półka cenowa, nawet playstation nie celuje w aż taką wydajność, a ps5, zważywszy na to, że sam komputer z 5070 TI to już komputer mid-end, a ps5 to po prostu sprzęt mid.
Ten komputer to dla zupełnie innych ludzi i zdecydowanie do najbardziej wymagających gier, a playstation 5 jednak jest dla jeszcze innych ludzi i raczej nie ma być do bezproblemowej gry na maksymalnych ustawieniach, ma być bardziej dostępne niż ten komputer.
To tak jakbym miał wybrać czy chcę kupić colę czy chipsy, po prostu taka ogromna różnica. Albo np. chcę kupić samochód i mam albo ferrari albo malucha czy też po prostu średniej klasy nowy samochód kontra stary i używany samochód niższej klasy. Właśnie tak to wygląda, po prostu nie to samo, oczywiste jest, że jest ogromna różnica w mocy, tylko głupio o tym w ogóle mówić w takich sytuacjach skoro to jest oczywiste (np. ferrari jest super szybkie, a maluch niezbyt i dlatego ferrari ma przewagę).
Jeśli chodzi o ceny i opłacalność to rzeczywiście PS5 wygrywa jak najbardziej. RTX 5070 Ti będzie kosztować minimum 3900 zł, a realnie od MSI około 4500 zł. Ceny kart to jest koszmar w obecnych czasach. Na korzyść PS5 też przemawia stabilność i dobra optymalizacja gier. Tak więc jak będzie te 60 klatek w FullHD to opłaci się, a jak w 4k to już poezja. Po wpisie byłego pracownika Rockstar Games, który przypuszcza, że Gta 6 może być w 30 klatkach poczułem po prostu obawę.
Tak, mi bardziej chodziło po prostu, że porównanie nie było na miejscu. Po prostu konsola jest bardziej dla mniej wymagających i też oszczędzających, a takie 5070 Ti to już dla wymagających i też mających większy budżet na sprzęt i dlatego w takiej sytuacji nie wybiera się w ogóle tylko człowiek zastanawia się czy ma kasę albo czy bardzo chce komfortowych gier z max ustawieniami, czyli jakie ma cele i jaką ma kasę, a nie to precyzyjniej jaki to sprzęt i jaka moc. Już bardziej człowiek będzie myślał o wyborze między 4060 i 4070 lub 4070 i 4080, zwłaszcza gdy już ma ustalony budżet i cele (to tak jak np. wybór konsoli, to wtedy xbox czy ps czy jeszcze coś innego).
Co do 30 fps w gta 6, to raczej niezbyt zaskakujące. Trudno by uwierzyć, aby mocno dopracowany, wielki świat z zaawansowaną grafiką w najnowszej grze, był w stanie chodzić w 60 fps na nie najnowszym i nienajlepszym sprzęcie.
Chce kupić konsole między innymi dla tej(jest jeszcze ghost of yohei) gry, ale jak kupię i wyjdzie na początku 26 na pc to się zdenerwuje xd.
Przy kurczącym się rynku konsol, a rosnącym rynku PC to raczej naturalne że będą chcieli wydać grę na blaszaki w miarę szybko.
Wypuszczą grę na konsole, zdoją kasę, po 1,5 roku wypuszczą na PC, zdoją kasę, wyjdzie nowa generacja konsol, wypuszczą ultimate hiper turbo edition, zdoją kasę, tak wygląda sytuacja od 15 lat, dlaczego teraz miałoby być inaczej?
Tylko konsolowiec i pesymista życiowy może nie wierzytć w te słowa. Obstawiam premierę wersji PC za rok od teraz
Gry Nie są aż takie Ważne Wyjdzie na PC to się zagra ale żeby kupować specjalnie konsole A Co było ze Spider Manem 2 wyszedł wkońcu na PC i się zagrało.
trzeba sce Inne Hobby a nie tylko gry.
Można jakoś zaznaczyć żeby mi się nic z gta nie pojawiało ? Dzięki
60 FPS jest raczej niemożliwe na konsolach obecnej generacji. Przypomnę tylko że Rockstar jako jeden z niewielu devów ma w zwyczaju mieć hardcode'owany FPS i mechaniki które są z nim związane (zwłaszcza w ich debiutujących tytułach). Na przykład ich ostatnia gra - Red Dead Redemption 2 - gdzie jak wyszła na PC (z odblokowanym FPS) zaczęły pojawiać się dziwne bugi przy grze z wysokim FPS jak np. przyspieszony wzrost włosów Arthura, czy szybsze wyczerpywanie się pasków rdzeni. Powodem tego było to że pierwotnie takie rzeczy były właśnie hardcode'owane do 30fps. Jeszcze były jaja z całą fizyką w troszkę starszych tyułach jak np. San Andreas (np. rytmiczna misja z Lowrider'em). A skoro wypuszczają grę na wszystkie konsole, to ten sam build będzie musiał działać tak samo albo bardzo podobnie (w kwestii ilosci fps) na XSS co na PS5Pro. Żeby było możliwe więcej niż 30FPS musieliby odejść od sposobu kodowania obecnego w ich firmie od conajmniej 2004 roku (premiera San Andreas), a będącego jeszcze żywym w 2018 roku (premiera RDR2). Moim zdaniem, nie ma na to szans
Po części prawda, ale wcale nie musi tak być. Przede wszystkim to wszystkie dotychczasowe tytuły były tworzone z myślą o platformach które obsługują max 30 fps. GTA VI jest tworzone z myślą o generacji która szczyci się tym że potrafi wyświetlać gry z większą liczbą klatek. Poza tym RDR2 to nieco niefortunny przykład, bo to gra z serii o ściśle konsolowym rodowodzie co do której nie było nawet pewności czy kiedykolwiek ukaże się na PC, więc twórcy liczyli się z tym że sprzedaż nie będzie tak duża jak w przypadku GTA. Dla odmiany, port GTA V na PC który ukazał się już prawie 10 lat temu od samego początku działał w 60 fps bez większych problemów (był nawet reklamowany specjalnym teaserem który to podkreślał). Myślę że jak zostanie zapowiedziany port GTA VI na PC, to R* będzie chciał zaprezentować go jako możliwie najbardziej zaawansowaną technicznie produkcję, wspierającą pewnie już nawet nie 60, a 120-144 fps. Więc 60 fps na konsolach (jeżeli nie na standardowym PS5 to może chociaż na PS5 PRO) jest wg mnie bardzo prawdopodobnie jeżeli nie niemal pewne.
Ja stawiam ze GTA 6 jak wyjdzie na PC to będzie miał w minimalnych GTX 1080 ti
tak jak przewidywują. To może będzie działać w 60 fps na Konsoli chociaż Starfield na początku działał w 30 fps ale naprawili to i teraz w 60 fps. Do GTA 6 będą patche żeby osiągnąć 60 klatek.
Grand Theft Auto to jest taka Popularna gra To nie mogą odrazu wydać na wszystkie Platformy
Inne Firmy To odrazu Wydawają na wszystkie Platformy Tylko Firma Sony to jeszcze może będzie wyjątek. Ale taka duża firma Jak Rockstar mając taką popularną gre to nie mogą chociaż raz wydać na wszystkie Platformy. A jeśli nie mogą to by chociaż dali zapowieść z premierą nie ogłoszoną ale żeby chociaż była zapowieść.
Jeśli gra wyjdzie wrzesien-paxdziernik 2025 to nie ma szans, by na blaszakach pojawiła się na początku 2026, jak ostatnio się spekuluje, stawiam października-listopad 202026 i to jest optymalna i prawdopodbna data, bo RDr 2 też wyszedł tylko po roku, a nie 1,5 jak V.
jak się pojawi to zagram choć grą się nigdy nie zachwycałem.
Tak samo, bardziej czekam jak już wcześniej gdzies wspominałem na Gothic Remake czy nowe Pokemony xD