Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Oto świetny przykład na istnienie żyjącego świata w Kingdom Come Deliverance 2. Nawet scenarzysta Wiedźmina 4 jest zachwycony tą immersyjną mechaniką

16.02.2025 11:22
😂
1
38
LokalnyRzezimieszek
7
Konsul

Tymczasem w wychwalanym przez was Avowed stoją same kukły przyspawane do betonu.

post wyedytowany przez LokalnyRzezimieszek 2025-02-16 11:22:43
16.02.2025 11:32
Fel
2
22
odpowiedz
7 odpowiedzi
Fel
22
Legionista

Gra jest świetna. Mam przegrane ponad 40h a jeszcze nie dotarłem na wesele :). Ogrom możliwości, misji pobocznych oraz aktywności. 9+/10

16.02.2025 11:57
Bukary
😂
4
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bukary
233
Legend

Grając w KCD2, niejednokrotnie dziwię się, że konsekwencje moich absurdalnych działań zostały niejako "uwzględnione" przez systemy, na których opiera się funkcjonowanie tego świata.

W wątku o KCD2 pisałem np. o tym, że w nocy, gdy wszyscy śpią, podmieniam czasem w prywatnych skrzyniach mieszkańców wiosek ubrania (albo kradnę całą odzież), a następnie obserwuję, jak o poranku chłopi paradują w tym, co znaleźli w skrzyniach (lub półnago). :)

To samo dotyczy różnych sposobów na wykonanie poszczególnych zadań. Możliwości jest ogrom.

post wyedytowany przez Bukary 2025-02-16 11:58:49
16.02.2025 11:22
😂
1
38
LokalnyRzezimieszek
7
Konsul

Tymczasem w wychwalanym przez was Avowed stoją same kukły przyspawane do betonu.

post wyedytowany przez LokalnyRzezimieszek 2025-02-16 11:22:43
16.02.2025 11:32
Fel
2
22
odpowiedz
7 odpowiedzi
Fel
22
Legionista

Gra jest świetna. Mam przegrane ponad 40h a jeszcze nie dotarłem na wesele :). Ogrom możliwości, misji pobocznych oraz aktywności. 9+/10

16.02.2025 11:49
👍
2.1
3
zanonimizowany475387
121
Konsul

u mnie to samo, prawie 50h i do wesela daleko. wszystkie inne gry poszły w odstawkę. zastanawiam się czy po 2 nie zagrać w pierwszą część bo nie grałem i chyba tak zrobię.

post wyedytowany przez zanonimizowany475387 2025-02-16 11:50:06
16.02.2025 12:21
Fel
2.2
1
Fel
22
Legionista

Dokładnie tak , również biorę się za jedynkę :)

16.02.2025 12:58
2.3
1
Necross123
51
Konsul

No u mnie też jakoś do wesela daleko (ciągnę ten wątek i ciągnę już 87 godzin, a do wesela nie mogę dotrzeć), bo jakoś mnie bardziej ciągnie ten świat, który inspiruje do szukania i odkrywania nowych i ciekawych rzeczy (i ginięcia na potęgę), że całkiem zapomniałem o tym, że moim pierwotnym celem miało być w miarę szybkie dotarcie do Kuttenberga.

16.02.2025 13:25
AIDIDPl
2.4
2
AIDIDPl
182
PC-towiec

Ja nadal ogrywam 1, zacząłem kilka tygodni przed premierą dwójki. Mam 105h, ale i tak wiem ile jeszcze gry przede mną. Chcę zrobić zadania poboczne i pozwiedzać lasy, poszukać co się da. Dopiero potem kupię i ogram KCD2.

Dawno mnie tak gra nie wciągnęła.

post wyedytowany przez AIDIDPl 2025-02-16 15:11:41
16.02.2025 21:54
mubio1888
😃
2.5
2
mubio1888
112
Generał

Ja mam 25 godzin i też jeszcze nie dotarłem na wesele, robię aktywności, zadania poboczne, zwiedzam, podziwiam piękno świata i wiosek, pytanie do tych co dotarli na drugą mapę, jest większa niż pierwsza? czy oprócz miasta są też lasy, wioski i rozległe tereny jak na pierwszej?

17.02.2025 12:22
2.6
Kostrzu
7
Legionista

mubio1888 mapa druga mam wrazenie ze jest większa od pierwszej. I miasto to tam jest jego tylko część, do okoła masz drugie tyle wiosek i karczm co w pierwszej mapie. Lasy itp.

17.02.2025 21:37
baltazar1908
2.7
baltazar1908
34
Konsul

to po weselu zaczniesz być pionkiem w grze, na taką wolność nie pozwoli ci scenariusz to mi się w tej grze nie podoba, po weselu przestajesz być wolnym strzelcem.

16.02.2025 11:43
vanBolko
3
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
vanBolko
53
Konsul

"Zaopiekuje się twoją bronią. Biedaku, nie masz nawet bryłki rudy!"

Czy UE5 umożliwia implementacje mechanik takich jak te opisane w artykule?

16.02.2025 13:01
Szefoxxx
3.1
3
Szefoxxx
84
Doradca

Generalnie każdy silnik oferuje wsparcie dla AI, a nawet jak czegoś brakuje, to można sobie to dodać, to raczej nie jest nawet sprawa silnika, a pomysłu.

16.02.2025 13:26
3.2
3
Jerry_D
68
Senator

Wszystko się da zaimplementować. trzeba tylko chcieć. A większości się nie chce.

16.02.2025 13:31
AIDIDPl
3.3
4
AIDIDPl
182
PC-towiec

Np w Avowed. Im to się żywcem nie chciało...

Nie rozumiem, jak takie studio robi tak że człowiek ma wrażenie jakby to była pierwsza ich gra??? Przecież oni powinni być w tym obcykani i robić coraz lepsze i bogatsze gry...A oni się cofają, normalnie cofkie mają...

post wyedytowany przez AIDIDPl 2025-02-16 14:52:21
16.02.2025 15:55
animatiV
3.4
animatiV
100
Generał

Wielkie koncerny co wykładają kasę, całkowicie rozleniwiają studia które nie muszą już wymyślać ciekawych nowych mechanik i zawartości. Kasę na produkcję mają to po co się zbytnio nadwyrężać.

Jedyna szansa jest w twórcach którzy sami zarabiają na siebie i ewentualnie mają do zaliczenia pewne wymogi wydawcy.

16.02.2025 11:57
Bukary
😂
4
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bukary
233
Legend

Grając w KCD2, niejednokrotnie dziwię się, że konsekwencje moich absurdalnych działań zostały niejako "uwzględnione" przez systemy, na których opiera się funkcjonowanie tego świata.

W wątku o KCD2 pisałem np. o tym, że w nocy, gdy wszyscy śpią, podmieniam czasem w prywatnych skrzyniach mieszkańców wiosek ubrania (albo kradnę całą odzież), a następnie obserwuję, jak o poranku chłopi paradują w tym, co znaleźli w skrzyniach (lub półnago). :)

To samo dotyczy różnych sposobów na wykonanie poszczególnych zadań. Możliwości jest ogrom.

post wyedytowany przez Bukary 2025-02-16 11:58:49
17.02.2025 00:37
4.1
1
Micelius
22
Centurion

Fajne... Ale biorąc pod uwagę opinie wielu, że gra jest bardzo łatwa, zastanawiam się, czy RPG to jeszcze wyzwania i niesamowite przygody, czy już bardziej rodzaj Sims, gdzie bawimy się tym, że możemy chodzić w majtkach na głowie...

17.02.2025 23:14
4.2
Matticzak
35
Chorąży

Od pewnego momentu zaczyna być łatwo to prawda, ale taki już jej system. Świat nie leveluje razem z tobą.

16.02.2025 13:08
Cyberszczur
5
odpowiedz
Cyberszczur
47
Pretorianin

Szkoda tylko, że fabularnie konsekwencje są marginalne i twój styl nie ma żadnego przełożenia na historię.

16.02.2025 13:16
Shadoukira
6
odpowiedz
Shadoukira
105
Chill Slayer

KCD2 jest tym czego oczekuje od gier pod względem mechanik i interaktywności świata stworzonego.

W KCD2 gracz właściwie zawsze znajdzie coś do roboty i to nawet bez robienia żadnych questów, bo miejsc do zeksplorowania jest całkiem sporo. Dodatkowo gracz może polować, grać w kości, okradać mieszkańców, bawić się w alchemię czy kowalstwo.

Dodatkowo lubię, kiedy NPC reagują na moją postać i jej zachowanie, wygląd, zapach itp. Ogólnie NPC w tym świecie sprawiają wrażenie żywych postaci, które mają swoją rolę w danym świecie i swoją rutynę. Jasne, nie jest aż taki poziom jak w RDR2, gdzie samo patrzenie się na kogoś mogło wywołać jakąś reakcję, ale i tak w KCD2 jest pod tym względem naprawdę dobrze.

Oczywiście nie mówię, że gra jest idealna, bo mam wrażenie, że kiedy gracz już pozna mechanki rozgrywki, to KCD2 robi się trochę zbyt łatwe, bo można np. bardzo szybko się wzbogacić już na samym początku gry i tak samo można sobie dosyć szybko załatwić naprawdę niezły ekwipunek. Dodatkowo walka, która z początku potrafi dać w kość, to z czasem też robi się dosyć prosta, chociaż to też po prostu zasługa rozwoju postaci.

Ogólnie jak dla mnie na razie ta gra to w pełni zasłużone 8/10 jak nie lepiej, ale jeszcze poczekam z oceną końcową, bo nawet nie ukończyłem pierwszej mapy i nie dotarłem jeszcze do wesela :D

post wyedytowany przez Shadoukira 2025-02-16 13:19:56
16.02.2025 14:23
7
odpowiedz
7 odpowiedzi
sprite23p
4
Legionista

Ja gram w RPG dla fabuły, a nie jakichś śmiesznych mechanik które niewiadomo po co w grze są.

16.02.2025 14:36
Meister
7.1
2
Meister
4
Junior
Image

mhm :)

16.02.2025 14:54
AIDIDPl
7.2
1
AIDIDPl
182
PC-towiec

Po to żeby była bogatsza, bardziej wciągająca i wiarygodna. A nie jakiś tekturowy teatrzyk z puszczoną fabułą z taśmy magnetofonowej...daj spokój, szkoda życia na takie paździerze...

post wyedytowany przez AIDIDPl 2025-02-16 14:55:04
16.02.2025 15:17
7.3
sprite23p
4
Legionista

No przepraszam bardzo, może gdybym miał z powrotem 12 lat i grał 8 godzin dziennie to bym się bawił w jakieś cudaczne mechaniki, ale teraz przechodzę gry dla dobrej fabuły a nie jakichś jajcarskich mechanik. Po prostu szkoda mi czasu na taki bezsens. Super że kogoś to podnieca że może w nocy wszystkim npcom zmieniać ubiór i one na to reagują, dla mnie to nuda.

16.02.2025 16:34
Herr Pietrus
7.4
Herr Pietrus
231
Ficyt

sprite23p ma trochę racji - to wygląda tak, jakby Avowed i KCD2 lezały na dwóch przeciwległych, równie przesadzonych biegunach.

Bo choćby to, o czym pisze Bukary - że w grze widać konsekwencje nawet nie kradzieży, ale PODMIANY ciuchów NPC-om - jest imponujące technicznie, a z drugiej strony... sam chyba w życiu bym się tak nie bawił. OK, ktoś powie, że nie zabawę idzie, ale o ukazanie konsekwencji kradzieży właśnie - tylko że samą kradzież można by pokazać podmianą assetu stroju na inny, co pewnie byłoby prostsze (choć też wymaga zapisu stanu danego NPC) - podmianę zauważy jakiś promil, który liże ściany i sprawdza najbardziej konsekwencje najbardziej nieoczywistych zachowań.

Trzeba podziwiać Czechów, że im się chciało, ale niekoniecznie wymagałbym aż takiej symulacji od każdej gry.

Co oczywiście nie oznacza, że należy mieć wymagania tak niskie, by przynajmniej nie wytknąć skrajnych ograniczeń Avowed. :)

Generalnie jednak grom nadal daleko do ultimate-world-simulation i więc powiem tak - lepiej, żeby w takim Avowed poprawiono animacje, kolizje czy dodano choćby tylko pozory życia, a w Starfield stworzono więcej assetów budynków na planetach i dodano choćby fejkowe płynne lądowania, że o optymalizacji i loadingach nie wspomnę, niż bawiono się w tego typu głębokie symulacje.

Ale jasne - kto się bawi, i to jeszcze z takim niskim budżetem, na tak ciężkim silniku - przed tym czapki z głów.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-02-16 16:37:18
16.02.2025 19:13
7.5
2
kaagular
83
Generał

sprite23p ale to chyba coś pomyliłeś. Gry RPG to nie są gry definiowane przez "fabułę". RPG to role playing game - gra w odgrywanie ról. Jak chcesz odegrać rolę kiedy nie masz mechanik? Jak chcesz być dobry nie mogąc kogoś uratować, zły kogoś zabijając, sprytny nie mogąc otworzyć zamka, silny nie mogąc rozwalić drzwi i tak dalej. Za każde z wymienionych odpowiada jakaś mechanika. Klasy, rasy, wyznania, umiejętności, możliwość interakcji z otoczeniem i inne takie to mechaniki, którymi definiujesz swoją postać. Jak nie ma mechanik to nie masz narzędzi, żeby odgrywać postać.
Gry fabularne to nie RPGi - to np. pozycje od Telltale, polecam swoją drogą. Tam masz mechanik bardzo mało, chłoniesz fabułę. Visual novelki też jak najbardziej pasują bo nie mają mechanik, mają fabułę.

16.02.2025 20:27
7.6
sprite23p
4
Legionista

kaagular chyba ty coś pomyliłeś. Wymieniasz oczywiste w rpgu rzeczy takie jak klasy postaci, rasy etc. i mieszasz to z jakimiś śmiesznymi mechanikami które zobaczy 5 procent graczy mających czas na że tak powiem przetrzepanie gry od środka w każdym wymiarze. Dla mnie w rpgu najważniejsza jest fabuła i możliwość wczucia się w postać i świat przedstawiony. Takie cudaczne mechaniki w niczym nie pomogą mi we wczuciu się w ten świat, nie są mi do niczego potrzebne, co więcej odstraszają mnie od gry (np. brak możliwości dowolnego zapisu, patrz pomysł ze sznapsem). To że tutaj panuje nad nimi taki zachwyt zresztą specjalnie mnie nie dziwi bo od dłuższego czasu podobają mi się gry które na GOLu są hejtowane w komentarzach. Cóż mogę powiedzieć, życzę miłego podmieniania ciuchów npcom w nocy i obserwowaniu jak się przebierają, każdemu fun sprawia co innego przecież.

post wyedytowany przez sprite23p 2025-02-16 20:28:03
17.02.2025 01:03
Herr Pietrus
7.7
Herr Pietrus
231
Ficyt

Oj tam, w sumie może są tam jakieś ładne wieśniaczki i mieszczki, to można im parę kiecek i halek podprowadzić... Porcięta ładnym chłopcom zresztą też ;) Choć też podtrzymuję, że żaden to must have.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-02-17 01:04:19
16.02.2025 14:42
xKoweKx [stalker.pl]
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
xKoweKx [stalker.pl]
147
Stalker

Praktycznie pod każdym względem lepsza od jedynki, ale musieli pójść na rękę ofermom i gra jest banalnie prosta. Jak w jedynce musiałem save'ować, bo zginąć było łatwo tak tutaj w ogóle nie używam sznapsów.

16.02.2025 16:02
Czerwony07
8.1
Czerwony07
56
Konsul

Nie ma poziomów trudności?

16.02.2025 17:50
👍
8.2
2
Nomis
69
Pretorianin

Czerwony07 Niema , KCD2 tak samo jak jedynka jest " old schoolowa" i Ty sam sobie " tworzysz poziom trudności". Tzn. Jeśli poświecisz czas na robienie aktywności pobocznych i pakowanie postaci to będziesz miał " łatwy" ale jak to olejesz to będziesz miał " trudny/średni".

post wyedytowany przez Nomis 2025-02-16 17:51:12
16.02.2025 18:37
xKoweKx [stalker.pl]
8.3
xKoweKx [stalker.pl]
147
Stalker

Dodatkowy poziom trudności będzie dopiero w przyszłości.

16.02.2025 14:54
9
2
odpowiedz
Moooras
128
Generał

Sama ta mechanika to gotowy generator memów :)

16.02.2025 14:56
10
1
odpowiedz
baleks89
20
Pretorianin

LokalnyRzezimieszek
Tymczasem to właśnie Gothic Remake będzie przez tych wszystkich Kiszaków nazywany drewnem, a nie Avowed xD Mimo, że Gothic właśnie słynie z żyjącego świata i reakcji NPCów.

16.02.2025 15:16
Lateralus
11
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Lateralus
144
Last Of The Wilds

Gra ma niesamowity potencjał i podwaliny na dalsze odsłony i historie jak i gry w okresie średniowiecza i zbliżonych okresach różnych stronach świata, krajach :) coś takiego ale w polsce... ale bajka:))

16.02.2025 15:45
11.1
KORDIANN
3
Junior

-mogli by stworzyc gre w sredniowiecznej polsce
-grasz tym gosciem co rozsmiesza krola i przez swoje zarty ma wplyw na decyzje krola
-krolem powinna byc sztuczna inteligencja
-i musisz walic caly czas zartami i wplywac na swiat przez bycie jokerem w sredniowieczu

mogliby zrobic tez takagre dla dzieci dydaktyczna cos jak tamagoczi tylko ze sztuczna inteligencja i musisz wychowac takie dziecko poprzez rozmawianie ze sztuczna inteligencja i po roku albo miesiacu sprawdzasz co wychowales

post wyedytowany przez KORDIANN 2025-02-16 15:51:34
16.02.2025 16:36
😂
12
3
odpowiedz
ValiantThor
5
Generał

A myślałem że a-life że stalkera to wzór do naśladowania.

16.02.2025 17:37
DexteR_66
13
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
DexteR_66
6
Generał

Niech się uczą ludziki nasze kochane z CDPR jak to się robi. Do premiery Wiedźmina 4 jeszcze dużo czasu, niech wyciągną z tego co najlepsze.

16.02.2025 17:42
[Gammorin]
13.1
4
[Gammorin]
92
N7

Lepiej niech wyciągną wnioski z taki tytułów jak Avowed, Starfield czy Veilguard, jak nie powinno się tworzyć gier.

16.02.2025 18:39
DexteR_66
13.2
2
DexteR_66
6
Generał

No raczej Redzi takich tworów nie zrobią - trzon zespołu jest zachowany, a EA nie mają nad sobą ani Microsoftu. Cieszy cały czas fakt, że jest to firma niezależna.

post wyedytowany przez DexteR_66 2025-02-16 18:40:17
16.02.2025 18:00
HETRIX22
14
4
odpowiedz
1 odpowiedź
HETRIX22
207
PLEBS

Taka ciekawostka: Postal 2 z chyba 2004r. miał tą samą mechanikę, a nawet nie jest to gra RPG. Przechodnie rzucali się na pieniądze jak je rzucaliśmy na ziemie i zjadali pączki. Psy oprócz ludzkiego jedzenia uwielbiały psie chrupki, po kilku chrupkach psiak stawał się naszym przyjacielem. Jedzenie można było oczywiście zatruć, albo obszczać i NPC na to reagowały w różny sposób . Można powiedzieć, że postal 2 nawet ma bardziej zaawansowane zależności, niż KCD2. Skoro developerzy się zachwycają technologią sprzed 20 lat i to zaimplementowaną w grze "parodii" to jest źle...

Gaming pod względem interakcji i fizyki się tak cofnął, że teraz się wszyscy podniecają, czymś co było stosowane dwie dekady temu. Już przestaje wierzyć, że gry naprawdę będą stawały się lepsze pod tymi względami.

post wyedytowany przez HETRIX22 2025-02-16 18:15:03
16.02.2025 21:44
14.1
3
tynwar
89
Senator

HETRIX22
No cóż, tak to się dzieje, gdy w momencie osiągania ogromnej popularności branży gier, większość klientów stają się zwykli ludzie nie mający dużego pojęcia o grach czy w ogóle sprzęcie i okazjonalnie grają w gry jako jedną z wielu rozrywek, a oni jarają się przede wszystkim grafiką. To się skupiają przede wszystkim na grafice, a także jak oskubać ludzi, którzy nie mają pojęcia o branży gier, a nad resztą o wiele słabiej pracują. Trudno by było uniknąć uwstecznienia, gdy grafika staje się najważniejszym czynnikiem w grach, a większość klientów stanowią totalni laicy nic nie wiedzący o branży co pozwala na łatwą manipulację oraz wyłudzania jak najwięcej kasy.
Fizyka (a przynajmniej np. niszczenie budowli), AI wrogów, interakcyjność, konsekwencje decyzji, itp. do dziś mają spore braki w wielu współczesnych grach, są dość często zaniedbane i nawet olane. Bo szczególnie, że są to aspekty niewizualne, a więc później je się dostrzega, a grafika zawsze i natychmiastowo jest postrzegana, niejako stając się przynętą dla takich ludzi, którzy często myślą też, że jeśli gra im ma lepszą grafikę to tym lepszą musi być i dlatego olewa się te niewizualne aspekty gier.

post wyedytowany przez tynwar 2025-02-16 21:46:38
16.02.2025 19:38
15
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
x4rt
10
Legionista

Jedyny problem z tą grą jest taki, że na drugiej mapie nie ma praktycznie żadnego wyzwania. Przykład: w Troskach ciężko odłożyć 100 groszy, za to na drugiej mapie można bez wysiłku stać się bogaczem. Po prostu włamuję się w nocy do 4 sklepów w Kuttenbergu i dokonuje kradzieży. Nawet jeśli mnie przyłapią to zakładam strój szlachcica i prawdopodobieństwo tego, że się wyłgam praktycznie zawsze wynosi 100%. Zabija to ten fajny aspekt kombinowania z pierwszej mapy niestety.

post wyedytowany przez x4rt 2025-02-16 19:39:18
16.02.2025 19:58
Rumcykcyk
15.1
2
Rumcykcyk
123
Głębinowiec

Zależy jak ktoś gra. Można pójść w stronę prawości i np nie kraść, włamywać się itd tylko skupić się na alchemii czy kowalstwie (chociaż i na tym idzie się grubo dorobić) jak wiele osób tutaj na forum to robi. Ja pierwsze co zrobiłem to dorwałem wytrych i od tego zaczęła się moja droga do milionera. Jestem po weselu i kilku zadaniach na zamku to mam na teraz 12 419 groszy ale nie czuje się jakbym miał przez to źle. Teraz mniej kradnę i skupiam się na innych aspektach gry np na kowalstwie. Samo zwiedzanie lasu czy zwyczajne szlajanie się po zamku po wypad koniem w nieznane daje frajdę.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2025-02-16 19:59:00
16.02.2025 20:28
15.2
grabeck666
86
Senator

Ja do wesela mam pewnie jeszcze z 10-15h rozgrywki i mam przy sobie 11k golda.

Nie jest w ogóle ciężko. Nawet bez kradzieży. Wystarczy, że jeden obóz bandytów ogarniesz i masz z 1k golda na luzie. Już pomijam multum jakichś randomowych miejsc gdzie znajdziesz np opryszka w lesie a tam w namiocie srebrne i złote ozdoby za 1-2k golda.

A kombinacji jest co nie miara. Kwestia wyobraźni i chęci.

16.02.2025 21:12
15.3
4
szopen469
91
Pretorianin

Mas z problem z hajsem w troskach? Jak?
Ja mam 7k a jedyne co mnie blokuje to to że handlarze są biedni.
A nawet do wesela nie doszedłem.
Kradnę tylko to co mi nakazał młynarz. Ale reszta 100% legit.
Jakiś bandyta z basinetem za 200golda u handlarza i luzik.
Czasem biżuteria mi wpadnie podczas zbierania ziół bo mam na to perka.
A i każdy zlecający zadania kopsnie ci kilka groszy.

Nie mówiąc o kłusownictwie które tu jest niewiarygodnie fajne.
A co najlepsze. Podobnie jak w jedynce. Jeśli upolujesz zwierzynę i zmienisz jej "stan" to przestaje być kradzioną. Więc możesz ugotowac czy uwędzić i masz legalny towar na sprzedaż. A jak ususzysz to tak samo jest legalny i 4 razy droższy niż surowy

post wyedytowany przez szopen469 2025-02-16 21:12:18
16.02.2025 22:01
Crod4312
15.4
Crod4312
161
Legend
Image

Ale dlaczego przez całą grę chcesz być gołodupcem? Na pierwszej mapie wszystko tracimy i zbieramy wszystko od początku. Na drugiej mapie możemy się bawić różnego rodzaju orężem czy pancerzami. Całą grę chcesz chodzić w szmaciakach? Mój Heinrich jak to mówią Niemcy w Kuttenbergu ma na sobie obecnie set warty jakieś 12-15k groszy. Nie bawiłoby mnie gdybym przez cały czas miał chodzić w obszczanych portkach zdjętych z trupa czy podziurawionym napierśniku. Po 50h mogę sobie grać tak aby nie zważać czy coś jest drogie czy nie. Po za tym czyszcząc obozy bandytów/kumanów to w skrzyniach jest tyle eq, że jedyne co mnie blokuje przed jeszcze większą gotówką to biedni handlarze.

post wyedytowany przez Crod4312 2025-02-16 22:02:27
17.02.2025 00:37
15.5
Necross123
51
Konsul

Osobiście wolę roleplayować i bawić się, a nie liczyć grosze. Dużo podróżuję, czasami spotkam bandytę, co ograbia zwłoki, sam nieraz ograbiam je, czasami też chowając te zwłoki przed niedawno miniętym wieśniakiem, by tam w ukryciu ograbiać. Ważne, żeby nie dać się złapać na takich uczynkach. Czasami też mnie korci, by napaść na przejeżdżającą karawanę, by ograbić znajdującą się tam skrzynię.

I za to cenię dwójkę. Tutaj można bawić się lepiej niż w jedynce z uwagi na to, że więcej osób podróżuje, a nie tylko podróżnicy jak w jedynce.

17.02.2025 00:42
15.6
Micelius
22
Centurion

Może będzie jakiś mod, żeby zmniejszyć zyski o 90%...

17.02.2025 19:49
15.7
grabeck666
86
Senator

Micelius

Mają wprowadzić coś ala hardcore mode (nie mam pojęcia czy tak się będzie nazywać) i tam będzie multum modyfikatorów do wybrania. Na bank będzie coś dotyczącego kasy bo wielu ludzi zauważyło to samo, za łatwo się zarabia.

16.02.2025 21:05
16
2
odpowiedz
szopen469
91
Pretorianin

O mamy fajnego newsa
A da się tam jakoś wcisnąć wiedźmina?
Potrzymaj mi piwo

16.02.2025 21:23
17
odpowiedz
Rekvu
6
Pretorianin

No, brak możliwości zabicia NPC bez powodu faktycznie dyskwalifikuje Avowed do miana dobrej gry.

A nie czekaj, KotOR-y, Mass Effecty, Dragon Age "overrated" Origins i masa innych też miała "scenografie" w miastach i hubach społecznościowych.

Avowed za to dowozi reaktywnością. Niejedną twarz i rezultat działań i wyborów już spotkałem po wielu godzinach.

17.02.2025 14:17
ixi1992
18
1
odpowiedz
ixi1992
95
Pretorianin

Oj tam, ważne że Avowed to :Kapitalne RPG, dzięki któremu odzyskałem zaufanie do Obsidianu" XD

17.02.2025 21:57
Marky
19
odpowiedz
Marky
21
Konsul

Tylko czasem to nie działa coś jak powinno. Jedyne 4 bugi jakie na razie zarejestrowałem dotyczą NPCów i w jednym przypadku saren.

W 3 przypadkach NPCów miało to miejsce w Miskowicach i wszystkie w środku nocy.
1. Na jednym z mostków prowadzących przez przepływający tam strumień stała sobie kobieta z latarnią w ręce i w ogóle na mnie nie reagowała nawet jak umyślnie w nią wlazłem.
2. Typ zbijający młotkiem drewniany płot o 1 w nocy w ciemnościach :D
3. Strażnik przy bramie z miasteczka mający przed sobą dyby w zasięgu wzroku i pochodni nie reagujący w ogóle jak uwolniłem w nocy zakutego tam randomowego NPCa korzystając z danego mi wcześniej przez wójta po wyleczeniu Lojzy klucza do dybów bym uwolnił w ramach zadania Janosza.

4. Sarny, które wbiegały w moje bezpośrednie pobliże, uciekały i tak raz za razem w trakcie rozmowy z jednym z kłusowników na pierwszej mapie :D

Wiadomość Oto świetny przykład na istnienie żyjącego świata w Kingdom Come Deliverance 2. Nawet scenarzysta Wiedźmina 4 jest zachwycony tą immersyjną mechaniką