Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Niepowodzenie polskiego city buildera inspirowanego Faraonem. Szef PlayWaya ujawnił, jaka przyszłość czeka Builders ...

13.01.2025 11:29
1
7
Ecko09
52
Centurion

Ta gra miała w zasadzie zero reklamy, większość ludzi nawet nie wie o jej istnieniu

13.01.2025 11:36
2
6
odpowiedz
Tasdeadman
54
Generał

Ecko09 i dobrze, bo by utopili jeszcze więcej pieniędzy a nic by to nie zmieniło bo gra jest do niczego.

13.01.2025 11:29
1
7
Ecko09
52
Centurion

Ta gra miała w zasadzie zero reklamy, większość ludzi nawet nie wie o jej istnieniu

13.01.2025 11:36
2
6
odpowiedz
Tasdeadman
54
Generał

Ecko09 i dobrze, bo by utopili jeszcze więcej pieniędzy a nic by to nie zmieniło bo gra jest do niczego.

13.01.2025 12:07
3
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
sky0045
6
Centurion

Po co komu reklama przy tak dużej wishliście
Ale ciekawe co się z grą działo przez te 5 lat, przecież prawie nie różni sie od tego jak wyglądało demko, może zespół się zmienił parę razy bo jak by przez cały czas robili to by coś więcej zrobili

13.01.2025 13:06
marcinbvb
3.1
marcinbvb
150
Generał

Patrząc że z 300 tys osób grę kupiło 8 tys pokazuje że listę życzeń to sobie można wsadzić gdzieś. Pewnie większość dawno o tej grze zapomniała, jeśli do tego dołożymy wspomniany brak jakieś większej promocji i to że gra jest po prostu słaba to efekt jest jaki jest. Działania wydawcy pokazują że nie widzą żadnej przyszłości dla tej gry.

13.01.2025 13:22
3.2
Mimic
2
Exile

Premium VIP

Po co komu reklama przy tak dużej wishliście
Twórcy pomyśleli tak samo i właśnie między innymi dlatego na tym projekcie stracili ogromne pieniądze.

13.01.2025 13:27
3.3
4
sky0045
6
Centurion

Mimic Jak gra ma ocenę 40% na Steam to żadna, nawet najlepsza reklama nie pomoże bo nawet jak kupią to zaraz zwrócą

13.01.2025 14:08
3.4
Procne
76
Generał

Również uważam, że reklama nie była konieczna przy tak dużej wishliście. I to nawet nie tak, że ludzie zapomnieli o grze. Wydaje mi się, że przy ciszy radiowej ze strony wydawcy większość z tych ludzi po prostu czekała na pierwsze recenzje / gameplaye. A z tych wyszło, że gra jest słaba.

I wydawca wiedział, że gra jest słaba - dlatego tak długo była tworzona. Przez jednego dewelopera, bez wsparcia wydawcy. Po prostu w końcu wydali żeby chociaż część kosztów odzyskać

post wyedytowany przez Procne 2025-01-13 14:08:40
13.01.2025 16:07
😂
3.5
mpq1671
7
Legionista

Dobra reklama nakrecajaca ludzi na preorder, jako że mnóstwo graczy lubi kupować kota w worku, może by wyszła na plus, ale któż to wie :D
Bonus - insta unlock 50 achievow na steamie i jakaś animowana ramka, byłby szał pał ;(((

14.01.2025 07:12
pieterkov
3.6
pieterkov
152
Senator

Ja od kilku festiwali steam, na każdym dodaję do wishlisty kilkanaście gier, a potem przy premierze czytam recenzje, żeby sprawdzić ich jakość. Efekt jest taki, że mam ponad 400 gier na wishliście. Z tego kupię mniej niż 5.

14.01.2025 12:23
3.7
szopen469
89
Pretorianin

marcinbvb akurat jak gra wychodzi to Steam od razu wali maila. Więc wie przypomina.
Problemem były oceny. Szczególnie że znaczna część graczy zwróciła produkt. To tylko pokazuje że ta gra nie była warta zainteresowania.

13.01.2025 12:11
Butryk89
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Butryk89
160
Senator

Trochę irytujące, że największy polski portal o grach napisał artykuł o grze, bazując na ocenach obcych ludzi. A gdzie Wasza?

13.01.2025 13:04
W_P
4.1
W_P
29
Pretorianin

Wczoraj był filmik na kanale

13.01.2025 13:48
5
odpowiedz
1 odpowiedź
MewsoNs
70
Generał

Niedawno się rozpływali, że będzie hit z Polski, bo tyle osób ma to na wishliscie, a stało się dokładnie to co wtedy napisałem. Gra tworzona bez żadnego kontaktu ze społecznością, żadnych nowych materiałów i zapowiedzi świadczyło tylko o tym, że gra powstaje w bólach i będzie w najlepszym razie średniakiem, a jak widać jest po prostu słaba, czyli nawet nie to. Po prostu było do przewidzenia. Lista życzeń i zapisani w niej ludzie dają jakieś wymierne pojęcie o mozliwej sprzedaży tylko wtedy jak gra rozwija się i jest kontakt z graczami, mediami. Tutaj tego brakowało to i masa ludzi w tym i ja czekaliśmy na pierwsze recenzje, bo pachnialo klapą. No i nie pomyliłem się. Ciekawe ile osób z tych co nie mogą już zwrócić gry zrobiłoby to, ale pewnie duuuzo więcej. Dobra gra sama się obroni. Mogę śmiało tu podać przykład Enshrouded, gry od nieznanego studia, ktora wypuściła fajne, grywalne demo dające pojęcie o tym jak będzie gra wyglądała, cały czas pozostawała w kontakcie ze społecznością i rozwijała plany aktualizacji. Efekt ? Kilka mln sprzedanych kopii, pomimo, że to nadal EA I to za 100+ PLN. Da się?

post wyedytowany przez MewsoNs 2025-01-13 13:51:27
14.01.2025 12:25
5.1
szopen469
89
Pretorianin

Manor lords.
Kontakt ze społecznością na discordzie.
Nie szczędził też informacji. I co, 2 mln na wishliscie i większość wysupłała złotówki.
Tutaj zwyczajnie wzięli byle kogo żeby zmonetyzować sentyment i tyle.

13.01.2025 14:19
6
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Malf
49
Pretorianin

Premium VIP

Hajpowałem się niemiłosiernie tą grą, kupiłem pograłem kilka godzin i poza okropnymi animacjami chodzenia (coś bardzo mocno przycina tych ludzików) i brzydką wodą to giereczka nawet nawet spoko.
Jak dla mnie wystarczy wywalić zasięg domów do miejsc pracy (denerwuje mnie budowanie ponad 10x mini miasteczek na mapce) oraz poprawa przycinania animacji chodzących miszkańców i nawet mógłbym polecić grę.

Nie jest to zeus ani faraon i pewnie już takiej gry nie dostaniemy (bo teraz musi byc UNREJL ENDŻAJN z realistyczną grafiką (ciekawe po co)) ale ma swój urok i jest lekko do podkręcenia aby była spoko

13.01.2025 22:46
6.1
Mated
31
Chorąży

Mechanika zasięgu domów to wyraźnie próba stworzenia lepszego rozwiązania niż np. w Faraonie i Zeusie. W tym pierwszym zakłady pracy musiały mieć połączenie z domem (de facto zazwyczaj był to szałas, jeśli kogoś nie denerwował w mieście, w założeniu twórców pewnie bardziej miało być dojście do osiedli), w Zeusie to wywalili, ale Zeus ogólnie był chyba najprostszy z tej serii, no i przy dużych mapach jednak wprowadzenie jakiegoś zasięgu domów wydaje się realistyczne.

14.01.2025 09:03
6.2
geohound
131
Generał

Wolę uzasadnione i logiczne zasięgi domów (zwłaszcza przy zerowym transporcie publicznym), niż kampanię w Faraonie, gdzie co misję budowaliśmy miasto od zera, a musiało osiągać coraz wyższe poziomy rozwoju i przemysłu.

14.01.2025 10:09
6.3
Malf
49
Pretorianin

Premium VIP

geohound Mated okej może źle to ująłem, to co mi wadzi w rozgrywce to ten zasięg domów, ale to nie jest coś co przekreśla grę. Fakt, że póki ten zasięg istnieje to nie mam wewnętrznej motywacji odpalania gry i budowania kilkunastu miasteczek co mapę ale jak najbardziej jest to immersyjne i może się to podobać. Jak by dało się to jakoś ominąć to byłbym z tego powodu bardzo ucieszony.
Właśnie prostota zeusa lub skala ciągłego rozszerzania jednej osady w faraonie to było coś, co niesamowicie mnie wciągało, a tu gdy sobie myślę o tym że jakiś surowiec muszę wydobywać po 2 stronie mapy a do jego wydobywania trzeba tam zbudować kolejne w pełni funkcjonujące miasto to często odpuszczam tą produkcję.

Większość map ogrywałem tak, że buduje 2 osady przy surowcach z maksymalną produkcją którą sprzedaje, a wszystko inne importuje bo nie chce mi się budować kolejnych osad.

W takich builderach mocno stawiam na chill mode, nie na jakiś minmaxing. Chcę po pracy sobie odpalić i coś porozbudowywać. Może gdyby istniała możliwość zaznaczenia i skopiowania układu budynków gdzie indziej to było by to wygodniejsze ale tak to co to też za immersja gdzie budujemy dokładnie taki sam układ tylko 2 ekrany dalej (no odrobinę inaczej będą studnie rozstawione)

post wyedytowany przez Malf 2025-01-14 10:11:44
14.01.2025 12:37
6.4
szopen469
89
Pretorianin

Co do zasięgu domów.
Nie jest to moja ulubiona forma. Ale da się to dobrze zrobić.
Na przykład w Workers and Resources masz komunikację miejską.
W Anno masz zasięg na jedną wyspę. Ale możesz zbudować molo transportowe. I wyspy mające molo dzielą się siła roboczą więc możesz budować wyspę zajmująca się w 100% przemysłem ciężkim.
Mogli tu poprostu zrobić coś w stylu "chata robotnicza" która dystrybuuje siłe robocza z ogółu dostępnej.
I to jest fajna idea.

13.01.2025 14:20
7
3
odpowiedz
Samaritan
21
Konsul

Nie czaję modelu PlayWaya z wydawaniem szeptu hurtem. Szkoda, że nie dążą do chociaż segmentu średniaków, bardziej dopracowanych gier, tylko trwają przy poziomie Temu/Ali/Wisha. Jak coś odpali, to odpali, szroteria.

13.01.2025 14:43
John_Wild
8
1
odpowiedz
1 odpowiedź
John_Wild
42
Okropnie_Wściekły_Dzik

Ciekawe zatem co z Builders of Greece które nadal jest we wczesnym dostępie i nadal można je kupować. Jeśli ma zostać skasowane to powinno zostać wycofane.

14.01.2025 12:34
8.1
szopen469
89
Pretorianin

A to ten sam wydawca?

13.01.2025 17:02
9
odpowiedz
FSB znowu nadaje
28
Konsul

1,3 mln? Ja tutaj widzę grę za 300k, a ten milion to gdzie?

14.01.2025 12:08
10
odpowiedz
szopen469
89
Pretorianin

O ile city buildery to dobry kierunek. Jak pokazało Manor lords. O tyle na te grę nikt nie czekał. I już demo pokazali że sama gra nie oferuje nic poza sztampowymi kliszami

14.01.2025 13:28
11
odpowiedz
Metanapl
17
Legionista

Kupiłem tą gre pare dni temu, doszedłem w kampani do 4 misji i ta mi sie nie chce włączyć do teraz, w trakcie gry miałem tak wiele bugów że i tak pewnie bym odpuścił tą gre. Obecnie szkoda czasu i pieniędzy na tą gre.

Wiadomość Niepowodzenie polskiego city buildera inspirowanego Faraonem. Szef PlayWaya ujawnił, jaka przyszłość czeka Builders ...