Fanowski „remake” kultowego Need for Speed Underground 2 otrzymał grywalne demo. Społeczność twierdzi, że to raczej biedny remaster
Gość od samego początku pokazywał materiały z progresu, i w każdym materiale było widać, że to wszystko jest przeniesieniem starych assetów na nowy silnik, z fizyką jak najbardziej przypominającą oryginał, więc nie bardzo rozumiem zdziwienie ludzi.
Tymbardziej, że to fanowski remake tworzony przez jedną osobę od zaledwie paru lat, nie molochy pokroju Skwyind czy Skyblivion, tworzone przez ponad dekadę przez ogromne grupy modderskie.
Niestety rozczarowanie to bardziej remaster
niz Remake
Lepsze mody widziałem
Tak ten remake mógłby chociaż mieć asfalt lepszy a tutaj kiepsko samochody nie wyglądają lepiej dalej słabo
Przerost formy nad treścią skoro mu tyle zeszło a wyszło tak kiepsko
Mody graficzne które się tak nie chwalą wyglądają lepiej.
Jeśli ma to być remake
To asfalt trochę do poprawy
Samochody powinny być na dzisiejsze standardy graficzne przy zachowaniu modelu jazdy z U2
Lepsze niebo
Budynki i obiekty trawa, palmy też powinny lepiej wyglądać.
Tutaj to trochę słabo wygląda nawet jak na demo.
Może jest fajne dla osób które nie grały na modach graficznych.
fota w 4k asfat jak stoimy jest tragiczny
Kolejna rewolucja UE5 budynki nie zmienione
to jest remaster nie Remake
no ok, ale po co powtarzać po artykule, który to wyraźnie podkreślał? Dla spamu czy co?
Powtarzam żebyś miał się jak przyczepić
no cóż, to mi zostaje tylko polecić maść na sam wiesz co, chciałbyś? :)
Przecież na pierwszy rzut oka widać że to remaster, przeniesienie gry na inny silnik, ten sam case co z GTA Trilogy DE, tyle że to jest fanowskie.
Tak to jest remaster a twórca nazwał swoją grę
Remakeiem więc nic dziwnego że trochę ludzie są zdziwieni dodatkowo nie wszyscy oglądali materiały ja coś słyszałem o Remakeu na silniku U5 że ktoś go robi
filmików nie widziałem dopiero demo sobie pobrałem chociaż j bym tego demem nie nazwał od tak mamy dowolną jazdę samochodem bez tuningu i tyle nawet Nitra nie ma.
No i fani mają rację. Ile jeszcze razy trzeba powtarzać i wskazywać różnice między remakiem a remasterem?
z jednej strony obie definicje mają swoje znaczenia, ale z drugiej jedno i drugie może wyglądać jak drugie. Tu wygląda jak remaster, ale czy jednak ostatecznie jest to remake? A może coś innego? Bo w końcu remake oznacza grę powstałą całkiem od nowa na bazie istniejącej gry, a remaster to przeróbka istniejącej gry. Tu nawet nie wiem czy to modyfikacja czy co dokładnie i czy w ogóle można nazwać to remakiem albo remasterem jeśli tu przeniesiono grę na silnik UE5, to coś pomiędzy remasterem, bo jednak ta sama gra, a remakiem, bo jednak od nowa tylko na UE5? Czyli co, materiał źródłowy przerobiony od nowa na innym silniku?
Tu nawet nie wiem czy to modyfikacja czy co dokładnie i czy w ogóle można nazwać to remakiem albo remasterem jeśli tu przeniesiono grę na silnik UE5, to coś pomiędzy remasterem, bo jednak ta sama gra, a remakiem, bo jednak od nowa tylko na UE5?
Dla mnie najważniejsza raczej jest (pod względem technicznym) informacja o tym, że to jest już na nowszym silniku do gier (choć może nie najlepszego wyboru :P).
Tak czy siak, w stosunku do drugiego Undergrounda na oryginalnym silniku, to:
- po pierwsze niweluje to błędy graficzne (i potencjalnie inne) które domyślnie bez poprawek występują na nowszych systemach (patrz PCGW: https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Need_for_Speed:_Underground_2#Issues_fixed ).
- po drugie daje szersze możliwości w kontekście liczby FPS - oryginał umożliwia bezproblemową grę do 60 FPS, potem zaczyna coś szwankować w grze (również opisane na PCGW).
- po trzecie, jest szansa na większą elastyczność limitów gry np. trybu wieloosobowego, który w oryginale pozwala na 4-6 osób w trybie sieciowym, albo możliwość zwiększenia ruchu ulicznego (jak ktoś lubi :P) itp.
Także zalet z samego faktu zmiany silnika jest sporo, więc ja tam nawet szanuję pracę twórcy, szczególnie jeśli poświęca na to swój wolny czas i jeśli też nie pobiera żadnych opłat za to.
Czyli co, materiał źródłowy przerobiony od nowa na innym silniku?
Zależy może jak to interpretować, bo tekstury, modele budynków i samochodów pewnie da się wyciągnąć z oryginału narzędziami modderskimi, choć następnie trzeba i tak je zapewne dostosować jakoś do obsługiwanych formatów przez nowy silnik gry.
Natomiast odtworzenie logiki gry, czyli jakieś efekty slow-motion w odpowiednim miejscu i odpowiedniej prędkości, działanie automatu skrzyni biegów itd., podejrzewam, że trzeba na nowo napisać tak czy inaczej, na podstawie obserwacji funkcjonowania oryginalnej części, ewentualnie na podstawie innych metod.
Finalnie, to i tak są moje domysły co do materiału źródłowego, bo szczerze to nie wgłębiałem się w metody pracy moddera, ani tym bardziej nie oglądałem jego żadnych innych materiałów oprócz tych w wiadomościach na GOL-u.
no to chyba by znaczyło, że gość tworzy całą nową grę na podstawie oryginału. Czy jest możliwość, żeby stworzyć modyfikację na innym silniku do gry stworzonej swoim własnym silniku? Nie wiem, wątpię. Jeśli faktycznie tworzy osobno grę z assetami z oryginały, to czy jest to w ogóle legalne? Bo oni mogą robić modyfikacje, bo ich kod jedynie zmienia kod oryginału co na ogół jest legalne, a raczej legalne nie będzie tworzenie coś identycznego do oryginału i na dodatek z niektórymi assetami zapożyczonymi z oryginału ze względu na prawa autorskie, a tu ten remake to mod? Musiałby to być mod, bo inaczej pewnie nie mógłby legalnie stworzyć tego remake, no chyba że udzielili mu pozwolenia na stworzenie fanowskiego remaka, nie wiem.
Ogólnie temat legalności wszelkich tego typu modyfikacji, remasterów, remake'ów itp. to całkiem śliski temat, ale raczej bym widział prostą zależność w tym wszystkim tzn. dopóki takie rzeczy nie torpedują sprzedaży nowszych gier z serii danego wydawcy, to myślę, że wydawca przymknie na to oko, a czasem, nawet jeśli to wręcz pobudza sprzedaż, to może wydawca się dołączyć i z producentem danej gry wspierać takie działania.
W innym przypadku, wydawca będzie stosował lżejsze (np. groźby) lub mocniejsze (np. wezwania sądowe) metody w celu blokad takich działań.
Technicznie to jest kolosalny remake, bo w końcu gra została stworzona na nowo, na nowym silniku. Nie dziwię się, że wykorzystano wszystkie assety z oryginału, bo tak po prostu było prościej. Domyślam się, że później przyjdzie czas na ulepszenia i poprawki, w tej chwili po prostu przeszczepili "serce". I wyszło to całkiem nieźle, bo model jazdy bardzo przyjemny. Teraz kwestia co zrobią z tym dalej...
Obejrzałem sobie gameplay z oryginalnej gry dla porównania. Dla mnie to samo. Sztuka dla sztuki.
No sorry, ale to już lata temu texmode i tekstury wyglądały o wiele lepiej. Przy całym szacunku dla pracy autora, ale jakoś tu efektu żadnego nie widać :(
Fan za darmo robi sobie przeniesienie gry na inny silnik i ludzie marudzą.