Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Portal 2 z modem RTX Remix i path tracingiem obciąża nawet RTX-a 4080. Klatki spadają z 300 do 30

28.11.2024 16:17
dzony85
😂
1
dzony85
51
Generał

A najlepsze jest to ze nie widać różnicy pomiędzy on a off XD

28.11.2024 16:22
Dipper Pines
😐
2
odpowiedz
Dipper Pines
4
Konsul

A najlepsze jest to ze nie widać różnicy pomiędzy on a off XD

Tak, tak.

28.11.2024 16:27
😂
3
odpowiedz
Benekchlebek
23
Generał

Nie no w ogóle

28.11.2024 16:39
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
A_wildwolf_A
225
Senator

dziwi ten ogromny spadek wydajności względem nie specjalnie wyglądającej grafiki, musi być bardzo niezoptymalizowane, pewnie przełożono super dokładność, której nawet nie idzie zauważyć bez super rozdzielczości nad samą wydajność
podejrzewam, że zmyślny programista dziesięć lat temu jakby mu dano pracować tylko i wyłącznie na tym, by realistycznie było odzwierciedlone światło w portalu to zrobiłby to lepiej i dałoby się to nawet odpalić na znacznie słabszym sprzęcie

28.11.2024 16:41
Wieprz
4.1
Wieprz
0
Pretorianin

Przecież to wał, to spokojnie chodziłoby w tych 300 klatkach tylko Nvidia tak to ustawiła aby mieć otwartą furtkę do ciągłej wymówki aby wydawać nowe karty graficzne.

Proste pytanie dlaczego stara gra sprzed 25-15 lat z odpalonym RT i PT ma takie same wymagania jak dzisiejsza nowa gra wydana choćby w tym roku też z odpalonym RT I PT?

Skoro RT i PT są tak wymagające dla takich starych gier to dzisiejsze gry powinny chodzić w 2-3 klatkach z tymi "bajerami".

Wszystko to wał.

post wyedytowany przez Wieprz 2024-11-28 16:45:37
28.11.2024 16:49
4.2
Benekchlebek
23
Generał

1) Gra ma 13 lat, a nie 25
2) Tu masz 100% Path tracingu na kazdym jednym obiekcie w grze. Tu nie ma nawet pikselka bez PT
3) W tą grę 99,99% graczy gra w 1080p ponieważ 4K a nawet 1440p napisy są zbyt małe, by były czytelne i to mówię o ekranie 65 cali, bo na 40 calach do 1440p potrzebowałem okularów

post wyedytowany przez Benekchlebek 2024-11-28 16:53:00
28.11.2024 17:01
Wieprz
4.3
Wieprz
0
Pretorianin
Wideo

1) Gra ma 13 lat, a nie 25

Chłopie weź się ogarnij bo jest mnóstwo gier gdzie są dodawane te RT I PT nawet pierwszy Deus Ex ma tą modyfikację, chociaż wygląda jak gówno -

h ttps://www.dsogaming.com/mods/deus-ex-rtx-remix-path-tracing-mod-available-for-download/

2) Tu masz 100% Path tracingu na kazdym jednym obiekcie w grze. Tu nie ma nawet pikselka bez PT

Co z tego? Takie efekty w historii gier nigdy nie wpływały na wydajność, wszystko to obliczenia i sprzęt zawsze się zacinał podczas takich akcji jak w linkach na dole, a nie, że teraz ci oszuści stworzyli coś takiego, że niby światełka zwiększają wydajność o kilkaset % jak można w to w ogóle wierzyć?

h ttps://www.youtube.com/watch?v=YG5qDeWHNmk

h ttps://www.youtube.com/watch?v=VaHS-y_mapQ

h ttps://www.youtube.com/watch?v=ebv-fivsrFM

Tylko takie coś jak PhysX trzeba było robić ręcznie więc z tego zrezygnowali, a teraz podpierdzieli patent ReShade który dopracowali i podrasowali więc teraz wszystko robi się automatycznie, a producenci gier w to poszli robiąc za pożytecznych idiotów.

post wyedytowany przez Wieprz 2024-11-28 17:02:04
28.11.2024 17:52
4.4
Benekchlebek
23
Generał

Bzdury
Deus Ex to zwykły mod jakiegoś randoma, a tu masz cala grę przeprojektowaną od zera. Widac, że nie grałeś w Portal RTX 1. I ponownie, gra ma 13 lat. Jest z kwietnia 2011

28.11.2024 16:46
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
Jaya
66
Generał

Rt powinno mieć wybór ilości promieni i odbić w opcjach, a jest to zazwyczaj poukrywane w grach. Poza tym Rt jest słaby tam gdzie jest słaby w krótkim renderze w programach graficznych np. liście jak widzę nic nie przepuszcza światła, albo niezauważalną ilość.

28.11.2024 17:52
5.1
Benekchlebek
23
Generał

Przeciez akurat w tej grze tak masz. Przynajmniej tak bylo w jedynce. Naciskasz Home i ustawiasz sobie tego ile chcesz

post wyedytowany przez Benekchlebek 2024-11-28 17:53:27
29.11.2024 12:35
5.2
Jaya
66
Generał

Benekchlebek - piszesz jakbym grał w tą wymienioną wersję z raytracingiem. Tym bardziej po tym co napisałeś artykuł jest nieco bezwartościowy, bo te 40fps oznacza tyle tylko, że ktoś poleciał za daleko z ustawieniami RT. Nie mam ochoty grać w portala, nawet z RT w 60fps w 4k - to nie jest gra w którą się raczej gra latami jak np. w Rimworld'a, MinecraftaJavaEd, Sims4 czy Fallouta 4 z modami.

Te gry mają sens i SSRTGI (czy cokolwiek ScreenSpace) ma tylko jakikolwiek w nich jakikolwiek sens. i głównie tylko dlatego mógłbym polecić Nvidię RTX, bo do tej pory tylko CP77 tylko potrafił coś dać w temacie "pełnego RT", żeby było to jakkolwiek opłacalne.

post wyedytowany przez Jaya 2024-11-29 12:37:04
04.12.2024 17:17
5.3
Benekchlebek
23
Generał

Nikt nie polecial z ustawieniami RT, tylko ludzie wlaczają 4K, a ta gra nie ma nawet wsparcia 4K, bo byla tworzona pod 1080p. 4K w tej grze to mega dyskomfort nawet, jak byśmy mieli 1000 fps. Dlaczego? W rozdzielczości 4K by dostrzec napisy u siebie na 65 calach musialem podejsc do ekranu (powtarzam 65 cali) z lupą. W 1080p za to pojdzie kazdemu od RTX'a 3070 w górę. Poza tym jak pisałem, naciskasz HOME i ustawiasz sobie dowolną liczbę jednostek RT/PT

post wyedytowany przez Benekchlebek 2024-12-04 17:18:09
28.11.2024 18:21
Qverty
6
odpowiedz
Qverty
43
Yarpen z Morii

A najlepsze jest to ze nie widać różnicy pomiędzy on a off XD

Czas na wizytę u okulisty.

04.12.2024 15:00
Queef Load
7
odpowiedz
Queef Load
0
Centurion

Takich rozwiązań w grach potrzebujemy.

Wiadomość Portal 2 z modem RTX Remix i path tracingiem obciąża nawet RTX-a 4080. Klatki spadają z 300 do 30