Portal 2 z modem RTX Remix i path tracingiem obciąża nawet RTX-a 4080. Klatki spadają z 300 do 30
dziwi ten ogromny spadek wydajności względem nie specjalnie wyglądającej grafiki, musi być bardzo niezoptymalizowane, pewnie przełożono super dokładność, której nawet nie idzie zauważyć bez super rozdzielczości nad samą wydajność
podejrzewam, że zmyślny programista dziesięć lat temu jakby mu dano pracować tylko i wyłącznie na tym, by realistycznie było odzwierciedlone światło w portalu to zrobiłby to lepiej i dałoby się to nawet odpalić na znacznie słabszym sprzęcie
Przecież to wał, to spokojnie chodziłoby w tych 300 klatkach tylko Nvidia tak to ustawiła aby mieć otwartą furtkę do ciągłej wymówki aby wydawać nowe karty graficzne.
Proste pytanie dlaczego stara gra sprzed 25-15 lat z odpalonym RT i PT ma takie same wymagania jak dzisiejsza nowa gra wydana choćby w tym roku też z odpalonym RT I PT?
Skoro RT i PT są tak wymagające dla takich starych gier to dzisiejsze gry powinny chodzić w 2-3 klatkach z tymi "bajerami".
Wszystko to wał.
1) Gra ma 13 lat, a nie 25
2) Tu masz 100% Path tracingu na kazdym jednym obiekcie w grze. Tu nie ma nawet pikselka bez PT
3) W tą grę 99,99% graczy gra w 1080p ponieważ 4K a nawet 1440p napisy są zbyt małe, by były czytelne i to mówię o ekranie 65 cali, bo na 40 calach do 1440p potrzebowałem okularów
1) Gra ma 13 lat, a nie 25
Chłopie weź się ogarnij bo jest mnóstwo gier gdzie są dodawane te RT I PT nawet pierwszy Deus Ex ma tą modyfikację, chociaż wygląda jak gówno -
h ttps://www.dsogaming.com/mods/deus-ex-rtx-remix-path-tracing-mod-available-for-download/
2) Tu masz 100% Path tracingu na kazdym jednym obiekcie w grze. Tu nie ma nawet pikselka bez PT
Co z tego? Takie efekty w historii gier nigdy nie wpływały na wydajność, wszystko to obliczenia i sprzęt zawsze się zacinał podczas takich akcji jak w linkach na dole, a nie, że teraz ci oszuści stworzyli coś takiego, że niby światełka zwiększają wydajność o kilkaset % jak można w to w ogóle wierzyć?
h ttps://www.youtube.com/watch?v=YG5qDeWHNmk
h ttps://www.youtube.com/watch?v=VaHS-y_mapQ
h ttps://www.youtube.com/watch?v=ebv-fivsrFM
Tylko takie coś jak PhysX trzeba było robić ręcznie więc z tego zrezygnowali, a teraz podpierdzieli patent ReShade który dopracowali i podrasowali więc teraz wszystko robi się automatycznie, a producenci gier w to poszli robiąc za pożytecznych idiotów.
Bzdury
Deus Ex to zwykły mod jakiegoś randoma, a tu masz cala grę przeprojektowaną od zera. Widac, że nie grałeś w Portal RTX 1. I ponownie, gra ma 13 lat. Jest z kwietnia 2011
Rt powinno mieć wybór ilości promieni i odbić w opcjach, a jest to zazwyczaj poukrywane w grach. Poza tym Rt jest słaby tam gdzie jest słaby w krótkim renderze w programach graficznych np. liście jak widzę nic nie przepuszcza światła, albo niezauważalną ilość.
Przeciez akurat w tej grze tak masz. Przynajmniej tak bylo w jedynce. Naciskasz Home i ustawiasz sobie tego ile chcesz
Te gry mają sens i SSRTGI (czy cokolwiek ScreenSpace) ma tylko jakikolwiek w nich jakikolwiek sens. i głównie tylko dlatego mógłbym polecić Nvidię RTX, bo do tej pory tylko CP77 tylko potrafił coś dać w temacie "pełnego RT", żeby było to jakkolwiek opłacalne.
A najlepsze jest to ze nie widać różnicy pomiędzy on a off XD
Czas na wizytę u okulisty.