Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Mimo ogromnego i potencjalnie bogatego w atrakcje świata twórcy GTA 6 nie zrezygnowali z zaawansowanych technologii

26.11.2024 14:31
Max22
1
1
Max22
19
Chorąży

Nie rozumiem.
Co to znaczy "bieżąco generować część potrzebnych elementów"? Czyli czego w praktyce?

26.11.2024 14:40
lordpilot
2
4
odpowiedz
14 odpowiedzi
lordpilot
218
Legend

Świetny mają ten silnik, dobrze, że jeszcze nie wszyscy przeskoczyli na UE5. Po ostatnich problemach z silnikiem EPICa (wieczny "stutter"), to zwątpiłem, czy CDP zrobił dobrze, porzucając Red Engine (który, mimo bolączek, wysoko podniósł poprzeczkę, jeśli idzie o grafikę i technologię).

Dobrze, że Rockstar nie poszedł tą drogą, a co do GTA 6, to jestem pewien, że zarządzi :).

26.11.2024 14:56
Asasyn363
2.1
Asasyn363
164
Senator

CDP tak strzeliło sobie ta decyzją w kolano, że głową mała. Już mogli wybrać inny silnik, niż UE5.

26.11.2024 14:57
DexteR_66
2.2
3
DexteR_66
2
Konsul

Znając CDPR, to wyjdzie z kolejnego Wiedźmina drugi Stalker 2 na premierę.

26.11.2024 15:30
2.3
tynwar
86
Senator

Też mnie to nie cieszy, wolałbym już te red engine. A czego się spodziewaliście? Od dekady trwa ten śmieszny wyścig w robieniu jeszcze ładniejszej grafiki, no to są tego konsekwencje. Mogli gracze za wymóg stawiać nie grafikę, a gameplay, to by nie było takich cyrków. No ale cóż, najważniejsze, że teraz dostają super realistycznie wyglądających gier ;).

26.11.2024 15:54
2.4
TheFrediPL
101
Generał

RAGE od Rockstara to w ogóle uważam że jeden z lepszych silników, pod względem np poruszania postaci czy też strzelania.

26.11.2024 16:44
Toliardo
2.5
Toliardo
5
Chorąży

Też czuję w kościach że ten ue5 w wieśku 4 nie jest dobrym pomysłem. Są pojedyncze gry które nie mają tych częstych przypadłości ue ale większość, w mniejszym bądź większym stopniu ma.

26.11.2024 18:47
2.6
Wideo

CDP jest w czarnej pupci.
Daniel Vávra co nieco w tej kwestii powiedział.
https://www.youtube.com/watch?v=dRQUeVhs7co

Dwa lata od zapowiedzi, a Ci mają tylko krajobrazy...

26.11.2024 18:53
2.7
HolyCelestialPaladin
1
Legionista

Ja też wolę grafikę bardziej zbliżoną do ilustracji fantasy, próbująco balansować pomiędzy "realizmem" a "animacją". Szczerze mówiąc nie potrzeba dwóch realnych światów.

post wyedytowany przez HolyCelestialPaladin 2024-11-26 18:54:02
26.11.2024 19:06
2.8
1
makaronZserem
39
Generał

Problem z RED engine był taki, że silnik musieliby całkowicie przebudować i dostosować do obecnych standardów a na to nie mieli środków i ludzi, którzy by ten silnik usprawnili. Dodajmy do tego ile było narzekania na błędy przy premierze CP2077, jak sami deweloperzy mówili, że poprawki trwały tak długo, bo sam silnik jest kruchy jak domek z kart i niewielka zmiana powoduje wysyp kolejnych problemów. Bezsensu jest patrzenie na to w zero jedynkowy sposób, to jest bardziej złożony problem.

post wyedytowany przez makaronZserem 2024-11-26 19:07:25
26.11.2024 20:44
ameon
2.9
1
ameon
60
Pretorianin

LokalnyRzezimieszek weź tylko poprawkę, że to tylko opinia Daniela Vávra. To co widziałem grając w KCD2 jest zupełnie osiągalne w UE5. To tylko kwestia doświadczenia zespołu.

26.11.2024 20:49
2.10
HolyCelestialPaladin
1
Legionista

Ja jestem pewny że przy wysokiej sprzedaży Wiedźmina w liczbie ponad 50 mln egzemplarzy, i zadowalających wyników przy CP77, stać by ich było na zbudowanie od podstaw nowego silnika, tylko błędem było by nieudostępnianie tej technologii innym chętnym, jak to robią unity, epic i inni, w zamian za branie powiedzmy (5-10)% zysków z użytkowania tej technologii by zarabiała by bez problemu na siebie na dalszy rozwój.

post wyedytowany przez HolyCelestialPaladin 2024-11-26 20:50:36
26.11.2024 21:02
Link
2.11
Link
18
Generał

Asasyn363
DexteR_66
tynwar
i inni
Po prostu poczekamy i pożyjemy, a przekonamy się, czy faktycznie podjęli zła decyzja co do UE5. Czyż nie za wcześnie na takie narzekanie?

Kiedyś czytałem, jak niektórzy twórcy wspomnieli, że RED Engine jest dla nich za trudne i ma sporo wad. Wszyscy wiemy, jak wyglądał Cyberpunk 2077 w dniu premiery i potrzebował wiele lat, zanim wyszedł z "beta wersja".

Czas pokaże.

27.11.2024 11:18
2.12
makaronZserem
39
Generał

Ja jestem pewny że przy wysokiej sprzedaży Wiedźmina w liczbie ponad 50 mln egzemplarzy, i zadowalających wyników przy CP77, stać by ich było na zbudowanie od podstaw nowego silnika, tylko błędem było by nieudostępnianie tej technologii innym chętnym, jak to robią unity, epic i inni, w zamian za branie powiedzmy (5-10)% zysków z użytkowania tej technologii by zarabiała by bez problemu na siebie na dalszy rozwój.

W ile lat sprzedali te 50 milionów i w jakiej cenie jak ta gra nieraz była sprzedawana za grosze w promocjach, o tym już zapomniałeś. Musieliby całkowicie zastopować swój rozwój, do czasu aż nowy silnik by był gotowy i to na kilka lat, jak się wszystko zsumuje i mieliby robić odnowa silnik, to skończyliby na bruku. Nowy silnik to sobie może robić TakeTwo mają setki milionów miesięcznie zysków, by sobie kasę przepalać na tego typu rzeczy. A REDengine miał już problemy od czasów W3, i po wszystkich kalkulacjach wyszło, że lepiej będzie robić gry na UE5, nawet jeśli będą one mieć shuttering, każdy, kto ma pojęcie o prowadzeniu firm, wie co to kalkulacja zysków i strat.

Dlaczego go nie sprzedawali ponieważ to nie był dobry silnik, ponieważ nie mieli pieniędzy na jego odpowiedni rozwój, ani odpowiednich ludzi, stąd te problemy w CP2077, by sprzedawać taki silnik za te 5-10% zysków silnik musiałby mieć w miarę przystępne i przejrzyste narzędzia być łatwy w obsłudze i nie mieć za wiele błędów, by być konkurencyjny w stosunku do obecnych. Dodatkowo CDPR musiałoby stworzyć kolejną ekipę, która zapewniłaby wsparcie techniczne i rozwiązywanie bieżących problemów, a i to nie gwarantowałoby tego, że ten silnik w ogóle by był popularny, więc kolejne koszta utrzymania tego aż do czasu gdy silnik będzie na siebie zarabiał. To są OGROMNE koszta dodatkowe co miesiąc, a które zjadłyby ich zyski. A przypominam, że CDPR to nie jest firma charytatywna, ona ma też zarabiać kasę dla właścicieli.

27.11.2024 12:08
2.13
HolyCelestialPaladin
1
Legionista

Musieliby całkowicie zastopować swój rozwój, do czasu aż nowy silnik by był gotowy i to na kilka lat,

Tyle że nikt nie wspomniał że nie mogą używać w miedzyczasie czyjeś technologii i równolegle opracowywać nową grę + można powołać do tego osobny zespół, mały ale można, jak mówisz o niewystarczających zasobach ludzkich. Nie musisz mi też tłumaczyć zasad prowadzenia biznesu że celem jest generowanie zysków, prawda jest taka że KAŻDA inwestycja wiąże się z ryzykiem bez wyjątków i rozwój może czasem wymagać trudnych decyzji. Bez inwestycji w nowe projekty nie ma rozwoju, bez projektów i rozwoju nie ma produktów które by mogły zyskać uznanie, zainteresowanie i się sprzedać, a bez sprzedaży, bez klientów nie ma dopływu pieniążków. Skoro w przeszłości jakoś mogli sobie pozwolić na to gdy byli mniej znani i popularni by robić wiedźmaka 2 i 3 na własnym silniku to czemu nie teraz? Jakby nie powodziło by im się tak dobrze jsk mówisz to nie byli by popularni dzisiaj, nie było by tych 50mln kopi wiedźmaka 3, rekord sprzedaży jest w pierwszej dwudziestce i nie zakładali by oddziałów w innych krajach bądź nie kupywali by mało popularnych studiów jak to mowa była o tym już wcześniej na Golu.

post wyedytowany przez HolyCelestialPaladin 2024-11-27 12:12:43
27.11.2024 12:25
2.14
HolyCelestialPaladin
1
Legionista

Dodam też że bez tej pewności i wiary z takim podejściem jakie ty masz e stosunku do niecodziennych pomysłów które na początku mogą wydawać się głupie i bezsensowne nie miałbyś kolorowego ekranu dotykowego w smartfonach, komputerów, wiszących mostów lączące oba oddalone od siebie lądy podzielone przez szeroką rzekę bądź cieśninę, nie było by wieżowców które są zbudowane ze szkieletu stalowego i inne, bo argument, nieopłacalne, strata czasu, najpewniej się nie zwróci wchodziłby w paradę. Oczywiście zdaje sobie sprawę z tego że są też porażki nie jedne w życiu które mogły wynikać z tego że danym projektem nie zainteresowała się wystarczająca ilość osób co "pech" też może się zdarzyć, no ale częściej czasem wynika to z błędnych, powierzchownych decyzji bądź celowe wypuszczanie / oddawanie do użytku czegoś co jest wybrakowane, słabe, zrobione na "odwal" się, albo też wynikające z zaniedbań. Nie miałbyś też grafiki 3d w grach gdyby w pewnym momencie pewni ludzi nie zdecydowali się zrobić krok na przód w tym kierunku. Pozdrowionko i miłego dnia życzę.

post wyedytowany przez HolyCelestialPaladin 2024-11-27 12:27:20
26.11.2024 14:41
3
1
odpowiedz
DarknesS9814
13
Legionista

Po cichu liczę, że użyją generowanie obiektów do tworzenia proceduralnych pomieszczeń, tak aby można było wejść do znacznej części budynków

26.11.2024 14:57
Bociek69
😐
4
odpowiedz
Bociek69
44
Byle do Wiosny

Wiekszego belkotu niz ten news to juz 10 lat nie czytalem

26.11.2024 16:18
Cziczaki
5
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Cziczaki
190
Renifer

Zaawansowana technologia to jest działające zawieszenie w samochodach jak w GTA4, a nie te kamienie w GTA5.

27.11.2024 17:12
5.1
leon188
19
Chorąży

To nie była zaawansowana technologia tylko tragedia zwana Euphorią. Na szczęscie w V to poprawili i sportowe auta już nie jezdzą już jak lowridery bujając się góra/dół, a sama jazda daje frajdę (w przeciwieństwie do modelu jazdy z IV)

26.11.2024 17:18
6
odpowiedz
sabaru
19
Generał

Tu raczej o powtarzalność obiektów chodzi co w newsie zostało wyjaśnione. Będzie ich po prostu mniej.

Wiadomość Mimo ogromnego i potencjalnie bogatego w atrakcje świata twórcy GTA 6 nie zrezygnowali z zaawansowanych technologii