Historia wydanych konsol Xbox przez Microsoft:
- Xbox (XBX) [15.11.2001]
https://pl.wikipedia.org/wiki/Xbox
- Xbox 360 (X360) [22.11.2005]
https://pl.wikipedia.org/wiki/Xbox_360
- Xbox One (XO) [22.11.2013]
https://pl.wikipedia.org/wiki/Xbox_One
- Xbox Series X|S [10.11.2020]
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Xbox_Series_X/S
Sprzedaż konsol Xbox:
1. Xbox - 24 mln
2. Xbox 360 - 84 mln
3. Xbox One - 39,1 mln
4. Xbox Series X|S - 25 mln
------------------------------------------------------------------------
Serwisy Informacyjne poświęcone Xboxowi:
https://twitter.com/Xbox
https://www.youtube.com/c/xbox/featured
https://www.xbox.com/pl-PL
Lista achievementów:
https://www.trueachievements.com/
Przydatne linki:
Biblioteka Game Pass - https://www.xbox.com/pl-PL/xbox-game-pass/games
Microsoft Store - https://www.xbox.com/pl-PL/games/all-games
Support - https://support.xbox.com/pl-pl
Lista naszych gamertagów:
1. cswthomas93pl
2. adam11i13
3. Xfarben87 (Mutant z Krainy OZ)
PSN: Farben87
4. The PaGur (PatriciusG)
5. DarthTusken9767
6. Highl4nder666 (JohnDoe666)
7. raziel88ck
8. dziadek09 (Maverick0069)
9. eucliwood10 (konewko01)
10. Jakkobz (Mr. JaQb)
11. Bartekdmx (dmx) mail: [email protected]
12. Dosq8881 (Crod4312)
PSN: Dosq_X_
13. Jackov15
14. matmafan360
15. Trubadurant (zielele)
16. malaycpt (barnej7)
17. truskolodz (Truskolodzix)
18. EnixPL (EnX)
19. captainpabloo (A's)
20. Bartoz1722 (Ognisty Cieniostwór)
PSN: Bartoz_Maestro
21. RavSmolen (Smoleń)
22. adamosis (cycu2003)
23. RainingSinger67 (mk1976)
24. HautamekiPL (Marcinkiewiczius)
25. PiterXoneX (Pitplayer)
Nie, wygląda znacznie, znacznie gorzej (przynajmniej na PC z RTX4090 i na wszystkim na high).
Na xbox to wiem, ze bedzie znacznie gorzej. Myslalem ze na pc takie rarytasy, a tu sie okazuje, ze downgrade niczym przy wiesku 3 wzgledem przedpremierowych pokazów?
Tak - gra wygląda w najlepszych momentach po prostu przeciętnie, w najgorszych - niczym pierwszy Stalker z modami (słowo klucz - czyli jak solidnie zmodowona i upiększona pierwsza część). Co gorsza, mimo wyglądu chodzi jak reaktor w Czarnobylu - stutteringi i spadki poniżej 60 fpsów (na RTX4090 z włączonym zarówno DLSS, jak i FG!).
Aż zastanawiam się czy tego teraz nie rzucić w cholerę i poczekać na patche, żeby nie psuć pierwszego wrażenia.
To szkoda, ze tak wyszlo.
Najlepiej w takim razie zrobic jak przy cyberpunku, zagrac rok po premierze.
No jest downgrade między trailerem a gra tak między Wiedźminem 3, a Watch Dogs.
Lepiej nie odpalać trailera z 2021 bo się smutno człowiekowi może zrobić :)
W sumie szkoda ale grę zwróciłem, jakość techniczna jednak zbyt mi przeszkadza do komfortowej gry. Jestem jednym z tych nieszczęśliwców, którzy zawsze widzą stuttering, więc przez dwie godziny to się więcej irytowałem, niż miałem przyjemności z grania.
Pozostaje mi jedynie Panowie życzyć wam udanej gry na Xboxie - może tam będzie działać płynnie, bo na PC nawet na LOW ogromny stuttering, spadki i ogólnie płacz.
Miała być nocka w Stalkera, a będzie nocka w Stellarisa XD
Najlepiej w takim razie zrobic jak przy cyberpunku, zagrac rok po premierze.
Nie no, bez przesady, do tego jak zepsuty był Cyberpunk nie ma nawet co porównywać. Ukończyłem sobie prolog póki co więc trudno żebym wyciągał jakieś daleko idące wnioski, ale póki co nie widzę powodu żeby odkładać.
Rzuciłem też okiem na film UVała i rzuciło to trochę światła na kwestie recenzji, ponoć przez ten czas od kiedy poszły kopie recenzenckie ściągnął ponad 300 GB patchy nie licząc day one patch. Gra którą dostali dzisiaj gracze to nie jest gra którą dostali recenzenci. No ale decyzję każdy musi podjąć sam, ja wracam do zony ;).
ja też mam 4090 i miałem problem z FG, czasem się randomowo bugowal i robił z gry pokaz slajdów. wyłączyłem to w cholere i ogólnie to działa zaskakująco dobrze, chociaż grałem tylko 2h, ALE
nie wiem czy to bug, czy o co chodzi, ale gra strasznie gubi klatki jak się podchodzi do NPC albo w ich okolice - nawet jeżeli nic konkretnego się nie dzieje, po prostu stoją i czekają aż z nimi pogadasz. nie wiem z czego to wynika, ale jak to się uda wyeliminować to będę całkiem zadowolony z płynności.
Ja "niestety" gram w rozdzielczości 7680x2160 - nie ma takiej opcji, żebym mógł grać bez FG :(
I u mnie nie jest problemem te dropy czy spadki FPSów, lecz właśnie stuttering UE5 - to mnie doprowadza do szewskiej pasji. Poczekam na pierwszego czy drugiego patcha i spróbuje ponownie.
hah, to ja znowu nie mam problemow z fg i spadkami klatek (na pewno nie do 60 badz ponizej) ale za to wkurwia mnie stuttering ktorego nie sposob sie pozbyc
ustawienia 4k, epic, dlss q + fg, 4080s
nie liczylbym na cudy w kwestii poprawy optymalizacji, ten tytul trzyma sie na szwach
ps. ciekawostka, ze wzgledem devbuildu wyjebali sporo drzew wiec chyba do samego konca robili co mogli
sama gra bardzo fajna, ale bugow nie brakuje i poki co troche za duzo skryptow jak na stalkera i ai wrogow prawie nie istnieje
w takiej rozdzielczosci to bezproblemowo pograsz chyba tylko jak wymienisz karte na 5090:P
Tak planuje - ale nie mam potrzeby, tylko fanabarie. RTX4090 z DLSS i FG daje radę w każdej grze, nawet w Stalkerze 2 (FPSy tp ogólnie były 80-100 na HIGH, nie EPIC), tylko ten cholerny stuttering mnie drażni (a to już raczej wina UE5, niż sprzętu). A ja także jestem typem, co się nakręca, więc z każdym drobniutkim przycięciem wkurw narasta aż mam dosyć grania - więc Stalker musi niestety poczekać na kilka łatek
Czyli nowy Stalker jest dobry, klimatyczny tylko zepsuty w cholerę... czyli dokładnie to czego się spodziewałem :P Nie ma sensu psuć sobie na razie odbioru więc lepiej poczekać na patche, ale i tak dobrze, że ta gra w końcu wyszła. Będzie w co pykać w zimę jak się złoży nową skrzynkę.
https://www.youtube.com/watch?v=BRCLRAJkqjg
Btw. Stalkerek w dniu swojej premiery osiągnął ponad 100k graczy na steamie i liczba rośnie podczas gdy Failguardowi nie udało się (i już nie uda) do dzisiaj :D Do tego dorzucimy graczy gamepassowych i być może w końcu będziemy mogli mówić o jakimś faktycznym sukcesie gry ze stajni Microsoftu, która osiągnęła dobrą sprzedaż i dobre oceny jednocześnie. Cieszy mnie to.
Btw. Stalkerek w dniu swojej premiery osiągnął ponad 100k graczy na steamie i liczba rośnie podczas gdy Failguardowi nie udało się (i już nie uda) do dzisiaj :D Do tego dorzucimy graczy gamepassowych i być może w końcu będziemy mogli mówić o jakimś faktycznym sukcesie gry ze stajni Microsoftu, która osiągnęła dobrą sprzedaż i dobre oceny jednocześnie. Cieszy mnie to.
Może udało się ją dobrze sprzedać dlatego, że to nie jest gra Microsoftu.
Lul przez to, że nie było premiery na PS5 i przez day one w gamepassie to cały czas byłem pewien, że to gra od Micro. Czyli w Xboxowym giereczkowie dalej bez zmian.
jak na osobę, która broniła tutaj Saints Row i Gotham Knights to masz jakas dziwna obsesję na punkcie Veilguard.
Lul przez to, że nie było premiery na PS5 i przez day one w gamepassie to cały czas byłem pewien, że to gra od Micro.
Fakt, mogło być to trochę mylące. Jeszcze chyba wszystkie pokazy mieli na konfach u MS.
W sumie pamiętam jak hajpowane było Metro Exodus i bodajże w 2017 roku była to pierwsza gra jaką pokazano na Microsoftowym E3. Też przez długi czas myślałem, że to gra od Micro... dopóki nie wyszła sprawa z ekskluzywnością dla Epica :D Dużo bardziej beztroskie to czasy były.
Nie dość że MFS 2024 na XSX wygląda jak kupa, działa w 30fps, to jeszcze ma zwiechy w menu przy wyborze trybu, a w trybie kariery trzeba czekać nawet kilka minut aż się wczyta scenka na lotnisku po skończeniu szkolenia.
boze, jest tyle lotniczych żartów, które cisną mi się na usta wokół tej premiery.
twarde lądowanie, turbulencje, gracze czekający w kolejce na odprawę, jakość Ryanaira...
No zmieniam zdanie.
Chciałbym żeby ta gra działała czasem w stabilnych 30fps podczas startowania z kamery w kokpicie
Leci uninstall, to nawet nie jest beta
Po kilku pierwszych godzinach ze Stalkerem 2 najwięcej skojarzeń mam z... Gothickiem 2.
Ja wiem że nie ten setting itd. ale już tłumaczę.
Po liniowym prologu trafiłem do pierwszej otwartej lokacji (jeśli wierzyć UVałowi to będę mógł ją opuścić po ukończeniu misji głównego wątku). Tak więc pokręciłem się między ludźmi, popytałem, poszperałem, złapałem kilka misji pobocznych.
No i tak jak w Gothic 2 rysuje się tu obraz zależności między postaciami, mają swoje interesy, często sprzeczne, musimy decydować z kim trzymamy a komu podpadniemy, wszystkich zadowolić się nie da.
Jak w Gothic 2 zaczynamy jako bardzo słaby gołodupiec, nie opłaca się kozaczyć w pierwszych godzinach bo wprawdzie od NPC możemy dostać wiele różnych rzeczy ale zazwyczaj dostajemy wpier**l :).
Jak w Gothic 2 jest trudno i nie ma żadnego skalowania poziomu trudności (kocham to). Miałeś pecha i trafiłeś na zbiorowisko silnych potworów? Trudno, trzeba było się rozglądać.
Nie uważałeś i wlazłeś w anomalię, trudno, trzeba było uważać.
Bardzo brakowało mi takich gier, tutaj naprawdę czuje się surowość tego świata, to nie jest gra o przetrwaniu w postapokaliptycznym świecie która dobiera przeciwników tak żebyś się przypadkiem nie zniechęcił. Tutaj czujesz tą walkę o przetrwanie, ważysz słowa, oszczędzasz amunicję, nerwowo robisz savy co 5 minut bo nigdzie nie czujesz się bezpiecznie... ależ ja w to będę napier**lał.
Pik aktywności Stalkera 2 na Steam to już 113 tys. Naprawdę konkret jak na singlowy tytuł dostępny od dnia premiery w Game Pass, ciekawy jestem pierwszego weekendu po premierze bo zazwyczaj wtedy ta statystyka mocno rośnie.
gra jest swietna, ale radze wstrzymac sie z kupnem i nie sluchajcie pierdololo jakichs podrabiancow z forum ze jest dobrze, nie kurwa, nie jest, optymalizacja to swoja droga ze ssie palke, ale nie to jest najgorsze, a porazajaca ilosc bledow, glicz na gliczu doslownie, w zadaniach, w ai, we wszystkim
te gre tocza te same bledy co w devbuildzie ktory wyciekl prawie dwa lata temu, to naprawde trzeba byc wybitnym programistom
10/10 goty
Test od Fuziona. Tutaj lata głównie w okolicach 50 czyli tak jak w testach Digital Foundry sprzed 2-3 miesięcy. Czekam jeszcze na ich wrażenia i testy Elanalistadebits.
https://www.youtube.com/watch?v=ggUmrCnMYsk&t=45s
Wczoraj grałem na TV bez VRR i miałem wrażenie że jest stuttering, przynajmniej w początkowych lokacjach jak się chodzi po ciemku z latarką, to mimo w miarę płynnego klatkarzu miałem wrażenie że coś jest nie tak z obrazem (okazjonalne lekkie dropy jeszcze potęgowały odczucie). Jak wyszedłem na większą przestrzeń gdzie już nie ma tyle obiektów w pobliżu to było git, ale ciągle miałem wrażenie że nie ma całkowitej płynności przy poruszaniu.
Po przesiadce z płynnego FPSa (COD BO6) odczuwam lekki dyskomfort.
Póki co odłożyłem grę "na półkę"