Pierwsze recenzje STALKER 2. Mocno nieoszlifowany diament
Brak szybkiej podróży + niski limit wagi ekwipunku = toczysz się kilometry do miasta. I to jest właśnie świetny otwarty świat i game design
Jest szybka podróż ale z ogromnymi ograniczeniami - płatna i tylko do paru punktów na mapie. Limit wagi możesz poprawić instalując odpowiednie ulepszenia do kombinezonu, jak i samym lepszym chestem, jednak i tak trzeba uważać, co się pakuje.
Szybka podróż pojawia się późno w grze. Jak ktoś w recenzji wspomniał, że jej nie ma czy wytknał to jako wadę, to wiadomo, że nie doszedł nawet do połowy ;)
Ten brak szybkiej podróży w 2024 brzmi kuriozalnie.
Trochę szkoda, że oberwą za stan techniczny i takie głupoty (chociaż fatalne AI to już nie głupotka, ale jeden z najistotniejszych elementów gry...)
Jak widać w giereczkowie bez zmian.
Ich przynajmniej tłumaczy po części wojenne zamieszanie.
Szybka podróż w Stalkerach starszych też była płatna bo szybką podróżą byli przewodnicy
Tylko szybka podróż pasuje gdy masz opcje "iść z punktu A do B bez pomijania podróży" i "Podróż z A do B z pominięciem podróży - szybka podróż.
W starszych stalkerach ,a przynajmniej w Zewie Prypeci (nie grałam w poprzednie części jeszcze) to nie było innej możliwości by udać się z Zatonu do rejonu fabryki Jupiter czy Prypeci niż skorzystanie z usług przewodnika.
no to juz po trailerach bylo widac, ze AI kuleje, jak o tym pisalem jakies komentarze to zostalem obsmiany i zminusowany tutaj na golu
rozrzut recenzji dziwny, na pewno nie jest to gra 10/10, ani 4/10
ot kolejna fajna, klimatyczna gierka robiona mimo wszystko z serduchem, ale ze swoimi (i to nie raz powaznymi) problemami
Ten brak szybkiej podróży w 2024 brzmi kuriozalnie. - No właśnie nie. Szybka podróż jest dla leszczy.
Jest dla oszczędzających czas. :)
I nie, jak w sandboxach rzadko z niej korzystam - w tym w takich jak Wildlands i Breakpoint. No, ale tam są pojazdy... a tutaj są?
Taka opcja z gatunku QoL powinna jednak być przewidziana.
Chociaż rozumiem - założenia survivalowe itp...
szybka podróż może psuć grę, gdyż w samej drodze można natknąć się na coś ciekawego. ta postępująca casualizacja psuje wszystko
szybka podróż może psuć grę, gdyż w samej drodze można natknąć się na coś ciekaweg
Uwaga. Szybkie podróże są OPCJONALNE. W żadnej grze gdzie występuje ta mechanika, nikt nie zabrania tobie chodzić wszędzie z buta.
ta postępująca casualizacja psuje wszystko
O nie. Ta paskudna casualizacja dająca ludziom wybór jak mają grać .
Podobno wydawane są oświadczenia, że po łatkach gra działa jak trzeba a większość bugów na które natchneli się recenzenci została wyeliminowana
Biorąc pod uwagę ilość krytyki, zwłaszcza pod adresem rozwiązań wprost skopiowanych z poprzednich odsłon serii (np. restrykcyjny system udźwigu czy bardzo lekkie mechaniki survivalowe), coś czuję, że tym razem SkillUp nie zostanie okrzyknięty mesjaszem wśród recenzentów, który jako jedyny mówi prawdę i nie jest przekupiony ;).
Recenzent który wytyka grze wady jest tym dobrym recenzentem. Nie potrzebuję zachęty do jej kupna, reklamy produktu czy przekonywania. Chcę się dowiedzieć co nie zagrało. Te wady możesz uznać za mało znaczące, ale przynajmniej o nich usłyszysz. Większość recenzentów może wspomni o jakichś problemach, ale ogólnie gra jest super, biegnijcie do sklepu póki ciepłe. I dotyczy to każdej gry.
Będzie mesjaszem bo większość casualowych graczy którzy zagrają w Stalkera nie będzie w stanie przełknąć tych topornych przestarzałych mechanik a właśnie tych graczy będzie najwięcej bo fanów poprzednich gier to będzie promil
Sęk w tym, że obecnie gracze (a przynajmniej ci głośniejsi) stali się tak zdegenerowaną i debilną grupą, że atakują lub wychwalają każdego, go produkuje treści zgodne lub niezgodne z ich oczekiwaniami. Jak SkillUp krytykował Outlaws czy Veilguard to był mesjaszem recenzentów i ostatnim bastionem rzetelności oraz dziennikarskiego rzemiosła. Gdy jednak krytykuje Stalkera 2, to w komentarzach jest nazywany noobem, kolesiem nieznającym się na grach, kucem Playstation, który zawsze niszczy ex'y Microsoftu, sprzedajnym pismakiem (bo mu rzekomo GSC nie zapłaciło za pozytywną recenzję) itd. Smutne i żałosne, ale takie czasy nastały...
Dla mnie SkillUp jest po prostu w miarę dobrym recenzentem. Czasem się z nim zgadzam, czasem nie, ale tak działa świat - każdy ma swoje zdanie, które nie musi pasować wszystkim.
]ak SkillUp krytykował Outlaws czy Veilguard to był mesjaszem recenzentów i ostatnim bastionem rzetelności oraz dziennikarskiego rzemiosła. Gdy jednak krytykuje Stalkera 2, to w komentarzach jest nazywany noobem, kolesiem nieznającym się na grach, kucem Playstation, który zawsze niszczy ex'y Microsoftu, sprzedajnym pismakiem (bo mu rzekomo GSC nie zapłaciło za pozytywną recenzję) itd.
Przez te same osoby?
Tylko od KONTYNUACJI danej serii ja oczekuję by była w miarę zbliżona do oryginału. To co się stało z Veilguard jest najlepszym przykładem. Ta gra odeszła od mechanik i typu gry od Origins tak bardzo że równie dobrze mogłaby nosić dowolną inną nazwę niż DA. Stalker miał te stare systemy i mi osobiście się one podobały i jako fan serii tego oczekuję (zresztą skoro mają "lekkie mechaniki survivalowe" to jest podstawa do zrobienia "mocnych mechanik" w przyszłości. Albo pole do popisu moderów).
Najważniejsze że fabuła,klimat i generalnie strefa gameplayowa jest dobra. A techniczną zawsze można naprawić patchami.
Dajcie już spokój z tym czymś. Czekamy na grę dekady, czyli "Path of Exile 2"!
Przecież dostajesz taką wraz z patchem. Wszędzie piszą, że pad ważący 139 GB wszystko naprawił, a oni nadal piszą te same bzdury w komentarzach. Litości
Dwa posty wyżej, 8 postów wyżej, na poprzedniej stronie dwa razy masz screen z cytatem, który o tym mówi. A to tyllo na Golu. Wymieniać dalej?
screen z cytatem, który zmyśla sobie fakty. wszedłem na stronę VGC, żeby przeczytać to oświadczenie, które niby mówi, że daliby grze 4/5 po patchach, ale tam nic takiego nie ma.
ba, piszą, że problemy dalej występują, te same co wcześniej.
wymieniaj dalej, ale tym razem jakieś konkretne źródła, a nie posty anonimow z PPE.
Juz po 17-stej i 0 recek od graczy?
zebrano do tej pory 47 recenzji dla gry w wersji na PC
aczkolwiek została ona wyliczona na podstawie zaledwie 13 opinii.
czyli kolejny news typu massmedia, nie dość ze ma nic nie znaczące recenzje, brak osobistej recenzji, to jeszcze przechwalacie się zaledwie kilkoma komentarzami
Nie rozumiem, czyli tę grę można jeszcze w najbliższym czasie uratować czy nie ma nadziei? I czy będzie polski lektor albo nawet dubbing? Nie jestem fanem Stalkera, ale gra wygląda bardzo interesująco.
Można, jak nie zrobi tego developer to moderzy jak zwykle. Natomiast na polskiego lektora nie ma co liczyć chyba że lektora SI
Na pewno można uratować, tylko trochę to potrwa i zapewne nie skończy się na jednym patchu, tylko będzie tego cała masa i potrwa to raczej miesiącami o ile nie dłużej.
Czyli czekam na doszlifowanie diamentu, bo na pewno warto, nawet gdyby to miało trwać rok lub więcej.
Niby optymalizacja skopana, wymaga kompa z kosmosu. Ale jakoś na Ryzen 5700x3d i rtx 4070 Super na ustawieniach epickich w 2k działa w 100kl/s
Samo DLSS i Frame Generator dodaje 50,60 FPS więc jak masz RTX serii 4k to jesteś w domu z każdą grą
Nie no, pomimo wymagań wyższych niż podane to chyba jest wciąż zadziwiająco dobrze na tle innych gier i biorąc pod uwagę UE5 - oraz inne błędy, które niestety trawią grę.
Tak, wiem, 4070 jako minimum to WCALE NIE JEST dobra wiadomość obiektywnie patrząc, ale na tym 4070 gra przynajmniej nieźle działa w FHD na High bez DLSS, co nie o wszystkich nowych grach da się powiedzieć... (jeśli wierzyć wynikom z Pure)
No nie do końca.... wiem, że mi nie uwierzycie... (sam bym wątpił)... ale...
Mamy w chałupie dwa kompy, jeden stary na GTX 1060 z monitorem HD, drugi z kartą 4060 Ti z monitorem 2k... i teraz uwaga...
Gra chodzi o wiele lepiej na starym kompie, na średnich ustawieniach, wszystko ładne i płynne XDDD... na RTX 4060 Ti laguje i to mocno. Coś jest nie tak z nowymi kartami, źle GSC je zoptymalizowało , także na dzisiaj.... jak masz stary komp, to pewnie pójdzie, spokojnie idzie na gorszym sprzęcie, jak jednak masz nowiutki, pachnący komp... zapomnij że pograsz XDDD
Ja tam czekam na reckę Arkadikussa, bo to jest najlepszy youtuber i on i Kiszak to zawsze mówią prawdę.
Racja, nie to co ci grifterzy hejterzy ArkaDICKuss i KiszCZak, co to w gre nie grali, i nie mają nawet w planach w nią zagrać.
P.S. ma ktoś namiary na dobrego prawnika?
Według krytycy, jest graficzny downgrade względem wczesnych materiałów, a wymaganie sprzętowe to kosmos. Cóż... Taki jest urok Unreal Engine 5.0 i tego się spodziewałem.
Oczywiście jeszcze nie grałem w Stalker 2, więc nie wiem dokładnie, jak wypadnie w porównanie do Metro Last Light i Metro Exodus i Alan Wake 2, jeśli chodzi o grafikę.
Ale za to jest bardzo grywalny, ma dobre questy, a klimat Zone rządzi według opinie innymi. A to jest najważniejsze.
A to jest test wydajność od PurePC, jeśli ktoś jest ciekawy:
https://www.purepc.pl/stalker-2-test-wydajnosci-wymagania-sprzetowe-opinia-recenzja
Czyli za pół roku może zagram, kompa mam dobrego(4080 super i ryzen 7 7800x3d) i by na pewno poszło ale nie zależy mi na tej grze na tyle by kupować ją z bugami.
Od tego masz GP,, by nie kupować
Myślałem o tym, ale mam mało czasu, gra takiej długości to jest dla mnie z dwa miechy przynajmniej, dlatego wolę jak już kupić taką grę.
Teraz żeście mnie zmusili do tego Let's Play'a. Miałem odpuścić, ale potem co widzę, co się tu wypisuje, to aż muszę żeby rozwiać większość wątpliwości. Głównie tych związanych z jakością grafiki i błędami
Oczywiście. Przestanę dopiero, gdy:
1) nagram już LP
2) pr,estanę czytac banialuki o braku RT, gdzie na filmiku jego obecność jest jak na dłoni. Wliczam w to także momenty, gdzie, jest wylaczony DLSS i FG, a mimo to nadal widnieje taki napis (dotyczy to osoby zarzucającej mi, ze RTX on to nie RT on)
3) Ludzie przestana sie sugerowac reckami bez patchy poprawiajacych większość błędów
4) Gdzie ludzie orzestaną opowiadać banialuki, że nie dziala HDR i obsluga Ultra Wide screens, gdzie w wypadku HDR'u wystarczy dać pełny ekran zamiast okna bez rsmek, a w wypadku UW UV z TVGry podal prostą instrukcję
Qrde.., właśnie oglądam livestream, i ziomek gra tam na RTX 4070ti na epickich z DLSS/Quality, i nie chodzi wcale o to że są błędy, czy też o to że mu gra źle chodzi, tylko przeraziła mnie sama jakoś grafiki, która wyraźnie odbiega od tych, którymi się chwalili na gameplajach. Po pierwsze: Okropne rozmazanie wszystkiego dookoła. Po drugie doczytywanie się tekstur w momencie dość szybkiego obracania się. Jak się na to patrzy, to trudno uwierzyć, że to jeszcze w dodatku ma tak absurdalne wymagania sprzętowe, gdzie nawet nie zaimplementowano jak na razie Ray Tracingu.
Poczekaj na mój Let's Play to zobaczysz że to wygląda zupełnie inaczej. Ten gość i cała reszta zapominała, że gra zachowuje ustawienia graficzne dopiero po restarcie. W dodatku to Gameplay bez patchy. Zero profesjonalizmu. Amatorszczyzna ze strony Youtuberów.
Żaden skompresowany film czy fotka nie odda tego, co się wyświetla na ekranie grając samemu w grę. Już nie mówiąc o HDRze
Akuzativ, tak wiem, ale mimo wszystko wyglądało to tragicznie. W sumie gościu, który prowadził livestream'a miał raczej głęboko w ..... grafikę i te sprawy, więc pewnie dlatego wyglądało to tak jak wyglądało pomimo że grał na epickich, więc być może po zmianie ustawień nie zrestartował gry(to co powyżej pisał Benek) i tak naprawdę to nie były żadne epickie ustawienia. No w każdym razie, wyglądało to właśnie tak, jakby grał totalnie na najniższych.
Na mojej 4070Ti gra trzyma 70-100 FPS na epickich w 2k. Pograłem chwilę. Grafika nie powala, ale też nie można powiedzieć, że jest brzydka, choć na razie jest noc, więc średnio widać ;). Za to klimat można kroić nożem.
Naprawią albo nie naprawią. UV mówił po 50 godzinach, że gra dowozi, ale ma pełno bugów, questy nie działają, można softlocka zaliczyć nawet.
Z tymi wirusami to chyba jakiś nowy korpo standard, o ile niczego nie pomyliłem, to pierwszy raz ktoś wrzucał podobny cytat z EULA odnośnie jakiejś gry od Ubi albo ĘĄ... :(
Może jest to kwestia tzw. bezpieczeństwa łańcucha dostaw, który ma różne zabezpieczenia zależne od platformy cyfrowej i dostawca usługi, z której pobierasz/instalujesz grę może mieć jakąś lukę, dzięki której hakerzy będą w stanie dodać malware do pobieranych plików. Trwający konflikt może jakoś motywować ruskich hakerów, by coś takiego próbować nawet ze zwykłej złośliwości.
Tego się trzeba było spodziewać. Gra AAA, która szczególnie na PC jest w dniu premiery dobrze zoptymalizowana i bez bugów to jest w tej chwili rzadkość w branży.
Nie inaczej będzie pewnie np. z Kingdom Come 2.
4070Ti daje radę ;P Ale klimacik jest <3
słyszałem, że polska dyplomacja jest już w pełnej gotowości, żeby robić damage control po tym jaki skandal ma wywołać
Za to cały let's play będzie czytany przez Mirosława Uttę. Pan Mirosław specjalnie powrócił z lektorskiej emerytury, żeby wziąć udział w tym wydarzeniu.
ROFL...... Wrzesień..., zrobiłeś mi noc tym tekstem XDDDDDD, hahahahahaha...
6700XT, 12400F, 16GB, na 1440p z ustawieniami średnimi i FSR quality jest 100% "playable" ale jakość obrazu i FPS pozostawiają trochę do życzenia (co nie zmienia faktu że w porównaniu z tym jak przechodziłem pierwszego stalkera w 2007, to gra frunie :D). Nie benchmarkowałem tego, ale obstawiam że jest jakieś 40-80FPS. Pograłem też testowo na wysokich/epic ustawieniach i grafika jest ładna ale dupy nie urywa, jedyne co zrobiło na mnie wrażenie to oświetlenie.
Klimat jest świetny, gdybym nie wiedział co to za gra i chwilę pograł to od razu bym się zorientował że to chyba jakiś STALKER. Mam nadzieję że fakt że blood suckerowi trzeba wsadzić prawie 2 magazynki w dupę to kwestia słabego ekwipunku, bardzo nie lubię gąbek na pociski.
Jakby co gram bez frame gen, to dodaje taki input lag że mam wrażenie jakbym grał po obaleniu 2 browarów, dla mnie nie do przejścia.
Więc z tego co widzę z gameplayów na YT, z moim zestawem i7-12700k + RTX 3060ti OC GDDR6X nie mam się w ogóle co obawiać o płynne granie. Nawet na zwykłych RTX 3060 z nieco słabszymi prockami od mojego gra na wysokich lub nawet epickich ustawieniach z DLSS/Quality trzyma około 60 klatek, nawet z wyłączonym generatorem klatek, więc jest całkiem nieźle. Cieszę się też bardzo, że jest jedna bardzo istotna opcja w ustawieniach audio(której mi zawsze w innych grach brakowało), a mianowicie możliwość wyłączenia muzyki w trakcie walki. Genialny pomysł. Bardzo fajnie, kiedy w trakcie włóczenia się po świecie w tle leci delikatnie jakaś klimatyczna muzyka, no ale jak już jest walka to powinna być cisza i koncentracja, dlatego idealnie mi to pasuje.
Fitgirl to wrzuci zara chwila, po co wspierać ukrów:D
Można sobie chcieć wspierać kogoś lub nie ale jeżeli chce się kolejna część gry, to skądś pieniądze na nią muszą być, tutaj sympatią schodzi na drugi plan.
Ruska onuca czy może nie masz jaj, by na własnym koncie komentować w ten sposób?
>po co wspierać ukrów
Żeby bili orków i skutecznie oddzielali nas od barbarii na wschodzie.
Mam nadzieję, że GSC ogarnie się, poprawi grę, wyda dodatki i będą w stanie rozpocząć prace nad kontynuacją. Bo chcę więcej ich gier.
Pytanko starego stalkera
-czy są zlecenia na mutanty/ przynieść ich części?
-czy są zlecenia na poszukiwania tajnych dokumentów w podziemnych laboratoriach?
Co do dokumentów nie wiem, ale fragmentow mutantów nie ma. Mutanty w ogóle nie dają lootu.
Wrrr...Zapomniałem, ze enter nie działa jak enter tylko wysyła komentarz...
EDIT na kompie, bo na telefonie się nie da (albo ja nie umiem):
So...
Mutanty i przeciwnicy są teraz prawdziwymi gąbkami na pociski. O czym jest nawet osobny watek na reddicie. Obecnie jak widzisz mutanta to spierdzielasz, bo aby go zabić zużywasz prawie całą amunicję a nic z tego nie masz. Widziałem jedno zlecenie na mutanty/artefakty/ratowanie kogoś (było do wyboru) ale nie wiem czy jest generowane losowo, choć trochę tak wyglądało. Sprawdzę i dam znać.
Do tego dochodzi nieco upierdliwe sterowanie (mówię tu o np. quick slotach, których nie można przypisać F1-F4 tylko są domyślnie pod Q i E, gdzie każdy przycisk odpowiada za dwa sloty, zależnie czy wciśniesz czy przytrzymasz. Albo to, że wyjęcie detektora nie jest już pod "O" tylko wymaga kombinacji klawiszy TAB+Q, gdzie nawet po przypisaniu tego pod inny klawisz dalej musisz wcisnąć TAB) Widać, że sterowanie zostało zaprojektowane pod pady. Jest z tym jednak tyle szumu, że raczej powinni to niedługo naprawić.
Co do optymalizacji...Kurcze, tu jest różnie. Mam i9 12gen, RTX4070 i 32GB ramu. Ustawiło mi domyślnie ustawienia na epickie. I WOW! Zona rzeczywiście zachwyca. Wszystko jest płynnie. Jednakże są konkretne miejsca, gdzie klatki z niewiadomych powodów mocno spadają, przez co gra czasem autentycznie laguje, zwłaszcza gdy masz wielu przeciwników. Zmniejszyłem ustawienia na "wysokie" i było trochę lepiej, ale i tak spróbuję chyba ze średnimi. Także to również jest do poprawy.
Zdarzają się też błędy z ALive 2.0. Mianowicie ludzie zgłaszają, że wrogowie potrafią się zespawnować za plecami. Mnie zdarzyło się to raz w ciągu 7h gry. Wrogowie byli dość daleko ode mnie i musiałem podbiec aby mnie zauważyli. Ale na pewno się zespawnowali, bo byłem w wodzie przy klifie i wcześniej ich tam nie było, a po chwili gdy się odwróciłem zobaczyłem zapełniającą się powoli ikonkę "wykrycia".
To są największe bolączki gry w tej chwili i mam nadzieję, że niedługo je naprawią.
Ale tak szczerze, z ręką na sercu jak się poza tym gra? Genialnie! Klimat dosłownie wylewa się z ekranu, Zona jest żywa, kolorowa, śmiercionośna i mimo tych upierdliwości bawię się naprawdę świetnie! Pozostaje tylko poczekać aż GSC załata kilka błędów i w ogóle będzie Miodnie. A jako przyszła platforma do modów, to już w ogóle petarda!
Dobrej Wam Zony!
Chłop, który ma nick amfa mówi, że się nie wyspał. No nie może być :D
w tytule wystarczy "nieoszlifowany diament" a nie "Mocno nieoszlifowany diament", jak w onecie xD
Bandery popełnili błąd, wypuszczając grę na UE5, który sam w sobie ma problemy z wydajnością. Przez to bugi i błędy silnika sumują się z bugami, błędami oraz słabą optymalizacją samej gry.