Assetto Corsa Evo na pierwszych gameplayach. Twórcy podali dużo informacji, które ekscytują fanów; gra upodobni się ...
Draug, czerwona lampka może się zapalić
RPGowy rozwój samochódów? może to skończyć się jak w najnowszej FM, lub i gorzej..
kwestia czy będzie FOMO, grind i płatne szybsze ulepszenia etc
Kwestia, czy to będzie rozwój realistyczny, czy przez oderwane od rzeczywistości i charakterystyki aut i części numerki... ale o to jednak AC nie podejrzewam.
Ogólnie sam jestem zdziwiony kierunkiem, który obrali oraz wręcz zszokowany niektórymi planami i pomysłami (np. ten proceduralnie generowany - chociaż chyba wokół ręcznie stworzonego rdzenia - świat) - przynajmniej do pewnego stopnia, bo przyznaję, z niechęcią, że AC na modach próbowało być podobną grą...
Albo wyjdzie z tego dzieło rewolucyjne, albo kit, który oferując wszystko i nic zniechęci sporo osób i wielu rzeczy nie dowiezie, przynajmniej przez pierwsze dwa-trzy lata od premiery. Podobna sytuacja jak z Project Motor Racing - trudno odgadnąć, jaki będzie finał...
Nie było mowy o "rozwoju" samochodów jak w RPG (chyba że coś przegapiłem), terminu RPG użyto jedynie w ogólnym znaczeniu. W dzisiejszych czasach jest to tak szeroko stosowane pojęcie, że nie dopatrywałbym się w nim niczego zdrożnego :)
Jeśli chodzi o ten proceduralnie generowany świat, nie sądzę, żeby stało się to istotną częścią gry. Co najwyżej będzie jakąś poboczną ciekawostką (np. obszarem do luźnego testowania samochodów) i/lub wejdzie w skład narzędzi dla moderów. Uwaga Kunos skupia się raczej na autentycznych lokacjach.
Nie ma co oczekiwać fajerwerków na start wczesnego dostępu. Ja jestem z grona osób, która jeździ dla rywalizacji, a żeby taka rywalizacja miała sens musi pojawić się więcej torów i samochodów najlepiej z jednej klasy. Free roam to będzie tylko miły dodatek dla mnie. Dlatego nie zdziwię się jak Ci którzy do tej pory grali w ACC czy iRacing po dwóch pierwszych tygodniach ACE szybko wrócą do swoich lig i wyścigów rankingowych w aktualnych simach. Koniec końców ACE przejmie pałeczkę lidera, ale minie na pewno z rok ulepszeń i dodatków zanim to się stanie.
Najlepiej zapowiada się dynamiczna pogoda. Chmury, jak i deszcze są fizycznie ulokowane w świecie gry przez co opady będą bliższe realnemu światu. Najważniejsze jednak jest to co udało się do tej pory tylko i wyłącznie developerom z iRacing, czyli dynamiczne wysychanie i nagumianie toru oraz tzw. 'wet line' gdzie podczas deszczu należy obierać inne linie niż tradycyjne suche.
A to w CARS 2 i AMS2 nie ma dynamicznych kałuż, przesychania i "namakania"? Nie wiem, czy jest wszystko (w pełni dynamiczne kałuże to chyba Forza Motorsport) - ale samo stopniowe tworzenie się kałuż w zagłębieniach i zbieranie wody/wysychanie w określonych miejscach toru jest na pewno.
To raczej te najpopularniejsze simy były lub "do tyłu" z wieloma rzeczami.
To co dotychczas w grach wyścigowych było to w pełni oskryptowane generowanie deszczu i warunków na torze. Linia nagumienia, suchego, mokrego toru, kałuż - to wszystko było oskryptowane. W tym konkretnym miejscu na być sucho a w tym mokro, a to że auta jeżdżą gdzie indziej to trudno. AMS2 ma do pewnego stopnia ten system jaki można zobaczyc już w iRacing od jakiegoś czasu i to w co celuje ACE. Osobiście nie jestem wstanie ocenić jednak implementacji AMS2 bo od dawna nie testowałem a z drugiej strony też nikt w środowisku sim racingu nie wymienia ich 'deszczu' za wzorowy.
Nie, symulatory nigdy nie były i nigdy nie będą do tyłu za Forzą czy GT bo tego typu gry mają kompletnie inne priorytety. One mają Cię zasypać gigantyczna ilością kontentu którego jakość i poziom ma drugorzędne znaczenie.
I zapewne znów dyskwalifikująca "częściowa obsługa padów"...
Jak ma się upodobnić do GT i Forzy to musi mieć dopracowane sterowanie padem, bo kierownicę posiada niewielki promil graczy.
Target tej gry to nie są posiadacze padów. :)
Ale nawet biorąc to pod uwagę ACC ma ich obsługę na bardzo wysokim poziomie.
Ba, już w AC spokojnie dało się grać padem.
Jak ma się upodobnić do GT i Forzy to musi mieć dopracowane sterowanie padem
Nie musi, doczytaj treść newsa ;)
bo kierownicę posiada niewielki promil graczy.
Jaki promil? Zainteresowanie segmentem kierownic stale rośnie. Nawet ja, będąc laikiem w grach wyścigowych, mam swój DD CAMUS C5, który jest raczej z tej najniższej półki. Od czasu do czasu lubię sobie pojeździć, mimo że jakimś wielkim fanem wyścigów nie jestem.
Freeroam z ruchem ulicznym brzmi super. Bez modów i problemów z ich zainstalowaniem. Jeszcze brakuje polepszenia trybu VR z obsługą kontrolerów, albo nawet śledzenia dłoni. Immersja 100 procent.