Przytłaczająco pozytywny odbiór dodatku Space Age wyniósł doskonałą strategię Factorio na szczyt listy bestsellerów Steama
Fanatyczni fanboye ledwo cos wyszo zagrali gozine i juz leca pisac recenzje jak widze te recenzje na steam ktore ludzie pisza po 1 czy nawet 0.5h gry to az mnie trzesie. Steam powinien zezwalac na napisanie recenzji po minimum 20h gry ( w przypadku gier rozbudowanych i dlugich) a nie jakis cymbal wlaczy gre na pol godziny byle posiedziala w menu glownym i juz leci pisac recenzje.
Ta gra z początku odstraszyła mnie mało czytelna grafiką ( nie, nie brzydką, co właśnie mało czytelną ), a teraz jeszcze poziomem rozbudowania. Pozostanę przy Satisfactory raczej :).
Na filmach promujących i trailerach rzeczywiście to wygląda strasznie, ale w trakcie normalnej rozgrywki wszystko jest podawane graczowi stopniowo. Dla mnie trudniejsze było planowanie w przód, bo gra jest rozbudowana i pierwszą fazę rozwoju poprowadziłem prawidłowo dopiero za drugą rozgrywką, a końcową pewnie zrobię bez bajzlu dopiero jeśli będę grał 3 raz :)
To by było żałosne gdyby gra mi się nie spodobała po 2h, ale musiałbym grać w nią kolejne 18 żeby móc o tym powiedzieć xD
Volton ma jakiś straszny ból tyłka z Factorio. Bo nie zrobili przeceny, a przecież w pełnej cenie nie kupi. I teraz musi patrzeć jak inni ludzie mają frajdę a on nie może
edit: recenzje na Steam można pofiltrować w zależności od tego jak długo autor grał. Chociaż dla DLC to chyba nie działa za dobrze. Do tego inni użytkownicy mogą oceniać recenzje i te najbardziej pomocne lądują wyżej
Taki jest urok recenzji użytkowników. Możesz sobie odfiltrować takie, które Cię interesują. Albo możesz poczekać dzień lub dwa żeby sytuacja się ustabilizowała i na górę wskoczyły te pomocniejsze recenzje.
Poza tym jest tam sporo recenzji testerów, którzy ograli grę dużo wcześniej.
Nie musisz też zaczynać gry od nowa, nowy content można wypróbować na istniejącym sejwie więc nie potrzeba 15 godzin.
Rzecz w tym, że nikt indywidualnie dla każdej gry nie będzie ustalał czasu, po którym możesz pisać recenzję. A zrobienie tego odgórnie dla każdej gry też nie ma sensu.
Dlatego jest dobrze jak jest. Recenzję może wystawić każdy kto ma produkt, a ty sobie możesz filtrować po czasie gry.
Np Drova, gierka, którą właśnie ogrywam i sprawdziłem z ciekawości. 96% pozytywnych przy wszystkich, 100% powyżej 30h.
Factorio: Space Age dostępne jest do kupienia na Steamie oraz GOG-u za 130 zł. Kwota jest więc identyczna jak w przypadku podstawowej gry.
Zarówno grę jak i dodatek też kupić bezpośrednio na stronie dewelopera https://factorio.com/buy-space-age, i tak dostać klucz na Steam, a nie płacić temuż 30% haraczu.
Jeśli kupujesz klucz na Steam to nie ważne z jakiego źródła bo klucz jest na tą platformę. Gra korzysta z serwerów, chmury i zasobów Steama więc Steam na tym zarabia.
Nie, Steam nie zarabia na kluczach ze strony developera. Te developer dostaje za darmo
Nom, ma to sens. Steam daje platformę, serwery, community tab itd itp i dostałby 0 kasy jak by wszyscy kupili u deva.
Ma sens jak nic...
To powiedz to Gabenowi, że traci kasę i powinien zablokować darmowe generowanie kluczy przez wydawcę, by ten musiał mu płącić nawet za klucze promocyjne gry. 30% jest za sprzedaż na Steamie. To dla nich korzystniejsze, bo nikt z Twórców nie kombinuje, by tworzyć własne sklepy.
No poza kilkoma wyjątkami, które wracają na steama obecnie z podkulonym ogonem (Ubi, EA, blizzard(choć nie całościowo)).
Nie wiem czy zwroty gry tak samo działają z oryginalnej strony, bo kluczy się tak łatwo nie zwraca.
30% najwidocznie taki characz ale z niego są pokrywane koszta kluczy, Epic pobiera za klucze dlatego jest ich tak mało (znacz gier z dostepnymi kluczami ale to juz offtop)
Fantastyczna gra, która wniosła wiele do rynku gier, a która - mimo wszystko - jest mocno niedoceniana.