Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość STALKER 2 nie będzie zawodem dla fanów trudnych wyzwań. Kolejna wyprawa do Prypeci oddzieli chłopców od mężczyzn

17.10.2024 09:57
Persecuted
😈
1
2
Persecuted
147
Adeptus Mechanicus

I teraz grające dziewczyny się zastanawiają, "jestem chłopcem, czy mężczyzną?" :).

17.10.2024 10:08
Araneus357
😍
2
1
odpowiedz
Araneus357
45
Scourge of Hell
Image

Prawdziwi mężczyźni już są gotowi!

17.10.2024 10:11
Drenz
😉
3
3
odpowiedz
Drenz
24
Senator

Aby oddzielić chłopców od mężczyzn wyprawa do Prypeci nie jest potrzebna. Wystarczy Old Spice.

17.10.2024 10:37
Wrzesień
👍
4
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
Wrzesień
62
Stay Woke

Dzięki za cynk. Będę grał na easy.

17.10.2024 13:58
KUBA1550
😃
4.1
KUBA1550
63
Generał

Powinien być jeden poziom trudności jak w GTA. Ci co chcą hardcore to mogą w opcjach sobie usunąć inne znaczniki z ekranu. Kiedyś można było się pochwalić że ukończyło się grę, a teraz wystarczy tryb easy i autoaim i gra staje się bardzo łatwa.

17.10.2024 14:09
Wrzesień
4.2
1
Wrzesień
62
Stay Woke

No i? Ktoś cię rozlicza z tego jak przechodzisz grę? Opcjonalność to świetna rzecz i bardzo dobrze, że idzie to w tym kierunku.

17.10.2024 10:49
Herr Pietrus
5
odpowiedz
Herr Pietrus
229
Ficyt

Niby szkoda, z drugiej strony może jednak nie będzie kwiku zawiedzionych boomerów - fanów marki
A dla normalnych zostanie poziom easy.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2024-10-17 10:49:21
17.10.2024 12:04
claudespeed18
6
odpowiedz
claudespeed18
209
Liberty City Finest

STALKERy na normal są dość proste, tylko trzeba uważać żeby nie wpakować się w pułapki i grupę wrogów, końcówka pierwszej części jest wymagająca bo wszędzie są moby w najlepszych pancerzach.

Co innego mody do tej serii. Complete jeszcze bardziej ułatwia grę ale inne pełne modyfikacje potrafią z normal zrobić very hard.

Każdy znajdzie zapewne dla siebie odpowiedni.

post wyedytowany przez claudespeed18 2024-10-17 12:04:53
17.10.2024 12:17
Mówca Umarłych
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
Mówca Umarłych
124
Pan Milczącego Królestwa

Ciekawe skąd NPC będzie wiedział, że to ja splądrowałem martwe ciało jego kumpla leżące w jakiejś dziurze gdzieś na drugim końcu mapy. To mogliby sobie akurat darować.

Aby miało to sens to taki sprzęt (strój, uzbrojenie) trzebaby było nosić na/przy sobie aby był widoczny, a przede wszystkim musiałby być unikatowy i specjalne oznakowany. Inaczej mi się to nie klei.

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2024-10-17 13:05:42
17.10.2024 12:23
DexteR_66
7.1
DexteR_66
1
Pretorianin

Też mnie to mocno zastanawia...

17.10.2024 13:32
Rumcykcyk
7.2
Rumcykcyk
119
Głębinowiec

Fajnie jak rozpozna np zbroje albo broń. W Elex 2 to fajnie działało jak np ukradliśmy jeszcze coś np ze skrzyni i NPC się pytał czy jeszcze coś zabraliśmy więc mamy odpowiedź tak lub nie i dylemat co wybrać. Było takie zadanie, że zajumałem 1000 kryształków i później się o tą kasę pytali, a ja się wypierałem. Koniec końców uja dostałem za wykonane zadanie.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2024-10-17 13:35:37
17.10.2024 13:51
Kwisatz_Haderach
7.3
Kwisatz_Haderach
12
GIT GUD or die trying

MOze byc tak ze bronie beda unikalnie stagowane i kilku NPCow bedzie mialo skrypt odpalajacy sie przy tej broni. MOga byc takze powiazani w widoczne tylko dla kodu gry grupy (znajomosci).

Nic trudnego. W dzisiejszych grach sie tego poprostu nie robi i brzmi to jak science fiction, bo przecietnego odbiorcy AAA to nie interesuje i ma to z dupie. Wiec po co robic, jak mozna wygenerowac 44554 identycznych broni i npcow i do domu na CS'a.

W projektach w ktorych jest troche wiecej pasji i milosci moze to wygladac inaczej, i chyba tutaj moze byc wlasnie taka sytuacja.

Kiedys w grach to bylo powszechne i nazywalo sie dbalosc o szczegoly i "pierdoly". ;) Teraz tylko u niektorych developerow.

Nie, nie. NIE! Ubisoft do budy! Nie mowimy o tobie!

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-10-17 13:53:02
17.10.2024 14:01
KUBA1550
7.4
1
KUBA1550
63
Generał

Wg mnie to będzie na zasadzie że NPC będzie stał przy nas i będzie widział że plądrujemy jego kolegę.

17.10.2024 12:21
Uruk-Hai666
👍
8
odpowiedz
Uruk-Hai666
50
Generał

Via Tenor

Czekam, będę grał jak mi się podoba.

17.10.2024 12:38
9
odpowiedz
7 odpowiedzi
wwad
121
Generał

"I teraz grające dziewczyny się zastanawiają, "jestem chłopcem, czy mężczyzną?" :)." - nie każda gra musi być dla dziewczyn i nie każda gra musi być dla chłopców. Wkurzające jest w tych czasach pakowanie wszystkiego do jednego worka i wychodzi to nijakie.

Co do samego Stalkera 2 to najlepsze w tej serii gier były niespodziewane wydarzenia czy spotkania w świecie, przemieszczający się stalkerzy, info radiowe o różnych wydarzeniach w czasie exploracji świata jak takie coś będzie to będzie super.

17.10.2024 13:34
9.1
1
Samaritan
18
Konsul

Sam tekst o chłopcach i mężczyznach jest po prostu tani. Użycie zgrabniejszego sformułowania nic by grze nie odebrało, nikt tego nie pomyli z Coral Island.

17.10.2024 15:15
Persecuted
9.2
Persecuted
147
Adeptus Mechanicus

nie każda gra musi być dla dziewczyn i nie każda gra musi być dla chłopców.

Nikt nie twierdzi inaczej, ale robienie wyraźnego rozróżnienia na "płciowy target", i to na bazie... w zasadzie nie wiadomo czego, jest po prostu słabe. Tkwienie w założeniu, że dla chłopców jest wojna i wybuchy, a dla dziewczynek Barbie i różowe kucyki jest w dzisiejszych czasach nieco żenujące. Tym bardziej, że dyrektorem kreatywnym i producentem wykonawczym odpowiedzialnym za Stalkera 2, a więc osobą w dużej mierze decydującą o kształcie całej gry, jest kobieta, Maria Grigorowicz. Jeżeli więc założymy, że tylko mężczyzna rozumie rozrywkę dla mężczyzn, a kobieta rozrywkę dla kobiet, to za sprawą pani Grigorowicz, Stalker 2 będzie grą dla dziewczynek :).

post wyedytowany przez Persecuted 2024-10-17 15:17:32
17.10.2024 15:31
Kwisatz_Haderach
9.3
Kwisatz_Haderach
12
GIT GUD or die trying

Via Tenor

Jeżeli więc założymy

Jedyna osoba ktora cokolwiek "zaklada" cokolwiek, dorabiajac cala zjebana pseudo-filozofie do jednego zdania o grze wideo w komentarzach jestes wlasnie ty.

Wez skoncz ze swiatopogladowymi dyskusjami (i probami wymuszenia "jedynego slusznego" spojrzenia na swiat) pod newsami o grach, i skoncz z tymi baitami.

I to jeszcze dosra sie do developera, ktory robi gre w stanie wojny. Oni w dupie maja twoje zaimki i "stereotypy" i chcieli tylko nagrac material grze.

Moze masz cos do powiedzenia o samym materiale albo grze? Szczerze watpie.

Najlepsze jest to ze nikt nikogo tu nie dzieli i oni poprostu uzyli kolokwializmu. A tu koles juz sam sobie cala narracje rozrysowal w glowie. Jrpdl. Rece opadaja. Napisz jeszcze ze tam pewnie rasisci pracuja.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-10-17 15:39:04
17.10.2024 16:46
9.4
The Sleeping Prophet
2
Generał

robienie wyraźnego rozróżnienia na "płciowy target", i to na bazie... w zasadzie nie wiadomo czego, jest po prostu słabe. Tak szczerze, znasz przynajmniej jedną dziewczynę, która byłaby grała w Stalkera? Tylko nie dawaj mi linków do yt, gdzie publikujący filmy często specjalnie zatrudniają laski żeby zwiększyć oglądalność. Prawda jest taka (bez względu na to jakie głupoty podyktowane współczesnym trendem wypisuje np. UBI czy CDPR), że w takie gry jak stalker dziewczyny prawie w ogóle nie grają. Płeć piękna w wieku 18-25 lat ma zupełnie inne kryteria rozrywki. Oczywiście współcześnie dorabiają teorie, że jest to spowodowane „Issues like sexist attitudes, harassment, and a lack of diverse representation”, ale prawda jest taka, że dziewczyny mają inne zainteresowania w większość, niż siedzenie przed monitorem i wgapianie się w ekran. Zasadniczo z dziewczyn i kobiet, które znam osobiście (w wieku 16- 50 lat) ani jedna nie gra w gry. Sorry - gra jedna dojrzała pani, ale w kucyki pony na iPadzie.

17.10.2024 17:29
Persecuted
9.5
Persecuted
147
Adeptus Mechanicus

Tak szczerze, znasz przynajmniej jedną dziewczynę, która byłaby grała w Stalkera?

Osobiście znam jedną. No i zgaduję, że pani Grigorowicz też w oryginalne Stalkery grała i jest fanką :).

Prawda jest taka (bez względu na to jakie głupoty podyktowane współczesnym trendem wypisuje np. UBI czy CDPR), że w takie gry jak stalker dziewczyny prawie w ogóle nie grają. Płeć piękna w wieku 18-25 lat ma zupełnie inne kryteria rozrywki.

Ale jakie to ma właściwie znaczenie ile kobiet procentowo gra w takie gry? Przecież płeć odbiorcy sama w sobie nie wpływa tutaj na design produktu. Zadaniem developerów Stalkera 2 jest przecież stworzenie takiego tytułu, który będzie w przekonujący sposób oddawał klimat Zony i pozwoli graczom poczuć się jak rasowy Stalker. Czy to założenie uległoby zmianie, gdyby twórcy z jakiegoś powodu wyszli z założenia, że po ich produkt sięgną głównie kobiety? Nie wydaję mi się, bo "profesja" Stalkera, a co za tym idzie założenia rozgrywki, nie jest determinowana przez płeć.

ale prawda jest taka, że dziewczyny mają inne zainteresowania w większość, niż siedzenie przed monitorem i wgapianie się w ekran

No właśnie nie bardzo, bo kobiety już od lat stanowią niemal 50% wszystkich graczy. Co prawda panie zadomowiły się przede wszystkim na rynku mobilnym, ale to nadal podpada pod "wgapianie się w ekran", tylko mniejszy.

Zasadniczo z dziewczyn i kobiet, które znam osobiście (w wieku 16- 50 lat) ani jedna nie gra w gry. Sorry - gra jedna dojrzała pani, ale w kucyki pony na iPadzie.

A wśród znanych mi kobiet, WSZYSTKIE w coś grają. Tylko 3 w "poważne" tytuły, typu God of War czy RDR2, ale reszta też ma swoje "klikadła". Baa, u mnie w rodzinie to ojciec jest "niegrający", a mama namiętnie pyka w różne mobilki i ciągle prosi o doinstalowanie jej nowych :).

post wyedytowany przez Persecuted 2024-10-17 17:31:17
17.10.2024 20:03
9.6
The Sleeping Prophet
2
Generał

Osobiście znam jedną. No i zgaduję, że pani Grigorowicz też w oryginalne Stalkery grała i jest fanką :). Czyli naciągając są dwie.

Ale jakie to ma właściwie znaczenie ile kobiet procentowo gra w takie gry? Przecież płeć odbiorcy sama w sobie nie wpływa tutaj na design produktu. Ma to kolosalne znaczenie. Płeć odbiorcy wpływa zasadniczo w tym wypadku na kształt produktu jakim są gry.

No właśnie nie bardzo, bo kobiety już od lat stanowią niemal 50% wszystkich graczy. Co prawda panie zadomowiły się przede wszystkim na rynku mobilnym, ale to nadal podpada pod "wgapianie się w ekran", tylko mniejszy. Rozmawialiśmy o grach, a nie „giereczkach” typu block blast czy my little pony, na które poświęcają co najwyżej kilkadziesiąt minut w tygodniu.

A wśród znanych mi kobiet, WSZYSTKIE w coś grają. Tylko 3 w "poważne" tytuły, typu God of War czy RDR2, ale reszta też ma swoje "klikadła". Być może zależy to od środowiska, w którym spędza się większość czasu, niemniej te, które znam interesują się głównie modą, sportem, turystyką (czyt. podróżami) szeroko pojętą sztuką (i często nie są tylko odbiorcami), a nawet motoryzacją, też tematami związanym z wykonywaną pracą (dot. 25+). Nawet na tym forum jest chyba tylko kilka (3-4?) dziewczyn, reszta to faceci. W tym jedna (oceniam na 40+) w ogóle nie pisze o grach, tylko interesuje się sensacjami typu „kto ma więcej kont jak jedno” lub muzyką (czyli szeroko pojętą sztuką).

Baa, u mnie w rodzinie to ojciec jest "niegrający", a mama namiętnie pyka w różne mobilki i ciągle prosi o doinstalowanie jej nowych :) No cóż, u mnie jest zupełnie inaczej. Zapytałem żony (prawie 21 lat) czy jej koleżanki grają w ogóle w gry, powiedziała, że nie. Zapytałem wiec dlaczego sama nie gra skoro gram ja, odpowiedziała że to straszna nuda oceniając po tym co widzi u mnie na monitorze.

17.10.2024 20:28
Persecuted
9.7
Persecuted
147
Adeptus Mechanicus

Czyli naciągając są dwie

Ja znam dwie = istnieją tylko dwie, no jasne, że tak, to oczywista logika...

Ma to kolosalne znaczenie. Płeć odbiorcy wpływa zasadniczo w tym wypadku na kształt produktu jakim są gry.

A konkretnie? Czym miałby się różnić Stalker dla mężczyzn, od Stalkera dla kobiet?

Rozmawialiśmy o grach, a nie „giereczkach” typu block blast czy my little pony, na które poświęcają co najwyżej kilkadziesiąt minut w tygodniu.

No no, wytrącono ci argument z ręki, więc teraz arbitralnie zmieniasz "zakres" dyskusji, ustalając własne definicje, byle tylko wyszło na twoje.

post wyedytowany przez Persecuted 2024-10-17 20:29:39
17.10.2024 12:46
10
odpowiedz
micin3
132
Buc

No dokładnie, gry powinny być dzielone na te męskie, dla prawdziwych mężczyzn, jak i te babskie, bo w końcu mężczyźni i kobiety to dwa różne hive mindy.

Żeby tylko ten Stalker naprawdę utrzymał poziom obecnych zapowiedzi.

post wyedytowany przez micin3 2024-10-17 12:47:29
17.10.2024 13:44
Kwisatz_Haderach
11
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
12
GIT GUD or die trying

W komentarzach jak zwykle bol dupy o nic, bo koles smial uzyc popularnego potocznego sformulowania.
Nie macie nic ciekawszego do napisania?

Pierwszy post nie majacy na celu nic innego tylko zasiac ferment w komentarzach ofc naczelny placzek tego forum. Pan "pisze merytorycznie".

Normalnie hasztag pieklo kobiet.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-10-17 13:47:22
17.10.2024 13:56
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Linok2
10
Konsul

Czy w sumie jak każde tego typu gra, gdzie poziom trudności określi ilość lutu w świecie. Standardowa mechanika. Mniej amunicji, więc bardziej trzeba uważać, nie wypstrykać się tak szybko z zasobów i postawić bardziej na omijanie.
Na normalnym powinno być tyle tego, by niedzielny gracz się nie odbił.
W poprzednie części grałem gdzieś w okolicach 2011. Czuć już wtedy było kwadratowość gameplayu. W porónaniu do innych FPSów z tamtego okresu, to Stalekry mocno odstawały pod względem movementu, frajdy ze skradania, czy nawet fabuły. Jak na tak rozdmuchany w świecie growym tytuł, to gra nie stanowiła większego wyzwania. Pamiętam, że instalowało się właśnie wtedy jakiegoś moda zmieniającego balans, by podnieś wyzywanie, bo oryginał był banalny. Zobaczymy jak będzie tutaj.
Mam nadzieje, że od tego czasu się rozwinęli i gra nie będzie używała tanich chwytów udających trudność jak w poprzednich.
Ciekawi mnie klimat, bo tego w poprzednich częściach nie było za bardzo. Nie miało się wrażenia takiego, że jest się gdzieś za wschodnią granicą w czasach i klimatach bardziej postsowieckich.
Konkurencja w przypadku Metro i Athomic Heart jest sporo. Tamten klimat aż wylewa się z ekranu.

17.10.2024 18:57
Mówca Umarłych
12.1
Mówca Umarłych
124
Pan Milczącego Królestwa

Zarzucanie braku klimatu, łatwości i banalności rozgrywki poprzednim SYALKER-om?
Graliśmy chyba w inne gry.

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2024-10-17 18:57:53
17.10.2024 14:00
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
Benekchlebek
18
Generał

Czekam na maksa, ale wiadomo z góry, że do Silent Hilla i tak nie będzie miało podjazdu

17.10.2024 15:17
DexteR_66
13.1
DexteR_66
1
Pretorianin

A jak ma mieć? skoro to dwie ZUPEŁNIE różne typy gier? co Ty Hydro bredzisz?

post wyedytowany przez DexteR_66 2024-10-17 15:22:20
17.10.2024 15:44
DexteR_66
13.2
DexteR_66
1
Pretorianin

Dwa*

17.10.2024 15:46
zielele
13.3
2
zielele
148
Legend

Hydro teraz wszędzie będzie wrzucał Silent Hilla 2, nawet jeżeli nie ma to żadnego sensu. ten typ tak ma.

17.10.2024 14:35
Judgment Day
14
odpowiedz
Judgment Day
7
Centurion

Więc easy na premierę i będzie można grać.
Życie to level high a Po grach, oczekuje relaksu i przyjemności po ciężkich dniach.

17.10.2024 15:56
marcing805
15
odpowiedz
marcing805
192
PC MASTER RACE

To jest dobra wiadomość, bo oznacza, że gra…. jest i żyje. Mało tego, jest też grywalna i można w nią grać. Nie wiem, jak inni to widzą ale dla tej serii i ich twórców, już samo to jest budujące.

Wiadomość STALKER 2 nie będzie zawodem dla fanów trudnych wyzwań. Kolejna wyprawa do Prypeci oddzieli chłopców od mężczyzn