Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Opinia Dziękuję Imperatorowi za Space Marine 2 i za walkę z herezją gier live service

18.09.2024 18:49
Bryan Fury
😱
1
Bryan Fury
9
Chorąży

Wow jaka zmiana "narracji" kiedyś na tym portalu broniono do upadłego Dragon age inkwizycja i casualowej palety barw. A tu proszę dziękuje imperatorowi jakiś "niepostępowy" postęp nastąpił.

18.09.2024 19:28
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
noobmer
46
Generał

W SM2 kampania niestety jest krótka, uratować ją mogą DLCki ale stety, znowu są w droższej edycji. Poza tym przypadkiem ta gra nie ma (albo ma mieć) mimo wszystko sklepu ze skórkami?

18.09.2024 21:38
RoyPremium
2.1
RoyPremium
13
Pretorianin

Ale jest co-op i multi, to dość mocno zmienia postać rzeczy, szczególnie w porównaniu z jedynką.

18.09.2024 22:22
ZeroNaruse
2.2
ZeroNaruse
127
Murderer

noobmer Przepustka w tej grze jest tylko dla sezonów multi. Nie będzie płatnych DLC fabularnych. Jeśli dojdą nowe misje, i to raczej tylko operacje, to w darmowych aktualizacjach.

18.09.2024 19:54
3
odpowiedz
dwrrr
32
Centurion
18.09.2024 21:43
RoyPremium
4
odpowiedz
RoyPremium
13
Pretorianin

Dość sporo fajnych tytułów mimo wszystko jednak wychodzi. Było Stellar Blade, Wukong, Space Marine 2, no i FFXVI na PC dostaliśmy niedawno. Tylko to Outlaws to taka skaza wśród prawilnych tytułów.

18.09.2024 22:21
5
odpowiedz
mjmo
28
Pretorianin

Wszystko fajnie, ale brak Marka Stronga to dla mnie duży minus :(

19.09.2024 08:20
6
1
odpowiedz
mbigos
78
Centurion

Ja to się cieszę że Space Marine 2 się udał, bo daje to światełko w tunelu.
Że jeszcze jest miejsce na gry które są liniowe i trwają 10h, jeśli są świetnie zrobione.
Tylko wg mnie popełniono kilka błędów przed premierą. Nie wiem jak ludzie w obecnych czasach nie potrafią w marketing.
Zapowiedzieli Space Marine 2 – super.
Powiedzieli że będzie co-op. NIEEEEEE. Jak można reklamować grę, nastawioną na singlowe doświadczenie przez co-op, kiedy gracze pamiętają jeszcze Suicide Squad.
Potem się okazało, że singiel jednak dowozi, co-op jest możliwy, a nawet w dodatkowych misjach można grać z botami.
Potem od razu zapowiedzieli season passa. Tylko że nie powiedzieli, że dodatkowy content będzie darmowy, a płatny season pass zawiera tylko elementy kosmetyczne. A może nawet powiedzieli, ale jak widzę nagłówek "Season pass w Space Marine 2" to tracę zainteresowanie grą.
No i w obecnych czasach monitorów ultra-wide, nie dać wsparcia na premierę to trochę strzał w stopę.

19.09.2024 10:24
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
kaagular
77
Generał

Czemu w publicystyce o konkretnej grze muszą się pojawić takie pretensjonalne no i niezbyt trafne wstawki:
"Mam coraz bardziej dość gier live service."
No to w nie nie graj. Gier jest od zarąbania, a i pewnie kupka wstydu spora.

"Praktycznie wszystko musi być „grą na zawsze”, kosztować na starcie nawet kilkaset złotych"
A to ciekawe bo to Space Marine kosztuje kilkaset złotych (209,99/Steam), a taki LOL, Fortnite czy CS to akurat zero złotych. Mało tego! SM2 jak piszą w necie to 10-12 godzin kampanii (a są doniesienia nawet o 9) czyli 17 złotych za godzinę. Absolutnie skandalicznie wysoka cena, o której na takim portalu powinno się pisać nic innego niż to, żeby kupić w niezłej promce za trzy lata bo to skandal. Za to gry, o których autor pisze, że "kosztują na starcie kilkaset złotych" po pierwsze dosłownie mogą kosztować 0zł/h ale nawet jak wydamy na nie 500 zł, a gramy 500 godzin (wartość niepowalająca) to mamy koszt 1zł/h. Siedemnaście razy taniej niż kampania SM2 (autor wydaje się gardzić multikami to przy tym zostańmy). Być może ten koszt to nawiązanie do Diablo 4 ale w gatunku H&S takie 500 godzin to dopiero początek przygody (ja w POE mam ponad 3000 i nie wydałem na niego 3000zł). Gry liveservice są tak popularne bo są tanie.
Zresztą taką cenę można umieścić w szerszym kontekście branży rozrywkowej i jak to się ma do kosztu godziny serialu na Netflixie (albo Amazonie :D). Ano nijak, cena totalnie nierynkowa obecnie - tu jest pies pogrzebany. Gry single mają problem bo generują coraz większe koszty co niekoniecznie zwiększa popyt, a konkurencja uzyskuje nieporównywalnie lepszą skalowalność dzięki gigantycznemu popytowi i bardzo łatwemu osiąganiu dużej podaży.

"i zawierać elementy znane z produkcji free-to-play. Cierpi na tym rozgrywka, która musi być przygotowana z myślą o trybie wieloosobowym, więc powstaje kolejna nudna gra z otwartym światem, z płytkimi elementami RPG oraz oczywiście z craftingiem, bo bez tego nic nie może istnieć."
Tymczasem miliony graczy, którzy uwielbiają tanio, uwielbiają crafting i uwielbiają dany typ rozgrywki czyli np. powtarzalność schematów.

19.09.2024 12:21
7.1
2
Kunta Kinte
10
Legionista

Jeżeli chcesz traktować zawartość tej gry jak zawartość live-service to nie możesz liczyć pojedyńczego przejścia jako koniec przygody. Trzeba by policzyć czas przejścia kampani na każdym poziomie trudności + odblokowanie wszystkiego w coopie + czas gry w pvp. Bo jak bym liczył czas przejścia kampani np. takiego Diablo 3 czy Marvel Avengers, to też wychodziłoby parę godzin.

Ja w SM2 mam już ponad 40h, a z kampani przeszedłem tylko prolog.

post wyedytowany przez Kunta Kinte 2024-09-19 12:23:38
19.09.2024 16:21
7.2
kaagular
77
Generał

Kunta Kinte
Rozumiem oczywiście co piszesz chociaż uciekasz od kontekstu. Autor jest przeciwnikiem gier "wiecznych", recyklingu treści i innych takich - jest fanem świeżych treści, nowych doznań. Sugerowanie, że jara go robienie tego samego tyle, że na kolejnym poziomie trudności wydaje się błędne chociaż oczywiście tak może być - nic takiego jednak nie wybrzmiewa. Z tym, że nowy mecz w CSie bardziej się różni od poprzedniego niż przejście Wieśka na wyższym poziomie trudności. Ja też lubię sobie gry "męczyć" i dla mnie w singlu i 200 godzin to nic specjalnego. Tyle, że to zupełnie się nie różni od 200 meczu w LoLu czy wycraftowaniu 200 miecza w jakimś WoWie - dlatego lubię i to i to. I tu jest właśnie problem takich pretensjonalnych treści - wykładają się na logice.

A tak poza tym to 40godzin to na razie masz 5,2 za godzinę :P Nadal w "grach za setki złotych" masz nawet i 0zł/h. Tutaj też warto zauważyć, że wszystkie dostępne dane i statystyki świadczą o tym, że przeciętny gracz... nie gra tyle godzin w singlowe gry czyli opłacalność jest dramatycznie zła - to w onlineowe multiki gra się dużo. O kończeniu gier to chyba nie ma co pisać. Nie raz były zestawienia, że ludzie gry hurtem porzucają.

19.09.2024 10:40
Caine
👍
8
odpowiedz
Caine
46
Generał

My armor is contempt.
My shield is disgust.
My sword is hatred
In the name of Emperor.
Let none survive.

19.09.2024 20:07
Milka^_^
9
odpowiedz
Milka^_^
237
Zjem ci chleb
Image

Trochę rzeczy dodadzą.
Nawet już wiedzą co

Opinia Dziękuję Imperatorowi za Space Marine 2 i za walkę z herezją gier live service