Gry naprawdę mogą wyglądać tak samo, bo Chińczycy używają Wiedźmina 3 i RDR2 do trenowania nowego AI
Dobrze że mam PS2 i dysk pełen gier XD Dziękuję za AI generowane gnioty, już wystarczająco słabe są gry tworzone przez ludzi od excela.
Dobrze że mam PS2 i dysk pełen gier XD Dziękuję za AI generowane gnioty, już wystarczająco słabe są gry tworzone przez ludzi od excela.
Jeśli AI odwali część roboty z grafiką to jest szansa że gry będą miały więcej treści. Będą miały więcej soku....albo kału
Jest coraz większa liczba rosnących gier na Steamie, które zostały stworzone przy znacznym wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Niestety, wiele z nich sprawia wrażenie niedopracowanych, z powtarzalnymi elementami graficznymi i płytką rozgrywką. Obawiam się, że nadmierne poleganie na AI w procesie tworzenia gier może prowadzić do spadku jakości produkcji i zaniżenia ich grywalności...
To chyba już zapomniałeś jak ogromny był śmietnik na Steam, sprzed czasów AI, było ogrom gówno gierek robionych na szybko z tanich assetów. Choćby patrząc na to jak wygląda generowanie obrazów czy filmów za pomocą AI dzisiaj a jak wyglądało jeszcze 5 lat temu, jak dużo poprawiono.
Po to sie trenuje AI, by z czasem było leprze tak samo gry, czy kiedyś AI będzie w stanie stworzyć grę jak np. W3 możliwe, ale to jeszcze długa droga. To nie samo AI jest tu problemem tylko, że jest to dopiero początek drogi w tworzeniu tego typu gier, dlatego wygląda to słabo. Ale tak samo kiedyś ludzie mówili o grafice i teraz płaczą, że nagle rozwój technologi spowoduje, że stracą prace.
To samo w innych dziedzinach, np. elektroniczny pieniądz, cyfryzacja gier, wiadomo wszystko ma swoje dobre i złe strony, ale postęp idzie swoją drogą, czy chcemy tego, czy nie, czy w ogólnym rozrachunku będzie lepiej, czy gorzej, to nastąpi.
Niestety, wiele z nich sprawia wrażenie niedopracowanych, z powtarzalnymi elementami graficznymi i płytką rozgrywką. ....... gier może prowadzić do spadku jakości produkcji i zaniżenia ich grywalności...
Przecież te słowa można też przypisać do niedawno wydanych gier gdzie niby nie było AI. cały UBI, SR, Concord, TDU to pierwsze lepsze gry które przychodzą mi na myśl
P.S Ta strona to działa gorzej niż w 2018
Ja tu trochę upatruję jednak szanse dla małych, ale ciekawych czy innowacyjnych gierek, gdzie pojedynczy deweloper ma świetny pomysł, super umiejętności programistyczne, ale kompletnie nie ma ręki do grafiki i nie chce inwestować z góry w jakieś assety.
Teraz wydaje takie swoje dzieło z grafiką robioną w Paincie i 3 osoby na krzyż się zainteresują.
Więc może chociaż tutaj będzie lepiej.
AI ci nie wygeneruje czegoś z niczego i to nie będzie i tak już to samo co jakby stworzył człowiek. Jakoś mamy już jakiś czas całkiem dobre modele, które piszą ci książki i jestem ciekaw ich jakości w stosunku do powiedzmy Tolkiena. Z czasem AI będzie się uczyło od siebie samego i wtedy jakość spadnie na łeb na szyje bo nikomu już nie będzie się chciało zatrudniać człowieka do pracy, i z czasem podejrzewam będą ustawy wymuszające na oznaczenia co powstało przez AI a co stworzył człowiek oraz ochronę tego co stworzył człowiek bo podejrzewam, że będzie możliwość sprawdzenia czy dany model uczył z tego czego nie powinien się był uczyć. Będzie coraz dziwniej.
AI ci nie wygeneruje czegoś z niczego i to nie będzie i tak już to samo co jakby stworzył człowiek.
Powiem ci jedno. Proceduralnie wygenereowane gry istniały już od dawna. Człowiek tylko coś tam dodał, edytował, zmienił. Nic nowego w sumie.
AI ci nie wygeneruje czegoś z niczego
czyli tak jak człowiek. Przecież kreatywność, to tylko i wyłącznie matematyczny wynik prawdopodobieństwa z ZAMKNIĘTEGO UKŁADU. Zamkniętego dlatego, że w skład nie go wchodzi cała posiadana przez daną jednostkę wiedza i doświadczenie. Zbiór w danej chwili jest zamknięty, ale ciągle się rozszerza, bo każda kolejna sekunda, to jakieś dane dla mózgu. Im człowiek posiada większą wiedzę i doświadczenie oraz jego mózg jest bardziej sprawny, tym kreatywniejszy jest, Kreatywność jest powiązana z inteligencją, bo to też dostrzeganie analogii. Im "inteligentniejszy" jest człowiek ,tym bardziej abstrakcyjne analogie potrafi dostrzec.
AI wyprzedza człowieka i zostawia daleko w tyle pod względem przetwarzania danych i nauki - jedynie aspekt związany ze sprawnością naszego mózgu jest obecnie lepszy. Ale to też kwestia czasu. Np. nasz mózg do prostych rzeczy nie potrzebuje korzystać z całej mocy, ale z niewielkiej. AI zawsze korzysta ze 100% czy zapytasz o 5x5 czy jakieś bardziej skomplikowane, zużycie będzie takie samo - tzn. było, bo nowe informacje o nowych ChatGPT mówią, że poradzono sobie z tym.
Człowiek też nie jest w stanie stworzyć nic z niczego. Wszystko co tworzymy jest zlepkiem naszej wiedzy i doświadczenia. Wysoka sprawność mózgu sprawia, że te analogie jesteśmy w stanie dostrzec i stworzyć coś nowego. Tylko to nowe będzie się składało z elementów, które znamy. Przecież Einstein nie wymyślił teorii względności, a potem ogólnej teorii na zasadzie "a usiądę i stworzę teorie". Tylko zbiór jego wiedzy i doświadczenia pozwolił mu wykonywać eksperymenty matematyczne i dostrzegać w nich analogię. Newton, żeby odkryć Prawo Powszechnego Ciążenia musiał oberwać jabłkiem, by to dostrzec i "połączyć kropki" Ale gdyby nie jego wiedza i doświadczenie też by na to nie wpadł. Setki ludzi oberwało spadającym jabłkiem przed nim.
Przewagą Ai jest to, że może w prosty sposób posiąść wiedze i doświadczenie wszystkich ludzi na ziemi. Żaden człowiek nie jest w stanie przetworzyć takich ilości danych i tak je ogarnąć, by mózg mógł z nich korzystać. Dodatkowo może w szybki sposób doświadczać różnych rzeczy czyli trenować non stop z niewyobrażalną prędkością dla człowieka.
Dziwne czasy, AI zwyczajnie kradnie ludzkie dzieło aby się "uczyć" nieudolnie je kopiować, po cholerę taka technologia.
No wiadomo, koszty, mokry sen Chińczyków.
...koszty, mokry sen Korporacji
Człowiek też się uczy ogladając, czytając, słuchając... To też "kradzież"? Każdy przetwarza informacje, dodaje coś od siebie i podaje dalej.
Właśnie ta wymiana, informacji powoduje postęp. Nikt nie musi wymyslać koła na nowo.
Stworzone przez czlowieka SI przetwarzają informacje szybciej, może kiedyś będą równie kreatywne jak człowiek?
Człowiek też się uczy poprzez kopiowanie czyjejś wiedzy, a później ewenutalnie ją poszerza albo tworzy coś całkowicie nowego.
W przypadku AI jest tak samo z wyjątkiem tego, że AI raczej samo z siebie nic nowego nie stworzy, a jedynie będzie tworzyć różne wariacje na podstawie posiadanych danych. Jednak w pierwszej kolejności AI musi się przede wszystkim nauczyć wykorzystywać te wszystkie dane, które zostały do niego wrzucone, a to nie jest raczej już takie proste.
samo z siebie nic nowego nie stworzy, a jedynie będzie tworzyć różne wariacje na podstawie posiadanych danych.
Róźnica, że żaden człowiek NIGDY nie będzie w stanie mieć i przetworzyć tyle danych w tak szybkim tempie. To jest miazga.
Póki co wykorzystuje bardzo dobrze. Jakbym rozmawiał ze wszechwiedzącym człowiekiem (poza określonymi przypadkami, gdy nawet AI nie ma jeszcze danych) Ale, skoro AI nie ma tych danych, to człowiek w necie też ich raczej nie ma. Są wyjątki oczywiście...
W tym filmie w newsie mamy zbiór animacji, albo krótkich filmików, a nie narzędzie do tworzenia silników gier lub ich tworzenia.
Jak będą generyczne to gracze zagłosują portfelem jak w przypadku ostatnich woke gier.
Chociaż chińczyki i tak pewnie patriotycznie będą kupować wszystko co chińskie.
Via Tenor
I to nastąpi czy się komuś podoba, czy nie i będą takie same protesty jak kiedyś ludzie protestowali, bo ich prace w fabrykach zastąpiły maszyny, to samo jak ludzie protestowali jak skończyły się gry na płytach na PC, skończą na konsolach. Tak samo jak teraz protestują graficy, scenarzyści aktorzy głosowi, tak samo jak protestowali ludzie jak pojawiły się kopalnie bitcoina (które zawyżały ceny kart graficznych) itp.
Ludzie popełniają cały czas ten sam błąd mówiąc, że w tym wypadku AI nie wygeneruje tego czy tamtego i nagle teraz cześć z nich została z ręką w nocniku. To nie nastąpi już teraz ale wszystko ma swój początek, jak widać nadal masa osób jest ślepa i woli mieć klapki na oczach wmawiając sobie, że na pewno nowsza technologia mnie nie zastąpi w mojej pracy.
Wystarczy cofnąć się 5-10 lat i zobaczyć, jak AI generowało treści a jak obecnie generuje, by zobaczyć ogromny postęp.
Ostatni etap to zastąpienie ludzi w ogóle - światem rządzą korporacje, a im ludzie są potrzebni jako pracownicy oraz konsumenci. Jedno i drugie da się emulować - tym bardziej, że ludzie głupieją i myślą coraz bardziej schematycznie...
w przyszlosci ludzie to beda sobie mogli pomarzyc ze maja tak dobrze jak ludzie bateryjki w pierwszym Matrixie.
Moim zdaniem, wykorzystanie AI jako narzędzia do tworzenia gier to krok w bardzo dobrym kierunku. Tak szeroko dostępne narzędzie może umożliwić twórcom, niezależnie od ich doświadczenia, realizowanie niesamowitych projektów, które wcześniej byłyby nieosiągalne z powodu braku zasobów czy umiejętności technicznych. Podobnie jak wprowadzenie komputerów całkowicie odmieniło sposób pracy i otworzyło nowe możliwości, tak AI może zrewolucjonizować proces tworzenia gier, sprawiając, że stanie się on bardziej kreatywny i dostępny dla wszystkich.
To brzmi, jak komentarz napisany przez AI, i to z zaczątkami świadomości!
Słowo-klucz to odtwórczość - już teraz jest coraz mniejszy sens kupować kolejne rebooty i remake'i...
branza predzej czy pozniej i tak calkowicie zostanie przejeta przez wielkie korporacje. nikt nie pozwoli na urosniecie segmentu indykow dzieki takim narzedziom.
Przecież mówimy tu o chamskiej kradzieży cudzego dorobku artystycznego. W sumie nic nowego, bo model gospodarczy Chin opiera się na kradzieży zachodniej technologii i własności intelektualnej. To państwo jest zakałą naszej planety.
Jak na "zakałę planety" to całkiem nieźle sobie radzą. W ostatnich 5 dekadach Chiny zaliczyły rozwój gospodarczy niespotykany w historii świata. Już teraz są praktycznie równorzędnym konkurentem dla USA. Jeśli Chiny są "zakałą świata" to czym jest w tym momencie Europa xD
Po pierwsze, średni czas pracy w Chinach to 40h tygodniowo. Zanim rzucisz jakieś info to warto je sprawdzić, a nie opierać się na kłamliwych stereotypach. Świat się zmienia kolego, i to nie tylko ten nasz zachodni. Nie bądź ignorantem i poczytaj, posłuchaj o tym jak teraz wygląda Państwo Środka. Ale mniejsza z tym.
W sumie masz rację, stopa życiowa przeciętnego Europejczyka jest wyższa niż Chińczyka czy nawet Amerykanina. Warto jednak spytać dlaczego tak jest, jakie są powody i jakie warunki muszą zaistnieć żeby ten standard życia zachować. Europa przez kilka wieków była przemysłowo-ekonomiczno-społecznym centrum świata. Tu była technologia (I rewolucja przemysłowa), tu był zaawansowany przemysł, nauka, a co za tym idzie rozwój pozwalający zdominować resztę świata (poczytaj o tzw wieku upokorzenia i wojnach opiumowych). W XX wieku nastąpiły przetasowania. USA stało się globalnym hegemonem ustanawiającym warunki funkcjonowania (poczytaj o Bretton Woods). Dolar stał się walutą rozliczeniową świata. Tak się złożyło, że amerykanom na rękę było "zaopiekowanie" się Europą. Otoczyli więc ją ochroną ekonomiczną i militarną, przekazali pewne technologie i w ten sposób w pewnym sensie uśpili w poczuciu niezachwianego dobrobytu i spokoju. Tylko, że te czasy się kończą kolego. USA traci prymat, rozpoczyna się nowy koncert mocarstw. Problem w tym, że Europa przespała w tej błogiej nieświadomości ostatnie kilka dekad. Jesteśmy rozbrojeni, nasze gospodarki spowalniają, tania energia się skończyła. W temacie innowacji leżymy i kwiczymy. W pięćdziesiątce największych na świecie firm technologicznych są chyba tylko 3 z Europy. Ten europejski standard życia to również efekt rozbujanej do granic możliwości polityki socjalnej, która już teraz prowadzona jest na kredyt. A powtórzę, to technologia i nauka dają rozwój i wszelkie dywidendy płynące z tego rozwoju.
Podsumowując, może w Europie żyje się nam dobrze, ale te czasy się skończą bo za 2-3 dekady przestaniemy być pierwszoligowym graczem globalnym. Mocarstwa typu USA, Chiny, Indie po prostu nas rozdziobią i zmuszą prędzej czy później do "nierównoprawnych traktatów" (serio, poczytaj o wojnach opiumowych). Chyba, że zmieni się w Europie myślenie elit nad przyszłością kontynentu.
Póki co, nie wygląda to zbyt dobrze, ale zgadzam się z makaronZserem - to tylko kwestia czasu, jak AI stanie się lepsze i szybsze w tworzeniu gier (niestety dla mnie, bo jakoś mi się to nie podoba). Można sobie wyobrazić czasy, gdy gry będą wychodzić seryjnie, jak z taśmy produkcyjnej, generowane przez szybkie AI, zatracając przy tym to coś, co daje czynnik ludzki (charakter, duszę...). Takie czasy nadchodzą i dla mnie jest to smutna perspektywa.
Firmy z Azji kombinują, jakby tu Azjatyckim twórcom assetów odebrać zarobek....
Proceduralne tworzenie terenu jest używane od dawna. M.in. Ubisoft stosował coś na kształt AI w swoich grach. (i to nie tylko w generowaniu terenu)
Nie trzeba czekać długo na skutki wykorzystania AI do produkcji gier, Ubisoft był pionierem, zanim to było modne. Czym to poskutkowało ? Tym, że szoruje obecnie po giełdowym dnie i jako gigantyczna spółka gamingowa jest tańszy od wiele mniejszych spółek.
To nie odbierze pracy raczej twórcom w ogarniętych studiach, bo AI działa na zasadach statystyki, przez co tworzy ładne światy, ale strasznie monotonne.
Przynajmniej narazie nie jest to wielki zagrożenie w GameDevie. No chyba, że mówimy o zagrożeniach bankructwem kolejnych podmiotów, które będą rozwijać tą technologię i próbować bez mózgu na tym etapie ją wykorzystywać.
Bardzo dobrze zapewne pojawił się wiele rzeczy typu jakiś obrazy mechaniki które będą bardzo podobne do wiedźmina 3 dzięki temu każdy chiński tytuł który wyjdzie spod tego ai będzie można uznać za plagiat i pozwać do sądu
widać że nie umieja wibić sie w rynek PC tak jak w mobilny gdzie kupuja tysiace studiów by klepały tysiace klonów tych samych gier zmieniajac grafike, dzieki temu AI będzie to możliwe na pc i konsolach, bo za mało szamba mamy. najpierw gry potem programy i bedzie rynsztok jak w sklepie play na androidzie, w sumie powoli na steamie zaczyna robic sie podobnie.
Ale to tylko na podstawie jednych plików video tworzy inne video, może jakieś zastosowanie ma to do concept artów i trailerów ale żeby AI sam tworzył światy gry to musiał by się szkolić na mapach zrobionych w edytorze, np UE5 a potem sam używać tego edytora albo po prostu bezpośrednio wstawiać assety na scene
No taki jest przecież cel i są już elementy, które tak działają. Na chwilę obecną słabo, bo to początek. Masz np. generatory prostych platformówek, które generują poziomy na podstawie obrazka czy szkicu dostarczonego przez "gracza".
Masz np. całego pierwszego Dooma zrobionego tak, że AI w casie rzeczywistym generuje Ci mapę. Tylko to dopiero początek. AI potrafi być kreatywna oraz potrafi sama generować sobie kod czy tworzyć całe programy, by coś tam osiągnąć. Kwestia tylko czasu, by to stało się lepsze.
może dzięki temu w koncu stworzą grę ze swiata Malezanskiej księgi poległych albo coś z cosmere Sandersona.Te swiaty to chyba za cholerę ,żaden projektant/grafik nie da rady stworzyć ;-)
Gry kilkadziesiąt lat temu wyglądały jak Doom, a dziś, to kompletnie inna jakość.
Dziś AI tworzy grę Doom, a co będzie za kilkanaście lat, to nawet trudno przewidzieć.
Tempo rozwoju AI jest tak gwałtowne, że nie ma za bardzo co spekulować co będzie, tylko kiedy będzie.
AI tworzące od podstaw całą grę na jakimś silniki, to pewniak, tylko kwestia kiedy.
Dziś mamy już wszystkie potrzebne elementy, by takie rzeczy zrobić, ale zbyt rozwodnione i rozdrobnione są różne AI. Zbyt wiele podmiotów ma opracowane AI, które skupia się na jednym elemencie. Potrzeba czasu, by to wszystko złączyć.
https://www.youtube.com/watch?v=p6RzS_mq-pI