Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Woda w grach jak prawdziwa. Nowy materiał pokazuje dynamiczny rozwój polskiego projektu Fluid Flux

14.08.2024 11:54
RafaSs
1
RafaSs
102
Centurion
Wideo

moze kogos zainteresuje tez jak taka wode sie programuje - skad koszt obliczeniowy sie bierze i ograniczenienia takie jak ciagle sztucznie wygladajaca wypornosc. bardzo dobre i ciekawe wyjasnienie: https://www.youtube.com/watch?v=yPfagLeUa7k

oraz https://www.youtube.com/watch?v=ja8yCvXzw2c

polecam.

post wyedytowany przez RafaSs 2024-08-14 11:55:05
14.08.2024 12:18
2
odpowiedz
1 odpowiedź
sthoss
46
Centurion

Nigdy nie byłem w stanie pojąć tą fascynacja wszystkich nad realistycznym przedstawieniem wody w grach. Jakoś nigdy nie widziałem zeby ludzie w MMO podziwiających efekty krajobrazowe tylko raczej wszyscy ganiający jak szaleni. A dodawanie tego jako (+) do recenzji w grach uważam za idiotyczne.

14.08.2024 14:45
2.1
3
Samaritan
19
Konsul

W MMO może nie ma to sensu, w singlowych grach ma. Lubię landszafciki, a woda jest często ich ważną składową. To nie jest konieczny aspekt, ale istotny równie co Ray/Path tracing

14.08.2024 12:50
3
odpowiedz
1 odpowiedź
polskigamer18
51
Pretorianin

chce to do nowej subnautica 2

14.08.2024 21:10
3.1
nfsfan6
41
Centurion

Popieram. Też czekam na subnautice 2.

14.08.2024 13:33
Szefoxxx
4
odpowiedz
Szefoxxx
81
Doradca

To była najbardziej zaskakująca informacja od devsów hellblade 2 jaką usłyszałem, że użyli ten dodatek, nie chodzi mi zasadniczo o to kto za nim stoi, a co to oznaczało.

Bo okazało się, że chyba jedna z najlepszych scen w grze, a przynajmniej jedna z bardziej zapadających w pamięć, czyli opróżnianie jeziora, nie była tylko odtwarzaną gotową animacją jak to się zazwyczaj robi.

Było to faktycznie symulowane opróżnianie jeziora.

14.08.2024 13:43
Rumcykcyk
5
odpowiedz
Rumcykcyk
120
Głębinowiec

A na koniec okazuje się żeby odpalić grę z tymi wszystkimi bajerami wodą, chmurami, wiatrem itd to potrzeba kompa z NASA albo takiego co jeszcze nie istnieje i finalnie mamy downgrade.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2024-08-14 13:43:41
14.08.2024 14:29
👍
6
odpowiedz
The Sleeping Prophet
2
Generał

Woda wyglada naprawdę nieźle, szkoda że takiej nie było w Silent Hunter’ach. Może będzie w nowym Task Force 1942.

14.08.2024 14:44
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
A_wildwolf_A
221
Senator

Szczerze, to mieliśmy już takich symulacji wody już od tech dema z ps3, wciąż jednak nie widziałem gry (oprócz Hydrofobia) która by pokazywała jakąś ładną symulację wody. To po prostu nie chce się devsom coś takiego implementować, lepiej nawalić ostrzejszych tekstur, więcej filtrów, obiektów by wyglądać jak gra na ps4 przy wymaganiach co najmniej rtx4090, dzisiejsze standardy.

14.08.2024 16:10
7.1
zanonimizowany1403189
1
Junior

A_wildwolf_A

Nie, po prostu symulacja cieczy to jedna z najbardziej wymagających sprzętowo rzeczy.

14.08.2024 17:12
7.2
A_wildwolf_A
221
Senator

wydaje mi się, że wymagających sprzętowo rzeczy jest więcej niż w miarę realistycznie zachowująca się woda, to tylko leniwości twórców, wszystko byle wydać grę

14.08.2024 15:14
8
1
odpowiedz
tynwar
86
Senator

Mi tam to wisi. To miałoby zastosowanie głównie do gier, gdzie obecność wody jest permanentna i kluczowa. A takich gier nie ma jakoś specjalnie dużo.

14.08.2024 16:50
9
odpowiedz
sky0045
4
Centurion

Tylko że to nie jest symulacja wody jako cieczy gdzie woda potrafi wszystko co w prawdziwym życiu, chyba tylko gry 2d jak Notia to miały
Nie jest to symulacja przepływu wody, jak np w Cities Skyline, albo lepiej w takiej starej grze From Dust gdzie woda się może przelewać z jednego miejsca w inne czy tworzyć rzeki
Jest to symulacja powierzchni oceanu/jeziora/basenu wraz z przejściem do świata podwodnego, czyli taka standardowa rzecz, raz jest to ładniejsze raz brzydsze

14.08.2024 16:57
10
odpowiedz
dbq
16
Chorąży

Wsparłbym i zaimplementował do mojego projektu - ale bez replikacji ani rusz. Wygląda super - ale finalnie chyba będę musiał pójść z funduszem do Oceanology.

post wyedytowany przez dbq 2024-08-14 17:08:48
14.08.2024 17:01
Crod4312
11
odpowiedz
Crod4312
157
Legend

Bardzo ładną wodę i jej symulację posiada Assassin' Creed: Odyssey. Na otwartym morzu woda potrafi być spokojna ale potrafi też rzucać falami o wysokości statku, które się znakomicie rozbijają.

14.08.2024 22:15
12
odpowiedz
tt-l
9
Chorąży

Graficznie bliska perfekcji, ale od strony "fizyki"/symulacji zachowania, to dla mnie dosyć mocno nienaturalna. Fale poruszają się bardzo dziwnie, rozchodzą się we wszystkich kierunkach i jakby krążyły w kółko...

15.08.2024 03:30
13
odpowiedz
sad994
5
Pretorianin
Wiadomość Woda w grach jak prawdziwa. Nowy materiał pokazuje dynamiczny rozwój polskiego projektu Fluid Flux