RDR 2 na dobrej drodze do stania się szóstą najlepiej sprzedającą się grą w historii branży
Szkoda że już nigdy nie powstanie tak rozbudowana w detale gra (dzięki wielkie GTA online)
Nie powstanie, to tak jakby w GTA 6 po wejściu do samochodu trzeba było jeszcze odpalić silnik, nastawić biegi i wcisnąć pedał przed rozpoczęciem jazdy, gracze nie chcą takich gier i takich gier się nie kończy czego dowodem jest RDR2.
GTA ma zbyt dużo odbiorców którzy nie docenią rozbudowania, dlatego o nie dorówna imo RDR2, jedynie myślę że RDR3 pokona dwójkę.
to tak jakby w GTA 6 po wejściu do samochodu trzeba było jeszcze odpalić silnik, nastawić biegi i wcisnąć pedał przed rozpoczęciem jazdy
Detale to jedna sprawa, a tempo rozgrywki to już nieco inna kwestia. Takie przesadne komplikowanie prostych czynności jak jazda samochodem dość mocno wpłynęłoby na tempo rozgrywki ale także wpłynęłoby (negatywnie) na satysfakcję płynącą z grania. Pamiętam że te minigierki z Chinatown Wars w które trzeba było się bawić żeby ukraść samochód na dalszym etapie rozgrywki robiły się już dość upierdliwe, więc nie wyobrażam sobie wprowadzanie podobnych rozwiązań do najnowszej, "dużej" odsłony. Nie znaczy to że GTA VI powinno być kompletnie uproszczone i pozbawione detali. Fajnie byłoby gdyby wprowadzili takie smaczki jak np. brudzenie się frontowej szyby w aucie które nieco ogranicza widoczność i nieinwazyjnie wymusza na graczu używanie wycieraczek. Na trailerze pokazana została bardzo bogata fauna która ma się znaleźć w grze, więc bardzo bym się zdziwił gdyby R* nie dał graczom możliwości polowania na dzikie zwierzęta. Raczej nie będzie to tak rozbudowana mechanika jak w RDR2, gdzie trzeba było użyć konkretnej broni oraz niemal idealnie trafić żeby zdobyć 3-gwiazdkową skórę i truchło, ale fajnie jakby chociaż trochę rozbudowali ten aspekt względem V-ki. No i rzecz na którą liczę chyba najbardziej, czyli nurkowanie. Leonida to wręcz idealny setting na tego typu aktywność. Myślę że potencjał jest tu dość spory.
GTA 4 już miało więcej detali niż 5
Nie do końca się zgodzę. Część rzeczy może i było uproszczonych względem IV-ki, ale V-ka miała sporo detali których nie było w IV-ce.
https://www.youtube.com/watch?v=ucGxnELXv6o
https://www.youtube.com/watch?v=3kDVwRyCq0s
https://www.youtube.com/watch?v=TGUiPyr7t1s
było bardziej realistyczne
A to zależy. W V-ce np. wypadnięcie przez przednią szybę i uderzenie w ścianę niemal zawsze kończyło się wizytą w szpitalu, a w IV-ce po takiej przygodzie Niko wstawał, otrzepywał się i mógł iść sobie dalej jakby nigdy nic.
Czy taka szkoda? Z jednej strony takie detale jakie miał RDR2 są fajne. Z drugiej jest to wkładanie niepotrzebnej pracy w rzeczy które nie mają realnego przełożenia na rozgrywkę. Bo bądźmy szczerzy, ale każdy kto grał zauważył te detale raz, drugi, trzeci, a potem już to olewał. I mówię tu nie tylko o RDR2, ale też np, Wiedźminie 3 (który swoją drogą stoi na równym, jak nie wyższym poziomie jeśli chodzi o takie duperele), The Last of Us, GTA i innych produkcjach. A potem co najwyżej stanowi to pożywkę dla youtuberów czy gości z instagrama robiących krótkie materiały z takimi ciekawostkami, a ponad 90% osób grających w te produkcje i tak tego nie widzi. Lepiej by było, gdyby cała ta praca szła w rozbudowę innych aspektów gier.
Oj, żebyś się nie zdziwił. Oglądałem sporo materiałów dotyczących ciekawostek oraz detali i Wiedźmin ma ich naprawdę mnóstwo. Tylko zależy też o jakich detalach mówimy. Bo jeśli o rzeczach typu mokre ubranie, kurczące się jaja, jakieś zostające po truchłach zwierząt szkielety - zgoda, RDR tu ma przewagę. Ale jeśli chodzi o kwestie fabularne, świata, naszych decyzji, zadań pobocznych i naszego wpływu na świat to tutaj Wiedźmin bije RDR i to mocno.
i czym sa te inne aspekty?
wiedzmin 3 to pokraczna gra, tam nawet nie ma normalnego poruszania sie, walki, podstawowe mechanizmy i systemy w tej grze leza xd takie detale w tej grze ze ciezko w ogole sie oglada cutscenki bo nie ma w nich mocapu i wlosy/elementy ubioru przenikaja przez modele postaci. zenada totalna.
Ale jeśli chodzi o kwestie fabularne, świata, naszych decyzji, zadań pobocznych i naszego wpływu na świat to tutaj Wiedźmin bije RDR i to mocno.
dokladnie, wiedzmin 3 to jest dobry visual novel z na sile niepotrzebnie podczepiona grą ktora jest gorsza niz jakis sredniak typu Mad Max xdd taka prawda
Sorry za offtopic, ale muszę... Pies was trącał za ten infinite scroll na stronie. Już pal licho, przyzwyczailiśmy się już pewnie wszyscy do tego "feature". Ale kurde, zrobiliście to tak nieudolnie, że zjeżdżając do sekcji komentarzy, chcąc zamieścić komentarz, przeglądarka zaczytuje już tak jakby kolejny artykuł, i nie da się umieścić komentarza do artykułu, który chciało się skomentować. Klikam dodaj komentarz i jest zero reakcji. Trzeba odświeżyć stronę, a to powoduje się automatycznie odświeżenie, ale z załadowanym już z kolejnym artykułem.
Tak badziewnie wprowadzonego "feature" w internetach to dawno już nie widziałem.
dodaj do filtrow w ustawieniach ublock origin:
||www.gry-online.pl/ajax/S013.asp$xhr,domain=www.gry-online.pl
No, zgadzam się. Taki modny feature na tym serwisie to poważny downgrade. Niemożność wstawiania komenta, konieczność ciągłego odświeżania, do tego następny artykuł z dołu ładuje się i skutecznie przeszkadza w nawigacji w inwazyjny sposób zmieniając zawartość paska adresu co powoduje zamieszanie w przypadku wykonania różnych akcji.
A jest jakiś sposób na odzyskanie ikonki komentarza, co była na samej górze artykułów? To było dobre rozwiązanie, wygodnie wchodziło się od razu do komentarzy. A oni tego musieli usunąć, a filtr niestety nie przywraca jej.
No widzisz, ja używałem takiej ikonki co jakby miała kształt dymka oznaczającego symbol komentarzy czy coś takiego, już dokładnie nie pamiętam, może inny symbol reprezentujący komentarze. Była z prawej strony tytułu (dokładnie tam gdzie kończy się miejsce na tytuł z prawej strony) i prawie na pewno nad tytułem dokładnie w tej samej linii, w której z lewej strony były np. autor, data artykułu, gatunek newsa itp.
Ja tego przycisku "Wszystkie komentarze" nigdy nie używałem, bo i tak to już była sekcja komentarzy i to miało mało sensu, co innego taka ikonka na samej górze co było super wygodne, bo od razu wchodziło się do komentarzy.
A tak tu jęczeli, że zbyt powolna, zbyt inna od GTA etc. Minusowali, dzieciaki, bo gówno się znają. Rockstar robi wielkie gry, ale trzeba umieć się nimi cieszyć, znać się na tym, doceniać to, co dają. A z dekady na dekadę jest coraz lepiej (chciałoby się powiedzieć z roku na rok :P).
obstawiam zapowiedź w 2030 roku
spoiler start
brzmi jak żart, ale mówię poważnie
spoiler stop