Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Opinia No Man's Sky było kosmiczną porażką. Dziś to najlepsza gra o eksploracji kosmosu

04.08.2024 16:29
Kwisatz_Haderach
2
15
odpowiedz
3 odpowiedzi
Kwisatz_Haderach
13
GIT GUD or die trying

Nie chce nowej czesci, chyba ze na start bedzie, to co w NMS teraz, co jest raczej niemozliwe.

Niech pudruja ile im sie zywnie podoba. Najlepszy comeback w historii branzy.
Oraz doskonaly przyklad ile na gierkach firmy zarabiaja, i ze gry nie potrzebuja mikrotransakcji, platnych DLC i innych rzeczy zeby miec "rozwoj po premierze" oraz zeby "developerzy mieli prace" (oj biedni). Bo zeby utrzymac firme, pracownikow oraz rozwijac gre przez lata wystarcza pieniadze zarobione na sprzedazy. I jeszcze sporo zostanie.

Niestety dzieciaki, oraz ludzie ze spranymi przez devow i wydawcom mozgami beda sie klocic ze jest inaczej. Jak widze ludzi broniacych wysokie ceny, sklepiki i inne takie bo "przeciez te pieniadze ida na rozwoj gry" to mi sie przyslowiowy noz w kieszeni otwiera.

NMS jest doskonala gra exploracyjna/relaksacyjna o ile masz wyobraznie i potrafisz sobie sam stawiac cele w grach, ktore ich nie narzucaja liniowo z gory.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-08-04 16:34:51
04.08.2024 16:34
Wujek Face S.
4
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Wujek Face S.
36
Gęstochowianin

NMS to podręcznikowy przykład comebacku od zera do bohatera. Chyba nie było nigdy w historii branży takiego przypadku. Nie cyberpunk się nie liczy, nawet nie jest blisko.

post wyedytowany przez Wujek Face S. 2024-08-04 16:39:07
04.08.2024 16:25
1
MasterJay
9
Pretorianin

Ile można pudrować 8 letnią grę?

Kiedy nowa część? z nowymi mechanikami, etc?

04.08.2024 16:29
Kwisatz_Haderach
2
15
odpowiedz
3 odpowiedzi
Kwisatz_Haderach
13
GIT GUD or die trying

Nie chce nowej czesci, chyba ze na start bedzie, to co w NMS teraz, co jest raczej niemozliwe.

Niech pudruja ile im sie zywnie podoba. Najlepszy comeback w historii branzy.
Oraz doskonaly przyklad ile na gierkach firmy zarabiaja, i ze gry nie potrzebuja mikrotransakcji, platnych DLC i innych rzeczy zeby miec "rozwoj po premierze" oraz zeby "developerzy mieli prace" (oj biedni). Bo zeby utrzymac firme, pracownikow oraz rozwijac gre przez lata wystarcza pieniadze zarobione na sprzedazy. I jeszcze sporo zostanie.

Niestety dzieciaki, oraz ludzie ze spranymi przez devow i wydawcom mozgami beda sie klocic ze jest inaczej. Jak widze ludzi broniacych wysokie ceny, sklepiki i inne takie bo "przeciez te pieniadze ida na rozwoj gry" to mi sie przyslowiowy noz w kieszeni otwiera.

NMS jest doskonala gra exploracyjna/relaksacyjna o ile masz wyobraznie i potrafisz sobie sam stawiac cele w grach, ktore ich nie narzucaja liniowo z gory.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-08-04 16:34:51
04.08.2024 18:25
2.1
Kothe
18
Generał

Pieniędzy nie ma jak się ma pełno C-Level people i menagerów biorących po kilka melonów za nic, plus jest się notowaną na giełdzie spolką, która ma tylko spełniać coraz to wyższe oczekiwania tabelek w excelu

04.08.2024 19:27
2.2
Smutny.Pan
21
Konsul

Kothe
Giełda giełdą a prezesi prezesami, ale sami pracownicy również swoje kosztują. No i lokalizacja studia (i koszty z tym związane) ma również spore znaczenie.
Nie oszukujmy się. Studio zatrudniające około 50 pracowników i mające siedzibę w jakimś wypizdowie dolnym, nie gra na tych samych zasadach co studio zatrudniające killasetek samych developerów i ma siedzibę np. w Kalifornii. Jedno faktycznie może sobie pozwolić na łatanie jednej gry przez 8 lat i czerpać zyski tylko ze sprzedaży, a drudzy z tego się nie utrzymają, nawet jeżeli prezesi i dyrektorzy tegoż studia zarabialiby po dolarze miesięcznie.

04.08.2024 23:39
2.3
zanonimizowany1381965
17
Konsul

Co, co?
Czemu niemożliwe? Co tam niby takiego jest?
Przecież gra jest przeraźliwie płytka.
Jakie cele? Zwiedzić 50 identycznych planet?

04.08.2024 16:32
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Asmodeus
36
Senator

Star Citizen bedzie lepszy! Jeszcze tylko chwilka i zobaczycie!

05.08.2024 07:49
AIDIDPl
3.1
AIDIDPl
177
PC-towiec

Już nadchodzi!

04.08.2024 16:34
Wujek Face S.
4
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Wujek Face S.
36
Gęstochowianin

NMS to podręcznikowy przykład comebacku od zera do bohatera. Chyba nie było nigdy w historii branży takiego przypadku. Nie cyberpunk się nie liczy, nawet nie jest blisko.

post wyedytowany przez Wujek Face S. 2024-08-04 16:39:07
05.08.2024 09:37
4.1
sky0045
2
Chorąży

Kilka gier MMO które na początku wyglądały że szybko upadną dzięki aktualizacja wyszły na prostą i funkcjonują do dziś, ale to nie było bohaterstwo a walka o przetrwanie

Wyróżnia się za to Terraria, gra nigdy nie była źle oceniana ale po premierze dostała 2-3 gigantyczne updejty i masę drobniejszy które powiększyły ją kilka razy

04.08.2024 17:10
😱
5
1
odpowiedz
jerzyo
19
Chorąży

1300 godzin stanęło sam nie wiem kiedy......aaa no tak..przez ostatnie 8 lat...no tak...

04.08.2024 18:22
prawdziwy
6
odpowiedz
prawdziwy
18
Pretorianin

Fajnie, że ulepszają, że ciągle coś poprawiają, dodają nowe rzeczy, ale bez jakiejś fajnej Historii całe to zbieractwo, skanowanie, budowanie całych miast, trochę strzelania w kosmosie i na lądzie, jeszcze więcej zwiedzania, jest dla mnie nudne

04.08.2024 18:27
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kothe
18
Generał

Przykład rakowego marketingu, gdzie gra po wielu latach od premiery dalej nie ma wszystkiego co było obiecane.

05.08.2024 03:52
7.1
vargvikernes
6
Centurion

Od 2 lat gra ma wszystko co obiecali w trailerach. Próbuj dalej

05.08.2024 12:26
7.2
Kothe
18
Generał

Nie wiem co obiecywali w trailerach, ale są listy w excelach obiecanych featurów zarówno na pokazach i jak w wywiadach w internecie i i ciągle są nie dowiezione niektóre.

Poza tym nie wiem czego nie rozumiesz w stwierdzeniu że przez wiele lat - w tym przypadku około 6 lat nie było masy obiecanych rzeczy?

04.08.2024 19:25
pnt_
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
pnt_
29
Chorąży
Image

Cała gra jest i dobra i zła. Pół na pół. W połowie zrobiona na kolanie, a dalej posklejana z różnych nowości. Taki tasiemiec. Główka ciągle taka sama i dochodzą nowe segmenciki. Pomysły gameplayowe są ok. Nawet jeżeli w dużej części opierają się na grindzie. Szkoda, że sterowanie pojazdami jest koślawe i cały interface niezgrabny. Gdyby nms nie robili amatorzy i zdecydowano się na odrobinę poważniejszą grafikę to myślę, że byłby to hit stulecia. A tak pykło tylko marne 400 godzin.

05.08.2024 12:29
8.1
Chris4132
103
Pretorianin

"marne 400 godzin" x D

05.08.2024 13:16
pnt_
8.2
pnt_
29
Chorąży

Nie powiedziałem że to zła gra ;) Bawi do czasu jak wszystko powtórzy się po 50 razy do znudzenia.

04.08.2024 19:58
HETRIX22
9
odpowiedz
HETRIX22
201
PLEBS

Dobrze to ująłeś, najlepsza gra o eksploracji kosmosu, ale do dobrego spacesima nie ma nawet startu niestety.

04.08.2024 20:01
Szefoxxx
10
odpowiedz
Szefoxxx
79
Doradca

Sean Murray, jeden z nielicznych, który odkupił swoje winy z nawiązką.

Swoja drogą to faktycznie pokazuje ile z tego jest hajsu, bo za darmo by tego nie robili, wiec musieli zarobić na tym sporo.

Pamiętam, że hype na premiere był ogromny i wielki fail po, ale wydaje mi się, że tona ludzi zrobiła pre order i nie zwróciła, bo inaczej nie mieli by kasy by to tak rozbudować.

Wniosek? Najbardziej się opłaca zrobić maksymalny hype, obojętnie co mamy, bo to hype wygeneruje najwięcej kasy bez względu na to co faktycznie ludzie dostaną, bo i tak większosć to zaakceptuje, co widać zresztą dobitnie także po cp2077...

04.08.2024 22:21
Sarafan
11
odpowiedz
Sarafan
25
Pretorianin

Dobra gra, ale z bardzo cukierkową grafiką. Z tego właśnie powodu znacznie bardziej wolę Elite: Dangerous, jak mam ochotę na kosmos, choć to oczywiście nieco inny gatunek.

04.08.2024 22:40
😂
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
GeDo
78
Konsul

Do Starfielda jej daleko:)

05.08.2024 03:52
12.1
vargvikernes
6
Centurion

no tak. starfield jest daleko w tyle, bo fabule ma jeszcze gorsza od nms. lepiej nie miec fabuly niz miec tak guwniana jak w starfieldzie.

05.08.2024 11:44
SpoconaZofia
12.2
SpoconaZofia
78
Legend

Smutne jest to, że teraz większość firm tak robi. Patrz przykładowo Redzi. Wydajesz niedokończony produkt i latami naprawiasz. Żeby coś z tego wyszło. Trzeba poczekać z Starfieldem co moderzy zrobią.

04.08.2024 23:39
13
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1381965
17
Konsul

Jak nudna i bezcelowa była, tak nadal jest.
Gierka do screenshotów.

05.08.2024 17:59
13.1
FSB znowu nadaje
26
Konsul

W punkt.

04.08.2024 23:51
14
odpowiedz
Akuzativ1994
12
Pretorianin

Gdyby ta gra miała jakąś fabułę, cel to bym ogrywał jak szalony. Subnautica, gdzie mamy taki kosmos pod wodą również by bardzo wiele straciła gdyby tam usunąć fabułę. Może kiedyś coś dodadzą to wtedy w końcu kupię.

05.08.2024 00:28
15
odpowiedz
daj-pompke
3
Junior

Jak za darmo jak trzeba kupić...

05.08.2024 03:53
16
odpowiedz
2 odpowiedzi
vargvikernes
6
Centurion

"gra nie ma celu" "nie ma fabuly" . szkoda ze wy tak nie marudzicie w innych survivalowych grach. japierdole co za spolecznosc rakowa.

05.08.2024 09:07
Ange Ushiromiya
16.1
1
Ange Ushiromiya
21
Konsul

w innych survivalowych grach jest co robić oprócz fabuły

05.08.2024 10:04
zielele
16.2
zielele
148
Legend

lubię pomysł NMS i rozumiem dlaczego niektórym może się podobać, ale akurat srednie porownanie, bo

a) w grach survivalowych presja jest duzo wieksza i sam survival jest celem/wyzwaniem, które Cię napędza,
b) wiekszosc singlowych gier survivalowych ma jasny cel, do ktorego dazysz - czesto bazujacy na schemacie podobnym do Terrarii, tzn. przygotowujesz sie do kolejnych wypraw, zeby pokonac jakiegos bossa/jaskinie/loch.

05.08.2024 08:47
Xsardass
17
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Xsardass
147
The Next Pirate King!

Miałem tę samą przypadłość co autor. Sprawdzałem co patch ale szybko dopadała mnie bezcelowość eksploracji. Może i mi teraz po tym patchu się zmieni? Tylko zastanawiam się czy nie poczekać na jego drugą cześć (bo ile dobrze czytałem to ta aktualizacja została podzielona na dwie części)

05.08.2024 08:56
17.1
radas_b
67
Generał

Nic się nie zmieniło. Jest tylko trochę ładniej i to na tyle. To cały czas ten sam NMS z jego plusami i minusami.

05.08.2024 17:01
👍
18
odpowiedz
GeDo
78
Konsul

Fallout 76 tez mozna pochwalic,gra po wielu ulepszeniach i dodatkach jest sporo lepsza niz na premiere.

05.08.2024 18:57
19
odpowiedz
Solikoss
2
Legionista
Image

Gdyby przenieść fabułę ze Starfilda do NMS, to mielibyśmy fajną gierkę. NMS ma fajnie rozbudowaną eksploracje kosmosu, a Starfildowi tego brakuje. Fabuła w NMS nie istnieje, a w Starfildzie jest po prostu oki. Jak na gierkę, którą można by odpalić raz na jakiś czas wieczorkiem, to byłoby to połączenie bardzo dobre. Pojedynczo w te gry nie warto grać. W NMS wynudzimy się na śmierć po jakiś 20 minutach gry, a w Starfildzie przez skopany gemeplay rzucimy padem w ekran po 15 minutach.

Opinia No Man's Sky było kosmiczną porażką. Dziś to najlepsza gra o eksploracji kosmosu