Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Dodatek do Gothica, który musiał ustąpić miejsca drugiej części serii. Gothic Sequel mógł popchnąć cykl w zupełnie innym kierunku

21.07.2024 23:41
1
MewsoNs
68
Generał

Dziwne, że goście potrafiący zrobić taką grę upadają. Mimo, że morrowind miał większy świat to i tak był z tyłu, kolejne części były ewolucją, ale nadal drewnianą ( po dziś dzień - starfield ). Nie rozumiem czemu nie potrafili rozwinąć tak Gothica. Brakło talentu ? Kreatywności ? Pieniędzy?

22.07.2024 07:34
MrArien
2
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
MrArien
22
Chorąży

MewsoNs za upadek tego studia od początku do końca odpowiada JoWood, które we wcześniejszych latach kładło spory nacisk na Piranie, przez co gry wychodziły w stanie w jakim wychodziły. Największym tego przykładem niech będzie zbugowany Gothic 3, wydany na prędce bez dopracowania. JoWood nie było zadowolone z powolnych postępów prac nad kolejnymi częściami więc w końcu odebrało prawa Piraniom do tej produkcji i sami próbowali coś wskórać. I tak oto powstała pierwsza skaza Zmierzch Bugów i tragiczna Arcania z jeszcze bardziej upośledzonym sterowaniem.

22.07.2024 09:19
2.1
SQNISGOOD
23
Chorąży

MewsoNs ty sobie żartujesz tym komentarzem prawda, nie wierzę że jest on poważny. Grałeś kiedyś w Morrowinda?

22.07.2024 10:28
Kwiliniosz
2.2
2
Kwiliniosz
65
Konsul

SQNISGOOD jak kocham Morrowinda całym sercem, to jednak pewne mechaniki miał archaiczne. Choćby walka, która opierała się na wirtualnym rzucie kośćmi: najpierw czy trafisz, a później ile zadasz obrażeń.

22.07.2024 11:42
Wiedźmin
2.3
Wiedźmin
44
Legend

Wszystko fajnie, ale kij ma dwa końce. Skalą, rozmachem, mechaniką i kreacją świata Morrowind zjada na śniadanie Gothic 1 i 2 oraz jako RPG przecież więcej rzeczy robi lepiej Morrowind od Gothic, a nie Gothic od Morrowind. To, że system walki w Morku pod względem frajdy i animacji jest słabszy niż w Gothic 1 i 2 niewiele tu zmienia. Nacisk na RPG w Morrowind jest dużo większy. Punkty trafień podczas walki zależą mocno od wykreowanej postaci i stopnia zaawansowania w tej specjalizacji. Mamy dłuższą drogę od zera do bohatera, gdy w Gothicach znacznie krótszą, bo od samego początku walka bronią białą sprawia mniej problemów (procent trafień). Za to granie magiem w Morku jest dużo lepsze niż w Gothicach. Szkoda, że kolejne TESy jak Oblivion i Skyrim zostały mocno spłycone względem Morrowind w podobny sposób jak Gothic 3 na tle Gothiców 1 i 2. Dla mnie osobiście największa wada Morrowind to przesadna ilość skrzekaczy, które są tak upierdliwe jak te latające potwory w Wiedźmin 3 na Skellige, które porównywalnie uprzykrzają nam życie zwłaszcza, gdy pływamy łodzią. Napsuły mi mocno krwi te paskudy :)

post wyedytowany przez Wiedźmin 2024-07-22 12:16:48
22.07.2024 12:52
2.4
4
Kadrion
33
Centurion

Wiedźmin no właśnie, kij ma dwa końce. Świat Gothica był żywy, pełny różnych znajdziek i towarzyszącej im narracji środowiskowej, wypełniony ciekawymi postaciami. Po prostu był graficznie znacznie ładniejszy, bardziej wypełniony i żywy niż ten z TES3. Ba, tło fabularne jest cały czas przy graczu, gdzie nie pójdziesz i co nie zrobisz to z tyłu zawsze jest wykreowany świat i jego problemy. Podsumowując - nie, Morrowind nie zjada na śniadanie G1-G2 rozmachem świata i kreacją świata. Świat Morrowinda owszem, był spory... i na tym kończą się jego zalety.

Generalnie można się kłócić i dyskutować do usranej śmierci. Po prostu Gothic i TES to inne gry i dla innych odbiorców, mimo że na pierwszy rzut oka do siebie podobne. Gothic stawiał na fabułę, postacie i narracje środowiskowe przy prostym rozwoju postaci i niewielkim, otwartym świecie. TES stawiał zawsze bardziej na mechaniki, rozwój postaci i uniwersalny, otwarty świat, po którym można hasać do woli, łazić "po lochach" i robić co się chce, choćby była to 5831 jaskinia z bandytami, czy innym badziewiem. Fabuła to był tam raczej temat drugoplanowy, liczył się fun z rozgrywki.

post wyedytowany przez Kadrion 2024-07-22 12:56:26
22.07.2024 23:41
👍
2.5
boy3
112
Senator

Do gothica 1 i 2 ciągle chce się wracać, a morrowinda raz człowiek przejdzie i gra idzie w zapomnienie, to wiele mówi

post wyedytowany przez boy3 2024-07-22 23:41:41
25.07.2024 22:45
2.6
MewsoNs
68
Generał

Właśnie to miałem na myśli co napisał Kadrion, że Gothic był mimo, że mniejszą, to znacznie bardziej dopracowaną grą. Tes mimo, że wieli, to pusty i sporo w tej kwestii utrzymało się jako następne części, a mimo to kolejne odsłony osiągały znaczne sukcesy jak oblivion, skyrim. Gothic natomiast nigdy nie potwórzył sukcesu swoich dwóch pierwszych odsłon, a mało tego kolejne dwie gry z nowego uniwersum elexa są chyba najgorsze z ich portfolio ( czym prawdopodobnie wbili gwóźdź do trumny swojego studia. Dlatego dziwi mnie jak potoczyły się losy obu studiów/ Owszem jest ESO, które jest całkiem niezłe w kategorii mmo, ale jeżeli chodzi o single to no różnie z tym u nich bywało. Nie hejtuje, bo sam bardzo lubiłem i oblivion i skyrim ( starfield nie moje klimaty ), ale nie sposób nie przyznać, że ich gry po dziś dzień sa mega drewniane naprzeciw konkurencji. Mimo to osiągneły sukces.

post wyedytowany przez MewsoNs 2024-07-25 22:45:25
22.07.2024 08:42
3
1
odpowiedz
Matrixen07
49
Centurion

Nigdzie by nie popchnął, bo nie byłoby już kolejnych części.

22.07.2024 10:01
4
2
odpowiedz
katai-iwa
50
Senator

Mimo, że dwójka jest super grą, to szkoda, że ten dodatek upadł.

22.07.2024 12:41
Veselar
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Veselar
20
Generał

Że nie wspomniano o pozostałościach Sequela, chociażby w G2 - to się dziwię. Nie wspominając o gatekeepingu, ze strony archona i johnnego - gdy zamiast udostępnić pliki, woleli jak cebula je trzymać w zamknięciu xd
Na szczęście, jakiś czas potem ta wersja wyciekła.

23.07.2024 06:13
Serth
5.1
Serth
10
Legionista

GRYOnline.plTeam

"Że nie wspomniano o pozostałościach Sequela, chociażby w G2 - to się dziwię".

Gorąco polecam przeczytanie fragmentu zatytułowanego "Ile Gothic Sequela w Gothicu II?" ;)

post wyedytowany przez Serth 2024-07-23 06:14:57
22.07.2024 13:18
vanBolko
😎
6
2
odpowiedz
vanBolko
49
Konsul

Oficjalną strone moda, z której zresztą niewiele się dowiemy to każdy sobie może kliknąć. Miałem nadzieje że GOL wykorzystując swój legendarny autorytet i możliwości pociągnie moderów za język, dorzuci jakiś mini wywiad i przedstawi aktualny status projektu i teraz nie wiem gdzie się kończy necro gaming a zaczyna rouge journalism ;)

22.07.2024 23:04
7
odpowiedz
1 odpowiedź
janosik6
115
Konsul

MewsoNs nie wiem czym był z tyłu, tak oryginalnego świata jak w morrowindzie to chyba nie ma nigdzie, a i fabułę ma lepszą tylko trzeba się w nią wczytać.

26.07.2024 02:05
7.1
MewsoNs
68
Generał

Przeczytaj wypowiedź Kadriona, dokładnie odzwierciedla, co miałem na myśli, a żeby nie było to Morrowinda też lubiłem w tamtych czasach, ale po prostu porównujemy po latach pewne rzeczy i to która gra robiła "to lepiej".

22.07.2024 23:06
WolfDale
8
1
odpowiedz
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Szkoda że dodatek nie ujrzał światła dziennego.

Wiadomość Dodatek do Gothica, który musiał ustąpić miejsca drugiej części serii. Gothic Sequel mógł popchnąć cykl w zupełnie innym kierunku