Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórcy Gothica zakończyli działalność. Piranha Bytes zostało zamknięte (plotka, nowe poszlaki)

08.07.2024 13:37
MineBeziX
9
15
odpowiedz
7 odpowiedzi
MineBeziX
64
Generał

A ja powiem że mi nie szkoda. Znaczy zawsze jest szkoda ludzi, którzy tracą pracę, ze względu na zwykłą ludzką empatię, ale jeśli chodzi o jakość ich pracy, to kompletnie nie ma tu nic, za czym bym tęsknił, jeśli ta plotka to faktycznie prawda.

Bo powiedzmy sobie szczerze, poza pierwszym i drugim Gothiciem, oraz pierwszym Risenem, nie wydali nic dobrego. Trzeciego Gothica do dzisiaj łatają i modują, żeby to było grywalne, a każda gra po pierwszym Risenie to była próba zarabiania na nostalgii w stosunku do starej ekipy. "Nowa gra studia będzie miała więcej z Gothica niż z..." I tak za każdym razem, i za każdym razem było to kłamstwo.

Poza tym, po pierwszym Risenie, poza Bjornem (który jak się okazuje, w dużej mierze stał za stagnacją studia) to tak naprawdę nikt się ostał z ludzi, którzy faktycznie nad Gothicami pracowali. To studio, które teraz podobno się zamknęło to były Piranie tylko z nazwy. Nie może być mi szkoda studia, które nie wydawało dobrych gier od ponad dekady i które nawet nie tworzyło tych, za które uwielbiam ekipę, pod szyldem której coś tam dłubali.

post wyedytowany przez MineBeziX 2024-07-08 13:39:26
08.07.2024 13:15
3
9
odpowiedz
4 odpowiedzi
MasterJay
11
Pretorianin

Spodziewane.

Fabularnie gry świetne-dobre.

Technicznie - dramat-kaszana-średniawka

Gameplay średni-drewno

Ile lat tego typu developer miał rację bytu? Ich gry powielały stare problemy a drewno aż kuło jak się w to grało

08.07.2024 16:33
Nemor
30
9
odpowiedz
Nemor
47
Szefito

A co się dziwić jak robili już słabe gry, o ile Gothic piękna seria było co robić i naprawdę można było się wciągnąć, Riseny to samo wszystkie ograłem bardzo mi się podobały tak Elex jest mocnym średniakiem, o ile jeszcze 1 imo trzymała jakiś poziom co prawda nie była zaciekawa, ale no najgorsza gra to nie była, tak 2 to jakiś nieśmieszny żart
Z nostalgii trochę szkoda, ale jakby na to tak surowo spojrzeć to już dawno powinni to zamknąć, bo zatrzymali się w 2014

post wyedytowany przez Nemor 2024-07-08 16:34:23
08.07.2024 14:36
adam11$13
📄
19
7
odpowiedz
adam11$13
124
EDGElord

Via Tenor

Po koszmarze jakim były Melexy to cóż... Pirania już chyba nie wiedziała czy ma tworzyć swoje gry do każualowych graczy RPG czy dla swojej gustującej w drewnie fanbazy więc ostatecznie zaczęli robić gry dla zupełnie nikogo.

09.07.2024 08:31
wytrawny_troll
47
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
wytrawny_troll
84
Exactor

Nareszcie. To powinno się wydarzyć po trzecim Gothicu. Tyle lat ten paździerz knocił na rynku obrażając studia, które się rozwijały i tworzyły nową jakość. A oni padli nawet przy rządowej pomocy finansowej. Chore króliki.

08.07.2024 13:14
1
2
baleks89
16
Pretorianin

Studio Piranha Bytes jakiś czas temu zmieniło lokalizację więc zdjęcia pustego biura mogły się wziąć właśnie z tego powodu. Nadal jednak nie ma pewności czy studio PB nadal istnieje - trzeba czekać na jakieś stanowisko od Michaela Rüve

08.07.2024 13:14
ODIN85
😢
2
1
odpowiedz
ODIN85
34
Senator

Śpieszmy się kochać starych devów,tak nagle padają.

08.07.2024 13:15
3
9
odpowiedz
4 odpowiedzi
MasterJay
11
Pretorianin

Spodziewane.

Fabularnie gry świetne-dobre.

Technicznie - dramat-kaszana-średniawka

Gameplay średni-drewno

Ile lat tego typu developer miał rację bytu? Ich gry powielały stare problemy a drewno aż kuło jak się w to grało

08.07.2024 13:34
Angemona
3.1
8
Angemona
80
Generał

MasterJay w Elexach to już nawet fabuła wołała o pomstę do nieba.

08.07.2024 15:42
😂
3.2
boy3
112
Senator

w Elexach to już nawet fabuła wołała o pomstę do nieba.
Akurat fabuła w elex 1 była naprawdę ciekawa, jak w elex 1 w końcu była kameralna, osobista fabuła głównego bohatera to jest zła, ale każdy się podniecał fabuła w kronikach myrtany xD Tego nie mogę zrozumieć

post wyedytowany przez boy3 2024-07-08 16:37:45
08.07.2024 21:34
retruśgejmer
😂
3.3
retruśgejmer
32
Konsul

Elex nie miał dobrej fabuły. Była tak samo beznadziejna jak w Gothikach i Risenach, ale za kiepską fabułę należy podziękować żonie Bjorna ;)

10.07.2024 16:18
Bunny Hop
👎
3.4
Bunny Hop
5
Legionista

Elex to właśnie taka kaszana, nie tylko pod względem technicznym. Jedynka jeszcze znośna.

08.07.2024 13:21
kęsik
😡
4
odpowiedz
kęsik
155
Legend

Via Tenor

No nie Embracer, to jedno zamknięte studio za daleko.

Nikt, dosłownie nikt, nie był w stanie osiągnąć poziomu designu otwartego świata z Gothica II.
Elex był świetny, ich zdecydowanie najlepsza gra od czasów właśnie GII a potem coś się posypało...

post wyedytowany przez kęsik 2024-07-08 13:43:58
08.07.2024 13:26
5
1
odpowiedz
katai-iwa
50
Senator

Szkoda studia tak po prostu.

08.07.2024 13:30
Last_Redemption
😜
6
1
odpowiedz
Last_Redemption
47
Senator

Jadę w czwartek do Essen, zweryfikuje

post wyedytowany przez Last_Redemption 2024-07-08 13:30:37
08.07.2024 13:36
😢
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Tupolew
78
Pretorianin

Czyli, że Gothic remake nie powstanie?

08.07.2024 13:37
Persecuted
7.1
1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Remake robi na szczęście inne studio.

08.07.2024 13:38
7.2
Kadrion
33
Centurion

za remake jest odpowiedzialne inne studio - Alkima

post wyedytowany przez Kadrion 2024-07-08 13:38:49
08.07.2024 13:37
Persecuted
8
odpowiedz
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Oni byli niestety skazani na porażkę. Drewno w ich grach dałoby się jeszcze przełknąć, gdyby systemy walki nie były tak koszmarne. Ogólnie robili fajne światy, które przyjemnie się eksplorowało, ale właśnie walka niesamowicie odpychała swoją topornością i brakiem balansu (nierzadko prowadząc do śmierci gracza w sposób zupełnie losowy i nieuczciwy, poprzez zepsute hitboxy czy stunlocka, z którego nie dało się wydostać). Gdyby ten jeden element wykonali solidnie (np. na miarę pierwszego Risena), to ich gry byłyby o wiele łatwiejsze w odbiorze i tym samym przyciągały większą widownię. Ale nie umieli uczyć się na własnych błędach, cały czas robiąc jedno i to samo, więc wyszło jak wyszło.

post wyedytowany przez Persecuted 2024-07-08 13:38:27
08.07.2024 13:37
MineBeziX
9
15
odpowiedz
7 odpowiedzi
MineBeziX
64
Generał

A ja powiem że mi nie szkoda. Znaczy zawsze jest szkoda ludzi, którzy tracą pracę, ze względu na zwykłą ludzką empatię, ale jeśli chodzi o jakość ich pracy, to kompletnie nie ma tu nic, za czym bym tęsknił, jeśli ta plotka to faktycznie prawda.

Bo powiedzmy sobie szczerze, poza pierwszym i drugim Gothiciem, oraz pierwszym Risenem, nie wydali nic dobrego. Trzeciego Gothica do dzisiaj łatają i modują, żeby to było grywalne, a każda gra po pierwszym Risenie to była próba zarabiania na nostalgii w stosunku do starej ekipy. "Nowa gra studia będzie miała więcej z Gothica niż z..." I tak za każdym razem, i za każdym razem było to kłamstwo.

Poza tym, po pierwszym Risenie, poza Bjornem (który jak się okazuje, w dużej mierze stał za stagnacją studia) to tak naprawdę nikt się ostał z ludzi, którzy faktycznie nad Gothicami pracowali. To studio, które teraz podobno się zamknęło to były Piranie tylko z nazwy. Nie może być mi szkoda studia, które nie wydawało dobrych gier od ponad dekady i które nawet nie tworzyło tych, za które uwielbiam ekipę, pod szyldem której coś tam dłubali.

post wyedytowany przez MineBeziX 2024-07-08 13:39:26
08.07.2024 13:51
vanBolko
9.1
1
vanBolko
49
Konsul

Niestety masz racje, już od dawna wysiłki Piranha Bytes przypominały pełzanie ślimaka po ostrzu brzytwy, to sie musiało tak skończyć.

08.07.2024 14:05
9.2
lis22
85
Generał

Bardzo lubię trzeciego Gothica ale gra jest niegrywalna na współczesnym sprzęcie - sprawdzałem z tymi fanowskimi patchami i samo obracanie kamery strasznie muli grę ...

08.07.2024 14:34
9.3
3
katai-iwa
50
Senator

Na usprawiedliwienie Gothica 3, to głównie wina wydawcy, który wymusił szybką premierę i dlatego ta gra jest taka, jaka jest. Możemy sobie gdybać, jak ta gra by działała, gdyby Piranie dostały jeszcze z pół roku/rok czasu.

08.07.2024 21:35
retruśgejmer
😂
9.4
retruśgejmer
32
Konsul

Nie wina wydawcy, tylko tych partaczy, który mając 20 osób postanowiło zrobić grę o rozmiarze Obliviona i zdziwienie, że czasu i zasobów zabrakło, by wydać grę na czas. Tutaj nie ma co winić wydawcę!

10.07.2024 12:11
9.5
1
TraxPL
45
Konsul

retruśgejmer Ale to jest winna wydawcy, przyklepali dany projekt a potem z powodu złych wyników finansowych zmuszają jego twórców do wydania go przedwcześnie. Po za tym wiesz że główny zespół obliviona liczył z 40 osób xD

MineBeziX
Co wy macie z tymi silnikami przecież techniczny aspekt oprócz gothica 3 nigdy nie był problematyczny w ich grach. Propaganda epica by wciskać wszędzie niedorobiony UE5 przeorała ludzią muzgi już serio srogo że atakowane jest każde studio korzystające z własnej technologii. Gdyby choć gry na tym UE były techniczne dobre a większość to największe wtopy optymalizacyjne jak Jedi Ocalały, Hogwart, Lords of the fallen i cała reszta.

post wyedytowany przez TraxPL 2024-07-10 12:16:09
10.07.2024 17:28
MineBeziX
9.6
MineBeziX
64
Generał

Co wy macie z tymi silnikami przecież techniczny aspekt oprócz gothica 3 nigdy nie był problematyczny w ich grach. Propaganda epica by wciskać wszędzie niedorobiony UE5 przeorała ludzią muzgi już serio srogo że atakowane jest każde studio korzystające z własnej technologii. Gdyby choć gry na tym UE były techniczne dobre a większość to największe wtopy optymalizacyjne jak Jedi Ocalały, Hogwart, Lords of the fallen i cała reszta.

Ale dlaczego ty mi wsadzasz w usta słowa, których nie powiedziałem? xD Co mnie obchodzi ten żart zwany UE5, na którego pluję od dawien dawna?

Poza tym, silnik silnikowi nie równy. Nikt nie narzeka, że Naughty Dog korzysta ze swoich rozwiązań. Decima jest wręcz chwalona od stóp do głów, tak dobrze gry na nim działają. Wiele ludzi ubolewa, CDPR odchodzi od RED Engine na rzecz tej niedoróbki optymalizacyjnej zwanej UE5.

Ale po drugiej stronie masz taką Bugthesdę czy Piranie właśnie, które od lat pudrują trupa, który w żadnym aspekcie nie nadaje się na tworzenie gier w dzisiejszych czasach, i aktywnie ciągnie ich gry w dół. Widziałeś jak Elex 2 wygląda? A widziałeś jakie ma wymagania? Gra, która wygląda jakby wyszła we wczesnych latach 2010-tych, a wymaga RTXa 2060... Toż to Wiedźmin 3 sprzed 7 lat (na autorskim silniku) wygląda o 5 lat świeżej i lepiej. Jest też masa indyków, od studiów mniejszych niż Piranie, które wydały gry wyglądające o wiele lepiej.

Niech sobie dłubią z własnych silnikiem, ale niech on będzie dostosowany do dzisiejszych standardów i niech te gry jakoś wyglądają i działają. Nawet Bugthesda z ich miliardami dolarów nie potrafiła przypudrować ich Gamebryo- Przepraszam, Creation Engine tak, by od Starfield nie zalatywało co najmniej Skyrimem. 12 lat później.

10.07.2024 19:24
Link
9.7
2
Link
18
Generał

Niestety MineBeziX ma rację. Piranha Bytes to nie samo co kiedyś, podobnie jak BioWare i Blizzard. :(

08.07.2024 13:38
ddawdad
10
2
odpowiedz
ddawdad
70
Przegryw

To chyba jedyne studio Embracera, którego nie będzie mi jakkolwiek szkoda, jeśli to faktycznie prawda. Strata jako taka w sumie żadna.

08.07.2024 13:43
vanBolko
11
odpowiedz
vanBolko
49
Konsul

Ale się porobiło, Niemcy w dyskusji o sytuacji PB na stronie World of Gothic powołują się na artykuł w CD Action https://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1618296-Ist-Piranha-Bytes-pleite/page55

08.07.2024 13:51
UrBan_94
😢
12
3
odpowiedz
UrBan_94
43
Geralt z Rivii
Image

Szkoda, ale można się było tego spodziewać.

Ze studia Piranha Bytes w ostatnich miesiącach odeszło sporo ważnych i wieloletnich pracowników:

Philipp Krause – Główny programista, zakończył pracę w maju 2024, pracował w Piranha Bytes prawie dwadzieścia lat. Zarządzał silnikiem graficznym Genome Engine. Obecnie pracuje w Keen Games jako Senior Graphics Programmer.

Roman Keskenti – Senior Engine Programmer, zakończył pracę w kwietniu 2024, pracował w Piranha Bytes ponad dziewiętnaście lat. Odpowiedzialny głównie za obsługę Genome Engine. Obecnie pracuje w PLAYERUNKNOWN, gdzie zajmuje identyczne stanowisko.

Mario Röske – Technical Artist, zakończył pracę w styczniu 2024, pracował w Piranha Bytes ponad dwadzieścia siedem lat. Zajmował się szeroko pojętą grafiką. Obecnie poszukuje pracy.

Maki Dieffenbach – Software Engineer/Programmer, zakończył pracę w kwietniu 2024, pracował w Piranha Bytes ponad dwanaście lat.

Robert Redecki – Grafik 3D, zakończył pracę w lutym 2024, pracował w Piranha Bytes ponad cztery lata.

Więc nawet mnie nie dziwi, że studio zostało zamknięte.

Tyle zostało ze studia ------>

08.07.2024 13:52
Wrzesień
13
odpowiedz
Wrzesień
63
Stay Woke

Via Tenor

Giereczkowo straciło właśnie swoje piękne, niemieckie serce :(

08.07.2024 13:55
14
1
odpowiedz
Sunkrest0
12
Chorąży

Najgorsze jest to, że fani oczekiwali od studia tylko zatrudnienia więcej developerów i odcinania kuponów. Mieli jedyny w swoim rodzaju styl który wystarczyło kopiować z drobnymi zmianami podobnie jak robi to From Software z soulslike. Niestety zbyt ambitni się zrobili od Risena 2.
Podobnie zresztą było z niemieckim Mimimi games które miało swoją niszę ale musieli się zakręcić i na do widzenia stworzyć woke potworka z powtarzającymi się mapami po czym zamknęli firmę :(

post wyedytowany przez Sunkrest0 2024-07-08 13:59:14
08.07.2024 14:12
15
odpowiedz
silesius
8
Legionista

W końcu świat uwolni się od tego niemieckiego paździerza

08.07.2024 14:12
16
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
xan11pl
81
Generał

Jeśli to prawda, no to cóz więcej mogę powiedzieć, niż to, że od 2014 roku od premiery, czyli od premiery Risena 3 to studio jest tylko cieniem tego, czym było kiedyś.
Kawał pieknej historii w postaci Gothiców, ale obecnie to studio nie ma racji bytu, bo niestety, zamiast po genialnym Risenie 1 iść do przodu, to oni zaczęli się cofać.

08.07.2024 14:51
16.1
1
szopen469
87
Pretorianin

To samo czeka bugthesde jeśli się nie ogarnie. Starfield jest tego najlepszym przykładem.
Jeszcze gracze zaufali bo przecież to bethesda. Ale sytuacja w której silnik gry zatrzymał się na 2010 roku(Nie okłamujmy się, on już przy skyrimie był przestarzały) nie wróży sukcesu ich kolejnej produkcji.
Bo może i nowy elden będzie większy etc. Ale przestarzała grafika, miasteczka z 5 sztywnymi NPCami na krzyż. I loding przy wejściu do byle budy.

08.07.2024 15:00
Araneus357
16.2
1
Araneus357
46
Scourge of Hell

Nie czeka, będą klepać TESa lub Fallouta i kasa się będzie zgadzać.

08.07.2024 15:30
16.3
1
xan11pl
81
Generał

Z Biedesdą się tak nie stanie.
Piranie nigdy nie były tak "wielkim" studiem. W sensie, Biedesda jest otoczona takim kultem na całym świecie, jakim Piranie były otocozne w samej Polsce.
Sama siła marki Elder Scrolls wystarczy, by nawet największy bubel sprzedał się w 10 milionowym nakładzie

08.07.2024 15:44
16.4
2
Smutny.Pan
23
Konsul

To samo czeka bugthesde jeśli się nie ogarnie

W sumie Bjorn to taki sam hamulcowy studia jak Todd w przypadku Bethesdy. Jedyna różnica jest w skali studia. No i że PB już poszła do piachu, a Bethesda ma w teorii jeszcze szanse na odkupienie grzechów.

post wyedytowany przez Smutny.Pan 2024-07-08 15:44:57
09.07.2024 20:30
Cuksol
16.5
Cuksol
5
Legionista

Bethesda ma się świetnie, co za pomysł.

08.07.2024 14:15
17
odpowiedz
3 odpowiedzi
sticky_dude
72
Generał
Wideo

Bjorn już założył nowe studio w którym będą pracować nad indykami więc jest nadzieja, że jeszcze jakieś drewniane niemieckie RPG powstaną

https://youtu.be/lCOIsrbctNM?feature=shared

08.07.2024 14:22
marvin92
17.1
2
marvin92
24
Pretorianin

Mógł wcześniej odejść zanim swoją prywatą zniszczył studio. Piranie od 2012 roku mieli prawa do marki Gothic a on cisnął tego Elexa, choć wielu pracowników wolało pracować nad czymś zbliżonym bardziej do serii Gothic.

08.07.2024 14:48
17.2
2
baleks89
16
Pretorianin

Ja nie boję się tego napisać - To Pankratzowie są odpowiedzialni za upadek studia Piranha Bytes.
Bjorn - gość odpowiedzialny za technologiczną przestarzałość studia i blokowanie zatrudniania nowych specjalistów
Jennifer - odpowiedzialna za pisanie nieporywającej fabuły do gier i okrutnie nudnych monologów w Elexie

08.07.2024 21:36
retruśgejmer
😂
17.3
retruśgejmer
32
Konsul

Po tym co odwalili ze studiem głupotą by było wspierać tego nieudacznika!

08.07.2024 14:18
Qverty
18
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Qverty
39
w olejku lub w pomidorku
Image

Szczerze mówiąc- Elex był słaby, jedynka jeszcze jako tako ale dwójka to już paździerz totalny, trójka pewnie lepsza by nie była, mi się wydaje że oni nie mieli na te serię żadnego pomysłu. Seria Risen była trochę lepsza ale nic szczególnego. Tak naprawdę studio jechało na nostalgii Gothica, do marki Gothic praw nie mają, remake robi ktoś inny więc ode mnie dla tego studia

----->

post wyedytowany przez Qverty 2024-07-08 14:19:14
08.07.2024 14:27
bmwbmw2
18.1
1
bmwbmw2
68
PAPIEŻ GIER IV

+1 . W 2 starali się na siłe zrobić heroiczną opowieść. Z plusów że questy tam się składały w całość i było ich sporo. Z minusów to naprawdę pusta mapa. Usunięcie zalesienia praktycznie całkowicie w moim odczuciu usuwało klimat. Świat wydawał się wyjałowiony. Po 20h odpuściłem

08.07.2024 15:20
😂
18.2
boy3
112
Senator

ELEX był bardzo dobry, lepszy nawet od risena 1 a risena 2 i 3 zdecydowanie przebija, ale klimat ludziom się nie spodobał i do dziś jest hejtowany niesłusznie

Oczywiście fani spłakali się że to nie kolejny gothic, albo kolejna fantasy, przez co do dziś jest hejtowany niesłusznie

Ciekawe ile tych osób faktycznie ukończyło elexa 1 całego? ;)

post wyedytowany przez boy3 2024-07-08 15:21:58
08.07.2024 18:09
adam11$13
📄
18.3
5
adam11$13
124
EDGElord

Ciekawe ile tych osób faktycznie ukończyło elexa 1 całego? ;)

Po co babrać się głęboko w gównie skoro od początku wiadomo, że śmierdzi?

08.07.2024 22:47
retruśgejmer
18.4
1
retruśgejmer
32
Konsul

adam11$13

Może to jakiś fetysz kolegi wyżej? XD

08.07.2024 14:36
adam11$13
📄
19
7
odpowiedz
adam11$13
124
EDGElord

Via Tenor

Po koszmarze jakim były Melexy to cóż... Pirania już chyba nie wiedziała czy ma tworzyć swoje gry do każualowych graczy RPG czy dla swojej gustującej w drewnie fanbazy więc ostatecznie zaczęli robić gry dla zupełnie nikogo.

08.07.2024 14:43
20
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
szopen469
87
Pretorianin

Nie powiem. Sprzedać się embracerowi to genialny pomysł był:)

08.07.2024 14:59
20.1
5
baleks89
16
Pretorianin

Oczywiście, że genialny. Dzięki temu:
- marka Gothic ponownie jest aktywna
- powstaje Gothic Remake z wielomilionowym budżetem AA+, a w zespole mają kilku weteranów starego Piranha Bytes
- Gothic 1 i 2 jest grywalny na Switchu
- Risen 1 jest grywalny na Switchu
- Bjorn Pankratz już nigdy więcej nie stworzy gry na Genome Engine

Same profity. No jedynie będę cholera tęsknił za tym logiem Piranha Bytes.

08.07.2024 16:07
SerwusX
20.2
1
SerwusX
97
Marszałek

Premium VIP

Za tą animacją, gdzie piranie obgryzają krowę, że sam dzwonek zostaje.

08.07.2024 14:46
21
odpowiedz
Tupolew
78
Pretorianin

Kiepsko to wygląda.

08.07.2024 14:54
claudespeed18
22
1
odpowiedz
claudespeed18
210
Liberty City Finest

Ciekawe co tam Bjorn kręci teraz. Może jakiś klon Thief czy Arx Fatalis wystruga ;)

08.07.2024 15:00
[Gammorin]
23
odpowiedz
1 odpowiedź
[Gammorin]
88
Konsul

Kawał historii, wspomnień i nostalgii. Niestety jak ot jest w wielkim świecie, molochy rządzą tym światem, a takie małe łupinki alb się dostosują, albo czeka ich marny koniec. Trzeba trzymać kciuki, że może uda stworzyć im sie jakieś nowe studio, albo podłączyć się do innego i w przyszłości kiedyś stworzyć coś dobrego.

08.07.2024 15:09
23.1
1
baleks89
16
Pretorianin

"albo podłączyć się do innego" i to się właśnie stało. Alkimia zatrudniła sporo byłych pracowników Piranha Bytes. Bym się nawet nie zdziwił gdyby w chwili obecnej było więcej weteranów PB w Alkimii niż w samym PB gdy wychodził Elex 2. Sascha Henrichs nawet pisał, że miło po 20 latach znowu pracować nad tymi samymi lokacjami

08.07.2024 15:18
MilornDiester
24
odpowiedz
MilornDiester
38
Generał

Najlepsze co teraz mogłoby się stać to wykupienie praw przez CDP RED oraz stworzenie dedykowanego zespołu zbudowanego wokół zespołu tworzącego Kroniki Myrtany (jeden z nich pracowal w CDPR).

Następnie - ofincjalne wydanie KM z dubbingiem w kilku językach, sequel KM na silniku gry wydany jako pełnoprawna gra, przeszkolenie calego zespołu z UE tak aby mogli następnie stworzyć kolejną część sagi, łączącą wysoki budżet i współczesną technologię z rozwiązaniami oryginału, tak dobrze rozumianego przez autorów KM.

08.07.2024 15:23
😢
25
odpowiedz
boy3
112
Senator

O nie, miejmy nadzieję że to tylko plotki

ELEX 1 był naprawdę bardzo dobry, jak na możliwości pirania bytes, ciekawy świat wypełniony po brzegi zawartością, ciekawa fabuła i questy poboczne, ciekawe postacie i towarzysze, jedynie grafika, i system walki ciut był słaby

Niemniej jeśli to prawda, to będzie brakować mi ich gier :/

post wyedytowany przez boy3 2024-07-08 15:26:14
08.07.2024 15:41
arianrod
26
3
odpowiedz
arianrod
66
Generał
Image

.

08.07.2024 16:01
27
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Murabura
166
Generał

Ostatnią dobrą grą Piranha Bytes był pierwszy Risen z 2009 roku, czuć w nim było magię Gothic (różnie interpretowaną, czasami jako drewno).
Risen 2 zmęczyłem ale od połowy już mi się nie bardzo chciało, Risen 3 odpadłem gdzieś pewnie w 1/3. Elex przeszedłem ale sytuacja była analogiczna do Risen 2. Elex 2 nawet mi się nie chce odpalać.
R.I.P.

08.07.2024 16:57
27.1
lis22
85
Generał

Tylko szkoda, że później całkowicie zepsuli walkę w pierwszym Risenie, która na początku była bardzo ciekawa ...

08.07.2024 16:15
Toril
28
odpowiedz
Toril
47
Pretorianin

Drewno nigdy mi tak mocno u nich nie przeszkadzało, bardziej nudne postaci, kiepska fabuła i słabe dialogi.
W każdym razie Piranie to nigdy nie była moja bajka. Gdyby tworzyli gry na poziomie pierwszego Risena lub wcześniejszych Gothików to bym jeszcze kupował i grał, ale jak widać oni nie potrafią już nawet tego.

08.07.2024 16:30
29
odpowiedz
FisniA
19
Pretorianin

Oby nie bo czekam na Elex 3 w wersji kolekcjonerskiej.

08.07.2024 16:33
Nemor
30
9
odpowiedz
Nemor
47
Szefito

A co się dziwić jak robili już słabe gry, o ile Gothic piękna seria było co robić i naprawdę można było się wciągnąć, Riseny to samo wszystkie ograłem bardzo mi się podobały tak Elex jest mocnym średniakiem, o ile jeszcze 1 imo trzymała jakiś poziom co prawda nie była zaciekawa, ale no najgorsza gra to nie była, tak 2 to jakiś nieśmieszny żart
Z nostalgii trochę szkoda, ale jakby na to tak surowo spojrzeć to już dawno powinni to zamknąć, bo zatrzymali się w 2014

post wyedytowany przez Nemor 2024-07-08 16:34:23
08.07.2024 16:43
31
odpowiedz
2 odpowiedzi
Fitnesiak&Gamer
8
Pretorianin

Świeć panie nad duszą tej firmy

08.07.2024 17:07
31.1
zanonimizowany1310097
33
Senator

Ta firma już dawno nie ma duszy po załodze do 2006 roku nie ma śladu.

08.07.2024 17:44
31.2
Fitnesiak&Gamer
8
Pretorianin

O zmarłych mowi sie dobrze albo wcale

08.07.2024 16:54
x4r
32
2
odpowiedz
x4r
132
Assassins Master

Z jednej strony szkoda a z drugiej to już od dawna nic nie szło w dobrym kierunku, taka prawda. Ostatni dobry tytuł od PB to Risen 1, później już była tendencja spadkowa. Nie mówię że Risen 2,3 były złe, ale z każdą częścią gorzej. Elex trochę znudził i tak naprawdę nie ma w nim niczego co by jakoś urzekło, w Elex 2 nie grałem i raczej nie zamierzam. Szczerze to nie ma za czym płakać, mija 15 lat od premiery Risena 1 tak więc trzeba samemu sobie odpowiedzieć, po co ta firma funkcjonuje i dlaczego (z wiadomych) względów nikt nie chce jej wykupić.

08.07.2024 16:55
Mr. JaQb
33
odpowiedz
Mr. JaQb
110
Legend

Wielka szkoda, na zawsze pozostaną w mojej pamięci jako twórcy najlepszej gry wszechczasów. W ostatnich czasach trochę się rozminęli z tym, jakich gier oczekiwałem wraz z innymi fanami, no ale cóż - może ktoś przejmie pałeczkę i da nam następnego Gothica.

08.07.2024 17:01
Herr Pietrus
👍
34
odpowiedz
Herr Pietrus
230
Ficyt

Jeśli to prawda, to chociaż ten jeden raz Embracer ubił to studio, które ubić powinien (zamiast wyprzedaży/zamykania naprawdę wartościowych marek/deweloperów)

08.07.2024 17:04
Adamus
35
3
odpowiedz
Adamus
278
Gladiator

Niestety, każda kolejna gra była słabsza. Po dobrym pierwszym Gothicu i rewelacyjnej dwójce, trojka była rozlazła i przynudzała. Risen jedynka fajny, później tylko gorzej. Elex zarówno jedynka jak i dwójka miały świetny początek ale później nuda i flaki z olejem. Raczej nie spodziewałem się niczego dobrego po trójce.

08.07.2024 17:06
36
odpowiedz
zanonimizowany1310097
33
Senator

To studio po Gothic 3 już dawno dogorywało... Riseny i Elexy to było straszne męczenie "buły" na szczęście mody i moderzy robią robotę jeśli chodzi o serię Gothic.

post wyedytowany przez zanonimizowany1310097 2024-07-08 17:08:35
08.07.2024 17:11
rassi
37
odpowiedz
10 odpowiedzi
rassi
40
Centurion

GRYOnline.plTeam

Nic dziwnego skoro najlepszy Gothic to Arcania (tworzony przez inne studio).

08.07.2024 17:31
Niguraj
37.2
Niguraj
5
Legionista

Generalnie to arcania jest grą lepszą od elexa xD

08.07.2024 17:45
😂
37.4
boy3
112
Senator

Generalnie to arcania jest grą lepszą od elexa xD
Chyba w twoich snach tylko

08.07.2024 18:13
Niguraj
37.5
Niguraj
5
Legionista

Arcanie przechodziłem z 2 razy a elexa miałem dość pod koniec 1 przejścia. Drewniana, gówniana gra dla przygłupów którzy myśleli że będzie to miało coś wspólnego z gothiciem. No i może miało możliwość wyboru jednego z kilku klanów.

08.07.2024 18:34
dzl
37.6
dzl
103
John Yakuza

Generalnie to arcania jest grą lepszą od elexa xD
Chyba w twoich snach tylko

Na pewno w snach, bo w rzeczywistości Elex jest gorszy od Fall of Starif.

08.07.2024 19:03
retruśgejmer
😍
37.8
retruśgejmer
32
Konsul

Przecież to prawda. Arcania jest najlepszym Gothikiem!

08.07.2024 19:19
Ognisty Cieniostwór
😂
37.9
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

O widzę, że najgorszy pseudo redaktorek w historii GOLa wrócił sobie potrollować.

09.07.2024 07:39
vanBolko
37.11
vanBolko
49
Konsul

rassi Twój wpis pokazuje że jesteś niepoważny i niewiarygodny, niby nic, ale taki wpis sygnowany GRYOnline wystawia fatalną opinie całej redakcji.

post wyedytowany przez vanBolko 2024-07-09 07:40:30
09.07.2024 10:57
37.12
katai-iwa
50
Senator

Arcania to przyjemna gierka na raz, ale beznadziejny Gothic.

10.07.2024 14:32
37.13
Frytek66
2
Legionista

Arcania to rak Gothica

11.07.2024 00:04
retruśgejmer
37.14
retruśgejmer
32
Konsul

Seria Gothic to rak branży growej!

08.07.2024 17:57
38
odpowiedz
3 odpowiedzi
eded7557178120
4
Junior

Nie ma co się dziwić. Gothic 1-2 to były świetne opowieści, miały w sobie to coś. Drewnem może były, ale na temte czasy to wystarczyło. Przy 3 części widać, że próbowali pójść dalej, ale umiejętności i możliwości techniczne im na to nie pozwalały. Dodatkowo wydawca również im nie pomógł. Po tej porażce nie było rozwoju, tkwili mentalnie przy gothicu 1-2, a świat poszedł do przodu. Ich produkcje wyglądały naprawdę na mocno zacofane.

08.07.2024 20:47
😂
38.1
zanonimizowany1310097
33
Senator
Wideo

Gothic w tamtych czasach ( 2001 rok) był bardziej zaawansowany technicznie niż większość gier tego typu... Morowinnd to dopiero było drewno...
https://www.youtube.com/watch?v=1PcUQQOODv0&ab_channel=natty

08.07.2024 21:09
38.2
tynwar
86
Senator

moglibyście w końcu przestać powielać mity o gothicach 1 i 2. Te całe drewno to jest jakiś wymysł tych czasów. Nie wiem skąd taki fenomen, ale pierwsza była wydana już w 2001, a tam była już i tak solidna grafika, nawet animacja też stała na wysokim poziomie. Nawet cykle dnia i nocy, zachowania npc i potworów oraz zmiana ich zachowań w zależności od pory dnia. I to wszystko pomimo wielu kłopotów jakie wówczas były w studiach twórców tych gier typu finanse, terminy, itp.
Także serio przestańcie spamować o drewnie jakby te gry zadebiutowały nie w 2001-2002, a w 2005-2006, bo tak to wygląda.

09.07.2024 12:43
Wiedźmin
38.3
Wiedźmin
44
Legend

Wujek Władek
W trybie FPP przecież Morrowind jest mniej drewniany niż Gothic, a jedynie w trybie TPP bardziej. TESy od początku były skrojone pod widok FPP, a tryb TPP to opcjonalny dodatek. Każdy ogarnięty używa w TESach trybu FPP, a już zwłaszcza w Morrowind i Oblivion, gdzie animacje widocznej postaci w TPP pozostawiały wiele do życzenia. W Skyrim było trochę lepiej pod tym względem, ale daleko do ideału.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2024-07-09 12:47:32
08.07.2024 18:03
39
odpowiedz
2 odpowiedzi
pawel1812
62
Generał

Piranha była zamykana już niejednokrotnie. Przetrwała już jednego wydawcę(Jowood też stwierdził, że mu Piranha nie potrzebna, po czym upadł).
Ogólnie bliższy upadku jest THQ Nordic, który bezmyślnie nakupił za pożyczone pieniądze studiów i teraz będzie je jedno po drugim zamykał.
Nie myślcie, że Gothic Remake to będzie jakieś cudo... Nie spodziewałbym się tego...
A jak się nie sprzeda, to Alkimia też pójdzie do zamknięcia.

08.07.2024 18:10
Niguraj
39.1
Niguraj
5
Legionista

A to ty liczyłeś że po zrobieniu dla THQ Gothic Remake będą ich dalej utrzymywać i jeszcze dawać im robić gry?xD

THQ gra na nostalgii, tak jak to zrobili z titan questem i dodatkiem do tak starej gry. Wyjdzie remake, sprzeda się pewnie tak że będzie troche zarobku a studio do utopienia zaraz po premierze i kilku łatkach.

09.07.2024 01:09
39.2
pawel1812
62
Generał

Niguraj
Nie kupuje się/nie tworzy studiów tylko po to by je zamknąć. No dobra Microsoft tak robi, ale oni mają kasę z Office i chmury. Kupowanie studiów to poważne wydatki. THQ sobie przeholował z ułańską fantazją, czego są teraz skutki. Bo to nie tak, że te studia na siebie nie zarabiają.Ewentualne zamknięcie Piranhy to nie jakieś kokosy, tylko łapanie się za brzytwę. Tam pracowała garstka ludzi, przy całym Emracerze to pryszcz. 0,2% zatrudnienia giganta...

08.07.2024 18:40
Smalec
😉
40
odpowiedz
19 odpowiedzi
Smalec
33
Pretorianin

I tak udało im się zadziwiająco długo pociągnąć tworząc gry z fabułą na poziomie hack&slash-y, bez jakiegokolwiek lore, z kiepsko napisanymi postaciami i monotonną eksploracją.
W sumie? Tak naprawdę stworzyli tylko jedną grę, a później zmieniały się tylko nazwy albo cyferki - brak jakiegokolwiek progresu i jechanie na rozwiązaniach i mechanikach z pierwszej gry. Krótko mówiąc: Nie będę tęsknił.

post wyedytowany przez Smalec 2024-07-08 18:42:30
08.07.2024 19:25
Ognisty Cieniostwór
40.1
-12
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Fabułe na poziomie hack&slash to mają gry bethesdy. Do tej pory nie rozumiem tego, jak tak fatalne studio jest w stanie tak dobrze sprzedawać swoje gry Przecież w te zabugowane bajeczki dla 5-cio latków nie da się grać na trzeźwo.

08.07.2024 19:40
Smalec
😃
40.2
1
Smalec
33
Pretorianin

Sam Morrowind fabularnie stoi wyżej niż każdy wysryw od Piranhii Bytes, to na pewno. Inna sprawa, że praktycznie nie da się stworzyć bardziej gównianej i oklepanej fabuły jak ta w G2. W sumie pisanie o fabule w tej konkretnej grze to już spory komplement.

08.07.2024 20:20
Ognisty Cieniostwór
😂
40.3
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Smalec
To zabawne, że piszesz akurat o G2, bo tak się składa, że sposob w jaki smoki zostały ukazane w skyrimie, to kompletna żenada. Jak można dac zabić jedną z najpotężniejszych istot w jakimkolwiek świecie fantasy najsłabszą bronią z gry na samym jej poczatku i wmówić graczowi, że jest się wybrańcem. Przecież to brzmi jak jakaś bajeczka napisana przez 10-cio latka.

Z kolei w Gothicu 2 potrzeba kilkudziesięciu godzin gry i porządnego builda, żeby w ogóle mieć szansę ubić takiego smoka. Tutaj nie ma skalowania poziomów trudności, który sprawia, że rozwój postaci jest kompletnie bez sensu i można ubić smoka byle patykiem.

Temat może i jest oklepany, ale przynajmniej twórcy podeszli poważnie do tematu. W przeciwieństwie do bughtesdy, która ma za nic logikę swojego świata.

post wyedytowany przez Ognisty Cieniostwór 2024-07-08 20:20:55
08.07.2024 20:38
Smalec
40.4
Smalec
33
Pretorianin

To zabawne, że piszesz akurat o G2, bo tak się składa, że sposob w jaki smoki zostały ukazane w skyrimie, to kompletna żenada.

A co mnie obchodzi Skyrim [gra której w zasadzie nawet nie lubię] i jak w nim przedstawiono smoki? Ja piszę o Morrowindzie i fabule w nim, a ten mi wyskakuje ze Skyrimem i ze smokami. Niezły bełkot, taki nie na temat. Poza tym smoki są lepiej ukazane w Skyrimie, wszak tam masz Alduina i Paarthurnaxa, a w G2 masz co? Ożywieńca, którego jedynym credo życiowym jest zniszczenie świata? Weź się już nie błaźnij.

Jak można dac zabić jedną z najpotężniejszych istot w jakimkolwiek świecie fantasy najsłabszą bronią z gry na samym jej poczatku i wmówić graczowi, że jest się wybrańcem. Przecież to brzmi jak jakaś bajeczka napisana przez 10-cio latka.

Zabawne, bo jak pierwszy raz grałem w G2 [coś koło 20 lat temu], to całą grę przeszedłem lagą [obr. 10 z tego co pamiętam]. Jeszcze raz: Co tam pisałeś o słabych broniach?

Z kolei w Gothicu 2 potrzeba kilkudziesięciu godzin gry i porządnego builda, żeby w ogóle mieć szansę ubić takiego smoka.

Nie mogę ze śmiechu. Builda... w Gothic-u 2 :D
Ubiłem Ożywieńca lagą, laga to broń drewniana, podobnie jak 'produkty gro-podobne' Piranhii Bytes. Chłop mi będzie pisał o jakimś mitycznym poziomie trudności w G2, gdzie cała gra ogranicza się do bezmyślnego klikania przycisków myszy i zabijania wszystkiego na mapie co rozdział.

Temat może i jest oklepany, ale przynajmniej twórcy podeszli poważnie do tematu. W przeciwieństwie do bughtesdy, która ma za nic logikę swojego świata.

Jeśli tematem było stworzenie miernego reskina pierwszej części, z idiotyczną fabułą i mierną eksploracją; przy czym też absolutnego samograja i hack&slasha, to tak, podeszli poważnie, nie ma co :)

post wyedytowany przez Smalec 2024-07-08 20:40:56
08.07.2024 21:11
😂
40.5
tynwar
86
Senator

fabuła na poziomie hack&slash, żadnego lore, kiepsko napisane postacie i monotonna eksploracja, lol. Czy na pewno mówisz o gothicach 1 i 2? Czy na pewno w ogóle grałeś choć pół godziny w jedną z tych produkcji, a może po prostu piszesz nie mając najmniejszego pojęcia o tych grach? Bo właśnie opisałeś ich przeciwieństwo :D.
Może już przestań się pogrążać i robić z siebie pośmiewisko i idź się leczyć :D.

post wyedytowany przez tynwar 2024-07-08 21:13:56
08.07.2024 21:17
Smalec
40.6
Smalec
33
Pretorianin

tynwar Jaką miałeś fabułę w G2? Orki pod wodzą smoków atakują świat, a może ich powstrzymać jeden człowiek i parę skrzynek magicznych minerałów, od których miecze robią się ostrzejsze a zbroje wytrzymalsze - tak ją zapamiętałem, jak grałem ostatni raz kilkanaście lat temu. Jak było tam coś jeszcze wartego wzmianki, to uzupełnij i rozwiń ten skrót fabularny.

08.07.2024 21:36
Ognisty Cieniostwór
😂
40.7
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Koleś, ale ty wiesz, że Gothic 2 dostał też bardzo duży dodatek, który oprócz dodania nowych wątków całkowicie zmienił też balans gry? G2 z Nocą Kruka nie da się przejść lagą, bo smoki dostały regenerację życia. Zresztą co ja piszę o smokach, jak tą bronią nie uszkodzisz nawet zwykłego przeciwnika w średnim pancerzu, bo zwyczajnie nie przebijesz się przez jego pancerz. To jest po prostu fizycznie niemożliwe.

Jedyną opcją są kody i dodanie minimum kilkuset pkt siły i ulepszenie walki na maksa, żeby obrazenia się jakoś przeskalowały, ale my mowimy przecież o poważnym graniu bez cheatów, więc taka opcja w zupełności odpada.

Co do bethesdy. Wtrąciłem do dyskusji skyrima, dlatego że naśmiewałes się z Piranii, że nie robili postępów i tylko zmieniali cyferki wydawanych gier, a przecież twoi kochani twórcy przechajpowanego morrowinda robią dokładnie to samo. Każda ich kolejna gra od ponad 20 lat jest coraz gorsza, od ponad 20 lat używają tego samego silnika i nawet bugi z morrowinda nadal są obecne w ich najnowszych grach. To studio już szoruje po dnie, a jak w tes 6 nadal co 30 sekund bedzie ekran ładowania i gra bedzie jeszce bardziej zabugowana, to już chyba najwięksi psychofani sie od nich odsuną.

post wyedytowany przez Ognisty Cieniostwór 2024-07-08 21:46:06
08.07.2024 21:58
Wiedźmin
40.8
Wiedźmin
44
Legend

Fabuła Gothic 2 w skrócie to ratowanie świata przed smokami. Czyli jeden z najbardziej oklepanych motywów jaki może pojawić się w grze RPG. Jednak najgorsze w tym wszystkim jest to, że Xardas cały zarys fabularny nam zdradza podczas pierwszej rozmowy. Stąd Gothic 1 zawsze był postrzegany jako gra bardziej klimatyczna i lepsza fabularnie od dwójki, bo bazowała dużo mocniej na tajemniczości i stopniowym odkrywaniu o co w tym wszystkim chodzi. Morrowind jak wiadomo jest lepszy od nich fabularnie, bo jest zwyczajnie dużo lepiej obudowany. Rozmachem i bogactwem mechaniki Morrowind dosłownie miażdży całkowicie obie części Gothic, bo to gra z innej ligi. Mimo tego Gothic 1 i 2 mocno bronią się na swój sposób. Fenomenalny projekt świata bez kopiuj/wklej dający dziką radość z eksploracji, niesamowity klimat, cykl dnia i nocy z niezwykle żywo reagującymi NPC, satysfakcjonujący i sprawiedliwy system walki, świetna grywalność, radość z postępów, rewelacyjne udźwiękowienie, a porządna pełna polska lokalizacja dała dodatkowego bonusa w naszym kraju i sprawiła, że wielu zaczęło od dość prostego Gothic przygodę z gatunkiem RPG, który w latach 80'/90' uchodził za najmniej przystępny. Żadna z wymienionych gier w czasach największej popularności blisko premiery nie była postrzegana jako drewniana. Gothic w 2001, Gothic II w 2002 czy Gothic 3 w 2006 dobrze prezentowały się na tle innych gier 3d. To śmieszkowanie o ich drewnie stało się modne przecież dopiero w czasach Risen 2 w okolicach 2012 roku, gdy Piranha Bytes praktycznie stała w miejscu od lat, a nawet cofała się, bo robiła co raz gorsze produkcje. Czas pokazał, że ich pierwsze dwie gry są tymi najlepszymi, bo jako jedyne potrafiły się bardzo pozytywnie wyróżnić. Gothic 3 to wtopa niesamowita, bo PB porwali się z motyką na słońce i chcieli dorównać rozmachem i skalą TESom od Bethesda, którzy mieli w tym większe doświadczenie. Risen 1 to z kolei bezpieczna, dość nijaka kalka pierwszych dwóch części Gothic. Późniejsze ich gry jak Risen 2 i 3 oraz Elexy lepiej przemilczeć. Odstawały niesamowicie od konkurencji.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2024-07-08 22:36:47
09.07.2024 22:35
Smalec
😂
40.9
Smalec
33
Pretorianin

Koleś, ale ty wiesz, że Gothic 2 dostał też bardzo duży dodatek, który oprócz dodania nowych wątków całkowicie zmienił też balans gry? G2 z Nocą Kruka nie da się przejść lagą, bo smoki dostały regenerację życia. Zresztą co ja piszę o smokach, jak tą bronią nie uszkodzisz nawet zwykłego przeciwnika w średnim pancerzu, bo zwyczajnie nie przebijesz się przez jego pancerz. To jest po prostu fizycznie niemożliwe.

A ma mnie to obchodzić, ponieważ...? Jak widać dyskusja z "dziećmi gothic-a" zawsze przebiega według tego samego schematu: Bełkot, zmiana tematu, bełkot, zmiana tematu.
Od początku piszę o graniu w G2, więc co mnie obchodzi, co tam wprowadzili w G2:NK? Nigdzie nawet nie pisałem o dodatku, więc znowu coś ci się uroiło jak ze Skyrimem?

Co do bethesdy. Wtrąciłem do dyskusji skyrima, dlatego że naśmiewałes się z Piranii, że nie robili postępów i tylko zmieniali cyferki wydawanych gier, a przecież twoi kochani twórcy przechajpowanego morrowinda robią dokładnie to samo.

Chłopcze drogi, jak już parafrazujesz, to przynajmniej nie przekłamuj. Ja pisałem o progresie i "jechaniu na rozwiązaniach i mechanikach z pierwszej gry." Wiem, że jesteś zaślepionym fanboykiem, ale nie pogrążaj się już bardziej; bo jeśli nie widzisz zmian między Morrowindem i Oblivionem, a Oblivionem i Skyrimem, to... a w sumie zapytam: Ile razy przeszedłeś Morrowinda, Obliviona i Skyrima i kiedy to było?

To studio już szoruje po dnie, a jak w tes 6 nadal co 30 sekund bedzie ekran ładowania i gra bedzie jeszce bardziej zabugowana, to już chyba najwięksi psychofani sie od nich odsuną.

A mimo to istnieje i ma się wspaniale, a historia Piranhii Bytes [o ile plotka jest prawdziwa] już się zakończyła. Aczkolwiek rozumiem, że cię to bardzo mierzi i musisz wyrzucisz z siebie wszystkie pokłady złości - no już, nie krępuj się, napisz coś więcej o tej złej Bethesdzie, może ból po stracie się nieco zmniejszy ;)

post wyedytowany przez Smalec 2024-07-09 22:41:45
09.07.2024 23:48
retruśgejmer
😂
40.10
retruśgejmer
32
Konsul

Smalec

O ja pierdziele, czytam twoją dyskusję z tymi gimbusami i nie wiem czy się śmiać czy płakać. Podziwiam twoją cierpliwość, bo inni pewnie by sobie szybko odpuścili. Gadasz o G2 i Morrowindzie, to nagle jeden wyskakuje ze Skyrimem, chwilę potem z dodatkiem do G2, teraz argument, że Bethesda szoruje po dnie (bo przecież Piranha ma się dobrze, a nie...chwila), tylko czekać na argument, że "piranha to małe studio, zostaw ich, oni nie chcą się rozwijać". Ewidentnie brakuje im kontrargumentów, to zaczynają zmieniać temat, zamiast odnieść do tego normalnie. Tak właśnie wygląda dyskusja z fanami gry, którzy rzekomo są dorośli i dojrzali na umyśle, ale patrząc na tego typu dyskusje zastanawiam się, czy to nie są czasem trolle, które udawają fanów gier Piranhii, by.... nie wiem... zniechęcić innych do tych gier? Ciężko powiedzieć, nie mniej jednak szacun za wyjaśnianie tych drewniaków, bo w końcu gry PB to same drewna na opał :)

09.07.2024 23:54
UrBan_94
40.11
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

Sam się zachowujesz jak gimbus latając po tym wątku i odpisując prawie każdemu kto ma dobre zdanie o Piranha Bytes, lub o Gothicu. Ale rozumiem, masz wakacje to masz czas na takie pierdoły. ;)

post wyedytowany przez UrBan_94 2024-07-09 23:55:27
11.07.2024 00:18
Ognisty Cieniostwór
😂
40.12
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Smalec
Gothic 2 bez Nocy Kruka jest jak takie Diablo 3 bez Reaper of Souls, który oprócz dodania najlepszego 5 aktu dodawał też dosłownie cały engame, czyli dla wielu fanów gatunku hack&slash nawet ważniejszą część, niż cały tryb fabularny. Dzisiaj nikt poważny nawet nie uważa tego za dodatek, bo jest to integralna cześć gry i dopiero z nim stanowi kompetną całość.

identycznie jest w przypadku Gothica 2. Noc Kruka dodaje tyle contentu, że niejedna pełnoprawna gra wygląda biednie przy tym dodatku. Poza tym mody nawet nie zadziałają na wersji bez Nocy Kruka, bo właśnie ta jest uważana przez tworów za jej finalną i kanoniczną wersję. Jeśli grałeś wyłącznie w Gothica 2 bez dodatku i uważasz się za "znawcę' tej gry, no to sorry, ale ja nie mogę cię traktować poważnie.

No a retruśgejmer to już w ogóle robi z siebie błazna komentując każdy pozytywny post na temat Piranii i dodając do nich swój nic nie warty hejt. Nie sądziłem, że można mieć aż takie kompleksy xD

post wyedytowany przez Ognisty Cieniostwór 2024-07-11 00:26:43
11.07.2024 23:37
Smalec
😂
40.13
Smalec
33
Pretorianin

Gothic 2 bez Nocy Kruka jest jak takie Diablo 3 bez Reaper of Souls, który oprócz dodania najlepszego 5 aktu dodawał też dosłownie cały engame, czyli dla wielu fanów gatunku hack&slash nawet ważniejszą część, niż cały tryb fabularny. Dzisiaj nikt poważny nawet nie uważa tego za dodatek, bo jest to integralna cześć gry i dopiero z nim stanowi kompetną całość.

Paradne - jeszcze by tego brakowało, by jakiś internetowy troll mi pisał w co i jak mam grać :D
Nikt poważny nie uważa dodatku za to czym w istocie jest... dodatkiem... do gry. Dobra dziecko, przestań już faflunić, bo ta ekscytacja tą gówno-gierką nosi znamiona groteskowego fanatyzmu.

identycznie jest w przypadku Gothica 2. Noc Kruka dodaje tyle contentu, że niejedna pełnoprawna gra wygląda biednie przy tym dodatku. Poza tym mody nawet nie zadziałają na wersji bez Nocy Kruka, bo właśnie ta jest uważana przez tworów za jej finalną i kanoniczną wersję. Jeśli grałeś wyłącznie w Gothica 2 bez dodatku i uważasz się za "znawcę' tej gry, no to sorry, ale ja nie mogę cię traktować poważnie.

Strasznie mnie obchodzi, czy losowy, bełkoczący troglodyta mnie traktuje poważnie, czy też może nie.
To jeszcze raz: Ile razy przeszedłeś ww. 3 części TES-ów i dlaczego liczba ta wynosi 0,0,0? Rozumiem, że piana ci z pyska leci, ale następnym razem chociaż przejdź dany tytuł, żebym cię chociaż mógł nazywać hejterem i ignorantem, bo na razie zasługujesz jedynie na miano błazna oraz kretyna.

post wyedytowany przez Smalec 2024-07-11 23:41:43
12.07.2024 14:38
Ognisty Cieniostwór
😂
40.14
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Smalec
Odezwał się pajac wyzywający ludzi tylko dlatego, że mają inne zdanie o jakieś grze. Mamusia nie nauczyła dobrych manier?

To jeszcze raz: Ile razy przeszedłeś ww. 3 części TES-ów i dlaczego liczba ta wynosi 0,0,0?

Grałem w te twory wystarczająco długo aby móc stwierdzić, że są to gnioty nie warte nawet splunięcia. Aż żałuję, że ich nie spiraciłem, bo przynajmniej nie wywaliłbym kasy w błoto. No ale na szczęście później już nie popełniłem tego błędu i trzymam się z daleka od kolejnych gier tego pseudo studia.

12.07.2024 15:19
Wiedźmin
40.15
Wiedźmin
44
Legend

Ognisty Cieniostwór
Mierz siły na zamiary. Z całym szacunkiem do ciebie, ale obiektywnie prędzej to G2NK jest gniotem nie wartym splunięcia na tle wybitnych gier RPG jak przykładowo Ultima VII 1992, Ultima Underworld 1992, Chrono trigger 1995, Fallout 1997, Fallout 2 1998, Final Fantasy VII 1997, Might and Magic VI 1998, Might and Magic VII 1999, Planescape Torment 1999, Baldur's Gate 2 2000, System Shock 2 1999, Deus Ex 2000, Morrowind 2002, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2004 itd. Pokochali je mocno w końcu fani RPG z całego świata. Mają też duże uznanie krytyków. Oczywiście nie uważam, że Gothic 1 i 2 są słabe czy średnie. Wręcz przeciwnie.

Mimo, że Gothic 1 i 2 są całkiem fajne to nigdy nie były grami RPG tak dobrymi i rozbudowanymi jak wybitny przedstawiciel gatunku Morrowind. Dodatek Noc kruka niewiele zmienia. Dodatki do Morrowind są równie dobre. Dopiero po dograniu gigantycznych modów Returning 2.0+Alternative Balance/New Balance, które mocarnie rozbudowały G2NK od 2005 do 2021 zaczął zbliżać się do tego co oferuje Morrowind bez żadnych modów pod względem dobrodziejstwa mechanik, bogactwa rozwoju postaci, contentu czy wygody. Jednakże nawet G2NK na modach nie ma tak zróżnicowanych czarów jak Morrowind i nie jest grą tak wymagającą. Zarówno w G2NK i Morrowind na podstawie wskazówek trzeba wyciągać wnioski co dalej robić lub gdzie iść, ale w G2NK jest dużo łatwiej, bo świat malutki. Granie magiem w Morrowind to mistrzostwo świata. W G2NK podobna przyjemność jest dopiero z modami R2.0+AB/NB. Bez nich ogromnie odstaje w ścieżce maga.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2024-07-12 15:30:50
12.07.2024 16:16
Ognisty Cieniostwór
40.16
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Wiedźmin
Ścieżka maga to tylko jeden element gry z wielu. W pozostałych aspektach morrowind odstaje i to mocno, bo ma tak skopane mechaniki, że był zacofany już w momencie premiery. Przez oparcie walki o losowość rodem z Baldurów podczas walki bronią białą jest zwyczajnie niegrywalny. Możesz trafić przeciwnika kilkadziesiąt razy pod rząd i nie zadasz mu żadnych obrażeń, bo gra tak sobie wylosuje. Poza tym animacja jest tragiczna, bo wygląda jak machanie cepem na oślep.

Z kolei w Gothicu masz walkę opartą na animacji, czyli tak jak w każdej współczesnej grze. Jak trafisz wroga, to zawsze zadasz mu choćby minimalne obrażenia, które wynikają z siły/zręczności, umiejętności walki, obrażeń zadawanych przez broń oraz pancerza przeciwnika.

O innych aspektach nawet nie ma co wspominać, bo to jest jak kopanie leżącego. No ale skoro już wymieniamy się na argumenty, to proszę bardzo:

-system dialogów w morrowindzie wygląda jakby był zerżnięty z wikipedii

-nie ma choćby angielskiego dubbingu

-dziennik jest bezużyteczny, bo nie działa poprawnie

-świat gry jest martwy, bo NPC cały czas stoją jak kołki, nie mają też oddzielnych rutyn uzależnionych od pory dnia itd.

Tak naprawdę w tej grze jest tylko ciekawy klimat, który prawdopodobnie wyszedł im przez przypadek.

Dodatek Noc kruka niewiele zmienia.

No nie, wcale. Przebudowuje on cały balans gry, co powoduje, że nie można już stworzyć postaci mocnej we wszystkim jak w G1 i G2 bez Nocy Kruka. Można nawet zepsuć build i uniemożliwić sobie przejście gry bez użycia kodów. Poza tym dodaje on ogrom nowych wątków, w tym całkowicie nową lokację o wielkości zbliżonej do Górniczej Doliny. Oczywiście dodaje też broń i pancerze, ale to jest raczej oczywistość.

Wszystko to przekłada się na to, że przejście G2 z Nocą Kruka zajmuje minimum 2 razy więcej czasu niż G2 bez tego dodatku. Noc Kruka wprowadza zmiany porównywalne do tych wprowadzanych przez te mody, którymi tak się jarasz.

12.07.2024 23:47
Smalec
40.17
Smalec
33
Pretorianin

Odezwał się pajac wyzywający ludzi tylko dlatego, że mają inne zdanie o jakieś grze. Mamusia nie nauczyła dobrych manier?

Nie wyzywam cię dlatego, że masz inne zdanie, ale dlatego, że jesteś fanatycznym ignorantem; innymi słowy wypowiadasz się w kwestiach, o których nie masz bladego pojęcia.
Toć ty jesteś troglodytą i udowodniasz to każdym kolejnym postem, więc co się teraz dąsasz jak obrażona pannica?

"Przecież w te zabugowane bajeczki dla 5-cio latków nie da się grać na trzeźwo."
"No a retruśgejmer to już w ogóle robi z siebie błazna komentując każdy pozytywny post na temat Piranii i dodając do nich swój nic nie warty hejt"
^to są te przykłady szanowania cudzego zdania? Powiedz no, jak to właściwie było: Twoja mamusia wzięła wolne, gdy trzeba było synalkowi wpoić zasady dobrego wychowania? Czy może synuś nie miał czasu, bo trzeba było ukrócić tyranię orków na kontynencie? :D

Grałem w te twory wystarczająco długo aby móc stwierdzić, że są to gnioty nie warte nawet splunięcia. Aż żałuję, że ich nie spiraciłem, bo przynajmniej nie wywaliłbym kasy w błoto. No ale na szczęście później już nie popełniłem tego błędu i trzymam się z daleka od kolejnych gier tego pseudo studia.

A ja stwierdziłem, że gra, którą PRZESZEDŁEM [to jest G2] jest totalnym padłem. Dlaczego więc piana zaczęła ci z pyska lecieć, gdy tylko wyraziłem swoje zdanie? I zamiast pisać o G2, zacząłeś coś ujadać o TES-ach i Bethesdzie, gdzie w moim pierwszym poście nie było nawet o tym wzmianki.
PS -nie ma choćby angielskiego dubbingu - pochwal się, ile 'grałeś' w tego Morrowinda na yt? ;)

post wyedytowany przez Smalec 2024-07-13 00:02:21
13.07.2024 13:49
Ognisty Cieniostwór
😂
40.18
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Smalec
PS -nie ma choćby angielskiego dubbingu - pochwal się, ile 'grałeś' w tego Morrowinda na yt? ;)

Czym mam się chwalić, jak doskonale pamiętam, że oprócz jakiś prostych odzywek na początku wypowiedzi, czy stękania podczas walki wszystkie postacie były praktycznie nieme. Ty to nazywasz dubbingiem? Gdyby w tej grze był dubbing z prawdziwego znaczenia, to twórcy Skywind nie musieliby nagrywać całego dubbingu od nowa i ten remake prawdopodobnie już dawno by wyszedł.

I kto tu jest fanatykiem, co? Patrzysz przez rózowe okulary na swoją kochaną gierke jak wiekszość fanatyków tego żałosnego studia, które nie potrafi nawet wydać patcha do 10-cio letniej gry. Żałosny jestes. I to ty mnie nazywasz troglodytą? Przeczytaj jeszcze raz całą dyskusję i zobacz, kto pierwszy zaczął wyzywać.

16.07.2024 22:56
Smalec
😉
40.19
Smalec
33
Pretorianin

Czym mam się chwalić, jak doskonale pamiętam, że oprócz jakiś prostych odzywek na początku wypowiedzi, czy stękania podczas walki wszystkie postacie były praktycznie nieme. Ty to nazywasz dubbingiem?

Tak właściwie to nie nazywam tego dubbingiem tylko co najwyżej 'voice actingiem'. No właśnie nie rozumiem - czemu po raz kolejny chwalisz się swoją nieskończoną głupotą? Widzę, że szybko oswajasz się z tytułem błazna i troglodyty :D
A to stękanie o 'początku wypowiedzi', to niby co ma oznaczać?

I kto tu jest fanatykiem, co? Patrzysz przez rózowe okulary na swoją kochaną gierke jak wiekszość fanatyków tego żałosnego studia, które nie potrafi nawet wydać patcha do 10-cio letniej gry. Żałosny jestes. I to ty mnie nazywasz troglodytą? Przeczytaj jeszcze raz całą dyskusję i zobacz, kto pierwszy zaczął wyzywać.

Ty. Ja nigdzie nie pisałem, że Morrowind jest grą wad pozbawioną i na każdą krytykę ww. gry nie odpowiadałem na zasadzie: "A Gothic to/a Piranha tamto". Znowu coś ci się uroiło w tym fanatycznym łbie?
Swoją drogą: Widzę, że po plotce o zamknięciu studia [do którego stawiasz conocne, czołobitne pokłony], żółć nadal wylatuje ci często-gęsto z pyska, co oznacza, że czas nie leczy tak dobrze ran, jak powszechnie się mówi ;)

08.07.2024 18:55
Tomek465
41
odpowiedz
Tomek465
87
Konsul

Przypominam ze Once Human ma premierę za jeden dzień :)
będzie jakaś wiadomości o tym ? :)

08.07.2024 19:16
42
odpowiedz
tynwar
86
Senator

szkoda, tworzyli dobre gry, będę wspominał za gothici 1 i 2 :).

08.07.2024 19:32
43
odpowiedz
11 odpowiedzi
dobaczenko
49
Pretorianin

Sto lat temu parowozy miały sens i cel, ale dziś to tylko historia, chociaż piękna. Pirania gdy zrobiła drewnianego gothica, miał on sens. Ale gdy próbowała tego samego gothica wcisnąć ponownie, i ponownie... cóż, już nawet piękna w tym nie było. Dobrze że w końcu padli. Szanse na stworzenie czegoś dobrego nie istniały od lat.

post wyedytowany przez dobaczenko 2024-07-08 19:33:02
08.07.2024 21:17
43.1
tynwar
86
Senator

ale wiesz, że gothic zadebiutował już w 2001 i miała solidną grafikę, niezłą animację, system pór dnia i zachowań npc oraz potworów i zależności od pór roku? Przestańcie powtarzać ten mit z drewnem w gothicach, bo widać, że nie macie pojęcia jak stare już są te gry.

08.07.2024 21:57
43.2
1
Nomis
65
Pretorianin

tynwar O ile jestem fanem Gothica i będę go bronił tak chciałbym wiedzieć gdzie w Gothicu miałeś system pór roku?Bo z resztą się zgadzam ale te pory roku...?

08.07.2024 22:41
retruśgejmer
😂
43.3
retruśgejmer
32
Konsul

Pytanie czy on w te gry grał ;)

08.07.2024 22:43
43.4
Strażnik
0
Pretorianin

Tak trudno się skapować, że pomylił chodziło mu o porę dnia?

post wyedytowany przez Strażnik 2024-07-08 22:43:47
08.07.2024 22:45
retruśgejmer
😂
43.5
retruśgejmer
32
Konsul

Mógł jeszcze raz przeczytać to, co napisał i poprawić ;)

08.07.2024 22:59
43.6
tynwar
86
Senator

Nomis
Miało być oczywiście pór dnia, a nie pór roku, które wpisałem automatycznie. No ale to chyba nie był problem w zorientowaniu się, że chodziło o dzień, a nie rok, w końcu to oczywiste.
Z zależnościami chodziło mi o to, że potwory i npc miały swoje odmienne zachowania w zależności od pory dnia. Niektóre potwory mogły spać podczas nocy albo kręcić się gdzieś i ewentualnie upolować coś za dnia, a npc-y albo kręcili się za dnia po miasteczku czy swoje sprawy załatwiali lub niektórzy chodzili spać, niektórzy zaczynają coś innego robić.

post wyedytowany przez tynwar 2024-07-08 23:07:09
09.07.2024 06:26
Araneus357
43.7
1
Araneus357
46
Scourge of Hell

System dnia i nocy wpływający na NPC już występował w późnych latach 80., a przed wydaniem Gothica już kilka innych gier korzystało z tego pomysłu. Nie wiem dlaczego to jest przedstawiane jako coś niezwykłego xD

09.07.2024 19:13
43.8
1
dobaczenko
49
Pretorianin

tynwar Nie zgadzam się. Morowind wyszedł rok później i wyprzedzał każdą animację gothica. To było drewno, chociaż w tamtym okresie jeszcze nie spróchniało :D. Jak na swoje czasy faktycznie miał niezłą fabułę i grywalność. Tylko że Piranha aż do dziś robi jego remastery.

09.07.2024 22:53
43.9
tynwar
86
Senator

dobaczenko
Na pewno grałeś w morrowinda i gothica? Śmiem wątpić. Bo niby morrowind miałby w ogóle wyprzedzać gothica pod względem animacji?
Animacje walki bronią trudno porównać, są inne, ale były różnorodne, więc na równi można tak powiedzieć, zaklęcia też podobnie zróżnicowane, aczkolwiek gothic jednak miał sporo różnych osobnych animacji dla rzucania magii, animacje ruchu postaci zdecydowanie były lepsze w gothicu, a natomiast animacje wielu różnych czynności były w gothicu znacznie lepsze.
Więc no chyba jednak morrowind nie bardzo może wyprzedzać gothica pod względem animacji, jakoś tego nie widzę.
Może jakieś przykłady, dzięki którym morrowind jest lepszy?

post wyedytowany przez tynwar 2024-07-09 22:53:25
10.07.2024 11:41
43.10
dobaczenko
49
Pretorianin

tynwar Grałem 20 lat temu. Wybacz że moje wspomnienia nie są precyzyjne. Moje wspomnienia zdominował głównie dodatek, ten z wilkołakami, ale on był później. Nawet jeśli gothic miał dużo animacji czarów, to nie zmienia to drewna jakim był. Bo nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie drewno to nie tylko koślawe animacje, ale i koślawe sterowanie. Nie ważne że postać więcej gestykuluje w trakcie rozmowy. Może to tylko wspomnienia, ale twarze też chyba były lepsze w morrowindzie. Fakt że wtedy nie było to tak widoczne. Zresztą w pierwszym poście pisałem, że swego czasu miał on sens. Problem w tym że elex wydany 20 lat później to dalej ten sam drewniany gothic, ale z obsługą myszki. Tylko że świat ruszył na przód, a Pirania nie. W ogóle mi ich nie szkoda.

10.07.2024 15:20
43.11
tynwar
86
Senator

dobaczenko
Ok, sterowanie też można nazywać drewnem. Jednakże pozwolę sobie zauważyć, że gdyby ludzie byli bardziej ogarniętymi graczami kierującymi się swoim rozsądkiem, to sterowanie w g1 byłoby dla nich dobre, oczywiście po drobnych modyfikacjach.
Bo to, że ludzie nazywają sterowane np. w tej grze to świadczy tylko o tym jakimi słabymi graczami są. Bo jednak zajrzeć do opcji i ustawienia klawiszy to serio nie jest trudną czynnością, podobnie z przypisaniem klawisza do akcji. Ale przyznam rację, że sterowanie było zbyt nietypowe, ale tylko dlatego, że zabrakło informacji o triggerowaniu interakcji myszką i wadą był jedynie brak informacji. Bo tak to jak człowiek jest ogarnięty, co nieco wie o sterowaniu i wie jak triggerowac akcje w tej grze, to okaże się, że sterowanie jednak nie jest takie złe, a wręcz jest nawet proste i intuicyjne. Wystarczy tylko wiedzieć jak można triggerowac akcje i pozwala to na wykonanie dosłownie każdej akcji bez znajomości konkretnego klawisza lub ich kombinacji.

post wyedytowany przez tynwar 2024-07-10 15:21:59
08.07.2024 20:21
44
odpowiedz
4 odpowiedzi
Strażnik
0
Pretorianin

Ich gry były takie jakie były ale przynajmniej nie robiły z was idiotów i były robione przez pasjonatów tymczasem idźcie kupić kolejną gówno korporacyjną grę od Ubikacji lub EA.

08.07.2024 22:46
retruśgejmer
44.1
retruśgejmer
32
Konsul

Ich gry są wciąż lepsze od tych średniaków od Piranhi ;)

10.07.2024 11:36
Persecuted
44.2
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Jeżeli PB tworzyło swoje gry z pasji, to pracownicy Ubisoftu muszą kochać swoją pracę bardziej niż własne matki, sądząc po przepaści jakościowej dzielącej te studia...

10.07.2024 11:40
😂
44.3
Strażnik
0
Pretorianin

Persecuted

Dobra, dobra twój gust mówi mi, że z niecierpliwością czekasz na następny odcinek Akolity.

10.07.2024 18:55
Persecuted
44.4
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Żałosne, trollować też trzeba umieć, ale do tego potrzeba przynajmniej odrobiny intelektu.

post wyedytowany przez Persecuted 2024-07-10 18:56:57
08.07.2024 20:25
45
odpowiedz
noobmer
48
Generał

W końcu, że i tak tak długo przeżyli na tych krapiszczach zwane Elex i Elex 2, było sie rozwinąć (głownie mi chodzi o mechaniki) i może polubiłbym ich gry bo sam zamysł i świat był ciekawy ale mechanicznie to było zacofane o 20 lat

08.07.2024 23:08
WolfDale
😢
46
odpowiedz
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Via Tenor

Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.... Tego już za wiele...

post wyedytowany przez WolfDale 2024-07-08 23:08:40
09.07.2024 08:31
wytrawny_troll
47
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
wytrawny_troll
84
Exactor

Nareszcie. To powinno się wydarzyć po trzecim Gothicu. Tyle lat ten paździerz knocił na rynku obrażając studia, które się rozwijały i tworzyły nową jakość. A oni padli nawet przy rządowej pomocy finansowej. Chore króliki.

09.07.2024 08:36
retruśgejmer
👍
47.1
-12
retruśgejmer
32
Konsul

Zgadzam się. Właściwie to oni powinni sobie dać spokój po premierze pierwszego Gothika który w tamtym czasie był średniakiem :)

10.07.2024 19:26
Link
47.2
Link
18
Generał

retruśgejmer
Wcale Gothic 1 i 2 nie są średniaki.

13.07.2024 00:02
retruśgejmer
😊
47.3
retruśgejmer
32
Konsul

Link
Oczywiście, że są średniakami :)

09.07.2024 08:37
Szlugi12
48
odpowiedz
Szlugi12
114
BABYMETAL

Szkoda że tak się potoczyło, Gothici to mistrzostwo wiadomo, nawet G3 po community patchach daje radę, Risen 1 czuć było ducha Gothica, Risen 2 Dark Waters już gorszy, ale lubie pirackie klimaty więc mi podeszło, Risen 3 to kupa, Elex 1 podobał mi się, świat moim zdaniem był fajny i to połączenie fantasy z takim postapo spoko, ale Elex 2 to kupa.

09.07.2024 13:11
😢
49
odpowiedz
2 odpowiedzi
GeDo
80
Konsul

Szkoda,nie zrobą już trzeciej częśći Elexa jak chciał Bjorn i zakonczenia historii planety Magalan.

09.07.2024 17:54
49.1
2
Inquerion
39
Generał

GeDo
Nikt by tego nie kupił. No może oprócz Ciebie i kilku innych najbardziej oddanych fanów.

Elex 2 był wielką porażką sprzedażowa i finansową. Sprzedał się jakies 4 razy gorzej od Elexa 1. Mimo faktu, że mieli większy budżet niż przy Elexie 1.

Wg. plotekm większość pracowników Piranii chciała wrócić do korzenii studia, ale Bjorn i Jenny (leaderzy studia od Risena 2) uparli się na Elexa 3, co wraz z problemami ich wydawcy nowego właściciela IP Gothic, Risen Elex (Embracer) doprowadziło do rozpadu studia.

10.07.2024 18:03
dzl
49.2
dzl
103
John Yakuza

Szkoda,nie zrobą już trzeciej częśći Elexa jak chciał Bjorn i zakonczenia historii planety Magalan.

Całe szczęście. Elex, mimo że gameplayowo nieco lepszy od Risena 2/3 to najbardziej niespójna gra jaką wypluło PB.

09.07.2024 18:43
50
odpowiedz
hinson
134
Generał

Szkoda. Teraz trzeba wierzyć ze po założeniu nowego studia zrobią wreszcie grę która będzie prawdziwym duchowym następca genialnego Gothica.

09.07.2024 23:15
51
odpowiedz
1 odpowiedź
Antek001
1
Chorąży

Gothic król. Przez ponad 20 lat żadna gra go nie przebiła, no może Wiedźmin się zbliżył.

09.07.2024 23:20
retruśgejmer
😂
51.1
retruśgejmer
32
Konsul

Jakbym siedział w piwnicy z jedną grą przez 20 lat, to też bym tak uważał XD

10.07.2024 11:47
52
odpowiedz
Linok2
10
Konsul

Żadna strata. Jedynie Gothic 2 i 3 i jako tako wyszły. Reszta to już kompletna porażka. 2 i 3 bardziej z sentymentu jest uważana za dobre. Ale jak się po latach spojrzy, to widać jak miałka i prostolinijna jest historia. Ma wiele zalet ale i też mase wad.

10.07.2024 12:29
53
odpowiedz
TraxPL
45
Konsul

Chyba największy regres w ich grach zaliczył system walki w Gothicu 2 jest skillowa walka gdzie odpowiednim wyczuciem można pokonać prawie każdego przeciwnika. W Gothicu 3 już jest zwykły kliker i spamowanie ataków. Pierwszy Risen znowu ma skillowy system parowania i uników a potem Risen 2 i każda kolejna część plus elexy to bezmyślne klikery i spamowanie ataków. Zamiast dodawać nowe move sety broni i rozwijać walkę w każdej kolejnej ich grze był regres. I animacje których nigdy nie umieli zrobić ładnych.

post wyedytowany przez TraxPL 2024-07-10 12:30:20
10.07.2024 14:35
Cuksol
54
odpowiedz
Cuksol
5
Legionista

Aktualizacyja weszła.

post wyedytowany przez Cuksol 2024-07-10 14:37:47
10.07.2024 18:02
dzl
55
odpowiedz
dzl
103
John Yakuza

PB od premiery Risena 1 było już martwe. Pod wodzą Pankratrza to był tylko pusty cień studia.

10.07.2024 23:39
WolfDale
😢
56
odpowiedz
1 odpowiedź
WolfDale
79
~sv_cheats 1
Image

Wzruszyliście mnie ->

11.07.2024 00:34
Wrzesień
👍
56.1
Wrzesień
63
Stay Woke

Piękna laurka dla pięknego studia, tworzącego piękne (choć brzydkie) gry.

Wiadomość Twórcy Gothica zakończyli działalność. Piranha Bytes zostało zamknięte (plotka, nowe poszlaki)