Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Po dodatku do Elden Ring FromSoftware może romansować z proceduralnie generowanym światem. Miyazaki na drodze do stworzenia „idealnego RPG fantasy”

16.06.2024 12:01
Sorkvild19
1
5
Sorkvild19
62
Król Kruków

Fanem Soulsów nie jestem, ale czy przypadkiem gry z tej serii nie są tak zachwalane między innymi za świetny projekt lokacji, który ma "opowiadać historie"? Chyba soulsy to ostatnia gra od której bym oczekiwał proceduralnie generowanych światów. Matematyka w tych grach jest szalenie istotna, bo przelevelowanie lub złe zbalansowanie może kompletnie zepsuć rozgrywkę.

16.06.2024 14:05
Ergo
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Ergo
96
Generał

Sorkvild19

Tak, soulsy są chwalone za projekt lokacji i eksplorację, ale to nie przeszkadza w tym aby zrobić je losowe, nie w pełni l, ale częściowo.
Ta gra to idealny kandydat na proceduralnie generowane lokacje. Soulsy to trochę taki roguelike, wchodzisz do jakiejś lokacji i uczysz się jej jak i przeciwników.
Przykład dungeonow z elden ringa. Wyobraź sobie, że są generowane losowo, a także losowo są dobierani przeciwnicy. To tak bardzo zwiększa regrywalność, że możesz w takiej grze spędzić tysiące godzin.
To samo można zrobić z większymi lokacjami, pozmieniać niektóre przejścia, dodać mocniejszych przeciwników tam gdzie najmniej byśmy się ich spodziewali.

16.06.2024 14:41
👎
2.1
boy3
111
Senator

Fatalny pomysł, soulsy już i tak są dość trudne i irytujące, i jeszcze ma być losowo generowany świat? No bez jaj xD

A losowy loot to jedna z najgorzej zaprojektowanych mechanik w crpg

Tacy fani soulsów to muszą być jacyś masochiści, że lubią jak gra komplikuje wszystko ;)

post wyedytowany przez boy3 2024-06-16 14:44:19
16.06.2024 16:03
Ergo
2.2
Ergo
96
Generał

boy3

1. Nie musisz z tego korzystać, przechodzisz raz i tyle. To raczej feature dla hardcorowych graczy.

2. Soulsy nie są jakieś mega trudne, wystarczy obserwować przeciwnika i robić uniki w odpowiednim czasie, ucząc się bosa i wrócić mądrzejszym przy kolejnym podejściu.

17.06.2024 06:01
Edziek
👍
2.3
Edziek
42
Generał

Ja również widzę w tym potencjał Ergo . Ludzie jak słyszą o generowanym świecie to boją się że będzie miernej jakości, ale wcale nie musi tak być. Kwestia podejścia.
Jeżeli zrobiliby coś na wzór D2 gdzie lokacje, tak jak mówisz: są częściowo generowane albo mają kilka patternów, to nie powinno to wpłynąć na jakość.

17.06.2024 08:49
2.4
1Fuss
12
Legionista

Do boy3, tak irytujące że ludzie specjalnie wymyślają sobie wyzwania i grają randomizery by sobie utrudnić grę bardziej.
Weź mów za siebie.

16.06.2024 20:58
3
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
matis65740026de
6
Legionista

soulsy to żaden wzór RPG... tutaj mozna podać np. BG3... ale soulsy? to po prostu gra akcj iz elementami RPG, trudna i irytująca.... liczę że ta moda na tego typu gry szybko się skończy

16.06.2024 22:02
3.1
1
Chris4132
103
Pretorianin

Zniszczę ci marzenia, ale nie, nie skończy się, wręcz przeciwnie :)

17.06.2024 06:03
Edziek
👎
3.2
Edziek
42
Generał

BG3 ma koszmarny system walki który nudzi się po paru godzinach i jest bardzo powtarzalny. Kiepski przykład z tym BG.

17.06.2024 08:55
3.3
2
1Fuss
12
Legionista

Do edziek, co ty gadasz BG3 ma świetny turowy system walki pozwalajacy na ogromną swobodę i różne dziwne zagrania łącznie z chwyceniem przeciwniika i rzuceniem nim w innego.
Widać odrazu że nie grałeś w to dłużej już o braku kreatywności nie wspominając

17.06.2024 00:45
4
odpowiedz
Znubionek
47
Generał

a w bloodbornie nie bylo juz proceduralnie generowanych dungeonow? ok, byly, jest nawet w artykule o tym.

post wyedytowany przez Znubionek 2024-06-17 00:46:36
17.06.2024 09:01
Arsacius
5
1
odpowiedz
Arsacius
40
Centurion

Według mnie "idealnym RPG fantasy" i szczytowym osiągnięciem Hidetaki Miyazakiego jest trylogia Dark Souls (w Dark Souls II pozostawał w charakterze doradcy). Pierwsze Dark Souls rozwijało formułę Demon's Souls wprowadzając ulepszenia np. ogniska w różnych miejscach świata gry, zamiast klinów, które pojawiają się wyłącznie po bossach. Poza tym była to seria, która miażdżyła klimatem. To co było po Bloodborne - Sekiro i Elden Ring już tak do mnie nie przemawia. Być może formuła soulsowa już mi się przejadła. W Elden Ring otwarty świat z formułą soulsową w ogóle mi nie odpowiada. Oczywiście rozumiem, że Elden Ring ma rzeszę zwolenników, tak więc ta formuła będzie przez From Software dalej rozwijana.

17.06.2024 09:24
6
1
odpowiedz
piotrek6511
61
Centurion

Moim zdaniem losowe generowanie poziomów w soulsach jest złym pomysłem, ponieważ zniszczyłoby to jedna z największych zalet tych gier czyli unikalność lokacji. Generowane losowo lokacje nigdy nie mają tej duszy którą posiadają ręcznie tworzone. Co prawda lochy kielicha w bloodborne byly losowe ale lochy to byly raczej taką dodatkową atrakcją

17.06.2024 10:52
Wrzesień
7
2
odpowiedz
Wrzesień
62
Stay Woke

Żeby gra była "idealnym rpg fantasy", to musiałaby jeszcze nie być soulslajkiem. Ale kibicuję.

Wiadomość Po dodatku do Elden Ring FromSoftware może romansować z proceduralnie generowanym światem. Miyazaki na drodze do stworzenia „idealnego RPG fantasy”